Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ojetá Tesla Model S: Jak funguje iPhone na kolech po letech?

Druhý model od společnosti Tesla znamenal pro americkou automobilku obrovský průlom, z kterého těží dodnes. Po letech se elektromotoru ani akumulátoru bát nemusíte, zbytek už ale vyžaduje obezřetnost.
Zpět na článek
12. 11. 2020 08:29
12. 11. 2020 08:48
12. 11. 2020 11:38
12. 11. 2020 18:18
12. 11. 2020 08:59
12. 11. 2020 09:50
12. 11. 2020 11:36
Avatar - SKAY
12. 11. 2020 08:29
Nedokonalost?
Zesměšní supersport možná ano. Bez emocí, hluku, vibrací, vuně, stroj bez srdce.
Aleto majitele netrápi ,asi ani drag race, mají svúj vysněný ,,ekopovoz,, a jsou spokojení :-!
Rozbalit vlákno
24
12. 11. 2020 08:43
Re: Nedokonalost?
To majitele netrapi. Ten si to koupil kvuli dojezdu a tichu, ze s tim predjede vetsinu supersportu je jen takova pridana hodnota navic. Co ma delat, proste to tam je.
Avatar - Roman Horký
12. 11. 2020 09:14
Re: Nedokonalost?
Kvůli dojezdu určitě ne. Kdo se chce vozit na elektriku a zároveň taky někam dojet, ten volí hybrid. Někdo si to koupí kvůli tichu, někdo proto, že se chce ukázat a někdo prostě nesnesitelně miluje Velkého Ílouna.
12. 11. 2020 09:28
Re: Nedokonalost?
Jsou take lide, kteri zkratka nechteji spalovaci motor. Deal with it.
Avatar - Roman Horký
12. 11. 2020 09:36
Re: Nedokonalost?
Tomu rozumím a nemám s tím problém. Je to jejich volba. Až se bude nabíjet na dojezd 800km 2 minuty i s placením, tak to taky budu chtít. Prozatím spalovák potřebuju, protože bych těžko doma vysvětloval všechnen ten diskomfort auta, ve kterém spalovací mototr chybí.

Jo, bijte mě z jedné strany dieslomilové a z druhé strany ekoblázní. Já si stejně zůstanu u svého full hybridu a budu spokojen.
12. 11. 2020 12:39
Re: Nedokonalost?
S těmi 800km bych to tak drasticky neviděl, jednak to většina spalováků také nedá a řidič už vůbec ne :-)
Avatar - Barrichello
12. 11. 2020 19:30
Re: Nedokonalost?
S nádržemi na 150 litrů s prstem v nose i s V8 :-) :-)
Avatar - Barrichello
12. 11. 2020 19:29
Re: Nedokonalost?
A sou lidé co nechtěj elektromotor. Mě stačí ve vysavači a vrtače, jinde ho nepotřebuji. Jako FAKT NE!
Avatar - Mikesus
12. 11. 2020 09:38
Re: Nedokonalost?
Kvuli dojezdu v porovnani s EV. To je to, oč tu běží.
Hybrid se dle mého volí ani ne kvůli jízdě na elektriku, ale kvůli přidaného komfortu bez cukani. Plynule parkování, řazení, rozjezdy. Tohle ani manual ani DSG nezvládnou.
Avatar - Roman Horký
12. 11. 2020 10:03
Re: Nedokonalost?
Nevím jak ostatní. Pro mě je u mého hybridu důležité toto:
1. Chovám se k němu co se týká doplnění energie jako k běžnému benzíňáku
2. Přesto jezdím 50-60 procent času s vypnutým spalovákem, tedy jako v EV
Co můžu chtít víc? Ani EV ani čmoud mi toto nedá.
Avatar - Mikesus
12. 11. 2020 10:51
Re: Nedokonalost?
Pokud chceš 50% jezdit na EV, pak je jasné, že ani jedno ani druhé ti to splnit nemůže.
12. 11. 2020 19:16
Re: Nedokonalost?
Ale vlastně, pokud většinu času popojíždíte v kolonách tak těch 50-60% asi sedí.
Avatar - Stejsn
12. 11. 2020 08:48
Re: Nedokonalost?
Já si ale vůbec nemyslím, že typický majitel Tesly S si to auto kupuje kvůli vibracím, hluku a smradu...
Avatar - Mikesus
12. 11. 2020 09:39
Re: Nedokonalost?
A kdo je typicky majitel Tesly?
Avatar - lyon667
12. 11. 2020 11:13
Re: Nedokonalost?
Pozér, co si myslí, že zachraňuje planetu?
Avatar - Stejsn
12. 11. 2020 11:38
Re: Nedokonalost?
Možná. Třeba můj IT kolega, který má krom toho doma tři Subaru, si jí koupil, protože "všechno se má vyzkoušet".
Avatar - lyon667
12. 11. 2020 12:28
Re: Nedokonalost?
Ale jo, pokud to chce zkouset cestou, ze ji rovnou koupi, jeho vec. Mne stacilo si ji pujcit, abych vedel, ze never ever.
Avatar - Mikesus
12. 11. 2020 15:20
Re: Nedokonalost?
Kolik jich znáš, ze je muzes takto hodnotit?
12. 11. 2020 09:18
Re: Nedokonalost?
a erdzanie koni, smrad konskeho lajna, mocu a potu, natriasanie sa na chrbte kona, bolave nohy ti nechybaju? akoze hluk, vibracie, vona (smrad) znamena, ze ma auto srdce? ake srdce ma mat auto? a co taky traktor? nema traktor lepsie srdce ako V8? ved je tam viac hluku, vibracii, vone (smradu)...proste same kydy. telefon mas tiez taky s rotacnym ciselnikom aby to malo "srdce-dusu" ? dost pochybujem. toto je buducnost, ticha, hladka buducnost.
12. 11. 2020 18:18
Re: Nedokonalost?
Jseš trapák, víš to? :-[] :-[] :-[]
Avatar - Barrichello
12. 11. 2020 19:32
Re: Nedokonalost?
a kdo jednou jel v Rollsu, nechce jezdit v ničem jiném, Akorát většina na to nemá vid :-) :-) :-)
Avatar - Barrichello
12. 11. 2020 19:31
Re: Nedokonalost?
Jel si někdy v novém traktoru? Asi by ses doooost divil
Avatar - rohYpnol
12. 11. 2020 10:52
Re: Nedokonalost?
Majitel zažívá emoce při prdění... Je to zkrátka vůz pro "neřidiče". :-!
12. 11. 2020 08:44
asi jsem čekal víc
Ne ze bych nutne chtel same minusy ale cekal jsem od clanku, ze pujde trochu vic do hloubky. Tech aut u nas asi ale neni tolik aby byl nejaky podrobnejsi zaver. Je mozne ze nektere kusy jsou bez problemu? Dekuji
Rozbalit vlákno
4
12. 11. 2020 08:53
Re: asi jsem čekal víc
Ja jsem celkem fanousek Tesly, ovsem kusy bez problemu bych od rady S nebo X moc neocekaval.

