Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Mazda MX-30 e-Skyactiv – Skvělý elektromobil. Kdyby ujel jednou tolik

Ani svéhlavá Mazda se neubránila trendu dnešní doby a představila první sériový elektromobil. Crossover MX-30 je stylový, dozadu se nastupuje „sebevražednými“ dveřmi a uvnitř má korek. S papírovým dojezdem 200 km se jím u nabíječek můžete kochat vcelku často.
Zpět na článek
30. 4. 2021 01:28
Re: Ad to kochání
jojo, já si ten adroš dal, Plzen Praha je jak přejet Afriku trabantem :-)
30. 4. 2021 01:23
Re: Ad to kochání
No s tou Plzní je to fikce. Nedávno jsem si jí půjčil, zkusil jsem dojet z Plzně do Prahy a nabíjel jsem už v Berouně. Tam jsem dal 370Kč za nabití (ionity), čekal na to 1,5hod (20kw) zavolal zákazníka že nepřijedu ale jsem eko a vydal se domů. :-) 200km to může dát po městě, ale ne na dálnici. Tam je to 1/3. Jinak je to velice příjemný auto s propracovaným interierem kde má všechno svoje tlačítko a nemusíš se rozčilovat s dotykáčem :-)
28. 12. 2020 19:03
Re: Predlzovac dojazdu
Poradit cloveku co uvazuje ze utrati 900 tisic za novou Mazdu, aby si misto toho koupil olitanou Felicii, ze usetri... :yes:
Avatar - Hammunasakra
27. 11. 2020 10:57
Re: Na míru komu?
Jj i v hybridní RAVce za mega co je eště v záruce si občas připadám jako chudá nezaměstnaná lůza :D :-!
27. 11. 2020 09:25
Re: Ten mizerný dojezd
To je jistě pravda, ale na druhou stranu to bude asi zvedat i cenu.
27. 11. 2020 09:21
Re: Na míru komu?
Někdy zavítej ku Praze a podívej se co postává za auta v satelitech. tam najdeš odpověď.
Avatar - Hammunasakra
26. 11. 2020 20:29
Re: Na míru komu?
Ano bez ironie ano ;-)

Viz odkaz = tak jako dřív tlačili diesly teď tlačí viz odkaz
Avatar - Hammunasakra
26. 11. 2020 20:27
Re: Každý obhájce BEV
Ta elektřina co se s ni přepravuje zpracovává ta ropa? A je jí tak moc že auto jede BUĎ

1. JEN na elektřinu NEBO
2. na TUTÉŽ elektřinu PLUS ropu a všechno to co to od těžby přes přepravu na tisíce km a zpracování a denně rozvoz tisíci cisternami až 3x denně na frekventované čerpací stanice kde si pomocí elektřiny natankujeme = znamená
Avatar - _Karel_
26. 11. 2020 19:53
Re: Každý obhájce BEV
Dotovaná coby palivo je zejména elektřina.
Avatar - _Karel_
26. 11. 2020 19:52
Re: Na míru komu?
Ano, Německé automobilky touží utrácet miliardy Eur za vývoj EV, které lidi nekupují. Brilantní analýza :yes:
26. 11. 2020 18:34
Predlzovac dojazdu
S tym wankelom ako range extender by to mohlo byt ako tak zaujimave, tam by to vedelo spravit aspon 200 km navyse, ja viem, 350 km dokopy je sice stale bieda, ale aspon nieco.

Ze vacsine staci zopar km denne:
OK, ale potom je absolutny nezmysel kupovat nove auto, toboz elektromobil, to by bolo nacnejsie aj taxikom, jednoducho to spravi nejaka jazdenka. Kupovat auto ako "nehnutelnost" stojacu na parkovisku je asi to najhorsie, co sa da spravit.
26. 11. 2020 18:24
Re: Na míru komu?
"Automobilky neurcuju prechod na elektromobilitu"

- ale urcuju, nemecke automobilky roky lobovali za diesle, teraz lobuju za elektro a proti vsetkemu ostatnemu.
Kto blokuje vyvoj syntetickych paliv v EU? cesta, ktoru podporuje Cina? Volkswagen.

VW do elektro uz investoval tazke miliardy a prijde s desiatkami modelov elektromobilov, no a budu si chranit investicie zubami nechtami, ked im nepojde predaj elektro podla predstav, kludnu budu lobovat za okamzity zakaz predaja aut so spalovacim motorom, kup elektro alebo chod pesi...
Avatar - Hammunasakra
26. 11. 2020 16:58
Re: Přesně na míru
Viz petr turecek včera 13:53
Avatar - Hammunasakra
26. 11. 2020 16:55
Re: Každý obhájce BEV
Aha = já teda napsal dotování ale o slovo nejde klidně VÍCE-STUPŃOVÉ ZVÝHODŇOVÁNÍ nafty vůči benzínu

Prosim tě já se svou němčinou = přeložil bys mi teda ten hned úvodní odkaz? Dík

Tady je to anglicky = vypadá to podobně https://electrek.co/2017/12/11/vw-ceo-phasing-out-diesel-subsidies-to-electric-vehicles/

S timhle teda souhlasim https://www.obnovitelne.cz/…osilnich-dotaci/ mě to přijde ne těžký jak píšeš ale lehký = ale tvou logiku na to fakt nepoužívám. Nicméně RÁD si tvůj logický pohled na věc = přečtu
26. 11. 2020 16:42
Re: Každý obhájce BEV
Když nevíš, co to jsou dotace tak je to těžké.
Podle tvé logiky je dotované vše, co nemá zdanění jako cigarety. Takže vlastně úplně všechno.
26. 11. 2020 16:34
Re: Přesně na míru
Během mého "běžného" dne (tedy pracovního) nenajedu autem skoro nic (průměrně). Podle tebe bych tedy auto neměl mít vůbec a jezdit taxíkem. Ovšem s rodinou jezdíme o víkendech často na výlety, na hory a podobně, kde jet třeba 120km (jedním směrem) není nic výjmečného. A to s tímto autem nedám. Jelikož se jedná většinou o jednodenní výlety, chci si ho užít a ne stát hodinu někde u nabíječky. Jako jediné auto pro mě tedy nepoužitelné i když průměrně najedu
Avatar - Hammunasakra
26. 11. 2020 16:22
Re: Ad to kochání
Ok žádnej problém

Já EDIT dávám popravdě většinou tak vteřiny po odeslání ;-)
Ostatně další příspěvek přišel po pár minutách = pak už to nejde

Zrovna sem to čet (tady se to objevilo až dneska = no občas tu maj i větší zpoždění a občas dokonce doživotní. To je ale fuk = NEJSEM fanda audi a NEkoupil bych si asi ani tuhle mazdu (nemusím SUV) ale zrovna mě by jako služebák stačila. Na km nakonec najedu do obměny docela dost, ale i 100 km za den je výjimka

Jinak EV s prachama jasnej https://www.lucidmotors.com/ když neřádí covid a neni 25% pokles příjmů jednoznačná volba https://www.tesla.com/cs_cz/model3
Chtěl sem pokukoval sem vyzkoušel si teda Camry, ale teď holt fakt NEeee :-( ;-)
26. 11. 2020 16:04
Re: Ad to kochání
Sorry, na tvoje odkazy nekoukam, davas jich prilis... Navic je v EDITu - byl tam ten EDIT uz v 6 rano, kdy jsem psal svuj prispevek?
Avatar - Hammunasakra
26. 11. 2020 16:00
Re: Ad to kochání
To vím odvždy = limit je tvá hlava. Když je něco nad ní = je to špatně = a kritizuješ to. Blbý je že tolik věcí nechápeš a je nad tvůj limit :-|

