Elektromobily
Joo, chceš Macana v elektrice joo!? Chceš jezdit tiše joo?! Chceš se mít v autě fajn, joo!? Plesk na ucho! Tak si kup Macan Turbo. Konec komiksu.
Asi prodam Mustanga, Mini Coopera a BMW a koupim Macan a dam si výlet na východ.
jak si to vlastně představují za 20 let. Zatím jsem nikde nečetl žádnou reálnou rozvahu. Výroba energie, distribuce, spotřební daň a taky kupní síla obyvatelstva. Já mám velkou obavu z masivního nástupu čínských levných EV, které při výrobě nebudou dodržovat žádná ekologická pravidla a tím pádem nebude ekoevropa konkurenceschopná. Prostě jako je to s mobilama v současnosti.
No právě, jako s mobily současnosti. Kupodivu, ty levné čínské zase tolik neovládly trh, nevytlačily do té doby zavedené značky (ne, Nokia opravdu neskončila kvůli Číňanům, konec evropských a amerických značek přišel mnohem dříve). Ony totiž zase o tolik levnější nejsou, pokud má být zachovaná i určitá kvalita. A to samé bude i s auty. Představa, že Čína vrhne na evropský trh velmi výhodná a levná elektrická auta za polovinu cen evropských, je přinejmenším směšná, až absurdní. Jednak na to ani ta Čína nemá výrobní kapacitu, a jednak to s ohledem na předpisy prostě ani nejde. Na ekologii mohou kašlat už teď, a máme tu snad záplavu čínských levných aut? Kupodivu ne, a těch pár dovážených značek stojí totéž, co evropská klasika...
Takže jsi opět naprosto mimo. A vizi? Namaluj si sám... proč se pořád dokola opakovat?
Takže jsi opět naprosto mimo. A vizi? Namaluj si sám... proč se pořád dokola opakovat?
Číňani dokážou to co dokázali Japonci a Korejci a se svými vozy se prosadí.
Scénář je stejný ...napřed výsměch, pak je to dobrá volba rozumem(teď Korea) a nakonec to některý lidi žerou(teď Japan)
Proces trvá dlouho.
Scénář je stejný ...napřed výsměch, pak je to dobrá volba rozumem(teď Korea) a nakonec to některý lidi žerou(teď Japan)
Proces trvá dlouho.
Před patnácti lety jsem to tu četl taky, jak za pět let můžeme čekat čínskou invazi aut. Kruci, a pořád nic, a pořád nic. Japoncům to trvalo dvě desetiletí, než se prosadili. Korejcům jedno. Čína zatím nedohnala ani ty Japonce, a to mají teoreticky všechny výhody na své straně.
Ale jedna věc je jistá - Evropa má problém, pokud se nevzpamatuje. Ale to bych se už taky zbytečně opakoval...
Ale jedna věc je jistá - Evropa má problém, pokud se nevzpamatuje. Ale to bych se už taky zbytečně opakoval...
Tak s tou poslední větou souhlas. Pokud se Evropa nevzpamatuje a nevykope pseudozelené euromarxisty od koryt, je s ní ámen. Z důvodů násilného protlačování nesmyslné elektrodebility, "potizivní diskriminace! veškerých menšin, "politickou korektnstí = autocenzurou) a v neposlední řadě čím dál větším zamořování Evropy islámem. 😲 😒 :no:
Uplne mimo neni. Cina je schopna i urcitym zpusobem dotovat EV auta, aby vysla levneji a pak uz je to jen na lidehc, zda si je koupi nebo ne. Ale i kdyby se tak nestalo, stale je tu velka obava o evropske automobilky, ktere kvuli neustalemu omezovani mohou padnout na kolena a pak se objevi cinsky obchodnik s kufrem plnym euro bankovek a koupi nejen automobilku, ale hlavne know-how. A co udela EU ? Kvuli zachrane pracovnich mist, nic.
Čína může dotovat jen dokud těch aut nebude moc. Vyrábět statisíce vozidel a dotovat je natolik, aby byla výrazně levnější a konkurenceschopná, to už je silné kafe i na Čínu, na to zkrátka nemají.
Jen mi konečně někdo prozraďte, jak kvůli "omezování" (nechápu jakému) můžou padnout jen evropské automobilky, když veškerá omezení a předpisy se vztahují na všechna vozidla? Nebo číňánkům dovolujeme prodávat něco, co nesplňuje naše zákony?