To delali na kolene a problemu je tam konstrukcnich tolik, ze je zazrak, ze to funguje.
Oni to strasne naddimenzovali a navic je to cely z hliniku, takze asi hlavne proto to celkem drzi po mechanicke strance, protoze to nemuze reznout. A protoze je to predimenzovany, tak se to jen tak neopotrebuje (kusy pres pul milionu km zjevne naprosto zadny problem)

Tesla Model 3 a Y je uz kvalitou zpracovani uplne jinde, to uz je celkem normalni vyrobni linka. Ale dily moc nelicuji ani tam a barva/lak jsou stale katastrofalni. Ze dily nelicuji je mozna jedno, to na vetsine americkych aut je spis bida. Ta barva je zase docela trapas ale opet se z toho nestrili.

Hlavni problem Tesly je otazka, jak a kde to servisovat? Je to problem i v USA ovsem v CR to bude totalni tragedie.
Avatar - Barrichello
12. 11. 2020 19:34
Re: asi jsem čekal víc
Až na tu elektroniku, kde půlka věcí nefunguje a palubka svítí jak vánoční stromeček a slavný tablet má vypálený pixely vid :-) :-)
12. 11. 2020 09:00
Re: asi jsem čekal víc
Nevíte někdo jak je to s cenou servisních prohlídek. Kdysi dávno jsem zahlédl, že prohlídka Tesly po 20 000 km stolí cca 1000 EUR. Co na tom autě vůbec dělají atak?
Avatar - Ondore
12. 11. 2020 14:01
Re: asi jsem čekal víc
Mohol by si sem pls dať odkaz na servis, ktorý spomínaš?
12. 11. 2020 08:59
Kaput baterky
Není nad to si koupit 5 let ojetou Teslu, když po 8 letech budu muset měnit kaput baterky.

Jak se v článku píše, provozní náklady jsou velmi nízké.
Mysleli tím i s výměnou baterek za 500 000? Pro redaktory asi těch 500 000 nejsou žádné peníze.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Roman Horký
12. 11. 2020 09:11
Re: Kaput baterky
Teslu nemám rád, protože Musk, ale tyhle kolovrátkové bláboly opravdu taky nemusím.
12. 11. 2020 09:19
Nízké nebo vysoké provozní náklady ???
Takže i pro Tebe jsou ty náklady nízké. Je to Tvá volba. Já Ti Tvůj kolovrátek neberu.

A někdo ty kaput baterky považuje za důležité a má zase pro změnu vysoké provozní náklady.
Avatar - Roman Horký
12. 11. 2020 09:23
Re: Nízké nebo vysoké provozní náklady ???
Kde bereš tu víru, že ty baterky přesně po 8 letech ztratí 100 procent kapacity?
12. 11. 2020 09:46
Re: Nízké nebo vysoké provozní náklady ???
Tak nejakú chybu nájsť musel...
Avatar - rohYpnol
12. 11. 2020 10:55
Re: Nízké nebo vysoké provozní náklady ???
A kdo probůh říká že ztratí 100% kapacity???

Tobě naopak nedochází že bohužel stačí když ztratí třeba jen 30% kapacity!!!
12. 11. 2020 17:19
Re: Nízké nebo vysoké provozní náklady ???
Ale 30% ztratí tak za 15 let :-P.
12. 11. 2020 19:20
Re: Nízké nebo vysoké provozní náklady ???
Pokud mám auto co ujede 500km a baterka mi po 8mi letech ztratí 30% kapacity tak rozhodně neřeknu, že je kaput. Stále jsem na dojezdu průměrného EV.
Avatar - Ondore
12. 11. 2020 09:50
Sčítání lidu
Diskusia sa nám začala a postupne sa vyfarbujú odborníci, ktorí poznajú auto cez monitor. Skúsme si zreálniť kto tu píše a spravme si menšie "sčítání lidu".
Daj mi:
- palec hore, ak vlastníš Teslu, alebo si sa v nej aspoň viezol,
- palec dole, ak Tvoje znalosti sú len z článkov a vieš o Tesle úplné ho.. uby.
Rozbalit vlákno
19
Avatar - KANKUNEN
12. 11. 2020 10:59
Re: Sčítání lidu
To je ale hloupost, cos napsal. Nemůžeš pak ani diskutovat o 2 světové válce, když si ji nezažil a jen o ní četl. Vzorek vlastník jedinec nemá žádný význam. Zvláště to může být ve stylu fiatistů, kterým se Fiat nikdy nepokazil.
Avatar - Ondore
12. 11. 2020 11:30
Re: Sčítání lidu
Nikomu nezakazujem diskutovať, ale pre mňa je obrovský rozdiel prijať skúsenosti od niekoho, kto vo vojne bol vs. akceptovať názor niekoho, kto si o tom nanajvýš prečítal, prípadne videl dokument na Discovery Channel.

Vzorek vlastník jedinec nemá žádný význam - možno nie z pohľadu štatistiky. Ale štatistika sa tiež dá ohýbať, keď ADAC začal zverejňovať štatistiky o modeloch áut, ktoré potrebovali ich pomoc, tak nemecké automobilky okamžite začali ponúkať vlastné bezplatné asistenčné služby, čím sa javili spoľahlivejšími, ako v skutočnosti sú.
Je len na Tebe, ako si nastavíš kritériá, ale objektívnu pravdu budeš hľadať naozaj ťažko.
Avatar - Stejsn
12. 11. 2020 11:41
Re: Sčítání lidu
2. světová je 70 let minulost. Tesla je současnost. To je dost markantní rozdíl.
Avatar - KANKUNEN
12. 11. 2020 13:01
Re: Sčítání lidu
To ale pro význam sdělení nemá žádný význam.
Avatar - Ondore
12. 11. 2020 14:05
Re: Sčítání lidu
Takže Tebe nevadí, ak plavecký inštruktor Tvojho dieťaťa ovláda plávanie len teoreticky z knižky a v živote neplával? Ja to mám presne naopak a naopak ešte priplatím, ak mu/jej visia na stene medaily z nejakých tých majstrovstiev.
Avatar - KANKUNEN
12. 11. 2020 14:57
Re: Sčítání lidu
Zase vedle, my tady to auto nevyrábíme, ale diskutujeme jak je vyrobené. To je rozdíl.
Avatar - Ondore
12. 11. 2020 15:26
Re: Sčítání lidu
OK, takže debata s niekým, kto to auto aspoň vyskúšal a školákom, ktorý všetko čo vie si "naštudoval" na webe je rovnocenná? Som fakt zvedavý, prečo názor praktika a šplech internetového teoretika majú rovnakú hodnotu.
Avatar - lyon667
12. 11. 2020 11:18
Re: Sčítání lidu
Podle Tvého klíče bych Ti měl dát plus, ale nedám ti ani jedno, protože výsledek takové "ankety" neřekne vůbec nic.
Avatar - Ondore
12. 11. 2020 11:34
Re: Sčítání lidu
Daj na čo sa cítiš, môj tip je, že 90 % tu diskutujúcich "odborníkov" má nulovú praktickú skúsenosť s Teslou, ale zatiaľ sa ukazuje, že nikto nemá odvahu to povedať nahlas :-)
12. 11. 2020 16:02
Re: Sčítání lidu
Zato keby si si sem napísal výzvu, aby každý vymenoval chyby Tesly, ktoré pozná, bola by tu plná diskusia.
Avatar - Ondore
12. 11. 2020 16:18
Re: Sčítání lidu
Táto výzva sa dá použiť pod každú automobilku. A viem si predstaviť to ticho v debate pod otázkou: "Vymenuj automobilky, ktorej autá nemajú žiadne poruchy" :-D
13. 11. 2020 00:10
Re: Sčítání lidu
Ale počkaj, nie je porucha ako porucha. Tá teslácka je vždy horšia a závažnejšia... ;-)
Avatar - Ondore
13. 11. 2020 09:10
Re: Sčítání lidu
To je jasné! A hlavne keď odletí jedno okno, tak píšeš "odlietavajú okná", nech je to patrične dramatické. Keď zhorí jedna Tesla, tak sa o tom píše všade, ale zabudnú, že ten istý rok horelo len v USA 171.500 ropákov.* A keď musí ísť na zvolávačku pár miliónov spaľovákov, tak to sú "drobné problémy", vlastne celkom bežná vec :-)

