Videa
Přihlásit pro přidání komentáře
Roman Horký
si říkali za komunistů policajti. A ano, podstatná část běžného užívání osobního vozu je právě jízda bokem. Bože byl ten svět tak blbej vždycky nebo opravdu až teď v posledních letech?
Rozhodně VŽDY = viz i motto co mám tady ;-)
Jediný motto co tady máš je "státem dotovaná nafta" 😂 vždy pobavíš , ale bohužel nemá tím pádem vůbec smysl číst tvoje sáhodlouhé rádoby chytré příspěvky.
👍 Super že nám ji stát dotuje spotřební daní a DPH,jinak by stál litr asi 15kč to je fakt super dotace 😂😂😂😂
Ale jinak seš dobrej,chce to jen změnit prášky nebo doktora.
👍 Super že nám ji stát dotuje spotřební daní a DPH,jinak by stál litr asi 15kč to je fakt super dotace 😂😂😂😂
Ale jinak seš dobrej,chce to jen změnit prášky nebo doktora.
Na startovní čáře máš dva běžce.
Jednomu z nich dáš na záda batoh s deseti kilogramy a druhému s třiceti kilogramy.
A prásk - startovní výstřel.
Ten s těžším nákladem prohrává a podává protest.
Odpověď jury: ale vždyť jste měli oba dva zátež!
Závod byl čestný :yes:
Jednomu z nich dáš na záda batoh s deseti kilogramy a druhému s třiceti kilogramy.
A prásk - startovní výstřel.
Ten s těžším nákladem prohrává a podává protest.
Odpověď jury: ale vždyť jste měli oba dva zátež!
Závod byl čestný :yes:
A tohle je snad závod mezi naftou a benzínem?
Pointou bylo hlavně neustálé trapné opakování, vždy a všude.
A nafta samozřejmě není dotovaná, je daňově zvýhodněná.
Pointou bylo hlavně neustálé trapné opakování, vždy a všude.
A nafta samozřejmě není dotovaná, je daňově zvýhodněná.
Ano, díky Babišovi a spol o další korunu.
A celkově je to zvláštní, když palivo z obrovské části používané pro komerční účely je zatíženo menší daní, než palivo pro soukromý rezort.
Celkem by mě zajímalo, jak je to jinde v EU.
A celkově je to zvláštní, když palivo z obrovské části používané pro komerční účely je zatíženo menší daní, než palivo pro soukromý rezort.
Celkem by mě zajímalo, jak je to jinde v EU.
Je to VŠUDE po Evropě = nejvíc v Holandsku tam je nafta dokonce zvýhodněná o ca 9 kč/litr vedle v Německu ca 5 kč atp.
Babiš na stát kašle https://www.e15.cz/…r-papiru-1375506 dělá jen co je výhodný PRO NĚJ = má skoromonopol na adBlue a po vraždě kmotra Mrázka podíl z každýho litru ropných paliv. Proto sme v dobíjecí infrastruktuře (před)poslední v EU = díky bohu za Rumunsko ;-)
Asi 75% je momentálně podíl nafty ca 25% benzín = LPG, CNG to je asi 1% přesný čísla nejsou důležitý. Stát zvýhodňuje (slovo dotování tu u nemalý části lidí vyvolává.. no viz dneska Karel a gtr :-! ) těch 75%. A bohužel nejen nižší daní. Poslední hřebíček do absurdity JAKO výhodnější nafty je realita zpracování ropy = z barelu ropy ujedeš dál na benzín než na naftu
Původní úmysl zvýhodnit nákladní dopravu přesně splňuje to CESTA DO PEKEL JE DLÁŽDĚNA DOBRÝMI ÚMYSLY
Babiš na stát kašle https://www.e15.cz/…r-papiru-1375506 dělá jen co je výhodný PRO NĚJ = má skoromonopol na adBlue a po vraždě kmotra Mrázka podíl z každýho litru ropných paliv. Proto sme v dobíjecí infrastruktuře (před)poslední v EU = díky bohu za Rumunsko ;-)
Asi 75% je momentálně podíl nafty ca 25% benzín = LPG, CNG to je asi 1% přesný čísla nejsou důležitý. Stát zvýhodňuje (slovo dotování tu u nemalý části lidí vyvolává.. no viz dneska Karel a gtr :-! ) těch 75%. A bohužel nejen nižší daní. Poslední hřebíček do absurdity JAKO výhodnější nafty je realita zpracování ropy = z barelu ropy ujedeš dál na benzín než na naftu
Původní úmysl zvýhodnit nákladní dopravu přesně splňuje to CESTA DO PEKEL JE DLÁŽDĚNA DOBRÝMI ÚMYSLY
Je to tak Karle JEDEN z vás plácá blbosti o kterejch NIC neví https://oenergetice.cz/…fty-musi-skoncit
A slušná BLBOST je i ten tvůj "závod" = prostě když ten ropnej produkt kterýho se z tuny vyrobí MÍŇ převodem z velkoobchodních kg na maloobchodní litry zvýhodníš = je to ŠPATNĚ stejně jako když pak ze 2 současně vyráběnejch ropnejch produktů jeden daní ZVÝHODNÍŠ = správněji dotuješ.
Fakt ŠÍLENÝ že tak prostá věc = vyvolává i rokY po tom co sem to zmínil = takový vášně a VYMÝŠLENÍ si že tržní cena je nesmysl. Připomenu že sem to napsal WinDieslovi na jeho DOTOVÁNÍ EV = že dieslový motory rsp. jejich palivo je CELEJ JEHO ŽIVOT DOTOVANÝ
A bez toho = by v Evropě nebyl poměr benzínovejch naftovejch aut až 50:50 ale třeba 90-95 vs jednotky procent dieslu v osobních autech
A VO TOM TO CELÝ JE
A slušná BLBOST je i ten tvůj "závod" = prostě když ten ropnej produkt kterýho se z tuny vyrobí MÍŇ převodem z velkoobchodních kg na maloobchodní litry zvýhodníš = je to ŠPATNĚ stejně jako když pak ze 2 současně vyráběnejch ropnejch produktů jeden daní ZVÝHODNÍŠ = správněji dotuješ.
