K tomu podvozku. Na autoexpress, co se týče komfortu, nebyli zrovna nadšení. Testovaný vůz měl Sport paket, což by vysvětlovalo větší tuhost a následně ztrátu komfortu. Uvidíme jaké budou dojmy u vozu s VIP paketem.
carwow hodnotil podvozok ako tuhy, ale bez problemov daily, ze je poddajny... a na dialnici to je tiez bez vacsich kompromisov, vraj nema vyraznu slabinu a typecek si ho chce kupit a predat svoju 911,... som zvedavy :-)
Re: Re: Je to až k neuvěření, že tohle auto vzniklo
Nemecke testy zhodnotili podvozok ako prijemne tuhy, ale nie tvrdy, kedze auto vychadza z rallye koncepcie, kde musia byt auta schopne nerovnosti zehlit, maju aj dlhsie drahy pruzenia. Nemci auto zhodnotili auto ako velmi zabavne, skutocny sportak, hodny svojich penazi. Ocenovali v dnesnej dobe uz nie samozrejmu rucnu brzdu, ktora po zatiahnuti odpoji zaroven pohon zadnej napravy. Pacilo sa im prepinanie jazdnych modov, ktore nemeni riadenie alebo pruzenie, iba rozdelovanie krutiaceho momentu bud na 60/40, 50/50 alebo 30/70. V dnesnej dobe je skratka Yaris GR pocin, aky sa uz len tak lahko nevidi. Mala, (pomerne) lahka "pocket rocket".
Z toho co jsem zatím vyčetl (a co šťastní majitelé v ČR prozradili), to funguje pdobně jako třeba v CUPových Renaultech - podvozek se při běžné jízdě zdá tuhý, ale jakmile začneš tlačit, začne fungovat a filtrovat.
Ano souhlas, navíc v této době. Podobný počin si u supermini třídy nedovolil dlouhá léta nikdo. Respektivě mě někdo opravte, ale vyjma 205 T16 si nedokážu vzpomenout na AWD s velkým výkonem v této třídě.
V diskuzi v roce 2015 měsíc po Dieselgate si to měl za HON NA ČARODĚJNICE = prostě si bojovník PROTI snižování emisí co pamatuju
Což bohužel znamená že viz tenhle tvůj NESMYSLNÝ příspěvek = furt nechápeš co proč to ten svět v tomhle CELÝ tvůj ŽIVOT vlastně dělá. Jinak bys takovouhle blbo3,14čokravinu jako teď nevypustil :-)
Súhlas, je ťažko uveriteľné, že v dnešnej dobe, keď hotheče vymierajú na emisie, zrazu príde takéto šialené auto, štovrkolka s 261k, notabene v karosérii ženského mestského mini. A v kontexte použitej techniky (štvorkolka s dvomi samosvormi, karbónové diely karosérie atp.) sa cena za tohto duchovného nástupcu Lanceru Evo ani nejaví až taká zlá (33200 eur). Pravda, je k tomu treba prirátať 4500 eur za paket Sport, ten je so samosvormi pre toto auto nevyhnutnosť, to máme potom 37700 a s peknou karmínovou červenou 38200 eur. To je sakra dosť za supermini s trojvalcom, ale opäť: kde sa dá kúpiť lacnejší štvorkolkový hotheč? Nikde.
Toyota za toto :yes:
No s podobnými výkony a hmotností nic zřejmě nekoupíš. Toho je opravdu ojedinělé, jsem zvědav, zda se toho chytí i Hyundai s i20. Nevím zda a kdo bude ve WRC po ohlášení hybridů z evropských výrobců pokračovat. Po spojení PSA s Fiatem to bude maximálně jeden a tak nějak si neumím představit, že by to byl Fiat, protože nemá na čem stavět. C3 taky v nové generaci nemyslím a P208 s Corsou nevím nevím.
Asi to mám v hlavě pomotané vlastním bordelem, ale tahle kategorie mě úplně míjí a psychologická bariéra v hlavě by mě ve voze téhle velikosti nepustila se pořádně odvázat.
No a tříválec... uznávám, že číslo tři má svůj spirituální význam, ale ne, co se týče počtu válců v motoru:)
Mimochodem Mini už dělá "takové auta k neuvěření" hezkou řádku let.
Tak hlavně záleží na době, mám za to, že mluvíme o dnešku, protože mluvit obecně napříč motory a napříč věky, tak řeknu motor z s2000 fajn, ale S54 je pořád jinde.