* Zdroj: https://www.thomaslawoffices.com/…s-catch-on-fire/
Avatar - SKAY
12. 11. 2020 16:21
Re: Sčítání lidu
Ja se v tom parkrát vezl v S jako první wow efekt nějaké zrychlení, brzdy ok . Ale jinak jizda jak ve volvu normalní velké auto :yes:
Avatar - Ondore
12. 11. 2020 16:38
Re: Sčítání lidu
Ja mám tých výhrad viac, ale to podstatné si povedal: normální auto. Pre väčšinu ľudí sa s tým dá plnohodnotne fungovať bez toho, aby ich to limitovalo v bežnom používaní a väčšina obmedzení je len v hlavách tých, ktorí to nikdy neskúsili.
13. 11. 2020 00:14
Re: Sčítání lidu
Tak u mňa to celkom normál nebol - keď vieš, že to má tú silu, pokúša to použiť ju a aj to ticho na palube spôsobovalo, že skutočná rýchlosť bola vyššia ako tá pocitová. V zákrutách to sedelo ak prilepené a aj jamami na ceste sa to pasovalo lepšie ako som od toho minima gumy na diskoch čakal. Myslím, že keď EV, asi by som, odhliadnuc od ceny, volil umiernenejší model. Tesla je svojim spôsobom trochu extrémna a to už ma nejak neláka.
Avatar - Ondore
13. 11. 2020 09:00
Re: Sčítání lidu
Tak ako vravíš. Pod normálnym autom som mal na mysli to, že to nie je ani UFO ani Knight Rider a si schopný okamžite fungovať takmer rovnako, ako s ropákom. Jasné, isté rozdiely tu sú, ale až keď to používaš tak pochopíš, že auto sa môže nabíjať keď spíš, keď si na nákupe, alebo keď obeduješ. :-)
13. 11. 2020 13:42
Re: Sčítání lidu
Mňa osobne drží mimo EV len cena. Pri výmene auta som doteraz kupoval dve autá, a nemôžem si dovoliť dať cez 30 tisíc len za to druhé, skôr je to limit za obidve. Leaf alebo niečo podobné na jazdenie okolo komína, do práce a bežné denné záležitosti bez problému.
Avatar - Ondore
13. 11. 2020 17:21
Re: Sčítání lidu
Zatiaľ sú EV luxusom a ekonomicky sa oplatia až pri vysokom ročnom nájazde. Prekvapil ma nedávny test, ktorý robil Bjørn - vyšlo mu, že aj keď nabíjal na drahých nabíjačkách (0,35 / kW), tak stále ho 1.100 km cesta vyšla cca o 50 % lacnejšie, ako s nafťákom. Keď do toho započítal aj poplatky za mosty, ktoré sú pre EV nižšie, tak ho cesta stála polovicu oproti nafťáku.
Avatar - rohYpnol
12. 11. 2020 09:50
Další článek od stolu?
Tohle zvládne napsat kdokoliv... Nedozvěděl jsem se vůbec nic.

Naopak jsou známy případy (a rozhodně nejsou ojedinělé), kdy naopak byly měněny baterie i motory!!!

Např.
Americká společnost Tesloop využívá elektromobil Tesla Model S 90D z roku 2015 pro přepravu zákazníků po jižní Kalifornii. Dosud najel 724 000 km.
Během oněch 724 000 km (450 000 mil) prošel elektromobil Tesla Model S pojmenovaný eHawk několika zásadními servisními úkony. Po prvních 58 586 km musel být vyměněn přední elektromotor, na 312 594 km musela být vyměněna baterie a znovu pak na 521 498 km. Všechno proběhlo v rámci záruky.

Mezi lednem 2015 a lednem 2018 ujelo auto průměrně 27 358 km měsíčně a 3-4 nabíjeními na stanicích Tesla Supercharger denně. Třetí baterie už ujela asi 202 777 km a díky změnám v jízdním profilu (už neslouží jako shuttle, ale auto na výpůjčky s mnohem nižším měsíčním nájezdem) je její degradace nižší, než v předchozích případech.

Baterie evidentně nemá deklarovanou výdrž a stejně tak elektromotory. První majitele zachraňuje pouze záruka!!! Jinak je to zkrátka shit!!!
Rozbalit vlákno
34
Avatar - Roman Horký
12. 11. 2020 09:59
Re: Další článek od stolu?
Ukaž mi nějaký VW který při takovém nájezdu ještě drží pohromadě. Vždyť to je doslova reklama na beznákladový držák, do kterého na takový nájezd zákazník nemusel ze svého dát ani korunu. A piš si, že Teslu nesnáším, protože Musk. Ale takhle směšně něco kritizovat a sám si dokazovat opak, to je hodně silné.
Avatar - rohYpnol
12. 11. 2020 10:48
Re: Další článek od stolu?
Beznákladový??
Jen po dobu záruky!!!

=není to nijak kvalitní automobil. Neříkám že VW je spolehlivější, ale nemusíš co 200t. km měnit baterie v hodnotě ... :-! .
12. 11. 2020 10:59
Re: Další článek od stolu?
S vysokou pravděpodobností má takový nájezd u nás téměř každý VW v barvě slonová kost. :-)
12. 11. 2020 10:51
Re: Další článek od stolu?
Meli jsme v praci dve dvojkovy Octy, jedna pred a druha po fl, obe 1,8 TSi. Mesicni najezd tak 6 az 8 tisic. Jeden motor odesel uplne pri 240 tisicich, druhej 310 tisic. O vydrzi interieru (oblozeni dveri, kde si pokladas loket, o stredovym panelu a sedackach) nemluve. Olej zraly obe dve tak litr na 3 tisice km, a jsme radi, je jsou pryc. Oprava a novy motor by se nevyplatily Podle tebe zlata Tesla, nam na zaruku nevymenili nic. Znamena to snad, ze Skodovka je jeste vetsi scheisse nez Tesla? Asi jo, dle tvych meritek.