EDIT neříkej a nelži že si jako dědek Dědek buď (to nebudeš ale ZKUS BÝT) jako dědek Dědek = vo kolik si teda mladší (použiju tvoje slova) KLUKU?
26. 11. 2020 14:35
Re: Ad to kochání
Tak hlavně jestli si pochopil, že je to jak ti celou dobu píšu :D :D
Avatar - Hammunasakra
26. 11. 2020 14:09
Re: Ad to kochání
Tak TADY sme ťukli hřebíček na hlavičku = no vo TOM to je = to co pro někoho je minuta a hotovo, pro tebe je jak píšeš PROBLÉM

3-4 nabití? CO si nepochopil na tý cestě do Chorvatska? To fakt nemá smysl = furt jen se hádáš že VŠICHNI sou proti tvýmu chápání mimoni

A přitom je to furt od toho Iránu podporovanýho tupejma amíka nebo jak si to napsal = úplně stejný. TY něco nechápeš = a OSTATNÍ sou úplně blbí. Přitom za problém máš kouknout se kde je někde uprostřed cesty místo na pauzu
26. 11. 2020 13:43
Re: Ad to kochání
Ano přesně jak píšeš. Musíš naplánovat trasu, aby si věděl kde máš šanci dobít. Nemůžeš trasu bez plánování měnit, aby si někde náhodou nezůstal viset bez proudu. Se spalovákem takový problém nemáš. Pumpy jsou všude a dojezd je v řádu set až 1000 km u tvýho nenáviděnýho dotovanýho dieselu :-D V Bruselu jsem nikdy nebyl, ale víc jak 1200 km za den jsem nikdy nejel. To je pravda. S EV by to šlo na 3-4 nabití dát asi taky, takže kdybych si cestu správně naplánoval s jednou velkou přestávkou na malou a malou na velkou plus k tomu někde přespat tak jsem tam taky :D :D
Avatar - Hammunasakra
26. 11. 2020 13:10
Re: Ad to kochání
Ty tomu cos napsal = fakt věříš? :-O :D

Takže o tom to je = že když pojedeš do Chorvatska Teslou = je dobrý se podívat kde si dáš uprostřed pauzu? Zatímco se spalovákem nemusíš TAK to myslíš vo tom to je?
CO si vlastně myslel tím PERFEKTNĚ NAPLÁNOVAL trasu? Jako že se kouk kde je ca uprostřed místo na pauzu?

Psal si že si byl v americe = tak VÍŠ že tam kanadu a usa křižujou no problemo EV už dlouho
Psal si že si byl autem nejdál v Bruselu = tak tam s EV dojedeš ještě snáz než do Chorvatska ;-)

TVOJE přesvědčení že vždy všechno chápeš líp než všichni = teď lidi od Mazdy = to mě vždycky pobaví. Prostě konkrétně není auto pro tebe = šmidlec (to už tady v diskuzi někdo vysvětloval) ALE je pro miliony lidí. Náš druhej služebák = naprosto v pohodě = tohle je funkčně skvělá náhrada za Auris hybrid = natankovaná přes noc v garáži. Myslim že nikdy sem za den nenajel 200 km = určitě ne v kuse. A takovej aut bude po planetě.. všechny větší města a jejich okolí. My sme díky babišovi VELMI ZAOSTALI v rozvoji dobíjecích míst = sme (před)POSLEDNÍ v EU a je to znát i na lidech = že majitele státu zajímá byznys s naftou a benzínem NE vodík nebo elektřina. Ostatně inovativní je podle něj https://zpravy.aktualne.cz/…5caac1f6b220ee8/ vtipný že jeho voličům zdá se nevadí ani to že mu to zacvaknou. Drsný je to pro konkurenci = když ty si to musíš platit ze svýho nebo máš půjčku = a on si totéž zaplatí ze státního
No asi jako https://www.idnes.cz/…0_motorsport_rou kdo umí https://www.autodrom-most.cz/…tici-do-asfaltu/ a Andrej eSTéBák jak ukazují už 80. a pak se Zemanem 90. léta FAKT UMÍ :-!

Osobně kdybych si musel teď hned koupit EV tak jednoznačně https://elektrickevozy.cz/…ritelnou-kvalitu možná bych váhal https://www.tesla.com/cs_cz/model3 mezi verzí Long Range a Performance

EDIT co pak zpětný DŮKAZY? Třeba ty a odvždy boj za VYŠŠÍ emise a tvrzení že VW Dieselgate NEŠLO plnit protože emise byly nerealistický https://www.idnes.cz/…109_automoto_fdv ? Jak se stavíš k takovýmhle svým chybným úvahám? Kdy sis NEDAL vysvětlit?
26. 11. 2020 13:05
Re: Ad to kochání
Ty mě vždycky pobavíš. To že jeden nadšenec perfektně naplánoval trasu, kde bude jak dobíjet a dokázal dovézt EV do Chorvatska a zase zpátky neznamená, že je to něco běžnýho.

https://www.csfd.cz/…c-sveta/prehled/

Tohle taky parta lidí zvládla, ale je to spíš hodný obdivu, než aby to zvládl nebo byl ochotný podniknout každý. Je to stejný. EV je prostě na ježdění kolem komína do 100 km, i když je hypoteticky možný při perfektním plánování trasy za přispění štěstí a trpělivosti dojet i 1000 km. V běžný pracovní den ujedu taky do 100 km. Včera tuším 70 km. Čili většinu dní v roce by mi EV stačil. Problém je že těch pár desítek dní v roce bych musel řešit čím pojedu a půjčovat si někde auto a to se mi moc nechce. Netvrdím, že EV smysl nemá. Tam kde se jezdí město a krátké trasy a máš doma kde dobíjet je EV použitelný.
Avatar - Hammunasakra
26. 11. 2020 12:42
Re: Ad to kochání
Jj vaše teoretické pindání = mám MOC rád :D

For bugulma: ODKAZ na audi hned v úvodním příspěvku diskuze = si neviděl? ;-)
Avatar - Hammunasakra
26. 11. 2020 12:38
Re: Ad to kochání
Tak co tvůj mozek a realita https://www.auto.cz/diskuse/77952/1

Už to a jak to = zpracoval? :-O

TRPÍŠ? Nebo furt zaseknuto a zpracovává zpracovává = že to přece NENÍ MOŽNÝ ;-)
Avatar - WinDiesel
26. 11. 2020 12:33
Re: 3,5* za nepoužitelné auto?
Kupuje kupujte, nebudou !!!
Outlander vyhrál v soutěži neekologických PHEV s nejvyššími emisemi v testu, jak NOx tak CO2, až 4x vyššími než je požadováno a deklarováno.
Avatar - WinDiesel
26. 11. 2020 12:31
Re: Ten mizerný dojezd
Nerozumí, ani se nesnaží
Avatar - WinDiesel
26. 11. 2020 12:25
Re: Každý obhájce BEV
On je tady asi nový, ještě neměl tu čest ...
Avatar - WinDiesel
26. 11. 2020 12:23
Re: Slabota
Já jsem taky Mazdofil a proto mám diesel na naftu. :D
Avatar - WinDiesel
26. 11. 2020 12:19
Re: Ad to kochání
Zapoměls na citaci
10:03
11:15
12:22
13:01
a mnoho dalších wole
Avatar - Hammunasakra
26. 11. 2020 10:53
Re: Výmena batérie po 160 000 km?
To nemáš pravdu. U auta který najede za spíš výjímečnej den 100 km = ti za pár let naskáče 100.000 km ani nevíš jak :-O :-!

