Novinky
Testy
Videa
Elektro
Veterán
Moje Auto
F1
Podcasty
Auto+
Předplatné
Moje Auto
Blogy
Novinky
Technika
Design
Bezpečnost
Motorky
Profi
Články o ojetinách
Autofun
Autosalony
Rallye
Alkokalkulačka
Testy
Srovnávací testy
Martin Vaculík
Jízdní dojmy
Videa
F1
Elektro
Veterán
Zboží
Časopisy
Svět motorů
Auto Tip
4FLEET
Roční 83 Kč
/ měsíc
Celkem zaplatíte 990 Kč
Auto.cz Premium obsah
Web a aplikace bez reklam
Koupit předplatné
Napište nám:
redakce@auto.cz
Odebírejte náš newsletter!
Přihlásit se k rozesílce
Mobilní aplikace
Auto.cz
Novinky
Novinky
Zpět na článek
Břetislav Novotný a jeho revoluční dvoutakt Disk z brněnské Zbrojovky. Nadějný projekt skončil průšvihem
1 komentář
Přihlásit pro přidání komentáře
Výběr redakce
Nejlépe hodnocené
Vše
Othello
16. listopadu 2020 • 21:07
0
„příčný drážkovaný hřídel byl spojen dvojicí kuželového ozubeného soukolí s hřídelem zadní nápravy bez diferenciálu“.
Na výkresu v galerii žádná dvojice kuželových soukolí není, jsou tam řetězy.
A řetězy jsou i na videu tady
https😐/www.idnes.cz/…033_automoto_taj
Jinak ten diskový třecí převod se dnes běžně používá třeba u malých sněhových fréz pro pohon pojezdu, tam funguje slušně. Dát ho ale do auta navíc s tehdejšími materiály muselo zákonitě přivodit krach.
Odkaz
Nahlásit
Kopírovat odkaz
Sdílení komentáře
Kopírovat odkaz
Nahlášení komentáře
2000
Na výkresu v galerii žádná dvojice kuželových soukolí není, jsou tam řetězy.
A řetězy jsou i na videu tady
https😐/www.idnes.cz/…033_automoto_taj
Jinak ten diskový třecí převod se dnes běžně používá třeba u malých sněhových fréz pro pohon pojezdu, tam funguje slušně. Dát ho ale do auta navíc s tehdejšími materiály muselo zákonitě přivodit krach.