Tvůj názor ti nehodlám brát, ale s tou psychickou bariérou úplně nevím, jak to myslíš. Jako že by ses v něčem takovém styděl ? Osobně to mám docela naopak. Přidrzlí prckové jsou mojí oblíbenou kategorií a není nic hezčího než vidět protaženej ksicht majitele "seriózního" vozu, který právě zažil nepříjemné překvapení. Dětinské ? Možná. Zábava ? Každopádně. ;-)
To určite, ale kasňa nemôže byť z papiera, lebo musí vydržať skoky a iné situácia kde je extrémne zaťažená. Asi by ťa ako jazdca naplašilo keby ti po dvoch skokoch z auta ostal len rám.
Je tam více svárů, více lepidla, pouze tři dveře... určitě ta tuhost bude ok. Byla to jen technická námitka... že bezpečnost rallye speciálu stojí na jiných věcech a běžně se jezdí rallye s kde čím, jen vyrámovaným.
Mini dělá splašené převýkonované a částečně nepoužitelné krávoviny. Tohle vypadá na fungující homologační hot hatch, který zalepí díru po mrtvých STI a EVO, ba co víc, hmotností naváže někam na roky, kdy tahle japonská dvojka zažívala své nejlepší roky. A to už je hodně dávno.
Pod "takovým autem k neuvěření" jsem si představil JCW GP, protože zbytek produkce je standardní hot hatch segmentu supermini, na němž nic k neuvěření nebude.
A JCW GP je jednoznačně hyperaktivní a převýkonovaně působící fracek. Obyčejné Coopery a Coopery S doufám s GR Jarunou srovnávat nechceš.
Já osobně moc nejsem příznivec přístupu Toyoty, takže mám asi ten bordel.
Na jedné straně na dnešní dobu skoro neuvěřitelné specialitky jako tenhle Yaris GR nebo model GT86. Za to palec nahoru.
Jenže na druhé straně, zbytek nabídky je "hybridní nuda". Neříkám, že je to špatně, Toyota dělá jednoznačně nejlepší hybridy a její auta jsou velmi spolehlivá. Pokud chce někdo hybrid a/nebo spolehlivé auto do města s automatickou převodovkou, je Toyota o parník před ostatními.
Ale nevidím tam nic mezi tím. Nějaký běžný model v mírně modifikovaném provedení pro aktivnějšího řidiče. Více se mi líbí přístup například Hyundai a jeho modelů N a N-Line.
Né plug-in né a Camry bude óda na nudu. GT86 doufám nástupce dostane, ale Tycoon asi narážel na absenci rozumně motorizované Corolly. eCVT by mě asi nebavilo.
V Corolle je i 2litr 125 kW a 6st. manuál = kdo chce vyšší výkon tak na to je speciální auto = GT86. To je ten rozdíl místo něčeho jako Type R = pro zábavu udělaný celý auto. Ostřejší hatchback má každý = uz brzy uvidime co nové Toybaru. Popravdě viz průměrný výkony německých aut na který sem dávám občas odkazy i tam je těch 125kW nadprůměr. A nejen v nižší stredni
Předchozí Golf R, byl jistě fajn, ale je to zcela jiná kategorie, takovej vcelku našláplej univerzál, pohodlnej i rychlej, ale na okruhu ho zcela bez mrknutí oka natřelo snad všechno v kategorii včetně jeho sestersko bratrských předohrabů.
To ale nie je to isté. Pre Golf R som BY-kupec. Je to auto s ktorým môžem v pohode rozvážať deti a pri tom cestou spraviť veľký nákup. Yaris GR je víkendovka, podobne ako kupé 2+2. Síce ho môžeš používať každý deň, ale nebude to bez veľkých kompromisov.
GT86 chybí výkon, trochu zaspala dobu. RC-F v běžné verzi není nijak top. Na to už musí být v té limitce a ta je neskutečně drahá.
Takže ano, Toyota má Supra kupé BMW ;-)
Zalezi jakou optikou na to koukas.
Mne jsou motory bez turba sympaticky.
GT86 chybi vykon, ano. To neni o efektivite, ale o zabave. S timhle se nehoni desetiny na ringu ;-)
Podobne je to s RC-F.
Budeš ZASE (pokolikátý už) v rozporu s Vaculíkem = ten RC-F T.E. chválí a nad motorem se rozplývá a velmi chválí i 8st. převodovku ALE bere v potaz prachy = a vychází mu přes všechny vylepšení jako lepší RC-F = a to doporučuje KUPTE
Hm... a co jiného bys mi doporučil, pokud chci auto pro radost... ale zase za hračku nechci utratit 1M+? GT86 u nás končí, takže je to už skoro akademická diskuse, ale pořád je to auto, které svoje místo na trhu má... a volba mezi GT-86 (s bonusem sportovní posaz, RWD) a GRYarisem (výkon!) by byla složitá.
