SUV Korando kolem mě ve sdíleném automobilovém newsroomu zatím jen tak proplouvalo, pochvalných slov kolegů jsem si ale nemohl nevšimnout. Konečně jsem dostal příležitost vyzkoušet, jestli je opravdu tak dobré.
Škoda, že je to auto s automatem, protože já měl možnost se svézt s manuálem v menším Tivole a motor se mi moc líbil. Není chcíplý v nízkých otáčkách, jako nové Euroudušené turbomotory alá 1.5TSI či 1.5EB a hezky mu graduje výkon. Škoda jen, že tohle není pod kapotou nějakého subkompaktu :)
Já jsem z mnoha - českých i slovenských - testů dost zmatený. Někde jezdí za 8, i pod, někde za 11. Někde je motor živý, jinde oněch 160 hp snad ani nemá. Když si to vše sesumíruji, většinou to funguje dohromady - v testech, kde hodně žere, ani moc nejede. Že by velký vliv nezajetých motorů na spotřebu?
Korando se mi moc líbí, ale ten apetit mě dost děsí. A ještě to má jen 50l nádrž.... Asi to bude chtít vyzkoušet. Kombinace rozumného auta za rozumnou ceny se spotřebou 10l mi moc neštymuje...
Ps.: Pro dovozce SsangYongu, pokud to někdo bude číst - nevyplatilo by se ta auta před poskytnutím novinářům nechal zajet? Studenti by za takovou brigádu dali levou nohu (pokud by to bylo v automatu teda) ;-)
Já s tím jezdil jen po Praze, takže jsem akceleroval někde na okraji vždy tak do 90tky, ale spotřebu jsem neřešil, líbilo se mi ,že šel hezky do otáček, což se dnes moc nevidí. Jako auto to nebylo špatné, nedělalo to nic špatně, jen nemá tu prestiž jiných značek... I přes objektivní kvality bych asi radši stejně šel k jiné značce, kupovat to za +/- podobné ceny.
Takže, chápu-li to správně, Tobě se ten motor líný nezdál, spíš naopak?
Jinak právě že ty +/- podobné ceny konkurence většinou nemá. Mě bohatě stačí FWD a chci manuál, prostě náhrada kombíku do města - je to kratší, líp se s tím parkuje. Daní je vyšší spotřeba (vysoká karoserie) a méně praktický kufr i při podobných litrech. Prostě teď aktuálně řeším dilema zda (znovu) kombík C segmentu nebo SUV C segmentu. A Korando je v hledáčku, až ten moribundus přejde, chystám se projet.
Ale u ženy hoooodně vede Jeep Compass, Korando by se muselo hodně snažit. ;-)
BTW - věc, kterou v testech nikdo nepsal - mě v tom, jinak opravdu parádním, interiéru vadí záslepky - na palubce, okolo řadičky apod., prostě pokud nemáš úplně plnou palbu, je tam toho požehnaně. Naposledy jsem to viděl u kamaráda v Tiguanu za bratru 850. Taky ho to štvalo, některá konkurence to umí výrazně lépe.
Jeep Compass se mi fakt líbí, když otec v loni sháněl SUV, pořád jsem ho dokopával, že ho zkusíme, ale bohužel... nicméně ten interiér není úplně top, což je škoda.
Interiér v nižší výbavě není nic extra, ale zase na druhou stranu, nekupuješ auto za mega, takže za ty peníze bych to oželel... já bych měl asi problém s tím, že je to SSangYong.. prostě to ve mne nebudí důvěru, není to racionální.
Ono to Tivoli zas o tolik lehčí nebude - pokud údaje zde na ACZ nekecají, je pohotovostní hm. dokonce o 10kg vyšší - 1435 vs 1445. Tak třeba to po zajetí opravdu pojede.
