Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Renault Clio E-Tech vs. Toyota Yaris Hybrid – Stálice, nebo nováček?

Hybridní pohon se dostal už také do kategorie malých aut. Jak dopadne souboj stálice s novou generací techniky a nováčka s netradičním řešením?
Zpět na článek
6. 11. 2020 09:25
6. 11. 2020 10:26
6. 11. 2020 10:38
6. 11. 2020 11:22
6. 11. 2020 11:28
6. 11. 2020 11:36
6. 11. 2020 11:41
6. 11. 2020 12:04
6. 11. 2020 12:15
7. 11. 2020 05:23
7. 11. 2020 07:03
6. 11. 2020 10:25
6. 11. 2020 11:09
6. 11. 2020 11:21
6. 11. 2020 19:06
6. 11. 2020 11:48
6. 11. 2020 11:22
6. 11. 2020 11:33
6. 11. 2020 11:36
6. 11. 2020 11:42
6. 11. 2020 11:50
6. 11. 2020 11:54
6. 11. 2020 13:20
6. 11. 2020 12:25
6. 11. 2020 12:49
6. 11. 2020 14:23
6. 11. 2020 15:15
6. 11. 2020 18:46
6. 11. 2020 18:53
6. 11. 2020 19:31
6. 11. 2020 19:37
6. 11. 2020 18:19
6. 11. 2020 19:54
7. 11. 2020 15:48
6. 11. 2020 08:58
Nevidím údaj o...
...reálném otestovaném dojezdu čistě na elektrickou energii. Proč to tam není?
Rozbalit vlákno
27
6. 11. 2020 09:06
Re: Nevidím údaj o...
Lebo je to zbytočné. Nie je to plugin.
6. 11. 2020 09:12
Re: Nevidím údaj o...
Tak mě by třeba zajímalo, kolik je to ve městě za porovnatelných podmínek schopno ujet jako EV.
6. 11. 2020 09:25
Re: Nevidím údaj o...
Ako chápem, že ťa to zaujíma, ale v praxi je to asi tak využiteľný údaj ako maximálna rýchlosť dole kopcom. Keď človek má tú možnosť vyskúša to, ale chápem redaktora, že to tam nemeral. Napríklad v Toyote nemáš moc ako auto donútiť aby si nabilo baterku doplna - jedine nejakým veľmi dlhým zjazdom z kopca. Takisto jazda čisto na elektriku je nepoužiteľná, ak nechceš brzdiť dopravu na každej križovatke. To, že oba hybridy fungujú dostatočne dobre, a teda, že kapacita bateriek je dostačujúca vidíš na spotrebe v meste, ktorá je nízka (na rozdiel napríklad Subaru, kde vidíš že hybridy efektívne nefungujú, lebo to v meste žere).
6. 11. 2020 09:49
Re: Nevidím údaj o...
Clio E-Tech podľa mňa častejšie využíva elektrinu, skoro do takej miery ako Jazz, pri Yarise mi prakticky vždy vypisovalo, že režim EV nie je k dispozícii, čo bolo trochu zvláštne, lebo táto info sa objavovala aj keď som práve išiel na elektrinu. Clio aj Jazz navyše vedia ísť na elektrinu aj vo vyšších rýchlostiach a myslím, že nešlo len o plachtenie, v tom je Yaris dobrý.
6. 11. 2020 11:45
Re: Nevidím údaj o...
Díky za info ;-) :yes:
Avatar - Mikesus
6. 11. 2020 11:53
Re: Nevidím údaj o...
protože v minulém Yarisu, předpokládám, že mluvíš o něm, fungovalo tlačítko EV mod do rychlosti 35km/h. Pak už ne. Ale to neznamenalo, že si sám na EV nepřepnul. Trochu číst návod, nebo se zeptat prodejce.
6. 11. 2020 19:18
Re: Nevidím údaj o...
O súčasnom hovorím a nešiel som určite viac ako 35 lebo som poskakoval v kolóne. Jednoducho stále sa to tvárilo vybité. Jazz si necháva rezervu a keď pod ňu klesne, rýchlo si dobije baterku motorom. Jednoducho, ako píše Niemand nižšie, príde mi to EV tlačidlo tiež zbytočné.
Avatar - Mikesus
6. 11. 2020 20:34
Re: Nevidím údaj o...
Mne taky přijde zbytečné. V aurisu jsem ho využíval, abych pri vyjezdu z podzemek mohl využít vetsi vykon elektromotoru. Pak už v dalších, yaris, corolla, camry, rav4 je to úplně jedno jestli ho mám zapnuty nebo ne, protoze se to chová stejne
6. 11. 2020 11:59
Re: Nevidím údaj o...
Toyota dosť rozličuje fixny EV mode a jazdu na elektriku v hybridnom režime. Ak chceš zafixovať EV, tak musíš mať určitý stav batérie a neprekročiť určitú rýchlosť. V oboch prípadoch sú to hodnoty pri ktorých v hybridnom režime bežne beží na elektriku. Pre mňa je to v podstate zbytočné tlačítko.
Avatar - Mikesus
6. 11. 2020 12:21
Re: Nevidím údaj o...
Naprosto souhlasím. V Aurisu se dalo použít na vetsi vykon elektromotoru. V ostatních uz jsem ho nikdy nepoužil.
Avatar - JirkaVejrazka
6. 11. 2020 12:44
Re: Nevidím údaj o...
Ja ho pouzivam v podstate jen na vyjizdeni z garazi v obchodnim centru, pripadne ve firme. Proste aby ten benzinak nastartoval pozdeji, az po vyjezdu. Jiny vhodny zpusob vyuziti jsem nenasel.
Avatar - Mikesus
6. 11. 2020 14:43
Re: Nevidím údaj o...
Tak u tvého PHEV je to asi víc použitelnější než u klasických HEV
Avatar - JirkaVejrazka
6. 11. 2020 14:48
Re: Nevidím údaj o...
Ja myslel u toho stareho Priusu. U PHEV je to samozrejme uplne jina pohadka, tam na EV jezdim kolem komina porad.
Avatar - Mikesus
6. 11. 2020 15:19
Re: Nevidím údaj o...
Koukám, že tady je nějakej odborník na hybridy, podle toho jednoho palce u každého příspevku. My, co s nima jezdíme asi nevíme vůbec jak se chovají :D

Jo, tak to jo. Nějak jsem vypustil z hlavy toho tvého dědečka. V něm je stejnej systém jako u minulého yarise hybrid?
Avatar - JirkaVejrazka
6. 11. 2020 15:38
Re: Nevidím údaj o...
Jojo, ja dostanu palec dolu i kdyz napisu, co mam v garazi. At napisu cokoli, za chvili tam je :)

Myslim ze jo, Yaris myslim pouzival tu 1,5L ze stareho Priusu s vylepsenou elektronikou. Ale detaily nevim.
Avatar - Mikesus
6. 11. 2020 15:43
Re: Nevidím údaj o...
Třeba ti nevěří, že máš garáž :D
Avatar - _Karel_
6. 11. 2020 16:28
Re: Nevidím údaj o...
:yes: na spravení chuti
Avatar - Mikesus
6. 11. 2020 09:07
Re: Nevidím údaj o...
To někoho zajímá u fullhybridů? Je to pár km nebo i par set m, podle trasy a rychlosti. Myslím, že je uplne jedno, jestli to bude 5km nebo 3km.
6. 11. 2020 09:12
Re: Nevidím údaj o...
Jestli je to 3 nebo 5 je jedno, to máš pravdu, jen mě to zajímá. Nebo to na elektriku neumí snad? Umí, pak nechápu, proč to neotestovali.
Avatar - Mikesus
6. 11. 2020 09:17
Re: Nevidím údaj o...
Jasne. To chápu, že mohli. Mit stejne nabite baterky v jednom miste ale bude asi docela kumšt. Corolla zvlada mezi 300m a 8km podle teploty, plynulosti a reliéfu. Počítám plnou baterku samozřejmě. Tech 300m kdyz jedeš do předních kopců.
U minulého yarise bych to odhadnul na cca max 1.5-2km. U tohoto to bude asi o trochu víc.
6. 11. 2020 10:10
Re: Nevidím údaj o...
Ještě bych doplnil, že u hybridu je navíc komplikované zajistit 100% nabití. Na 80% je to hned, pak to trvá a závisí zřejmě také na více faktorech. Když občas v hybridu vidím 100%, tak jsou to malé vánoce...
Avatar - JirkaVejrazka
6. 11. 2020 09:53
Re: Nevidím údaj o...
Protoze je neskutecne tezke to otestovat objektivne, tech faktoru co to ovlivnuji je spousta.
6. 11. 2020 10:12
Re: Nevidím údaj o...
Je to určené pro parkování a krátkou cukačku. To že to v Praze znásilnili jako podmínku pro parkování zdarma je věc druhá :D
Avatar - twistedTSD
6. 11. 2020 11:59
Re: Nevidím údaj o...
Clio zvládne jet v EV režimu opravdu dlouho. Viz https://youtu.be/_lGpgsQhAxM
Avatar - Mikesus
6. 11. 2020 14:47
Re: Nevidím údaj o...
můžeš hodit přibližný čas. Jsem línej to koukat celé. A vždy ty kousky, kde jsem překliknul, tak neujel na EV víc než pár desítek metrů.
Avatar - twistedTSD
6. 11. 2020 17:59
Re: Nevidím údaj o...
Nemám čas hledat vhodný čas, ale třeba uprostřed, dokud byla baterie z větší části plná, jelo auto pořád v EV.

