Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Videa

Zpět na článek

Elektrické VW ID.4 se představuje v pohybu. Bzučí a jezdí bokem

105 komentářů

Anonym
i s MBčkem nebo s bagrem.
Otázkou je, na co to je.
Asi to dělají, protože první majitelé ID3 už sdělují své dojmy. Nádhera.
Mohu to potvrdit.
Kdo zkoušel někdy jet rychle v zatáčkách třeba s Patrolem nebo Broukem, ten zhruba taky ví.
PR blemcy toho závodníka jsou k smíchuu, ptz ID4 bude ještě vyšší a těžší.
Všimli jste si, jak na stránkách a v prospektech obecně nejdou moc dohledat technická data?
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ja som hlavne zvedavy ako to bude so spalovakmi po roku 2030 ci skutocne skoncia uplne alebo bude to rozdelene na nejake tie tretinky elektro- plugin- spalovak .. ono zase aj s tymi baterakmi tiez ti nie je sranda predat a zlikvidovat nejaky stary elektormobil... obavam sa aby nas casom nepohltili 10-15 rocne nepredajne e-vraky plne bateriek.... pretoze 15 rocny spalovak za par supov este predas ale 10-15 rocne elektra co s nimi bude to este bude zaujimave.... pretoze takato nutena ekologia mozee mat nakoniec opacny efekt na spolocnost aj planetu... bol by to nakoniec neskutocny paradox keby prave nastupom bateriek sa zistilo ze je zrazu velky problem s dostupnostou vzacnych kovov a ze nakoniec zacnu vznikat este vacsie "priemyselne neekologicke vykyvy" ako pri sucasnych spalovakoch.... neviem no... snad sa obavam zbytocne ....

https://auto.pravda.sk/…o-viaceri-vedci/ aby sme si to s tymi elektrami este nakoniec cele neurychlili ... teda tu cestu do vecnych lovist https://podkapotou.zoznam.sk/…aj-naftove-auta- za mna nejake masove rozsirenie elektra v podstate ani nie je udrzatelne a mozne... no ale opat... snad sa mylim
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
Ano, mylis ;-) Nastastie.
Arese
Ne, naopak, úvahy 3_diamantů jsou zcela na místě. Násilně a antitržně prosazovaná elektrodebilita totiž za pár let skončí nevyhnutelným krachem. Ekologickým, ekonomickým i sociálním. :-( :no: Ty zelení fanatici v Bruselu ji pak stejně budou muset pod tlakem reality odpískat, bohužel ale tato odbočka do slepé uličky vývoje bude automobilky stát mnoho miliard vyhozeným oknem, která jim následně budou velice chybět.... :-O :-( :no:
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
Vidim ze si stale nepochopil zmysel dotacii, ako jedinu moznost donutit vyrobcov robit to co je menej skodlive aj ked to je drahsie. Nasilne a antitrzne je v skutocnosti zodpovedne. Je antitrzne vyrabat drahsie ekologickejsie obaly a pribory a nasilne zakazovat ich predaj ale len *** by proti tomu bojoval.
Ty si asi jeden z tych ktori este stale snivaju o krachu Tesly a nevsimli si rastuci podiel predajov elektrifikovanych aut a raketovo stupajuce akcie EV automobiliek.
Su to prave ludia ako ty ktori su mimo reality a velebia jednorazove spalenie vytazenych fosilnych paliv s nulovou recyklaciou, pred niekolko tisicnasobnym pouzitim kovov a vysokou mierou recyklacie ktora sa zatial neaplikuje kedze v realite sa nehromadia ziadne pouzite baterie, ale je ich celosvetovy nedostatok.
mrazik
EV auta nejsou ekologicka, nejsou bezemisni, to jen pro poradek. Dotace na EV auta nebo dane na spalovaky jsou spatne, protoze ohybaji prirozene trzni prostredi a odnese to obycejny danovy poplatnik.
Tlak na vyrobce aut, aby snizoval emise je v poradku, ale musi byt realny.
Umim si predstavit, ze se zakaze vjezd spalovacich aut do centra mest, kde to muze zlepsit emise, ale nutit spotrebitelum EV auta, ktera neprinasi zadna, opakuji zadna pozitiva, je nesmysl. Drtiva vetsina lidi nema na nove EV auta a ojeta budou jeste vetsi loterie nez spalovak. Napr. 10 let stary spalovak lze v pohode provozovat dalsich 5 - 10 let s beznou udrzbou a to ma stale stejny vykon a dojezd. Zatimco 10 let stare EV auta ma baterie na konci zivotnosti a dojezd nizsi minialne o 20 a vice procent.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Pro pořádek = jak NEJSOU BEZemisní?

SRANDA že podpoře DROBNÉMU zvýhodnění EV se tu říká dotace a to samé pro naftu jen v mnoha NÁSOBNĚ VĚTŠÍM rozsahu pro naftu = to dotování není NE NE NE :-O :*) :D :-!

Stojím v koloně za Toyotou hybrid = emise má ale rozumně malý. Stojím za Pašíkem Dieselgate = emise má jako 10 autobusů (zdroj Dopravní fakulta ČVUT). Stojím za Teslou 3 = je BEZemisní

Tržní prostředí tu je OHNUTO dotováním nafty = v rozsahu stovek miliard. To zdá se většině nejen nikdy nevadilo, ale dokonce to část má (záhadnou = protože odkazy = nebo si i každej může dohledat sám) popírat

Zlomeček podpory nafty pro BEZ emisní auta = neuvěřitelnému množství lidí zdá se FAKT VADÍ. No neni to PRČA? Černej humor to teda rozhodně je :*)
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Ne není bezemisní, ani zdaleka.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To už tu padlo = opakováním se z toho FAKT nestane ;-)

VYSVĚTLENÍ ale ne = tak JAK to myslíš že NE? Viz já 10:55 3tí odstavec
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Nesnaž se tvrdit, že 3tunové EV neprodukuje žádné emise. Víš, že je to nesmysl.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jen to OPAKUJEŠ = VYSVĚTLI to!

Viz já 10:55 3. odstavec. Máme auta co CHRLÍ emise = klasika je TDI Dieselgate = 1 osobák z výfuku chrlí stejně jako 10 autobusů. Pak nízko- emisní = jako třeba moje auto. A pak BEZ emisní = jako je https://www.toyota.cz/…ew-mirai-concept nebo https://elektrickevozy.cz/…ritelnou-kvalitu Tak VYSVĚTLI jak to že to popíráš
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Nebudu ti to vysvětlovat, protože to vysvětlení dobře víš a snažíš se akorát trollit.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To už PŘEHÁNÍŠ!

Vysvětli absurditu kterou sis vymyslel = a opravdu asi DOBŘE VÍŠ že jen trolíš :-|:-( :'-( :-O :no:

Viz 2. odstavec teď 13:42 a viz 10:55 3. odstavec = máme

1. https://www.toyota.cz/…ew-mirai-concept BEZ emisní auta = s nulovými emisemi

2. s nízkými emisemi https://www.auto.cz/…ny-dojezd-132125

3. ty Pašíky TDI apod. https://www.idnes.cz/…est-oxidy-dusiku
mrazik
Mimochdoem jak vsude zminujes dieselgate, tak stejne bych mohl zminit, jak klimatologove zamerne lhali a zkreslovali data z mericich stanic, aby dostali dalsi a dalsi granty - ve skutecnosti to tak strasne nebylo. Stejne bych mohl zminit, ze mereni emisi ve mestech probihalo v tesne bliykosti nejvytizenejsich silnic, kde nikdo nebzdli, ani tam nejsou kancelare atd.
Takze kde je vlastne pravda ?
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No tak KDE je pravda je jasné = tu mám JÁÁÁÁÁ :-!

