Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Renault Clio E-Tech vs. Toyota Yaris Hybrid – Stálice, nebo nováček?

David Bureš
Diskuze (178)

Hybridní pohon se dostal už také do kategorie malých aut. Jak dopadne souboj stálice s novou generací techniky a nováčka s netradičním řešením?

Úvod, pořizovací náklady


Segment malých automobilů dnes v Evropě primárně sází na benzinové motory, turbodiesely se už kvůli své složitosti a tím pádem vyšší cenovce přestávají v této třídě vyplácet, a tak postupně mizí z nabídky.  Pořád ale existují zájemci o úsporný automobil, kterým se dnes výrobci snaží nabídnout místo nafty hybrid. Léta se to úspěšně daří Toyotě a jejímu Yarisu Hybrid, letos se k ní přidal třeba Renault se svým Cliem E-Tech.

Ve své podstatě nás tak čeká duel zkušeného borce a nováčka. Toyota má s hybridním pohonem už léta zkušeností, zatímco pro Renault je toto řešení novinka. Navíc se ho rozhodl pojmout netradičně, Clio E-Tech totiž kombinuje v segmentu dnes už netradiční atmosférickou šestnáctistovku s unikátně pojatou převodovkou Multi-Mode. 

Jenže i Toyota se mění. Příchod nové generace Yarisu znamená novou generaci hybridního ústrojí, která zareagovala na trend v segmentu a místo čtyřválce vsadila na tříválec. Ve výsledku tak proti sobě stojí dvě moderní technologie, každá je však pojatá svébytně. Jaká z nich se podle našeho soudu povedla více, si povíme v dnešním srovnávacím testu Renaultu Clio E-Tech a Toyoty Yaris Hybrid.

Yaris levnější, ale ta výbava...

Renault léta sází u svých automobilů na atraktivní cenovku, a tak by se nabízelo, že Clio E-Tech bude tím levnějším automobilem. Jenže pro francouzskou značku je hybrid pořád novou technologií, zatímco Toyota ji využívá již desítky let, a tak už se její cenovku přece jen povedlo srazit níže. Levněji tak pořídíte hybridní Yaris, jehož základní cena je na českém trhu stanovena na 460.000 korun, což je o 14.000 Kč méně než v případě Clia.

Pořizovací náklady Renault Clio Toyota Yaris
ZÁKLADNÍ CENA
Motor E-Tech 140 1.5 Hybrid
Stupeň výbavy/cena [Kč] Zen/474.000 Active/460.000
STANDARDNÍ VÝBAVA A PŘÍPLATKY
Airbagy 6 7
Centrální zamykání s dálkovým o. [Kč] S S
Digitální přístrojový štít [Kč] 7" -
Elektricky ovládaná okna - přední/zadní [Kč] S/S S/-
Klimatizace manuální automatická
Kožený volant [Kč] S -
Kola 16" ocelová 15" ocelová
Metalíza [Kč] 12.500 13.000
Mlhovky [Kč] 4.000 -
Parkovací senzory vzadu [Kč] 5.000 6.800*
Rádio 7" s šesti reproduktory 7" s dvěma reproduktory
Navigace [Kč] 7.500 -
Světlomety diodové halogenové
Tempomat [Kč] S adaptivní stop & go
Vyhřívaná sedadla vpředu [Kč] 5.000 6.200*
    *V rámci příslušenství
SERVIS
  Renault Clio Toyota Yaris
Světlomet/zadní sdružená svítilna [Kč] 13.321/12.506 6.590/4.370
Přední/zadní nárazník [Kč] 11.480/9.125 5.890/4.830
Přední blatník [Kč] 4.442 3.550
Čelní sklo [Kč] 9.443 8.865
Brzdové destičky přední + výměna [Kč] 1.793 1.990
Mřížka masky chladiče [Kč] 2.927 4.450
Přední/zadní tlumiče [Kč] 4.007/4.007 3.270/2.090
Náklady na servisní prohlídky do ujetí 100.000 km [Kč] 28.539 35.680
Průměrná hodinová sazba v servisu [Kč] 779 911
ZÁRUKY
Celý vůz/lak/neprorez. karoserie (roky) 5/3/12 3/3/12
Prodloužená záruka [Kč] - 5 let/160.000 km

Má to ale háček. Yaris sice nabízí v základu dvouzónovou automatickou klimatizaci, tempomat s funkcí stop & go nebo airbag navíc (má totiž unikátní středový airbag mezi předními sedadly chránící posádku při bočním nárazu), jenže jeho základní stupeň Active je vlastně pevně stanovený, a tak pro něj nelze prakticky nic dokoupit. Možností je vlastně jen metalický lak nebo prvky dodatečně instalovaného příslušenství, jako jsou vyhřívané sedačky nebo parkovací čidla.