Ja se Teslou X jen vezl, ale co se jizdy tyce, spadla mi celist. A ne, ja bych ji nechtel, jen nejsem odpurcem ani haterem. Ale znam dva strasne bohaty lidi, kteri vymenili Mergla GL za Tesly pro ridice, kterej jim rozvazi deti po krouzkach, protoze usetri desetitisice za servis, a ridic si to nabiji pres noc doma. 300 km denne mu pry bohate staci.
Avatar - rohYpnol
12. 11. 2020 10:56
Re: Další článek od stolu?
Ano, 1.8 TSI je shit. A je to všeobecně známé. Jinak interiér při normálním běžném zacházení po 200t. km nevykazuje známky výraznějšího opotřebení u Octavie. Vyměníš řadičku, oloupaný multifinkční ovladač a když to stočíš o 100 tis. km tak to nikdo nepozná.
Avatar - Blue Sun
12. 11. 2020 11:06
Re: Další článek od stolu?
:-D :-D :-D Ty jsi komik. Přidej k tomu volant, ošoupané opěrky na dveřích, prosezené sedačky... ¨
To, co popisuješ, možná platilo u první Octavie, ale dále už ne.
Avatar - rohYpnol
12. 11. 2020 11:11
Re: Další článek od stolu?
Platí to i pro O2. Prosezené sedačky ne. Problém O2 jsou úzké sedačky a příp. zlomené bočnice. Ale záleží jak silná postava v autě jezdila.
12. 11. 2020 15:07
Re: Další článek od stolu?
Záleží co máš za výbavu. Kožený díly to nedělají. Plastový volant u Škodovek umí vypadat na 300 tis už po 40 tis km. To samý řadička. V kůži je to o poznání lepší. Míněno tedy u Škodovek. Třeba takový Hyundai vyrábí tak nekvalitní "kožené" prvky, že vypadají jak když mají lepru a loupou se už na 50 tis km.
12. 11. 2020 15:04
Re: Další článek od stolu?
Čoveče to je zajímavá informace nevíš co se těm motorům přihodilo, že umřely? Já mám tenhle motor v Superbu (první generace BZB). Na 250 tis přeskočily rozvody, ale po výměně rozvodů, dekarbonizaci motoru (včetně GO hlavy) to zatím řehtá a bude to mít za chvíli 3 kila. Oleje to žere tak nějak jak píšeš 1 litr na 3-4 tis. Prostě s tím dál jezdím a jsem smířený, že to třeba jednoho dne umře. Motor je konstrukčně zajímavej a jízdně taky, ale je to spíš prototyp se spoustou nedostatků. Teď jsem na tom měnil svíčky po 40 tis a kupodivu nebyly ani zakarbonovaný a vypadaly celkem v pohodě, což by značilo, že se motor ještě neloučí. Co se teda stalo na těch vašich Oktávkách prosím tě?
Avatar - Hammunasakra
12. 11. 2020 15:12
Re: Další článek od stolu?
Konstrukčně zajímavej? Jak? :-|
12. 11. 2020 15:46
Re: Další článek od stolu?
Mám teď na mysli nejen 1,8 TSI ale i konstrukčně naprosto stejný 2,0 TSI rodiny EA888 používaný dodnes. Má příjemný jízdní projev. Dává výkon v celým spektru otáček s tím, že táhne od volnoběhu až do vysokých otáček. Je tichej a prakticky bez vibrací. Výkonově pro ty motory není problém dosáhnout na 300 koní. Toyota kupříkladu takový motor v portfoliu vůbec nemá. Buď nabízejí zdechlý atmosféry nebo poslední 2 roky pár výkonných hybridních modelů, který ale stejně nejsou žádná hitparáda, ačkoliv uznávám, že 180 koní je už celkem důstojná motorizace. ICE s vysokým výkonem bohužel tak leda v Supře. Bohužel v prvních 4-5 letech produkce se ty TSI motory potýkaly s celou řadou dětských nemocí. Dneska je ale řada EA888 výborná motorizace. Konstrukčně za svoje jízdní výkony vděčí vyvažovacím hřídelům, který snižují vibrace motoru a variabilnímu časování ventilů.
Avatar - Hammunasakra
12. 11. 2020 15:51
Re: Další článek od stolu?
Nevim co s tim má Toyota = jo dodnes místo naturbovanýho 4válce nabízí spíš V6 https://www.motorreviewer.com/engine.php?… a samozřejmě dlouhý roky i https://www.youtube.com/watch?… cál používá vlastní turba jako už v 80. letech 20. století kdy díky tomu jako jedinej výrobce turbomotorů na světě měla Toyota jejich poruchovost pod 1%

Ale to V6 nebo atmosféra podpořená elektromotorem = TO je typická Toyota. Ale to nijak nesouvisí s evropskou náhradou šestiválců oturbenýma R4. A tím že zrovna rodina motorů VW byla velmi nadprůměrně problematická = tak moc, že to proniklo i do článků na ACZ :*)

Proč furt dokola opakuješ ZDECHLÁ = to nevím = už sis vyzkoušel tu 160kW Camry jak jsme ti doporučovali? Když se majitel letitýho supu za pár desítek tisíc s kdysi výkonem 118kW roky vysmívá novýmu hatchbacku 100kW = neni to trochu NA HLAVU? To nemluvím o RAVce 222 koní

Ty navíc nemáš verzi TESTUJEME NA UŽIvwATELÍCH léty vyladěnou verzi https://www.autoforum.cz/…opet-na-chvostu/
Tak jakou KONSTRUKČNÍ ZAJÍMAVOST která krom výrazně vyšší poruchovosti kterou se odlišuje od kunkurenčních motorů máš na mysli? Já o žádný nevim = byly a sou lepší motory. Není moc problematičtějších https://www.auto.cz/…-vyleceny-103972 motorů https://www.tipcars.com/…mi-pozlobit.html jízdní projev ani konstrukce není mimořádná = to je prostě ok. Ani :yes: :yes: ale ani :no:
13. 11. 2020 09:23
Re: Další článek od stolu?
Místo naturbenýho 4 válce o výkonu až 320 koní má Toyota jen o 100 koní slabší atmo V6 a to navíc JEN s hybridem a to v Camry nebo SUV. Toyota prostě nemá silnej motor na styl EA888. To prostě nejde okecat. Že VW trvalo 5 let než rodinu motorů EA888 dovedli do funkčního stavu nikdo nepopírá. Taky nepopírám, že nejsou lepší motory nebo to někde vidíš? Zkus mi namátkou třeba nějakej jmenovat ;-)
Avatar - Hammunasakra
13. 11. 2020 13:30
Re: Další článek od stolu?
Camry má V6 360 hp = odkaz sem ti dával 3://www.motorreviewer.com/engine.php?… 360 HP

Prostě místo foukanýho R4 používá Toyota v běžnejch vozech velkej V6 ode mě :yes:
I když celkově nejlepší verze podle všech testů je to co se prodává i u nás 2.5 atmo hybrid 160 kW. Tady furt ne ale už se prodává i s dalším elektromotorem vzadu https://www.motortrend.com/…st-drive-review/

Originál pneu sou https://www.youtube.com/watch?… celoročky

Současný turbo R4 opět s vlastním turbem viz odkaz a viz minulej příspěvek = R4 měli už v 80. letech, ale v běžným autě radši větší objem atmo případně s elektromotorem nebo el-ry. Trochu konstrukční zajímavost je to vlastní turbo. To SAMÝ (spalovací motor podporovanej elektromotorem což je Z PRINCIPU zatím nejlepší co umíme = podívej se na graf výkonu krouťáku třeba svýho motoru = než se dostaneš na maximální hodnoty jak to trvá) po letech začali dělat i všichni ostatní. Někdo jako Ford taky vytáhl atmosféru https://www.auto.cz/…-hybridni-134777 ale zdá se že když se to udělá dobře problém neni ani turbo 8-sport-engineered/" rel="nofollow" target="_blank">https://www.autoweb.cz/…port-engineered/
Toyota není s turbama pozadu ale byla napřed = jen pak šla cesto hybridů místo naturbovaných menších motorů. Který se hojně rozšířili stejně jako diesel zrovna na NAŠEM kontinentu = takže zrovna to považujeme za "NORMÁLNí"

