Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Šéf Škody Schäfer: Prý nás čeká elektromobilní budoucnost. Nevyhnutelně

Škoda představí příští rok novou Fabii, druhou karosářskou variantu Enyaqu a nehodlá konkurovat Dacii. Chystá se na elektrickou budoucnost...
Zpět na článek
6. 11. 2020 16:26
6. 11. 2020 18:18
6. 11. 2020 20:26
6. 11. 2020 22:40
6. 11. 2020 22:38
6. 11. 2020 17:35
6. 11. 2020 18:40
6. 11. 2020 20:23
6. 11. 2020 23:30
8. 11. 2020 00:52
6. 11. 2020 18:48
6. 11. 2020 22:17
7. 11. 2020 09:15
7. 11. 2020 12:33
8. 11. 2020 17:11
7. 11. 2020 13:04
7. 11. 2020 15:49
8. 11. 2020 11:45
8. 11. 2020 17:09
8. 11. 2020 18:00
8. 11. 2020 19:31
8. 11. 2020 10:58
8. 11. 2020 11:44
8. 11. 2020 11:56
8. 11. 2020 12:20
8. 11. 2020 12:40
8. 11. 2020 13:00
8. 11. 2020 13:12
8. 11. 2020 14:14
8. 11. 2020 14:42
8. 11. 2020 17:03
8. 11. 2020 17:13
8. 11. 2020 17:29
8. 11. 2020 19:32
6. 11. 2020 18:16
6. 11. 2020 19:35
8. 11. 2020 17:56
8. 11. 2020 18:02
8. 11. 2020 18:03
6. 11. 2020 16:03
Ta budoucnost je cool!
Včera zkušenost ID3.
Hnůj.
Nechci vědět dojezd, konektivitu a další srance.
Ta kára má 1920kg.
Chci vidět losí test a znát brzdnou dráhu.
Jo a na kouli má 55kg. To není překlep.
Rozbalit vlákno
27
6. 11. 2020 16:18
Re: Ta budoucnost je cool!
Fostku v poslednej dobe nejako casto jazdis na tych EV- ckach. :-!
Ze ty nakoniec predas tu sportovu dinosauriu spalovacku R8 a kupis si Taycan turbo S :-[]
6. 11. 2020 17:19
Re: Ta budoucnost je cool!
O Turbu S uvažuju. Ale nechápu, proč by to měl bejt Taycan. :D
Avatar - kari.laz
6. 11. 2020 19:20
Re: Ta budoucnost je cool!
Kdyby alespoň nějaké to turbo měl, ale ono mu tam jen bzučí elektrika :D, aneb jak dehonestovat označení "turbo" u značky Porsche
6. 11. 2020 16:21
Re: Ta budoucnost je cool!
ty jo to tažný je teda megaprůšvih o celých 5- 25 kg míň než standard na octavii. :-[]

nechceš vědět dojezd u e-auta?

ty jsi odborník, to je vidět. :-)
Avatar - SKAY
6. 11. 2020 17:00
Re: Ta budoucnost je cool!
Tak nosič a jedno elektrokolo koule snad udrží :yes: :D
Avatar - rohYpnol
6. 11. 2020 17:03
Re: Ta budoucnost je cool!
=To je o celou 1/3 míň. Což znatelné je.