Navíc ani Clio není špatně vybaveno. Má diodové světlomety (místo halogenových Yarise), o palec větší kola nebo lepší rádio hned se šesti reproduktory (místo dvou Yarise). Cenově výhodná je také příplatková výbava a co víc, Clio je také větší a má silnější pohonné ústrojí. Hybrid v jeho případě dosahuje kombinovaného výkonu 103 kW, zatímco Toyota uvádí kombinovaných 85 kW. A tak se najednou cenový rozdíl smazává...

Na druhou stranu, ceny náhradních dílů jsou až na výjimky levnější u Toyoty, byť u Renaultu jsou zase výhodnější pravidelné servisní prohlídky. Clio má pak standardně pětiletou záruku, zatímco u Yarise si za ni musíte připlatit.

HODNOCENÍ POŘIZOVACÍCH NÁKLADŮ Renault Clio Toyota Yaris
Základní cena 7 8
Standardní výbava a příplatky 8 7
Servis 8 9
Záruky 8 7
Průměr 7,75 7,75

Design, interiér


Dospělák proti prckovi

Oba automobily se sice řadí do segmentu malých automobilů, každý ale svůj styl pojal po svém. Paradoxně výraznější styl zvolila Toyota, která podle motta svého aktuálního šéfa razí strategii „žádných nudných aut“. Místo někdejší šedé myšky segmentu je tu hodně sportovně laděné auto s vyceněnou maskou, jehož vizáž dále zdůrazňují svalnatě tvarované blatníky. Výrazná je rovněž záď s opticky propojenými koncovými světly.

Naopak Clio je větší elegán a ve výsledku působí dospěleji než hravý Yaris. Jeho styl se mi sice líbí, zároveň ale nijak zásadní změny proti předchůdci (snad jen světlomety s „kly“) ve mně vzbuzují dojem, zda současný designérský styl Renaultu není už přežitý a zda to už nechce nějakou změnu.

Výrazným rozdílem srovnávané dvojice je pak velikost. Yaris už na první pohled vypadá skoro jak o půl segmentu menší auto, což se potvrzuje při přeměření. Clio se sice  proti předchůdci zkrátilo o nemalých 14 mm, přesto nadále měří 4.050 mm, díky čemuž je o významných 110 mm delší než Yaris. Japonský hatchback totiž chtěl zůstat „malým autem“, a tak se při mezigenerační proměně ještě zkrátil o pět milimetrů. Kvůli tomu už dnes patří mezi nejmenší zástupce segmentu.

HODNOCENÍ DESIGNU Renault Clio Toyota Yaris
Vnější vzhled 8 9
Vnitřní vzhled 9 7
Zpracování 9 8
Ergonomie 8 8
Konektivita 9 7
Průměr 8,60 7,80

Rozdíl půl segmentu

A tento rozdíl půl segmentu je znát také uvnitř. Na zadních sedadlech si totiž ihned uvědomíte, že zatímco Clio už vlastně může sloužit jako rodinné auto, Yaris je pořád malý městský hatchback. Se svojí výškou 185 centimetrů se při posazení „za sebe“ dotýkám koleny předních sedadel, a to navzdory jejich vykrojení. Alespoň že nad hlavou mám jakous takous rezervu, díky vyšší karoserii. V Cliu mám každopádně místa více.

To samé platí také pro zavazadelník. Ten v Yarisu je na dnešní dobu už opravdu maličký, s udávaným objemem 286 litrů. To 299 litrů Clia na papíře možná není takový rozdíl (navíc je to asi o sto litrů méně než u konvenční verze), jenže pohled pod víko zavazadelníku dokazuje jeho přísně pravidelné tvary, proti komplikovaně tvarovaným záhybům Yarise, což z něj dělá mnohem praktičtější auto. Přeměření pak jen dokazuje, že kufr Renaultu je širší i delší. Poctivější čalounění pak vzbuzuje hodnotnější dojem než levné čalounění a odhalené plasty Toyoty. 

Do Yarisu se však budou snáze nakládat těžká břemena, díky mnohem nižší nakládací hraně, která je u Clia dost vysoká. Výhodou je každopádně v obou případech možnost objednání dojezdového rezervního kola.