Fakt ŠÍLENÝ že tak prostá věc = vyvolává i rokY po tom co sem to zmínil = takový vášně a VYMÝŠLENÍ si že tržní cena je nesmysl. Připomenu že sem to napsal WinDieslovi na jeho DOTOVÁNÍ EV = že dieslový motory rsp. jejich palivo je CELEJ JEHO ŽIVOT DOTOVANÝ
A bez toho = by v Evropě nebyl poměr benzínovejch naftovejch aut až 50:50 ale třeba 90-95 vs jednotky procent dieslu v osobních autech
A VO TOM TO CELÝ JE
Samozřejmě (netuším proč = určitě VÍŠ že o problematice NIC NEVÍŠ) je dotovaná https://oenergetice.cz/…fty-musi-skoncit
JAK sis to vymyslel? Že M. Müller a G. Kell a redaktoři https://oenergetice.cz/ a editor = sou proti tobě TUPÝ HOVADA jak nám říká ryccardo nebo JAK?
Prostě obecně fosilní paliva sou DOTOVANÝ a je to fakt problém a špatně. A dotování nafty ve stovkách miliard vyrobilo evropskou absurditu kdy se polovina aut prodávala s dieslem = ve všem dražší horší poruchovější. Vysvětloval to už kdysi velkej fanda dieslů pro jejich účinnost (to už je taky pryč účinnější jde dneska benzín hybrid a drtivě účinnější EV) Vaculík. Takže jo všichni co ste tu (bůhvíproč) že to není dotování ceny nafty = ste blábolili (fakt netuším proč)
EDIT jak vidím nalítávat :no: tak máte někdo koule vysvětlit PROČ? Viz odkazy a za tu dobu sem je dal v češtině, němčině, angličtině, francouzštině a španělštině = je to DOTOVÁNÍ ;-)
Plus furt dokola píšu že nejde o slovo ale o to CO TO ZNAMENÁ = že nafta je celý desítky let ZVÝHODŇOVANÁ = bez toho počet dieslů v osobních autech spadne na.. jednotky procent. Nafta dává smysl až někde od 3 tun nahoru nebo při extrémně vysokých nájezdech. Jinak NE = ví se to dááávno. Když od 1. ledna po celý evropě zmizí dotování nafty (už se to roky projednává = dával sem odkazy na německej parlament) tak v tu chvíli budou bazary zahlcený statisícema neprodejných aut (to je důvod proč to taky nebylo zrušeno = přineslo by to neřešitelnej masakr)
JAK sis to vymyslel? Že M. Müller a G. Kell a redaktoři https://oenergetice.cz/ a editor = sou proti tobě TUPÝ HOVADA jak nám říká ryccardo nebo JAK?
Prostě obecně fosilní paliva sou DOTOVANÝ a je to fakt problém a špatně. A dotování nafty ve stovkách miliard vyrobilo evropskou absurditu kdy se polovina aut prodávala s dieslem = ve všem dražší horší poruchovější. Vysvětloval to už kdysi velkej fanda dieslů pro jejich účinnost (to už je taky pryč účinnější jde dneska benzín hybrid a drtivě účinnější EV) Vaculík. Takže jo všichni co ste tu (bůhvíproč) že to není dotování ceny nafty = ste blábolili (fakt netuším proč)
EDIT jak vidím nalítávat :no: tak máte někdo koule vysvětlit PROČ? Viz odkazy a za tu dobu sem je dal v češtině, němčině, angličtině, francouzštině a španělštině = je to DOTOVÁNÍ ;-)
Plus furt dokola píšu že nejde o slovo ale o to CO TO ZNAMENÁ = že nafta je celý desítky let ZVÝHODŇOVANÁ = bez toho počet dieslů v osobních autech spadne na.. jednotky procent. Nafta dává smysl až někde od 3 tun nahoru nebo při extrémně vysokých nájezdech. Jinak NE = ví se to dááávno. Když od 1. ledna po celý evropě zmizí dotování nafty (už se to roky projednává = dával sem odkazy na německej parlament) tak v tu chvíli budou bazary zahlcený statisícema neprodejných aut (to je důvod proč to taky nebylo zrušeno = přineslo by to neřešitelnej masakr)
Omyl, ten závod vypadá úplně jinak, na startovní čáře máš těch běžců daleko víc, nejméně 7. Přičemž prvním dvěma běžcům dáváš na záda batoh zhruba o hmotnosti jejich těla (daně), takže když oba váží 75kg, tak jednomu dáš na záda 80kg a druhému cca 70kg a oba ještě dodatečně potrestáš (povinné přimíchávání biosložky). Takže první musí mít jednu ruku přivázanou za zády a druhý obě ruce. Ostatních 5 běžců je vysmátých, protože buď nesou batůžek s 15-20 kg a nebo největší miláček a oblíbenec pořadatele závodu vůbec nic. Výsledek závodu je přesto takový, že společně protnou cílovou pásku ti první dva nicméně pořadatel vyhlásí jako vítěze toho posledního co nenesl vůbec nic a měl obě ruce volné. A pro jistotu první dva do závodů po roce 2030 vůbec nepustí. Ti první dva už ani nepodávají protest a kašlou na to.
byl to jen takový příměr pro pochopení toho, co je a není dotace a co je, ačkoliv se tomu říká jinak.
nicméně, k tvému podobenství, jsem za to, aby se v domácnostech mohly pálit pneumatiky za účelem vytápění...
nicméně, k tvému podobenství, jsem za to, aby se v domácnostech mohly pálit pneumatiky za účelem vytápění...
No a jak se tomu dotování https://oenergetice.cz/…fty-musi-skoncit má říkat?
