Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
bobojoe
Vodík je daleko rozumnější řešení, než elektrika.
Na eko stránku aut docela kašlu, protože globálně to stejně velký vliv mít nebude. Spíš je to pokrytecká buzerace.
Ale přijde mi daleko logičtější a levnější zachovat princip tankování. Dochází palivo - za 5 min natankuju a nemusím se stresovat, jestli nedojde elektrika, jestli stihnu auto nabít a co když vypadne proud.
Klidně bych každých 400 km tankoval, když bude zaručená určitá spolehlivost dojezdu, jako je teď u spalovacích motorů.
Na eko stránku aut docela kašlu, protože globálně to stejně velký vliv mít nebude. Spíš je to pokrytecká buzerace.
Ale přijde mi daleko logičtější a levnější zachovat princip tankování. Dochází palivo - za 5 min natankuju a nemusím se stresovat, jestli nedojde elektrika, jestli stihnu auto nabít a co když vypadne proud.
Klidně bych každých 400 km tankoval, když bude zaručená určitá spolehlivost dojezdu, jako je teď u spalovacích motorů.
Chtěl jsi zřejmě napsat, že elektromobil s palivovým článkem (FCEV) je podle tebe lepší, než ten s bateríí (BEV). No ale stejně není, dnes.
Kdyz vypadne proud, tak nenatankujes ani benzin a naftu. Ale urcite jako spravny cech sebou vozis hadici a vzdy vis, kde stoji nejaky bagr.
To sice nenatankuješ, ale můžeš pořád odjet do vedlejšího města, kde elektrika jde. To už se mi stalo. Za to s eAutem neodjedeš.
V elektroautě si můžeš vyrobit energie kolik potřebuješ. Zvedneš přední kola heverem do vzduchu, zařadíš D a potom rychlým pohybem rukou a nohou roztočíš přední kola. Pokračuješ tak dlouho, dokud nemáš nabito na trasu k nejbližší funkční nabíječce.
Zalezi na tom, kolik mas zbytek v nadrzi ci baterii. Takze tvoje odpoved je naprosto nesmyslna.
boboje: a kde ten rozumnější vodík budeš získávat ? Dnes je tankování vodíku mnohem dražší než tankování dvakrát zdaněných PHM, odkud pramení tvůj pocit že je to levnější než elektřina ?
Levnější je to tím, že nebude potřeba vybudovávat tolik dobíjecích stanic a v takovém množství, aby to mělo smysl.
Nemůžeš ze systému vytrhnout jednu disciplínu. Náklady počítej kompletně, jinak je to k ničemu. Co pomůže levnější tankování, když samotné palivo bude stát řachu ?
A kolik asi bude potřeba těch vodíkových čerpaček? Dojezd na vodík není nikterak zázračný, takže i tankování musí být častější. A hlavně - stanice na doplňování vodíku je zatraceně drahá věc, na rozdíl od primitivní nabíječky. Výrobní a distribuční řetězec radši ani neřeším, to jsou úplně kosmické peníze.
Ale hlavně, že natankuješ za pět minut...
Ale hlavně, že natankuješ za pět minut...
to su strasne kecy ... kolko stali baterie pred 10 rokmi ? to iste bude platit aj pri vyrobe vodiku ... dnes je draha, ale prevdepodobnost, ze o 5-10 rokov bude cena niekde inde, je velmi vysoka
Výroba vodíku je drahá, protože ta technologie je drahá a ke všemu energeticky extrémně náročná. A to je fakt daný pouhými základy chemie a fyziky, takže s nárůstem výroby nemůže jít cena za jednotku, na rozdíl od akumulátorů, dolů. Zatímco cena za kWh u baterií jde vytrvale dolů a poměr hmotnosti vůči kapacitě rovněž, u vodíku za čtyřicet let nenastala téměř žádná pozitivní změna.
Cena baterií půjde na 99,9% dál dolů = až někde pod 75$/kWh totálně smaže smysluplnost aut jezdících na ropu. Ale podobně půjde dolů cena vodíku = zatím se vůbec nevyrábí efektivně ekologicky masově https😐/oenergetice.cz/…telne-poklesnout
Zjednodušeně reálný je pokles třeba na 25% nebude to jako u baterií https😐/oenergetice.cz/…t-budou-i-nadale ale svět asi přejde masově na vodík = ty auta sou budou jen relativně okrajová záležitost. PROTOŽE vše pojede na vodík = tak asi i část aut
Zjednodušeně reálný je pokles třeba na 25% nebude to jako u baterií https😐/oenergetice.cz/…t-budou-i-nadale ale svět asi přejde masově na vodík = ty auta sou budou jen relativně okrajová záležitost. PROTOŽE vše pojede na vodík = tak asi i část aut
Výroba vodíku je drahá a ostane drahá. Jedine že by si vymyslel nejakú prevratnú technológiu, vplyvom ktorej na výrobu vodíku nebude treba toľko elektriny a nebude taká nebezpečná ako dnes. Prípadne môžeš vymyslieť lacný materiál na vodíkové nádrže, ktoré budú odolné voči elektrostatickým vplyvom, vodík cez jeho štruktúru neprenikne, a nejakú ešte lacnejšiu technológiu na zabránenie rizika výbuchu pri uskladnení a čerpaní. Až potom možno bude vodík možno o čosi lacnejší... 😉
Ak si mal na mysli napr. zeolitové batérie, tie sú vo vývoji dosť dlho, a dosť dlho ešte budú. Naviac riešia hlavne bezpečnosť uskladnenia, nie cenu. Pri atmosférickom tlaku totiž do zeolitovej batérie s objemom 1 kubík uložíš len 0,6 m3 plynu, aby to trochu dávalo zmysel, musíš to natlakovať na 10 bar, vojde tam 6m3 vodíku. Po schladení tekutým dusíkom stúpne kapacita cca 350-400x, ale také skladovanie už stojí balík. Ešte viac to ide schladiť tekutým héliom, čo zdvihne kapacitu nádrže na dvojnásobok voči dusíku. Keď si to všetko spočítaš, tak možno zistíš, že kúpiť Teslu a každý večer ťahať z okna kábel je lacnejšie a pohodlnejšie.
Ak si mal na mysli napr. zeolitové batérie, tie sú vo vývoji dosť dlho, a dosť dlho ešte budú. Naviac riešia hlavne bezpečnosť uskladnenia, nie cenu. Pri atmosférickom tlaku totiž do zeolitovej batérie s objemom 1 kubík uložíš len 0,6 m3 plynu, aby to trochu dávalo zmysel, musíš to natlakovať na 10 bar, vojde tam 6m3 vodíku. Po schladení tekutým dusíkom stúpne kapacita cca 350-400x, ale také skladovanie už stojí balík. Ešte viac to ide schladiť tekutým héliom, čo zdvihne kapacitu nádrže na dvojnásobok voči dusíku. Keď si to všetko spočítaš, tak možno zistíš, že kúpiť Teslu a každý večer ťahať z okna kábel je lacnejšie a pohodlnejšie.
Hezké vize, ale... jak obejít fyzikální a chemické zákony, co se týká té energetické náročnosti výroby vodíku, nebo jeho skladování?
Anonym
dávám Toyotě (mé oblíbené Toyotě) za design interiéru i exteriéru. Proč jste vyhodili toho designera, který vytvořil šmrncovní Mirai předchozí generace? A stran toho vodíku. Pokud v nějaké (tuším poměrně vzdálené) budoucnosti nebude lidstvo umět vyrábět vodík jako odpadní produkt, případně ho někde těžit (na Slunci SIC!) tak to nemá smysl. Celková účinnost cyklu je totiž hluboko pod účinností parního stroje.
Ja mam Toyotu taky rad, ale prave ten vystredni design u aut s alternativnimi pohony ji urcite bere nemaly pocet kupcu. Jsme v dobe, kdy se za ekologicke mysleni spousta lidi stydi.