BTW: proč mi občas odkazy nefungují?
6. 11. 2020 21:58
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ozzman
6. 11. 2020 09:25
Nejel jsem
Byť Yaris si tipnu, že bude lepší auto, tak se mi více líbí Clio. Musím ale Toyotu pochválit, z vysoké krabičky je z toho celkem povedené malé auto, které vypadá i docela svalnatě. Na živo mockrát lepší, než předchozí generace.

Edit: Ještě bych rád dodal, že každé auto, byť jsou srovnatelné díky pohonu, velikosti a ceně, jsou postavena a to i v minulých generací na jiném principu.

Clio bylo vždy páteřním modelem Renaultu, je to jedno z nejprodávanějších aut v Evropě snad přes 20 let. Tohle auto vlastně může a mnohdy plní funkci jako jediné auto v rodině. Na západě jsou běžná tato auto ve velkých aglomeracích, není to z důvodu cen, ale spíše velikosti. Musí tedy umět odvézt i trochu té rodiny, byť samozřejmě je to kompromis, nebo jako plnohodnotné druhé auto do rodiny, kdy se s ním jezdí i na výlety a podobně. Vždyť i v Monte Carlu mezi drahými luxusními vozy vidíte nejvíce Clií všech generací....RIP Kombi :/ Taky si ojetiny drží ceny.

Yaris je postaven jako auto do města. Je vyšší, má úžasný rejd (tedy ty na menších kolech), skvělý a léty prověřený hybridní systém a taky, nemá absolutně žádný kufr, což snad novinka už konečně vylepšila. Jediný problém byla spojka u benzinových motorů, na kterou si musíte zvykat, ale když se k tomu autu chováte humpolácky, je to hodně přesná převodovka a i skvělé motory (1.33VVTI i 1.5 VVTi), skoro jako u závodního auta, čím tvrději jedete, tím lépe funguje :D Škoda, podvozku a hodně přeposilovaného řízení do města :D . No a co, že je,tedy byl hnusný, parkovat v centru města najednou není tak otravné :D
Rozbalit vlákno
10
Avatar - SKAY
6. 11. 2020 10:26
Re: Nejel jsem
Tak Tojoti spojka je trošku divoká :yes: Jinak tojka po 200Tkm a 18 letech tomu uhnil vyfuk a ukroutila se poloosa trošku papá olej, tak ta spolehlivost asi není zas tak slavná jak vsude tvrdí :D :-! :yes:
Avatar - Ozzman
6. 11. 2020 10:38
Re: Nejel jsem
No, já jsem s tím taky chvíli bojoval, ale když vím, že to mělo i nové auto z prodejny, tak mi došlo, že to není chyba, ale vlastnost :D Ty mluvíš o první generaci, že ? Ta asi i trochu více rezla, co tak vím, jinak na městské Bčko po takové porci km, které asi nebyly po Autobahnech a dosažení plnoletosti, mi to příjde jako slušná bilance. :yes:
Avatar - SKAY
6. 11. 2020 11:22
Re: Nejel jsem
Ano ale ne zásadně hrany vylisku plešku. chce hold trošku péče ,ale lita to běsně i po dálníci z pruhu do pruhu :yes: jezdí kombinaci všeho.
Avatar - Ozzman
6. 11. 2020 11:28
Re: Nejel jsem
Jo, já teď tlačil ve 170ti novou XC90tku, asi už tam měl omezovač :D :D Ale jo, na takového prcka to zvládá i dálnici bezproblémů, ale tam už poznáš vítr díky vyšší stavbě karoserie a ten měkký a přeposilovaný volant v té rychlosti není zrovna příjemný. Motor mi příjde lepší, než zbytek auta :D
Avatar - SKAY
6. 11. 2020 11:36
Re: Nejel jsem
No Volva s důchodcama :-) Prostě sednes a jedeš neřešíš nic a plny klička myška kruhač fakt sranda Na kanaly díry /okresky/ je měkčí podvozek fajn a parkovaní je sranda a jako kufr slouží zbytek auta ;-) řizení hold jeto male mestské auto a uzke vysoké kolečka asi taky na stabilite nepridají alespon neunaví ruce jen prevodovka by mohla byt trosku presnejsí a kratší drahy a spatecka to je někdy boj.
Avatar - Ozzman
6. 11. 2020 11:41
Re: Nejel jsem
No my máme v rodině 2. generaci, ta už tak měkká není, ale jinak souhlas, do města je to fajn :)
6. 11. 2020 12:04
Re: Nejel jsem
Prvú generáciu ešte mám v rodine. Tiež 18 ročnú. Na podvozku hrdza je a výfuk už nie je pôvodný, ale plechy sú zdravé a za 18 rokov žiadny problém, ktorý by to auto zastavil. Nájazd tiež cez 200, časť z toho s vozíkom naloženým značne viac ako je povolené. Spojka dostávala zabrať, ale stále drží.
Avatar - Ozzman
6. 11. 2020 12:15
Re: Nejel jsem
Mluvím o krátkém chodu a tuhé spojce, tedy alespon u 2 a 3 generace :)
7. 11. 2020 05:23
Re: Nejel jsem
1.33 máme na firme a spojka mi nijak tragická nepríde. Oproti hybridu z rovnakého roku má oveľa ostrejší nástup bŕzd, čo ma pri prvých jazdách dosť prekvapilo.
Ale ak sa ti v Yarise zdá krátky chod spojky, tak doporučujem skúsiť Stonic 1,4.
Avatar - Mikesus
7. 11. 2020 07:03
Re: Nejel jsem
Ono u te spojky, ne ze by byla tragická, ale je hrozne tvrdá a je dost o zvyku najit si kde zabírá, aby ti nechciplo.
6. 11. 2020 09:31
Dodnes jsem nepochopil
Proč redakce při hodnocení motorů stále používá parametr "Zrychlení", když z textu je jasné, že to je udávané zrychlení z tabulek výrobců a vedle toho skutečně měří a hodnotí "Pružnost". To první přece nikoho inteligentního nezajímá (resp. může si to přečíst v tabulkách technických údajů) a jestli jeden výrobce lže jak když tiskne a udává lepší hodnoty, tak by to přece nemělo být důvodem lepšího bodování/hodnocení. Buď hodnotu 0-100 měřte a pak ji bodujte nebo ji z bodování zcela vynechejte. To stejné se týká bodování/hodnocení "Spotřeba udávaná", opět bezcenné kritérium, které se lze dočíst v tabulkách tech. údajů a nemá nic společného se skutečnými (naměřenými) údaji o vozidle.
Jinak souhlas s testem, Clio vypadá jako o třídu dospělejší auto a pokud tak i jezdí, tak není o čem.
Rozbalit vlákno
54
6. 11. 2020 10:09
Re: Dodnes jsem nepochopil
Sice máš pravdu ale