Výstiženě správně to vymyslel mikesus se ZVÝHODŇOVÁNÍm, nicméně to fakt není ekonomický termín ;-)
Ale je to fuk JE TO dotování ale pro diskuze na ACZ klidně ZVÝHODŇOVÁNÍ
Celý je to vo tom že z (pidi) zvýhodňování BEZ emisních aut tu část lidí ŠÍLÍ odporem. Milionkrát větší zvýhodńování nafty vůči benzínu po celej jejich život = jim naopak NEVADILO. A vtipný že by jim VADILO kdyby skončilo a nafta byla za tržní ceny :-O :*) :D :-! :-[]
Fakt DOBREJ ČERNEJ HUMOR :yes: :D
Výstiženě správně to vymyslel mikesus se ZVÝHODŇOVÁNÍm, nicméně to fakt není ekonomický termín ;-)
Ale je to fuk JE TO dotování ale pro diskuze na ACZ klidně ZVÝHODŇOVÁNÍ
Celý je to vo tom že z (pidi) zvýhodňování BEZ emisních aut tu část lidí ŠÍLÍ odporem. Milionkrát větší zvýhodńování nafty vůči benzínu po celej jejich život = jim naopak NEVADILO. A vtipný že by jim VADILO kdyby skončilo a nafta byla za tržní ceny :-O :*) :D :-! :-[]
Fakt DOBREJ ČERNEJ HUMOR :yes: :D
Pak je to špatný příměr, když někoho zdaním (naftu) tak to není dotace, ale přesně naopak odvod do státního rozpočtu. Dotace by to byla kdybys přijel k pumpě, nečepoval bez daně třeba za 15Kč/l a ještě by ti u pokladny vrátili třeba 5 Kč za litr, pak těch 5 Kč můžeš nazvat dotací. Současný stav u benzínu i nafty má k dotacím několik světelných let a to, že je někde o 2-3 koruny ta daň ještě vyšší na věci vůbec nic nemění. Je směšné dohadování mezi naftou a benzínem o tom kdo má o 2-3 Kč vyšší daň, když v obou případech je ta daň obří (a u nafty je ta o něco nižší daň "kompenzována vůči benzínu" vyšším dopadem na spotřebu i životnost motorů povinným přimícháváním biosložky) a jiné paliva/zdroje energie tu daň mají minimální nebo vůbec žádnou a v řadě zemí se na ně vztahují skutečné dotace na nakup nového auta. To je přesně spor ve stylu když se dva perou, třetí se směje.
Ano třetí se fakt směje https://oenergetice.cz/…fty-musi-skoncit
Trochu složitější věci prostě NELZE brát jen selským rozumem! Prostě je to znalost (a nemusí to bejt úroveň CEO VW) vs tvá neznalost
Proč se hádáš o něčem o čem viz co si napsal = nevíš NIC? To není urážka = prostě o tom víš NULA. Dotování nafty (ve stovkách miliard) je problém = totálně pokřivilo trh. Zvýhodnění EV = je proti tomu mikro...
Je to asi jako když https://zpravy.aktualne.cz/…0e60cc47ab5f122/ a https://www.forum24.cz/…-nezaplatil-nic/ atd atp. a nic a https://www.ceska-justice.cz/…-15-roku-vezeni/
Trochu složitější věci prostě NELZE brát jen selským rozumem! Prostě je to znalost (a nemusí to bejt úroveň CEO VW) vs tvá neznalost
Proč se hádáš o něčem o čem viz co si napsal = nevíš NIC? To není urážka = prostě o tom víš NULA. Dotování nafty (ve stovkách miliard) je problém = totálně pokřivilo trh. Zvýhodnění EV = je proti tomu mikro...
Je to asi jako když https://zpravy.aktualne.cz/…0e60cc47ab5f122/ a https://www.forum24.cz/…-nezaplatil-nic/ atd atp. a nic a https://www.ceska-justice.cz/…-15-roku-vezeni/
Směšné to je do te doby, než zjistíš kdo u nás na tu naftu reálně jezdí. 1,9TDi modla českého motoristy. Oblaka černého kouře a proto mu ještě slevnime. Nic proti modernímu dieselovemu motoru, ale průměrné staří vozového parku napoví
Koukám další bojovník vstal z popela.
Cudně ses vyhnul zvýhodnění CNG, LPG a elektro a nesmyslnému zvýhodnění PHEV.
Ty možná nejsi eurosluníčko, jen tupý ignorant.
Cudně ses vyhnul zvýhodnění CNG, LPG a elektro a nesmyslnému zvýhodnění PHEV.
Ty možná nejsi eurosluníčko, jen tupý ignorant.
Všechny zmiňované tvoří CO2, jen diesel bez močoviny, kterých u nás jezdí většina navíc chrlí oxidy dusíku, karcinogenní.
Tak nějak :yes: :-)
EDIT a tohle všechno jen proto že na start se blíží někdo kdo běhá úplně jinak a má z principu předpoklad že bude běhat líp. A pro část lidí je JINAK synonymum pro ŠPATNĚ
EDIT a tohle všechno jen proto že na start se blíží někdo kdo běhá úplně jinak a má z principu předpoklad že bude běhat líp. A pro část lidí je JINAK synonymum pro ŠPATNĚ
Jo, popoběhne o něco líp, ale je to zoufalá nuda. A pak mu rychle dojde šťáva a končí. A vyžaduje přitom zásadně vyšší pořizovací náklady, jeho napájení energií trvá zoufale dlouho (a lze ho realizovat jen na velmi málo místech) a za pár let ten elektroběžec ztratí jakoukoliv tržní cenu, protože jeho těžký, objemný a zoufale slabý energetický zdroj plný těžkých kovů a chemikálií to prostě vzdá. Ze všech těchto důvodů si ho 98 % populace nechce pořídit. Takže co tam máš dál? :-[]
No ale těch 98% sis VYMYSLEL = vo tom to je. Jako většinu ostatního = formulaci "co tam máš dál (MĚ neukecáš)" používá Barik = to je v oblasti schopnosti zpracovat informace VELKÁ URÁŽKA :-!