Ale všichni víme, že EV znamená konec vozíkům, hagusům, střešním boxům atd. ... Prostě EV, nic dobrého.
6. 11. 2020 17:22
Re: Ta budoucnost je cool!
TWL nwjde za to dát vozejk. Chápete to už konečně?
Avatar - rohYpnol
6. 11. 2020 17:24
Re: Ta budoucnost je cool!
Nechápu co jsi tím chtěl říct?
6. 11. 2020 17:21
Re: Ta budoucnost je cool!
Blbečku, hmotnost přívěsu 0. Přestaň plkat.
Jinak s dojezdem a tak jsem to myslel tak, že je toho všude plno a méně sympatických číslech se moc nepíše.
Avatar - _Karel_
6. 11. 2020 18:32
Re: Ta budoucnost je cool!
Vzhledem k tomu, že to je hmotnost pro nosič na kola, není to nic moc. 3 kola už budou moc. Pro vozík uvádí 0, tedy nelze.
Edit: nějak jsem přehlídl, že už to fostek vysvětlil.
Avatar - twistedTSD
6. 11. 2020 18:39
Re: Ta budoucnost je cool!
Reálný dojezd 270 km dálniční rychlostí. Budoucnost. :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
6. 11. 2020 19:31
Re: Ta budoucnost je cool!
na to bych si nevsadil, za deste a protivětru namerili v nejakem slovenskem testu spotrebu 29kWh... Verze se 77kwh dala pri 130km/h za idealni teploty cca 350km.
Avatar - twistedTSD
6. 11. 2020 20:00
Re: Ta budoucnost je cool!
Ano, 270 km za ideálních podmínek.
7. 11. 2020 11:36
Re: Ta budoucnost je cool!
A 220 km, pokud to bude s nabíjením na cestě do 80% ...
6. 11. 2020 20:26
Re: Ta budoucnost je cool!
Je smutné, že někdo, kdo nechápe psaný text, reaguje a ještě pod takovým nickem. "odborníku"
Avatar - speedfred
6. 11. 2020 17:04
Re: Ta budoucnost je cool!
55kg je ale asi zvislé zaťaženie?
Avatar - rohYpnol
6. 11. 2020 17:12
Re: Ta budoucnost je cool!
ano mělo by být.
6. 11. 2020 17:22
Re: Ta budoucnost je cool!
Výborně borci.
Takmi napište hmotnost přívěsu, ano?
6. 11. 2020 17:53
Re: Ta budoucnost je cool!
Ty si fakt ukážkový exemplár blbca. Väčšiu časť hmotnosti prívesu nesie jeho náprava. Zvislé zaťaženie na ťažné zariadenie môže byť pokojne 0 kg. Keď naložíš príves tak, že na guľu tlačí 55 kg, tak bacha pri pripájaní k autu, aby si sa pri zdvíhaní oja ne***. Podľa tvojich silných rečí veľký chlap nebudeš.
Avatar - _Karel_
6. 11. 2020 18:36
Re: Ta budoucnost je cool!
Než začneš vyskakovat, zkus pogooglit. Pro začátek třeba ceník ID3. Zjistíš, že tažné není určené k tažení vozíku, jen např. pro nosič kol. Ukázkový exempláři.
7. 11. 2020 11:12
Re: Ta budoucnost je cool!
Aha, každé druhé auto s ťažným tam vláči bicykle, že? Už ťa vidím, jak na také malé auto flákaš na ťažné 3 bicykle... Nosič na dva je vpohode. Keď pogooglíš, skús sa nad tým, čo nájdeš, aj zamyslieť.
Avatar - speedfred
7. 11. 2020 13:09
Re: Ta budoucnost je cool!
Mam pocit ze nejaký veľký chytrák si ty.
Avatar - _Karel_
7. 11. 2020 16:17
Re: Ta budoucnost je cool!
1.nic jiného tam vláčet nejde
2.neni to malý auto
3.běžná rodina má 3-4 členy
4.plácal jsi o voziku
5.škoda psát
6. 11. 2020 17:49
Re: Ta budoucnost je cool!
Hele a jaký je to po stránce podvozku, funguje to nebo je to průšvih? A co reakce na plyn, v testech je vidět extrémně opatrně nastavený ESP a prodleva při startu, jaký si z toho měl pocit?
6. 11. 2020 17:55
Re: Ta budoucnost je cool!
A nemyslí tou skúsenosťou, že si v nejakom časopise pozrel obrázky ?
6. 11. 2020 19:33
Re: Ta budoucnost je cool!
ja jsem na realny test zvedavy. Opravdu bych rad vedel, kam to vw dotahl, kdyz kvuli tomu uz roky setri
7. 11. 2020 11:16
Re: Ta budoucnost je cool!
Ale iste. Ale myslíš si, že hentá sprostá papuľa dokáže aj niečo iné ako trolliť?
Mrkni pre zaujímavosť sem: https://www.youtube.com/watch?…
Avatar - _Karel_
6. 11. 2020 16:26
Dacia?
"kdepak Dacia, Škoda povede prodeje v Rusku, severní Africe a Indii."
Uff, to jsem si oddechl.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Emel
6. 11. 2020 18:18
Re: Dacia?
Jo, je to takové "slibem nezarmoutíš". I když takhle, Indie i Rusko jsou trošku světy samy pro sebe a Škodovka už dneska odpovídá za atmo motory pro ruský trh, aniž by to nějak zasahovalo do toho, jaká auta nabízí tady.

Nějaké signály orientace na levnější auta to jsou, ale co z toho v reálu bude se uvidí... ono už v minulosti Škodovka oficiálně razila nějakou strategii, ale pak si dělala věci trošku po svém...
6. 11. 2020 20:26
Re: Dacia?
Největší trh škodovky je Čínsa. skoro třetina produkce. A Rusko je tuším třetí.
Avatar - Emel
6. 11. 2020 22:40
Re: Dacia?
Čína ano... za 2019 280t z 1,24M... tj. o něco víc, než pětina.
Rusko je čtvrté, třetí je ČR.
Avatar - Emel
6. 11. 2020 22:38
Re: Dacia?
BTW:
Celkovou odpovědnost za důležitý indický trh má nyní značka ŠKODA.
Značka v rámci koncernu převzala také manažerskou zodpovědnost za Rusko.
(z výroční zprávy Škoda za rok 2019)
https://cdn.skoda-storyboard.com/…ODA_2019_CZE.pdf
Avatar - rohYpnol
6. 11. 2020 17:00
Oxymóron jak brno
"Určitě nechceme dělat levná auta, jenom chceme zajistit, aby Kamiq, Karoq či třeba Fabia byly cenově dostupnější i pro lidi, kteří mají hluboko do kapsy."

Tohle může prohlásit opravdu pouze TOP manager... :no:
Rozbalit vlákno
5
Avatar - alf1963
6. 11. 2020 17:01
Re: Oxymóron jak brno
No jasně ,extra výbava budou zavedena šlapadla. :no:
Avatar - rohYpnol
6. 11. 2020 17:05
Re: Oxymóron jak brno
Jako Škoda poslední roky dělala přesný opak. Tj. konečně se dostala s té bídy, kdy Škoda v základu byla holobyt a dostala se na úroveň běžnou u konkurence. Jestli se má opět vrátit do dob, kdy bude Kamiq junior, tak to opravdu není dobrá zpráva.
Avatar - Emel
6. 11. 2020 18:19
Re: Oxymóron jak brno
Mohlo by to znamenat, že ta orientace na budget se bude týkat pouze těchto modelů, zatímco Octavii, Superb a Kodiaq nechají profilovat jako dosud.
Avatar - twistedTSD
6. 11. 2020 18:44
Re: Oxymóron jak brno
Upřímně současná Fabia víc budget být nemůže. Scala je nebudget interiérem, ale ne výrobní kvalitou a vším ostatním.
Avatar - twistedTSD
6. 11. 2020 18:41
Re: Oxymóron jak brno
Hlavně to jaksi neodpovídá elektromobilní budoucnosti, kterou sám označuje za drahou.
Avatar - rohYpnol
6. 11. 2020 17:12
V zásadě je to tak
V zásadě je to tak jak řekl - nic jiného nám nezbývá!!! Ano, ne že EV lidi chtějí, ne že EV má navrch. Ale prostě díky zelenořiťolezům nic jiného nezbývá.