Vodíku jsou na Zemi biliony tun. Ale jak ho vyextrahovat...z těch oceánů?
O tom to je. Za použití obrovského množství energie, daleko většího, než jaké je potřeba k vytěžení a zpracování ropy. A kde ji vezmeme? Asi z ropy. Nebo ten vodík vyrobíme (opět s potřebou energie) přímo z ropy. Prostě k ničemu.
Hypoteticky muzes z obnovitelnych zdroju vzit elektrinu a disociovat vodu a vsechno je cistoucky jak polarni medved.
Jenze v realite je levnejsi vzit ropu nebo plyn a chemicky to zpracovat tak, abys oddelil H od C.
Ale to je stejny jako s baterkama - nekde zacit musis.
Jedno je totiz na beton jisty - dokud maji vsichni auta se spalovacim motorem, budou jezdit na ropu.
Pokud nechces jezdit na ropu az na veky veku, musis jednou ty auta zacit nahrazovat, jinak to NIKDY nezmenis.
Tak to proste je, v tom je jadro pudla, at se nam to libi nebo ne.
Pokud maji vsichni auta na baterky nebo na vodik, muzes se proste kdykoliv rozhodnout jaky budes mit energeticky mix.
To ted se spalovakem nemuzes. Misto toho chrlis bordel uprostred mest, to neni OK.
Nemecko a Anglie uz maji 1/3 elektriny z obnovitelnych zdroju, takze to zjevne neni takovy problem.
Jenze v realite je levnejsi vzit ropu nebo plyn a chemicky to zpracovat tak, abys oddelil H od C.
Ale to je stejny jako s baterkama - nekde zacit musis.
Jedno je totiz na beton jisty - dokud maji vsichni auta se spalovacim motorem, budou jezdit na ropu.
Pokud nechces jezdit na ropu az na veky veku, musis jednou ty auta zacit nahrazovat, jinak to NIKDY nezmenis.
Tak to proste je, v tom je jadro pudla, at se nam to libi nebo ne.
Pokud maji vsichni auta na baterky nebo na vodik, muzes se proste kdykoliv rozhodnout jaky budes mit energeticky mix.
To ted se spalovakem nemuzes. Misto toho chrlis bordel uprostred mest, to neni OK.
Nemecko a Anglie uz maji 1/3 elektriny z obnovitelnych zdroju, takze to zjevne neni takovy problem.
_Karel_
Žádná vodíková budoucnost v autech neexistuje.
Proč myslíš? Mě to připadá lepší než baterky a nabíjení. V principu.
Proč myslíš, že to nepůjde?
Proč myslíš, že to nepůjde?
Je to komplikovaný, a nezdá se, že by to kdokoliv bral vážně. Ani ta Toyota. Kdy tu bylo vodíkový BMW? Víc, než deset let? Já tomu vůbec nevěřím.
Stačí aby to EU zadotovala. Zakázala všechno kolem a to uvidíš jak se to bude prodávat 😁 😁 Fakt je že v následující dekádě rozšíření vodíku nečekám. To je jen pár výkřiků do tmy od Toyoty a Hyundai a tím to zhasne. Tipuju, že jestli se vodík začne prosazovat tak ve 30tých letech.
Ve 30. letech 24. století.