Horší už je snad jen bolševik marxista komunista = vzhledem k jeho známému adorování socialistických časů = to je částečně TOTÉŽ :D :*)
Zdá se že v tom jak fungují EV = máš podobnej přehled a znalost jako o ekonomice = vypoť už odpověď na svou úvodní větu viz ty 11:40 = kde SEBE NADřazuješ nad všechny a SEBE (to JE obvyklé) považuješ za normální. Blbý že tady všechny NAD tebou za NE-normální ;-)
Jestli SE vnímáš jako špičkovej makroekonom = tak co říkáš na předvčerejší noční EKONOMICKOU noc dlouhých nožů https://www.e15.cz/…r-papiru-1375506
Horší už je snad jen bolševik marxista komunista = vzhledem k jeho známému adorování socialistických časů = to je částečně TOTÉŽ :D :*)
Zdá se že v tom jak fungují EV = máš podobnej přehled a znalost jako o ekonomice = vypoť už odpověď na svou úvodní větu viz ty 11:40 = kde SEBE NADřazuješ nad všechny a SEBE (to JE obvyklé) považuješ za normální. Blbý že tady všechny NAD tebou za NE-normální ;-)
Jestli SE vnímáš jako špičkovej makroekonom = tak co říkáš na předvčerejší noční EKONOMICKOU noc dlouhých nožů https://www.e15.cz/…r-papiru-1375506
No vidíš, možná to není 98 %, ale o něco víc nebo taky míň. Ať tedy EU nastaví na automobilovém trhu skutečně férovou tržní soutěž pro vozy se spalovacími motory i EV a uvidíme, jak se to bude vyvíjet. EV bych samozřejmě lidem nijak nezakazoval, ale ani NEVNUCOVAL! :-)
No ale to jen říkáš že nevíš jak věci fungují = dotace tu byly už za praotce ekonoma https://www.grada.cz/…tvi-narodu-9579/?…
Tvrdě NEFÉROVÁ soutěž benzín nafta = ti nevadily
Zlomek tý podpory pro auta BEZ emisí = v tobě vyvolává ODPOR
Nemůže být chyba = u tebe?
Tvrdě NEFÉROVÁ soutěž benzín nafta = ti nevadily
Zlomek tý podpory pro auta BEZ emisí = v tobě vyvolává ODPOR
Nemůže být chyba = u tebe?
autoforum prilis EV nemusi ... ale toto asi nebude vycucane z prsta :
https://www.autoforum.cz/…la-nadhodnocuje/
https://www.autoforum.cz/…la-nadhodnocuje/
Nojo = na tohle prášky NIKDY NEnajdeme :*)
Bohužel zrovna předevčírem Babiš to dotování eště o další korunu plus DPH navýšil = a kdyby jen to https://www.e15.cz/…r-papiru-1375506 tohle je FAKT PROBLÉM a VELKEJ https://www.seznamzpravy.cz/…sko-unese-130437 jako FAKT VELKEJ https://www.e15.cz/…l-dotace-1375509
Ale fakt FASCINUJÍCÍ CO to upozornění na ZVÝHODŇOVÁNÍ nafty kterýmu se řiká dotování (byly tu mezi podobnými odborníky jako si ty i nápady na subvencování = COŽ JE TO SAMÝ náš právní řád to dokonce VŮBEC NErozlišuje) fascinující CO to v hlavách "znalců" udělalo :-!
Na tohle ti prášky ani doktor nezabere = možná pár tisíc hodin studia = takže asi NIC ;-)
EDIT prosim tě vysvětli mi to https://oenergetice.cz/…fty-musi-skoncit
Bohužel zrovna předevčírem Babiš to dotování eště o další korunu plus DPH navýšil = a kdyby jen to https://www.e15.cz/…r-papiru-1375506 tohle je FAKT PROBLÉM a VELKEJ https://www.seznamzpravy.cz/…sko-unese-130437 jako FAKT VELKEJ https://www.e15.cz/…l-dotace-1375509
Ale fakt FASCINUJÍCÍ CO to upozornění na ZVÝHODŇOVÁNÍ nafty kterýmu se řiká dotování (byly tu mezi podobnými odborníky jako si ty i nápady na subvencování = COŽ JE TO SAMÝ náš právní řád to dokonce VŮBEC NErozlišuje) fascinující CO to v hlavách "znalců" udělalo :-!
Na tohle ti prášky ani doktor nezabere = možná pár tisíc hodin studia = takže asi NIC ;-)
EDIT prosim tě vysvětli mi to https://oenergetice.cz/…fty-musi-skoncit
u vas tusim pojde dan na naftu o 1CZK dole ... to bude smrt :-)
Je to ale utrpení pro ty euromarxistické ev-progresivisty.
Už zakázali a regulovali co se dalo ale ti lidé je nechápu, oni jim chtějí udělat dobře ale lidi to ne a ne pochopit a trvají na těch zatracených fosilech. Jednou ta sluníčka klepne pepka.-
Ono tlačit na pilu se dá jen do určitého momentu, potom se ucho džbánu utrhne. :-|:-|:-|
Už zakázali a regulovali co se dalo ale ti lidé je nechápu, oni jim chtějí udělat dobře ale lidi to ne a ne pochopit a trvají na těch zatracených fosilech. Jednou ta sluníčka klepne pepka.-
Ono tlačit na pilu se dá jen do určitého momentu, potom se ucho džbánu utrhne. :-|:-|:-|
kuk
To je úžasné, když se v zákazníkách posiluje dojem že jejich SUV kredenc na kolečkách je skoro závoďák a že to bude poslušné a bezpečné fun auto... :no:
Jediný štestí že jako elektrika to má o dost níž těžište než spalovací popelnice. 8-s
Amerika už se iD4 nemůže dočkat.
