Používání telefonu za volantem je problém, který se navzdory vysokým pokutám a bezpečnostním kampaním stále nedaří vyřešit. Brzy by do něj ale mohli promluvit výrobci chytrých telefonů a jejich software.
Ako sa vraví, ľudstvo je náramne múdre a pokrokové, ale človek samotný je hlúpy a nebezpečný tvor. Jak nadávam na prítomnosť elektronických asistentov v aute, tak jeden celkom kvitujem, a síce spárovanie s telefónom. Sadnem do auta a volám bez toho, že by som na telefón siahol, ani neviem, kde ho mám. Čísla volím dotykom na displej alebo hlasom a rozprávam, ako keby dotyčný sedel vedľa mňa. No problem. O to viac sa divím, koľko, často nových a podstatne lepších áut ako mám ja kľučkuje po ceste, lebo vodič s neprítomným pohľadom ako keby sa bál pohnúť hlavou, má jednu ruku s telefónom na uchu a druhou nestíha...
A co ak ridic pozical svoj telefon manzelke, a ta chce za jazdy pisat sms alebo prispevky na fejsbuk? Aj to treba zakazat?
Ono kazdy "problem" sa da riesit bud represiou, alebo motivaciou. Ja som za to druhe. Keby Google namiesto tychto blbosti radsej konecne povolil AndroidAuto v CR, ludia by si mobil sparovali, a nemuseli telefon chytat do ruky...
Praveze cetl: "Díky speciálnímu komplexnímu softwaru pak bude systém schopen vypočítat, jaké má uživatel reakce a zda se tedy během ovládání telefonu nevěnuje ještě něčemu dalšímu."
Lenze to "nieco dalsie" comu sa niekto pri ovladani telefonu venuje nemusi byt zrovna soferovanie auta...
Jo, to tam jde určitě, ale i tak mi to příjde daleko horší, než psát SMS z mobilu, i když by to měla byt ta jednoducha ANO-NE-OZVU SE a podobně. Já tohle používám na hodinkách, ale tam je to přístupné jedním klikem, párkrá jsem si i psal odpověď a to je k vzteku :D
Ono s tím autem je to tak, že mobil si v případě potřeby zvedneš někam do výše očí a nemusíš koukat na display na středové konzoli (u mého auta).
Ti první se snaží zachránit svět, vidím v tom spíše snahu dosáhnout na nějaké dotace. Ti druzí nepochopili, že účelem SMS je asynchronní komunikace. Odpovím až mám čas, nemusím hned. (Můžu si ten čas hned udělat, tedy zastavit). Na synchronní komunikaci je hlasový hovor a HF v autě je už desítky let. Ano, existuje mnoho ořetězovaných týpků a blondýn, kteří ačkoli ve svém tanku mají HF vestavěné, neumějí ho používat.
Uz je na case, aby pribyl treti hrac na poli softu mobilnich telefonu. Protoze aby vyvojar operacniho softwaru telefonu mel tu drzost vychovavat uzivatele co si to za svoje vydelany penize koupil, to uz je do nebe volajici.
Kedze to vyvija google, nemam obavu o to, ze to skrtnu ako kopec "inovativnych" napadov, co mali. Pravdou je, ze Android auto oficialne nefunguje vsade. Pravdou je aj to, ze pouzivatelia v 80% pipadoch nevedia sparovat svoj telefon s autom. ono je to dane nielen neschopnostou uzivatelov, ale aj tym, ze musis mat kompatibilny telefon a to byva dnes dost casty problem. Minimalne na urovni BT by to malo byt ako tak funkcne ale caste staznosti ludi co im nefunguje ML lebo proste je bud novsi telefon a uz to nefunguje, alebo je telefon stary a este to nefunguje. Kedze nejaka spetna kompatibilita v tychto systemoch je zriedkava vec a kym ludia stihnu vymenit jedno auto, tak telefonov vymenia kludne aj5 za ten cas + to, ze technolgie v telefonoch sa menia z roka na rok, tak systemy v autach maximalne s FL ak nie az s dalsim modelom. Naviac do auta sa to dostane aj s niekolkorocnym oneskorenim. Snaha dobra, ale podla mna to fungovat nebude a ak to nezastavia este v predprodukcnej faze, tak podla mna potom ako budu pribudat staznosti uzivatelov, ze im to blokuje pouzivanie aj pri trivialnych cinnostiach.