Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dřívější zákaz spalovacích motorů prospěje britské ekonomice, tvrdí Greenpeace

Ondřej Mára Ondřej Mára 11. 11. 2020 • 10:43
22
38
Zobrazit náhledy (22)
Ionity V Česku stojí již 200 nabíjecích stanic ABB Porsche postavilo park supernabíječek pro elektromobily Porsche postavilo park supernabíječek pro elektromobily Jak jsou servisy a pojišťovny připraveny na opravy elektroaut BMW 118d BMW 330d xDrive Touring Audi A4 35TDI Audi RS Q8 Škoda Kamiq 1.0 TGI Škoda Octavia e-TEC Combi Volkswagen Golf Alltrack Volkswagen T-Roc Cabriolet 1.5 TSI DSG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Citroën C3 1.2 PureTech 81 kW EAT6 Peugeot e-208 Peugeot 2008 1.2 PureTech 130 MAN6

Zatímco lidé z automobilového průmyslu hovoří o devastujících následcích, podle studie Greenpeace UK by měl rychlejší zákaz prodeje nových automobilů se spalovacími motory přinést vytvoření nových pracovních míst a růst státního HDP.

Britská vláda původně plánovala zavedení zákazu prodeje nových automobilů se spalovacími motory až na rok 2040, před časem se ovšem objevily informace o zkrácení termínu na rok 2035 nebo 2030. Finální datum sice britská vláda ještě nezveřejnila, učinit by tak ale měla ještě do konce tohoto roku.

Podle informací kolegů z AutoExpress by měl britský premiér zveřejnit finální termín zákazu již v polovině tohoto měsíce, přičemž není žádným tajemstvím, že dřívější datum by mohlo výrazně usnadnit britské vládě snahu o plnění emisních limitů.

Zvěsti o zákazu prodeje nových automobilů se spalovacími motory od roku 2030 ovšem vyvolaly bouřlivé reakce. Například Mike Hawes, šéf britské Společnosti výrobců a obchodníků s automobily (SMMT), v rozhovoru pro AutoExpress uvedl, že dřívější termín povede k devastaci britského automobilového průmyslu.

Hawes zmiňoval například zánik pracovních míst, možné ohrožení řady firem a v samotném důsledku i „nezamýšlené podkopání prodeje dnešních nízkoemisních technologií, které jsou nyní nezbytné pro zlepšení životního prostředí.

Podle studie, kterou publikovalo hnutí Greenpeace UK, by ovšem dřívější termín nemusel mít jen nutně negativní důsledky. Urychlení zákazu by totiž mělo vést k rychlému vzniku tisíců nových míst, které budou potřeba k urychlení přesunu na elektrickou mobilitu, nebo výraznějšímu růstu HDP.

Konkrétně bychom se měli bavit až o 32.000 místech navíc, které vzniknou při zákazu od roku 2030 namísto roku 2035. Nové pracovní pozice by se přitom měly vytvářet například v oblasti energetiky, výroby baterií a masivní výstavby nabíjecí infrastruktury. Další část by měla vzniknout v oblasti služeb, jako je maloobchodní prodej, zábava a volný čas.

Studie totiž v souvislosti s přechodem na elektromobilitu očekává i nárůst finanční aktivity. Elektromobily totiž mají nízké náklady na provoz a údržbu, díky čemuž by mělo jejich vlastníkům zbývat více peněz na utrácení. Omezení poptávky po importované ropě a nárůst poptávky po elektrické energii by přitom mělo vést ke zvýšení příjmů některých státních společností.

Nová pracovní místa a vyšší ekonomická aktivita společnosti by pak mohla znamenat nárůst příjmů do státní kasy až okolo 1,9 miliardy liber. Hrubý domácí produkt Velké Británie při zákazu od roku 2030 by pak měl být až o 0,2 % (cca 4,2 miliardy) vyšší, než při zavedení až od roku 2035, dodává studie.

V neposlední řadě pak studie předpokládá, že dřívější zákaz spalovacích motorů pomůže Velké Británii (a především jejím automobilkám) více se prosadit na domácích i zahraničních automobilových trzích.

Víc než kdy dříve teď potřebujeme odvážná vládní nařízení, která vytvoří nová pracovní místa a hospodářský růst, zatímco podpoří Spojené království v oblasti klimatických opatření.  Při zavedení se správnými nařízeními může být zákaz od roku 2030 skutečnou výhrou pro všechny,“ uvedl za Greenpeace UK ředitel Doug Parr.

Nabízí se ovšem otázka, zda si britské hnutí Greenpeace nemaluje přechod na stále poměrně nákladnou elektromobilitu až příliš růžově a zda si uvědomuje, jak drtivé důsledky může mít zákaz prodeje nových automobilů se spalovacími motory na zavedení společnosti zaměstnávající statisíce lidí nejen ve Velké Británii, ale v celé Evropě i po světě.

Související články

Témata
Avatar - twistedTSD
13. 11. 2020 18:32
Re: Sure...
Pleteš si příčinu a důsledek. Přeregulovanost a přebujelá byrokracie jsou tím, co zabíjí jakýkoli pokrok. Jestli si myslíš, že se teď Evropa stane lídrem, protože EK nařídí prodávat to, co označí za pokrokové, tak jsi mimo. Centrální plánování nefunguje. Nikdy nefungovalo. Microsoft, Apple ani Tesla nevznikly tak, že stát přikázal nadnárodním korporacím prodávat "to správné".
Avatar - Barrichello
12. 11. 2020 19:19
Re: Dejte slovo Zemanovi!
Ve Studně je nejlepší Robert Vrchota jako holič, těn měl dostat Oskara za vedlejší roli, to je naprosto geniálně zahraný a jeho part je to nejlepší z celého dílu.
Avatar - Barrichello
12. 11. 2020 19:16
Re: Sure...
A Africe a Rusku, 90% surovn se těží v asii, rusku a africe :-)
Avatar - Barrichello
12. 11. 2020 19:15
Re: Sure...
V kterých oborech? v těch kde nenažrané korporace předaly veškerou výrobu i vývoj do Asie, aby víc vydělali a pak to chytrá asie okopírovala i s chlupama? :-) :-) :-) :-)

Nebo v těch, kde byla EU 20 let za USA či Ruskem? :-) :-) :-)
Avatar - Barrichello
12. 11. 2020 19:13
Re: Sure...
Přesně tak, stejní pavědci jak ti dnešní zelení. Trofim Lysenko musí radosti hopsat v hrobce.

Ale když to řekneš místním eko bolševikům, cítí se uraženi. Divný :-) :-) :-) Dyt je to jejich vzor, měnit přírodu, obracet tok řek, měnit tisícileté cykly, to přesně dělali pavědci ve službách rudých bolševiků.

Vyměnit barvu nic neřeší, pavěda je furt pavěda :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud