Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Elektromobilita v Česku 2020: Elektrika zrychluje! Opravdu je už tady?

Česko vstoupilo do elektroéry. Zatímco ještě loni či předloni přibývala elektroauta tempem padesáti nových měsíčně, letos je přírůstek trojnásobně rychlejší.
Zpět na článek
28. 11. 2020 16:17
28. 11. 2020 17:05
29. 11. 2020 11:27
29. 11. 2020 12:29
29. 11. 2020 17:52
29. 11. 2020 23:12
30. 11. 2020 01:06
29. 11. 2020 11:18
29. 11. 2020 20:08
29. 11. 2020 23:17
28. 11. 2020 16:17
už je to tady
“Už jsme jednou nohou v Evropě”. Škopková.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Roman Horký
28. 11. 2020 16:58
bydlim v okresnim meste
a elektromobily, ktere jsem zde dosud potkal, spocitam na prstech jedne ruky. Uvidet u jedne ze 4 verejnych nabijecek nejaky nabijet je stejne jako potkat na sidlisti srnu. Oboji uz jsem zazil, ale fakt ne moc casto.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Hammunasakra
28. 11. 2020 17:07
Re: bydlim v okresnim meste
Však už sedmý rok MAKÁME (což je místy i sranda viz https://www.seznamzpravy.cz/…-agrofert-131548 ) a díky tomu jsme v EU na (před)POSLEDNÍM místě v dobíjecích stanicích = za Bulharskem apod. A nemálo diskutérů na tomhle webu opakovaně píše že je RÁDO že zase zaostáváme

No jeden megagigainVWestor do EV to teď bude tlačit https://www.autoforum.cz/…-vane-z-nemecka/
28. 11. 2020 18:22
Re: bydlim v okresnim meste
A vadi ti to? Az bude u tech nabijecek fronta zoufalcu cekajicich na dobijeni tak se muzes aspon zasmat :D
Avatar - Hammunasakra
28. 11. 2020 18:26
Re: bydlim v okresnim meste
https://www.auto.cz/diskuse/77990/1#… šmatlafoun má dneska už i zpátečník jako ty
Avatar - Roman Horký
28. 11. 2020 21:44
Re: bydlim v okresnim meste
nevadi mi to ale je mi to k smichu uz ted. Hlavne kdyz ctu takoveto clanky
28. 11. 2020 22:23
Re: bydlim v okresnim meste
Jasne ze musi zrychlovat. Z nuly se roste dobre :D
Avatar - JirkaVejrazka
29. 11. 2020 10:52
Re: bydlim v okresnim meste
No vidis, ja denne projizdim jednou mensi vesnici (cca 1000 obyvatel) a pravidelne tam potkavam Leaf, Konu EV a Outlander PHEV.

Tim nechci rict nic jineho nez to, ze nase individualni "statistiky" o nicem nevypovidaji.
28. 11. 2020 17:05
Nepresny clanek
Dnesni elektromobily pouzivaji bud asynchronni (indukcni) motor anebo kombinaci 3. a 4. typu.
Magnety urcite nenahrazuji "vinuti statoru", jak se pise v textu.

https://www.greencarcongress.com/…mw-20130812.html
... a proprietary hybrid synchronous motor designed to exploit both permanent magnets and the reluctance effect—in both the BMW i3...

Motoru Tesly uplne nerozumim. Podle me ten princip je podobny jako u BMW.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rohYpnol
28. 11. 2020 17:27
EV mobilita se (naštěstí) v česku nekoná
Citigo iV nakoupily rozvážkové firmy.

Rozmach EV mobility se nekoná. Např. ze 158 ks Hyundai Ioniq je 130 ks jen nákup PČR... :-! A jak víme všichni, stát rozhazuje peníze za nesmysly velmi rád.

Úspěch hybridů u nás má na svědomí jen naprosto absurdní a naprosto neférová výhoda v podobě neplacení parkovného v Praze.