TO je ZÁKLADNÍ premisa :*) :D

A to že některý auto vypouští jak 10 autobusů a některý překvapivě málo no a některý NIC = to je prostě (snad) BEZ DEBAT :-)
Hendly
Kde klimatologove lhali?
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
Omyl, fakty hovoria jasne.
EV auta su ekologicke, maju nulove lokalne emisie a emisie z prevadzky aj na tu najpinavsiu elektrinu na svete su stale radovo nizsie ako u tych najuspornejsich ICE aut, emisie vzniknute pri vyrobe sa prevadzkou vyrovanju ICE vyrobe a prevadzke za cca 80k km prevadzky a potom maju EV nasobne nizsie prevadzkove emisie pri pouziti tej najspinavsej elektriny, alebo nulove pri nabijani z obnovitelnych zdrojov a vyrazne nizsie emisie servisu ako ICE.
Ani ty si neuvedomujes ze to co je najlepsie pre trh, nie je najlepsie pre ludi/danovnikov. Ziadne prirodzene trhove prostredie neexistuje, nie je prirodzene aby trh a jeho ciel maximalizovat zisk mali prioritu pred kvalitou zivota, zdravim a financnym dosledkom na napravu jeho negativnych vplyvov. Praveze lahostajnost a chamtivost spolocnosti sposobili bezohladne vyuzitie tej najjednoduchsej a najlacnejsej formy energie bez riesenia nasledkov, a teraz ked sme ako ludstvo nuteni riesit to, cast neuvedomelych ludi to berie ako buzeraciu a deformovanie uzasneho stavu aky sme tu mali doteraz. Smutne.
Opakujem ze nezmysel je stale nezmyslom aj ked ho budes opakovat dookola. Takto sa tvori fake facts, pozitiva EV su jasne kazdemu kto sa unuva najst si fakty ktorych je dnes aj napriek lobingu dostatok.
Riesit alibisticky emisie iba v meste a nie mimo neho je hlupe, globalne oteplovanie a dalsie ekologicke negativa nerozdeluju povod emisii.
Vytvaras problemy tam kde neexistuju. Dnes mame celosvetovy nedostatok vyroby baterii a EV a ty tu riesis ze ludia nemaju na nove EV? :) Samozrejme ze maju, preto su vypredane a su na ne poradovniky.
Studia dokazala ze 5 rokov prevadzkovane za nova kupene EV je pre majitela lacnejsie ako ICE, takze tu sa tiez mylis a kedze je servis nasobne drahsi u ICE, s pribudajucim vekom sa neprospech ICE bude iba zvysovat a to nehovorim o u niektorych modelov az nasobne vyssej zostatkovej cene EV oproti ICE pri predaji. Fakty tvojim predstavam nedavaju za pravdu a to je aj dovod preco v mnohych krajinach su lizingy na EV nizsie ako u ICE.
K nezmyslom ako ze spalovak ma po 10-20 rokoch rovnaky vykon a dojazd je skoda vyjadrovat sa.. celkovo si skus nastudovat nejake fatky nech nemas taketo skreslene predstavy ktorymi sa tu diskreditujes, potom zistis ze najvacsi vyrobca EV ma po prejdeni 250k km co je u bezneho vodica 12-15 rokov degradaciu iba 8-9% s pouzitim superchargrov, cize najhorsi mozny scenar a pritom 85% nabijani EV sa dnes deje doma malymi prudmi a tvoje subjektivne mylne uvahy zrazu vyznivaju smiesne.. Naozaj, skus pouzivat viac faktov, potom budu tieto diskusie zmysluplnejsie a napomocnejsie pri kritickej diskusii, nebudeme musiet dookola reagovat na tie iste hoaxy a mozeme riesit skutocne nedostatky jednotlivych EV modelov a poukazovat na ne.
Arese
Jak vůbec můžeš spojovat násilné rozšiřování elektropleček s řešením klimatické krize?! To jako do pár let zavřeš všechny tepelné elektrárny (nebo i ty jaderky, protože produkují potenciálně velmi nebezpečný jaderný odpad)? A postavíš nad Evropou nějakou skleněnou megakopuli, které oddělí atmosféru nad tímto kontinentem od atmosféry nad zbytkem zeměkoule?!! Víš vůbec, že státy EU produkují jen 10 % světových emisí CO2 a z toho jen 3 % produkuje evropská doprava (vč. nákladní)? Tak o čem to tady vůbec mluvíš?! I kdby se ti nějakým zázrakem hned zítra podařilo vyměnit všechny v Evropě provozovaná auta za elekdopravníky, na průměrné světové teplotě by se to ukázalo někde tak na 10. místě za desetinou čárkou, prostě zcela neměřitelně!
Tak už prosím přestań šířit tyto zcestné progresivisticko-marxistické bludy! :-( :no: :no: :no:
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
Tvoja nevedomost je bezhranicna. Davas naozaj hlupe otazky. Ak sa doprava podiela cca 14% na tvorbe globalnych emisii a je dokazane radikalne znizenie emisii pouzitim EV tak by ti to malo byt jasne. Ak si to nepochopoil z nazvu, GLOBALNE oteplovanie neriesi EU a nemusis bluznit o megakupoli, najvacsie trhy EV su Cina, US a EU, ja hovorim o ekologickosti EV vs ICE, neviem co tu splitas o bezemisnych atomovych el. :D
Asi si to nezaregistroval ale drviva vacsina krajin planuje postupny az radikalny prechod na udzratelnu spolocnost, cize napajanu z obnovitelnych zdrojov a zaviazali sa k tomu roznymi dohodami. Pre teba je to asi novinka, ale viacere krajiny uz par rokov vyrabaju 100% alebo viac bezemisnej energie z obnovitelnych zdrojov a vie to dosiahnut kazda jedna krajina na svete, je to len otazka casu a planu financne zvladnutelnej transformacie.
Emisie nie su len o oteplovani, v Cine su ovela vacsi problemom statisice umrti sposobene smogom z dopravy.
Vsetko co pisem su lahko overitelne dostupne informacie, to ze ich ty neovladas a fabulujes tu s vymyslenymi vypoctami je tvoj problem..
Arese
Tvůj příspěvek je bohužel plný různých pololží, nepřesných údajů a zcestných úvah. Mnou udávaný údaj o pouhém 10procentním podílu zemí EU na globální lidské produkci CO2 je široce uznávaným faktem. A že na těchto 10 % má jen 3% podíl silniční doprava, je taky známý fakt. Až bude drtivá většina elektřiny v Evropě vyráběná v bezemisních zdrojích, můžeme se začít bavit o případném ekologickém přínosu elektrodebility. To ale bude trvat ještě desítky let! ;-)
P.S. Že je ovzduší v čínských městech špatné, je známý fakt (navíc většina toho svinstva stejně nepochází z aut, ale z tamních uhelných elektráren a zastaralých fabrik), ale mi se tady bavíme o EU, kde žijeme.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No vidíš teď si to (asi nechtěně) TREFIL = přechod na elektřinu z obnovitelných zdrojů je = akce na DESÍTKY LET