Když R4 turbo tak já https://www.idnes.cz/…1_auto_testy_fdv
Když 2litr tak by mě velmi zajímal https://www.autoforum.cz/…e-reseni-pohonu/
13. 11. 2020 14:19
Re: Další článek od stolu?
Krásnej motor. Do kterých modelů Toyot se to v EU dodává? V Camry to v nabídce není. Jen drobnost, kterou jsem ti před tím neopravil Ten 2,5litr v Camry nemá 160 kW ale jen 132. Nicméně nechci ho tím nijak hanět jen abychom porovnávali ty výkony motorů správně. Foukanej motor má výhodu vyšší účinnosti při nižší hmotnosti. Čímž pádem je výhoda, že ho můžeš dát i do menších aut, což je u V6 atmo problém. Do aut velikost Auris nebo Corolla ho prostě nenarveš. R4 turbo pro takový auta použít můžeš. Říkám si jestli Toyota třeba časem nepředstaví ostřejší variantu svýho hybridního pohonu v Aurisu nebo Corolle ve smyslu stejně silný benzíňák, ale silnější elektromotor. Byl by to podle mě celkem logický krok

CTR je úžasný vozítko. Po testovací jízdě jsem se do něj zamiloval. Původě se mi zdálo 310 koní na předohrab nesmysl, ale není to nesmysl. Dokážeš je hravě využít a dávájí autu úžasnou dynamiku. Honda to sladila se zbytkem auta výborně a funguje to na jedničku.
Avatar - Hammunasakra
13. 11. 2020 14:27
Re: Další článek od stolu?
ZASE to chceš jako vždy vidět PO SVÝM? Výkon je samozřejmě 160kW a 222 koní v AWD RAVce stejně jako RAV Prime 306 koní nebo https://www.autorevue.cz/…99-koni-a-800-nm atd. 8-sport-engineered-prijizdi-jako-ostry-plug-in-hybrid-s-vykonem-360-koni-136164" rel="nofollow" target="_blank">https://www.auto.cz/…-360-koni-136164 = no to je BRUTAL odkaz na VLASTNÍ STRÁNKY NEfunguje = pažout 508 hybrid v názvu je 360 koní proto sem to dal :D

PROČ chlape furt bojuješ PROTI celýmu světu? Prostě https://www.novinky.cz/…ri-lidi-40315612 má 1700 koní = proč se snažíš tvrdit že = se všichni mýlí a TY to chápeš (zase) jinak a (zase ty) správně a my ostatní blbě? Tak KDYŽ UŽ máš potřebu napsat ČÁST výkonu = tak ale piš i tu druhou v tomhle příapadě 88kW = my ostatní to píšeme DOHROMADY = už proto že to nejde sčítat
Půjč si konečně tu Camry a POROVNEJ se svým Supem = jestli opravdu "běžně předjíždíš 80-140 km/h" tak přesně to zkus a porovnej jak se chová reálných 160kW proti tvým 118?ti?kw
Podívej se na graf (přerušovaná červená) jak to trvá než se dostaneš na maximální výkon https://www.bsrczech.cz/…p-2007-2013-cdaa a ta Camry má 88kW v první vteřině = proč se ty motory snažíš oddělit = nebo co to děláš? Zopakuju = Toyota dělala turbomotory (dokonce vlastní turba) dááávno PŘED škodovkou, a ta jí teď jen s mnohaletým odstupem NÁSLEDUJE napodobuje. Taky postupně přechází na benzín-hybridy


Prostě teď za 5 minut chceš Camry V6 = máš jí objednanou. Pamatuju jak sme se o tom VČETNĚ ODKAZŮ bavili na jaře při lockdownu = myslíš že se to od tý doby změnilo nebo co = nerozumím. Můžeš si sem dovézt a jezdit s V8 i V12 = ale lidi v evropě o tom MLUVÍ ale NEkupují PROTO je postupně přestaly nabízet nejdřív evropské mainstreamové a pak omezily i prémiové automobilky. Ale to nic nemění na skutečnosti že jestli chceš a máš na R6, B6, V6 ne V8 nebo V12 = dneska nebo za rok = si je klidně koupíš. Jen DRTIVÁ VĚTŠINA lidí si kupuje = viz odkaz na německé výkony vozů = teda to co mám já v hatchbacku a max to co ty v Supu. Kolegova RAVka už je těžkej NADprůměr

Už sme to probrali nesčíslněkrát = takže VÍM že si dál pojedeš tu svou. Motory V6 se tu neprodávaj = obecně. NE protože zlá EU = jak už sme PROBÍRALI teď za minutu si ho můžeš koupit https://www.tipcars.com/…-v6-3834380.html klasicky ses vyhnul tomu výkonu = jo 360 atmo hp

V evropské nabídce mizí větší motory NE protože zlá EU = ale protože je lidi prostě nekupujou. Dokonce ani v prémii = i tam jednu dobu totálně vládlo R4 2.0 nafta = dokonce i ve VYŠŠÍ střední. Pro těch pár nadšenců je tu viz odkaz možnost individuálního dovozu = protože to není o zlý EU = ale o nás zákaznících který takhle v diskuzích rádi štěkaj, ale reálně se kupujou auta s výkony https://www.autoforum.cz/…rii-nema-obdoby/ to jak víš má i Auris hybrid

I do aut velikosti Auris se dávaly V6 = ale ta doba je LOGICKY dáááávno pryč https://www.automobilrevue.cz/…auris_28302.html jo je to FURT ten V6 3,5 litr co je dodnes v Camry a Sienně a Tacomě a Highlanderu a Avalonu a šílenym Alphardu a Lexusech https://www.garaz.cz/…ne-doby-21003711

TOS NEČEKAL auris V6 žejo :*)
13. 11. 2020 15:52
Re: Další článek od stolu?
Výkon spalovacího motoru je samozřejmě 132 kW. Elektromotor není jeho běžnou součástí. Bavíme se o spalovacích motorech. Není to o žádným vidění. Toyota má 2,5 litr V6 132 kW, který dává do Camry. Šmitec. VW má proti tomu 2,0 TSI, který dává do všeho možnýho a výkonově má mezi nějakýma 132 kW a 220 kW. Tím, že je menší si ho může dovolit dávat i do aut velikosti Golf. Toyota ten svůj V6 do svých menších modelů bohužel nenarve. Proti nikomu nebojuju. Jen jsem ti napsal fakta. Začalo to tím, že jsem označil EA888 za zajímavej motor, který ze svýho objemu umí dávat pozoruhodný výkony. Camry si rád půjčím. Doufám že mě Mikesus nenafackuje, když tomu proženu pérka :D Pošli mi pro zajímavost kde se dá objednat ta Camry V6. Na oficiálních stránkách Toyoty to není. Jestli myslíš ty svoje šedivý dovozy, tak to si strč za klobouk. Do něčeho takovýho se moc zákazníků zjevně nehrne. Co s tím pak budeš dělat? Kde to budeš servisovat? Myslíš, že v Toyotě, kde se v Evropě takový model oficiálně nevyskytuje si s tím budou vědět rady, když jim tady bude jezdit po Čechách jeden kus? Auris V6. Krásný bohužel jen v Japonsku. To nám je tady fakt platný. Nemá význam o tom ani psát, když se to tady nevyskytuje.
Avatar - Hammunasakra
13. 11. 2020 15:58
Re: Další článek od stolu?
Viz odkazy = je to samozřejmě o TVÉM (jiném) vidění, než všech ostatních. Píšeš jen ČÁST motoru pohonu = asi jako bys u klasickýho spalováku psal jen výkon atmo verze bez turba :-)
BUĎ musíš jak sem napsal teda uvádět OBA motory (všechny = někde je i víc elektromotorů) a jejich výkony NEBO jako my všichni ostatní = prostě výkon
Prostě spalovacímu motoru PŘIDÁŠ výkon BUĎ turbem (kompresorem) NEBO elektomotorem