To jsi ještě větší optimista než já 😁 😁 :yes:
Vodík dorazil už i do velmi zaostalých částí světa https😐/www.seznamzpravy.cz/…ovy-sklad-122398 + https😐/www.tydenikhrot.cz/…i-i-firma-z-usti
EU je přes místní řvaní zpátečníků ať jsme ještě víc pozadu že jsou na to ze socialismus zvyklí = tak EU je POZADU https😐/www.novinky.cz/…i-tiche-40248693 + https😐/www.seznamzpravy.cz/…neutralni-128732 + https😐/oenergetice.cz/…k-asijskych-zemi
No zableskne se i tady https😐/byznys.ihned.cz/…odiny-cista-voda
Lodě letadla vlaky http://www.hybrid.cz/…luje-kolem-sveta + https://www.euro.cz/…-poleti-na-vodik + https://www.idnes.cz/…_eko-doprava_maz
EU je přes místní řvaní zpátečníků ať jsme ještě víc pozadu že jsou na to ze socialismus zvyklí = tak EU je POZADU https😐/www.novinky.cz/…i-tiche-40248693 + https😐/www.seznamzpravy.cz/…neutralni-128732 + https😐/oenergetice.cz/…k-asijskych-zemi
No zableskne se i tady https😐/byznys.ihned.cz/…odiny-cista-voda
Lodě letadla vlaky http://www.hybrid.cz/…luje-kolem-sveta + https://www.euro.cz/…-poleti-na-vodik + https://www.idnes.cz/…_eko-doprava_maz
Nedorazil nikam a jestli myslíš, že k jeho masivnímu rozšíření dojde dřív než ve 30tých letech, tak si ten nesmysl mysli dál, ale tak to hošánku nejspíš nebude, protože tomu zatím nic nenasvědčuje. Navíc nevím proč bych měl hýkat nadšením za vodík, který budeme vyrábět z fosilních paliv za přispění obrovského množství elektrické energie. To má fakt velkou přidanou hodnotu.
Nojo viz odkaz dědek Dědek = je to proti tobě kašpar = abych tě citoval :-!
tím si mě naprosto argumentačně setřel blbečku 😁 Vize budoucnosti je že vodík budeme vyrábět SNAD efektivněji, ale to je to o čem píšu. 30tý léta. Takže nejsem ty debílku vůbec s Dědkem v rozporu. Jen chápu stejně jako on, že to není o tom co je tady a teď, ale kam to jednou v budoucnu možná dospěje. Kdybys nebyl tupej, tak to chápeš a nemeleš ho-vna typu, že si myslím, že pan Dědek je kašpar.
To je uz vic jak deset let, ale v te dobe u toho BMW, Mercedesu a KdF Werke videli budoucnost v nafte a smali se Toyote a jejim hybridum jako Ballmer iPhonu.
Vodíkové BMW tu bylo už v druhé půlce devadesátých let. A od té doby se vodík nikam neposunul.
No to bylo = ale fungující zcela jinak než dnešní vodíkový auta. No od tý doby se setSAKRA HODNĚ posunul = jen viz já 10:52
Není to o EU jak tu obvyklí blekotalové blekotají (vymýšlejí si = asi jako obvykle z NEznalosti a protože EU a Kalousek a Soros = jsou ZLO jak každý inteligentní myšleno jejich inteligence VÍ 😉
Není to o EU jak tu obvyklí blekotalové blekotají (vymýšlejí si = asi jako obvykle z NEznalosti a protože EU a Kalousek a Soros = jsou ZLO jak každý inteligentní myšleno jejich inteligence VÍ 😉
posunul tak leda v prototypech. K masovýmu využití to pořád není a dalších 10 let nebude. Občas proběhne nějaký fantaskní článek o autech na vodík, ale na silnici to bude podobně exotický jako potkat koně.
Hele, MuňkoBlabla... zkus někdy i zabrousit do skutečné techniky, namísto do článků na Hnojinkách. A trošku počítat, přemýšlet... promiň, zapomněl jsem, to neumíš.
Každopádně si zkus trošku rozšířit ty dnešní možnosti na skutečně masovou mobilitu. A kupodivu, při zachování cen. Protože ty prostě dolů nepůjdou.
A netuším, proč do toho taháš Kalouska a EU, když tu o nich nebyla ani zmínka. Mindráček nebo prostě jen nedostatečná inteligence?
Každopádně si zkus trošku rozšířit ty dnešní možnosti na skutečně masovou mobilitu. A kupodivu, při zachování cen. Protože ty prostě dolů nepůjdou.
A netuším, proč do toho taháš Kalouska a EU, když tu o nich nebyla ani zmínka. Mindráček nebo prostě jen nedostatečná inteligence?