Stihneš je dokonce eště před koncem záruky :D
Avatar - Hammunasakra
26. 11. 2020 10:15
Re: Ad to kochání
Je to jak sem ti už několikrát psal vezmeš auto střední třídy třeba https://elektrickevozy.cz/…ritelnou-kvalitu a http://www.hybrid.cz/…ch-do-chorvatska JAK ti z toho furd dál a dál vychází "jen na jízdu kolem komína" tomu nerozumim

Trochu lepší https://autobible.euro.cz/…zdniho-komfortu/ tam už vůbec není o čem. A pak sou opravdu lepší https://www.lucidmotors.com/

Nejsem si jistej jestli sem v běžnej pracovní den ujel víc než těch 150 km = no určitě ne v kuse. Takže tohle by plně zvládlo běžnej den = a Praha a Středočeskej kraj a všude po planetě velkoměsta KDE jezdí stamiliony aut = to naopak smysl má. Já radši https://fdrive.cz/…e-jeho-ceny-5663 nejen pro jeho fantastickou záruku než Mazdu ale to je nepodstatný

Termín NA JÍZDU KOLEM KOMÍNA je fakt mimo = MOC RÁD bych viděl tvoje běžný denní jízdy = jakej je běžnej průměr na týhle planetě, je ale známo
26. 11. 2020 09:47
Re: Přesně na míru
Protože tohle auto si nehraje jako jiní na cestovní speciál a je to jasné maximálně příměstské auto s jasným účelem. Je vtipné jak to někteří nedokážou pobrat, nebo se zaklínají cenou která je ve výbavě a třídě velmi příznivá. :D
26. 11. 2020 09:05
Re: Ad to kochání
Je to jak jsem ti už několikrát psal. EV je na ježdění po městě a jízdu kolem komína. Pokud někdo chce větší akční rádius, EV je pro něj na ho-vno. Což ale na druhou stranu neznamená, že těch hypotetických 200 km (v reálu spíš max 150 km) někomu nebude stačit.
26. 11. 2020 07:18
Re: Na míru komu?
Proč do diskuze motáš starší auta? tahle mazda se bude prodávat až jako ojetina?

Edit: máš pravdu, bude. Prodejci se budou muset nějak zbavit předváděcích aut. ;-) Těch reálných kupců bude minimum. Věřím, že ty svých 900k obětuješ. :yes:
26. 11. 2020 07:16
Re: Výmena batérie po 160 000 km?
Vem si kolik je tu reálný dojezd. To auto za životnost bude mít velmi malou šanci dojít k metě 160tkm ;-)
26. 11. 2020 07:15
Re: Každý obhájce BEV
Právě jsi se postavil do fronty před zeď, na kterou budeš zbytečně házet hrách :-)
26. 11. 2020 07:14
Re: Ad to kochání
Je smutné, že dovozce Mazdy nasadil na podporu prodejů tohoto drahého modelu s mizerným dojezdem podobného demagoga. ;-)
26. 11. 2020 06:50
Re: Přesně na míru
Ničemné auto za 900. Vše ostatní bych ponechal, pokud by to reálně dalo alespoň 250-300km.
Je vtipné, že u spalovacího motoru každý kdo má dojezd hledá čerpací stanici. tady je to topka! :-[]
26. 11. 2020 06:48
Re: Přesně na míru
Turecku a od když auto jezdí na interiér? Můžeš nám to prosím vysvětlit?

Mazda možná z hlediska domácího trhu udělala něco, co bude fungovat. tady si to neumím představit.
26. 11. 2020 06:46
Re: Přesně na míru
Vtipné jak určuješ kdo mám čím jezdit. RoHo poprvé píše střízlivě, tohle auto je pro drtivou většinu k ničemu.
26. 11. 2020 06:42
Re: Kdyby....
To mu zrovna probíjel Auris ;-)
26. 11. 2020 06:41
Re: Ad to kochání
:-[] klasika. Tohle teoretické pindání mám rád.
26. 11. 2020 06:39
Re: Ad to kochání
Máš celkem bohatý život. Pokud ti stačí denní dojezd u jediného auta 40km, tak prosím.
Je vtipné, jak se tu řeší půjčování aut na dovolenou...samozřejmě se spalovákem. :yes:
26. 11. 2020 06:13
Re: Ad to kochání
Mně se líbí, jak si Hammuna dovede u Mazdy malý dojezd snadno omluvit. Ale kdyby třeba VW nebo Audi teď představilo elektromobil s dojezdem 200 km, tak by se tady tomu tlemil celej den. Vorsprung durch Technik haha, haha. Souhlasíte?
Avatar - twistedTSD
26. 11. 2020 02:25
Re: Bubnové brzdy
MX-30 se pravděpodobně po většinu cesty bez problémů obejde bez brzd jako kterékoli jiné EV, kotouče by mohly korodovat a v krizové situaci budou bubny nejspíš dostatečné. Naopak se spalovákem bubny poznáš při každém brzdění a může se projevit jejich problematické chlazení a vadnutí.
26. 11. 2020 01:53
Bubnové brzdy
Autor evidentně nepochopil souvislost bubnových brzd na VW MEB platformě a rekuperací. Auta na MEB mají vždy primárně zadní náhon, čili rekuperace z velké části nahrazuje funkci zadních brzd, které se z principu přenosu váhy nepodílí na brzdění tolik jako přední.
MX-30 je předokolka, čili není důvod, proč by měla mít slabší brzdy vzadu oproti normálnímu spalováku s předním náhonem.
26. 11. 2020 00:31
Re: Výmena batérie po 160 000 km?
Například zde (figure 5):
https://www.researchgate.net/publication/303890624_Modeling_of_Lithium-Ion_Battery_Degradation_for_Cell_Life_Assessment
26. 11. 2020 00:00
Re: Ad to kochání
este musis sklopit aj predne a potom ju uz odvezies bez problemov
25. 11. 2020 22:01
Re: Kdyby....
To samozřejmě ne, ale ten příspěvek s nimi se mi zobrazuje třikrát pod sebou! :-)
Avatar - Ozzman
25. 11. 2020 20:43
Re: 3,5* za nepoužitelné auto?
Nebo ASX, což ?
Avatar - 3_diamanty
25. 11. 2020 20:31
Re: 3,5* za nepoužitelné auto?
za mna urcite radsej plugin hybridy dnes este suhlas...
Avatar - Ozzman
25. 11. 2020 20:16
Re: Ten mizerný dojezd
Však to píšu, u auta do města za 300 tisíc, to umím pochopit :)
Avatar - Ozzman
25. 11. 2020 20:15
Re: Ad to kochání
Já běžně vozil třeba ledničku s bojlerem dohromady, ale měl jsem to v Mondeu kombi... holt někdy se ty litry hodí...
Avatar - xxc
25. 11. 2020 20:08
Re: Ad to kochání
Raz sa mi stalo, ze som fakt potreboval pracku :-) Ale ta by mozno vosla aj do Citiga, ked sa sklopia zadne sedadla, ktovie.
Avatar - 3_diamanty
25. 11. 2020 20:07
Re: Skvělý elektromobil ?
suhlas do bodky.. tiez si uz v poslednom case vsimam akusi novorozohratu premiovu hru mazdy kde uz dostavas ich najnovsie auta za doslova premiove ceny ...

za mna aj tento jej prvy elektromobil je pridrahy a teda neprimerane naceneny vzhladom aj k dojazdu a celkovemu know-how .... nic v zlom ale chcelo by to aspon 3 nasobny dojazd .. normalne zadne dvere.. cenu tak dvojtretinovu tej sucasnej a ono to mohlo byt aj nakoniec pecka auto.. ale takto asi tazko..a nakoniec aj ten dizajn je tu docela bezpohlavny ze jo .. taka nemastna neslana knedla... nejake to el niro je nadalej uplne inde vo vsetkom a este aj lacnejsie.. ale ok je to prvotina.. aj ked za mna to fakt mohlo dopadnut aj lepsie... predsa len mazda nie je dacia .. asi sa cakalo viac.. ovela viac... len mnohi to tu radsej ani nepriznaju
Avatar - xxc
25. 11. 2020 20:03
Re: Ad to kochání
To sa len chvali, realne 200 km neda, lebo plne nabite a predhriate pise rano 189 km dojazd. A nikto nechce chodit so 40% baterkou, obmedzuje to vykon. Ano, jazdim len do okolo 110 a kurim na 18 stupnov
25. 11. 2020 19:46
Re: Výmena batérie po 160 000 km?
Napr. rekorder s Teslou presiel 1,2 mil. km. 3 vymeny motora a 4 baterie. A to sa snazil nabijat optimalne.