"A i když Citigoe iV na podzim s objednávkami skončilo, do historie se i tak téměř jistě zapíše jako nejprodávanější elektrovůz Česka 2020." ... ano, a dost možná i jako nejprodávanější elektrovůz Česka všech dob :-[] :-!
Rozbalit vlákno
18
Avatar - Hammunasakra
28. 11. 2020 17:39
Re: EV mobilita se (naštěstí) v česku nekoná
Viz já 17:07 :-!

EDIT ty :no: teda přiletěly BLESKově = škoda že ti to takhle nemyslí :-O :-!
EDIT 2 a koukám nalítaly všem v diskuzi = ty se NEzdáš chlape :yes: :D
Avatar - Blue Sun
28. 11. 2020 18:05
Re: EV mobilita se (naštěstí) v česku nekoná
Ano, samozřejmě, všechny hybridy v ČR jezdí jen po Praze... Panejo, ty jsi fakt král blbů.
Avatar - WinDiesel
28. 11. 2020 18:45
Re: EV mobilita se (naštěstí) v česku nekoná
Pozor, máme jen jednoho krále blbů, označuje se jako Blue Sun.
Avatar - Blue Sun
28. 11. 2020 18:54
Re: EV mobilita se (naštěstí) v česku nekoná
Od tebe to má fakt váhu... :-)
Avatar - rohYpnol
28. 11. 2020 20:49
Re: EV mobilita se (naštěstí) v česku nekoná
To teda má :-!
Avatar - Blue Sun
28. 11. 2020 22:06
Re: EV mobilita se (naštěstí) v česku nekoná
Strašně moc... :-D
Avatar - rohYpnol
29. 11. 2020 18:15
Re: EV mobilita se (naštěstí) v česku nekoná
Ano. Tvůj příspěvek nemá úroveň ani jednoho napsaného písmene od WinDiesela :-[] :-[] :-!
Avatar - Hammunasakra
29. 11. 2020 19:50
Re: EV mobilita se (naštěstí) v česku nekoná
Víš co je DĚS BĚS HRŮŮŮZA absolutní ŠÍLENSTVÍ? Že to možná fakt takhle vidíš :-O :D
To je zajímavý že lidem jako ty nebo ryccardo ti jen trochu znalejší přijdou = vlastně.. no takoví jak píšeš? ;-\
Hele už ti došel ten rozhovor Niedermayer vs https://www.e15.cz/…-miliard-1373035 ? Nebo ti blekotání blbostí a sliby JÁ si ty prachy půjčím a VY je budete splácet = furt přijde GENIÁLNÍ
Nebo eště hůř geniální PROTOŽE to nebudeš splácet ty ale tvoje děti a vnoučata? :-!

Myslíš že po roce vysvětlování a odkazů = WinDiesel pomalu začal chápat
ŽE nafta je dotovaná?
ŽE z barelu ropy ujedeš dál na benzín než naftu?
ŽE jeho nick je fakt postavenej na stamiliardách ZVÝHODŇOVÁNÍ nafty před benzínem?
28. 11. 2020 18:20
Re: EV mobilita se (naštěstí) v česku nekoná
Nebyl bych takový skeptik. Je spousta lidí, kteří elektroauto opravdu chtějí. A čím mladší ti lidi jsou, tím je podíl e-fandů vyšší. Mluvím z vlastního pozorování. Znám X lidí, kterým nejde o nějaké dotace, spíš jen čekají na další rozšíření sítě nabíječek, popř. zlepšení dojezdu u těch aut.

Takže jsem si celkem jistý, že za 10 let budou elektroauta docela trhák. Myslím, že stojíš trošku na špatný straně historie. :-)

Samozřejmě nejdřív to asi budou kupovat bohatší lidi. Není to zatím úplně dostupné pro masy. Ale první auta si u nás taky pořizovali lidi jako hrabě Kolowrat... Jsou furt otázky ohledně kapacity rozvodné sítě apod. - ale jsem si celkem jistý, že se to časem vyřeší.
28. 11. 2020 18:50
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - WinDiesel
28. 11. 2020 18:50
Re: EV mobilita se (naštěstí) v česku nekoná
je to velice sporné,
všude se zájem pohybuje jen na úrovni cca 10%

na Autoforu přesně popsali jako to VW po průseru s Dieselgate tlačí, hlava nehlava a jak k tomu využívá německý stát, aby společně nadiktovali Evropě německý elektromobilizmus

