Upravené naftové pick-upy, které z výfuku vypouští neprůhledný černý kouř, se po amerických silnicích prohánějí roky. Teprve nyní se však ukazuje, jak obrovský dopad mohou mít na životní prostředí a zdraví veřejnosti.
Zase jako... je to i o nájezdu. Jestli stojí někde v JZD na dvoře V3S a roční nájezd má 1000km, protože se s tím stejně nikam dál jet nedá a jen se tím občas něco odveze, tak to nakonec může být pragmaticky i pro ekologii lepší řešení, než starou V3S sešrotovat a místo ní vyrobit adekvátní náhradu.
A totéž i osobáky... je rozdíl, jestli firemní Passat nakroutí 80t ročně, nebo jestli děda na vesnici sjede jednou tejdně 3km na nákup. Jen se to těžko legislativně postihuje.
Poprve jsme s tim setkal, kdyz jsme se s kamarady vraceli z hospody a zastavil u nas pickup a borec se zeptal “do you smoke?” My rekli ze ne a on nas na chodniku ohulil brutalnim oblakem koure, kam se hrabe Octavia tdi :D
Ale zase s dieselgate se to srovnavat neda, tam slo o samotnou automobilku, ktera udavala jina emisni cisla, toto je na urovni lidi kteri si v CR ocipuji motor a vykuchaji DPF filtr a ERG... Jinak v US a Kanade jsou staty a provincie kde neco jako povinne STK a emise vubec neexistuji (nastesti)...
No-o... jako že bych chtěl auta úplně bez kontroly emisí, to bych teda nechtěl. Jestli těch pár upravených pickupů produkuje emise ekvivalentní devíti milionům normálních pickupů (a že normální pickup pořád není žádná sláva), tak už to je docela problém.
No, ono to nebude tak horké.všechny tyto studie, které obsahují slova jako "až, téměř,atd" mají za cíl masírovat veřejné mínění.
Statistický to není až tak jednoduché to srovnat, natož deklarovat.to by místní znát nájezdy tuněných pickupů, vs. Průměr normálních p.u.
A že znova 9 mio, že?😁
V porovnání s cenou Elantry nebo Civicu... hodně drahé zboží. Plus samozřejmě úpravy.
Inu, pořád o USA platí staré rčení: Země neomezených možností, jen plná omezených lidí.
Ano patri to k tomu drazsimu, za ten diesel se priplaci kolem $10000, ale ono se to vetsinou pouziva na praci, takze se to zaplati... Jinak v cr taky srovnavas cenu civicu s transitem?
Inu v tom pripade je CR zeme omezenych moznosti a omezenych lidi...
No jo, když dojdou argumenty...
Tak mě schválně řekni kolik osmiválcových, dieselových, očipovaných pickupů ti každý den jezdí pod okny?
A ještě mě řekni co za auta používají řemeslníci k práci v Evropě? V Severní Americe to jsou to většinou právě pickupy, stejně jako v Evropě dodávky...
Díky za plodnou diskuzi.... :-!
A vsechny stary diesely, ve spatnym stavu obzvlast, to nam tu bude otravovat zivot jeste dlouha leta...
Ma posledni zkusenost ze stredy: jizda za Berlingem I. HDi. Tolik koure a smradu uz jsem dlouho nezazil.
Nechapu, proc se s tim nic nedela.
Cim jsou ty diesely starsi, tim se situace jeste zhorsuje.
Technickou evidentne projde vsechno.
na emisisch se emise vesmes nemerej, pro protokol je dulezite co vyplivne ridici jednotka daneho auta pri mereni, ta sonda ve vejfuku je tam spis pro srandu, emisema projde vesmes jakykoliv vrak ktery se pred merenim emisi vycisti od chybovych hlasek, v CR je soucasny system mereni emisi jen fraska a s merenim emisi nema nic spolecneho