Kalouska, Irán, dotovanou naftu, Babiše a další bláboly používá jako takovou vatu víš? Vycpe tím ty svoje bezduchý příspěvky, takže z nich vznikne jedno takový konzistentní informační ho-vno, který nemá hlavu a patu a čtenář vlastně neví co tím básník chtěl sdělit. Do toho pár rovnítek a tradá za měsíc zase shrábne titul nejaktivnějšího diskutéra na ACZ. Co na tom, že obsahová stránka jeho příspěvků je nula. S tou nedostatečnou inteligencí si to ale přehnal. Stačí, že mu to píšu furt já. Teď ještě ty. To se za chvíli rozbrečí a praští s hračkama do kouta 😁 😁
to byli dost neuspesne pokusy vodik spalovat primo ve valcich, aneb nesmysl, dnesni vodikova auta jsou elektromobily vyuzivajici vodik jen jako energeticke medium pro vyrobu elektriny ktera slouzi k pohonu auta
mimochodem zivotnost 8 valcu BMW se skratila spalovanim vodiku na cca 100 hodin provozu 😒]
mimochodem zivotnost 8 valcu BMW se skratila spalovanim vodiku na cca 100 hodin provozu 😒]
Ne, BMW e😜erimentovalo i s vodíkovými elektromobily, stejně jako tehdy Toyota. A pokrok pořád nikde, protože prostě není kam pokročit. Problém totiž není v technice samotného auta, ale v celé okolní infrastruktuře.
Ale vodík není dávno o AUTECH = přechází na něj celej průmysl
Ne, nepřechází. Občasné e😜erimenty opravdu nejsou "přecházení". Ale možná jsi sám v přechodu, tak vidíš přecházení všude.
Ty vole "celej průmysl"???? Tak o tom se rozepiš. Jaký všechny odvětví průmyslu na něj přechází? Pošli nějaký odkazy. Jistě to máš načtený.
Namorny priemysel napriklad..
1 lastovicka,ale urcite nie posledna.
http😐/www.hybrid.cz/…-namorni-prumysl
1 lastovicka,ale urcite nie posledna.
http😐/www.hybrid.cz/…-namorni-prumysl
testování prototypů bych nevydával za přecházení celýho průmyslovýho odvětví na vodík. Pokud by to mohlo fungovat v reálným světě pro pohon velkých zaoceánských lodí bylo by to supr. Ovšem nevím jestli se něčeho takového reálně dožijeme.
Jaktože se nikam neposunul ty mudrlante, můžeš si koupit vodíkový auto, normálně v obchodě. Žádný e😜erimentální prototyp pro výstavy ... ale normální auto.
Proč by to nešlo? LEVEL1: Před barákem na sídlišti stovky aut a v každém 50 litrů nafty. LEVEL2: Před barákem na sídlišti stovky aut a v každém metráky lithia. LEVEL3: Před barákem na sídlišti parkuje obdoba 5ti Hindenburgů 😄 Nádherná představa.
Level 4, před barákem na sídlišti žádná auta, jen napájecí stanice sdílených velbloudů
Ekologické a nemusíš skoro nic budovat. Ještě se máme hodně co učit ... 😄
Camelsharing a.s.
Ekologické a nemusíš skoro nic budovat. Ještě se máme hodně co učit ... 😄
Camelsharing a.s.
prozatim je nejblize ta moznost LEVEL 2, jen s tim rozdilem ze lithia je v bateriich elektromobilu sotva par kilogramu, v 1kWh packu Tesly se za tech cca 8 let vyvoje snizil podil lithua z nejakych 60 gramu na cca 30 gramu, takze dnesni Tesly se 100kWh baterii maji v sobe toho lithia cca 3kg, a nekolik metraku vs 3kg na 100kWh je sakra rozdil 😒]
Karle v Londyne jezdi vodikovy autobusy uz nevim snad 15 let a funguje to naprosto bez problemu.