Co je nadiktováno, není přirozené a může to skončit tak rychle, jak to začalo

Němci stojí za všemi megaprůsery ve 20., stolení a koledují si o další průser,
a jako obvykle do toho vtáhnou celou Evropu, na to jsou Helmuti borci
Avatar - Hammunasakra
28. 11. 2020 18:54
Re: EV mobilita se (naštěstí) v česku nekoná
No nadiktováno a desetiletí stovkama miliard podporováno = byla nafta. A jak vidíš = moc rychle neskončila

JAK ses vyrovnal s realitou = že naftový auta spotřebovávají VÍC ropy, než benzínový? :-O :-)
Avatar - Blue Sun
28. 11. 2020 18:55
Re: EV mobilita se (naštěstí) v česku nekoná
Deset procent při dnešních cenách? Vždyť to je nádherný podíl.
Avatar - rohYpnol
28. 11. 2020 20:16
Re: EV mobilita se (naštěstí) v česku nekoná
Je to přesně tak. Němci vše dokonale naplánují ... a zku-rví.
28. 11. 2020 20:42
Re: EV mobilita se (naštěstí) v česku nekoná
Me prijde usmevny jak tlaci elektromobilitu, ale na druhy strane si kokkoti vypnou vsechny jaderny elektrarny a nemaji to ted cim krmit. Snahu dotahnout si plyn alespon na paroplynovy elektrarny at maji zdroj energie jim blokuji amici :D :D
Avatar - rohYpnol
28. 11. 2020 20:50
Re: EV mobilita se (naštěstí) v česku nekoná
Zvykli si nakupovat levnou elektřinu od nás dost možná.
28. 11. 2020 22:25
Re: EV mobilita se (naštěstí) v česku nekoná
Jo a od Polaku, ktery 80% elektriny delaji z uhli. To ma panecku ekologicky punc ta jejich elektromobilita :D :D to je videt jaky hovada zeleny tam vladnou.
Avatar - Hammunasakra
28. 11. 2020 22:35
Re: EV mobilita se (naštěstí) v česku nekoná
Tak si to přes vysvětlení furt NEPOCHOPIL? Tvoje furt dokola naparování (po tvym = tvoje AROGANTNÍ MACHROVÁNÍ) jak sou všichni proti TOBĚ tupí https://www.e15.cz/…ro-apple-1375722 je když nechápeš ani tohle jednoduchý 1+1 je fakt DĚSný

Zkus úplně NAPLNO zapnout a téma náběh elektrických aut a proměnu zdrojů energie PROMYSLET ať se dál neztrapňuješ = jako s tim... dotováním nafty a emisema v dobách Dieselgate a atd atp