Zatím se ukazuje, že i přes směšnou pandemii a krizi se evropským značkám žádný konec neblíží. Naopak, zjevně se dokázaly velmi rychle chytnout nástupu elektrických technologií, a pokud takhle pojedou dál, nemám o jejich budoucnost vůbec žádné obavy. Jak se totiž ukazuje (a mnozí zdejší diskutéři z toho mají škodolibou radost), Evropa začíná hrát v elektromobilitě vyšší ligu. A to je jedině dobře.
Jen mi konečně někdo prozraďte, jak kvůli "omezování" (nechápu jakému) můžou padnout jen evropské automobilky, když veškerá omezení a předpisy se vztahují na všechna vozidla? Nebo číňánkům dovolujeme prodávat něco, co nesplňuje naše zákony?
Zatím se ukazuje, že i přes směšnou pandemii a krizi se evropským značkám žádný konec neblíží. Naopak, zjevně se dokázaly velmi rychle chytnout nástupu elektrických technologií, a pokud takhle pojedou dál, nemám o jejich budoucnost vůbec žádné obavy. Jak se totiž ukazuje (a mnozí zdejší diskutéři z toho mají škodolibou radost), Evropa začíná hrát v elektromobilitě vyšší ligu. A to je jedině dobře.
EV auta si na sebe nevydelaji, jejich nevyhody - hlavne cena, nepresvedci zakazniky, aby vazne premysleli nad koupi. Par jedincu nahloda dotace, ale po 4-5 letech si opet koupi spalovak - na to je spousta studii a anket. Proto evropske automobilky tak otaleli s vyrobou, protoze se na tom neda vydelat. Pokud k tomu pridame, ze za par let nebud mozne v EU prodat auto na spalovaci motor, protoze spalovak uz z principu nesplni Euro 7, pak pouze prodejem EV aut budou automobilky donuceny snizit produkci na cca 30 - 50% soucasneho stavu, zavrit spoustu tovaren atd. Nektere automobilky bez podpory budou na zavreni.
EV auta maji smysl do mest, tam to preci jen na emise ma vliv, ale jinde smysl nedavaji. Jejich cena take klesat hned nebude.
EU riskuje velke socialni nepokoje.
EV auta maji smysl do mest, tam to preci jen na emise ma vliv, ale jinde smysl nedavaji. Jejich cena take klesat hned nebude.
EU riskuje velke socialni nepokoje.
Jen spekuluješ, pro nic z toho nejsou důkazy. Jo, já to chápu, prostě taky nemáš rád EV, jako mnoho jiných zdejších. Ale proč máte pořád zapotřebí si kvůli tomu vymýšlet absurdní a nesmyslné scénáře? Dokonce ani s tím Euro 7 se vlastně neví, jak to doopravdy bude, protože výklad normy je nejednoznačný, ale všichni už vědí, že spalováky mají smůlu. A ani nikde nevidím důvod, proč by se měly zavírat továrny a snižovat produkce.
EU neriskuje vůbec nic. Nepokoje jsou naprostý nesmysl.
EU neriskuje vůbec nic. Nepokoje jsou naprostý nesmysl.
"Nepokoje jsou naprostý nesmysl". Opravdu? Fakt si myslíš, že si chudší (alei středněpříjmoví) Evropané jen tak nechají svými politiky ukrást cenově dostupnou a přitom plně funkční a praktickou individiální mobilitu, na kterou jsou masově zvyklí už od 50. let? Tak to seš opravdu politicky velice naivní! 😲 😒 :no:
Jako že těch deset českých socek se zvedne a půjde do Bruselu dělat bordel, jo? Hm, tak fajn... to bude zajímavé a veselé. 😁 😁
Pořád soudíš svět jen podle své vlastní zadnice, a uniká ti, že realita je mezitím o padesát let vepředu.
Pořád soudíš svět jen podle své vlastní zadnice, a uniká ti, že realita je mezitím o padesát let vepředu.
Jestli je tady někdo zahleděný jen do české kotliny, tak jsi to ty. Řekl jsem Evropané, ne Češi!
Pamatuješ si na Žluté vesty ve Francii? Ještě rád Macron zrušil třiceticentovou "ekopřirážku" k ceně benzínu a nafty! A to byla proti zákazu prodeje normálních spalovacích aut úplná prkotina! 😉
Pamatuješ si na Žluté vesty ve Francii? Ještě rád Macron zrušil třiceticentovou "ekopřirážku" k ceně benzínu a nafty! A to byla proti zákazu prodeje normálních spalovacích aut úplná prkotina! 😉
No vidíš, a přesto ty zákazy prodeje všechny evropské země bez problémů chystají... A kde máš ty protesty a nepokoje? Hups, zase nikde...
