Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Technika

Zpět na článek

Mazda ukázala nový řadový šestiválec, ještě si na něj ale počkáme

72 komentářů

Avatar - Anonym
Anonym
To by se mohli němečtí a francouzští inženýři moc stydět jak zaostali. Akorát nechápu tu mánii se 48V mild hybridním doplňkem. To mi nebere hlava k čemu jim taková sr...čka pomůže.
Anonym
Ano Romčo, nejvíc se styděj v Mercedesu za ten bezkonkurenční zaostalej motor, co vyhrává tolik let za sebou v technologicky nenáročné F1.
:-!
Avatar - Anonym
Anonym
Byl jsem autem už neříkám že všude ale na hodně trasách. Po okruhu F1 to ale nikde nevedlo. Tak nevím, na co je to dobré.
Anonym
Tak neprskej o německým motorovým inženýrství.
A neztrapňuj se. Po okruhu F1 silnice vedou. Monaco, Spa, Valencia a další a ještě další pak po okruzích z minulosti.
Nehceš přestat? Jdi do diskuse o něčem co tě baví a k čemu máš co napsat. Auta to nebudou.
Avatar - Anonym
Anonym
Nikde jsem nepsal, že po okruhu F1 silnice nevedou. Ale já jsem tam nejel a nikdy asi nepojedu takže mě to nezajímá. Budeš se divit, ale auta mě zajímají hodně. Dávám ale přednost vyspělým technologiím.
Anonym
A proto se navážíš do německých inženýrů.
Karl Benz, Gotlieb Daimler. Wilhel Maybach, Rudolf Diesel, Nicolaus Otto, Ferdinand Porsche, August Horch, Robert Bosch...
Zajímá tě kulový, jinak bys nejezdil v těch střepech.
webpaja
A jak se ti s novým vyspělým R6 Mazdy jezdí, když tu tak pěješ? Určitě jsi zevrubně vyzkoušel poslední motory R/V6 z Evropy.
Tohle byl tak teoretický plk co jsi napsal, že by bylo lepší ho smazat, nemyslíš?
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Vtipný komentář o "vyspělých technologiích", když většina toho, co se dnes používá jako velký hit v automobilismu, vzešlo nějakým způsobem z motorsportu, zejména pak z F1. 😁 😁
Avatar - iudex
iudex
Pozri, resp. vypočuj si, čo robia mildhybridy aj so špičkovými motormi. tu konkrétne ako sa zopsul zvuk bavorského R6 po implementácii 48v mildhybridu: https😐/www.youtube.com/watch?…
Anonym
Tak já hybrid nechci ani nepropaguju, mě to nepostuj.
Anebos myslel ať se podívám a taky se zhnusím? Tak to jo.
Avatar - Ham.
Ham.
To je nesmysl, mildhybrid nedělá se zvukem motoru vůbec nic. Elektromotor má se spalovákem společnou jenom hřídel na které přispívá výkonem/toč. momentem. Zvuk všech nových motorů podléhá novým hlukovým normám a emisním normám a je bohužel maximálně utlumený a to jak díky GPF, tak díky daleko razantnějšímu útlumu výfukových tlumičů (povolené dB(A) se razantně snížily).
Avatar - iudex
iudex
Dobre, nie je to priamo vplyv mildhybridu, ten je len ďalším z radu emisných fičúr, ktoré kazia charakter motora a jeho zvuk. Mimochodom GPF má G20ka od uvedenia na trh, teda aj 2020 model.
Avatar - Ham.
Ham.
Ne, mildhybrid zvuk motoru nijak nekazí, nemá čím. Zvuk motoru kazí ucpávky ve výfuku, malý počet válců, přeplňování, přímé vstřikování. Elektromotor s baterkou (hybrid) se zvukem spalovacího motoru nijak nesouvisí.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
souvisí, protože při akceleraci se používá elektromotor a tím pádem mizí zvuk spalovacího motoru
lidi jako ty nikdy nic neslyšeli o charakteru motoru
pokud elektromotor "pomáhá", má vliv na jiný způsob využití spalovacího motoru a to má vliv na charakter vozu i zvuk motoru
a to že PHEV nelze dobře vyvážit ..... o tom zase až jindy
Avatar - Ham.
Ham.
Řeč je o zvuku u mildhybridu a u něj se při akceleraci ICE nevypíná, takže zvuk těžko může mizet, ICE je v akci při akceleraci s mildhybridem jako bez něj. Navíc to co sem dal do odkazu iudex je tůrování motoru naprázdno a poslech u výfuků.
Mig_35
mild hybrid vypíná motor :yes:
panejo tady to fičí...
btw. na zvuk se nejezdí, to je průvodní jev, nikoliv nepříjemný, ale že by mi to vadilo víc, než kila navíc a povinný pohon všech kol a automat...
Freddka
Koukam tady iudex a WinDiesel fakt netusi co je to takovy mild hybrid ale hubu plnou kecu.