Compass, hlavně Night Eagle s černými doplňky vypadá opravdu úžasně, za mě nejkrásnější SUV své třídy, vo parník. Interiér je průměr, se sedačkami kůže/textil to je o dost lepší. Já ho osobně zařadil do kategorie "neurazí, příjemné, ergonomicky cajk", radostí ale nehýkám a takový P3008, to je jiná...
Zase třeba podvozkem to Compass hooodně dohání. Tzn. nakonec mě tam štve jen ta podladěná 1,3 - v manuálu 130 hp, s automatem 150. Hloupé, zbytečné.
Že je to SsangYong - já byl dycky trochu pankáč (za mlada teda vlasně fakt byl), takže outsiderům fandím. A 5 let záruka...
Taky jsme posledních 10 let měli Renaulty (a pořizovat si francouzské auto v čechách, to je známka punku :-! ) a kdyby se v rámci ceníků úplně nezbláznili, byl by to opět Megane (GT line, 1.33 160), za současné situace ale ani náhodou.
No když táta v loni kupoval, tak my brali podruhé Kugu 2, byla výprodejová za skvělé ceny, má i přes pro někoho možná nehezký interiér skvělé jízdní vlastnosti, je docela prostorná, ale bohužel tu už dnes nekoupíš. Za 110kw EB FWD a MT Titanium jsme dali asi 550, za 600 byla i 4x4 2.0TDCi.
Jinak Renaulti jsou skvělí, že je polovina lidí podceňuje je jejich blbost. Já aktuálně v sobotu přivezl Mégana 2 2008 s 62 tisíci najeto a jsem z něj nadšenej... akorát žere :D Ještě máme staré Clio, toho se tedy potřebuji zbavit, protože už mám problém kam to dávat :D
Renaulti skvěli ? Hm tak za mě ti co je podceňuji tak rozhodně pravem. Několikrat jsem na salon nejen renaultu, ale frantiku vlezl a už tu potřebu, přesvědčovat se, že francouzi auta neumi, určitě nemam. Frantici jsou možna dobři co se tyče hader či koňaku, ale auta važně ne.
Protože na to koukáš optikou prvokupce a komplexem vlastní garáže, některé modely zrovna nevynikají až na cenu mixem jízdních vlastnostní a prostoru a tak dále. Třeba nový Mégane až na super motor 1,33TCe je v komplexu horší, než Golf, Fokus, Mazda.. Clio 5 naopak vidím jako špičku mainstreamového Bsegmentu, což ukazují i prodeje.
Ale když chceš nějakou ojetinu třeba do 50-100 tisíc a začneš hledat něco, co nemá extrémní problémy a nároky na servis, Renault ti nabídne skvělou antikorozní ochranu, takže pokud nejsou bourané, nereznou ani dvacetiletá auta, což u Fordu si můžeš nechat jen zdát, mají atmosférické motorizace a když nevybereš nějaký problematický kousek, drží už i elektrika, nebo se opraví za pár peněz..co víc chtít od auta za ty prachy.....Navíc díky lidem jako ty má Renault příznivé ceny.. takže za mne dobré auto od kterého nic nečekáš a proto tě mile překvapí a odvděčí se. Mimo Clia bych si dnes nový Renault asi nekoupil, ale jako druhé-třetí auto do rodiny za pár peněz.. už mám aktuálně dva Rencky :D
Ano, kto kupi lacno, je potom spokojny, coze ze mu to vrzga :-) Pre normalneho cloveka za normalnu cenu noveho auta Renault fakt nie. A to sa nestalo len pri jednom modeli.
Ja na to nenahližim pohledem me garaže ani prvokupce.
A co je to opět za blbost, že prodeje ukazuji jake je auto ? A to obvzlašť renault ?
Když budu chtit nějakou bazarovku tak se nejdřiv zaměřim na modely, ktere mě zajimaji a to nejsou u mě modely, ktere funguji za pohybu pruměrně či podpruměrně což u aut považuji za to nejpodstatnějši a s tim souvisejici nemeně duležite ovladaci prvky. Ale taky jsem si vědom toho, že vybrat opravdu slušnou bazarovku neni zrovna nic jednoducheho a byva to často boj a prostě někdy je potřeba slevit z požadavku. Taky samozřejmě vidim i vyhodu v tom, že např. renault je levny a to vlastně i jako novy takže se da vybirat z novějšich kousku.