Jediný štestí že jako elektrika to má o dost níž těžište než spalovací popelnice. 8-s
Amerika už se iD4 nemůže dočkat.
milanka
Co kdybyste vy fanatičtí zastánci nafty, si zavedli výfuk vašeho miláčka do kabiny? Proč ty vaše jedy máme dýchat my, kteří o to vůbec nestojíme?
×
Sdílení komentáře
×
Otázkou je, na co to je.
Asi to dělají, protože první majitelé ID3 už sdělují své dojmy. Nádhera.
Mohu to potvrdit.
Kdo zkoušel někdy jet rychle v zatáčkách třeba s Patrolem nebo Broukem, ten zhruba taky ví.
PR blemcy toho závodníka jsou k smíchuu, ptz ID4 bude ještě vyšší a těžší.
Všimli jste si, jak na stránkách a v prospektech obecně nejdou moc dohledat technická data?
https://auto.pravda.sk/…o-viaceri-vedci/ aby sme si to s tymi elektrami este nakoniec cele neurychlili ... teda tu cestu do vecnych lovist https://podkapotou.zoznam.sk/…aj-naftove-auta- za mna nejake masove rozsirenie elektra v podstate ani nie je udrzatelne a mozne... no ale opat... snad sa mylim
Ty si asi jeden z tych ktori este stale snivaju o krachu Tesly a nevsimli si rastuci podiel predajov elektrifikovanych aut a raketovo stupajuce akcie EV automobiliek.
Su to prave ludia ako ty ktori su mimo reality a velebia jednorazove spalenie vytazenych fosilnych paliv s nulovou recyklaciou, pred niekolko tisicnasobnym pouzitim kovov a vysokou mierou recyklacie ktora sa zatial neaplikuje kedze v realite sa nehromadia ziadne pouzite baterie, ale je ich celosvetovy nedostatok.
Tlak na vyrobce aut, aby snizoval emise je v poradku, ale musi byt realny.
Umim si predstavit, ze se zakaze vjezd spalovacich aut do centra mest, kde to muze zlepsit emise, ale nutit spotrebitelum EV auta, ktera neprinasi zadna, opakuji zadna pozitiva, je nesmysl. Drtiva vetsina lidi nema na nove EV auta a ojeta budou jeste vetsi loterie nez spalovak. Napr. 10 let stary spalovak lze v pohode provozovat dalsich 5 - 10 let s beznou udrzbou a to ma stale stejny vykon a dojezd. Zatimco 10 let stare EV auta ma baterie na konci zivotnosti a dojezd nizsi minialne o 20 a vice procent.
SRANDA že podpoře DROBNÉMU zvýhodnění EV se tu říká dotace a to samé pro naftu jen v mnoha NÁSOBNĚ VĚTŠÍM rozsahu pro naftu = to dotování není NE NE NE :-O :*) :D :-!
Stojím v koloně za Toyotou hybrid = emise má ale rozumně malý. Stojím za Pašíkem Dieselgate = emise má jako 10 autobusů (zdroj Dopravní fakulta ČVUT). Stojím za Teslou 3 = je BEZemisní
Tržní prostředí tu je OHNUTO dotováním nafty = v rozsahu stovek miliard. To zdá se většině nejen nikdy nevadilo, ale dokonce to část má (záhadnou = protože odkazy = nebo si i každej může dohledat sám) popírat
Zlomeček podpory nafty pro BEZ emisní auta = neuvěřitelnému množství lidí zdá se FAKT VADÍ. No neni to PRČA? Černej humor to teda rozhodně je :*)
VYSVĚTLENÍ ale ne = tak JAK to myslíš že NE? Viz já 10:55 3tí odstavec
Viz já 10:55 3. odstavec. Máme auta co CHRLÍ emise = klasika je TDI Dieselgate = 1 osobák z výfuku chrlí stejně jako 10 autobusů. Pak nízko- emisní = jako třeba moje auto. A pak BEZ emisní = jako je https://www.toyota.cz/…ew-mirai-concept nebo https://elektrickevozy.cz/…ritelnou-kvalitu Tak VYSVĚTLI jak to že to popíráš
Vysvětli absurditu kterou sis vymyslel = a opravdu asi DOBŘE VÍŠ že jen trolíš :-|:-( :'-( :-O :no:
Viz 2. odstavec teď 13:42 a viz 10:55 3. odstavec = máme
1. https://www.toyota.cz/…ew-mirai-concept BEZ emisní auta = s nulovými emisemi
2. s nízkými emisemi https://www.auto.cz/…ny-dojezd-132125
3. ty Pašíky TDI apod. https://www.idnes.cz/…est-oxidy-dusiku
Takze kde je vlastne pravda ?
TO je ZÁKLADNÍ premisa :*) :D
A to že některý auto vypouští jak 10 autobusů a některý překvapivě málo no a některý NIC = to je prostě (snad) BEZ DEBAT :-)
EV auta su ekologicke, maju nulove lokalne emisie a emisie z prevadzky aj na tu najpinavsiu elektrinu na svete su stale radovo nizsie ako u tych najuspornejsich ICE aut, emisie vzniknute pri vyrobe sa prevadzkou vyrovanju ICE vyrobe a prevadzke za cca 80k km prevadzky a potom maju EV nasobne nizsie prevadzkove emisie pri pouziti tej najspinavsej elektriny, alebo nulove pri nabijani z obnovitelnych zdrojov a vyrazne nizsie emisie servisu ako ICE.
Ani ty si neuvedomujes ze to co je najlepsie pre trh, nie je najlepsie pre ludi/danovnikov. Ziadne prirodzene trhove prostredie neexistuje, nie je prirodzene aby trh a jeho ciel maximalizovat zisk mali prioritu pred kvalitou zivota, zdravim a financnym dosledkom na napravu jeho negativnych vplyvov. Praveze lahostajnost a chamtivost spolocnosti sposobili bezohladne vyuzitie tej najjednoduchsej a najlacnejsej formy energie bez riesenia nasledkov, a teraz ked sme ako ludstvo nuteni riesit to, cast neuvedomelych ludi to berie ako buzeraciu a deformovanie uzasneho stavu aky sme tu mali doteraz. Smutne.