Citujem: “Za dobu její existence bylo nutné vyměnit motor celkem třikrát, ani to ale není ten největší problém. U elektrických aut je nejdražší částí akumulátor a ani ten u vozu nevydržel celých 1,2 milionu kilometrů, zdaleka ne. Majitel vozu přiznal, že první výměna baterie byla nutná už po ujetí necelých 300 tisíc km. A byť podle informací dalších majitelů Tesel je to spíše brzký než obvyklý moment, je to další drahá piha na kráse - cena akumulátoru se v závislosti na aktuální situaci na trhu pohybuje v řádu stovek tisíc Kč, ať už jde o nový nebo použitý kus.
Nebyla to navíc jediná výměna. Protože poté, co první akumulátor dosloužil, nebyl k dispozici žádný, který by mu automobilka mohla poskytnout. Tesla mu tak zapůjčila jiný, s nímž najel dalších asi 200 tisíc km, než mu byl dodán ještě další, též dříve použitý, který už dnes též nepoužívá. Vše sice pokryla záruka Tesly, ale to nic nemění na jejich reálné ceně - čtytři akumulátory na 1,2 milionu km, které mohou stát 400 až 500 tisíc Kč za kus jako nic, to není málo.”

Zdroj: https://www.autoforum.cz/…k-drahych-hacku/
25. 11. 2020 19:40
Re: Ten mizerný dojezd
Přesně, to auto může spoustě lidem a rodin sice posloužit, ale bude velmi často narážet na svoje limity, což z něj dělá v kontextu ceny nepodarek.
25. 11. 2020 19:37
Re: Ten mizerný dojezd
No však to píšu nahoře.
25. 11. 2020 19:36
Re: Ten mizerný dojezd
Rozumíš slovu příklad?
Avatar - _Karel_
25. 11. 2020 18:55
Re: Ten mizerný dojezd
Psal "2.auto do rodiny".
Praha je Praha, většina obyvatel nežije v Praze.
Já to auto nehájím, je drahý, ale být za dobrou cenu, pak by i ta "politika malé baterie" podle mě dávala smysl.
25. 11. 2020 18:27
Re: Ad to kochání
Super auto, které nedojede ani z Prahy do Brna bez nabití. Na ten dojezd jsem byl fakt zvědavý, no zatím stejně jako u konkurence.
Avatar - Blue Sun
25. 11. 2020 18:19
Re: Ten mizerný dojezd
Ano, a všechny rodiny a všichni lidé žijí jen tak, jak jsi právě popsal...
Achjo...
Avatar - Ozzman
25. 11. 2020 17:59
Re: Ten mizerný dojezd
Tak pokud parkuje v centru Prahy a díky ev má parkování zdarma, tak to chce pokrýt jedním autem. To chápu... 150km na nabití je málo, to bych odpustil nějakému B segmentu za 300 tisíc na jízdu po Praze..
Avatar - Ozzman
25. 11. 2020 17:56
Re: Každý obhájce BEV
Já hodně, klidně se k tomu přihlásím, ale aby ti to nebylo líto, mám další benzinak :D
25. 11. 2020 17:52
Re: Ad to kochání
aj ked jazdis mesto a na dialnici 110 ? kamos si ho kupil ako tretie auto do rodiny a vravi, ze aj teraz v pohode cez 200km da
Avatar - Ozzman
25. 11. 2020 17:52
Re: Ad to kochání
Jistě, proto mám dva! :D Co když potřebuješ po cestě z práce koupit pračku..
25. 11. 2020 17:06
Re: Ten mizerný dojezd
Je to jednoduché. Každý může mít jiné požadavky ale auto se bude prodávat tím líp, čím větší spektrum těch požadavků pokryje. Z tohoto pohledu to pro testovanou mazdu ovšem moc dobře nevypadá
Avatar - Hammunasakra
25. 11. 2020 16:49
Re: Kdyby....
Sis myslel že ty všechny ty články v odkazech sem napsal já? :-O :*)
25. 11. 2020 16:45
3,5* za nepoužitelné auto?
.... jako klobouček, kára co najede 170km.... a to až bude opravdu mrznout tak to bude ještě míň.... za 900 litrů..... Naprosto nepochopitelné..... navíc těch 170km znamená, že po najetí 120km už můžeš být pomalu ve stresu a řešit jak co nejrychleji domů....

Takhle - ať je auto s takovým dojezdem hnusné, s bakelitem uvnitř, jenom bezpečné a ekologické a stojí třeba 450 tisíc.... pak vidím jeho smysl.... utilitární městský hrkač... OK.... ale tahle Mazda? to je vtip....

Mimochodem kdo to má do práce 20km a chce jezdit na elektriku, může si za 830 koupit Octu iV.... taky bude jezdit bez emisí a navíc bude mít plnohodnotné auto se kterým může kdykoliv bez omezení někam jet na benzín....
Avatar - _Karel_
25. 11. 2020 16:45
Re: Ten mizerný dojezd
Já jen nerozumím tomu, proč hledat důvody, jak je to pro i všechny ostatní špatně. Moje žena má kromě dovolených většinu cest do 10km, nabíjet máme kde. Kdybych byl ochoten koupit EV (což nejsem), na 99% cest by jí to stačilo.
Někdo nemá kde nabíjet - tak si to nekoupí.
Někdo jezdívá delší trasy - tak si to nekoupí.
Přesto určitě existuje skupina lidí, kterým to může vyhovovat.
Pomíjím vysokou cenu.
25. 11. 2020 16:34
Re: Ten mizerný dojezd
No dobře, ale to byl jen příklad, podobné situace si dokážu představit pravidelně v každé rodině. Můžeš mi na to odpovědět, že si to mám naplánovat a se ženou si prohodit auto. Už jenom to plánování je omezující, ale situace, kdy je potřeba zajet někam na otočku vznikají i spontánně.
Avatar - xxc
25. 11. 2020 16:29
Re: Ad to kochání
Eup urobi cez 250 km mozno v lete, teraz v zime tak 100 km. Mazda na tom bude podobne.
Avatar - xxc
25. 11. 2020 16:28
Re: Ad to kochání
Presne tak, mame 3, jedno stoji, druhe chodi obcas a elektricke stale :-) Potom jasne vyjde, ze priemerny najazd v Europe je 50 km, ked jedno urobi 150 km a 2 stoja
Avatar - xxc
25. 11. 2020 16:26
Re: Ad to kochání
Ale na chalupe mame normalne 400V zasuvku, aj na druhej chalupe maju. Na dovolenku uz horsie, asi by som s tym nesiel, keby som nemusel.
Avatar - _Karel_
25. 11. 2020 16:23
Re: Ten mizerný dojezd
Právě jsi zjistil, že auto s tímto dojezdem není pro tebe. Dost nepříjemné, že máš rodiče přesně na opačnou stranu, než práci. A navíc, že musíš jezdit až tím druhým autem v rodině.
Avatar - Hammunasakra
25. 11. 2020 16:17
Re: Ten mizerný dojezd
Kde pracuješ? Tady asi ne https://archiv.ihned.cz/…auto-za-15-minut :-)

I u nás už jsou firmy výhradně JEN s EV parkem http://www.hybrid.cz/…na-elektromobily
Avatar - kaa
25. 11. 2020 16:16
Re: Na míru komu?
Ano, ten popis je přesný. ZELENÉ ŠÍLENSTVÍ
25. 11. 2020 16:12
Ten mizerný dojezd
dělá tohle auto nepoužitelné i jako 2. auto do rodiny, protože jsou pro něj problém naprosto banální situace.