Jen TY si to překrucuješ PO SVÝM = viz ten ŠMITEC. Nemyslíš že tu Toyotu vnímáš špatně spíš ty https://autobible.euro.cz/…znacka-na-svete/ ?

Do Camry se samozřejmě dávaj i další motory = a není problém si je koupit i tady = tvůj ŠMITEC je fakt blbost. Zvlášť když si ten s vyšším výkonem než přeturbovaný VW R4 = můžeš teď okamžitě objednat = i sem. Tobě přijde PŘÍJEMNÝ PROJEV ve střední třídě 1.8 turbo = no mě víc ta velká atmosféra. Úplně ideálně https://www.auto.cz/…i-predator-95837

Prostě to chceš vidět JINAK = po svým = víš že VŠICHNI OSTATNÍ to píší chápou jinak. Navíc ty přece úplně VYNECHÁVÁŠ ČÁST pohonu = výkonu! Myslíš že ten Koenigsegg hybrid má teda 600 koní? https://www.auto.cz/…revodovky-100553

Nejdřív napíšeš že tenhle https://www.youtube.com/watch?… se do Aurisu nevejde = no jak vidíš VEJDE. Si fakt KRÁL negativního a hlavně SVÝHO vidění = fakt věříš že to všichni píšeme chápeme BLBĚ a ty když napíšeš jen ČÁST pohonu = TO je správně? Jak si vysvětluješ že všichni od výrobců přes novináře po nás uživatele údaj o výkonu uvádíme chápeme JINAK NEŽ TY?

Někdo má za lepší menší turbo motor = někdo víc válců a atmosféru. Ten samý motor V6 3,5 litr https://www.tipcars.com/…yssi-urovne.html jestli ty máš radši přeturbovaný R4 s VWysokou poruchovostí = tvoje věc

Jezdí tu jeden kus Maserati V12 = myslim že si s ním neví rady :-)
A v rámci tvého svatého boje PROTI ti uniklo všechno ostatní o tom V6 = že se tu normálně prodával a prodává = v jiných modelech :-O ;-)
Prostě když za to nemůže zlá EU = tak budu problém hledat jinde? No tak tohle fakt problém není = modelů co se tu prodávaj okrajově je hafo = dobrej přehled má tvůj názorový spřízněnec Barik. Problém to FAKT NENÍ = tos vymyslel stejně chybně jako to V6 v Aurisu

Problém je v nás = sme tak pitomí že sme masově kupovali 2.0 nafta i ve vyšší střední
Teď už to vypadá že se snad přidáme k běžnýmu světovýmu trendu = ale PROTI tomu si taky
12. 11. 2020 21:22
Re: Další článek od stolu?
Pristupujes k tomu spravne.
Tohle 1.8 tsi (protoze VW jich udelal nekolik a v podstate vsechny maji problemy, jen kazda jine) proste musis brat jak to je - zere olej, ale jede. Ale nejede vecne, odchazi turba (neudelas nic), odchazi rozvody (tomu jde predejit vymenou driv nez je pozde) a karbonizuji (to jde castecne resit dobrym palivem resp. aditivy extra). No a pak je tam taky prevodovka, tam neudelas nic a doufas, ze vydrzi.
Znamej to mel firemni auta v Octe (jezdeno normalnimi slusnymi ridici), tri kusy, vsechny chipnuty, odchazely jedna 280 tis na prevodovku, druha 320 tis se potkala a treti ve 330tis prodaval a uz taky byla chycena prevodovka. Ale museli dolejvat olej, jezdit slusny benziny (shell omv) olej menit po 15tis a velmi svedomite servisovat (protoze i podvozek je treba udrzovat).
Celkove rikal v pohode, slouzilo to, jezdilo to, ale potom koupil Mercedesy C a po 10 letech mi rikal, ze ho vysly ve finale levneji, protoze tam se nic nerozbijelo, jen jezdil do servisu menit olej a pneu a zadny problemy nikde nic.
Avatar - Mikesus
13. 11. 2020 06:49
Re: Další článek od stolu?
Některé problémy mohly dost souviset s tim chipem ne?
Ja kdyz jsem videl servis O2 za tech 5 let a 210tis km, vyšlo by to tehdy bez problemu na novou fabii. Nepočítal jsem pravidelný servis, jen poruchy které neuznali na záruku, cesty do servisu kvuli těmto poruchám a nakonec ten chciplej motor. Vyšlo to něco přes 350tis nad rámec pravidelného servisu. Na to, jak O1 byla spolehlivá, O2 byl úplny opak. A pak všechny další modely, které jsme od VAG pořídili.
13. 11. 2020 10:07
Re: Další článek od stolu?
Samozrejme ze chip ma vli, ale v podstate jen na prevodovku. A i tak je to s otaznikem, kolem 300 tisic na prevodovce je asi stejne plus minus jeji zivotnost.
13. 11. 2020 09:38
Re: Další článek od stolu?
Nemyslím, že jsou ty chlazený turba problém. Moje má skoro 300 a když jsme ho měli na 250 venku tak nevykazovalo žádný vůle nebo známky blížící se smrti. Rozvody jsem pořešil sadou nového řetězu včetně kladek a konečně funkčního napínáku, takže tam snad problém nebude. U toho motoru je idiotsky vyřešený odvětrání klikovky kudy to rádo žere olej a to jsem dal nový stejně jako gufera na ventilech. Leju do toho na doporučení odborníka tenhle olej

https://www.adrautodily.cz/…10w60-5l/1718510

a taky používám VIF. Taky se snažím nepodtáčet motor a spíš když je zahřátej tak ho často proženu k 6 tis, aby se protáhnul. Je to celkem návykový dvojka dává skoro 100 a trojka 140 a máš to tam fakt poměrně rychle :D