Opakujem ze nezmysel je stale nezmyslom aj ked ho budes opakovat dookola. Takto sa tvori fake facts, pozitiva EV su jasne kazdemu kto sa unuva najst si fakty ktorych je dnes aj napriek lobingu dostatok.
Riesit alibisticky emisie iba v meste a nie mimo neho je hlupe, globalne oteplovanie a dalsie ekologicke negativa nerozdeluju povod emisii.
Vytvaras problemy tam kde neexistuju. Dnes mame celosvetovy nedostatok vyroby baterii a EV a ty tu riesis ze ludia nemaju na nove EV? :) Samozrejme ze maju, preto su vypredane a su na ne poradovniky.
Studia dokazala ze 5 rokov prevadzkovane za nova kupene EV je pre majitela lacnejsie ako ICE, takze tu sa tiez mylis a kedze je servis nasobne drahsi u ICE, s pribudajucim vekom sa neprospech ICE bude iba zvysovat a to nehovorim o u niektorych modelov az nasobne vyssej zostatkovej cene EV oproti ICE pri predaji. Fakty tvojim predstavam nedavaju za pravdu a to je aj dovod preco v mnohych krajinach su lizingy na EV nizsie ako u ICE.
K nezmyslom ako ze spalovak ma po 10-20 rokoch rovnaky vykon a dojazd je skoda vyjadrovat sa.. celkovo si skus nastudovat nejake fatky nech nemas taketo skreslene predstavy ktorymi sa tu diskreditujes, potom zistis ze najvacsi vyrobca EV ma po prejdeni 250k km co je u bezneho vodica 12-15 rokov degradaciu iba 8-9% s pouzitim superchargrov, cize najhorsi mozny scenar a pritom 85% nabijani EV sa dnes deje doma malymi prudmi a tvoje subjektivne mylne uvahy zrazu vyznivaju smiesne.. Naozaj, skus pouzivat viac faktov, potom budu tieto diskusie zmysluplnejsie a napomocnejsie pri kritickej diskusii, nebudeme musiet dookola reagovat na tie iste hoaxy a mozeme riesit skutocne nedostatky jednotlivych EV modelov a poukazovat na ne.
Tak už prosím přestań šířit tyto zcestné progresivisticko-marxistické bludy! :-( :no: :no: :no:
Asi si to nezaregistroval ale drviva vacsina krajin planuje postupny az radikalny prechod na udzratelnu spolocnost, cize napajanu z obnovitelnych zdrojov a zaviazali sa k tomu roznymi dohodami. Pre teba je to asi novinka, ale viacere krajiny uz par rokov vyrabaju 100% alebo viac bezemisnej energie z obnovitelnych zdrojov a vie to dosiahnut kazda jedna krajina na svete, je to len otazka casu a planu financne zvladnutelnej transformacie.
Emisie nie su len o oteplovani, v Cine su ovela vacsi problemom statisice umrti sposobene smogom z dopravy.
Vsetko co pisem su lahko overitelne dostupne informacie, to ze ich ty neovladas a fabulujes tu s vymyslenymi vypoctami je tvoj problem..
P.S. Že je ovzduší v čínských městech špatné, je známý fakt (navíc většina toho svinstva stejně nepochází z aut, ale z tamních uhelných elektráren a zastaralých fabrik), ale mi se tady bavíme o EU, kde žijeme.
Přechod aut z pohonu na ropu při jízdě vyrábějící oxid uhelnatý + uhlovodíky + pevné mikročástice + oxidy dusíku (jak říkáš JINAK TO NENÍ ZÁBAVA) na BEZ emisní auta (jedno jestli elektřina nebo vodík nebo jaký jejich poměr) je akce na DESÍTKY LET
Takže se to dělá oboje (logicky) tak nějak SOUČASNĚ = tolik k argumentu že jedno dělat nejdřív a to druhý AŽ POTOM = aby to netrvalo (např.) 50 let ale 100 let? ;-)
Cenově dostupné = na to nejspíš zapomeň https://www.e15.cz/…r-papiru-1375506
Kym nedas protiargument preco je mnou uvedeny fakt klamstvom, tak su to len tvoje nepodlozene pindy. To ze ty mnou udavane fakty neovladas je opat iba tvoj osobny problem, dovzdelaj sa, dovtedy ma prosim neobtazuj svojimi uvahami.
Mimochodem STEJNÁ elektřina (ať taková nebo maková) se používá pro dopravu a zpracování ropy. Takže s trochou nadsázkou jezdíš na:
1. ropu PLUS elektřinu
NEBO
2. na elektřinu BEZ ropy a co všechno to znamená než ti teče do nádrže (to víš nebo to chceš rozeb(í)rat? https://cs.wikipedia.org/…eepwater_Horizon + https://zpravy.aktualne.cz/…e080025900fea04/ atd. atp.
Neuvěřitelný kolik lidí TRVÁ na tom abychom zase byli zaostalí https://energozrouti.cz/…produkce-energie Kdysi to bylo díky otrokářskému systému VŠICHNI MUSÍ poslouchat MĚ komunistu, ale dnes je to dobrovolná volba
Německo staví plyn jako zálohu. Největší rozvoj je oze.
To, že v noci přepneš na plyn, není 100% bezemisní.