Neodpovídej MYSLI!
Avatar - Roman Horký
28. 11. 2020 18:19
jasne, a jsem si
poridil hybrid taky jen kvuli parkovani v praze, jak jinak vid ty hlavo?
Rozbalit vlákno
1
Avatar - WinDiesel
28. 11. 2020 18:51
Re: jasne, a jsem si
Nejsi ty pražský hipster a člen Auto-matu?
28. 11. 2020 19:17
Kampak se zatoulala prodejní čísla Tesly?
Páni redaktoři, vaše neláska k Tesle už začíná být dost komická :)))) Za 1-10.2020 prodala Tesla v ČR 357 vozů, čímž drží 2.místo v celkových prodejích elektromobilů v ČR.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Roman Horký
28. 11. 2020 20:54
Re: Kampak se zatoulala prodejní čísla Tesly?
bud v klidu, muj Prius taky zapomeli zapocitat. Edit pro minusare s malym prirozenim, auto zaregistrovane jako nove v cr v roce 2010, vse sedi i dle cebia. Ale v tabulce chybi.
Avatar - _Karel_
29. 11. 2020 08:51
Re: Kampak se zatoulala prodejní čísla Tesly?
Na tvůj hybrid nezapomněli. Není tam 0, jen za to období z nějakého důvodu nemají údaje.
Avatar - Blue Sun
28. 11. 2020 22:08
Re: Kampak se zatoulala prodejní čísla Tesly?
Jsi zlý. Zase jim tu nenávist k Tesle kazíš. A už to vypadalo tak slibně, jako kdyby Tesla na našem trhu vůbec neexistovala...
Avatar - _Karel_
29. 11. 2020 09:07
Re: Kampak se zatoulala prodejní čísla Tesly?
Tohle není vina ACZ, ale imbecilů v SDA a ve světě motorů. SDA v dělení aut podle paliva nepochopitelně vede Teslu v kolonce "nezařazeno" - asi netuší, na co jezdí. A blbové ve SM se nenamáhali si toho všimnout a Teslu zahrnout.
Nicméně mají v té kategorii "nezařazeno" i stovky jiných aut, např. MB, takže to asi není nic echt proti Tesle. A tím pádem počty z tabulek článku jsou hausnmera.
Avatar - JirkaVejrazka
29. 11. 2020 10:54
Re: Kampak se zatoulala prodejní čísla Tesly?
Jojo, statistika je skoro vzdy zajimava. Libi se mi, jak podle te tabulky u nas pred rokem 2012 nebyly registrovane zadne hybridy.
Avatar - _Karel_
29. 11. 2020 11:02
Re: Kampak se zatoulala prodejní čísla Tesly?
To ale ta tabulka netvrdí. Všimni si, že je v ní i nula, ale u hybridů jsou X, z nějakého důvodu v té době zřejmě nerozlišovali a proto ta čísla asi neví. Podle mě jsou v benzínech.
Avatar - JirkaVejrazka
29. 11. 2020 11:46
Re: Kampak se zatoulala prodejní čísla Tesly?
Jo, to muze byt taky pravda. To me nenapadlo, dik!
Avatar - rohYpnol
29. 11. 2020 11:26
Re: Kampak se zatoulala prodejní čísla Tesly?
A to jsi ještě neviděl statistiku MDČR...

Podle registrovaného druhu tu totiž máme v celé republice 28 !!! elektromobilů (OAE) :-[] :-[] A v Praze jich je... celých 5 ks :-[] :-[] :-[]
29. 11. 2020 08:34
Ach jo..
Koukám že se to tady podobá Autoforum.cz
Zcela neobjektivní články, nevyvážené informace, chyby, evidentní neobjektivnost..
Kde je tesla?
A ta diskuze.. kdyby nebyla neděle ráno tak lituji času..
všem diskutujícím doporučuji:
https://m.youtube.com/…Z8L6r732X8_iKmIQ
Kanál pana Staňka kde Vám ve velmi příjemných videech vše vysvětlí bez nátlaku na jednu či onu stranu..
A ano jde o energetický mix země kde my jsme v takovém horším průměru, ale lokálně ve městech máte emise nulové.. tak si představte ten průjezd Mikulovem kdyby byli všichni EV. :-)
Jem majetelem 1xBEV (3roky) a 1x MHEV (10led)
Všem krásné a pohodové vánoce..
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Hammunasakra
29. 11. 2020 09:01
Re: Ach jo..
A pro kompletní přehled co a jak = doporučuji jak tohohle Staňka tak UDÁLOSTI LUĎKA STAŇKA na MALL.TV ;-)
29. 11. 2020 09:22
Re: Ach jo..
Ten je taky dobrej.. ale to už jsme bohužel u většího průse.u..
Avatar - rohYpnol
29. 11. 2020 11:27
Re: Ach jo..
Ano, tenhle jehovista šíří EV víru jak mu zákon káže! Ale ano, když si člověk odmaže těch 20% propagandy tak se od něj opravdu něco i dozví k věci (hlavně spotřeby).

Btw.
Proti WLTP realita -15% min
Pohybovat se v režimu nabití baterie někde 10%-90% nabití
zima = +25% spotřeby
...