Uvedu příklad:

Ráno jedu do práce (25 km), odpoledne se vracím z práce (25 km), následně vyrážím k rodičům na otočku vyzvednout dítě, které je u nich na hlídání (50 km) a jsem na nějakých 150 km, což je teď v zimě pro tohle auto nebezpečná mise. A takových situací nastává pro běžnou rodinu během roku spousta.
Avatar - hugino
25. 11. 2020 16:08
Skvělý elektromobil ?
Takže auto stojí 930 000 Kč má katastrofálny dojazd zle riešené bočné dvere a dostal od redaktora 3 a pol hviezdičky ale ináč to je " skvělý elektromobil ".Mazda je moja najoblúbenejšia japonská značka ale má jednu zásadnú chybu že sa hrá aspoň podla ceny na prémiu ktorou nie je.Za cca 36 000 Eur sú daleko lepšie autá.Ale budem nadalej tejto značke fandiť a hlavne keď pôjde cenovo min o 20% cenou dole a keď opustí tie zastaralé atmosférické motory ktorým bohužial v dnešnej dobe chýba výkon a dynamika a ponúkne konečne moderný turbobenzín.Mazda je síce špecifická ide si vlastnou cestou ale v predajoch aspoň v Europe im to moc nepomáha.
Avatar - Hammunasakra
25. 11. 2020 16:06
Re: Ad to kochání
No zatímco do těch 200 km za den jezdí běžní lidé v běžný den běžně = tak z Aše do Zlína asi velmi okrajově. Tak si holt jednou za deset let (ne-li méně) půjčí něco jiného = třeba jen https://www.tesla.com/cs_cz/model3 :-)

Viz nedávný video test dostupnějších EV = přes republiku se dá přejet i s nimi = i když je to trochu AKCE :D
Avatar - Hammunasakra
25. 11. 2020 16:00
Re: Každý obhájce BEV
2. samozřejmě LOKÁLNĚ BEZ emisní. Když chceš porovnávat výrobu (recyklovatelných) baterií tak NE s emisemi auta ALE s řetězcem těžby https://www.youtube.com/watch?… přepravy ropy ať https://www.idnes.cz/…57zahranicni_mhk nebo https://www.e15.cz/…tun-ropy-1372307 po zpracování https://www.idnes.cz/…_zahranicni_luka + slušný emise udělá i rozvoz tisíci cisternami na velké čerpací stanice i několikrát denně https://www.novinky.cz/…ni-auta-40299698
Takže máme lokálně BEZ emisní auta a auta co jim z výfuku jdou emise jako 10ti autobusům = Dieselgate TDI

Na přepravu a zpracování ropy je potřeba elektřina = dokonce vůbec největší množství elektřiny . Jen s trochou nadsázky jede auto BUĎ
a) na ropu + elektřinu NEBO
b) jen na elektřinu

1. je to STEJNÁ elektřina kterou používáš na tu ropu = tolik k jejímu zdanění. V angličtině němčině a dával sem tu odkazy i na jiné jazyky = se SPRÁVNĚ používá dotování neboli https://www.faz.net/aktuell/wirtschaft/auto-verkehr/vw-chef-matthias-mueller-rueckt-von-diesel-subventionen-ab-15333904.html
Jde za ty roky o stovky miliard = zvýhodňování (pokud chceš jiný slovo) nafty vůči benzínu. Celý je to o tom že tohle nikomu doteď nevadilo = určitý zvýhodnění BEZ emisních aut = sakra hodně lidem VADÍ :-)
25. 11. 2020 15:55
Re: Ad to kochání
Ono mestske SUV asi neni primarne zamereno na zavodeni od semaforu k semaforu. A ta dynamicka jizda snizuje dojezd i Tesle. Kazde auto ma nejake sve zamereni, svou cilovou skupinu. Tady se Mazda rozhodla, ze cena o 400t nizsi nez Model 3 bude u mestskeho auta dulezitejsi nez schopnost zajet od Ase do Zlina bez dobijeni.
25. 11. 2020 15:49
Re: Výmena batérie po 160 000 km?
Viete podať nejaký relevantný zdroj tejto informácie (3000 cyklov do poklesu 80% p;vodnej kapacity?)
25. 11. 2020 15:43
Re: Každý obhájce BEV
1. Je pravda, že nafta má rôzne daňové úľavy a tým je napr. voči benzínu zvýhodňovaná. Niekedy sa tieto úľavy interpretujú ako dotácia.
Ale reálne to dotácie nie je: napr. v ČR sa zaplatí spotrebná daň 0,498 Eur/l pri benzíne a 0,425 Eur/l pri nafte - tento rozdiel sa niekedy interpretuje ako dotácia 0,073 Eur/l.

ALE z elektriny sa neplatia spotrebné dane ako z nafty. Takže elektrina je pre dopravu dotovaná o to viac, ak to chceme brať ako dotáciu :).
Prehľad spotrebných daní v EÚ je tu (tab. č. 3: https://www.eea.europa.eu/data-and-maps/indicators/fuel-prices-and-taxes/assessment-4)

2. Žiadne bezemisné vozidlo neexistujte.
Elektroautá nemajú nulové emisie. Z výfuku sa im nedymí, ale reálne pri výrobe auta, výrobe energie, atď sa emisie vytvárajú - a výroba batérie je významným dodatočným zdrojom emisií oproti autu so spaľovacím motorom.
Avatar - Hammunasakra
25. 11. 2020 15:39
Re: Přesně na míru
DOSTATEČNOU (fakt tak za 4 možná mínus :-O :D ) tu vyvolal článek že MOŽNÁ bude v příští generaci jeden z pohonů TAKÉ hybrid :-!
Avatar - Hammunasakra
25. 11. 2020 15:37
Re: Ad to kochání
No teď je třeba přes zlepšení v poslední době kurz koruny asi o 6% nižší než letošní nej (a letošní nej není zdaleka absolutní nej) takže jo blbejch 6% + (reálná ) inflace to u milionový auta udělá.. ;-)

S tou konkurencí je to složitější = ale budiž
Avatar - _Karel_
25. 11. 2020 15:37
Re: Ad to kochání
Jo, to bude. Ale pak má Tesla dynamiku o dva vesmíry jinde, dojezd taky, maximálku (nejmíň důležitá) taky.
25. 11. 2020 15:33
Re: Výmena batérie po 160 000 km?
Ta podstatně nižší životnost baterie oproti konkurenci se dá celkem spolehlivě předpokládat. Zkušeností s li-ion bateriemi je obecně dost
25. 11. 2020 15:30
Re: Ad to kochání
Mate pravdu, Mazda bude mit asi lepsi zpracovani ;-)
25. 11. 2020 15:29
Re: Přesně na míru
Mazda vyrobi mestske auto a vy si stezujete, ze je neuniverzalni. :yes:
25. 11. 2020 15:27
Re: Přesně na míru
Ano, porovnavam. ID3 s interierem z Mazdy by zacinalo na 1.3m. Tahle Mazda zacina na 850t, takze zmensenim baterky opravdu dosahli nizsi ceny. To je cele.
Avatar - _Karel_
25. 11. 2020 15:27
Re: Ad to kochání
Nemusíš. Zakazuje ti někdo koupit si EV?
Avatar - _Karel_
25. 11. 2020 15:26
Re: Výmena batérie po 160 000 km?
Nemám pocit, že by Mazda říkala, že baterie nevydrží víc, než 160tkm. Jen říká, že už při životnosti 160tkm je eko frendly. Tedy chápu to jako nějakou mez, kdy už i s výrobou baterie v bilanci CO2 na úrovni spalováku.
25. 11. 2020 15:23
Re: Ad to kochání
Bydlim na vesnici a do prace to mam 30 km. Proc bych mel mit kvuli dovolene 1x, nebo 2x za rok naftovy dalnicni korab, kterym krome te dovolene budu cely rok akorat jezdit kratke trasy - 10km do obchodu, 30km do prace, 40km za babickou? Na dovolenou si auto pujcim, nebo tam poletim.
25. 11. 2020 15:19
Re: Výmena batérie po 160 000 km?
Je to tak, dobře se ví že mělčeji cyklovaná Li-ion má daleko vyšší životnost než když je kapacitně ždímaná skoro na maximum. Jen u Mazdy na to ještě asi nepřišli
25. 11. 2020 15:17
Re: Přesně na míru
ved ste tu na smiech :-) niekedy plati "mlcat je zlato" :-)
Avatar - twistedTSD
25. 11. 2020 15:15
Re: Ad to kochání
Ale ty si myslíš, že když je 3 % inflace, tak se všechno zvedne o půl mega... Důležité je, jestli je levnější než konkurence.
25. 11. 2020 15:14
Re: Přesně na míru
Tak to jim napiste at okamzite ukonci vyrobu MX-5. Ze je to neuniverzalni auto a nikdo si ho nekoupi.
25. 11. 2020 15:14
Re: Ad to kochání
Aha takze takova normalni rodina bude potreovat EV auta minimalne tri.
1 - pro tatu do prace na kratke jizdy, hobz markety v okoli
2 - pro mamku do prace, nakupy, vyzvedavani deti, kadernik
3 - rodinne auto na delsi vylety