Dospělost Clia ale není patrná jen z hlediska vnitřního prostoru, ale také z hlediska celkového ztvárnění interiéru. Při prvních jízdách s novým Yarisem na mezinárodní prezentaci jsem byl sice unešen z použitých materiálů a jejich zpracování, ve srovnání s Cliem ale tmavý interiér vypadá naživo trochu chudě. O oživení se totiž stará vlastně jen textilní výplň ve dveřích, jenže ta má tvrdý podklad, a tak pro opření ruky není příliš pohodlná. Tvrdé plasty ostatně najdete i jinde v kabině, což sice na první pohled nevadí, při přesednutí do Renaultu ale zjistíte, že to v dané cenové relaci jde lépe. Měkčené plasty působí hodnotněji, kabinu navíc oživují příplatkové bílé detaily. Jestli se tak tady budete cítit jak v kompaktu (třeba Machi ostatně Clio přirovnal ke Golfu, ovšem tomu minulému…), nebudu se vám vůbec divit. Kdo by to byl ještě před pár lety o Cliu řekl...

Srovnání zavazadelníků Renault Clio Toyota Yaris
Objem (l) 299 286
Délka zavazadelníku (cm) 63 57
Šířka zavazadelníku mezi podběhy (cm) 102 99
Výška zavazadelníku po plato (cm) 55 57
Výška dolní hrany kufru (cm) 76 67

Navíc ten originální přístrojový štít se dvěma tubusy a displejem palubního počítače mezi nimi se ve srovnání s rozměrnou obrazovkou Clia ukazuje jako malý, některé informace jsou zkrátka zobrazeny příliš titěrně. Spíše mi ale vadí multimediální systém Toyoty. Už léta patři mezi zastaralé, což se potvrzuje i při srovnání s Renaultem.  Oba systémy sice podporují Apple CarPlay, grafika Francouze se ale zkrátka jeví moderněji a i samotný systém je přehlednější. 

Chválím však přední sedačky Toyoty. Na rozdíl od předchůdce díky širším možnostem nastavení konečně naleznete ideální pozici za volantem, potěší i držením těla. To v Cliu je vaše pravá noha kvůli vysokému středovému tunelu poněkud omezována, zato je alespoň volicí páka díky vyvýšené pozici hezky po ruce. V obou případech pak chválím zachování klasických tlačítek, automatická klimatizace je nicméně u Yarisu dvouzónová, zatímco u Clia jen jednozónová.

HODNOCENÍ INTERIÉRU Renault Clio Toyota Yaris
Prostornost 9 7
Přední sedačky 8 9
Zadní sedačky 8 7
Kufr 8 6
Variabilita 8 8
Průměr 8,20 7,40

Motor, jízdní vlastnosti


Zcela jiná koncepce pohonu

Oba dnes testované automobily se sice prezentují jako full-hybridy, každý z nich ale vsadil na jinou koncepci pohonného ústrojí. Toyota Yaris sází na již léta osvědčenou kombinaci spalovacího motoru, elektromotoru a planetové převodovky. Jde však o novou generaci hybridního ústrojí, která v tomto konkrétním případě znamená tříválec o objemu 1,5 litru vycházející z dvoulitrového čtyřválce z Corolly. Má proměnné časování a vysoký kompresní poměr 14:1, zato nepřímé vstřikování. Sám o sobě dává 68 kW, kombinovaný výkon hybridního ústrojí však dosahuje 85 kW. 

Elektrická část pohonného ústrojí pak využívá kompaktnější, ale silnější invertor a konvertor, nebo lithium-iontové baterie nahrazující nikl-metal hydridové z předchůdce. Nová je pak i převodovka, která umožňuje jet na elektřinu až 130 km/h, zatímco u dosavadního Yarisu Hybrid to bylo jen 75 km/h.

To Renault šel naprosto odlišnou cestou, kdy svůj hybrid při vývoji chápal spíše jako elektromobil, kterému spalovací motor jen občas pomůže. Pod kapotou tak v tomto případě pracuje atmosférický benzinový čtyřválec 1.6 SCe, který se proti stejnojmenné jednotce z Dacií liší jinými písty a ojnicemi nebo prací v Atkinsonově cyklu. Doprovází ho však dva elektromotory, vysokonapěťový startér/generátor (HSG) a elektromotor vestavěný v tělese převodovky. Právě ta je unikátním řešením, protože systém Multi-Mode vlastně kombinuje dvě převodovky v jednom těle propojené ozubenými koly. Jsou tu totiž dva převody pro hlavní elektromotor a čtyři převody pro spalovací čtyřválec, přičemž mechanickou synchronizaci nahrazuje elektrická, vyrovnávající otáčky ozubených kol. Synchronizaci tak místo spojky zajišťuje právě elektromotor. 