Viest auto idiokraciu je dost jalove, hlavne pokial fordak kyda na renaulty :D
Suhlasim s OZZ, antikor + pasivna bezpecnost je pribudajucimi rokmi toho oneho modelu stale silnejsi a perspektivnejsi hráč... radsej opravit nejake blbosti s dostupnymi dielmi, ako mat zhnite, nebezpecne a vlastne i vizualne zjazvene auto bez hodnoty - prepad hodnoty zhniteho auta je obrovsky a veskere investicie do kvalitnych karosarskych dielov, prace a laku nemavaju zmysel.
Dobry den,
Korando mam a da se s nim v poho jezdit kolem 7l. Je pravda, ze kdyz mu date za usi v terenu ci po nem chcete, aby drandil 110km/h a vic, taky si vic vezme klidne i tech 9-10l.
Jo a jako student mam manual ve ctyrkolce ( jinak na spotrebu musite napocitat +1l u automatu a +1l u 4x4, tzn. Manual bez AWD bude v pohode pri klidny pohodovy delsi (cca 50km+) jizde papat klidne jen 6l. Ja s AWD jezdim cca 70km okreska,okresni mesto, rychlostka,krajsky mesto za 7-7,5l i s obcasnym predjizdenim. ;-) Kdyz ho vezmu na dalnici vezme si 8-8,5l ( stejne tak si u me bere v terenu ci na silnici s velkym prevysenim, tj. U nas jsou vyskovy prevyseni az 300m na par km).
Ahoj - zde už roky jedeme všichni tykačku, doufám že Ti to nevadí - díky moc za vyčerpávající info. :yes:
U mě je to o FWD a manuálu, AWD nepotřebuji, to si raději připlatím za výbavu.
Pokud by fungovalu co říkáš a FWD+manuál by si na dálnici při reálné, ustálené 130 bral 7,5 či o fous víc, už by mi to dávalo smysl.
Mimochodem, jak jsi na tom byl když bylo úplně nové, opravdu šla spotřeba dolů a dynamika nahoru? A co motor, předpokládám že to máš zajeté, jak je na tom dynamicky? 160hp a 280 Nm už by fakt jet mělo...
Pokud máš k autu ještě nějaké postřehy, pozitiva/negativa a na co se zaměřit při zkušební jízdě, budu moc vděčný.
ja som ho tiez mal vo vybere, ale nedostal sa ani do druheho kola.
Celkova cena vs technika, vs zostatkova hodnota vs servisne naklady vs spotreba ho posunuli uplne mimo rebricka.
Este dodam, ze zlava ziadna - na rozdiel od inych znaciek, co uvodnu "nizsiu" cenu hodne relativizuje.. Pokial mi SS da zlavu 0€ a iny 2000 € - tak zrazu ten rozdiel v cene zdaleka nie je taky vyrazny .. :-[]
Jo euroekologie je pěkně na hlavu. Ze strachu, že by malé auta splnila limit CO2 95 g/km, tak je pro jistotu znevýhodní pro malou váhu a dají jim 84g/km. Pokuta to auto vyžene zpátky z Evropy .
Euroudušené od slova euronormy , Euroekologie je jen stroj na peníze, nebo si snad myslíš, že nějaký úředník sedí v kanclu a rozhoduje si, jak se bude vyvíjet ekonomika a politika a jak chudákům automobilkám uškodí ? :D:D:D
Já pár těch euroúředníků z Brusele, co řídí tenhle svět jako Templáři a New World Order znám osobně a opravdu fungují stjeně, jako ministerští úředníci v ČR, nebo úředníci krajských zastupitelstev a můžeme jít až na jednotku obcí, kdy vždy na všech úrovní podléhají tlaku zájmových a zainteresovaných skupin... to je stinná stránka demokracie, né diktát z Bruselu :)
děsivá je ta spotřeba (a nečtu to o SsangYongu poprvé). Přeci jen, při pohodové jízdě by se takové auto mělo dostat spíše k sedmi litrům, než se motat kolem devítky. Takový rozdíl už dělá za sto tisíc kilometrů docela nezanedbatelnou částku, která by mohla odůvodnit i koupi na první pohled dražšího auta.
