Odborový předák automobilky Škoda Auto Jaroslav Povšík dnes ČTK potvrdil, že se výroba nové generace modelu Superb přesune do závodu Volkswagenu v Bratislavě.
ty jseš tak hloupej, až z toho bolí oči. Samozřejmě, že platy učitelů na veřejných VŠ jsou nižší než průměrný plat v ŠA. A uvědom si, že kantoři na VŠ nejsou učitelé, ale vědci, kteří svůj obor chtějí studovat dál, nemusí to nutně znamenat, že v něm nic nedokázali. Jen třeba mají větší zájem rozvíjet dál obor a sebe, než jít vydělávat prachy. Každý holt máme hodnoty jinde. Neříkám, že tam nejsou zoufalci, ale ti jsou všude. Ale právě díky lidem z univerzit se celý svět posouvá kupředu - viz nanovlákna na TU v Liberci. Ti borci zvládli víc než kdokoli jiný na světě s minimem financí - kdokoli z nich by mohl jít ve svém oboru vydělávat miliony... a stejně jsou pořád všichni na fakultě, s vědomím, že rubáš nemá kapsy, a na univerzitě prospějou světu víc.
... vysokoškolského učitele může obdivovat jen člověk co nemá vejšku ... jinak učitelé jsou lidé, co se v tom oboru nedokázali uživit, a jestli mají méně než dělníci ve Škodě (což podle mě nemají) tak by to bylo jen dobře.
Těm hospodskejm a dalším službám musí někdo ty peníze donést. Odborář má pravdu. Je třeba řešit to, aby je měl, kdo přinést. To ostatní jsou jen populistické bláboly.
Tohle hovado společně se svýma soudruhama z odborů zapříčinili to že se výroba stěhuje na Slovensko. Neustále tlačili na zvyšování mezd až na úrovně kdy je montáž v ČR prostě neúnosně drahá. Tak to VW sebere a odstěhuje výrobu jinam. Čekalo to hovado odborářský snad nějaký jiný scénář? Za stěhování Superbu na Slovensko můžou odbory!
Tak přesně na to jsem taky moc zvědavý. Jen co panu Diessovi konečně dojde, že ty miliardy na masově neprodejné elektrodebilní modely a jejich přípravu výroby doslova vyházel z okna! ;-\ ;-\ ;-\
VW Slovensko ma co vyrabat, skoda bude vyrabat ine modely, lebo nestiha.
Problem vsak este len pride, lebo VW vsetko vsadil na elektromobilitu - som zvedavy, ake opatrenia prijmu, ked im tie desiatky novych modelov elektromobilov nebude nikto kupovat.
Souhlas... pokud tomu věří, tak je vůl. Možná je to ale trošku hra... hra na hledání kompromisu tím stylem, že vypálím spousty požadavků, z nichž 80% mi je vlastně buřt, abych si pak uhájil těch 20%. Moc věrohodnosti si tak ale nezíská.
No jsou tu i rozdílné daně ale celkové náklady nebudou až tak rozdílné = to snad v případě toho Seatu vyráběného tady. TA příčina je stahovat na stejné linky technicky stejné modely = jedno jestli podle původního plánu do Turecka nebo vzhledem k tomu že Erdogan je magor https://www.idnes.cz/…7_zahranicni_jhr + https://www.novinky.cz/…na-kypr-40290606 atd. atp. tak radši na Slovensko
Nojo mě to rovnítko občas vychází vypadá pro MĚ líp no. Něco jako jiná intonace, než kdyby tam byla čárka
Nie som ekonom, ale nejake rozdiely v ekonomikach tu su. Napr. priemerna hodinova mzda https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php?title=Wages_and_labour_costs/sk, 12,5e vs 13,5e. To sa moze niekomu javit ako 'podobny', ale pri miliardach to asi uz zavazi.
Ozaj, Hamuna, ked uz na teba reagujem, preco stale pises tie rovnitka (=) ? Mne sa to zda neprehladne a vpodstate mi to ani nedava zmysel.