Automobilky ví že mají brutální problém. EV mobilita nedává ekonomický smysl, ale nic jiného jim nezbývá. Když budou vyrábět EV, budou vozy drahé a zákazníci si je nekoupí. Takže jak z toho ven??

Jediná cesta je změnit emisní limity nebo věřit ve spasitele, který místo betlémského světla přinese zázračný recept na výrobu baterií za poloviční cenu s dvojnásobnou kapacitou.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - alf1963
6. 11. 2020 17:36
Re: V zásadě je to tak
Tak že šéf Škodovky si myslí že dát 1mil za ID3 levnější a lepší pro človeka z Kolbenky než Fabka za 300tis. Jinak řešení to má EU vám natiskne 700tis dotáhne el.prod k domu.
Avatar - Emel
6. 11. 2020 18:20
Re: V zásadě je to tak
Pokud to půjde dál tak jak to jde dneska, tak žádná Fabka za 300 nebude.
Avatar - W.O. PRSCLEY
6. 11. 2020 18:39
Re: V zásadě je to tak
No vždyť to je cíl.
Včera běžel na netu článek kde už na plnou hubu říkají že každý člověk na auto NEDOSÁHNE.
Bodejť by taky dosáhl když bude z práce vyhozen ...
O tom automobilky nějak přestaly mluvit aneb píše se jen o "krásných nových elektrických strojích"
Avatar - pradeda777
6. 11. 2020 18:15
Re: V zásadě je to tak
Nosiči betlémského světla jsou už v Turecku a v Řecku. Jsou jich tam tisíce.... :-!
Avatar - rohYpnol
6. 11. 2020 19:45
Re: V zásadě je to tak
zato spasitel nikde ani jeden :-!
Avatar - Zetti
6. 11. 2020 18:59
Re: V zásadě je to tak
I Putin uz te zradil https://www.reuters.com/…ls-idUSKBN27L2AS Neni kam emigrovat
6. 11. 2020 23:32
Re: V zásadě je to tak
havarije v norilsk nickel ??? nic? ticho? aha... černý polární medvěd plný sraček nikoho neohromí... chápu :-) VIVA LA PUTYNA !!! :-! :yes:

ALE STEJNE.... DIESEL IST BETEL !!!
7. 11. 2020 17:39
Re: V zásadě je to tak
Zatím se všichni spoléhají, že to půjde na dluh a politik zkouší, co všechno mu projde. Bude hodně smutné a tragické, pokud se mu proti vůli lidí podaří prosadit EV.
Avatar - Blue Sun
6. 11. 2020 17:35
Haha,
hehe, hihi, hoho... Tak, a máte to, vy prodělávači. :-D :-D :-D Nahlas se vám všem směju!
Rozbalit vlákno
49
Avatar - W.O. PRSCLEY
6. 11. 2020 18:40
Re: Haha,
Ty se neomarxisto směješ sám sobě
Avatar - Blue Sun
6. 11. 2020 20:23
Re: Haha,
Od odpadu mi ten neomarxista vůbec nevadí.
Avatar - rohYpnol
6. 11. 2020 22:17
Re: Haha,
Směješ se sám sobě ty dutohlave :no: Napřímo nic takového od Schäfera nezaznělo.
Avatar - twistedTSD
7. 11. 2020 12:33
Re: Haha,
Aha, tebe potěšilo to s tím Citigo. Tak to je milé, že máš neomezenou důvěru v cokoli, co Schäfer řekne. Nedostatek baterií byl oficiálním důvodem ukončení výroby, ale je zvláštní, když výrobce zařízne mimořádně úspěšné a mimořádně levné EV, protože nezvládl alokovat dostatek baterií.
8. 11. 2020 09:30
Dotace na výrobu CitiGoE Iv
Osobně bych spíše věřil šéfovi Škody Auto než "jedna paní povídala" informace z auto.forum.cz . Podle mého názoru je logické, že výroba byla ukončena před "lauchem" nových elektroVW (ID.3). Podle mého názoru mohla být informace o prodělečném CitiGoE iV uvedena a živena marketéry/PR pracovníky, kteří mají za úkol ovlivňovat nákupní preference. Samozřejmě se jim velmi hodilo, že Marchionne veřejně mluvil o prodělečném 500e, ale to už je zpráva stará šest let. Také rozumím snaze pracovníků automobilek a servisů o zachování prodejů petrolejových automobilů.
Avatar - Emel
8. 11. 2020 12:23
Re: Dotace na výrobu CitiGoE Iv
Je potřeba to vidět v kontextu. EV se letos počítá každé auto dvakrát do průměru emisí Co2 a zároveň se platí 95€za auto a gram, takže za 1 CitiGo Škoda získá 2x95x95€ "emisních kreditů", možná o něco méně po zohlednění hmotnosti... ale pořád se bavíme řádově o 400-500t. Takže čistě jako produkt CitiGo EV prodělečné je, ale díky pokutám si na sebe vydělá.
8. 11. 2020 12:40
Re: Dotace na výrobu CitiGoE Iv
Jake jsou podle tebe vyrobni naklady na Citigo?
Porad se bavime o 220.000Kc dotovani.
Mne by zajimaly ty naklady.