pro chlapa co by chtěl auto segmentu B jako rodinný je 500k za hybrid nesmysl, to půjde úplně jinam a ženská který to koupí movitější manžel sáhne spíše po "roztomilejším" yarisu
6. 11. 2020 11:31
Re: Dodnes jsem nepochopil
Vůbec nejde o to co kupují chlapi nebo ženské, ale o princip měření a hodnocení ve zdejších testech. Prostě hodnotit nějaké parametry čistě podle toho co udává výrobce v papírech je nesmysl a degraduje to tak test na jakési tabulkové porovnání, to už si pak redaktoři nemusí ani ta auta půjčovat a mohou celý tet "zmáknout" za 10 minut jenom od počítače.
A btw. ženské raději sáhnou po "roztomilejším" Cliu, stačí se podívat na evropské prodeje.
Avatar - Mikesus
6. 11. 2020 12:05
Re: Dodnes jsem nepochopil
Psal jsi, že není o čem, když Clio vypadá o třídu dsopělejší. A když ti na to oponuje, tak argumentuješ principem měření a hodnocení. WTF?
Clio je takový univerzál mezi rodinným a městským autem. Yaris je zaměřený na městské auto.
V Cliu se mi jezdilo dobře a líbilo se mi, ale do města vezmu radši Yarise. E-tech mám ještě v hledáčku na delší vyzkoušení, ale obecně ta spotřeba dle testu je tedy zatím zklamání.
Pořídit jako hlavní auto tohle Béčko za 500k je nesmysl jak psal Arggon, jako druhé auto do města je zase lepší ten Yaris. Clio je určitě lepší volba s klasickým pohonem, kdo nechce dávat víc za auto.
Avatar - _Karel_
6. 11. 2020 12:19
Re: Dodnes jsem nepochopil
Clio je o 14t dražší, než Yaris. Je přitom větší a výkonnější. Je jedno, co by sis vybral ty nebo já, ale nevidím žádnou zásadní nevýhodu pro použití Clia jako druhého auta do rodiny, naopak jasná výhoda, že dostaneš za stejný peníz dospělejší auto.
Avatar - Mikesus
6. 11. 2020 12:22
Re: Dodnes jsem nepochopil
A když chci male auto do města, budu si priplacet za větší?
Avatar - Ozzman
6. 11. 2020 12:26
Re: Dodnes jsem nepochopil
To je to, co jsem psal výše, každé auto je trochu jinak postavené a koncipované. U Clia je hybrid spíš, aby plnilo emise, ale je to větší univerzal.
Avatar - _Karel_
6. 11. 2020 12:29
Re: Dodnes jsem nepochopil
Aha. O jakém připlácení mluvíš? O rozdílu 14t. v ceníkové ceně? Clio není malé městské auto? Odkdy?
Avatar - Mikesus
6. 11. 2020 12:30
Re: Dodnes jsem nepochopil
Sam píšeš že je vetsi. Nerikam ze neni B segment, a jako univerzal mezi B a C je skvělý. Ale jako městské auto je Yaris lepší. Z vlastni zkusenosti.
Avatar - _Karel_
6. 11. 2020 12:35
Re: Dodnes jsem nepochopil
Jako já chápu, že někdo si do města typu Pha koupí raději Yaris, než Camry. Jasně. Ale po pravdě - pokud by si někdo vybral z testované dvojice Yaris protože je menší, tak to by mi hlava nebrala. Zaparkuju s nima reálně stejně, a mám pohodlnější kabinu i kufr. Nevýhodu neumím najít.
Avatar - Ozzman
6. 11. 2020 12:46
Re: Dodnes jsem nepochopil
Nevím, jak je to v této generaci, jezdil jsem jen Cliem 5 s TCe, ale třeba v minulých generací má Yaris naprosto úžasný rejd a parkování i se stejně velkým Cliem stejné generace je pak trochu horší.
Avatar - _Karel_
6. 11. 2020 12:55
Re: Dodnes jsem nepochopil
Ok, argument, beru. Otázka je, kdo to bude ochoten vyměnit za ostatní výhody, ale někdo možná ano.
Avatar - Ozzman
6. 11. 2020 12:59
Re: Dodnes jsem nepochopil
Ten, kdo chce auto fakt do města, ten, kdo chce univerzalnejsi, je tu Clio a jiní evropani :) Viz to co píši výše... konkurenti to jsou, ale kazdy trochu jinak zaměřen
Avatar - _Karel_
6. 11. 2020 13:11
Re: Dodnes jsem nepochopil
Bydlel jsem do svých 34 let v Brně, druhém největším městě v republice, a od plnoletosti jsem tam vystřídal spoustu aut a najel statisíce km. Nynějších 13 let, co bydlím za Brnem, tam pořád příležitostně jezdím (naposledy dnes ráno s Touaregem do centra, kde je pořád plno). A koupil bych si tam tedy úplně klidně spíš tu Camry, než Yarise. Rozdíl Clio/Yaris považuji ze svého pohledu za zcela irelevantní. Rozvoz pizzy po Praze možná rozdíl pozná, nehádám se. :-)
Avatar - Mikesus
6. 11. 2020 14:50
Re: Dodnes jsem nepochopil
Do Brna zavítám často a upřímně, s parkováním tam jsem neměl problém ani s Camry. To se s centrem Prahy fakt srovnávat nedá. Ano nehledal jsem místo někde na sídlišti, ale parkoval v centru, které mj. konečně není přeplněné všemožnými auty na pěší a opravdu tam jsou jen ti, kteří tam potřebují.
Avatar - Ozzman
6. 11. 2020 15:55
Re: Dodnes jsem nepochopil
BR co? :D Ale chápu.. Proto rikam už po šesté, že každé auto má trochu jinou cilovku, tedy jako model ne jen konkrétní hybridy.
Avatar - Mikesus
6. 11. 2020 16:03
Re: Dodnes jsem nepochopil
Kdzy jsem tma byl naposledy, byla zima, takze jo. Brrrrr
Avatar - lamal
6. 11. 2020 18:18
Re: Dodnes jsem nepochopil
Comu sa divis v kraji kde Dácia a velkost kufru ide na dracku si za blazna pokial chces kompaktne auto a nie to co je za dany peniaz vacsie. V preplnenych metropolach vedia ocenit skutocne kompaktne auto, tu nie je dovod.
Avatar - xxc
6. 11. 2020 18:51
Re: Dodnes jsem nepochopil
Suhlasim aj ja, niekedy je zbytocne velke auto. Mensie auto ma tiez vyhody.
Avatar - miromen
6. 11. 2020 22:39
Re: Dodnes jsem nepochopil
Tak :yes: a navic dobrej zaklad, ktery by se dal obširněji rozvinout.
Ale takova hvězdna pěchota např v podobě arese nebo ericna by ti to lajnovačkou objasnili.
Avatar - _Karel_
6. 11. 2020 18:45
Re: Dodnes jsem nepochopil
No jo, pražáci!
:D
Avatar - Mikesus
6. 11. 2020 18:46
Re: Dodnes jsem nepochopil
Já vím, je to tam poznat, jak se objeví Ačko na značce :D
Avatar - lamal
6. 11. 2020 18:51
Re: Dodnes jsem nepochopil
Noo Prahu som este preplnenou metropolou nenazval, nie ze by bol prebytok infrastruktury, ale s tym co je niekde v Tokyu, Pekingu to asi nie je zrovnatelne... Tu sa stale oplati kupit vacsie auto za dany peniaz a tak je aj nastaveny trh.
Avatar - Mikesus
6. 11. 2020 22:42
Re: Dodnes jsem nepochopil
To určitě ja taky ne a doufám, že nikdy nebude. Ale stačilo zrušit modré zony na jaře a jezdil jsem po okolí jak d*bil a hledal misto k parkovani
Avatar - Mikesus
7. 11. 2020 12:46
Re: Dodnes jsem nepochopil
Tak evidentne ve světě je vic lidi, kteří uprednostni yarise pred cliem, kdyz ma yaris svetove prodeje lepší než clio.
Podle mého hodnotit auta podle prodejů a na základě toho je porovnávat jake které je lepší, je nesmysl. Podle toho by byl yaris lepší, ale víme, že jejich cilovky se dost rozcházejí. Ja osobně jsem vybíral mezi Cílem a Yarisem realne ( tech bykupců tu je evidentne dost ), clio jsme jezdil klasiku, protoze e-tech nebyl a yarise jen neoficiálně po parkovišti. Rozhodl jsem se pro yarise z důvodů: cena, spolehlivost Toyoty a prave velikost. Cliu hrálo do karet individualizace, uhlazenejsi design, ale jako nevýhodu špatná zkusenost s problematickou elektrikou Renaultu. Takze vybrat si dražší a nejspíše poruchovejsi auto, k tomu vetsi, kdyz chci naopak menší. Do toho zatím ještě testy ukazují, že má clio vyssi spotřebu všude. Tak Clio je z mého pohledu povedené auto, které dospelo do skvělého univerzála a mít rodinný rozpočet hodne omezeny, určitě o nějaké verzi uvazuju, ale v hybridu a spolehlivosti se na Toyotu zatim nechyta. Ale jsem naopak velice rad, ze uz ho nabízejí. Jestli má někdo jezdit po meste za 4 benzinu nebo 8 nafty, to je sakra rozdil pro ovzduší.
Avatar - _Karel_
7. 11. 2020 18:30
Re: Dodnes jsem nepochopil
Není už poznat, na koho reaguješ (Mikeši) ale souhlasím, že prodeje nepotvrzují lepší/horší auto. Řeč byla o tom, že ukazují které z těch dvou aut se víc líbí ženským.
Avatar - Ozzman
7. 11. 2020 18:55
Re: Dodnes jsem nepochopil
Ženským se líbí vždy to s hvězdou, čtyřmi kruhy či vrtulí na kapotě :D
8. 11. 2020 10:17
Re: Dodnes jsem nepochopil
Manželka řeší hlavně barvu. Třeba motor, velikost a výbavu moc neřeší. Hlavně to musí být červená od Mazdy.
Avatar - Emel
8. 11. 2020 19:01
Re: Dodnes jsem nepochopil
Clio má podobnou ;-)
Avatar - Mikesus
8. 11. 2020 21:22
Re: Dodnes jsem nepochopil
No já jsem v tomhle typickej chlap. Znám 9 základních barev a zmiňovaná červená na Mazde mi přijde, že je k dispozici u poloviny automobilek.
7. 11. 2020 06:55
Re: Dodnes jsem nepochopil
Neviem ako v iných krajinách, ale u nás je rozdiel pri najnižšej výbave až 1700EUR. Ale to by som nebral za podstatné. Podstatné je, že pri Yarise je oveľa menší cenový rozptyl. Ak chcem Yarisa. Tak hybrid prestavuje zdraženie oproti 1,5 na hranici návratnosti(3000EUR). Pri Clie v strednej výbave je to 5500EUR oproti 1,0TCe. To v krajine bez dotácii znamená čistú stratu. A ešte strácam aj 100 litrov batožinového priestoru, čo mi obmedzuje práve tu inak dobrú praktickosť Clia.
Avatar - Mikesus
7. 11. 2020 11:30
Re: Dodnes jsem nepochopil
Proto jsem zvědav na prodeje HEV clia. Yaris to zvladne s 50% v Evropě.
6. 11. 2020 12:19
Re: Dodnes jsem nepochopil
Nevím čemu nerozumíš.
A. Kritizuji redakci, že používá (bez ohledu na tento konkrétní test) nesmyslnou metodiku porovnávání podle tabulek místo skutečného měření.
B. Souhlasím s výsledky testu a vyvracím teorii, kterou zde kolega nastínil, že si ženy raději vybírají Yaris. Nevybírají, stačí se podívat na prodeje, Clio je evropská jednička, Yaris se plácá někde na 5 místě. O důvodech lze pouze spekulovat, já si myslím, že je to proto, že za stejné peníze dostane zákazník u Clia lepší auto, prostornější, dynamičtější, s lepším interiérem a pohodlnější a podle mě i daleko hezčí nebo řekněme lépe pasující evropskému vkusu.
Avatar - Mikesus
6. 11. 2020 12:28
Re: Dodnes jsem nepochopil
Ad B.
To je jako napsat, ze v Asii je prodejně lepší Yaris než Clio. Vypovídající hodnota nula.
Avatar - _Karel_
6. 11. 2020 12:38
Re: Dodnes jsem nepochopil
??? Pro teorii "ženy si raději vybírají Yaris" jsou prodeje irelevantním argumentem? To snad nemůžeš myslet vážně. V kategorii převážně ženských aut.
6. 11. 2020 12:54
Re: Dodnes jsem nepochopil
No pokud měl kolega na mysli asijské ženy, tak ano. Mě ovšem zajímají daleko více české nebo potažmo evropské ženy a ty si evidentně raději kupují Clio.
Avatar - Mikesus
6. 11. 2020 14:52
Re: Dodnes jsem nepochopil
beru argument to, že víc tě zajímají názory evropanů.Osobně neznám jedinou ženu, která si pořídila nové clio. Ti, co v mém okolí mají Clio jsou chlapi, kteří to mají jako rodinný univerzál v rámci možností svého rozpočtu. A to si myslím, že je obrovská výhoda Clia, ta univerzálnost.
6. 11. 2020 16:21
Re: Dodnes jsem nepochopil
To už je hodně velká křeč, když někdo má auto jako "rodinný universál" tak to snad neznamená, že s tím jezdí jenom chlapi. S rodinným universálem jezdí možná častěji právě ženy (všechny všední dny v týdnu škola, školka, nákupy, kroužky ženská, o víkendu na výlet chlap) . A pokud to bereš podle toho čí jméno je u auta zapsané v TP a víš to u všech lidí ve svém okolí, tak gratuluji, to jsi lepší než domovní důvěrníci za totáče.
Avatar - Mikesus
6. 11. 2020 16:29
Re: Dodnes jsem nepochopil
aha. takže ty přesně víš, koho mám ve svém okolí. Tak to jsem netušil. To pak určitě víš, za jakou spotřebu jezdím v létě, za kolik v zimě, když je v Praze špička atd.
6. 11. 2020 19:06
Re: Dodnes jsem nepochopil
Dôvody sú celkom jednoduché. Clio je pre Francúzov Golf. Bolo by zvláštne ak by auto co ma silný domáci trh v EU predávalo menej ako Japonec. Clio 4 nebolo nič extra a aj tak sa predávalo dobre. A napísať prvé a piate miesto vyznie pre Yaris horšie ako napísať 300 vs 200 tisíc kusov.
6. 11. 2020 12:09
Re: Dodnes jsem nepochopil
Zas prekrúcaš fakty. Európske predaje vypovedajú len o tom, že Clio je často používane ako rodinné auto. Na východe prakticky vždy, ale aj vo Francúzku, čo je pre Clio najsilnejší trh.
6. 11. 2020 13:13
Re: Dodnes jsem nepochopil
O tom, jak je auto používané prodeje nevypovídají vůbec nic. Obě jsou to mainstreamová auta stejného segmentu a obě budou mít podobnou klientelu. Vyvozovat z prodejů, že jedno si kupují rodiny (nota bene když u Clia zaniklo kombi) je nesmysl.
Avatar - Mikesus
6. 11. 2020 15:02
Re: Dodnes jsem nepochopil
Ale také hodnotit auto podle prodejů v Evropě, když jedno je evropské a druhé asijské. To je jako hodnotit Clio podle jeho prodejů v Asii.
Pokud to, tak to můžeme zhodnotit globálnimi prodeji.
Avatar - twistedTSD
6. 11. 2020 18:32
Re: Dodnes jsem nepochopil
Nemyslím si. Globální prodeje zahrnují spoustu různých specifikací, v případě Yarisu dokonce několik různých aut. Vypovídají akorát o tom, že automobilka působí na hodně trzích a prodává spoustu aut pod stejným označením. Navíc Yaris v Evropě není zrovna okrajový model. Clio se snad ani v Japonsku neprodává.
Avatar - Mikesus
6. 11. 2020 18:45
Re: Dodnes jsem nepochopil
Takže by se Clio v Japonsku ani nechytlo? Co to vypovídá? vůbec nic. To asi tak jako porovnání prodejů ve Francii, resp. v Evropě.
7. 11. 2020 05:36
Re: Dodnes jsem nepochopil
Napísal si "A btw. ženské raději sáhnou po "roztomilejším" Cliu, stačí se podívat na evropské prodeje." A tu už sa tváriš, že téma bola iná.
Clio je silné v krajinách, kde je B segment využívaný miesto C segmentu. Ako už niekto písal predajnosť hybridu ľudom čo kupuje menšie auto pre rodinu môže byť otázna.
6. 11. 2020 13:59
Re: Dodnes jsem nepochopil
já myslel že porovnáváme dvě konkrétní motorizace, auta 500k+, nemyslim že je důležitý zmiňovat že clio startujcí pomalu o 1/3 ceny níže bude mít vyší prodeje, to jistě bude, je to mimo levnější ceny daleko univerzálnější stroj, ale zrovna v segmentu 500k+ bych si na něj nevsadil ani peny.
Avatar - miromen
6. 11. 2020 14:46
Re: Dodnes jsem nepochopil
Viš jak myslet je *** vědět a tim co pišeš si taky nemužeš byt 100% jisty, ale předpoklad je určitě veliky. Koukal jsem a u nas clio startuje pod 300tkč a yaris začina na 350tkč a to je v tehle třidě značny rozdil a v kaufu vždy prvni z košiku zmizi obyčejny rohlik.
Avatar - Mikesus
6. 11. 2020 15:01
Re: Dodnes jsem nepochopil
Naprosto souhlas. Jistota to není, ale velká pravděpodobnost ano. Bohužel se asi nedozvíme poměr prodaných HEV k ICE. U Yarisu je to téměř 50% v Evropě, 109771 z 224368. Jestli tohle udělá Clio, jsem zvědav. Já osobně tipuju, že to bude spíše do 30%, ale doufám v co nejvíce hybridů na úkor dieselu v těchto prccích.