Tomu rikam pokrok
25. 11. 2020 15:13
Re: Výmena batérie po 160 000 km?
velke baterie EV este nikto nerecykluje ... je to totiz hrozny "pain" ... energeticky velmi narocne a ekonomicky sa ( zatial ) neoplati
25. 11. 2020 15:10
Re: Přesně na míru
A v cem je ID.3 o pul mega lepsi nez ZOE? Cenotvorba je zalezitosti kazde znacky, kde sve modely vidi. A Mazda se rozhodla, ze elektrmobil zacinajici pres milion nabizet nechce. Tak zmensila baterku a udelala mestske auto, protoze na dalkove cesty ma jine modely a pohony.
Avatar - Hammunasakra
25. 11. 2020 15:10
Re: Přesně na míru
Myslím že ti tam vypadlo "u nás"
25. 11. 2020 15:09
Re: Přesně na míru
mas pravdu, ale za takto neuniverzalne auto malokto zaplati pozadovane peniaze
25. 11. 2020 15:07
Re: Výmena batérie po 160 000 km?
Pokud se baterie používá primárně mezi těmi cca 20 a 80% nabití a rychlonabíjení jen v nějakém rozumném podílu, tak se hovoří o 3000 cyklech, než dojde k poklesu na 80% původní kapacity. U nějaké střední baterie, na kterou auto ujede 200 km, to pak dělá 600 tisíc km. A i potom to auto samozřejmě jezdí dál, jen už je ten pokles poměrně výrazný.
Výměna po 160 tisíc km je totální nesmysl. To možná s nějakou nechlazenou a nejhorším možným způsobem používanou baterií. Mazda se akorát snaží nějak marketingově podat, proč má na dnešní poměry EV s tak slabými parametry. Evidentně to stále neberou vážně.
25. 11. 2020 15:07
Re: Přesně na míru
porovnavas ID3 s touto mazdou ? ID3 ma realny dojazd od cca 300 do 450km, mazda realne asi 170. s ID3 mozes aj mimo mesta, s mazdou je to, ako uz niekto vyssie pisal, dobrodruzstvo. faktom je, ze mazda ma spickovy a krasny interier ( az na ovladaci panel klimatizacie ) a ID3 proti nej posobi velmi lacno. ak by bol ID3 s interierom mazdy a za cenu ID3, slo by nepochybne o najlepsie predavane EV na svetovych trhoch. ale to je same "keby"
25. 11. 2020 15:06
Re: Přesně na míru
No jestli potřebuješ jezdit do práce autem, když to můžeš mít 3 stanice metrem je to tvoje volba. Já měl na mysli ježdění spíš ze satelitu 20-40 km do práce, nebo pro paničku z baráku za městem, aby odvezla děti, zašla na nákupy, jogu atd. atd. na to nepotřebuješ dojezd 500km. a hlavně je celkem jedno, jestli na sídlišti parkuješ elektrickou Mazdu a nebo třeba Oktávku, nebo vysvětli jakej je praktickej rozdíl.
Avatar - Hammunasakra
25. 11. 2020 15:01
Re: Přesně na míru
Nojo kašlu na https://fdrive.cz/…e-jeho-ceny-5663 jdu do ZOE :*)

Prostě mazda byla a je drahá = a lepší to teď s covidem hned tak nebude (no spíš NIKDY NIKDY NIKDY :-!

Nicméně pro běžnej denní provoz v okolí a ve velkoměstech = teda provoz deseti spíš stamilionů aut = tisíckrát lepší než u nás profláklý TDI https://www.garaz.cz/…azarech-21005112
25. 11. 2020 15:00
Re: Ad to kochání
videl som "nazivo" ... velmi pekne auticko, ale realny dojazd je skutocne biedny. este aj maly eUP urobi cez 250km. keby stala 10k EUR tak by sa dal dojazd akceptovat a sluzila by ako tretie auto do rodiny ... cisto mesto a nakupy
25. 11. 2020 14:56
Re: Přesně na míru
A taky se ta Mazda 2 podle toho mizerně prodává. Srovnání se Zoe není hloupost jenom proto, že se ti to nehodí do krámu, ale hezky odhaluje neschopnost Mazdy postavit smysluplné EV. Oproti Zoe nenabízí nic navíc, co by ospravedlnilo vyšší cenu a poloviční dojezd. Tvůj problém je, že se na to nedokážeš podívat jinak, než optikou fanouška značky.
Avatar - Hammunasakra
25. 11. 2020 14:55
Re: Ad to kochání
Ceny neber = byla je a bude inflace https://www.irozhlas.cz/…y_2005201953_ada a covid zařídí(l) úplně jiný ceny (tak trochu VŠEHO) než si zvyklý

Problém s auty je tohle naše (vlastně šíleně EXTRÉMNí) omezení https://www.garaz.cz/…azarech-21005112
25. 11. 2020 14:43
Re: Přesně na míru
Ta mazda nestoji moc. Jen je treba zvazit s cim ji porovnavate. Treba nize uvadene srovnani s Renaultem je hloupost. Clio zacina na 285t a Mazda 2 na 400t. Lepsi bude srovnani treba s VW. Polo od 330t a ID.3 od 1.2m. To uz je 900t za Mazdu dobrych, ne?
Avatar - Hammunasakra
25. 11. 2020 14:41
Re: Každý obhájce BEV
1. no zaprvé nafta je dotovaná https://electrek.co/2017/12/11/vw-ceo-phasing-out-diesel-subsidies-to-electric-vehicles/ ZVÝHODŇOVANÁ bohužel MNOHEM MNOHEM MNOHEM víc než EV
Zřejmě z neznalosti to nikdy nikomu nevadilo = alespoň nikomu tady v diskuzích. ALE drobný zvýhodňování (u nás dálniční známka) BEZ emisních aut = to naopak velké skupině lidí FAKT VADÍ

A to dokonce VÍCE stupňově = finální stupeň je https://echo24.cz/…dane-nema-logiku nejvíc myslim v Nizozemí = 9kč litr. Na Slovensku myslim asi 4kč litr? To je docela dost = když bude u 2 benzínek vedle sebe o 4 kč jiný ceny stejnýho paliva = bude to DOST JEDNOZNAČNÝ :-!