Mne prijde cena 500.000Kc odpovidajici i bez dotovani. Mozna se pletu.
Odkud mas informaci o prodelecnosti e Citigo?
Avatar - twistedTSD
8. 11. 2020 14:28
Re: Dotace na výrobu CitiGoE Iv
První cena byla necelých 430 tisíc Kč, za dobře vybavené Citigo, které by normálně stálo třeba 250 tisíc. S informací o prodělečnosti tuším přišlo autoforum a odvolávalo se na své zdroje z automobilky. Já vím, bulvár, ale nezapomeň, že Škoda tou dobou neměla jediný elektrifikovaný model, vůbec nic.
Avatar - Emel
8. 11. 2020 17:46
Re: Dotace na výrobu CitiGoE Iv
No jenže... odečti si DPH, odečti si nějakou marži prodejců... já celkem věřím, že to prodávali tak 250 pod cenou... a skásli 500 na emisích.

Zeptám se tě jako EV odborníka - kolik je cena samotný baterky?
8. 11. 2020 19:22
Re: Dotace na výrobu CitiGoE Iv
Dobra otazka.
To je presne to, proc pochybuju o tech dotacich (ze strany VW).

Uvadena minimalni cena Tesla je 120$ za kWh battery packu. VW na tom nebude o moc hur.

Ale i kdyz zapocitas 200$ za kWh, tak to dela 175.000Kc :-O za baterku 35kWh. S tim, ze cely zbytek auta je kazdopadne levnejsi nez CELY spalovaci Citigo.

Tudiz mne cena 500.000Kc prisla primerena i se ziskem.

https://www.greencarreports.com/…-100-kwh-in-2023

From 2010 to 2019, lithium-ion battery prices (when looking at the battery pack as a whole) have fallen from $1,100 per kilowatt-hour to $156/kwh—an 87% cut.

Kolik jsou asi vyrobni naklady spalovaciho Citigo?
200.000Kc?
Mne tedy vychazi vyrobni naklady eCitigo rozhodne pod 400.000Kc (realne spis pod 300?).
Nechapu, jak by bylo mozne na tomhle prodelavat 220.000Kc.
:no: :no:

Proto neni zadny duvod neverit Schäfferovi, ze to byl uspesny model.
A skoncil proste kvuli nedostatku baterek.
Coz je celkem bezny duvod nedodavkovosti vyrobcu EV...
Stejny problem zde:
https://www.auto.cz/…odavatele-133058
Belgické noviny L’Echo pak předpokládají, že hlavním viníkem může být společnost LG, která zřejmě Audi nestačí dodávat potřebné množství článků a dalšího příslušenství pro sestavování baterií.
https://app.handelsblatt.com/…en/25477908.html?…
Avatar - Emel
8. 11. 2020 23:06
Re: Dotace na výrobu CitiGoE Iv
Tesla prodává 14kWh powerwall za 7000$, to je asi 155t Kč. Kdybys za tuhle cenu prodával baterii v CitiGo, tak by jen baterie stála 400t (36/14*7t$*22,35, bez DPH... tj. skoro půl mega s daní).

To je za předpokladu, že by Škodovka chtěla mít stejnou marži jako Tesla a že by měla stejné nákupní ceny. Jo, PowerWall je víc než jen článek... z druhé strany, u baterie v autě může být náročnější chlazení a mechanická ochrana a tak.

Obecně mi myšlenka, že jenom baterka v CitiGo stojí v tržní ceně (tj. s marží a daní) půl milionu, nepřijde nijak absurdní... ale jsou to teda takový selský počty...
8. 11. 2020 23:32
Re: Dotace na výrobu CitiGoE Iv
Promiň, ale já mám na tu cenu zdroje.
A 200$ za kWh je dnes znacne premrstena cena!

Kdyby to bylo tak, jak píšeš, kolik by stála baterka 75kWh Modelu 3???
Milion Kc?

Ne, to tvy skutecne nejsou selsky pocty.
To je jen vareni z vody. Promin.

https://easyelectriclife.groupe.renault.com/…ric-car-battery/
What’s the price of an electric car battery?
If we focus uniquely on the price of a battery in accordance with its power capacity, as reported by BloombergNEF in 2019, we should expect a purchase price of around 140 euros/kWh; a purchase price that has been dropping year after year. So a Renault ZOE 52 kW/h battery alone is priced at around 8,100 euros depending on the country.
Avatar - Emel
8. 11. 2020 23:39
Re: Dotace na výrobu CitiGoE Iv
Tesla si ty baterky vyrábí, škoda ne.
Tak co na té powerwall stojí tolik?
A co tolik stojí na tom Zoe, které je 800+?
8. 11. 2020 23:45
Re: Dotace na výrobu CitiGoE Iv
Ja jsem taky nepocital 120$ (Tesla), ale 200$.
Myslim si, ze v realu je cena nizsi. Ale to je jedno.

Kdyz budes pocitat u Renaultu cenu taky 200$, tak ti vyjdou baterky na 260.000Kc. Nejdrazsi Clio stoji 440.000Kc (s DPH). Kdyz to sectes, tak tam (hoodne) zhruba ses... Tim netvrdim, ze by Zoe nemelo byt levnejsi.
A taky bude, az bude dostatek elektromobilu.

Treba Nissan je s Leafem dost vydelecnej...
Tam je urcite taky velkej potencial na snizeni ceny.

Powerwall bych do toho nemichal.
Akcni cena Zoe je spis 700.000Kc (s DPH).