Tolik k Evropanům. Jediní, kdo mají plnou hubu keců, jsou právě ti Češi. A ti, naštěstí, nic nezmůžou, leda tak prázdně plkat na netu, jako ty. 😁 😁
Tolik k Evropanům. Jediní, kdo mají plnou hubu keců, jsou právě ti Češi. A ti, naštěstí, nic nezmůžou, leda tak prázdně plkat na netu, jako ty. 😁 😁
Chystat ještě neznamená zavádět. Až ty zákazy normální lidi pocítí na vlastní kůži (a peněženku), tedy pokud nějací politici opravdu takovou politickou sebevraždu spáchají, pak teprve uvidíš ten fičák! 😄 A dalším projevem této debilní politiky bude prudce rostoucí nezaměstnanost a také výrazně rostoucí průměrné stáří aut na silnicích, ale to se ukáže až za pár let po takovém ***ském zákazu... 😲
Je jasné, že EV budou levné.
Baterky poklesnou na 60 USD/kW a pohon je zadarmo, troufl si na to i Foxconn. Takže je to levné.
Takže nesouhlasím s Vaší kritikou EV.
Problém je. kde to nabíjet. Plno lidí může nabíjet doma a další velké části by stačily nabíječky u obchodňáků.
Baterky poklesnou na 60 USD/kW a pohon je zadarmo, troufl si na to i Foxconn. Takže je to levné.
Takže nesouhlasím s Vaší kritikou EV.
Problém je. kde to nabíjet. Plno lidí může nabíjet doma a další velké části by stačily nabíječky u obchodňáků.
"pohon je zadarmo" 😁 😁 😁
Tak to je perla hodná zarámování, vítěz zlatého ventilku 😁 😁 😁
Tak to je perla hodná zarámování, vítěz zlatého ventilku 😁 😁 😁
Ve srovnání se spalovacím motorem, bude pohon EV i s baterkami 60 USD/kW levnější.
Takže jasný úspěch.
Takže jasný úspěch.
To jsem nevedel, ze cena EV auta je pouze za baterie a ostatek je zadarmo. A to ,,zadarmo" roste kde ?
když už tak 60USD/kWh. A někdy se koukni kolik stojí takový malinký slabý 10kW elektromotor... A co teprve ten 150kW elektromotor, he? Edit. Ten minus mi sem musel připsat slaboduchý trpaslík s malým přirozením. Škoda, že tady nezobrazujou, kdo to je.
A zase je tu prznitel slavného jména. Báchorky o tom co bude se ještě spousta z nás musela učit na škole. Zatímco dříve se ze země kde zítra znamená již včera dělaly šprťouchlata, dnes to mele každý druhý a spousta věrozvěstů to ještě dobrovolně troubí do světa.
opovážlivou, ale asi dost podstatnou otázku: Kdo si ty statisíce a miliony drahých a uživatelsky naprosto nepřitažlivých elektropleček značky VW bude kupovat? 😲 😲 😲
P.S.
https😐/www.autoforum.cz/…este-tizivejsim/
P.S.
https😐/www.autoforum.cz/…este-tizivejsim/
Hele, je to divné, a optikou tvé prázdne kapsy asi nepochopitelné, ale kupodivu lidi.
Jenže Evropa není jen dotacemi a daněmi totálně zdeformované Norsko nebo placaté maličké Nizozemí. To ti nedošlo? Co budeš dělat s EV na autobahnu na cestě Mnichov-Berlín? Budeš se schovávat v rychlosti 80 km/h mezi kamiony v pravém pruhu, abys ušetřil tvé skromné el. zásoby? 😒] 😒] 😒]
Hele, kupodivu normálně pojedu... Já nemůžu za to, že jsi dosud nevyšel z dob, kdy i-MIEV bylo jediné elektrické auto s dojezdem okolo sta kilometrů, ale dneska jsme fakt o dost jinde. A za deset let budeme ještě o hodně dál, ať už bude pokrok pomalejší či rychlejší. A ty zůstaneš pořád ten zapšklý hlupáček, zaseklý v roce 2000.
Tobě není pomoci.
😄
Ale tvy pozadavky na EV
jsou pomerne narocny...
Jak pises niz, pri techto pozadavcich si EV urcite nekoupis.
O tom, ze je to pozadavek nesmyslny (nabijet vykonem 5MW...) a zbytecny asi mluvit nemusim.