Ano jasně, reálně to tak je, od 400t se dají Toyobaru koupit, pro auto na pár tisíc ročně je to racionální volba... mám to ve stádiu "předběžný průzkum", občas sjedu inzeráty jestli nenatrefím na něco, co by mě nakoplo :-) . Ale pořád to beru tak, že primární je ten trh novejch aut.
BTW, na inzerci je neuvěřitelné množství skladovek vč. té final edition, prodejci se zřejmě předzásobili :-) - 800 za normal a 1000 za final.
U nejsportovnejsiho modelu Toyoty ( LFA ) zacina zabava tam, kde by ti klikovka od nemecke konkurence podala uz davno ruku. A tu Supru neber jako slabost od Toyoty, spis jako vychcanost.
Bez ohledu na to, s čím nebo s kým Toyota něco postavila, tvoří trio GT86, Supra a nasupená Jaruna takové kombo dostupných sporťáků, které z masových výrobců nikdo jiný nemá.
Nevím jestli má cenu na tebe reagovat, protože ty akorát každému píšeš jaký je vůl. Někdy i mnohem sprostěji, tak každý máme nějaký styl vyjadřování se že...? Teď se rozohni do nepříčetnosti, protože já jsem tím myslel, že Toyotě nedělá problém valit miliony mainstream osobáků do celého světa, ale kromě toho si tu zkusí hybrid, tam zase vodík a jindy zase sporťák. Vím, že tě to nezajímá a že tě oblast elektromobility spíše nasírá, ale Toyota měla jako první na světě koule rozjet masově elektrifikovaná auta.
Nepřijde někomu divný střešní panel z "kovaného karbonu"? Co vím, tak do karbonu se moc mlátit nedá, pokud ho tedy nechtějí rozmělnit na milion kousků. Že by chybný překlad?
Kovaný karbon
Nejnovější technologie se jmenuje „kovaný karbonový kompozit“ a nepoužívá obvyklá úhledně zarovnaná vlákna tkaniny, ale krátce nasekaná karbonová vlákna smíchaná s pryskyřicí. Tenhle materiál se dá zpracovávat ve vyhřívaných ocelových formách, kde se pryskyřice roztaví a karbon formu vyplní. Přesně a dokonale. Tak přesně, že finální výrobek může být vyrobený s přesností na 0,02 mm, tak dokonale, že na povrchu výrobku mohou být „nalitá“ i čísla dílů. Hlavně ale nejsou třeba žádné extrémní tlaky ani teploty, stačí nějakých 55 až 80 stupňů a pouhých 1,5 baru, což je velký rozdíl oproti výrobě v autoklávech. Součástka je hotová během minut namísto hodin nebo dnů, navíc se tenhle typ karbonu může vrtat jako kov, bez nutnosti zesilovat místa vrtání, což je další z problémů konvenčních karbonových vláken. Tato technologie se už dnes využívá při výrobě Lamborghini Aventador, a až se ještě o chloupek dotáhne, spekuluje se, že šasi auta bude možné vyrobit za pouhých osm minut. Už dnes umí Lamborghini vyrobit strukturální skelet konceptu Sesto Elemento za devět minut. Tato technologie pomůže kompenzovat vyšší náklady na materiál. Výsledek bude o 30 % lehčí šasi než jeho celohliníkový brácha, a přitom za zhruba stejnou cenu. VW plánuje používat „kovaný“ karbon a další vysokorychlostní techniky výroby kompozitů i v normálních autech. I BMW usilovně maká na karbonové technologii – v roce 2013 chce začít vyrábět elektromobil Megacity z karbonových vláken a chce jich dělat aspoň tolik, kolik dnes vyrobí vozů Mini. Vypadá to, že za chvíli budou karbonová auta na každém rohu. ;-)
Nee, 2013 je správně, tohle je starý článek z netu, kovaný karbon není žádná novinka. Z čeho myslíš, že jsou karbonové kardanové hřídele v m3 nebo julče. ;-)
Nebudu lhát, je to poprvé co jsem se tímto pojmem setkal a i když člověk tuší že mlátit do toho je asi nesmysl, prvotní asociace si nedá poručit :D:D:D
Taky jsem se divil. Ale podle dostupných informací je to prostě způsob utváření kompozitu za tlaku a tepla (tlekm není kladivo, ale nějaký lis či forma). No a jelikož máme 21. století, tak tomu vymysleli honosný název "kovaný kompozit" a tento název si nechali zaregistrovat jako ochrannou známku.