Tady mas Leaf 62kWh a Evalia 40kWh v prumeru za 750.000Kc. ;-)
https://fdrive.cz/…obond-group-6048
A nemysli si, ze na tom nekdo prodelava.
Avatar - Emel
9. 11. 2020 07:58
Re: Dotace na výrobu CitiGoE Iv
Já si myslím že neprodělává... vzhledem k tomu, že za 1 Ev ušetří půl Mega na emisních pokutách. Ten výpočet nerozporuješ, ne?
9. 11. 2020 08:30
Re: Dotace na výrobu CitiGoE Iv
No kdyz zapoctes emisni pokuty, tak neprodelava ani nahodou.
Vypocet nerozporuju, ja ani nevim, kolik je ta pokuta.
Rozporoval jsem jen tvou baterku Cititgo za 500.000Kc. ;-)

Mne slo o to, ze podle me ta cena e Citigo byla odpovidajici i bez emisnich pokut.
V nejhorsim bych rekl, ze byla automobilka na nule.
Prodelek 220.000Kc je sci-fi, tedy spis jen fi (fikce).

Jinak tady jsou zajimave informace (o 100$), zrejme za clanek. Kazdopadne si myslim, že vypocet s 200$ (za battery pack) ma blizko k realite.
https://www.e15.cz/…-pet-let-1362269
Avatar - Emel
9. 11. 2020 09:09
Re: Dotace na výrobu CitiGoE Iv
Pokuta je 95€ za gram nad 95g/km a 2020 se jedno EV (resp. auto do 50g) počítá za dvě (příští rok 1,67, 2022 1,33 a konečně 1 od 2023 dále). Takže jedno prodané EV ti ušetří pokutu v hodnotě 2 (to je ten koeficient) x 95 x 95€. To je ta jednoduchá část.

Pak do toho vstupuje ten hmotnostní přepočet (obecně těžší auta mají volnější limit a naopak lehčí EV typu Cigo ten limit snižuje)... a superkredity (to jsou ta násobená auta) mohou být použita jen do výše 7,5g (tohle mi třeba není úplně jasné... ale pro Škodu je to asi irelevantní, ta těch EV má zatím málo).
9. 11. 2020 10:05
Re: Dotace na výrobu CitiGoE Iv
Dik. To jsem nevedel. Ale vypada to, ze to dava smysl.
Je to lepsi, nez zravy auta primo zakazovat.
Kdo bude chtit jezdit s V8, tak si priplati. A kdyz na to nebude mit, taksi koupi jen 6-valec. :-)
To mi prijde v poradku.
A ty pokuty (nebo vyhnuti se pokutam) inkasuje Tesla.

:yes:
Avatar - Emel
9. 11. 2020 10:44
Re: Dotace na výrobu CitiGoE Iv
Tesla své "emisní povolenky" prodala FCA.

Řeknu ti, proč se mi ty pokuty nelíbí:

1) Ty emise jsou nějaké číslo ve vzduchu... u PlugIn hybridu se počítá s velkým podílem ježdění na elektriku... u všech aut pak nějaký testovací cyklus, který ale může být úplně odtržený od reality. Takže přijde anonymní monitorování spotřeby a pokud se nedej bože zjistí, že nějaký sporťák v reálu jezdí za víc, než v normovaném cyklu...

2) U CNG to vede k omezování velikosti benzínové nádrže... u běžných aut to znamená výchozí zapnutí S&S bez možnosti trvalého vypnutí nebo výchozí ekorežim, který podtáčí motor a obecně jde proti uživatelské přívětivosti, s pochybným přínosem jinde než v laboratoři.

3) Pokud chci postihovat emise CO2, tak tohle přece řeší úplně geniálně spotřební daň, prostě daním opravdu vygenerované gramy CO2. A je to spravedlivé... jezdím málo, platím málo...

4) Pokud se pokuty promítnou do ceny aut, tak je to jen další motivace jezdit starejma autama a nekupovat nový...

No... on se mě nikdo ptát nebude... takže se holt přizpůsobím. Nedávno jsem si projel RX-7 na veteránských značkách a už dlouho se tak nebavil... takže třeba tak :-)
9. 11. 2020 11:20
Re: Dotace na výrobu CitiGoE Iv
Ano a jeste cast prodala Tesla Honde.

Bod 1) Je to jen o nastaveni mericiho cyklu. Ja si nemyslim, ze je to uplne spatne. Bohuzel, bez toho monitorovani PHEV to asi nepujde.

Bod 2) Zemni plyn je tak jako tak co se tyce klimatu blbost. Vypousti vic emisi co2 nez diesel. To me moc nezajima. To ze maji evropsky automobilky priblbly start-stopy je ubohost. Jak to vyresit predvadi hybridy Hondy, Toyoty atd.

Bod 3) Je uplne nesmyslny zjednoduseni. Promin. Ty bys to prenesl z vyrobce na zakaznika. Tudiz by mel vyrobce minimalni snahu o nizke emise. Resp. opet by to byly jiste nizke emise na papire. Voni ty evropsky urednici nejsou ve vsem tak uplne blby. Abys vymyslel od stolu lepsi system. ;-)

Bod 4) Proto nejsem proti dotacim na EV. Alespon do r. 2024.

Jj RX-7 ma ze spalovacich aut nejbliz elektromobilu, jelikoz jeji spalovaci motor je rotacni. :-)
Avatar - Emel
9. 11. 2020 12:36
Re: Dotace na výrobu CitiGoE Iv
1) No jenže to není jen o monitorování PHEV... vem si, že jeden měřící cyklus se použije pro všechna auta, bez ohledu na to, že s jedním bude jezdit na nákupy, další lítat po dálnicích a poslední třeba v těžkým terénu nebo tahat vlek. No a pokud se ukáže, že v tom těžkém terénu jezdí auto v průměru za 20, tak co? Tohle přesně míří k bodu 3.