Přechod aut z pohonu na ropu při jízdě vyrábějící oxid uhelnatý + uhlovodíky + pevné mikročástice + oxidy dusíku (jak říkáš JINAK TO NENÍ ZÁBAVA) na BEZ emisní auta (jedno jestli elektřina nebo vodík nebo jaký jejich poměr) je akce na DESÍTKY LET

Takže se to dělá oboje (logicky) tak nějak SOUČASNĚ = tolik k argumentu že jedno dělat nejdřív a to druhý AŽ POTOM = aby to netrvalo (např.) 50 let ale 100 let? ;-)
Arese
Až si klidně EV koupí, KDO CHCE. Ale až mi to žádný debilní bruselský úředník necpe a hlavně ať něchá evropské automobilky žít a vyrábět cenově dostupná normální auta (samozřejmě s nízkými, ale technicky-cenově splnitelnými emisemi, to je jasné).
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ale vo tom to je = navěky tak jak to bylo (když já sem byl mladý) to je sice "normální" (jak tomu říkáš) přání ale tak to nikdy nefungovalo a tak to hlavně NELZE

Cenově dostupné = na to nejspíš zapomeň https://www.e15.cz/…r-papiru-1375506
Hendly
Nutí tě někdo kupovat ev? Dnes jsou auta levná jako nikdy před tím. Zkus se podívat na starší ceníky a na platy v té době.
Arese
Ty seš tak blbej, nebo to jenom děláš? Nebo nesleduješ dění kolem sebe, ty nevnímáš to běsnění bruselských regulátorů a tlak elektroloby, aby prodej normálnch aut úplně zakázali?!!
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
:D Jasne.. mnou udavane fakty su lzi ale tvoje uplne odveci cisla ktore sa nijak netykaju globalnych emisii a teda temy ktoru tu riesim to je v poriadku :D Ty si siroko uznavany fabulator :)
Kym nedas protiargument preco je mnou uvedeny fakt klamstvom, tak su to len tvoje nepodlozene pindy. To ze ty mnou udavane fakty neovladas je opat iba tvoj osobny problem, dovzdelaj sa, dovtedy ma prosim neobtazuj svojimi uvahami.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Můžeš mi prosímtě ty země s obnovitelnou energetikou, kromě naprosto specifického Norska, ukázat?
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Viz já 13:06 = hlavně 3. odstavec VO TOM to totiž je. Tolik k tolik oblíbenému (ne)argumentu = o zdrojích elektřiny ;-)

Mimochodem STEJNÁ elektřina (ať taková nebo maková) se používá pro dopravu a zpracování ropy. Takže s trochou nadsázkou jezdíš na:

1. ropu PLUS elektřinu

NEBO

2. na elektřinu BEZ ropy a co všechno to znamená než ti teče do nádrže (to víš nebo to chceš rozeb(í)rat? https://cs.wikipedia.org/…eepwater_Horizon + https://zpravy.aktualne.cz/…e080025900fea04/ atd. atp.

Neuvěřitelný kolik lidí TRVÁ na tom abychom zase byli zaostalí https://energozrouti.cz/…produkce-energie Kdysi to bylo díky otrokářskému systému VŠICHNI MUSÍ poslouchat MĚ komunistu, ale dnes je to dobrovolná volba
Hendly
Rakousko, Německo a další k tomu míří.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Rakousko nevím, ale velmi o tom pochybuji, a Německo staví uhelné a plynové elektrárny a počítalo s tím, že bude 20 % dovážet. To nezní zrovna bezemisně, že?
Hendly
Na Rakousko se podívej. Jde hlavně o trend ve kterém ev pomáhají.
Německo staví plyn jako zálohu. Největší rozvoj je oze.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
"ale viacere krajiny uz par rokov vyrabaju 100% alebo viac bezemisnej energie z obnovitelnych zdrojov a vie to dosiahnut kazda jedna krajina na svete"

To, že v noci přepneš na plyn, není 100% bezemisní.
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
To je snad jasny fakt. Najvacsi problem klasickych elektrarni je prave znizeny odber a nutena znizena vyroba v noci, takze solarne elektrarne na ktore si narazal praveze riesia tento problem a ak su jedinym zdrojom energie, co je velmi nepravedepodobne, riesi sa to ci uz bateriovymi alebo precerpavacimi uloziskami energie. Ak nie su k dispozicii, ano, docasne riesenie mozu byt velmi ciste paroplynne elektrarne ktore sa budu postupne budovanim obnovitelnych elekrarni zatvarat. Kedze nie som ekologicky fanatik ako ma tu par "expertov" oznacuje, ale technologicky nadsenec, zaujimaju ma samozrejme aj odnekonecna fungujuce obnovitelne zdroje, ale zaroven predpokladam aj vyrazne rastuci odber kvoli masovemu rozsirovaniu nocneho nabijania EV a teda solar sam o sebe nemoze byt primarny zdroj. Tesla vsak predstavila navrh 160km2 solarneho pola s bateriami ktore dokaze pokryt celu spotrebu US (dnesnu, bez prechodu na EV) takze sa caka len na rozhodnutie politikov kedy a v akej miere chcu transformovat energetiku. Ak uz maju globalne oteplovanie v pazi, tak aspon kvoli dlhodobemu zisku. Motivaciou su stovky milionov usetrenych v Australii vdaka Tesla bateriam.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Každopádně dnes nevím o žádné zemi s takovým konceptem energetiky. Spoléhat na baterie mi přijde jako šílenství - co by to asi udělalo s jejich cenami a jaké by byly dlouhodobé náklady? A kde bychom my takové pole budovali?
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
O tych krajinach som pisal nizsie a budem tam pokracovat..
Spoliehat na baterky nie je sialenstvo, prave naopak, aj Australia aj California dokazuju ze je to idealna ulozna energie a setri obrovske peniaze, doslova zlata bana. Energeticke uloziska sa buduju uz niekolko rokov a aj kvoli nim sa vdaka economy of scale stale znizuje cena baterii co vyhovuje hlavne EV trhu a do energetiky mozu ist vsetky tie zdegradovane baterie ktore sa kvoli dendridom nevedia nabijat takymi velkymi prudmi tak rychlo a nemaju pozadovanu kapacitu, ani jedno v energetike nevadi a naklady prudko klesaju nie len v energetike ale aj na EV trhu ak bude stale vacsi zaujem o vyradene baterie z EV, odkupna cena EV bude stale pomoerovo vyssia voci nakupnej. Tie miliardy trilionov ktore sa investovali do ropneho priemyslu treba teraz preliat do vyroby baterii, tazenie lithia z oceanov je nasobne mensi a lacnejsi projekt ako 100 rokov masivneho tazenia ropy a hlavne je to ovela cistejsi proces na ktoreho konci nie je spalenie paliva, ale nekonecne pouzivanie a recyklovanie uz raz vytazenych tazkych kovov. Nechapem ze sa z toho robi taky bubak ked ropny priemysel je jedna velka ekologicka a enviromentalna katastrofa ktoru sme sa casom naucili akceptovat.
mrazik
Mimochodem, vyroba solarnich panelu vygeneruji velmi mnoho emisi ze jejich navratnost je pomerne dlouha. Zajimave je, ze lepsi jsou vetrne elektrarny, tam je ale problem co s lopatkama po konci zivotnosti.
Nic neni bezemisni, vse se musi nejak a z neceho vyrobit. Muzeme se bavit o navratnosti.
Hendly
Návratnost FVE už se velice zlepšila. Bilance co2 je kladna v nasobcich.
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
Trochu (citaj uplne :) ) zabudas na emisie pri vyrobe klasickych elektrarni, ich udrzby, pri samotnej vyrobe energie, pri doprave a spracovani paliva, pri vyrobe dopravnych prostriedkov a ciest/trati na to pouzitych, emisie vzniknute pri doprave zamestnancov do elektrarni, bani a rafinerii... ak chceme porovnavat, tak porovnavajme ferovo. Ano, nic nie je bezemisne, ale tie rozdiely su drakonicke a o to prave ide. S obnovitelnymi zdrojmi mozeme prist do urovne emisii ktore planeta bude prirodzenymi procesmi "konzumovat" rychlejsie ako ich budeme vyrabat. Budu sa ukladat v stromoch a uhli ktore mi prestaneme palit..
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
No mozem neukazat ked tak pekne poprosis? :)
Zhrnute je to napr. tu, aj ked su to starsie data. Stale to ide hore, v niektorych krajinach to islo za posledne stvrtroky hore o 20-30%.
Take Skotsko iba v Q1 2020 vygenerovalo skoro polovicu svojej rocnej spotreby.
Su tu rozne krajiny, od specividkych ako Island a Norsko po uplne bezne ktore pokryvaju prakticky vsetky typy statov a ich zdrojov. Studie preukazali ze kazda jedna krajina vie mat 100% energie z obnovitelnych zdrojov, ci uz sama alebo od susednej krajiny v pripade malych specifickych statov, je to len otazka politickeho rozhodnutia. Je to dokonca tak financne vyhodne ze je to pre krajiny jedna z najlepsich dlhodobych investicii, nie topenia financii v nejakom zelenom trende na zaklade nutenej klimatickej dohody ako sa to snazia ropne spolocnosti a diskuteri ktori im veria propagovat..
https://www.climatecouncil.org.au/…enewable-energy/
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Takže z toho odkazu vyplývá, že země se 100% obnovitelnou energetikou neexistují a nejvíc se tomu blíží ty, které mají geotermální, vodní nebo větrné zdroje. Hmm... A teď mi řekni, co má stavět Česko?