Prece to, ze se prida k beznymu motoru malickatej elektromoturecek s par desitkami Nm na par desitek vterin (a zabuduje se to nekdam kam se vejde, nekdy rovnou do prevodovky), tak to se zvukem samotneho motoru neudala ale naprosto vubec nic.
Avatar - iudex
iudex
Už si sypem popol na hlavu nižšie. 😉
Avatar - iudex
iudex
OK, uznávam svoj omyl. Nie som technicky vzdelaný, aj sa mi zdalo logické, že beterka by vplyv na zvuk nemala mať, vychádzal som ale z toho, že model bez mildhybridu má zjavne lepší zvuk, ako model s mHEV. A to je objektívny fakt.
webpaja
To bude spíš tím, co v všechno je dnes nacpáno do potrubí odvádějící spaliny. 😉
Avatar - N6600
N6600
K cemu jim takovej motor je, kdyz maji na krku tohle? https😐/www.autoforum.cz/…e-50-miliard-kc/
Renoo
Jistě, motor z monopostu je zcela běžný ve civilních autech. Má ho cágn v konfigurátoru?
Anonym
Byla tu řeč o německém inženýrství.
Nedělej ze sebe vola.
Pouýil jsm to na obhajobu Horkým napadeného německého motorářství.
Jestli to nejsi schopen pochopit, jsi blbec.
webpaja
Čím Mazda tomu Cágnu nebo škodovce v konfigurátoru konkuruje u výkonnějších motorů?
webpaja
Určitě bavorské i švábské řadové šestiválce se už stydí, Porsche balí boxer, JLR Ingenium, italové svoje V6. Mazdí motor, který ještě dlouho nebude v prodeji je už teď lepší :yes:

Pozor Romane, je to horký! 😉
Anonym
akorát řvoucí stáda elektroprasat chce do koryta baterky. Ne R6ky. Ty jim nelezou do rejpáků!'
_Teddy_
Na to, ze ide o pomerne malu automobilku (sotva 1.5 miliona aut rocne) je obdivuhodne, ze sa pustaju do takychto projektov. Len sa obavam, ci sa tie motory vobec dostanu na nas trh, koli tym pridrbanym europskym emisnym normam...
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Dostanou, jen se musí navolit vhodný mix
Díky jednotnému konceptu pro celý svět se spousta peněz ušetří při vývoji a výrobě
Freddka
Jo pockej az se v ramci jednotneho vyvoje pro cely svet do evropy ty sestivalce ani nedostanou, pak si reknem 😄
milous
ECO ŠILENCI UDĚLALI A UDĚLAJI TAKÉ NORMY ŽE BUDEME JEZDI EVROPSKÝMA SRAČ?MA O OBSAHU 60 AŽ 800 CM !!!!!!
Avatar - Anonym
Anonym
Proč? Já mám atmosférickou benzínovou 1,8 v obou autech, který mi stojí před barákem.
Anonym
Aha. A nic víc v nich není? 😒]
...nejsou to dvě hybridní Kojoty?
Avatar - Anonym
Anonym
Kojoty nevím, ale jedna je Toyota a druhá Peugeot, aspoň tak to je v techničáku. Akorát ta Toyota má poloviční spotřebu a větší výkon.
Anonym
Kojota a Pažout se říká. 😁
Avatar - speedfred
speedfred
🤣🤣🤣
Avatar - white label
white label
Atmo 1,8? Hmm, tak pán je zřejmě gurmán a na tuhle motorovou nirvánu nemají němečtí inženýři odpověď hodnou konkurence.
Avatar - iudex
iudex
Veru, pravý fajnšmeker. Francúzska, resp. japonská atmo 1,8čka, to je mlsanda asi ako sójová držková. 😁
Anonym
Áááááááááááááááá :yes:
Avatar - speedfred
speedfred
🤦🤣🤣
Mig_35
kdo nemá v autě 500 koní je untermensch!
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
he he he he he
Freddka
:-! :-! :-!
Avatar - Anonym
Anonym
To opravdu nemají.
Avatar - white label
white label
Jj. zapomněl jsem dodat, že by se měli moc stydět, jak zaostali proti tvým motorickým perlám 1,8 atmo.
Anonym
Psal jsem ti už včera, ať si vyndáš hlavu ze zadku a dneska ať jdeš do diskuse, kde nebudeš trapnej.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
ale no tak, diskutujeme tady nebo budeme jako sluníčkáři předem lidi vyhazovat z diskuze, protože nejsou správně korektní ????
občas bys mohl sešlápnout brake pedal
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Od tebe, který pravidelně posíláš lidi jinam, to fakt sedí. 😁 😁
Freddka
To nedelaj slunickari, ale SPD 😄
A SPD pocitat mezi slunickare to bych asi radsi byl opatrnej na tvym miste, to by tam mohlo nekoho nakopnout 😜
Avatar - _Karel_
_Karel_
😁 :yes:
Avatar - speedfred
speedfred
1.8 je dobrá tak v moto a nie v aute 🤷 sorry.
Mig_35
a potom ještě v F-1, kterou ajatolláh automobilismu a vyhlášený feinschmecker Fostek vyzdvihuje výše...
Avatar - speedfred
speedfred
Tak v F1 má 1.6 so sebou nepatričný balast. Keď sme pri moto tak čo taký Triumph Rocket? 8-s
Mig_35
Úplný nesmysl. U motorky, kde se pozná ovladatelnost u sportovních modelu i 6kilo vs litr - dostaneš neohrabany ingot, který jede akorát rovně...
Avatar - speedfred
speedfred
Ja som nepísal o ovladatelnosti ale o objeme. Viem, potrebuješ byť v opozícii.
Mig_35
A k čemu je dobrý samotný objem? Na me to dojem nedělá, typicky Harley apod, objem 2 litry a z něho 80 koní... nepotrebuju byt v opozici jen na te motorce je to poznat ještě víc než v aute...
Už jsme se snad posunuli od sestilitru se 150 hp á la 60 léta...
Neřeknu nic ve velkém SUV, tam o nic nejde, limuzína budiž... Triumph rocket je motorka “s třásněma” proste😊
Freddka
Do motorky muzes dat motor jaky chces, ale stejne na tebe stale prsi, takze ten hlavni problem se tim nevyresi :-!
Mig_35
hlavně je to o tom, že motorky mají zatím výjimku, jsou o emisní třídu níž a tudíž tam zatím nemusí - až tak nemusí - řešit emise. není v tom žádné hrdinství, žádný punk, jen přihmouřené okolo Evropské unie. Zatím.
Freddka
... jedno oko jeste spi ... 😄
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
šestiválce budou, ale sky X zázrak není a ani nemůže být, protože při zátěži jede normálně a šofér Mazdy by si měl jízdu užívat a ne šetřit. Mercedes měl 350CGI před 20ti lety,ale byl nedoceněný.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
není a proto Mazda otevřerně říká že se použili a že zkušenosti například využijí při vývoji nových dieselů
Freddka
Jo tak to jo, to se bude hodit. Treba by mohli pro zmenu do tech dieselu dat svicku... 😄
Avatar - pradeda777
pradeda777
...dostanete kulový soudruzi, kulový...a ne.s.e.r.t.e mě soudruzi..... 😒]
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
A Mazda šilhá po prémii a bez 6-válců to jaksi nepůjde.
A 6-válce někde v USA opravdu lidi zde nepřesvědčí že má Mazda na prémii.
_Teddy_
Spravy o tom ze Mazda vyvija radove sestvalce som povazoval za klepy typu "jedna pani povidala". Ale tak sa zda, ze som sa mylil, a Mazda to mysli fakt vazne! Tak to teda cumim. 6valec v beznej strednej triede? Ved to je dnes uz pomaly rarita. Dufam ze sa to dostane aj na nas europsky trh. Na to si tie dva roky rad pockam!
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Mazda se nikdy nechovala jako ostatní :yes:
A Mazda šilhá po prémii a bez 6-válců to jaksi nepůjde.
A 6-válce někde v USA opravdu lidi zde nepřesvědčí že má Mazda na prémii.
Mazda chce zjevně prodávat méně dražších aut, o tom samém mluví i Mercedes.
cudzinec111
tie sestvalce aj podvozok RWD pojdu do lexusu is, ktory kvoli tomu dostal teraz iba facelift, ktory do EU nedorazil a nova generacia is-ka musi pockat na tuto techniku zdielanu s mazdou. Otazka za milion je, kolko penazi z toho bude mat mazda, lebo inak tie naklady na vyvoj nema sancu pokryt.

