Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Google vyvíjí systém, který by mohl zablokovat telefon pouze řidiči

Používání telefonu za volantem je problém, který se navzdory vysokým pokutám a bezpečnostním kampaním stále nedaří vyřešit. Brzy by do něj ale mohli promluvit výrobci chytrých telefonů a jejich software.
Zpět na článek
18. 11. 2020 08:09
18. 11. 2020 09:28
18. 11. 2020 08:51
18. 11. 2020 09:23
18. 11. 2020 09:48
18. 11. 2020 09:04
18. 11. 2020 09:26
18. 11. 2020 09:35
18. 11. 2020 09:49
18. 11. 2020 10:05
18. 11. 2020 10:09
18. 11. 2020 10:24
Avatar - _Karel_
18. 11. 2020 08:09
Volání?
Pokud by šlo jen o to zabránit trotlům psát za jízdy SMS a příspěvky na fejsbůk, jsem pro. Pokud snad i zabránit volání, tak... škoda mluvit.
Rozbalit vlákno
8
18. 11. 2020 08:41
Re: Volání?
Ako sa vraví, ľudstvo je náramne múdre a pokrokové, ale človek samotný je hlúpy a nebezpečný tvor. Jak nadávam na prítomnosť elektronických asistentov v aute, tak jeden celkom kvitujem, a síce spárovanie s telefónom. Sadnem do auta a volám bez toho, že by som na telefón siahol, ani neviem, kde ho mám. Čísla volím dotykom na displej alebo hlasom a rozprávam, ako keby dotyčný sedel vedľa mňa. No problem. O to viac sa divím, koľko, často nových a podstatne lepších áut ako mám ja kľučkuje po ceste, lebo vodič s neprítomným pohľadom ako keby sa bál pohnúť hlavou, má jednu ruku s telefónom na uchu a druhou nestíha...
Avatar - _Karel_
18. 11. 2020 09:28
Re: Volání?
Jj, často potkávám řidiče s telefonem u ucha v autech, co určitě umí telefonovat přes BT.
18. 11. 2020 08:51
Re: Volání?
A co ak ridic pozical svoj telefon manzelke, a ta chce za jazdy pisat sms alebo prispevky na fejsbuk? Aj to treba zakazat?

Ono kazdy "problem" sa da riesit bud represiou, alebo motivaciou. Ja som za to druhe. Keby Google namiesto tychto blbosti radsej konecne povolil AndroidAuto v CR, ludia by si mobil sparovali, a nemuseli telefon chytat do ruky...
Avatar - _Karel_
18. 11. 2020 09:23
Re: Volání?
Pokud jsi četl článek, tak pokud půjčíš mobil spolujezdci, aplikace to pozná. No problem.
18. 11. 2020 09:48
Re: Volání?
Praveze cetl: "Díky speciálnímu komplexnímu softwaru pak bude systém schopen vypočítat, jaké má uživatel reakce a zda se tedy během ovládání telefonu nevěnuje ještě něčemu dalšímu."

Lenze to "nieco dalsie" comu sa niekto pri ovladani telefonu venuje nemusi byt zrovna soferovanie auta...
Avatar - Ozzman
18. 11. 2020 09:04
Re: Volání?
Vzdyt i nemoderní auta umí odepisovat na SMS, sice je to pomalejší a k vzteku, ale umí, takže mi příjde odepsat na SMS na mobilu rychlejší :D
Avatar - _Karel_
18. 11. 2020 09:26
Re: Volání?
Já to moc nezkoušel, ale mám pocit, že autem odepíši jen pár předvolených odpovědí typu "ok, zavolám později" a pod.
Avatar - Ozzman
18. 11. 2020 09:35
Re: Volání?
Jo, to tam jde určitě, ale i tak mi to příjde daleko horší, než psát SMS z mobilu, i když by to měla byt ta jednoducha ANO-NE-OZVU SE a podobně. Já tohle používám na hodinkách, ale tam je to přístupné jedním klikem, párkrá jsem si i psal odpověď a to je k vzteku :D

Ono s tím autem je to tak, že mobil si v případě potřeby zvedneš někam do výše očí a nemusíš koukat na display na středové konzoli (u mého auta).
Avatar - Roman Horký
18. 11. 2020 09:49
Paka pakům
Ti první se snaží zachránit svět, vidím v tom spíše snahu dosáhnout na nějaké dotace. Ti druzí nepochopili, že účelem SMS je asynchronní komunikace. Odpovím až mám čas, nemusím hned. (Můžu si ten čas hned udělat, tedy zastavit). Na synchronní komunikaci je hlasový hovor a HF v autě je už desítky let. Ano, existuje mnoho ořetězovaných týpků a blondýn, kteří ačkoli ve svém tanku mají HF vestavěné, neumějí ho používat.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ozzman
18. 11. 2020 10:05
Re: Paka pakům
Jo, třeba já ve svém dieslovém tanku ;)
18. 11. 2020 10:09
apple vs google
Uz je na case, aby pribyl treti hrac na poli softu mobilnich telefonu. Protoze aby vyvojar operacniho softwaru telefonu mel tu drzost vychovavat uzivatele co si to za svoje vydelany penize koupil, to uz je do nebe volajici.
Rozbalit vlákno
2
18. 11. 2020 10:24
Re: apple vs google
Kedze to vyvija google, nemam obavu o to, ze to skrtnu ako kopec "inovativnych" napadov, co mali. Pravdou je, ze Android auto oficialne nefunguje vsade. Pravdou je aj to, ze pouzivatelia v 80% pipadoch nevedia sparovat svoj telefon s autom. ono je to dane nielen neschopnostou uzivatelov, ale aj tym, ze musis mat kompatibilny telefon a to byva dnes dost casty problem. Minimalne na urovni BT by to malo byt ako tak funkcne ale caste staznosti ludi co im nefunguje ML lebo proste je bud novsi telefon a uz to nefunguje, alebo je telefon stary a este to nefunguje. Kedze nejaka spetna kompatibilita v tychto systemoch je zriedkava vec a kym ludia stihnu vymenit jedno auto, tak telefonov vymenia kludne aj5 za ten cas + to, ze technolgie v telefonoch sa menia z roka na rok, tak systemy v autach maximalne s FL ak nie az s dalsim modelom. Naviac do auta sa to dostane aj s niekolkorocnym oneskorenim. Snaha dobra, ale podla mna to fungovat nebude a ak to nezastavia este v predprodukcnej faze, tak podla mna potom ako budu pribudat staznosti uzivatelov, ze im to blokuje pouzivanie aj pri trivialnych cinnostiach.
Avatar - Stejsn
19. 11. 2020 12:45
Re: apple vs google
No tak to Tě můžu ubezpečit, že jakmile to začne fungovat, udělá z toho EU povinnost pro jakéhokoliv dalšího výrobce.
Avatar - KANKUNEN
18. 11. 2020 11:32
U nás to fungovat nebude
Android asistent doteď neumí česky, android auto oficiálně nenajdeš, takže tahle apka nebude u nás taky fachčit.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Blue Sun
18. 11. 2020 12:03
Re: U nás to fungovat nebude
Pochybuji, že to bude formou aplikace, spíš přímo jako součást OS. A s tím pak nehneš.
18. 11. 2020 12:09
Re: U nás to fungovat nebude
Ještě budem rádi za OS od huawei :-)
Avatar - Blue Sun
18. 11. 2020 14:17
Re: U nás to fungovat nebude
S tím, co Google a Apple předvádí to tak nejspíš opravdu dopadne.