Platy a celkový náklady budou podobný = jde o to SLOUČENÍ výroby stejný techniky = Superbu a Pašíka. TO je ta úspora = stejně jako se na jedný lince dělá dělá Škoda a Seat https://www.novinky.cz/…y-karoq-40208937
To že se tu dělá Seat škodováckejm odborářum nevadí to samý v obrácenym gardu = tvrdě kritizujou :D
Zaujimal by ma rozdiel v nakladoch na vyrobu konkretneho modelu na Slovensku a v Cechach, tusi niekto? Urcite pri tom rozhodovani riesili aj ine veci ako cenu, ale cena bola zrejme najdolezitejsia.
tradiční nenažranost levičáckých odborů - myslí na člověka, ne na firmu, která ty lidi zaměsnává, firma není charita, přeseune to tam, kde je levnější pracovní síla
Tohle s komoušema nemá nic společnýho :D
Je to prostě soukromá fabrika stejně jako nošovice, tam taky platí dobře.
Nikdo na linkách nechce dělat, protože je to otročina.
Tak lákají alespon penězma. Však jednou půlku lidí budou muset nahradit roboti, protože to budou chtít dělat už jen východní lidi :D a za pár let už ani ty ne.
Jen říkám lidem jako ty, že když závidí a jsou zaměstnanci, klidně tam mohou jít dělat :D nabírá se
Asi tak.
Už tu také bolo, že bohorovní manažéri presúvali zo Slovenska výrobu na Balkán.
A jups! - veľmi rýchlo zistili, že im to tam hlava neberie a návyky nezlomia. A tak potichučky šup naspäť na Slovensko.
Je to tak trochu paralela, keď sa mladí z mesta odsťahovali na vidiek (do hypotekárnych kolónií) - že super, že domček, že zeleninka... a po čase ich to zlomilo a šup naspäť do mesta. ;-)
Čo je lepšie, relatívne moderná krajina prakticky pod nosom, s vybudovanou infraštruktúrou, podporou miestnej vlády a stále lacnou a kvalifikovanou pracovnou silou, alebo rozvojový štát niekde cez pol zemegule, s nestálou politikou, nevzdelaným obyvateľstvom a chudobou?
Bývalý socblok bude zaujímavý ešte dlho, minimálne kým sa im bude dariť držať tieto postkomunistické krajiny ekonomicky na dištanc.
Presne, za socíku zarábali najviac baníci, smetiari, mliekari, fuškári...
A aj boľševické heslo ,,Ja som baník, kto je viac?" nebola len propaganda.
U nás sa však hovorilo aj "baňa Cígeľ volá vola!" ;-)
Však at ty peníze maj, pokud chce mít vysokoškolský učitel víc peněz, tak tam muže jít taky, firma pořád hledá lidi. Jenže to by tam někdo musel chtít :) Ono když někdo neví o čem mluví , tak má pak kecy jak hamuna :D
Já bych tam nešel ani za zlatý prase, radši umřu chudej a zdravej ale s rodinou
V podstatě koncern přiznal, že musí dále na východ. Někdo musí holt živit ten moloch na území
"vyspělích a realně-socialistických" států EU. Asijská konkurence je drtí a eletromobilita ruinuje.
Naštěstí už není kam moc ustupovat.