https://www.toyotanews.eu/cs/hybrid/1497-toyota-v-evrope-loni-rostla-rychleji-nez-trh-ma-podil-5-3
Avatar - twistedTSD
6. 11. 2020 12:11
Re: Dodnes jsem nepochopil
Nemyslím, že je to nesmysl. 500 k je dnes prakticky startovací cena slušného kompaktu, a E-tech je rozhodně zajímavý systém. Jsem naštvaný, že degradovali ostatní benzínové motorizace, čímž se pro mě Clio stalo stěží koupitelné, ale tomuhle bych šanci dal.
Avatar - _Karel_
6. 11. 2020 11:09
Re: Dodnes jsem nepochopil
Jj, obzvlášť udávaná spotřeba, to je stupidita na desátou. Pak, když někdo u služebního auta může uplatňovat jen papírovou spotřebu, je ta příliš nízká naopak nevýhoda. Spíš bych hodnotil rozdíl mezi reálnou a udávanou.
Avatar - Mikesus
6. 11. 2020 12:06
Re: Dodnes jsem nepochopil
Jo, ty udávané hodnoty výrobcem, když je můžu přeměřit, to je opravdu o ničem.
6. 11. 2020 12:10
Re: Dodnes jsem nepochopil
Problém, je, že stále si nemôžeš písať spotrebu podľa WLTP, ta sa aspoň blíži realite.
6. 11. 2020 12:12
Re: Dodnes jsem nepochopil
S prvým odsekom súhlasím. Ale v článku som sa nedozvedel v čom je akože Clio jazdne dospelejšie. Podľa popisu fungoval podvozok na oboch dobre a bez búchania. Clio bolo mäkšie a Yaris agilnejší.
6. 11. 2020 13:09
Re: Dodnes jsem nepochopil
Já myslím, že v testu je to vysvětlené, Clio má lépe utlumený aerodynamický hluk, lépe utlumený a kultivovanější čtyřválec, vedle toho ryk tříválce v Yarisu, to jsou určitě vlastnosti, které posouvají Clio ke kompaktům.
Avatar - .StenLi.
6. 11. 2020 10:09
Spotreba na dialnici.
Ako dlhodoby uzivatel Toyota hybridu sa velmi tesim na skusenost s tymto unikatnym Renault hybridom ktory ho ponal tak ako zatial ziadna automobilka, snad iba Honda i-DCD sa na to podoba ale ten uz asi plne nahradi i-MMD. Clio ani Captur ma vobec dizajnovo nezaujali, ale stale dufam ze e-Tech dojde aj do Nissanu Juke ako HEV nie PHEV aj ked som nenasiel objasnenie ci tam nakoniec nepojde e-power system.