O kolabujících převodovkách jsme neslyšel, ale moje zatím funguje bez problémů tj. řadí se s ní hladce a kvalty nevypadávají. Nepočítám, že to celý přežije 350 tis, ale do tý doby to už asi mít nebudu, takže to už bude trápit někoho jinýho. Jestli to měl ale chipnutý, tak se tý převodovce nedivím. Je ráda že udrží těch 250 Nm. Kvůli slabý převodovce má ten motor taky od výroby tak malý krouťák. Víc do ní VW nemohl pustit. Když to chipneš tak těch cca 300 co ten běžně čipnutý motor dává už neudrží a půjde do kytek. To je lepší si koupit 2,0 TSi, který už má masivnější převodovku. Věřím, že ten Mercedes C je kvalitativně trošku jiný auto. To nejde s bastlem od Škodovky vůbec porovnávat.
Avatar - Mikesus
12. 11. 2020 15:18
Re: Další článek od stolu?
Tak koukám, dalsi clovek který má velice podobné zkušenosti s kvalitou škody/vw. O2 2.0TDI, motor vydržel 210tis za 5 let. Za tu dobu se měnily ramena predni nápravy 3x ( vse do 80tis. Km, pak už poslední držely), samozřejmě na záruku neuznaly. Yetina shnila po 2 letech a 80tis tak, ze odpadaval lak. Prý jsme si to osoupali sami. Po dlouhém jednání opravili a po půl roce uplne to samé. Tak bych mohl pokračovat s passatem b7, kde se měnil behem 150tis km motor 2.0TDI 2x tedy celkem 3 motory a pak už to šlo raději pryč. A tak bych mohl pokračovat s dalšími peripetiemi.
13. 11. 2020 14:25
Re: Další článek od stolu?
Nezažil jsem na Oktávce měnit ramena. To je unikum. Jsou tam tak masivní že nechápu co jste s tím autem dělali, jezdili autokros? Na O2 vydrží ramena 200 tis bez problémů. Pak se možná unaví silentbloky, ale ty jsou jednoduše vyměnitelný, takže se ramena vůbec měnit nemusí. Neokrádal vás spíš servis? Yeti hnila (zejména ta před FL, ale to ostatně i pred FL O2. Tam to byl hrozný krok zpátky proti O1. Jestli jste měli 2,0 TDI PD, tak ten motor se moc nepovedl. Tuším se zadíraly kvůli konstrukční chybě poháněcí hřídelky olejovýho čerpadla a taky občas kroutily hlavy.
Avatar - Blue Sun
12. 11. 2020 11:04
Re: Další článek od stolu?
Nejsou ojedinělé a napíšeš jeden a ještě z extrémní situace. :-D Co takhle hodit statistiku, kolik těch případů doopravdy bylo, ať máš pro své tvrzení i nějaké podklady, a není to jen další do tvé sbírky lží?
Právě, že tyhle případy jsou ojedinělé, nikoli pravidelné nebo časté.
Avatar - rohYpnol
12. 11. 2020 11:13
Re: Další článek od stolu?
Já jsem nepsal ani pravidelné ani časté!!! Já jsem uvedl že nejsou ojedinělé. A to ne jsou. Protože obdobných zkušeností lze najít nespočet.

Takže sorry, ale opět vedle :-!
Avatar - Blue Sun
12. 11. 2020 11:56
Re: Další článek od stolu?
Jasně, takže nemáš. Chápu...
Avatar - rohYpnol
12. 11. 2020 12:54
Re: Další článek od stolu?
Ne nechápeš. Protože tu tvoji kýženou statistiku nemám ani já ani TY!!!
12. 11. 2020 11:21
Re: Další článek od stolu?
Jestli nekdo kazdy den trapil baterii rychlonabijenim a stejne vydrzela pres 300 tisic kilometru, tak to je podle mne pro teslu celkem dobra reklama. Pokud ji budes misto toho doma nabijet desetinovym proudem (tak jako to dela vetsina lidi), tak se o jeji zivotnost nemusis obavat uz vubec.

Spousta spalovacich aut (a obzvlast tech, ktere daji stovku za 3.5s) tech 300 tisic na jeden motor ani zdaleka neda...
Avatar - rohYpnol
12. 11. 2020 11:33
Re: Další článek od stolu?
Zrychlení za 3,5 s potřebuješ asi stejně jako zlatý kroužek v nosu.

300 tis. km běžný auto co není konstrukční průser najede úplně v pohodě při odpovídající péči. Koneckonců kolik je průměrný nájezd aut co u nás jezdí??? Většina stočených ojetin začíná na obligátních 160 tis. km ... :-!
12. 11. 2020 11:44
Re: Další článek od stolu?
Srovnavame srovnatelne. A jakkoliv mam rad napriklad srovnatelne vykonne hracky z Affalterbachu, tak s najetim 300 tisic kilometru budou mit pravdepodobne vetsi problem nez Tesla, i kdyz se o ne budes starat jako pambu.

Ano, na V6 Camry bude Tesla ve spolehlivosti kratka. Ale s vetsinou tech zbytecne komplikovanejch oturbenejch kramu, ktere vypousteji na trh evropske automobilky, to Tesla nebude mit tezke.

Navic, jak rikam. Jestli superchargingem da 300 tisic, tak na slow chargingem muze dat i daleko vic.
Avatar - rohYpnol
12. 11. 2020 12:55
Re: Další článek od stolu?
ANo právě že srovnávám srovnatelné. Tesla S není žádný supersport, ale běžný vůz, který omylem má některé parametry supersportu.
Avatar - Hammunasakra
12. 11. 2020 12:56
Re: Další článek od stolu?
OMYLEM? Není to spíš PRINCIP? Tedy Z PRINCIPU? https://archiv.ihned.cz/…ho-nechce-vratit

Nižší poruchovost snazší servis nižší výrobní náklady NEpotřeba ropy kterou nemáme a navíc dojde plus výrazně vyšší dynamika = to NEchci :D

Elektřina v autech posunula výrobu oxidu uhličitého a prachových částic a oxidů dusíku a uhlovodíků holt do zcela jiných dimenzí = výkonu přidala 8-sport-engineered/" rel="nofollow" target="_blank">https://www.autoweb.cz/…port-engineered/ a emisím a spotřebě ropy ubrala. EV jako pokračování 30 let (vývojově 40 let) trvající hybridní cesty = je celkem logická evoluce

PROČ chtít chrlit ty oxidy dusíku atd. z něčeho co NEmáme (a navíc potřebujeme = na jiné věci a tam ropu neumíme nahradit) když můžeme jezdit na něco co umíme vyrobit https://www.idnes.cz/…ec_reportaze_kot
12. 11. 2020 15:01
Re: Další článek od stolu?
Ano, na jedné straně to lze považovat za kvalitu baterek Tesly (elektromobily ostatních automobilek by byly po smrti mnohem dřív).
Na druhou stranu to ukazuje na úskalí provozu elektromobilů. Ta spediční/taxikářská firma Teslu evidentně koupila kvůli tomu, že díky nabíjení zdarma a bateriím zdarma to jezdí skoro zadarmo. Provoz toho auta vlastně platili ti, kteří kupovali a kupují akcie Tesly. Jenže to nejde dělat donekonečna. Dříve nebo později budou i akcioáři Tesly chtít to, co chtějí akcionáři ostatních automobilek - dividendu. Jenže pak už nebude nabíjení a baterky zdarma a tím pádem Tesla vyjde provozně stejně (2 Kč/km amortizace baterií, cca 1 Kč/km elektřina) jako klasický truck s osmiválcovým motorem (3 Kč/km benzín), přičemž truck stojí polovinu.
Avatar - rohYpnol
12. 11. 2020 09:54
Přebírané lži
Tesla je výrobce automobilů... Ne. Tesla mimoděk vyrábí automobily, ale není výrobcem automobilů, je především technologickou a softwarovou firmou!