A rázem jsme s reálným dojezdem EV vehiklů úplně jinde než je ofic. prezentováno!!!
.
Avatar - twistedTSD
29. 11. 2020 12:29
Re: Ach jo..
Přesně... reálně jezdíš 20-80 %, spotřeba je extrémně závislá na počasí a většina lidí nemá podmínky pro nabíjení. Takhle si nepředstavuji svobodu pohybu...
Avatar - rohYpnol
29. 11. 2020 17:52
Re: Ach jo..
A ještě vždycky žasnu nad těmi kecy o tom, jak čekat na dobíjecí stanici vlastně vůbec nevadí, protože si můžeš dát "kávičku" ... To vždy úplně žasnu nad demencí EV vypatlanců.
29. 11. 2020 23:12
Re: Ach jo..
Hele, fakt nevadí. :-) Mám najeto s EV za 4 roky skoro 100 tisíc km a ani si už nepamatuji, kdy jsem naposledy čekal na dobíjecí stanici. Protože nabíjím, když parkuji. Což je v mém případě okolo 85% z 24 hodin.
Netvrdím, že to takto může dělat každý, ať si klidně dále jezdí spalovákem, ale tvrdím, že to jde, když se chce.
30. 11. 2020 01:06
Re: Ach jo..
Tak ta předposlední věta leccos vysvětluje! :-[]
Avatar - Missouri
29. 11. 2020 09:39
K Romanovi Horkému
Díky za postřeh, je totiž přesný. Žiju na ostravsku ve zhruba sedmdesátitisícovém městě. Obytné domy zde jsou masivně obestavěny auty, veškerá dostupná parkoviště jsou na hraně kapacit. Ale hledat mezi všemi těmi tisíci aut elektromobil je totéž jako hledat jehlu v pověstné kupce sena. V této souvislosti je titulek článku dokonale absurdní. Realitu nevystihuje ani zdaleka, jde jen o propagandistický žvást. Protože realita, vážení propagandisté, vypadá naprosto obráceně. Ty tisíce aut obklopující obytné domy jsou, až na výjimky, vozidla s cenovkami maximálně do půl milionu. Jsou to auta, která lidi mají, protože je potřebují. Jsou to jenom auta, chápete? Nikdo příčetný nedá milion a víc za auto, co v praxi neobstojí proti ojeté Fabii. A ještě mě pobavil výrok, že EV jsou volba pro mladé. HAHAHA. A které, proboha? Ty, co splácejí hypotéky z dvou průměrných platů? Jsem ročník 1962. Pamatuji si, jak vypadala komunistická propaganda ve státem vlastněných médiích. Úplně stejně...
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Hammunasakra
29. 11. 2020 10:07
Re: K Romanovi Horkému
Určitě takhle vypadala komunistická propaganda? Tlačení něčeho modernějšího čistšího atd. Určitě? Na ČT24 jsem viděl docela dost dobových pořadů :-O :*) :D :-!
Nebylo to spíš naopak? Tady (ti) vadí že to je moc progresivní = nebylo to tehdy spíš PŘESNĚ NAOPAK a vše bylo pozadu? ;-)

Jsme dodnes jiní https://autobible.euro.cz/…uceni-zbozi-vic/ my preferuje jasně ČERNÝ PÁTEK :D

To na co si stěžuješ je že sme furt ekonomicky díky těm komunistům POZADU. To jsme = hodně se to zlepšilo ale ještě stejnou dobu budeme dohánět = aneb těch 40 let budeme dohánět třeba 70 let. V evropských zemích kde komunista nevlád (a nezdevastoval na desetiletí i PO skončení jeho vlády) ekonomiky = se EV prodávat budou. No nejen evropských zemích :-)

Ne až tak radostná místní realita = na světovém pokroku nic nemění. Už sme světu blíž než touhle dobou v roce 1989