...jako velmi schopného odborového vůdce, který škodovákům na vedení VW leccos vybojoval, ale toto jeho prohlášení je fakt mimo mísu. Vždyť tato reorganizace je naprosto logická - Kvasiny nestíhají vyrábět dostatek SUVéček a vyrábět budoucí generaci Superbu na jedné lince s Passatem přece dává smysl! ;-\ ;-\ ;-\ Španělští kolegové také jistě neskáčí do stropu, že jim Kvasiny vyrábí Seat Ateca... ;-)
Lidé v čechách = nic proti PROČ to vůbec píšeš? JAK si to myslel? Sám zmiňuju místní nízký platy! Ale holt NE dělníků ve Škodovce. Ale do toho odborář kecat může a má. Nevím proč mluvíš o šejku v Kataru = když nehýkám nadšením že dělník má dál už 70 let vyšší příjem než inteligence = tak jako to bylo za vlády komunistů + odborářů. A bohužel hodně odborářů = jsou exčlenové KSČ. Proti odborům = jsem jednoznačně. Nezakazuju je ale sem OSTŘE PROTI aby odboráři kecali do řízení státu (jako Středula) nebo firmy (jako Povšík)
A viz aktuální blábol Dufka šéfa Asociace asociace samostatných odborů = odboráři sou fakt sobecký prasata = no je to (ex)člen KSČ = ti z kterých nemá on sám prachy ať zkrachujou = fakt ubožák
A ani škodovácké odbory NEMAJÍ CO KECAT majiteli do efektivity výroby apod. = to je JEHO věc. Rozhodně NE odborů
Achjo, komentuju škodovácké odbory, žádné jiné. To je zase příspěvek. Nevidím na tom nic špatného, proč by ve ŠA měli být pro dělníky mzdy stejné jako v jiných firmách v ČR, navíc když ty peníze tam jsou. Radši ať ty peníze dostanou lidé v Čechách než aby se napakoval šejk z Kataru.
Tady jde spíš o to, že Superb je model s velmi vysokou marží která zůstávala celá škodovce. Teď když se bude vyrábět v Bratislavě, tak část marže půjde VW za obstarání výroby.
Jinak, pan Povšík je velmi schopný, jinak by firma lidi nejradši sedřela z kůže. Hlavně vyrábět a vyrábět, díky němu a kvalitním odborů ve ŠA si lidi mohou užívat víkendu s rodinami.
Myslím že zaměstnanci jsou s odbory velmi spokojeni když mají cca 34 000 členů.
Jj známý makroekonomický odborník Středula (podle toho že se snaží do makroekonomiky státu KECAT) TO JE BOREC = jinak dřív odborář už v Revolučním Odborovém Hnutí bez vzdělání povolání údržbář obráběcích tratí v letech 1979-89 člen KSČ
TAKOVÍ by nám měli (dál) vládnout = máme komunistu ve Strakovce i na pražském hradě = jen tak DÁL = vždyť je sotva 30 let po tom co přivedli státy kde vládli k bankrotu. Je čas navázat na dobu úpadku a zaostání = se Středulou na Hradě a někým podobným v čele vlády = je to VELKÁ šance = že se zmar zaostání úpadek SVÁR A STRACH SE K TOBĚ NAVRÁTÍ LIDE NAVRÁTÍ
jenom doplnuje jiny odborarsky hovado, ktery sni o tom, ze polovina hospodskejch zkrachuje, udelaj si svarecskej kurs a misto svarenyho vina budou svaret kastle supeeerbuuuu ...
Ne hlupák. Odborářský hovado to je.
Tenhle xindl by měl stát u pásu, makat a držet pysk.
Odbory jsou přežitek. Pátá kolona každýho podnikání. Lůza, co kouše do ruky, která ji krmí.
Až se krmivo třeba přesune jinam.
ROH Rulez, spodina rozhoduje, jak to má vrchnost dělat. To už tady bylo.
Místo aby byl rád, že se tady vyvíjí Superb i Passat, tedy činnosti s nějakou přidanou hodnotou, tak ten trouba bojuje za bouchání Superbu v ČR, tedy za činnosti bez jakékoliv přidané hodnoty (na kterou se navíc musí do ČR svážet pracovní síla ze všech možných sousedních zemí). Když se Touareg (tedy vlaková loď VW) nebouchá v Německu, tak si VW nechalo ukrást nejziskovější vlajkovou loď samo sobě?
... vidia vo VW v elektrifikácii a to sa pri Passate moc nedá. Vývoj Passatu nie je presunutý do ČR ale zastavený. V Nemecku chcú robiť hlavne električky. Superb určite nie je horší než Passat. Superb len “prezlečú” na iné logo. Passat už je na odchode. Asi to čaká aj Superb, ale príde iný model ktorý bude ešte ziskovejší. Automobilky nás presvedčili že malé SUV sú najlepšie tak sa budúnajlepšie predávať.
My sa posnažím robiť ten Superb rovnako dobre, veď aj Karoq nám celkom ide.