Co je na tom děsivého? To je naprosto normální spotřeba u SUV s turbomotorem a AT. Po Praze za 10 jezdí i 2.0TDI, na dálnici za 8-9 v takovém autě je taky normální, vždyť to má odpor vzduchu a musíš ten motor trochu točit. Stejných hodnot jsem dosahoval s Kugou s dvěma motory 1.6EB 110kw a 1.5EB 110kw také, ta ale umí na okresce jezdit kolem 8 na sto.. vše s manualem. Zkoušel jsem i Kraoq 1.5TSI DSG a bylo to podobné.
Není důvod nevěřit, že MareskaB jezdí za 7. Ono je jedna věc, když si půjčíš auto na chvíli nebo na pár desítek km a druhá, jak s tím autem jezdí majitel.
Když občas nechám někoho projet, tak si piš, že tomu dává za uši :) Každý rozjed, hezky vytočit motor..... Jelikož díky dieselu skoro zapomněl jaké to je, vytočit si trojku do 130 :))
tu vyššie MareskaB píše nasledovné :
"Korando mam a da se s nim v poho jezdit kolem 7l. Je pravda, ze kdyz mu date za usi v terenu ci po nem chcete, aby drandil 110km/h a vic, taky si vic vezme klidne i tech 9-10l.
Jo a jako student mam manual ve ctyrkolce ( jinak na spotrebu musite napocitat +1l u automatu a +1l u 4x4, tzn. Manual bez AWD bude v pohode pri klidny pohodovy delsi (cca 50km+) jizde papat klidne jen 6l. Ja s AWD jezdim cca 70km okreska,okresni mesto, rychlostka,krajsky mesto za 7-7,5l i s obcasnym predjizdenim. Kdyz ho vezmu na dalnici vezme si 8-8,5l ( stejne tak si u me bere v terenu ci na silnici s velkym prevysenim, tj. U nas jsou vyskovy prevyseni az 300m na par km)."
samozrejme ze to je v hlave
sou lidi, kteri pujdou s kymkoliv, jen kdyz z toho budou neco mit
me ta znacka pripomina chinu a s nima chci mit spolecnyho co nejmin
auto nedelaj jen technicky parametry, ale taky mi musi vyhovovat a libit se. a me se ta znacka proste nelibi.
to mas jako s holkou. muze mit idelani miry, muze byt hezka, muzes si s ni mit co rict, ale vis, ze to neni ono. muzes ji vyzkouset, ale na prvni pohled vis, ze ji domu nechces a mezi kamarady nevezmes.
tohle mam s timhle autem. v garazi ho nechci a stydel bych se, kdyby me v nem nekdo videl, protoze me pripomina cinu,
to je o pocitech, ale to ty neres, to ty nikdy nepochopis.
Ja mám ten istý problém takže nie si v tom sám.To auto môže byť najlepšie na svete v pomere cena,výkon,priestor atd ale jednoducho už ten názov mi absolutne vadí.Ja by som si nikdy nekúpil korejské auto aj keď môže byť vynikajúce ale naopak by som nemal problém si kúpiť korejský telefón alebo televízor.Radšej si kúpim európske auto v základe ako kórejské v plnke.Ale ako som už napísal tie korejské autá môžu byť dobré a je to aj za povedzme posledných 10 rokov zjavné ako sa vylepšujú ale mne v podstate nič nehovoria.Takže keď nové auto tak iba európske a bude to asi aj tým že tie európske značky majú aj historiu a pre mna je to dosť dôležité kdežto korejčania zaplatili európanov aby im postavily autá ,okopírovali design a technologie ale čo sa týka bezpečnosti tak absolútne nič nevymysleli.Takže ako píše Topten hanbil by som sa v tom voziť. :-O
Pak ale vaše volba auta nemá nic společného s racionálním rozhodováním a jste pro evropské automobilky, které prodávají v lepším případě to samé a v horším ještě méně kvalitní výrobky za ceny o 20-30 % vyšší, ideální zákazník.
