To nie je spravne tvrdenie. Audi ako tradiciou najslabsia znacka z nemeckeho premioveho tria ma quattro ako svoj hlavny inovacny prvok z historie a mozeme povedat ze priekopnicky, pretoze obaja konkurenti neskor tiez presli na pohon vsetkych kolies svojich silnych modelov.
To není správné tvrzení = nejvíc pohonu všech kol NEMÁ z německé D3 audi = to je jen mýtus. V čem asi audi dodnes MÁ naopak primát v prémiové kategorii = je pohon FWD
Navíc Othello má pravdu = komerční označení quattro = dnes znamená JAKÝKOLIV typ pohonu všech kol
Ano, určitě mají velké zásluhy na rozšíření pohonu všech kol, navíc u hodně modelů provedených na vysoké úrovni.
To nic nemění na faktu že quattro je v podstatě jen ochranná známka takovým pohonům. Tak jako x-Drive, 4Motion, AllGrip a další
Ten "zvuk " quattro dnes už není co býval. Dehonestoval jej sám výrobce nasazením Haldexu nebo systému Ultra-quattro, takže porovnání třeba s 4Motion není nijak mimo mísu
Samozřejmě pokud tím zvukem nemyslíš přímo divizi Quattro, tedy bývalý název dnešního Audi Sport
Formálně vzato je quattro ochranná známka, neformálně vzato, je to i zlidovělé označení pohonu všech kol. Tak jak lidé používají značku Lux jako synonymum pro vysavač, tak quattro je synonymum pro pohon 4x4, nikdo se tě v řeči nezeptá jestli máš na autě allgrip, x-drive nebo 4motion, protože to jsou zcela bezvýznamné (slabé) brandy. Ale velká část lidí použije označení quattro pro označení jakéhokoliv systému 4x4 u jakékoliv značky. Je to prostě dané tradicí a historií quattra v motorsportu.
Aha tak s tímhle se nesetkávám vůbec. Když někdo mluví o pohonu všech kol tak nejčastěji řekne čtyři krát čtyři. Nikdy jsem nikoho neslyšel říct třeba o svém novém BMW že je to quattro. Ale možná je to jen krajová záležitost :-)