Tesla vyrábí bezemisní automobily... Ne. Tesla není bezemisní prakticky nikde na světě. Má právě takové emise, jaké energetické zdroje jsou použity na výrobu elektřiny.
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Zetti
12. 11. 2020 11:01
Re: Přebírané lži
Stejne zdroje jsou pouzity i pri vyrobe fosilnich paliv, oleju a chladicich medii, ktery EV nepotrebuje. Dneska neni bez emisi prakticky nic, ani tve zaprdene spodary
Avatar - rohYpnol
12. 11. 2020 11:14
Re: Přebírané lži
ANo, není bez emisní prakticky nic. Ale právě jen EV sedmilháři tvrdí že EV jsou bezemeisní že :-!
Avatar - Zetti
12. 11. 2020 11:24
Re: Přebírané lži
Ja bych s tim pri soucasnych inverzich nezacinal. Ve mestech i vesnicich se vali smradlave klobouky co vypousti auta i domaci topeniste a zaplat buh za kazdeho, kdo je ochoten si to auto koupit. My dva to nejsme, tak si vazme toho kdo je.
Avatar - rohYpnol
12. 11. 2020 11:35
Re: Přebírané lži
Ano, upozornil jsi na zcela správnou věc. Emise z topení. TO je skutečně problém. Na rozdíl od emisí aut.
12. 11. 2020 17:42
Re: Přebírané lži
No, doprava 15,7 a topení 10,2.... ;-) http://up.mssoft.biz/upload/Emise_CO2_-_doprava.png
12. 11. 2020 18:08
Re: Přebírané lži
A ten problém se taky řeší a kupodivu jsou na něj i dotace.
Avatar - rohYpnol
13. 11. 2020 13:00
Re: Přebírané lži
ano, a kupodivu i tyhle dotace jsou jeden velký nesmysl.

Protože jsou jen pro někoho. Ti co pálí kde co a nemají peníze těm to stejně nepomůže. A mnozí jsou naopak dotlačeni k tomu, že kvůli dotaci vyhodí kotel, který měl životnost X desítel let za moderní elektronikou nacpaný nesmysl, který po 5-ti ůetech člověk může vyhodit.
Avatar - Barrichello
12. 11. 2020 19:36
Re: Přebírané lži
A emise z metanu a oxidu dusného, to je 50x větší problém.

Ale v tom vám tepelný čerpadlo, panely na střeše a Tesla na dvorku faaaaaaaakt nepomůže

Ani v tom, že na polích když 3 dny prší sou laguny vody 20x60 metrů :-) :-) :-)

Holt to chce zdravý rozum a nebýt EKO BOLSEVIK!
13. 11. 2020 13:05
Re: Přebírané lži
https://zpravy.aktualne.cz/…408ac1f6b220ee8/

Hloupá Drábábová neví zdaleka tolik, co Barrichello.
Ten měl totiž na střední jedničku z diktátu.

Zkusme se zamyslet nad svým životním stylem...

https://zpravy.aktualne.cz/…c800cc47ab5f122/

https://zpravy.aktualne.cz/…0e60cc47ab5f122/
12. 11. 2020 11:36
stvete me
Zacinaj me tyhle clanky celkem stvat, protoze se cim dal tim vic koukam, jak se nejak rozumne (rekneme kolem toho milionu, resp. 40. tis Eur) dostat ke svymu vlastnimu e-autu :D Podminkou je tech realnych 400km na nabiti, abych to o vikendu dal z Bavorska do Prahy na jeden zatah... To moje turbochrochtadlo v audine uz me prestava bavit a pro pripady, kdy potrebuju zvuk motoru a tri pedaly, tak mam furt jeste kabrio se sestivalem... :)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rohYpnol
12. 11. 2020 14:48
Prostě kvalita!!!
https://www.youtube.com/watch?…

I Dacia je na tom s kvalitou výrazně líp jak Tesla :-!
Rozbalit vlákno
3
Avatar - KANKUNEN
12. 11. 2020 15:00
Re: Prostě kvalita!!!
A Tesla může za zvýšenou produkci CO2, v honbě za výkonem rostou výkony i spotřeba ostatních, jen ta projetá elektrika se nepočítá.
Avatar - rohYpnol
12. 11. 2020 15:46
Re: Prostě kvalita!!!
Přesně tak.

Je to paradox. Zatímco dříve třeba 200 koní už něco znamenalo, tak teď i 300 koní nic neznamená. Mj. proto že místo aut jezdí EV tanky.

Taky velmi zvláštní, že u SUV těm ekozelenořiťolezům vadí rozměry nebo váha a rázem u EV nic z toho nevadí!!! Už náhle nevadí, že máme ve městě "málo místa"... Prostě je vidět jak upřímná ta jejich ekologie je.
13. 11. 2020 10:04
Tak abych to tak nějak shrnul...
...Tesla možná je zajímavá technická kuriozita (s vyspělým sofwérem, ale také mimořádně nekvalitně vyrobeným hardwérem), ale rozhodně jí nelze považovat za normální pořádné a běžně použitelné auto. Nechť si ji bohatí technologičtí nadšenci klidně koupí, hlavně ať nám ale podobné pochybné zkratowozy nevnucuje EU legislativním a ekonomickým násilím!!! :-O :-( Každý, kdo elektrodebilitu nechce, musí mít právo si i nadále koupit normální a cenově dostupná auta a dle své libosti je užívat. ;-) :yes: Je to totiž jeden ze zcela základních a nepostradatelných pilířů moderní svobodné západní společnosti. Jakmile se objeví skutečně lepší varianta automobilového pohonu, spalovací motor pošle do historie přirozeným způsobem, protože o něj lidé ztratí zájem a jedině tak je to správné a spravedlivé. Nebo tady snad eletrohujeři chtějí tvrdit, že na přelomu 19. a 20. století vlády evropských států vypisovaly nějaké dotace pro pořízení bezínových automobilů a finančně podporovaly stavbu benzínových pump? :-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - rohYpnol
13. 11. 2020 13:02
Re: Tak abych to tak nějak shrnul...
Přesně tak. Jestli někdo ten schit chce vlastnit a pořídit si to za vlastní, pro mě za mě, bůh s ním. Ale dotace na tohle? To je rozkrádání státních peněz!!!
Avatar - O5kar
28. 11. 2020 19:25
Pro pořízení EV si musím položit otázku?
Mám na něj: Odpovím si, že jo, ale peníze takto vyhazovat zrovna nepotřebuji.
Potom si musím udělat hodnotovou analýzu, která by vycházela z uváděných plusů, které to auto má.
Na každou otázku si musím odpovědět: - k čemu mi to bude dobré?
Akcelerace: Proč a komu se mám předvádět? Kdo to ohodnotí?
Rychlost: Jsou stanovené limity a věčně plné silnice. To mám jako blb celou cestu předskakovat auta?
Pocity výjimečnosti: Jaké a pro koho? Tichá je řada aut. A jsou také hezké.
A tak by se dalo pokračovat, protože za čas to omrzí, jako každé nové auto. Kdyby tak bylo první.
A potom. Život jsem si zařídil tak, že s autem najezdím s bídou 6 tis. km/rok. Tak šetřím já planetu. Protože můj les, tu uhlíkovou stopu snadno smaže. Jenom doufám, že mi ho nesežere kůrovec. Zatím pohoda.
Rozbalit vlákno
0