Vím, že jsou studie, že všichni mohou být bezemisní do roku 2030. Ale považuji je za vylhané. I kdyby se to dalo provést, nemůžeš si prostě zastavět půl území soláry a zdražit elektřinu na několikanásobek.
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
Ako pisem, to su 2 roky stare data a ako tiez pisem, ak za stvrtinu roka vygeneruje Skotsko skoro polovicu rocnej spotreby, tak mozeme povedat ze splna svoj plan vyrabat 100 alebo viac % svojej spotreby 2020 z obnovitelnych zdrojov (OZ). Okrem Skotska je to Paraquay, Island, Costa Rica.. takze ano, existuju a hlavne je to len otazka casu a budovania novych elektrarni, nie toho ci to je mozne alebo nie. Samozrejme ze vyuzivaju tie najdostupnejsie zdroje ake maju, Cesko ich ma samozrejme tiez, ma viacej slnka ako UK a Skotsko ale neskutocne na ne kasle. Cesko je na tom v porovnani so Slovenskom uplne mizerne :) a to sa nestava casto :) Ak ovladas energeticky mix CR a jeho vyvoj tak vies ze podiel OZ do konca kazdym rokom klesa, z 12% 2015 na 3,9% co je nonsenc. Najviac odflaknute su vietor a slnko, tam je velky potencial v niekolko desatnasobkoch vykonu. Co by CR vsak najviac potrebovalo je zbavit sa uholnych elektrarni ktore tvoria neskutocnych 49% z mixu a prejs na ciste a vysokoefektivne paroplynne z velkej casti a zvysnu cast ako aj buducne narasty spotreby pokryt elektrarnami na OZ. Treba zatlacit na vladu.
Cesko ma drvivu vacsinu solarnych instalacii na ornej pode - blbost. Totalne flaka budovanie solarnych panelov na strechach domov a tovarni, tu mate obrovske medzery, treaba sa inspirovat Nemeckom.

Kede zdroje energie su obnovitelne, logicky musia byt aj lacnejsie a tento fakt v CR potvrdilo aj hnutie Duha. Ziadne zdrazovanie a nie to este o nasobky nehrozi ;)
Studie nie su vylhane, su to jednoduche fakty proti ktorym je silny lobbing od ropnych spolocnosti a zaroven najvacsie z nich, BP, Shell, Chevron, Total, Eni and Exxon patria k najvacsim investorom do obnovitelnych zdrojov. Jedno hlasaju a na druhe nevyhnutelne sa samozrejme pripravuju, lebo s tym pocitaju kedze je to jedina moznost na udrzanie zivota na tejto planete :)
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Skotsko je prakticky ostrovní země a může se vesele obestavět větrníky, které jsou sice nerecyklovatelné svinstvo, ale nevadí. Navíc ty tvoje výpočty nedávají smysl - nejde o to vyrobit během roku 100 % spotřeby, ale o to, abys ji v reálném čase pokrýval.

Píšeš o solárech a bateriových systémech - proč je tedy reálně třeba Německo nebuduje a nestaví na nich energetiku? Kde bereš jistotu, že je možné tolik baterií vyrábět? Kolik plochy bychom museli pokrýt, abychom celoročně pokryli spotřebu i v noci?

Argument hnutím Duha, když dovolíš, nebudu brát vážně.
Hendly
Ty to kritizujes, ale zároveň tve dotazy ukazuji, že tu problematiku neznáš...
To je problém diskuze tady... Stále odpor proti něčemu co je neznáme bez základní znalosti.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Děkuji za tvůj typický argument "ty tomu nerozumíš". :yes:
mrazik
Globalni oteplovani je zastary pojem, jsi moc pozadu. Aktualne se mluvi o globalni zmene klimatu a ani vedci-klimatologove se nedokazou shodnout, jak velky ma vliv clovek a zda vubec.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Zda vůbec?

