Automobil nezvyklého jména skrývá minimálně osm zajímavých tajemství. Všechny mají daleko od předsudků, že Mercedesy umí jen dobře tlumit nerovnosti při jízdě rovně po dálnici.
Druhá polovina 80. let byla nádherná doba, kdy byl Západ na svém absolutním vrcholu a taky pro petroheady to byl úplný ráj. Stodevadesátka je pro mě dodnes jeden z nejkrásnějších Mercedesů vůbec a pro verzi 2.3 16 to samozřejmě platí dvojnásob. Ovšem my jsme v těchto časech ještě byli zavření pod dohledem všemocné Stb v debilním a chudém Husákostánu za ostnatými dráty, se 100 tisíci po zuby ozbrozenými rusáky v zádech.... :-O:-O:-O:-(:-(:-(:no::no::no:
Co to je za debilní srovnání? V ČSSR měly do roku 1989 190ku řádově tak několik desítek lidí (spíš míň, když nepočítám ambasády apod.), a verzi 2.3-16 jen Karel Gott! To chceš srovnávat s prodeji ve svobodné části Evropy?! A o takové návštěvě Nürburgringu jsme si před rokem 1989 mohli taky jen nechat zdát! :-(:-(:-(
"Po prvním odhalení bodykitu obvykle pohodlného sedanu se kritici zalekli viditelně rozšířených prahů, nízkých nárazníků a hlavně odvážného křídla. Prvky běžné spíše pro BMW se Mercedesu nepodobaly... "
Křídla a rozšířené prahy určitě nebyly prvky běžné spíše pro BMW, žádný sedan od BMW je do té doby neměl, ani ve stejném roce 84 vypuštěná M5. A o dva roky mladší M3 se naopak inspirovala právě touhle stodevadesátkou.