Dost ma prekvapila spotreba Yarisu 1.5 na dialnici, 6,9l, ked ovela vacsi Prius 3 s 1.8 ICE ma na dialnici spotrebu 5,4. Dost vela spravi ovelalepsia aerodynamika, ale kludne tam mohli ponechat stvorvalec s lepsim zvukom. Spotreba v meste by pri tej vahe bola asi obdobna, na Priuse mam 4,4.
Rozbalit vlákno
35
6. 11. 2020 10:17
Re: Spotreba na dialnici.
A tak ono záleží, ako to na diaľnici tesovali.zimné pneumatiky + teplota do 5 stupňov + vietor a spotreba je o liter inde.
Avatar - .StenLi.
6. 11. 2020 10:25
Re: Spotreba na dialnici.
Na THS jazdim dlhe roky a mozem ti povedat ze tie rozdiely su na rozdiel od klasickych ICE uplne minimalne, na pridanie litra spotreby by som musel dat na strechu bicykel a otvorit vsetky okna :) Trasu ktoru robim na letnych pneu pri 25 stupnoch bez klimy za 3,8 som spravil na zimnych s kurenim a pri -5 za 4,1.
Skor to bude mensim slabsim motorom ktory na dialnici musi ist do vyssich a neoptymalnejsich otacok, preto to pripisujem skor mensiemu objemu.
Avatar - JirkaVejrazka
6. 11. 2020 10:32
Re: Spotreba na dialnici.
Tak to mas nejaky zazracny hybrid. U mych aut je rozdil zima/leto vyrazne vetsi.
Avatar - Ozzman
6. 11. 2020 10:39
Re: Spotreba na dialnici.
Můj hybrid skoro nezná rozdíl zima - léto... jo a je to taky hybrid, elektromotor mám třeba ve stěračích! :-[]
Avatar - JirkaVejrazka
6. 11. 2020 10:43
Re: Spotreba na dialnici.
Jestli na ten motor ve steracich neumi kus jet, tak je to jenom mild-hybrid a to se nepocita ;-)
Avatar - Ozzman
6. 11. 2020 10:59
Re: Spotreba na dialnici.
Zkusim to :D
Avatar - Mikesus
6. 11. 2020 12:11
Re: Spotreba na dialnici.
U mne už mokro udělá skoro půl litru. Jinak zima cca o litr víc.
Avatar - .StenLi.
6. 11. 2020 12:26
Re: Spotreba na dialnici.
V zime asi najviac pomaha vyrazne vyssia tepelna ucinnost ICE v hybridoch v spojeni s rekuperaciou tepla z vyfukovych plynov.
Avatar - .StenLi.
6. 11. 2020 12:24
Re: Spotreba na dialnici.
No oproti ICE je kazdy hybrid zazracny :), hlavne pre ICE majitelov, ale nie je to zazracny hybrid, rovnake skusenosti maju aj ostatni znamy. Tvoje auta su ICE ci HEV?
Avatar - Mikesus
6. 11. 2020 12:29
Re: Spotreba na dialnici.
Vtip? U nás máme jen hybridy uz hodně dlouhou řadu let.
Avatar - .StenLi.
6. 11. 2020 12:51
Re: Spotreba na dialnici.
Otazka, nepoznam ta, nemam to z kade vediet :) Musim povedat ze tie male rozdiely sa tykaju hlavne Priusu 3G, u Aurisov z rovnakej doby je to horsie. Mal si aj Prius 3G?
Avatar - JirkaVejrazka
6. 11. 2020 12:53
Re: Spotreba na dialnici.
Kdyz si kliknes na moje jmeno, uvidis dve recenze na Prius ;-) 3G jsem jednou jel, ale nevlastnil jsem ho.
6. 11. 2020 13:29
Re: Spotreba na dialnici.
Tak otec má Auris HSD, čo je technika priusu 3g jazdí typicky 15km trasy a 50km trasy mesto, a okresky. V lete tam má okolo 4l v zime okolo 5l a to má ešte zimné pneu 16-tky a letné 17-tky a auto dokonca parkuje v garáži - síce nevykurovanej, ale teplejšie tam predsa je.
Avatar - .StenLi.
6. 11. 2020 14:04
Re: Spotreba na dialnici.
Auris HSD ma asi o 2 deci vyssiu spotrebu ako Prius s rovnakou technikou kvoli aerodynamike.
Avatar - Mikesus
6. 11. 2020 15:20
Re: Spotreba na dialnici.
To tak nějak odpovídá u jakéhokoliv hybridu. Někde jsou rozdíly menší, někde větší
Avatar - Mikesus
6. 11. 2020 15:10
Re: Spotreba na dialnici.
Prisu 3G jsem měl jen PHEV přes léto, to hodnotit nemůžu. Auris měl stejnou techniku jako prius 3G. Tam na zimu jsem měl 17" stejně jako v létě, takže rozdíly v pneu minimální. A stejně zima byla 1-1,5l nahoru. Corolla je kolem toho litru taky.
Hodně pomůže, když člověk parkuje v garáži. Když vyjedu v zimě z garáže, jsem schopen po Praze jezdit do 3 litrů. Když parkuju venku a auto je promrzlé, jsem při jízde po Praze kolem 5 litrů.
Avatar - JirkaVejrazka
6. 11. 2020 12:47
Re: Spotreba na dialnici.
Moje auta jsou Priusy. 2. generace ("dedecek") a plug-in.
Avatar - Mikesus
6. 11. 2020 12:10
Re: Spotreba na dialnici.
Stačí když je mokro a mám 0,5l navíc, a to bylo u Aurisu, minulého Yarisu, aktuálně Corolly a jediná Camry má nahoru 0,3. Dále teplota když klesne pod 12 stupňů, můžu počítat dalších 0,3 nahoru. A čím nižší teplota, tím víc to dál roste. V zimě s Aurisem, když bylo -22, nebyl problém mít nahoru 1,5-2l
Avatar - xxc
6. 11. 2020 18:58
Re: Spotreba na dialnici.
preco by mokro zvysovalo spotrebu? logicky po mokrej ceste sa ide pomalsie, spotreba by mala ist dole
Avatar - Mikesus
6. 11. 2020 20:30
Re: Spotreba na dialnici.
Valivy odpor predpokladam. Jinak nevím. Ale proste to spotřebu zvyšuje. Rad bych, aby to tak nebylo.
Avatar - Ozzman
7. 11. 2020 06:59
Re: Spotreba na dialnici.
Ne všem autům se za deste síni boční okna, tak mohou jezdit normálně... :)
Avatar - xxc
7. 11. 2020 12:22
Re: Spotreba na dialnici.
Jazdim normalne, len ti chudaci za mnou, ked niekomu vletim do cesty, alebo prehliadnem. Samozrejme, na mokrej ceste su limity nizsie, preto vseobecne je spotreba mensia.
6. 11. 2020 10:19
Re: Spotreba na dialnici.
Ta spotřeba na dálnici odpovídá spíše mnohem většímu a vyššímu (crossover) CHR 1.8 hybrid, který podle trasy a provozu jezdí 130km/h za něco mezi 6-7l.