Spalovací motor v tomto případě má obdobných 67 kW, hlavní elektromotor 36 kW a startér-generátor dalších 15 kW. Ve výsledku tak Clio E-Tech poskytuje kombinovaný výkon 103 kW. Stejně jako v případě Yarisu pak lze sepnout čistě elektrický režim, v němž ujedete pár kilometrů, než se zase spustí spalovací motor.

HODNOCENÍ MOTORU Renault Clio Toyota Yaris
Zrychlení 8 9
Pružnost 8 7
Spotřeba udávaná 9 10
Spotřeba v testu 8 9
Odhlučnění motoru 9 8
Průměr 8,40 8,60

Tišší i rychlejší Renault

Výkonový náskok Clia je při jízdě okamžitě znát, a to zvlášť při akceleraci ve vyšších rychlostech. Ostatně měření dynamiky subjektivní pocity potvrzuje, při porovnání pružného zrychlení byl Francouz vždy o nějakou sekundu rychlejší než Japonka. Živější mi přitom Clio přišlo i ve městě – podle udávaných parametrů je přitom Yaris na stovce za 9,7 sekundy, tedy o dvě desetiny rychleji než konkurent. 

Šestnáctistovka navíc má díky svému většímu objemu a vyššímu počtu válců příjemnější charakter. Tříválcový ryk Yarisu zní sice sportovně, při vzájemném srovnání si ale uvědomíte, že motor Clia je pečlivěji odhlučněn, což z něj dělá příjemnějšího společníka. Pod plynem je tříválec Yarisu přece jen znát, byť už to není takový ten vysavačový efekt jako kdysi, a to ani na dálnici. O práci patnáctistovky každopádně vždy víte, zatímco v případě Clia se klidně může stát, že podle poslechu ani nepoznáte, zda jedete právě na benzin, nebo na elektřinu. Ukazatel v přístrojovém štítu vám to ale ukáže, případně grafické znázornění pohonů v multimediálním systému.

V tomto ohledu se pak ukazuje, že Toyota má přece jen bohatší zkušenosti s hybridy. Dobře tak ví, že ukazatel kapacity baterie v tomto případě nemusíte mít pořád na očích v přístrojovém štítu. V praxi ho totiž málokdy budete sledovat. Už jen proto, že si v Cliu stejně všimnete, že jakmile je už ukazatel někde kolem poloviny kapacity baterie, čistě elektrický režim už nezapnete, respektive se automaticky vypne. Brzy tak v hybridu stejně zjistíte, že vlastně vůbec neřešíte, zda využíváte právě sílu elektromotoru, nebo spalovacího agregátu. 

Co se každopádně týče sladění spalovacího motoru s elektromotorem, nemám výhrady ani u jednoho z aut. Přepínání mezi pohony je naprosto hladké v obou případech.

A spotřeba? Podle starší metodiky NEDC je Yaris na papíře opravdový přeborník, s udávanou spotřebou 2,8 l/100 km, což je ještě méně než v případě Clia, které udává kombinovaných 3,6 l/100 km. V praxi se ale ukazuje, že přece jen má reálným podmínkám blíže aktuálnější metodika WLTP, podle níž Toyota v kombinovaném cyklu spotřebuje 3,8 l/100 km. To je totiž hodnota, které se v praxi dá skutečně přiblížit. Minimálně v městském prostředí, kdy jsem při průjezdu volnou Prahou několikrát dosáhl hodnot pod čtyři litry na 100 kilometrů. Takových hodnot však ve městě dokáže dosáhnout také Clio, byť při měření bylo vždy o nějakou desetinku horší.

Mimo město je rozdíl o chlup výraznější, obecně však platí, že úsporná jsou obě auta a na stejných trasách se vždy lišila jen o pár desetin litru na 100 km. Třeba na dálnici si Yaris řekl o 6,9 l/100 km, zatímco Clio 7,2 l/100 km. Na okreskách se pak Toyota při svižnější jízdě uměla dostat na 6,5 litru, zatímco Renault na sedm.

Dospělejší i v jízdě

Zatímco v otázce spotřeby jsou si oba hatchbacky vyrovnanými soupeři, v případě samotné jízdy už se rozdíly najdou. A to z mého pohledu až nečekané.