Se spíš obávám že David Attenborough https://www.e15.cz/…mborgova-1374720 má bohužel pravdu = devastujeme planetu zcela neuvěřitelným způsobem. Chce to bejt velkej drsňák = říkat že to má vliv nula
mrazik
Dekuji za potvrzeni toho, ze vlastne nikdo nic nevi.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Důležitý je mít poslední slovo VO TO TOTIŽ DE

Rozhodně NE o ty šílený věci co fauně floře planetě děláme = viz ten https://www.csfd.cz/…planete/prehled/

A když si nevím = tak radši budu pokračovat = ve jménu https://www.e15.cz/…lni-vedec-852703 v popírání https://www.televizeseznam.cz/…nenosim-64100822 :*)

Po mě potopa = i když dřív na nás asi bude mít vliv tahle potopa https://www.seznamzpravy.cz/…sko-unese-130437 a https://www.e15.cz/…r-papiru-1375506
mrazik
Pripominas mi google, taky umi jen odkazy :-)
Hendly
Tak když by jsi ty fakta znal nemusíš tu na ně dostávat odkazy.
mrazik
Automobilka je firma jako kazda jina a jeste k tomu akciova spolecnost odpovedna svym akcionarum, kteri neprovozuji charitu, ale vlozili do ni sve penize za ucemel zisku. Ty jim chces narizovat a urcovat co maji vyrabet, protoze je to proste spravne - at uz je to pravda nebo ne. Jak jsem psal, jsem pro regulaci a tlak na emise, ale musi to davat smysl, hlavne fyzikalni.
Lide maji na EV auta ? Kolik procent lidi ma milion na nove EV auto ?
Studii existuji tisice a ono zalezi kdo je zadavatel a kdo to plati.
Zadne EV auto neni po 5 letech levnejsi pro majitele, zadne. Ukaz mi jeden jediny vypocet. Treba my jsme 5 clenna rodina a potrebuji vetsi auto, abychom se tam vsichni vesli a halvne, kdyz jedeme na dovolenou. Takove odpovidajici EV auto je s cenou kolem 2 milionu, zatimco stavajici S-Max stojí 750 tisíc. Chces mi tvrdit, ze rozdil 1.25 milionu se mi vrati po 5 letech ?
Proc tedy vyrobci davaji na baterie zaruku 8 let s tim, ze kapacita klesne maximalne o 30% ? Stojim si za tim, ze spalovak bude mit stejny vykon, ktery ma napsany v technickem prukazu i po 10 letech.
A jak uz tu bylo napsano, pokud by teoreticky cela EU presla na EV auta, pozname to ve mestech (tomu ja fandim), ale celkove to nepozname, protoze osobni doprava se na CELKOVYCH emisich podili v radech procent.
Siris bludy, mnohdy lzi a veli casto ucelove polorpavdy. Sundej ruzove bryle a priznej si pravdu.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Viz ty 10:31 = jak myslíš to "nejsou bezemisní"?
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Sorry, ale jsi mimo. Ano, při velkém nájezdu je zřejmě EV ekologičtější. Ne, trh není o tom, že zlí kapitalisté navyšují zisky a lid trpí. Trh je společnost jako celek. Ne, EV nezastaví oteplování a ještě jsme ani nevyřešili, kterým čistým zdrojem je chceme nabíjet. Ne opravdu velká část lidí, kteří si kupují Dacii, nemá třeba 600k na levné EV a nejlépe se ho po 8 letech zase zbavit. Nízké provozní náklady platí možná teď, když máš nabíjení zdarma a neplatíš spotřební daň. A to, že EV má po 12-15 letech 8-9% úbytek je od tebe normální demagogie. Hamuna tu postovala Teslu Model 3 s 6.5% degradací za rok. Staré Leafy mají jakou kapacitu - 60 až 80 %? To totiž není jen o nájezdu, ale i teplotních extrémech a dalších faktorech. Je to asi jako by ses divil, jak se ti může rozbít 15leté ICE, když jsi se služebákem nalítal 200 tisíc za rok a neměnil nic než spotřební díly.
LORASI
ze sa tu stale hadate so svedkami elonovymi :-) im nejde o rozsirovanie EV, ale aby sa predavali auta od Muska :)

ohladom vyvoja automobilovych predajov v diskusiach citam same tupe utopisticke teorie.

pozrime sa na nieco, co sa skutocne deje - predaje aut v Holandsku.

1.ide o jednu z najbohatsich krajin EU, priemerny plat bol v roku 2018 vo vyske 4164 EUR ( treti najvyssi v EU, pre porovnanie Cesko malo 1141 EUR )
2. NED poskytovalo v roku 2019 vysoke dotacie na EV a vysoke dane na auta so spalovacimi motormi. Golf stal tolko, co Tesla 3. vysledok ? predajom EV sa mimoriadne darilo ( myslim, ze viac ako 20 % vsetkych Tesiel predanych v EU bolo predanych prave v NED ).
3.toto platilo do konca roka, kym sa dotacie vyrazne neznizili a upravil sa aj limit na cenu auta ( tusim max 45 000 EUR ). od vtedy sa predal zlomok Tesiel. najpradavanejsimi autami su opat auta so spalovacimi motormi ... napriklad na prvom mieste Golf
4. celkovy efekt na emisie CO2 v NED je ale pravdepodobne negativny, pretoze sa sice predalo niekolko desiatok tisic EV, ale zarove sa predaj novych aut s modernymi spalovacimi motormi znizil na rekordne minima od roku 1960 a rekordne narastol predaj starych jazdenych aut, ktore zrejme produkuju vyrazne viac CO2 / NOx2
houmr
Napisem ti cenu servisu od nova za 7 rokov prevadzky vozidla. Spadaju do toho rocne servisne prehliadky, raz sa musel menit akumulator a celkovo co si ziadalo auto za tu dobu od veku 0 do 7 rokov.... (nepocitam do toho pneu), tak celkove naklady su cca 1500 eur (39 500 Kc).
Mozes napisat kolko budu naklady EV na prevadzku od 0 do 7 rokov, co bude treba menit, update soft a pod. aka bude ta cena ? (samo bez dobijania a pneu)

Dalsia otazka na teba z coho myslis, ze ziju dealeri ?

Len dam porovnaie ten tvojej 5 rocnej studie na realite mojho jazdenia za 7 rokov. Cenu auta premietnem na dnesnu cenu.
Seat Leon dnes by stal cca 17 000 eur + servis 1500 eur + STK + EK 200 eur + 6200 eur palivo = za 7 rokov prevadzky pri najazde 80 tkm je cena 24 900 eur (pneu a poistky neratam to je aj pri EV)...... Pozeram do cennika VW ID3 a najlacnejsie 37 610 eur ( len za auto ), keby dostanem dotaciu 6000 eur tak je cena 31 610 eur stale je rozdiel cez 6000 eur v neprospech len pri kupe EV, kde nie je zapocitana nejaka navsteva servisu co bude, elektrika .............., takze tvoja uvadzana studia asi nezodpoveda beznemu uzivatelovi........
houmr
Este otazocka pises o ekologii a myslis ze EV to zachrania.
Ako chces zmenit konzumnu spolocnost zapadneho sveta ?
To nehovorim o krajinach, kde im ukazujeme moznosti techniky a oni sa velmi rychlo na to ucia a chcu to bez ohladu na to ci zdevastuju krajinu, lebo pre firmy je to odbyt. Ako chces toto zmenit ?
Sam vidis, ak sa maju ludia trosku obmedzit, co to sposobuje.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Žádný antitržní krok není zodpovědný. A myslet si, že zakážeš v Evropě plastové příbory a zachráníš tím planetu, je stejně stupidní, jako přikázat EV skrze extrémně zvýhodňující regulace a pak se těšit, že jejich dosud zanedbatelný podíl roste.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
V chudých post-socialistických zemích východní evropy žádný za 10 let nehrozí = u nás díky slovenskému exportu https://domaci.ihned.cz/…ost-na-slovensko teď přijdou ekonomický problémy asi rozsahu který si lidi nejsou ochotní ani připustit https://www.e15.cz/…r-papiru-1375506 pro přechod na EV (do 10ti let) fakt NEBUDE PROSTOR