Samozřejmě záleží na profilu trasy, což bude asi důvod spotřeb v testu. Clio i Yaris tam mají podobně okolo 7l, což je vzhledem na kategorii hodně.
Avatar - Mikesus
6. 11. 2020 12:12
Re: Spotreba na dialnici.
Taky mne to překvapilo. Ale hodně zálěží na počasí u hybridu. Když prší, mám s Corollou na dálnici taky 7
7. 11. 2020 01:44
Re: Spotreba na dialnici.
Ne že bych hrotil palce :D Ale rád bych si zde přečetl ty 4 odlišné zkušenosti od těch mých :D A nejen mých, tou CHR jezdí kolegyně a nedávno jsme jeli za sebou Praha - Hradec Králové 140-150km/h. CHR dojela za 6.8l/100km. Passat 1.5 TSI 7.5l/100km.
Avatar - Mikesus
7. 11. 2020 07:01
Re: Spotreba na dialnici.
Asi nemáme dost zkusenosti s hybridy jako ti další, co rozhazuji palce. Je to úsměvné. Na hybridech mam minimalne 250tis. km najeto, ale evidentně tu je vic lidi, co maji vice zkusenosti z reálného provozu hybridu.
Praha - Hradec a zpět mam vyzkoušeno Corolla 140-150 za 5.8-6, camry 5.2-5.5
Avatar - Ozzman
7. 11. 2020 07:02
Re: Spotreba na dialnici.
Já ti je nedal, ale jeli jsme s Mikesusem trasu PHA - Mnichovo Hradiště, on s Corollu 2.0 a já s Mondeem TDCI 132kw 4x4 (to uvádím protože je to těžší a má to vliv na spotřebu :D) a jakmile jsme vyjeli z města, kde jsem krute dostával na pr.del ve stylu 4 vs 8 na sto, tak na dálnici na té trase s tempo 140 jsme se srovnali na cca 6.5 na sto. Byl tuším listopad.
Avatar - Mikesus
7. 11. 2020 08:49
Re: Spotreba na dialnici.
jj, mokro po celé trase a ještě nějakých 7 stupňů tuším. "Líbil" se ti ten "kouř" z výfuku. :D
V tomhle stylu jsem jel do Brna a skončil na 7,2. Při teplotě nad 15 stupňů a suchu jsem byl na 5,5
Avatar - Ozzman
7. 11. 2020 09:03
Re: Spotreba na dialnici.
Mě je fuk, jaká je teplota, pod 6 se dostanu jen s hodně velkou dávkou sebezapření :D
Avatar - Mikesus
7. 11. 2020 10:23
Re: Spotreba na dialnici.
Naloz si zrcadlo do kufru....pak se dostaneš i na 4.5
Avatar - Ozzman
7. 11. 2020 12:36
Re: Spotreba na dialnici.
Ne... Tonje pravděpodobnejsi, že to zrcadlo rozbíju :D
Avatar - Mikesus
7. 11. 2020 13:30
Re: Spotreba na dialnici.
Když jsem jel z Brna zpět, to by v jednom úseku v pravém pruhu nebylo pravděpodobné, ale jisté. I při 90
Avatar - Emel
7. 11. 2020 10:41
Re: Spotreba na dialnici.
Cestou zpátky jsem tankoval, průměr 12,1 včetně úsporného okreskování :-)
Avatar - Ozzman
7. 11. 2020 18:56
Re: Spotreba na dialnici.
Cesty po srazu i s jezedenim na něm nemerim, to bych nemohl už válčit za nafty :D
Avatar - Mikesus
6. 11. 2020 12:08
Re: Spotreba na dialnici.
Ta spotřeba je obzvlášť u hybridu kolísavá. Když si vezmu. V létě jsem měl Praha-Brno a zpět s Corollou za 5,5. Teď na podzim za deště, teploty pod 10 stupňů to bylo 7,2.
6. 11. 2020 10:17
Toyota vývoj Yarisu trochu podcenila
Donedávna bol Yaris pri malých autách jasnou voľbou pre hybrid, lebo nič iné prakticky ani nebolo. Lenže doba sa zmenila a je zrejme otázkou času, kedy sa aj ďalší konkurenti vydajú cestou full-hybridov. Keďže sa mi myšlienka mestského hybridu páči a v najbližších rokoch nebudem mať na elektromobil, tak som si už vyskúšal Jazz Hybrid, nový Yaris aj Clio E-Tech.

Na treťom mieste u mňa skončil Yaris a len čiastočne za to môže pre mňa divný dizajn, ktorý by som nenazýval "podmanivo krásnym". Skôr mi vadil lacno pôsobiaci interiér, ktorý v malom aute okolo 20-tisíc už nechcete vidieť. Za podobné peniaze dá konkurencia naozaj väčšie auto. Podvozok aj riadenie sú však veľmi dobre nastavené, jazdí to ako väčšia Corolla.

Veľmi príjemným prekvapením bol pre mňa Jazz. Nad jeho dizajnom moje okolie síce ohŕňa nos, ale mňa sa celkom páči a to hlavne v priestrannom interiéri. Na prvý pohľad je síce drahší, ale keď si dorovnáte výbavu Yarisu a Clia, už tam taký rozdiel nie je. Klasicky však chýbajú možnosti priplatiť si balíky výbavy. Je absurdné, aby som v najdrahšom Crosstare nemohol mať sledovanie mŕtveho uhla napríklad. Interiér je však veľmi príjemný, taký obývačkový, divoké tvary prístrojovky sú našťastie minulosťou a výhľad aj variabilita (magic seats) sú tiež super. Jazz vie častejšie jazdiť na elektrinu, jeho jazdné vlastnosti sú z trojice najslabšie ale zároveň ide o najkomfortnejšie auto. Najviac mi vadil prejav eCVT ktorý sa síce snaží imitovať radenie, ale stačí že na diaľnici príde mierne stúpanie a auto len žalostne kvíli.

Na Clio mám slabosť od minulej generácie, napriek tomu musím nezaujato povedať, že je najlepšou voľbou a to hlavne kvôli pohonu a že nemá eCVT prevodovku. Prechod prevodovky medzi dvoma e-stupňami a štyrmi spaľovacieho motora nie je úplne bez povšimnutia a tiež sa na chvíľu dostaví hučanie pri zrýchľovaní, ale potom si už radí ako klasický automat. Pridajme k tomu veľmi pekne spravený interiér a za mňa perfektný dizajn a mám v tom viac-menej jasno.

Stále ma však láka aj Jazz, lebo ten sa podľa mňa Honde veľmi podaril, len tam to chce nejaké akčné výbavy alebo balíky.
Rozbalit vlákno
8
6. 11. 2020 11:20
Re: Toyota vývoj Yarisu trochu podcenila
Dobrý rozbor. :yes:
Avatar - Mikesus
6. 11. 2020 12:13
Re: Toyota vývoj Yarisu trochu podcenila
Kdy a kde jsi jezdil s novým Yarisem? U nás to prakticky oficiální cestou možné zatím není.
6. 11. 2020 15:51
Re: Toyota vývoj Yarisu trochu podcenila
No to vieš, niektorí majú na tieto veci svoje tajné chodníčky... ;-)
6. 11. 2020 19:13
Re: Toyota vývoj Yarisu trochu podcenila
U nás už stretávam nové Yarisy. :)
Avatar - petr petrumr
7. 11. 2020 17:31
Re: Toyota vývoj Yarisu trochu podcenila
Tedka je stopka, já jsem už ji projel a budu kupovat asi v lednu.
Avatar - twistedTSD
6. 11. 2020 12:19
Re: Toyota vývoj Yarisu trochu podcenila
Ještě jsem nečetl test, ale myslím, že ta převodovka bude velkou výhodou. Co jsem koukal na YT, Jazz je na dálnici dost hlučný a Yaris... je hlučný pořád.
7. 11. 2020 14:30
Re: Toyota vývoj Yarisu trochu podcenila
Jazz nema eCVT.
Avatar - petr petrumr
7. 11. 2020 20:00
Re: Toyota vývoj Yarisu trochu podcenila
nehybridní verze s manuální převodovkou nemá, ale taky není u nás v prodeji. Jazz má obchodní název 1,5 i-MMD Hybrid e-CVT.
6. 11. 2020 10:25
toyota
toyota ma verne stado fanusikov, ktori ju budu adorovat bez ohladu na to, ako velmi zastarany dany model je.
V priamom porovnai je krasne vidiet, ze Toyota stale len rozvija koncepciu staru 20 rokov - a ako obvykle, konkurencia ich predbehla.
Rozbalit vlákno
5
6. 11. 2020 11:09
Re: toyota
Tak ako bude Ada do smrti adorovat diesel, tak niekto má rád toyotu, niekto subaru a pod. V čom je ale Toyota zastaraná okrem tabletu? (a to keď sa dívam na VW group, mi ako taký problém ani nepríde...).Všetky jej hybridy sú spotrebovo a výkonovo plne porovnadeľné s hybridmi ostatných výrobcov.
6. 11. 2020 11:21
Re: toyota
Ja len dúfam, že tá nová technológia Renaultu bude spoľahlivá. Celkom im to prajem, už ten hybrid dostali aj Captur a Arkana.
Avatar - xxc
6. 11. 2020 19:06
Re: toyota
Ved uz im to trha pri zrychlovani, len v tomto teste to nejak nespomenuli.