2) CNG je jen příklad toho, jak se ohýbají vlastnosti kvůli emisím. Malé nádrže v autech je třeba další. Nebo ekogumy z výroby, které si většina stejně brzo vymění za něco normálního.

3) No... co chceš dosáhnout? Aby se vypouštělo méně CO2. Tak co je lepší, než prostě zdanit každý gram? Kdo jezdí málo, toho to trápit nebude, kdo jezdí hodně, tak se posnaží, aby vypouštěl méně... včetně třeba toho, že začne jezdit pomaleji. Ve finále je to zodpovědnost zákazníka a ne výrobce, jak s tím autem jezdí a kolik emisí vypustí...
Výrobce to stejně musí přenést na zákazníka, nějak... pokud máme fungovat v nějaké tržní ekonomice a nehodláme přepnout na jiný režim.
Nechápu, proč by to mělo být jen na papíře. Naopak, dalším zdaněním paliva postihneš přesně 1:1 realitu, na každého to dopadne přesně tak, jak zatěžuje životní prostředí skleníkovým plynem.

4) budiž, já proti jsem, ale chápu... a je to trošku akademická diskuse.

Nojo... jen je škoda, že ten rotační motor neplní žádné Euro a v okruhovém nasazení sežere šedesátilitrovou nádrž za hodinku ježdění... :-)
9. 11. 2020 16:34
Re: Dotace na výrobu CitiGoE Iv
Treba k tomu vyssimu zdaneni co2 (potazmo paliv) taky dojde. Pak budou majitele PHEV vice motivovani nabijet.

Diky za diskuzi.

Jsem rad, ze sem chodi i lidi aby se o necem normalne bavili. :yes:
Avatar - Emel
9. 11. 2020 20:43
Re: Dotace na výrobu CitiGoE Iv
Rádo se stalo :-)
Avatar - Barrichello
9. 11. 2020 19:38
Re: Dotace na výrobu CitiGoE Iv
Kdyby mu šlo o skutečné CO2, tak tání peramafrostu na Siibři vypustí tolik metanu a následně Co2 jako 100 000 000 aut. Nikdo to neřeší, zejména nezákonné drancování dřeva na Sibiři čínou. Z toho není žádný business, naopak problémy s mocnou Čínou že, do toho Greeeetka a spol nejde.¨

Stejně jako plky o tání ledoců, že ledovce v Himalájích tají díky soli z Aralau, který tam vítr vane taky nikdo neřeší. Vono by se muselo Azerbajdžánu zadotovat náhrada za ušlý zisk z pěstování bavlny že :-) Opět žádný zisk, naopak nutnost narvat prachy.

Co co pralesy v Jižní americe a plantáže s palmovým olejem v Asii, taky to vůbec nezpůsobuje žádné CO2, stejně jako požáry tamtéž + v Austrálii, taky nikdo neřeší, že by si třeba Austrálie takhle mohla pořídit menší letku hasicích letadle, takovuo malinkou o počtu 200 ks minimálně, když tam má každý rok větší a větší požáry.

Ale ono vlastně ty co umí tankovat přímo z vodní hladiny vyrábí jen zlé Rusko, takže to nejde (Berijev)

:-)
Avatar - twistedTSD
8. 11. 2020 14:16
Re: Dotace na výrobu CitiGoE Iv
Jasně, kdyby se jim to nějakým způsobem nevyplatilo, tak by ho neprodávali.
Avatar - Blue Sun
8. 11. 2020 17:11
Re: Haha,
A přitom je to naprosto jednoduché - Citigo je levné, ale tím pádem také minimálně výnosné vozidlo. Zatímco Superb, Octavia a Enyaq jsou auta, kde je zisk mnohem vyšší, než z trpasličího Citiga. Takže proč udržovat na trhu něco, co sice je levné, ale nevýnosné, když mohou zvýšit výrobu výnosnějších modelů? Nevěřím, že takové souvislosti ti nedojdou, tak hloupý snad nejsi.
Avatar - rohYpnol
7. 11. 2020 13:04
Re: Haha,
Naštěstí se každý může přesvědčit, jaké lži tu šíříš :no:
Avatar - Blue Sun
7. 11. 2020 15:49
Re: Haha,
Hodně štěstí, ať nějakou najdeš. :-D U tebe jich je dvacet pod každým článkem.
Avatar - rohYpnol
8. 11. 2020 11:45
Re: Haha,
Už jsem ji dávno našel - 09:15
Avatar - Blue Sun
8. 11. 2020 17:09
Re: Haha,
Pravdu nemůžeš označit za lež, i kdyby se ti to sebevíc hodilo.
Avatar - rohYpnol
8. 11. 2020 18:00
Re: Haha,
Nějak ti tvé lži nevychází tak raději zavčasu zhasni :-!
Avatar - Blue Sun
8. 11. 2020 19:31
Re: Haha,
Moje lži? Ale ne, takhle se plést... Smutné, že, odpade?
8. 11. 2020 10:58
Re: Haha,
Elektromobil Citigo skončil. Nástupce je ale v plánu. „Nikdy bychom nevěřili, že bude tak úspěšný. Je v podstatě vyprodaný.“ řekl Schäfer a zároveň popřel spekulace :yes: o jeho dotacích, hovořilo se o částce 220 tisíc korun za každý vůz. „Potřebujeme větší baterie pro Enyaq a hybridy, na Citigo zkrátka už nejsme schopni přijímat nové objednávky.“

Tohle ti nestaci, rohYpnole?
Ukaz mi svuj relevantnejsi zdroj.
A nebo to uznej. ;-)
Avatar - rohYpnol
8. 11. 2020 11:44
Re: Haha,
Opět tu předvádíš svoji hloupost?? Jaký můj zdroj?? Vždyť ten zdroj je uveden v článku!!!
8. 11. 2020 11:56
Re: Haha,
Muzes to upresnit?
Ja jsem ti take uvedl citaci z clanku.