2. bez-emisní auta maj NULOVÝ emise to za prvé. Stejně jako přechod z aut na ropu při jízdě (jak dost lidí říká JINAK TO NENÍ ZÁBAVA) vyrábějících pro zábavu oxid uhelnatý, uhlovodíky, miniaturní prachové částečky a oxidy dusíku, tak stejně jako přechod z těhle aut na BEZ emisní je na desítky let, tak to samé přechod na jinou výrobu elektřiny. Ale DOST LIDÍ tím argumentuje = že když není jedno měli bychom počkat = to oceňuju ne

Ropu která určitě jednou dojde POTŘEBUJEME přece na spoustu jinejch věcí = než jí proměňovat v ty oxidy dusíku a spol a jinak to nejde. Tak holt PROTO tohle

Že hodně lidí má za správný to jak to BYLO a za MĚ to stačí a co po mě mě je u.. to je jiná. Co myslíš že uniká? Připravuje se komplexní přechod průmyslu = auta jsou naopak jen okrajová záleležitost, ale asi PROTOŽE ty auta používáme (co se děje jinde prostě lidi NEVÍ ani je to NEZAJÍMÁ https://oenergetice.cz/…tralni-roku-2050 ) tak furt mluví jen o autech
Avatar - twistedTSD
25. 11. 2020 14:36
Re: Ad to kochání
Však říkám, jako výhradně auto do města proč ne, ale to ti zas ekofanatici vysvětlí, že máš jezdit na kole. A čekal bych, že se malá baterie projeví na ceně.
Avatar - Hammunasakra
25. 11. 2020 14:32
Re: Ad to kochání
NErozumím vůbec ani trochu tomu = té poslední větě? :-O :D

No představ si = VĚTŠINĚ lidí se taky nehodí z praktických (a dokonce ZÁSADNĚJŠÍCH) důvodů 2 dvéřová 2 sedadlová auta = a přesto se vyrábí. Nečetl jsem někdy že SI PROTI

A tahle Mazda je naopak pro velmi velkou část lidí planety = pro denní městský a příměstský provoz naopak těžko najdeš vhodnější typ auta
25. 11. 2020 14:32
Re: Na míru komu?
Rodina co da milion za druhe auto, a je jedno, jestli to bude EV nebo ne, urcite nebude mit Octavii ani Corsu. V Nemecku do nekterych mist nemohou starsi diesly. Mozna od toho casem upusti, ale mluvilo se i o zprisnovani. Pokud bude zelene silenstvi v Evrope pokracovat, nic jineho vam casem ani nezbude. Automobilky neurcuji prechod na elektromobilitu. Ty se jen prizpusobuji nesmyslum tlacenym politiky.
25. 11. 2020 14:31
Re: Každý obhájce BEV
1. Ako konkrétne je dotovaná nafta? Nejaký hodnoverný odkaz na zdroj informácie?

2. K dosahu e-áut na životné prostredie doporučujem infografiku EÚ.
Podľa nej majú Elektrické autá majú o 20% nižšie emisie ako na fosílne palivá (prerátané na celkový životný cyklus a zdroje elektrickej energie v EÚ). S rastúcim podielom obnoviteľných zdrojov sa to určite o dosť zlepší.

Osobné autá sa podieľajú na emisiách 13% z celkových emisií v EÚ. Pri 100% prechode na elektrické autá vozidlá znížime súčasné celkové emisie v EÚ o cca 4%. Ak by všetky zdroje elektriny boli obnoviteľné, tak sa usporí 9% z celkových emisií. Určite je to fajn, ale možno sa tejto jednej téme venuje až príliš veľa pozornosti a môžu uniknúť iné s väčším dosahom.

Len sa trocha obávam či niekto rieši eko záťaž z niekoľko 300-600 kg batérií vyjadrenú inak ako CO2 emisiami.

Odkaz na infografiku EÚ:
https://www.europarl.europa.eu/news/en/headlines/society/20190313STO31218/co2-emissions-from-cars-facts-and-figures-infographics
25. 11. 2020 14:30
Re: Přesně na míru
Hele, já vůbec nezatracuji myšlenku elektromobilu s menším dojezdem jako druhé auto do rodiny na krátké popojížďky. Jenže tomu by měla odpovídat i cena. Pokud ale jiní umí za stejné peníze dvojnásobný dojezd, tak je u téhle Mazdy něco hodně špatně.
25. 11. 2020 14:28
Re: Ad to kochání
Jako, že je tahle Mazda dost slabý pokus o soudobé EV a nikdo soudný si ji za tuhle cenu nekoupí, pokud není nekritický mazdofil.
Avatar - Hammunasakra
25. 11. 2020 14:26
Re: Přesně na míru
Já sice na běžné denní ježdění radši https://automix.denik.cz/…xus-ux-300e.html 10 let záruka potěší https://fdrive.cz/…e-jeho-ceny-5663 než tu Mazdu, ale pro běžného člověka s běžným nájezdem v městské a příměstské oblasti = což jsou stamiliony lidí = to přesně naopak DÁVÁ SMYSL

Že ne TOBĚ = to je JINÁ ;-)

Tak kolik TY běžný den ujedeš? Já max. 100 km = a i to spíš výjímečně
25. 11. 2020 14:24
Re: Ad to kochání
Twizzy stoji 350t. A co jako?
Avatar - twistedTSD
25. 11. 2020 14:24
Re: Ad to kochání
Jaká anomálie prosímtě, hromada lidí má chalupu v horách a o víkendu tam okamžitě vypadne. Nebo tam jede i bez chalupy rekreačně, nebo má rodiče v nějaké díře, nebo v díře žije a jezdí/létá na dovolenou. Jestli celý život trávíš v Praze a středočeském kraji, tak upřímnou soustrast.
25. 11. 2020 14:23
Na míru komu?
Je tady nejaka rodina co ma milion na druhé auto, a která tak diky tomuhle autu zachrani i planetu vic nez kdyz budou mit ojetou oktavku v kombiku a k tomu opel corsa? Dekuji
Avatar - Hammunasakra
25. 11. 2020 14:18
Re: Každý obhájce BEV
Mělo by se uvádět = kolik kdo projezdil DOTOVANÝ nafty?

Jako VÁŽNĚ = zajímavý jak BEZ emisní auta vadí a dodnes dotování provozu https://www.idnes.cz/…856_automoto_fdv nevadí? Navíc v ekonomický noci dlouhých nožů minulý týden u nás dál navýšený ZVÝHODNĚNÍ nafty https://www.e15.cz/…at-znovu-1103988 :D
Avatar - Hammunasakra
25. 11. 2020 14:14
Re: Ad to kochání
No a kolik běžný den ujedeš ty?

Nemůžeš vyjet z města? Můžeš v tom zajet z Prahy do Ústí nebo do Plzně = ale POKUD si ta anomálie co jezdí dlouhý trasy = viz úvodní příspěvek. Tohle je ideál pro MOJE ježdění = denně max 100 km Praha a Středočeský kraj

Problém tady je že i když to čech využije jednou za rok RADŠI má kombík ;-)
Avatar - twistedTSD
25. 11. 2020 14:11
Re: Ad to kochání
Kolikrát ještě potřebuješ vysvětlit, že auto, kterým nemůžu vyjet z města, je mi celkem k ničemu? Když si ji někdo koupí jako druhé/třetí auto, tak proč ne, ale jiné využití nevidím.
25. 11. 2020 14:09
Re: Kdyby....
Hele, trojitým zveřejněním se ty tvé elektrobláboly nestanou pravdivými! :-[]
Avatar - twistedTSD
25. 11. 2020 14:07
Re: Ad to kochání
Argumentovat jedním EV, které ještě nikdo neviděl, a druhým za 4 mega a taky ho nikdo neviděl, může jedině Hamuna.
Avatar - Hammunasakra
25. 11. 2020 14:07
Re: Ad to kochání
Nojo PRO JISTOTU kombík v naftě KDYBYCH jel jednou za rok do Chorvatska nebo něco velkého vezl :*)

Jinak viz já 14:01

Kolik běžný den ujedeš TY? Většina lidí NEujede ani 50 km = na to jsou prý nejlepší diesly :-!
ŽE kdyby diesly byly ve VŠECH osobních autech na zemi = spotřebovalo by se o miliony barelů DENNĚ VÍC ropy = to neva. Zatímco EV určený pro běžný nájezd = to VA :D
25. 11. 2020 14:07
Re: Ad to kochání
Zoe se skoro 2násobným dojezdem začíná na 735t.
25. 11. 2020 14:04
Re: EV?
Tiež by sa mi oveľa viac páčil dizajn klasickej Mazdy.
25. 11. 2020 14:02
Re: Ad to kochání
Ta část věty za tím rovnítkem, to je správné doporučení. :yes:
Avatar - Roman Horký
25. 11. 2020 14:02
Re: Výmena batérie po 160 000 km?
Dnešní průměrný LION v BEV to má po 1000 nabitích spočítané. Vynásobeno dojezdem na plné nabití a máme údaj po kolika tkm se musí vyměnit. U této mazdy to taky přesně sedí.
25. 11. 2020 14:01
Re: Ad to kochání
Tesla model 3 zacina na 1,2 mega.
Avatar - Hammunasakra
25. 11. 2020 14:01
Re: Ad to kochání
Tak TROCHU jo = viz já 13:57 ;-)
No a viz úvodní příspěvek = tohle je auto na např. MOJE ježdění. Nájezd sice NADprůměrný = ale maximálně to je třeba 100 km za den. VĚTŠINA lidí ujede (výrazně) MÉNĚ!