V tomto srovnávacím testu se několikrát objevila myšlenka, že Clio působí dospěleji než Yaris, což je charakter, který platí také v případě jízdy. Za volantem Renaultu si totiž opravdu připadáte jak v kompaktním autě, podvozek výtečně funguje, je skvěle odhlučněn a komfortně tlumí nerovnosti. Od 17palcových kol se přitom ozývá jen lehký dusot.

Dynamické měření Renault Clio Toyota Yaris
Pneumatiky Continental Eco Contact 6 Nokian Snowproof P
Rozměr pneumatik 205/45 R17 205/45 R17
Pružnost na (60-100 km/h)/(80-120 km/h) [s] 4,9/5,8 5,8/6,9
Skutečná rychlost při tachometrových 50, 90 a 130 km/h [km/h] 47,6/88,2/127,5 48,7/87,2/127,3

To Yaris při jízdě opět dokazuje, že je o půl třídy menší. Překvapilo mě, jak v zatáčkách působí agilněji a hbitěji než rozvážnější Clio. Zároveň je ale znát přece jen tužší zavěšení. Samotný podvozek ale zůstává poddajný, pracuje také výtečně, úroveň odhlučnění práce náprav je na stejné úrovni jako v Cliu. I na větších nerovnostech se od kol ozývá jen lehký dusot. Jízdu s ním jsem si každopádně užíval více, i díky vcelku komunikativnímu řízení. Na mokru ale do něj někdy zasahuje elektronika, byť opravdu jemně.

U Francouze nicméně platí pečlivější odhlučnění, ať už mluvíme o motoru nebo aerodynamickém hluku.

Krátce se pak ještě zastavím u  režimu B, jehož logika se v obou modelech liší. Zatímco Clio E-Tech jím po vzoru elektromobilů spustí výraznější rekuperaci brzdné energie, díky čemuž následně můžete s trochou předvídání ovládat auto jediným pedálem, v Yarisu Hybrid „béčko“ chrání elektrické komponenty. Určeno je hlavně pro dlouhá klesání, v nichž naopak brzdí spalovacím motorem, aby se elektrické ústrojí nepřehřívalo.

HODNOCENÍ JÍZDNÍCH VLASTNOSTÍ Renault Clio Toyota Yaris
Ovladatelnost 7 8
Komfort odpružení 9 8
Odhlučnění podvozku 9 9
Řízení 8 9
Brzdy 8 8
Průměr 8,20 8,40

Závěr


Závěr

V dnešním srovnávacím testu se proti sobě postavily dva malé hatchbacky s hybridním pohonem, Renault Clio E-Tech na straně jedné a Toyota Yaris Hybrid na straně druhé. Předem by se dalo očekávat, že vzhledem k bohatým zkušenostem japonské automobilky na poli hybridů to v případě hodnocení pohonného ústrojí bude jasná záležitost. Jenže Clio dokázalo, že nově koncipovanou techniku se povedlo skvěle vyladit, výsledkem čehož je nejen hbitější, ale především také tišší pohonné ústrojí. Ve výsledku se nám tak s Cliem jezdilo příjemněji, byť samotná spotřeba paliva přece jen zůstává o chlup nižší u Yarisu. 

Ono celkově Clio překvapilo, jak ve srovnání s Yarisem působí dospěle. Toyota je zkrátka pořád auto primárně do města, s výhodou v podobě agility a kompaktních rozměrů, zatímco Renault už si dovedu představit používat jako auto pro rodinu (byť s malými dětmi). Kabina je ve srovnání s Yarisem prostornější a větší je i zavazadelník. Když tak Machi během testu prohodil, že se v Cliu cítí skoro jako kdysi v Golfu, musel jsem mu dát zapravdu.

Aktuální Renault Clio se zkrátka povedl, což se potvrdilo i v tomto srovnávacím testu. Jestli hledáte městské auto, co zastane funkce auta většího, je určitě volbou pro vás. Špatná ale není ani Toyota Yaris, u níž však musíte počítat s tím, že je pořád tím typickým malým hatchbackem, primárně určeným do města. 