Bohužel velmi na to bude tVWačit jeden VWelký evropský VWýrobce https://www.autoforum.cz/…-vane-z-nemecka/

I protože dám na to co říkala pančitelka na základce (že ropa dojde) jsem pro přechod z masového ježdění na ropu a jízdou do nákupáku masovou výrobu oxidu uhelnatého, uhlovodíků, pevných prachových mikročásteček a oxidů dusíku (jinak to není zábava abych citoval část diskutujících) ale normální přirozenou obměnou = což vychází v chudších státech evropy třeba na 30-40 let
Arese
Je to prostě mimořádně trapné video. A ten odporný bzučivý zvuk, je fakt úděsný.... :-( :-O :-( :no:
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
Preco mas neochvejnu potrebu okamzite negovat tak oblubenu vlastnost aut u automobilovych nadsencov?
Naco to je? Presne na to na co u ostatnych aut, neekonomickem, nesetrne a zabavne pomalsie prejdenie zakruty ako cistou stopou. To tu budes vypisovat pri kazdom aute ktore bude driftovat? Bola by hlupost nespomenut moznost driftovania u zadnokolky, obzvlast ked skoro vsetky cross a SUV su FWD alebo AWD bez moznosti driftu ci uz kvoli pripajatelnemu RWD alebo nedostatocnemu pomeru, prehrievaniu haldexu atd.. . To ze to dokaze robit stabilne nie je ziadna samozrejmost, iba poukazali na to ze ak to niekto chce robit, moze. Na snehu to skusi asi kazdy majitel.
Skor je na mieste otazka: Naco je takyto default hate? Nezmyselne porovnavanie s Patrolom alebo s chrobakom ktory ako seriovka driftuje asi tak ako Fabia 1.0
Arese
Hele, to elektrohujer jako ty prostě nikdy nemůže pochopit. Pokud budu mít BMW M3 nebo Ford Mustang, tak asi čas od času na nějaké to driftování na bezpečném místě dostanu chuť (samozřejmě za odpovídající pěkné zvukové kulisy vytáčeného motoru), ale u bzučící plečky je něco podobného prakticky vyloučeno. Ta likviduje jakýkoliv zážitek z podobného řidičckého "blbnutí" už z principu, je to jen tupý, sterilní a směšně bzučící elektropřepravník přepravující svoji posádku z bodu A do bodu B - tedy než se mu vybijí ty obludně těžké a drahé baterky a to bude při takovém "dovádění" velmi brzy... :-( :no: :no: :no:
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nojo ale ty za1vé nikdy M3 apod. mít nebude = si neměl nemáš a fakt asi mít nebudeš. Budeš mít dál tako jako většina krabici na 4 kolech = na cestu do práce a nákupáku. Jen ŠÍLÍŠ jak sou všichni co sou nad tebou mimo = že by ty miliardy aut měly bejt časem NE závislý na ropě kterou nemáme a s ca 3násobně efektivnějším pohonem a dokonce BEZ emisní

Pro pár výjímek z těch asi 2 000 000 000 aut dál spalovací motor = to není problém, ale lidí co sou jak SE popisuješ je zlomečí(číčíčí)ček :-)
Těm ostatním je (viz to jak se lidi chovají) úplně jedno na co jedou jestli benzín (dotovaná) nafta nebo vodík nebo elektřina = pojedou na to co je LEVNĚJŠÍ
No a při ceně baterií někde pod 75-80 USD/kWh spalovací motory zcela nedávaj smysl. VW hlásí že je někde kolem 100 dolarů možná i pod.

Na 99,99% se baterie nezastaví na současných cenách ani schopnostech https://autobible.euro.cz/…-se-za-15-minut/ podobných projektů je dost

Takže nehysterči = ty díky slovenskýmu estébákovi a komunistovi budeš v příších letech myslet zřejmě na hodně jiný věci https://www.e15.cz/…r-papiru-1375506 než na BEZ emisní auta

EDIT možnosti mého (přídavného) elektromotoru 80kW jsou omezené, ale to tiché vyjíždění z garáže a pak stejně tichý odpich od domu = furt i po letech baví těší mě a furt občas vyvolá v lidech na (jinak tiché) ulici nutnost se ohlédnout = jak tiše moje auto jede
Arese
Euromarxističtí šílenci nás prostě násilnou elektrodebilitou směřují do naprosté ekonomické i ekologické sebevraždy a každý rozumně uvažující člověk to musí vidět. To je celé. :-( :no:
https://www.autoforum.cz/…este-tizivejsim/
P.S. Laskavě si odpusť své trapně drzé (a navíc chybné) predikce, co si v budoucnu koupím či nekoupím za auto. Už se chováš jak ti bruselští progresivičtí šmejdi! :-O :no:
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Mohl bys VELMI ZMÍRNIT = to své urážení? Já teda MARXISTU považuju za EXTRÉMNÍ urážku. TY furt házíš ŠMEJDAMA apod. Co to je "naprosté ekonomické i ekologické sebevraždy"?

Věci se většinou moc nemění = šance že vyhraješ první je dost malá. Jo ASI budeš dál jezdit = něčím jako doteď. Aut typu M3 = je prostě zlomečíček z těch asi 2 miliard
Arese
Prozradím ti malé tajemství - ano, M3 si nekoupím, mám ale v plánu si pro radost koupit jinou, velmi silnou zadokolku. Ale jestli se tak v budoucnu opravdu stane nebo jestli si to nakonec rozmyslím, do toho je ti opravdu úplné h.o.v.n.o. :-)
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Takže tě urazím, jsi typický příklad eurošmejdského neomarxisty, který je marxistou ale uráží ho to. :D:D:D
Arese
Přesně tak, proto se i já k takovému "urážení" s radostí přidávám! :*)
Avatar - Roman Horký
Roman Horký
si říkali za komunistů policajti. A ano, podstatná část běžného užívání osobního vozu je právě jízda bokem. Bože byl ten svět tak blbej vždycky nebo opravdu až teď v posledních letech?
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Rozhodně VŽDY = viz i motto co mám tady ;-)
Avatar - Roman Horký
Roman Horký
Máš pravdu ale je to čím dál horší (asi ta paměť :-) )
gtr
Jediný motto co tady máš je "státem dotovaná nafta" 😂 vždy pobavíš , ale bohužel nemá tím pádem vůbec smysl číst tvoje sáhodlouhé rádoby chytré příspěvky.
👍 Super že nám ji stát dotuje spotřební daní a DPH,jinak by stál litr asi 15kč to je fakt super dotace 😂😂😂😂
Ale jinak seš dobrej,chce to jen změnit prášky nebo doktora.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Na retardaci prášky nefungují, bohužel.
Mig_35
Na startovní čáře máš dva běžce.
Jednomu z nich dáš na záda batoh s deseti kilogramy a druhému s třiceti kilogramy.
A prásk - startovní výstřel.
Ten s těžším nákladem prohrává a podává protest.
Odpověď jury: ale vždyť jste měli oba dva zátež!
Závod byl čestný :yes:
Avatar - _Karel_
_Karel_
A tohle je snad závod mezi naftou a benzínem?
Pointou bylo hlavně neustálé trapné opakování, vždy a všude.
A nafta samozřejmě není dotovaná, je daňově zvýhodněná.
Mig_35
Ano, díky Babišovi a spol o další korunu.
A celkově je to zvláštní, když palivo z obrovské části používané pro komerční účely je zatíženo menší daní, než palivo pro soukromý rezort.
Celkem by mě zajímalo, jak je to jinde v EU.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Ve většině zemí EU je spotřební daň na naftu nižší.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Je to VŠUDE po Evropě = nejvíc v Holandsku tam je nafta dokonce zvýhodněná o ca 9 kč/litr vedle v Německu ca 5 kč atp.