Nicméně přes ODPOR majitele státu co nás řídí jako svý podřízený a má zájem na byznysu co zdědil po Kmotru Mrázkovi a díky tomu jsme na (před)POSLEDNÍM místě v Evropě v dobíjecích místech = pokrytí je už použitelné i tady https://fdrive.cz/…ektromobily-6153
Avatar - kaa
25. 11. 2020 14:01
EV?
Je to drahý, je to nehezký a je to nepraktický. Jaké asi tak mohou :-) prodeje.
25. 11. 2020 14:00
Re: Ad to kochání
Předpokládám, že počítat a trochu uvažovat umíš a test jsi taky četl.
25. 11. 2020 13:59
Výmena batérie po 160 000 km?
Zaujal ma údaj, že sa ráta s výmenou batérie po 160 000 km. Píšu o tom aj na zahraničných serveroch, že s tým treba rátať a menšia batéria prispieva k nižšej ekologickej záťaži.
Osobne je mi veľmi sympatická úprimnosť Mazdy a skutočný eko záujem.

Lebo v niektorých diskusiách zástancovia elektromobility hádžu parametre 500 000 km, viac ako 10 000 tisíc nabíjacích cyklov a plná recyklovateľnosť... A keď som sa opýtal na konkrétny zdroj informácie, tak som dostal hodnotenie, že som zástanca jadrovej energie, nafty, COVIDu a všetkého zlého na svete :).
Avatar - Roman Horký
25. 11. 2020 13:58
Re: Ad to kochání
Adrenalin jako prase. Spousta slabších jedinců by možná přistoupila k tření ebonitové tyče vlastním ohonem.
Avatar - Hammunasakra
25. 11. 2020 13:57
Re: Ad to kochání
Jó tak babička na sídlišti 2 okresy daleko = nekupovat Mazdu EV :-O :-!
Avatar - Roman Horký
25. 11. 2020 13:55
Každý obhájce BEV
by měl povinně uvádět kolik si jich za svoje bez dotací koupil, a jak se mu v nich jezdí zejména do destinací vzdálenějších, než 100km. A kdo BEV nevlastní, měl by mlčet.
25. 11. 2020 13:54
Re: Přesně na míru
Cílovka tohoto auta je nekritický mazdofil.
25. 11. 2020 13:53
Re: Ad to kochání
S tímhle autem je víc než 60km rádius zárukou dobrodružství.
25. 11. 2020 13:53
Re: Přesně na míru
Kdyz bydlis na sidlisti v panelaku, tak mas jezdit MHD :D
Pokud chces elektromobil jako jedine auto, vyberes si jiny model. Tohle ma svou presne danou cilovku. Stejne jako treba HUMMER. Ten se pred panelakem taky spatne parkuje.
25. 11. 2020 13:51
Re: Ad to kochání
A ta nižší cena je teda kde?
25. 11. 2020 13:49
Slabota
Můžete si tady mazdofilové vymýšlet alibi jaké chcete, ale ten dojezd je na dnešní dobu prostě tragédie. Bylo by to obhajitelné nižší cenou, ale ta jaksi nižší není. Kromě toho to ani není kdovíjaká kráska.
Avatar - Roman Horký
25. 11. 2020 13:48
Re: Ad to kochání
Babička bydlí na sídlišti, kde ani nezaparkuješ natož abys měl kde nabíjet.
25. 11. 2020 13:47
Re: Ad to kochání
Presne tak. Zaver clanku je ve stylu: Porsche 911 by bylo skvele auto, kdyby se v nem dal odvezt klavir na horskou chatu.
Tahle Mazda je mestske auto a malou baterii tam vyrobce dal schvalne, aby snizil cenu a taky trochu hmotnost.
Avatar - Hammunasakra
25. 11. 2020 13:46
Re: Ad to kochání
2 okresy = to nebude víc než 200 km ;-)
A babička má elektřinu i na chalupě :*)
Avatar - Roman Horký
25. 11. 2020 13:46
Re: Přesně na míru
Přesně tak. A protože zejména na sídlištích je obrovské množství nevyužitých parkovacích míst, není problém, aby každý měl tohle auto jako druhé. :-) :yes:
Avatar - Hammunasakra
25. 11. 2020 13:45
Re: Kdyby....
Tvoje sebemrskačství že odmítáš jen zkusit nějakou https://elektrickevozy.cz/…ritelnou-kvalitu auto s parametry https://www.tesla.com/cs_cz/model3 je zajímavá asi jen pro nějakou https://www.posters.cz/…domina-f23388876

Jestli máš obavy že v bazarech nebudou auta s nízkým výkonem poruchového spalovacího motoru = tak se neboj. Evropa i svět jimi sou zaplaveny v dostatečné míře :*)
Avatar - Hammunasakra
25. 11. 2020 13:45
Re: Kdyby....
Tvoje sebemrskačství že odmítáš jen zkusit nějakou https://elektrickevozy.cz/…ritelnou-kvalitu auto s parametry https://www.tesla.com/cs_cz/model3 je zajímavá asi jen pro nějakou https://www.posters.cz/…domina-f23388876

Jestli máš obavy že v bazarech nebudou auta s nízkým výkonem poruchového spalovacího motoru = tak se neboj. Evropa i svět jimi sou zaplaveny v dostatečné míře :*)
Avatar - Hammunasakra
25. 11. 2020 13:45
Re: Kdyby....
Tvoje sebemrskačství že odmítáš jen zkusit nějakou https://elektrickevozy.cz/…ritelnou-kvalitu auto s parametry https://www.tesla.com/cs_cz/model3 je zajímavá asi jen pro nějakou https://www.posters.cz/…domina-f23388876

Jestli máš obavy že v bazarech nebudou auta s nízkým výkonem poruchového spalovacího motoru = tak se neboj. Evropa i svět jimi sou zaplaveny v dostatečné míře :*)
Avatar - Roman Horký
25. 11. 2020 13:45
Re: Ad to kochání
Akorát že když se rozhodne jet za babičkou přes 2 okresy tak aby na to měl druhé auto. Nebo tohle jako druhé po svém městě. Hlavně pro běžné potřeby tohle auto nestačí. I usedlý člověk nebo starší manželé někdy potřebují jet někam dál, než na nákup do Kauflandu.
25. 11. 2020 13:44
Přesně na míru
Pohodová cena, slušná výbava, příjemná jízda, dojezd pro druhý auto v rodině s dostatečnou rezervou. :yes:
Avatar - Hammunasakra
25. 11. 2020 13:25
Ad to kochání
Průměrný nájezd km je znám a průměrný majitel takového auta má garáž = jedno jestli u domu nebo třeba společnou pod domem kde bydlí. Takže jak SPRÁVNĚ odhladli u Mazdy a BLBĚ vymýšlí různí lidé = běžný majitel bude běžně tankovat = při parkování. Jedno jestli doma nebo v práci

Na zdolávání tras napříč kontinentem jsou tu jiné EV https://www.garaz.cz/…abijeni-21004601 nebo https://autobible.euro.cz/…-za-pul-milionu/

EDIT trochu se pochlapil i Vorsprung durch Technik https://fdrive.cz/…ykonu-22-kw-6157 ;-)