SHRNUTÍ HODNOCENÍ
MODEL Renault Clio Toyota Yaris
POŘIZOVACÍ NÁKLADY 7,75 7,75
DESIGN 8,60 7,80
INTERIÉR 8,20 7,40
MOTOR 8,40 8,60
JÍZDNÍ VLASTNOSTI 8,20 8,40
CELKOVÝ PRŮMĚR 8,23 7,99

Renault Clio E-Tech

Nejlevnější verze modelu 285.000 Kč (1.0 SCe/48 kW Life)
Základ s testovaným motorem  474.900 Kč (E-Tech/103 kW Zen) 
Testovaný vůz bez příplatků 509.000 Kč (E-Tech/103 kW Intens)
Testovaný vůz s výbavou 581.500 Kč (E-Tech/103 kW Intens)  

Plusy

  • Skvěle odhlučněný motor
  • Bohatý vnitřní prostor
  • Slušný zavazadelník

Minusy

  • Ve srovnání s konvenční verzí výrazně menší kufr
  • Yaris působí agilněji

Toyota Yaris Hybrid

Nejlevnější verze modelu 350.000 Kč (1.0 VVT-i/53 kW Active)
Základ s testovaným motorem 460.000 Kč (1.5 Hybrid/85 kW Active)
Testovaný vůz bez příplatků 519.000 Kč (1.5 Hybrid/85 Selection Style)
Testovaný vůz s výbavou 519.000 Kč (1.5 Hybrid/85 Selection Style)  

Plusy

  • Sportovní vzhled
  • Agilní jízdní vlastnosti
  • Přece jen nižší spotřeba

Minusy

  • Zastaralý infotainment
  • Laciněji působící kabina
  • Omezený vnitřní prostor
Zobrazit celý článek
David Bureš
Diskuze (178)

Doporučujeme

Model Renault Clio E-Tech Toyota Yaris Hybrid
Cena základní sestavy 509 000 Kč 519 000 Kč
Cena testované sestavy 581 500 Kč 519 000 Kč
Motor
Typ motoru: neurčeno neurčeno
Válce / ventily: 4 / 4 3 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598 1490
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 103 / 0 85 / 0
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 144 / 3200 120 / 3600
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 180 175
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.9 9.7
Emise CO2: 82 64
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 299 / 0 260 / 0
Objem nádrže (l): 39 36
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1238 / 520 1190 / 435
Rozměr pneu: 205/45 R17 205/45 R17
 Renault Clio E-Tech
 Toyota Yaris Hybrid
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4050 3940
b) šířka (mm): 1798 1475
c) výška (mm): 1440 1500
d) rozvor (mm): 2583 2560
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1100 780 / 1040
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 570 / 780 550 / 810
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 930 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 910 920
k) šířka vpředu (mm): 1360 1420
l) šířka vzadu (mm): 1360 1400
délka sedáku vpředu (mm): 520 450
délka sedáku vzadu (mm): 455 430
výška opěradla vpředu (mm): 620 630
výška opěradla vzadu (mm): 660 630
místo vzadu pod předním sedadlem: ano ano
10. 11. 2020 06:55
Re: Yaris - kvalitou, cenou i provedením - zklamání
Jasné, lebo každý naťahuje plasty v interiéry. Pokiaľ plast nehrkoce za jazdy, alebo sa neprehýba tam kde je v kontakte s kolenom, tak mi môže byť ukradnuté na koľkých bodoch drží.
Ale hlavne auto vo videu je nejaká podivná špecifikácia, ktorá sa v kontinentálnej EU nepredáva. Ani nemusí pochádzať z toho istého závodu odkiaľ autá predávané u nás.
Avatar - Mikesus
8. 11. 2020 21:22
Re: Dodnes jsem nepochopil
No já jsem v tomhle typickej chlap. Znám 9 základních barev a zmiňovaná červená na Mazde mi přijde, že je k dispozici u poloviny automobilek.
Avatar - Mikesus
8. 11. 2020 21:21
Re: Yaris - kvalitou, cenou i provedením - zklamání
Tech nekolik kusů, které jsme osobně prohlizel, nemělo tedy to co popisuješ. Ale aspoň vime, na které auto cenove dosáhneš.
Chápeme, že ti nic jiného než Dacia nezbývá, v poslední generaci se zda se dost dost zlepšila. Ale tohle je s tve strany trapne. Nový yaris ma rozhodne slabe stranky, ale podle toho co píšeš, ani jsi ho neviděl naživo.
Avatar - Emel
8. 11. 2020 19:01
Re: Dodnes jsem nepochopil
Clio má podobnou ;-)
Avatar - petr petrumr
8. 11. 2020 17:15
Re: Yaris - kvalitou, cenou i provedením - zklamání
to je jaká verze? Co jako chceš vědět, my si určitě nebudeme kupovat yarise s klíčkem v zapalování a volantem na pravo. U nás model 2021 bude asi v červenec-srpen.