Obecně nová auta u nás kupují hlavně firmy = ty budou časem kupovat třeba i auta na vodík (čistící vzduch = skoro bez nadsázky :-!
Avatar - twistedTSD
29. 11. 2020 12:27
Re: K Romanovi Horkému
Regulacemi nařízený pokrok není pokrok. Fakt nevím, proč někdo tleská tomu, že za dvojnásobnou cenu dostane horší auto.
30. 11. 2020 01:03
Re: K Romanovi Horkému
Trochu bych to upřesnil - propastně horší el. dopravník! :-[] :no:
Avatar - Missouri
29. 11. 2020 14:32
Re: K Romanovi Horkému
Elektromobil je dokonalý symbol konzumerismu a drancování planety pro chvilkovou potěchu bohatých.
https://blisty.cz/…ma-byt-vtip.html

Je to jen drahá hračka tvářící se jako spása světa. Svým majitelům ze své podstaty nikdy nemůže posloužit jako rozumný dopravní prostředek. Slouží jen pro potěchu ega svého majitele.
Avatar - Hammunasakra
29. 11. 2020 14:44
Re: K Romanovi Horkému
V 9:39 ti to připomínalo komunismus = v 14:32 konzumerismus a potěchu bohatých :-O :*) ;-)
30. 11. 2020 01:05
Re: K Romanovi Horkému
Jako vždy lžeš. Říkal, že ty elektroplky mu připomínají komoušskou PROPAGANDU. A v tomto přípspěvku mluvil o "elektromobilu", resp. elektroplečce. ;-)
Avatar - rohYpnol
29. 11. 2020 11:20
Re: K Romanovi Horkému
Naprostý souhlas :yes:
Avatar - kari.laz
29. 11. 2020 10:57
A takhle to bude vypadat
Už jsem to postoval zde pod jiný článek, ale sem se to náramně hodí

https://www.idnes.cz/…438_automoto_fdv
Rozbalit vlákno
2
Avatar - rohYpnol
29. 11. 2020 11:21
Re: A takhle to bude vypadat
:yes: :yes: :yes:
Avatar - Hammunasakra
29. 11. 2020 14:49
Re: A takhle to bude vypadat
Jj už rokY je babišova země kritizovaná že je v tomhle směru (před)POSLEDNÍ poslední poslední poslední poslední poslední poslední poslední poslední poslední poslední poslední v EU

Jestli vono majitele země víc nezajímá https://domaci.ihned.cz/…-pritom-agrofert než vodík nebo elektřina ;-)

Jestli by lidi neměli spíš kritizovat to poslední místo (MAKÁME a přitom jsme nově ZA bulharskem) a KDO za to může. Nebo JAK si myslel ten odkaz? Jako OSTROU KRITIKU babiše a spol?
29. 11. 2020 11:18
Parametry EV
V textu je zmíněn z parametrů dojezd a rychlost nabíjení. Ale pokud má být ev ekologický, tak je důležitá hlavně spotřeba a také v našich podmínkách topení. To by mělo být tepelným čerpadlem, zmenšuje významně rozdíl mezi letním a zimním dojezdem.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - rohYpnol
29. 11. 2020 17:56
Re: Parametry EV
Topení jako takové problém až tak není. Jde spíš o jiné věci. U EV je teplo umělé a nepřirozené a auto rychle chládne (ale i hned topí). U ICE se prohřeje auto a motor a provozní kapaliny "drží" teplo. Teplo z topení je příjemnější. Navíc s tím teplem člověk nemusí "šetřit", protože to je odpadní teplo.
29. 11. 2020 20:08
Re: Parametry EV
Teplo umělé a přirozené, připomíná mi to nesmyslné debaty o vytápění.
Jak dlouho vydrží teplo v autě s ICE? Moc dlouho ne, v zimě se začínají rosit okna velmi brzy. A pak je problém krátkých jízd a vůbec než se motor ohřeje.
Ano EV ohřívá i baterii, proto je výhodné TČ. Bez toho EV nikdy.
29. 11. 2020 20:42
Re: Parametry EV
Áno, auto s tepelným čerpadlom má voči autu bez neho výrazný náskok. O tom netreba polemizovať. :yes:
29. 11. 2020 23:17
Re: Parametry EV
Hele, nejsme už někde na půdě ezo? Jak se liší teplo umělé a nepřirozené od pravého a přirozeného? Listuji tady učebnicí fyziky a nějak se nemohu dopátrat... :*)