O co se opiraji tve spekulace o 220.000Kc dotaci na vuz?
Sef automobilky tu spekulaci poprel.

Mozna uz je ten zdroj vlastne irelevatni, kdyz je jasny, ze to byla blbost.
Btw. clovek, ktery trochu oboru rozumi, by si nikdy nemyslel, ze je Citigo s cenovkou 500.000Kc dotovano 220.000Kc...
Avatar - rohYpnol
8. 11. 2020 12:20
Re: Haha,
Znovu ti uvádím že napřímo nic takového nepopřel. Otázka nezněla - je Citigo ztrátové na výrobě!
8. 11. 2020 12:40
Re: Haha,
V clanku se pise, ze poprel.
Ja to tak pochopil, kdyz jsem to videl zive.
Ty to holt chapes jinak...

Jake jsou podle tebe tedy vyrobni naklady na eCitigo?

Zatim jsi mi jako obvykle neodpovedel na jedinou otazku...
Avatar - rohYpnol
8. 11. 2020 13:00
Re: Haha,
Odpověděl jsem ti na vše. Je úplně jedno jak jsi to pochopil ty. Zvlášť když máš s chápáním značné problémy.

Podstatné je, co zaznělo. A nezaznělo že by Citigo bylo či nebylo na výrobě ztrátové!!! Říkám to už podruhé! Jestli tohle nepochopíš ani teď tak už fakt nevím :no:
8. 11. 2020 13:12
Re: Haha,
Otazky znova:
1)Tohle ti nestaci, rohYpnole?

2)Muzes to upresnit?

3)O co se opiraji tve SPEKULACE o 220.000Kc dotaci na vuz?

4)Jake jsou podle tebe tedy vyrobni naklady na eCitigo?

Nezodpovedel jsi ani jednu.

PS Odpovedi na otazku neni jina otazka. Nebo urazka tazatele. :-)
Ale treba: Naklady na vyrobu jsou 700.000Kc, cetl jsem to tam a tam. ;-)
5) Je to tak slozity? Promin, dalsi otazka na kterou evidentne od tebe nikdy neuvidim odpoved...
Avatar - rohYpnol
8. 11. 2020 14:14
Re: Haha,
1)+2) nevím co je podle tebe "to"
3) žádné MÉ spekulace nejsou! Já jsem jen poukázal na to, že v rozhovoru nebyla řeč o ztrátovosti na výrobě u Citiga iV, na kterou se dříve naráželo.
4) tj. naprosto bezpředmětná otázka.
5) opět další nesmysl z tvé strany :no:
Avatar - rohYpnol
8. 11. 2020 17:03
Re: Haha,
Nejsou argumenty. blbé co? :-[] :-[] :-[]
Avatar - Blue Sun
8. 11. 2020 17:13
Re: Haha,
Proti tvé tuposti je zbytečné argumentovat, protože ty na argumenty reaguješ jen jejich tupou ignorací.
Schäfer popřel, že by Škoda dotovala Citigoe, tím pádem jeho výroba nemohla být ztrátová. Naprosto primitivní matematika, která se ti prostě jen nehodí k elektronenávisti, tak ji budeš popírat.
Avatar - rohYpnol
8. 11. 2020 17:29
Re: Haha,
Tohle může napsat jedině primitiv jako ty.

Ono to totiž může klidně znamenat (a také nejspíš znamená), že výroba Citigo iV se automobilce vyplatila i když na výrobě byla ztrátová. Ale vyplatila se automobilce na snížení emisí. Ve výsledku tak skutečně Škoda Citigo iV nedotovala.
Avatar - Blue Sun
8. 11. 2020 19:32
Re: Haha,
Tak velký vliv na emise těch pár prodaných kusů nemá. Takže smůla, hlupáčku.
Avatar - Emel
6. 11. 2020 18:16
Segmenty
Od kdy je Fabia A segment? To vyplodila Škodovka, nebo redakce ze zvyku hodila každou Škodovku o třídu níž, než jak je evidovaná u SDA? ;-)
Rozbalit vlákno
2
Avatar - W.O. PRSCLEY
6. 11. 2020 18:42
Re: Segmenty
No tak hlavně je potřeba mít škůdky v evidenci SDA tak aby bezpečně vítězily
Avatar - Emel
6. 11. 2020 19:35
Re: Segmenty
Z toho pohledu je to úplně fuk, Octavia bude nejprodávanější v libovolné třídě
6. 11. 2020 18:24
...alespoň víme, kam směřujeme...
...alespoň víme, kam směřujeme...