Babiš na stát kašle https://www.e15.cz/…r-papiru-1375506 dělá jen co je výhodný PRO NĚJ = má skoromonopol na adBlue a po vraždě kmotra Mrázka podíl z každýho litru ropných paliv. Proto sme v dobíjecí infrastruktuře (před)poslední v EU = díky bohu za Rumunsko ;-)

Asi 75% je momentálně podíl nafty ca 25% benzín = LPG, CNG to je asi 1% přesný čísla nejsou důležitý. Stát zvýhodňuje (slovo dotování tu u nemalý části lidí vyvolává.. no viz dneska Karel a gtr :-! ) těch 75%. A bohužel nejen nižší daní. Poslední hřebíček do absurdity JAKO výhodnější nafty je realita zpracování ropy = z barelu ropy ujedeš dál na benzín než na naftu

Původní úmysl zvýhodnit nákladní dopravu přesně splňuje to CESTA DO PEKEL JE DLÁŽDĚNA DOBRÝMI ÚMYSLY
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Je to tak Karle JEDEN z vás plácá blbosti o kterejch NIC neví https://oenergetice.cz/…fty-musi-skoncit

A slušná BLBOST je i ten tvůj "závod" = prostě když ten ropnej produkt kterýho se z tuny vyrobí MÍŇ převodem z velkoobchodních kg na maloobchodní litry zvýhodníš = je to ŠPATNĚ stejně jako když pak ze 2 současně vyráběnejch ropnejch produktů jeden daní ZVÝHODNÍŠ = správněji dotuješ.

Fakt ŠÍLENÝ že tak prostá věc = vyvolává i rokY po tom co sem to zmínil = takový vášně a VYMÝŠLENÍ si že tržní cena je nesmysl. Připomenu že sem to napsal WinDieslovi na jeho DOTOVÁNÍ EV = že dieslový motory rsp. jejich palivo je CELEJ JEHO ŽIVOT DOTOVANÝ
A bez toho = by v Evropě nebyl poměr benzínovejch naftovejch aut až 50:50 ale třeba 90-95 vs jednotky procent dieslu v osobních autech

A VO TOM TO CELÝ JE
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Samozřejmě (netuším proč = určitě VÍŠ že o problematice NIC NEVÍŠ) je dotovaná https://oenergetice.cz/…fty-musi-skoncit

JAK sis to vymyslel? Že M. Müller a G. Kell a redaktoři https://oenergetice.cz/ a editor = sou proti tobě TUPÝ HOVADA jak nám říká ryccardo nebo JAK?

Prostě obecně fosilní paliva sou DOTOVANÝ a je to fakt problém a špatně. A dotování nafty ve stovkách miliard vyrobilo evropskou absurditu kdy se polovina aut prodávala s dieslem = ve všem dražší horší poruchovější. Vysvětloval to už kdysi velkej fanda dieslů pro jejich účinnost (to už je taky pryč účinnější jde dneska benzín hybrid a drtivě účinnější EV) Vaculík. Takže jo všichni co ste tu (bůhvíproč) že to není dotování ceny nafty = ste blábolili (fakt netuším proč)

EDIT jak vidím nalítávat :no: tak máte někdo koule vysvětlit PROČ? Viz odkazy a za tu dobu sem je dal v češtině, němčině, angličtině, francouzštině a španělštině = je to DOTOVÁNÍ ;-)
Plus furt dokola píšu že nejde o slovo ale o to CO TO ZNAMENÁ = že nafta je celý desítky let ZVÝHODŇOVANÁ = bez toho počet dieslů v osobních autech spadne na.. jednotky procent. Nafta dává smysl až někde od 3 tun nahoru nebo při extrémně vysokých nájezdech. Jinak NE = ví se to dááávno. Když od 1. ledna po celý evropě zmizí dotování nafty (už se to roky projednává = dával sem odkazy na německej parlament) tak v tu chvíli budou bazary zahlcený statisícema neprodejných aut (to je důvod proč to taky nebylo zrušeno = přineslo by to neřešitelnej masakr)
Šimpanz
Omyl, ten závod vypadá úplně jinak, na startovní čáře máš těch běžců daleko víc, nejméně 7. Přičemž prvním dvěma běžcům dáváš na záda batoh zhruba o hmotnosti jejich těla (daně), takže když oba váží 75kg, tak jednomu dáš na záda 80kg a druhému cca 70kg a oba ještě dodatečně potrestáš (povinné přimíchávání biosložky). Takže první musí mít jednu ruku přivázanou za zády a druhý obě ruce. Ostatních 5 běžců je vysmátých, protože buď nesou batůžek s 15-20 kg a nebo největší miláček a oblíbenec pořadatele závodu vůbec nic. Výsledek závodu je přesto takový, že společně protnou cílovou pásku ti první dva nicméně pořadatel vyhlásí jako vítěze toho posledního co nenesl vůbec nic a měl obě ruce volné. A pro jistotu první dva do závodů po roce 2030 vůbec nepustí. Ti první dva už ani nepodávají protest a kašlou na to.
Avatar - _Karel_
_Karel_
:D:D
Mig_35
byl to jen takový příměr pro pochopení toho, co je a není dotace a co je, ačkoliv se tomu říká jinak.
nicméně, k tvému podobenství, jsem za to, aby se v domácnostech mohly pálit pneumatiky za účelem vytápění...
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No a jak se tomu dotování https://oenergetice.cz/…fty-musi-skoncit má říkat?

Výstiženě správně to vymyslel mikesus se ZVÝHODŇOVÁNÍm, nicméně to fakt není ekonomický termín ;-)

Ale je to fuk JE TO dotování ale pro diskuze na ACZ klidně ZVÝHODŇOVÁNÍ

Celý je to vo tom že z (pidi) zvýhodňování BEZ emisních aut tu část lidí ŠÍLÍ odporem. Milionkrát větší zvýhodńování nafty vůči benzínu po celej jejich život = jim naopak NEVADILO. A vtipný že by jim VADILO kdyby skončilo a nafta byla za tržní ceny :-O :*) :D :-! :-[]