Tak opravujem, prejavuje sa to v Capture plugin hybride. Ale prevodovky mozno maju rovnake, nie?

Voči pohonnému reťazcu máme výhrady, pri zrýchľovaní sme si všimli zvláštne vibrácie v rozmedzí 20-30 km/h. Počas jazdy sme veľakrát vnímali trhanie. Citeľné bolo napríklad pri ubratí plynu, z čoho viníme prevodovku. Na hladkosti zladenia jednotlivých komponentov pohonu by francúzky výrobca mohol popracovať.
Avatar - petr petrumr
7. 11. 2020 20:13
Re: toyota
v teste vše není a kdo se zajímá o koupě hybrida to ví aji to, že toyota má na hybridní soustrojí 5 let záruky a díky planetové převodovce přechod s jednotlivých modů je nepostřehutelné.
6. 11. 2020 11:48
Re: toyota
Ako vždy trepeš z cesty. O rozvíjaný zastaralého konceptu môžem písať pri každom spalováku.
Koncept čo používa Toyota je oveľa starší ako 20 rokov. Patentoval si ho niekto v USA a používa ho napríklad aj Ford. Jazdný prejav nemusí každému vyhovovať, ale s pohľadu efektivity zatiaľ nik nevymyslel nič lepšie.
Avatar - _Karel_
6. 11. 2020 11:22
Clio
Čert vem body, je to subjektivní - ale za mě je tedy Yaris ošklivá obludka a Clio v testované specifikaci naopak velký krasavec - přesně opačně, než je to bodováno.

Je překvapivé, že Renault, který je technicky nic moc, postavil hybrid, který hned ze startu minimálně plně konkuruje a možná i poráží leadera Toyotu. Teď ještě co spolehlivost systému.

Dost mě překvapuje tak vysoká nakládací hrana u Clia - odpovídá mému velkému SUV. Nicméně mi to nepřijde nijak špatné, schodek dělá v kufru přepážku, díky které se pak třeba nákup nevysype po otevření kufru a líp se tam budou menší věci skládat.

Pro Toyotu bych nenašel argument, snad jen očekávaná spolehlivost - být důchodce a kupovat si auto "na dožití".
Rozbalit vlákno
14
Avatar - Ozzman
6. 11. 2020 11:33
Re: Clio
Musím říct, že Yaris na živo vypadá o mnoho lépe, než z fotek, evokuje, že bude jezdit rychle - malý svalnatý prcek.. Ale jinak jako univerzál se mi Clio líbí asi víc.
Avatar - _Karel_
6. 11. 2020 11:36
Re: Clio
Mě se nelíbil nikdy a fakt ani teď. Toyota se mi poslední léta designem vůbec netrefuje do vkusu. Ale beru to sportovně :-)
Avatar - Ozzman
6. 11. 2020 11:42
Re: Clio
Jak říkám, konečně se zbavil úzké vysoké karoserie, což beru jako plus a vypadá zajímavě, byť jinak. Renault hraje na eleganci, vždy to uměl, koneckonců je to deviza značky. Sto lidí sto chutí.. a ani Corolla se ti nelíbí ?
Avatar - _Karel_
6. 11. 2020 11:50
Re: Clio
Corolla je překousnutelná spolu s Camry, ale že bych si je vybral kvůli deignu, to určitě ne.
6. 11. 2020 11:54
Re: Clio
Úzkej vysokej kasne sa zbavil, ale s fotiek mu vôbec neviem prísť na chuť. Na živo som ho videl len raz v nejakej sivej, to bolo ešte horšie promo červená. Ale budúci týždeň si ho obzriem z blízka, tak som zvedavý či naživo dá dôvod uvažovať o výmene.
Avatar - Blue Sun
6. 11. 2020 13:20
Re: Clio
Zrovna dnes jsem kolem skupinky Yarisů u Freye na ČM procházel, a nějak jsem nenašel barvu, ve které by se mi to auto fakt líbilo. Maximálně jsem se dostal na "přijatelné" u bílé perleti.
Avatar - twistedTSD
6. 11. 2020 12:25
Re: Clio
Souhlas. Yaris je pro mě designem předem diskvalifikovaný. To už bude zajímavější to malé SUV.

Ta nakládací hrana Clia je šílená a pokud se nahoře píše o rodinném využití, tak bude s Cliem mordor. Od toho je v nabídce Captur s posuvnými sedačkami.
Avatar - Emel
6. 11. 2020 12:49
Re: Clio
No - je to překvapivě jednoznačné.
Avatar - miromen
6. 11. 2020 14:23
Re: Clio
Mi zase design renaultu přijde, už fest přežvykany a kde to u mě ještě velmi funguje a navic stale se mi dost libi je paradoxně nejstarši nebo jeden z nejstaršich modelu a to Megane.
Yaris je odvažně přidrzly, dynamicky a vzhledově mi i dosti sedi takže ja bych naopak dal ještě větši bodovy rozdil v jeho prospěch. Ale soudim dle fotek pač noveho yarise jsem ještě neviděl.
Avatar - Mikesus
6. 11. 2020 15:15
Re: Clio
V reálu vypadá yaris lépe než na fotkách. Mně osobně se moc nelíbí ten zadek. U Clia nemám co vytknout, je to takové uhlazené.
Avatar - lamal
6. 11. 2020 18:46
Re: Clio
Renault postavil hybrid ? Na to ma v aliancii niekoho kto ma vacsie skusennosti, tj. Nissan a Mitsubishi a ten posledne menovany je aj elektrotechnicky gigant, ktory je schopny vyrobit a dodat veskeru elektroniku.

A okrem ineho v tom nepouziva ani vlastny spalovaci motor, jednotka 1.6 z Dusteru je Nissan...
Avatar - _Karel_
6. 11. 2020 18:53
Re: Clio
A to víš, nebo odhaduješ - že ten hybrid vymysleli japončíci?
Avatar - lamal
6. 11. 2020 19:31
Re: Clio
Myslim si to aj na zaklade aliancnych specifikacii, kde celkovu elektrifikaciu ma na starosti Mitsubishi.

´´Anfang 2020 präsentierte Renault den Clio V auch als Vollhybrid: Ein 1,6-Liter-Ottomotor wird dabei mit zwei Elektromotoren kombiniert, die Systemleistung gibt Renault mit 103 kW (140 PS) an.[5] Dieser Antrieb ist eine Gemeinschaftsentwicklung von Renault-Nissan und Mitsubishi.´´

