Automobilka Ford dnes konečně představila dlouho očekávanou čistě elektrickou verzi populárního užitkového modelu Transit, který by měl svými schopnostmi a vlastnostmi podstatně usnadnit život podnikatelům.
...je neuvěřitelná ***ina, ovšem cpát ho do komerčně využívaných dodávek je ***ina na druhou! :-O:-(:-(:no: El. pohon by mohl mít pozitiva možná tak u auta, rozvážejících po centru města pizzu a kdo ví jestli.... ;-\ ;-\ ;-\
Kéž bys měl pravdu! Až EU zruší ten absurdní flotilový limit nejedovatého CO2, resp. ho vrátí alespoň na 130 g/km, měli bychom se někde sejít a tam to pořádně oslavit! Šampaňské poteče proudem! ;-):yes:
Panečku s dojezdem 350km? Při zatížení o 10% méné a pak bude stát hodinku na nabíječce, aby do sebe dostala 80% kapacity? Kam se tohle auto bude hodit? Vážně nevím, kdo by ho chtěl do poolu? Logistické firmy určitě ne. Kurýři? Zapomeňte... Řemeslníci? Pokud nebudou jezdit daleko tak možná, ale ty mají zas rozum a nevyhodí za Transit milion.... Takže mi z toho vychází jen obecní pečovatelská služba :D:yes:
Měl jsem na mysli expresáře, co jezdí po celé ČR/Evropě. Městským zpravidla stačí Berlingo a klasickým balíkářům by tato auta žrala náklady, přece jen ta cena je dost vysoko ;-)
V Berlingu jezdi tak posta. DPD, ppl apod. Maji tyhle velke dodávky. A pro ty by to mohlo byt. Samozřejmě spise ve velkých městech. Někde na okrajích republiky toho asi najede auto vic.
Ani jeden v podstatě nemáte pravdu. Vymlátí to asi za 2 a půl hodiny čisté jízdy. Protože reálně to bude jezdit naložené tak za 30-45kWh. Takže mu zaměstnavatel musí ty auta koupit dvě, aby za směnu zvládl to samé co s dieselem za polovinu pořizovací ceny. A to bude jezdit v bundě, žádné topení! Jak tu už zaznělo, čím to je větší a těžší, tím je větší vina do toho cpát baterie jako zdroj energie s jejich mizernou energetickou hustotou.
když odhlédnu od toho, že jsi v tom nejel, že neznáme užitečné zatížení, prostě co se v tom poveze a já myslím, že to nebude vozit cihly, a že ta spotřeba tolik nevzroste, když vezmeme v potaz, že do center mnohých měst už diesel nesmí, atd atd atd
kde jsi přišel na to, že 2,5 hodiny čisté jízdy nestačí? myslíš, že dodávka rozvážkové služby ve větším městě najezdí za směnu víc?
balikari byvaju pretazeni, tehly nevozia ale zato motory, skrutky a hocijake kraviny tazke jak prasa ano. najazdia via ako 3 h cisteho casu. v ziadnom pripade nemozu pozerat na spotrebu, tskze budu si kurit budu jazdit brzda plyn. balikari zarabaju kvantitou.
Bavil jsem se s ridici DPD, kteří nám vozi balíky. A to co píšeš se nevozi běžným kurýrem. Ma hydraulickou plošinu, minimalne paletak. Bezne rozvozy maji lehké balíky.
Takže michas jablka a hrusky. Tady se bavíme o kuryrech jezdicich bezne po meste. A v tom meste vic stoji nez jede.
U vás na Slovensku je to asi jiné, tak chapu ze tam se to nehodí ani do Bratislavy.
Máš pravdu že je to optimistický, ale ve městě to reálně bude pod 25. Navíc náklad se zdaleka tolik neprojeví na spotřebě. Větší výkon při zrychlení, větší výkon při rekuperaci.
Při nájezdu do 250 km denně po městě a s nabijením přes noc bude tohle šetřit 100 - 150 tisíc ročně na palivu. Jízda s 200kW elektromotorem bude oproti naftovýmu manuálu taky jinej svět. Není co řešit.
Hele, nikoho nenutím věřit mým číslům, ale fakt to vychází.
- 200 km denně, spotřeba po městě 12 na sto, to je 650 kč na naftu denně při 27 kč/l.
- I kdyby to vyžralo 55 kWh tak to přes noc dobiješ za 150 kč, spíš míň.
- Ušetřených min. 500kč denně i při levné naftě.
- 100 tisíc za 200 dní provozu, 150 tisíc za 300.
a to nemluvíme o servise
Další plusy, vhodnost elektromotoru pro neustálé rozjezdy a zastavování, servis prakticky za nula, uživatelsky příjemné bez řazení jedna dvě, a bez smradu ve městě...
200km denně je spodní hranice, co se najíždí s takovým autem po Praze za den. Nechám se opravit, jestli tady je nějaký kurýr co jezdí s takovou bednou po Praze. Dáš si 2x trasu letiště-Chodov a skončil si.
12L žerou dnes opravdu velké dodávky na dálnici, ekvivalent tohohle spíše 9.
Nabíjení bude průser, protože když to chlap vybije za 4 hodiny, koupíš mu druhé auto? Tedy, to bude jenom doplněk flotily pro krátké trasy.
K úsporám za naftu si přičti nulovou zůstatkovou hodnotu po vyběhnutí baterie ze záruky nebo po poklesnutí kapacity pod 70%. Kdo si při ceně baterie půjde koupit novou? Ta s TCO zamává asi nejvíce.
Servis spadne jenom na cca 50-75%, protože to stále musí mít chlazení (náplň, dokonce čerpadla, ne jedno), stále to musí mít brzdy (kapalina, destičky, kotouče), je tam dokonce i převodovka (olej), dále je tam nějaký kabinový filtr (klimatizace) a v podstatě si se zbavil jenom naftového, olejového, vzduchového filtru, oleje a případně spojky. Navíc přibude inspekce VN elektroniky.
Bez dotací (chudí zaplatí hračku bohatým) to není životaschopné víc než jenom pro omezený specifický režim (rozvoz prádla po nemocnici, vnitropodnikový provoz, možná specifická rozvážka po městě). Kde je opravdu výhoda, že se nejezdí s opravdu studeným dieselem krátké trasy a nemusí se řešit z toho plynoucí problémy. To bude leda tak pár kusů pro PR do flotily, aha jak jsme "zelení" a konec.
Já bych tak nadšený nebyl, mám s tím nějaké osobní zkušenosti.
Jestli reálně najedou 150-200 km tak je to moc. Mají tak 50-100 baliku, jednu městskou část, víc stoji než jedou.
Jestli se elektromobil k něčemu hodí tak je to tohle.