"Mazda chce zjevně prodávat méně dražších aut, o tom samém mluví i Mercedes."

Mali predaje cez 1,5 miliona, za 2019 uz iba 1,4 a 2020 bude novy "rekord", ja to tipujem na okolo miliona. Aby do 2023 mali z coho zivit dealersku siet v EU... A to su este len subpremia. Ked budu plna premia, tak realne nemusia predat ani tretinu, lebo z tradicnych zakaznikov na to uz nikto cenovo nedosiahne a zakaznici bmw/audi a pod. nie a nie kupovat mazdy...
Kopak
Ja si osobne myslím ze 6valce sa na európsky trh nedostanú, takže kľud... 😉
Mig_35
Proč by ne?
cudzinec111
emisne pokuty - ked ma stvorvalec SkyactivX podla WLTP spotrebu 6 litrov, sestvalec bude mat aspon 7 - norma je 4.
Mig_35
Dobre a teď mi zkus vysvětlit, proč se prodává Ford Mustang s V8 5.0.

Nic? Ptám se pořád dokola, Ford má amnestii nebo co?
cudzinec111
Bingo, ford ma do konca roka 2020 amnestiu, 5 % aut sa u kazdeho vyrobcu nezaratava do priemeru CO2, logika EU.

Tato vynimka od 1.1.2021 konci a s nou prichadza vyrazne zdrazenie V8 o emisne pokuty, dalsia buducnost predaja mustangu v EU este nie je rozhodnuta, zavisi od toho, ci budu zakaznici ochotni platit Bruselu vypalne.

P.S.
Boli reklamy nedavno v zmysle, kupujte mustang, kym vam ho este mozeme predat za normalnu cenu, mozno si ich postrehol...
Avatar - iudex
iudex
Jj, je to na webe Fordu: posledná príležitosť kúpiť V8 za túto cenu.