Spoliehat na baterky nie je sialenstvo, prave naopak, aj Australia aj California dokazuju ze je to idealna ulozna energie a setri obrovske peniaze, doslova zlata bana. Energeticke uloziska sa buduju uz niekolko rokov a aj kvoli nim sa vdaka economy of scale stale znizuje cena baterii co vyhovuje hlavne EV trhu a do energetiky mozu ist vsetky tie zdegradovane baterie ktore sa kvoli dendridom nevedia nabijat takymi velkymi prudmi tak rychlo a nemaju pozadovanu kapacitu, ani jedno v energetike nevadi a naklady prudko klesaju nie len v energetike ale aj na EV trhu ak bude stale vacsi zaujem o vyradene baterie z EV, odkupna cena EV bude stale pomoerovo vyssia voci nakupnej. Tie miliardy trilionov ktore sa investovali do ropneho priemyslu treba teraz preliat do vyroby baterii, tazenie lithia z oceanov je nasobne mensi a lacnejsi projekt ako 100 rokov masivneho tazenia ropy a hlavne je to ovela cistejsi proces na ktoreho konci nie je spalenie paliva, ale nekonecne pouzivanie a recyklovanie uz raz vytazenych tazkych kovov. Nechapem ze sa z toho robi taky bubak ked ropny priemysel je jedna velka ekologicka a enviromentalna katastrofa ktoru sme sa casom naucili akceptovat.
Nic neni bezemisni, vse se musi nejak a z neceho vyrobit. Muzeme se bavit o navratnosti.
Zhrnute je to napr. tu, aj ked su to starsie data. Stale to ide hore, v niektorych krajinach to islo za posledne stvrtroky hore o 20-30%.
Take Skotsko iba v Q1 2020 vygenerovalo skoro polovicu svojej rocnej spotreby.
Su tu rozne krajiny, od specividkych ako Island a Norsko po uplne bezne ktore pokryvaju prakticky vsetky typy statov a ich zdrojov. Studie preukazali ze kazda jedna krajina vie mat 100% energie z obnovitelnych zdrojov, ci uz sama alebo od susednej krajiny v pripade malych specifickych statov, je to len otazka politickeho rozhodnutia. Je to dokonca tak financne vyhodne ze je to pre krajiny jedna z najlepsich dlhodobych investicii, nie topenia financii v nejakom zelenom trende na zaklade nutenej klimatickej dohody ako sa to snazia ropne spolocnosti a diskuteri ktori im veria propagovat..
https://www.climatecouncil.org.au/…enewable-energy/
Vím, že jsou studie, že všichni mohou být bezemisní do roku 2030. Ale považuji je za vylhané. I kdyby se to dalo provést, nemůžeš si prostě zastavět půl území soláry a zdražit elektřinu na několikanásobek.
Cesko ma drvivu vacsinu solarnych instalacii na ornej pode - blbost. Totalne flaka budovanie solarnych panelov na strechach domov a tovarni, tu mate obrovske medzery, treaba sa inspirovat Nemeckom.
Kede zdroje energie su obnovitelne, logicky musia byt aj lacnejsie a tento fakt v CR potvrdilo aj hnutie Duha. Ziadne zdrazovanie a nie to este o nasobky nehrozi ;)
Studie nie su vylhane, su to jednoduche fakty proti ktorym je silny lobbing od ropnych spolocnosti a zaroven najvacsie z nich, BP, Shell, Chevron, Total, Eni and Exxon patria k najvacsim investorom do obnovitelnych zdrojov. Jedno hlasaju a na druhe nevyhnutelne sa samozrejme pripravuju, lebo s tym pocitaju kedze je to jedina moznost na udrzanie zivota na tejto planete :)
Píšeš o solárech a bateriových systémech - proč je tedy reálně třeba Německo nebuduje a nestaví na nich energetiku? Kde bereš jistotu, že je možné tolik baterií vyrábět? Kolik plochy bychom museli pokrýt, abychom celoročně pokryli spotřebu i v noci?
Argument hnutím Duha, když dovolíš, nebudu brát vážně.
To je problém diskuze tady... Stále odpor proti něčemu co je neznáme bez základní znalosti.
Se spíš obávám že David Attenborough https://www.e15.cz/…mborgova-1374720 má bohužel pravdu = devastujeme planetu zcela neuvěřitelným způsobem. Chce to bejt velkej drsňák = říkat že to má vliv nula
Rozhodně NE o ty šílený věci co fauně floře planetě děláme = viz ten https://www.csfd.cz/…planete/prehled/
A když si nevím = tak radši budu pokračovat = ve jménu https://www.e15.cz/…lni-vedec-852703 v popírání https://www.televizeseznam.cz/…nenosim-64100822 :*)
Po mě potopa = i když dřív na nás asi bude mít vliv tahle potopa https://www.seznamzpravy.cz/…sko-unese-130437 a https://www.e15.cz/…r-papiru-1375506
Lide maji na EV auta ? Kolik procent lidi ma milion na nove EV auto ?
Studii existuji tisice a ono zalezi kdo je zadavatel a kdo to plati.
Zadne EV auto neni po 5 letech levnejsi pro majitele, zadne. Ukaz mi jeden jediny vypocet. Treba my jsme 5 clenna rodina a potrebuji vetsi auto, abychom se tam vsichni vesli a halvne, kdyz jedeme na dovolenou. Takove odpovidajici EV auto je s cenou kolem 2 milionu, zatimco stavajici S-Max stojí 750 tisíc. Chces mi tvrdit, ze rozdil 1.25 milionu se mi vrati po 5 letech ?
Proc tedy vyrobci davaji na baterie zaruku 8 let s tim, ze kapacita klesne maximalne o 30% ? Stojim si za tim, ze spalovak bude mit stejny vykon, ktery ma napsany v technickem prukazu i po 10 letech.
A jak uz tu bylo napsano, pokud by teoreticky cela EU presla na EV auta, pozname to ve mestech (tomu ja fandim), ale celkove to nepozname, protoze osobni doprava se na CELKOVYCH emisich podili v radech procent.
Siris bludy, mnohdy lzi a veli casto ucelove polorpavdy. Sundej ruzove bryle a priznej si pravdu.
ohladom vyvoja automobilovych predajov v diskusiach citam same tupe utopisticke teorie.
pozrime sa na nieco, co sa skutocne deje - predaje aut v Holandsku.