- no na jeho místě bych si tak jistý nebyl, dokud nám vládnou imbecilové z EK a EP, kteří nemají o technice ani páru a rozhodují stylem poručíme větru dešti, tak je možné úplně všechno - viz. neustálé zrychlené zpřísňování emisních limitů stylem "odvolávám co jsem slíbil".
Rozbalit vlákno
0
6. 11. 2020 19:48
Vidím to jinak a očekávám od Tebe mínus.
EV budou levné a tím si prorazí cestu. Viz. Foxconn nyní ukázal budoucnost levných EV.
Rozbalit vlákno
3
6. 11. 2020 23:29
Re: Vidím to jinak a očekávám od Tebe mínus.
DIESEL :-! :yes:
7. 11. 2020 07:56
Re: Vidím to jinak a očekávám od Tebe mínus.
Ano všichni ukazují levnou budoucnost, jaká je skutečnost už léta vidíme. Co má společného Foxconn s evropským automotive?
7. 11. 2020 13:39
Re: Vidím to jinak a očekávám od Tebe mínus.
To, že chystají svůj: "Android" of electric vehicles - an open-source, open-platform ecosystem for electric vehicle engineering.
https://www.youtube.com/watch?…
No, asi připravují monopol pro dodávku výše uvedeného. No, jako ve všem, co dělají. Bude to hlavně levné, takže o to bude zájem - eintopf uvařenej z nakradenejch technologií, patentů, know-how všude po světě.
Takže kromě toho, že sem chtějí valit elektromobily chtějí mít svůj systém v elektromobilech po celé Evropě.
Jo, čeká nás zářná budoucnost. Toho se fakt nechci dožít :-(
6. 11. 2020 20:23
No, zkusím něco k věci.
Ono nakonec to zaměření Skody na Afriku nebude tak hloupé, elektrovůz zaostává za benzínem prakticky ve všech parametrech, a tam v Africe nemají naše hloupé předpisy šanci. Tam by elektro nikdo nekoupil.
Co se týče šílenství elektro, vidím to jako vítězství ducha nad hmotou, tedy přírodními zákony. Konec konců, kromě nepředstavitelných výdajů na infrastrukturu, obrovskou cenu je tu ekologická zátěž, která není malá. Podle řady propočtů je dokonce vyšší než u spalováků. No, holt atomky nechtěj, se soláry si v noci neposvítíme a baterie do auta váží 500 kilo či více. A myslíte, že si někdo koupí 6 let strou elektriku s vytřískanou baterií?
Rozbalit vlákno
3
6. 11. 2020 23:28
Re: No, zkusím něco k věci.
Kéž by to bylo takhle jednoduchý Vašíku.... :-!
Avatar - kaa
7. 11. 2020 09:59
Re: No, zkusím něco k věci.
Samozřejmě že neni. Jenomže v zásadě má pravdu.
7. 11. 2020 11:23
Re: No, zkusím něco k věci.
Píšeš hlúposti. Nepredstaviteľné výdaje na infraštruktúru, obrovská ekologická záťaž vraj väčšia ako u spaľovákov, po 6 rokoch vytrieskaná batéria - to všetko sú výmysly a lži, dávno prekuknuté a mnohokrát vyvrátené. Odkiaľ si prišiel, zo stredoveku?
7. 11. 2020 22:20
Parizska dohoda
Ted od vitezstvi Bidena bude uplatnovana klimaticka dohoda ve vetsine sveta.

Konecne budou liche argumenty o EU!
Elektrifikaci dopravy CELOSVETOVE uz nestoji nic v ceste.


https://cs.m.wikipedia.org/…Esk%C3%A1_dohoda

Každá smluvní strana bude pravidelně předkládat svoje vnitrostátně stanovené národní příspěvky (INDC), ve kterých stanoví svoje závazky snižování emisí skleníkových plynů. První příspěvky byly předloženy již v průběhu roku 2015 a to 187 státy. Doposud předložené INDC nejsou dostačující pro splnění cíle omezení nárůstu teploty. Z tohoto důvodu byly stanoveny pravidelné pětileté revize, které mají vést k navyšování ambice jednotlivých států a postupnému snížení emisí na požadovaný objem.[9]

Smluvní strany musí do roku 2020 prezentovat své emisní závazky, nízkoemisní strategie a plány do roku 2050. Rozvojové země musí připravit strategie, plány a akce pro svůj nízkoemisní rozvoj. Každá smluvní strana je zodpovědná za své emise, musí zveřejňovat status plnění svých závazků a provádět analýzu dopadů změny klimatu a účinnosti adaptačních opatření. Smluvní strany budou zvyšovat podporu, plánování a implementaci adaptačních opatření a také odolnost vůči změně klimatu.[9]

Vyspělé státy mají do roku 2020 vytvořit finanční mechanismus, pomocí kterého bude poskytnuto nejméně 100 miliard dolarů ročně na podporu opatření na ochranu klimatu v rozvojových zemích, a nastavit nový cíl financování opatření proti změně klimatu po roce 2025.[9]

Dohoda také zdůrazňuje důležitost zapojení nesmluvních stran a vítá aktivity veřejného sektoru směřující k řešení změny klimatu (občanské společnosti, soukromého sektoru, finančních institucí, měst a dalších orgánů).

PS Informace pro petrolheady: Osobni automobilova doprava je jen malou casti Parizske dohody.
Rozbalit vlákno
42
8. 11. 2020 00:13
Re: Parizska dohoda
Sorry, předem se ti moc omlouvám, ale ty se tady projevuješ jako neuvěřitelný e.k.o.k.o.k.o.t.! Jinak by snad nebylo možné, aby sis myslel, že násilně vnucovaná elektrodebilita nějak zachrání světové klima!!! :-O :-O :-O :-( :-( :-( :no: :no: :no: Přečti si laskavě nějakou studii o ekologické zátěži výroby a provozu těžkých elektroverglů s obludnými, a přesto zoufale kapacitně nedostatečnými akumulátory (navíc plnými těžkých kovů a dalších škodlivých s.r.a.č.ek., u kterých není vyřešena ani jejich masová ekologická recyklace)!
P.S.
https://www.autoforum.cz/…ji-data-servisu/
8. 11. 2020 00:36
Re: Parizska dohoda
Bože, tento živočích je vážne svojprávny...? 8-s
8. 11. 2020 22:13