Fakt DOBREJ ČERNEJ HUMOR :yes: :D
Šimpanz
Pak je to špatný příměr, když někoho zdaním (naftu) tak to není dotace, ale přesně naopak odvod do státního rozpočtu. Dotace by to byla kdybys přijel k pumpě, nečepoval bez daně třeba za 15Kč/l a ještě by ti u pokladny vrátili třeba 5 Kč za litr, pak těch 5 Kč můžeš nazvat dotací. Současný stav u benzínu i nafty má k dotacím několik světelných let a to, že je někde o 2-3 koruny ta daň ještě vyšší na věci vůbec nic nemění. Je směšné dohadování mezi naftou a benzínem o tom kdo má o 2-3 Kč vyšší daň, když v obou případech je ta daň obří (a u nafty je ta o něco nižší daň "kompenzována vůči benzínu" vyšším dopadem na spotřebu i životnost motorů povinným přimícháváním biosložky) a jiné paliva/zdroje energie tu daň mají minimální nebo vůbec žádnou a v řadě zemí se na ně vztahují skutečné dotace na nakup nového auta. To je přesně spor ve stylu když se dva perou, třetí se směje.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ano třetí se fakt směje https://oenergetice.cz/…fty-musi-skoncit

Trochu složitější věci prostě NELZE brát jen selským rozumem! Prostě je to znalost (a nemusí to bejt úroveň CEO VW) vs tvá neznalost

Proč se hádáš o něčem o čem viz co si napsal = nevíš NIC? To není urážka = prostě o tom víš NULA. Dotování nafty (ve stovkách miliard) je problém = totálně pokřivilo trh. Zvýhodnění EV = je proti tomu mikro...

Je to asi jako když https://zpravy.aktualne.cz/…0e60cc47ab5f122/ a https://www.forum24.cz/…-nezaplatil-nic/ atd atp. a nic a https://www.ceska-justice.cz/…-15-roku-vezeni/
Mig_35
Směšné to je do te doby, než zjistíš kdo u nás na tu naftu reálně jezdí. 1,9TDi modla českého motoristy. Oblaka černého kouře a proto mu ještě slevnime. Nic proti modernímu dieselovemu motoru, ale průměrné staří vozového parku napoví
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
:yes: :yes: ;-)
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Koukám další bojovník vstal z popela.

Cudně ses vyhnul zvýhodnění CNG, LPG a elektro a nesmyslnému zvýhodnění PHEV.

Ty možná nejsi eurosluníčko, jen tupý ignorant.
Mig_35
Všechny zmiňované tvoří CO2, jen diesel bez močoviny, kterých u nás jezdí většina navíc chrlí oxidy dusíku, karcinogenní.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tak nějak :yes: :-)

EDIT a tohle všechno jen proto že na start se blíží někdo kdo běhá úplně jinak a má z principu předpoklad že bude běhat líp. A pro část lidí je JINAK synonymum pro ŠPATNĚ
Arese
Jo, popoběhne o něco líp, ale je to zoufalá nuda. A pak mu rychle dojde šťáva a končí. A vyžaduje přitom zásadně vyšší pořizovací náklady, jeho napájení energií trvá zoufale dlouho (a lze ho realizovat jen na velmi málo místech) a za pár let ten elektroběžec ztratí jakoukoliv tržní cenu, protože jeho těžký, objemný a zoufale slabý energetický zdroj plný těžkých kovů a chemikálií to prostě vzdá. Ze všech těchto důvodů si ho 98 % populace nechce pořídit. Takže co tam máš dál? :-[]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No ale těch 98% sis VYMYSLEL = vo tom to je. Jako většinu ostatního = formulaci "co tam máš dál (MĚ neukecáš)" používá Barik = to je v oblasti schopnosti zpracovat informace VELKÁ URÁŽKA :-!

Horší už je snad jen bolševik marxista komunista = vzhledem k jeho známému adorování socialistických časů = to je částečně TOTÉŽ :D :*)

Zdá se že v tom jak fungují EV = máš podobnej přehled a znalost jako o ekonomice = vypoť už odpověď na svou úvodní větu viz ty 11:40 = kde SEBE NADřazuješ nad všechny a SEBE (to JE obvyklé) považuješ za normální. Blbý že tady všechny NAD tebou za NE-normální ;-)

Jestli SE vnímáš jako špičkovej makroekonom = tak co říkáš na předvčerejší noční EKONOMICKOU noc dlouhých nožů https://www.e15.cz/…r-papiru-1375506
Arese
No vidíš, možná to není 98 %, ale o něco víc nebo taky míň. Ať tedy EU nastaví na automobilovém trhu skutečně férovou tržní soutěž pro vozy se spalovacími motory i EV a uvidíme, jak se to bude vyvíjet. EV bych samozřejmě lidem nijak nezakazoval, ale ani NEVNUCOVAL! :-)
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No ale to jen říkáš že nevíš jak věci fungují = dotace tu byly už za praotce ekonoma https://www.grada.cz/…tvi-narodu-9579/?…

Tvrdě NEFÉROVÁ soutěž benzín nafta = ti nevadily
Zlomek tý podpory pro auta BEZ emisí = v tobě vyvolává ODPOR

Nemůže být chyba = u tebe?
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Ty sám jsi eurobolševik.
LORASI
autoforum prilis EV nemusi ... ale toto asi nebude vycucane z prsta :

https://www.autoforum.cz/…la-nadhodnocuje/
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nojo = na tohle prášky NIKDY NEnajdeme :*)

Bohužel zrovna předevčírem Babiš to dotování eště o další korunu plus DPH navýšil = a kdyby jen to https://www.e15.cz/…r-papiru-1375506 tohle je FAKT PROBLÉM a VELKEJ https://www.seznamzpravy.cz/…sko-unese-130437 jako FAKT VELKEJ https://www.e15.cz/…l-dotace-1375509

Ale fakt FASCINUJÍCÍ CO to upozornění na ZVÝHODŇOVÁNÍ nafty kterýmu se řiká dotování (byly tu mezi podobnými odborníky jako si ty i nápady na subvencování = COŽ JE TO SAMÝ náš právní řád to dokonce VŮBEC NErozlišuje) fascinující CO to v hlavách "znalců" udělalo :-!

Na tohle ti prášky ani doktor nezabere = možná pár tisíc hodin studia = takže asi NIC ;-)

EDIT prosim tě vysvětli mi to https://oenergetice.cz/…fty-musi-skoncit
LORASI
u vas tusim pojde dan na naftu o 1CZK dole ... to bude smrt :-)
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Je to ale utrpení pro ty euromarxistické ev-progresivisty.

Už zakázali a regulovali co se dalo ale ti lidé je nechápu, oni jim chtějí udělat dobře ale lidi to ne a ne pochopit a trvají na těch zatracených fosilech. Jednou ta sluníčka klepne pepka.-
Ono tlačit na pilu se dá jen do určitého momentu, potom se ucho džbánu utrhne. :-|:-|:-|
Arese
Na komoru! :-) :yes: :yes: :yes:
Avatar - kuk
kuk
To je úžasné, když se v zákazníkách posiluje dojem že jejich SUV kredenc na kolečkách je skoro závoďák a že to bude poslušné a bezpečné fun auto... :no:
Jediný štestí že jako elektrika to má o dost níž těžište než spalovací popelnice. 8-s

Amerika už se iD4 nemůže dočkat.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Moc ne-fuň a jdi něco kloudného dělat, howado
traveldrive
Nepredstavuj sa, však ťa poznáme. ;-)
Avatar - kuk
kuk
Copak, stará už ti zase nedala? ;-)
milanka
Co kdybyste vy fanatičtí zastánci nafty, si zavedli výfuk vašeho miláčka do kabiny? Proč ty vaše jedy máme dýchat my, kteří o to vůbec nestojíme?