1.ide o jednu z najbohatsich krajin EU, priemerny plat bol v roku 2018 vo vyske 4164 EUR ( treti najvyssi v EU, pre porovnanie Cesko malo 1141 EUR )
2. NED poskytovalo v roku 2019 vysoke dotacie na EV a vysoke dane na auta so spalovacimi motormi. Golf stal tolko, co Tesla 3. vysledok ? predajom EV sa mimoriadne darilo ( myslim, ze viac ako 20 % vsetkych Tesiel predanych v EU bolo predanych prave v NED ).
3.toto platilo do konca roka, kym sa dotacie vyrazne neznizili a upravil sa aj limit na cenu auta ( tusim max 45 000 EUR ). od vtedy sa predal zlomok Tesiel. najpradavanejsimi autami su opat auta so spalovacimi motormi ... napriklad na prvom mieste Golf
4. celkovy efekt na emisie CO2 v NED je ale pravdepodobne negativny, pretoze sa sice predalo niekolko desiatok tisic EV, ale zarove sa predaj novych aut s modernymi spalovacimi motormi znizil na rekordne minima od roku 1960 a rekordne narastol predaj starych jazdenych aut, ktore zrejme produkuju vyrazne viac CO2 / NOx2
Mozes napisat kolko budu naklady EV na prevadzku od 0 do 7 rokov, co bude treba menit, update soft a pod. aka bude ta cena ? (samo bez dobijania a pneu)
Dalsia otazka na teba z coho myslis, ze ziju dealeri ?
Len dam porovnaie ten tvojej 5 rocnej studie na realite mojho jazdenia za 7 rokov. Cenu auta premietnem na dnesnu cenu.
Seat Leon dnes by stal cca 17 000 eur + servis 1500 eur + STK + EK 200 eur + 6200 eur palivo = za 7 rokov prevadzky pri najazde 80 tkm je cena 24 900 eur (pneu a poistky neratam to je aj pri EV)...... Pozeram do cennika VW ID3 a najlacnejsie 37 610 eur ( len za auto ), keby dostanem dotaciu 6000 eur tak je cena 31 610 eur stale je rozdiel cez 6000 eur v neprospech len pri kupe EV, kde nie je zapocitana nejaka navsteva servisu co bude, elektrika .............., takze tvoja uvadzana studia asi nezodpoveda beznemu uzivatelovi........
Ako chces zmenit konzumnu spolocnost zapadneho sveta ?
To nehovorim o krajinach, kde im ukazujeme moznosti techniky a oni sa velmi rychlo na to ucia a chcu to bez ohladu na to ci zdevastuju krajinu, lebo pre firmy je to odbyt. Ako chces toto zmenit ?
Sam vidis, ak sa maju ludia trosku obmedzit, co to sposobuje.
Bohužel velmi na to bude tVWačit jeden VWelký evropský VWýrobce https://www.autoforum.cz/…-vane-z-nemecka/
I protože dám na to co říkala pančitelka na základce (že ropa dojde) jsem pro přechod z masového ježdění na ropu a jízdou do nákupáku masovou výrobu oxidu uhelnatého, uhlovodíků, pevných prachových mikročásteček a oxidů dusíku (jinak to není zábava abych citoval část diskutujících) ale normální přirozenou obměnou = což vychází v chudších státech evropy třeba na 30-40 let
Naco to je? Presne na to na co u ostatnych aut, neekonomickem, nesetrne a zabavne pomalsie prejdenie zakruty ako cistou stopou. To tu budes vypisovat pri kazdom aute ktore bude driftovat? Bola by hlupost nespomenut moznost driftovania u zadnokolky, obzvlast ked skoro vsetky cross a SUV su FWD alebo AWD bez moznosti driftu ci uz kvoli pripajatelnemu RWD alebo nedostatocnemu pomeru, prehrievaniu haldexu atd.. . To ze to dokaze robit stabilne nie je ziadna samozrejmost, iba poukazali na to ze ak to niekto chce robit, moze. Na snehu to skusi asi kazdy majitel.
Skor je na mieste otazka: Naco je takyto default hate? Nezmyselne porovnavanie s Patrolom alebo s chrobakom ktory ako seriovka driftuje asi tak ako Fabia 1.0
Pro pár výjímek z těch asi 2 000 000 000 aut dál spalovací motor = to není problém, ale lidí co sou jak SE popisuješ je zlomečí(číčíčí)ček :-)
Těm ostatním je (viz to jak se lidi chovají) úplně jedno na co jedou jestli benzín (dotovaná) nafta nebo vodík nebo elektřina = pojedou na to co je LEVNĚJŠÍ
No a při ceně baterií někde pod 75-80 USD/kWh spalovací motory zcela nedávaj smysl. VW hlásí že je někde kolem 100 dolarů možná i pod.
Na 99,99% se baterie nezastaví na současných cenách ani schopnostech https://autobible.euro.cz/…-se-za-15-minut/ podobných projektů je dost
Takže nehysterči = ty díky slovenskýmu estébákovi a komunistovi budeš v příších letech myslet zřejmě na hodně jiný věci https://www.e15.cz/…r-papiru-1375506 než na BEZ emisní auta
EDIT možnosti mého (přídavného) elektromotoru 80kW jsou omezené, ale to tiché vyjíždění z garáže a pak stejně tichý odpich od domu = furt i po letech baví těší mě a furt občas vyvolá v lidech na (jinak tiché) ulici nutnost se ohlédnout = jak tiše moje auto jede
https://www.autoforum.cz/…este-tizivejsim/
P.S. Laskavě si odpusť své trapně drzé (a navíc chybné) predikce, co si v budoucnu koupím či nekoupím za auto. Už se chováš jak ti bruselští progresivičtí šmejdi! :-O :no:
Věci se většinou moc nemění = šance že vyhraješ první je dost malá. Jo ASI budeš dál jezdit = něčím jako doteď. Aut typu M3 = je prostě zlomečíček z těch asi 2 miliard