Dneska se i u aut často vyskytuje materiál zvaný Diamond-like carbon. Samozřejmě, že vůbec nevypadá jako diamant, ale přece to tak krásně marketingově zní.
Kolik z vas si to koupi, vy pecky 😁 Btw, mam ted Mini coopera Jcw a jsem zvedavej co udela euro6 z trihrnkem, kdyz uz 4val ma problem to profouknout tu elektroniku 😁 Svezete se?
Tak 99,9% z nás si nekúpi ani Lamborghini a to nebráni vyjadriť sa o ňom pochvalne.
Že máš Mini, to už som tu tuším raz (dva-, tri-, desaťkrát) čítal, práve od teba by som preto čakal rovnakú chválu na YGR, je to totižto podobná filozofia zábavného malého auta. Akurát za cenu predokolkového Mini JCW s 231k máš štvorkolku YGR s 261k. Štvorkolka je až v karosérii Clubman, resp. Countryman a tie už sú trošku inde charakterom (sú to predsalen väčšie a ťažšie autá s automatom a jednoduchou haldexovou štvorkolkou), ako aj cenou.
Vzhledem k tomu, že středoevropská kvóta už je rozebraná a reálně si koupíš leda auto, které bude nejdřív dělat demo někde na showroomu, tak je těch pecek asi docela dost.
Říká se, že lidi kolem rally po tom jeli jak po uzeném, protože na najíždění mají polátané a staré Lancery a trh nic podobného dlouho nenabízel.
Ty lidí dávno jezdí ve Focusu RS, který rozhodně nahrazuje třeba EVO lépe než tohle, RS může mít klidně 500 koní když někdo chce. Což u tohohle GR moc nehrozí, pokud to nebude motor rovnou z WRC za cenu dvou GR :D:-O
Čo bolo, to bolo. Focus RS už je minulost, stejně jako STi a Evo.
Ono teda jak poznamenal kolega... GR už taky nekoupíš, takže vlastně... jsme v pytli :-)
Chápeme si fanúšik Fordu, ale nechápeš WRC. Focus RS je prerastený a ťažký. Pomer výkon váha ma na úrovni Yarisa GR len vozíš kilá navyše. Ak si k tomu prirátaš kratšie sprevodovanie Yarisa, tak je jasné, kto by ma mal v rýchlostnej skúške navrch.
Motor v Yarise bol navrhnutý, aby zvládol ostré tempo počas pretekov a spĺňa všetky homogenizačné prepisy kategorizácie WRC2. Ak chce niekto skúsiť rallly, tak nelacnejšia cesta je kúpiť Yarisa a dovybaviť ho bezpečnostnými prvkami. S 500 koňovým Focusom môžeš tak robiť dojem pred obhoďákom, alebo si isť zakrúžiť na verejne jazdy na okruh.
Na sklonku doby benzínové, svázané horečnou snahou o snížení CO2, emisními pokutami a filtry pevných částic, je tohle malý zázrak ,který mi fakt udělal radost! Bravo Toyota! :yes::yes::yes::yes:
Auto je pěkné ale cena nesmyslná. Fiesta ST stojí půlku, a že by to GR jelo jednou tak lepe to asi těžko... jo kdyby mělo 350 koní tak to byla jiná píseň..
Sice je hezké že Toyota udělala menší AWD HH, ale zabila to cenou. Reálná hodnota toho auta bude kolem 800 tis...
Reálně je to kvótované. Naposledy koncem léta jsem měl od prodejce info, že už byla vyprodaná Q1 2021 a nedivil bych se kdyby už to bylo obsazené i dál... První auta dorazí na konci 2020 a byla vyprodaná snad hned první týden.
Hm
Je všeobecně známé, že za každých dalších x Kč dostaneš méně, než za těch předchozích x.
Ona ta FieSTa taky není racionálně vzato 2x lepší, než nějaké Sandero za půlku... není dvakrát rychlejší apod.
O 60k slabší auto s FWD místo AWD, přesto srovnatelnou hmontností... to je prostě jiná liga.
Tím neříkám, že bych za to ty peníze dal... ale prostě... ve chvíli, kdy nic jednoznačně lepšího nekoupíš, je těžké říct, jestli to je drahé nebo není.