V ramci ´´dobrych´´ vztahov a novinarskeho diletanstva sa uvadza, ze ked je to v Cliu, tak to vymyslel Renault... takto sa to pravidelne uvadzalo pri 1.33, raz to bol motor Renaultu, pak Mercedesu a to je vse... Nissan spomenuli ti objektivnejsi.
Avatar - xxc
6. 11. 2020 19:37
Re: Clio
1.33 je povodne Nissan :-)
Avatar - twistedTSD
6. 11. 2020 18:19
Hybrid
Renault si zaslouží za E-Tech pochvalu. :yes: Je to originální koncept, žádná od konkurence obšlehnutá technika, a podle všeho funguje. Toyota se asi zapotí, ale konkurence jí prospěje. Tohle je mnohem lepší a pro zákazníka přínosnější postup, než když VW s PSA vsadí vše na EV, protože se jim započítá dvakrát a mají emise vyřešené, nebo na PHEV. Co si pochvalu nezaslouží, je osekání benzínových motorizací. Tak vyvážené a dotažené auto a tak děravý ceník. ;-\
Rozbalit vlákno
1
Avatar - SKAY
6. 11. 2020 19:54
Re: Hybrid
Uvidíse jak seto bude prodávat zaty ceny.
7. 11. 2020 12:34
hsd vs zvyšok sveta
tak ako užívateľ toyoty s hsd môžem napísať že do dnešného dňa sa konkurencia k technologii toyoty nepriblížila. Hlavne v jednoduchosti a spoľahlivosti - motor je primitívny nepriamy vstrek, naladený na spotrebu nie výkon, prevodovka je primitívna s lacnou údržbou a spoľahlivosť je nepriestrelná - o prevodovke nebudete vedieť do konca auta. Zladenie systému je 100%.
Podľa mňa na to má toyota patent a našla zrejme najlepšie najjednoduchšie riešenie a zvyšok sveta asi nenájde nič jednoduchšie.
Písať že renault toyotu v hybridnej technologii dobehol je na smiech.
Realita je taká že v niečom sa môžu priblížiť ale na jednu úroveň sa nedostanú natož aby ju predbehli.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - twistedTSD
7. 11. 2020 15:38
Re: hsd vs zvyšok sveta
Myslím, že to je odvážné tvrzení. Řešení Toyoty je jednoduché a spolehlivé, ale to neznamená, že musí být nutně to nejlepší.
Avatar - Mikesus
7. 11. 2020 15:43
Re: hsd vs zvyšok sveta
Taky bych se nepoustel do tvrzení ze je nejlepší. Troufnu si říct, že je nejspolehlivější a i zatim nejefektivnější. Ale nevím podle čeho hodnotit, ze jeden system je lepší než druhý.
Avatar - twistedTSD
7. 11. 2020 16:00
Re: hsd vs zvyšok sveta
To je asi subjektivní. Jízda s Cliem by teoreticky měla být bližší konvenčnímu pohonu, což se projeví zejména ve vyšších rychlostech nebo svižnější jízdě, která asi s HSD nebude žádným požitkem. Ale u hybridu záleží na celkovém sladění a nastavení pohonu.
Avatar - Mikesus
7. 11. 2020 18:16
Re: hsd vs zvyšok sveta
Přesně tak. Celkove sladění je důležitější, než jak prcek, který má travit ve městě, jezdi. Utlumeni do té 80ky bude ok u všech a jestli to má lepší komfort ve vyšších rychlostech je mi naprosto šumák. Kdyz chci auto do města, tak chci aby v tom meste se chovalo skvele.
Avatar - twistedTSD
7. 11. 2020 22:04
Re: hsd vs zvyšok sveta
No já bych právě do budoucna Clio zvážil jako univerzála, kterým můžu o víkendu přejet půl republiky, aniž bych byl na pokraji vyčerpání, a nebudu se s ním nudit ani na okreskách. V dnešní době to nepovažuji za zas tak nemístný požadavek. Navíc Renault na férovku udělal z E-Tech nástupce výborného TCe 130 EDC, tak ať se ukáže.
Avatar - Mikesus
8. 11. 2020 00:15
Re: hsd vs zvyšok sveta
No a tady se prave cilovky tehle aut rozcházejí. Clio se snazi byt plnohodnotným autem, kdežto yaris cili na druhe/mestske auto.
Upřímně ani s Cliem bych nechtěl jezdit dlouhé trasy, resp. dokud nemusim tak Béčko fakt jen do města.
Ale rozhodne beru Clio jako top B segmentu. Design ok, velikost jako univerzálního auta taky a kdo nema na C segment nebo ho z nějakého důvodu nechce, tohle je skvělá volba na hlavní auto.
Avatar - 3_diamanty
7. 11. 2020 15:48
tak konecne
dnes doobedu som uz videl novy yaris nazivo.. cerveny s ciernymi kolami..... ked mam byt uprimny cakal som ze styl dizajnu pojde po vzore corolly ale nie takyto zabacky rozcapeny styl po vzore malickeho ayga s vypucenymi blatnikmi a uzkou kabinou ... zobrali to chlapci vizualne za mna z nespravneho konca ach jo... za mna teda aspon po vizualnej stranke docela sklamanie ... samozrejme nemam strach .. opat to bude uspesny trhak a velmi kvalitne auto ... ale tak nejak som cakal iny smer aj vizualny aj hodnotovy u noveho yarisu .... uz napriklad novy jazz mi je v tomto smere daleko blizsi aj ked skoda ze ten je uz len ciste v hybride... lebo mat to nejaku 1,5ku z HR-V ajajaj pecka.. ale chapem ok.. aj ta cena .. jasne honda je honda.. tazko cakat ze novy maly hybrid da za 13-14 tisic... jedine zeby fakt bola aj nehybridna verzia ale to je jedno uz teraz... za mna je kazdopadne co sa hybridu tyka aj dizajnu dnes uz honda jazz jasne pred yarisom ... cenu teraz nechajme stranou.. mat fakt tie moznosti tak jazz hybrid v tej cross verzii je v tomto segmente dnes dokonalost...

PS: cela zadna cast yarisu vyzera hodne uz neprakticky... styl uz hral asi prve husle.. v tomto klobuk dole pred jazzom.. ma aj nadalej sympaticky a aj nadalej velmi vkusny dizajn a aj praktickostou yaris predpokladam prevalcuje uz dnes na celej ciare ... skoda ze tu nebolo porovnanie hybridneho yarisu prave s hybridnym jazzom... ale snad aj to casom bude... :yes:
Rozbalit vlákno
4
Avatar - petr petrumr
8. 11. 2020 08:43
Re: tak konecne
nemáš pravdu, sedni si do yaris a potom do jazz a hned nebudeš mět ty uložný prostory co potřebuješ do toho města a hlavně displej nebude tam kde v yaris a budeš muset sklápět zrak. A bude se ti zdát interiér trochu starší, ale možná si taky starší jak já a každý na to má jiný názor. Tento test je vlastně o renaultu a nedaří se mě srovnání výbavy s cenou yaris Selection Style, budu muset zajít do renaultu. Výbava jazz a yaris hlavně ta bezpečnostní jsou na podobné urovni.
Avatar - Mikesus
8. 11. 2020 09:11
Re: tak konecne
U Jazzu mně právě odradil interiér a palubní deska
Avatar - _Karel_
8. 11. 2020 11:06
Re: tak konecne
Jen pro zajímavost - máš něco společného s nickem petrumr, který tu diskutoval cca okolo r.2013 a měl C4 Picasso? Resp. jsi to ty, nebo je to jen náhodná shoda?
Avatar - petr petrumr
8. 11. 2020 11:31
Re: tak konecne
nick se nemění a citroena grand picasso technospace mám pořád, včil budu kupovat hybrid do města a na 90% to bude yaris vybava jak ve foto galerii, v testu je to špatně napsaný, prostě včil s Z4 nejezdí.
8. 11. 2020 13:44
Yaris - kvalitou, cenou i provedením - zklamání
Je fajn, že existují i alternativy, hlavně nová Dacia, která už nešetří na věcech,na kterých se šetřit nemusí, protože jsou za pár Kč.
Ale zrovna nový Yaris, to je jiná. Už při otevření a zavření dveří je slyšet tak hlasitý čistě plechový zvuk, že to potenciální zákazníky jistě odradí.
Uvnitř to je naprosto nudný a laciný hnus mizerné kvality s hýbajícími se části interiéru.
A za mnohem větší cenu než povedené nové Sandero.
Tady v testu je to krásně vidět. Nevim, jestli je to k smíchu nebo k pláči, ale každopádně si Toyota udělala ostudu :D
youtube.com/watch?…
Bohužel, opět se od místních redaktorů, ale i nohých dalších motoristických novinářů nedozvídáme pravdu...
Můžete mi to, prosím Vážená reakce nebo kdokoliv jiný vysvětlit?
Rozbalit vlákno
3
Avatar - petr petrumr
8. 11. 2020 17:15
Re: Yaris - kvalitou, cenou i provedením - zklamání
to je jaká verze? Co jako chceš vědět, my si určitě nebudeme kupovat yarise s klíčkem v zapalování a volantem na pravo. U nás model 2021 bude asi v červenec-srpen.
Avatar - Mikesus
8. 11. 2020 21:21
Re: Yaris - kvalitou, cenou i provedením - zklamání
Tech nekolik kusů, které jsme osobně prohlizel, nemělo tedy to co popisuješ. Ale aspoň vime, na které auto cenove dosáhneš.
Chápeme, že ti nic jiného než Dacia nezbývá, v poslední generaci se zda se dost dost zlepšila. Ale tohle je s tve strany trapne. Nový yaris ma rozhodne slabe stranky, ale podle toho co píšeš, ani jsi ho neviděl naživo.
10. 11. 2020 06:55
Re: Yaris - kvalitou, cenou i provedením - zklamání
Jasné, lebo každý naťahuje plasty v interiéry. Pokiaľ plast nehrkoce za jazdy, alebo sa neprehýba tam kde je v kontakte s kolenom, tak mi môže byť ukradnuté na koľkých bodoch drží.
Ale hlavne auto vo videu je nejaká podivná špecifikácia, ktorá sa v kontinentálnej EU nepredáva. Ani nemusí pochádzať z toho istého závodu odkiaľ autá predávané u nás.