Zatímco lidé z automobilového průmyslu hovoří o devastujících následcích, podle studie Greenpeace UK by měl rychlejší zákaz prodeje nových automobilů se spalovacími motory přinést vytvoření nových pracovních míst a růst státního HDP.
Ve Studně je nejlepší Robert Vrchota jako holič, těn měl dostat Oskara za vedlejší roli, to je naprosto geniálně zahraný a jeho part je to nejlepší z celého dílu.
Ja si myslim, ze ACZ takovy paskvil nema ani prejimat. Komu tim prospejete?
Kdyby to byla analyza, tak se tam docteme o potencialnim prinosu a potencialni ztrate pro UK ekonomiku.
To má na mysli Hondu nebo Hnissan?
Nebo snad krachující Landrover a Jaguar?
Do této chvíle jim elektrozkraty vůbec nepomohly, prodeje letí dolů.
Ale je moc pěkné v momentě, kdy se Titanik potápí tancovat rituální tance a snít vlhké nesplnitelné sny.
Dnes vyprodukovaný oxid uhličitý zůstane v atmosféře až 100 let. Takže jestli se dnes mění klima kvůli současnému množství CO2, může se situace začít měnit až někdy za 50 až 100 let. Svět se ovšem, s výjimkou evropských zemí v EU, nechystá k nějakému rychlému poklesu jeho produkce, takže množství plynu bude dále stoupat. (Metody jeho mitigace, tedy jímání, nebo odstraňování z přírody jsou zatím v plenkách, proto pro vývody tohoto textu nemá tato metoda význam.)
Zprávy o tom, co se všechno mění k horšímu, jsou v médiích velmi časté. Jen v posledních dnech se objevily dvě, které jasně ukazují, že „tohle“ už nezastavíme. Moře v Arktidě zatím stále nezamrzá. Aby toho nebylo málo, objevují se v něm bubliny metanu, který se uvolňuje z mořského dna. Metan je přitom 20krát skleníkovějším plynem, než proklínané CO2 . Téměř současně vyšla zpráva o tom, že oxid dusný, který hojně produkuje příroda i člověk (především v zemědělství), má skleníkové účinky 300krát větší, než oxid uhličitý
Nikdo neřekl "nedělat nic". Ale rozhodně v Evropě (či GB) idiotsky nezakazovat normální auta, která mají na globální oteplování vliv asi jako když pšoukneš do lesa! :-[]
Globální oteplování je jen zástěrka, aby to brali lidi. Když se vrátíš do historie, jak se začalo se snižováním spotřeby a emisí, tak uvidíš několik střídajících se vln důvodů. Začalo to ropnou krizí v sedmdesátých (tam prostě nebylo na vybranou), pak přišla ochrana prostředí ve městech (to při vlnách smogu lidi taky chápali), jenže ani jedno z toho nemělo mezi lidmi dlouhodobý efekt. Nicméně nějaké snižování pokračovalo dál, pořád jsme to tak nějak brali. Pak přišli se "snižováním závislosti na diktátorských režimech", a tam se těžce narazilo, protože lidem tyhle režimy byly naprosto ukradené. Takže tím moc neuspěli. Ale v té době se začínal rozvíjet "zdravý životní styl" a "vztah k přírodě", takže se vymyslelo nové ekologické téma, a to je globální oteplování. Ve skutečnosti je to stejná snaha o snížení spotřeby aut a závislosti na ropných státech, jen maskovaná za něco jiného. Ale tím se trefili do černého, protože větší část Evropy o to má skutečně zájem a ztotožnili se s tím.
Co je na tom spikleneckého? Redukce CO2 je snižování spotřeby aut, jen podaná přes jiné číslo a jinou formu. Prvotní efekt, tedy omezení globálního oteplování, se nenaplní nikdy, protože na něj máme minimální vliv. Ale naplní se ten druhotný, snížení spotřeby aut, závislosti na ropných státech, a i ten třetí efekt, kterým bude postupně zlepšení kvality prostředí v hustě osídlených oblastech.
Chytřejší státy na to šly přes ten třetí efekt, díky kterému to lidi přijímají nejsnáze, protože se jich to bezprostředně a osobně dotýká. Tak začala Kalifornie, tak začala Čína. EU zvolila nejstupidnější cestu přes nějaké "režimy", které jsou reálně 99,99 % obyvatel zcela u prĐele.
Jo, údajně se musíme oprostit od závislosti na diktátorských režimech v Perském zálivu. Ale že místo toho přes baterky, resp. suroviny nezbytné pro jejich výrobu, spadneme do chřtánu odporné komoušské Číně, to už nevadí?!! :-O:-O:-O:-(:no:
Mně jsou tyhle politické tahanice naprosto ukradené, považuju je za zbytečné honění pindíků mezi bandami blbců, kteří si hrají na politiky. Reálně vždycky budeme na někoho či něco navázáni, protože rozdělení surovin na světě zkrátka není rovnoměrné, ať se to líbí nebo ne.
Jinak fakt nerozumím, o co ti jde, prostě jsem popsal mechanismus, jakým se řídila EU při přijímání těch návrhů a opatření, a jaký to mělo dopad. Jestli se tím vytváří závislost na komoušských USA, komoušské Číně nebo islámské Saúdské Arábii, je mi úplně jedno. Výsledek je vždycky stejně na houby.
Přizpůsobit se zvýšení teplot, to je jediné co se dá dělat. Připravit se na to.
Protože tenhle rozjetej vlak má moc vagonků a nedá se zastavit, ač se vaši ulhaní politici a skorumpovaní vědci snaží lidem nakecat že jo. Akorát z nich chcete udělat žebráky
Přesně tak, stejní pavědci jak ti dnešní zelení. Trofim Lysenko musí radosti hopsat v hrobce.
Ale když to řekneš místním eko bolševikům, cítí se uraženi. Divný :-):-):-) Dyt je to jejich vzor, měnit přírodu, obracet tok řek, měnit tisícileté cykly, to přesně dělali pavědci ve službách rudých bolševiků.
Vyměnit barvu nic neřeší, pavěda je furt pavěda :-)
Jo jo, můžeme namísto toho, abychom šli s pokrokem okolního světa, dál lpět na přežitých technologiích. A pohřbít se dokonale.
Evropa ztratila schopnost konkurovat světu v mnoha oborech, auta budou jen dalším z nich, pokud se nezachytí nástup elektrických technologií.
V kterých oborech? v těch kde nenažrané korporace předaly veškerou výrobu i vývoj do Asie, aby víc vydělali a pak to chytrá asie okopírovala i s chlupama? :-):-):-):-)
Nebo v těch, kde byla EU 20 let za USA či Ruskem? :-):-):-)
Pleteš si příčinu a důsledek. Přeregulovanost a přebujelá byrokracie jsou tím, co zabíjí jakýkoli pokrok. Jestli si myslíš, že se teď Evropa stane lídrem, protože EK nařídí prodávat to, co označí za pokrokové, tak jsi mimo. Centrální plánování nefunguje. Nikdy nefungovalo. Microsoft, Apple ani Tesla nevznikly tak, že stát přikázal nadnárodním korporacím prodávat "to správné".
Stejný názor má řada seriozních vědců, že jediná šance je připravit se na zvšení teplot. Nic jiného se dělat nedá, současná snížení emisí se projeví někdo kolem roku 2120 :-):-):-)