Ono se stačí podívat na poslední přidané BMW do mojeauto, kde majitel vypisuje servisní zásahy, které auto žádalo. ASX nebo jiné Mitsubishi si koupí člověk, který očekává spolehlivost a servisní nenáročnost.
Seatu ide karta :-( . Ateca 26 ks .za 10 mesiacov a pritom Karoq 1399 ks . To Korando je fajn už v základe to má skoro všetko a za cenu litrovej 85 kw Arony s pár príplatkami ,alebo Dusteru 1,3 110kw Privilege . .
Tam to aj nejak súvisí s rezerváciou kapacít kvôli Karoqu. Minulý rok sa u nás z Atecy predalo nejakých 300 ks. Na budúci rok si kvôli faceliftu predpokladám rezervujú viac a ten ďalší už zase pôjdu väčšie kapacity pre omladený Karoq.
pekna tabulka.... akurat xceed mi tam medzi tymi SUV a crossovermi vobec nesedi... kedze je to nic ine len zdvihnuty hatch na styl octavie scout vw alltrack a pod... nie je to ani SUV a v podstate ani typicky crossover ... inak 500X strasne slabe cisla.. ak zvazime ake ma uz nove motory aj aj kolko ich ma v ponnuke a aj ceny... to je fatalita... skutocne fiat je u nas na uterak... a nebyt tipa tak predava hadam aj pod uroven daleko drahsieho a exkluzivnejsieho subaru... rovnako kuga nadalej docela nepredajna... ale nedivim sa ked vidim tie ceny fordu u nas.. to uz rovno premiovku od audiny ze jo
Na tomhle autě mě fascinuje ta možnost, aby si zákazník zcela SVOBODNÉ vybral kombinaci motoru, převodovky a pohonu kol. Vnější design docela ujde a interiér se mi vysloveně líbí, nemluvě o super cenách. Škoda té vysoké spotřeby a velmi mělkého kufru.... ;-\
Mne vadí tá spotreba pri 1,5 benzíne AT AWD ale aj to, že u nás v meste nieje autorizovaný servis. Inak by už bol doma. A veľká škoda je aj že sa nedá nikde zapožičať na 2-3 dni.
Na 2-3 dni na Slovensku,zabudni.U nás predajca je no benzín v manuály nedržia.S automatom mi ponukol sa previezť,no musím dať dopredu vedieť.
Nedal som. :-(
Ja som sa previezť bol ale tých 10km mi na odhad priemernej spotreby nestačí.
Skúšal som 1,5AT AWD, manuál nechcem určite, ešte by som možno zľavnil zo štvorkolky.
rozdiel v cene voci Karoqu a spol sa vdaka nizsej zostatkovej hodnote a obrovskej spotrebe paliva vyrovna velmi rychlo.
Pre aktivneho vodica nezmyselna volba.
Auto vhodne max pre ludi, ktori natocia par km rocne a mozu si dovoit zivit take uzrane prasa.
Celkovo - stale veeeeeeeelmi podpriemerna a predrazena ponuka.
Vypadá ale docela dobře , ten interier je přímo ukázka jak by to mělo vypadat ! :yes:
Ty dotyky třeba v novém Golfu jsou katastrofa... :-(
Přesto bych Korando nekoupil , k této značce nemám důvěru..kamarád měl Rexton a byla to kvalitou katastrofa.