To jsi jim měl říct, v Toyotě, než to vodíkové auto začali prodávat, že to nejde !!! Asi to nevěděli 😒]
Tomogo
Kdyby se zde někomu chtělo trochu Googlil, dozvěděl by se asi toto😒br />
celková účinnost procesu těžby, výroby a distribuce energie
(data z roku 2007, takže se to asi bude dnes trochu lišit)😒br />
vodík elektrolíza = 17-20%
vodík reforming = 43%
vodík termochemicky = 30-33%
baterie = 27-31%
Takže když započítám ještě "ekologickou" výrobu a likvidaci baterií, tak za mě jednoznačně vodík... 😉
(data z roku 2007, takže se to asi bude dnes trochu lišit)😒br />
vodík elektrolíza = 17-20%
vodík reforming = 43%
vodík termochemicky = 30-33%
baterie = 27-31%
Takže když započítám ještě "ekologickou" výrobu a likvidaci baterií, tak za mě jednoznačně vodík... 😉
to jsou ale hodnoty spojene vyrobou s distribuci, nikoliv s provozem, a nevim jak tebe, ale me teda spos nez to jak narocne je to na distribuci zajima, kolik me osobne to bude stat pri provozu 😉
je proste rozdil jezdit za 30-50 haleru nebo za 2.5-3 koruny na km
ekologii radisi nezminuj, mas tom asi jeste vetsi bordel nez t te vyrobe, neb parni reforming je emisne mnohem norsi nez jezdi primo na ten zemni plyn ze ktereho se tak vodik ziskava 😉 termochemicky je to vyzivne na celkem slusnej odpadni chmel a elektroliza je nesmyslna na elektrinu ktere je potreba cca 3-4x tolik co pro reforming
o tom zda bude ci nebude v doprave vodik nejak uspesnej rozhodnou vesmes dva faktory, sila lobbyngu petrolejaru kteri v nem vidi svoji budoucnost diky dodavkam plynu pro vyrobu vodiku, a to jak moc bude vodik ekonomicky konkurenceschopnej, a minimalne v Eu se zacne ta prvni cast resit zrejne pomerne brzi, neb to dela emise mnohem vetsi nez jake je prave jezdeni primona ten zemni plyn v podobe CNG, maji se zprisnovat prave emise ve vyrobnim retezci vyroby paliv, coz v pripade vodiku zrejme povede k jeho zdrazeni, a to si vodik sebou nevlaci ani spotrebni dan, kdyby staty na vodik v doprave dali podobnou spotrebni dan jako treba na CNG nebo LPG, tak jde vodik do haje rovnou 😉
je proste rozdil jezdit za 30-50 haleru nebo za 2.5-3 koruny na km
ekologii radisi nezminuj, mas tom asi jeste vetsi bordel nez t te vyrobe, neb parni reforming je emisne mnohem norsi nez jezdi primo na ten zemni plyn ze ktereho se tak vodik ziskava 😉 termochemicky je to vyzivne na celkem slusnej odpadni chmel a elektroliza je nesmyslna na elektrinu ktere je potreba cca 3-4x tolik co pro reforming
o tom zda bude ci nebude v doprave vodik nejak uspesnej rozhodnou vesmes dva faktory, sila lobbyngu petrolejaru kteri v nem vidi svoji budoucnost diky dodavkam plynu pro vyrobu vodiku, a to jak moc bude vodik ekonomicky konkurenceschopnej, a minimalne v Eu se zacne ta prvni cast resit zrejne pomerne brzi, neb to dela emise mnohem vetsi nez jake je prave jezdeni primona ten zemni plyn v podobe CNG, maji se zprisnovat prave emise ve vyrobnim retezci vyroby paliv, coz v pripade vodiku zrejme povede k jeho zdrazeni, a to si vodik sebou nevlaci ani spotrebni dan, kdyby staty na vodik v doprave dali podobnou spotrebni dan jako treba na CNG nebo LPG, tak jde vodik do haje rovnou 😉
No, a to jsi skončil u chvíle, kdy máš k dispozici vodík. A ten musíš prohnat palivovým článkem, abys získal znovu elektrickou energii, tu následně použít k roztočení motorů...
A jestli si myslíš, že vodík se vyrábí nějak výhodně ekologicky, jsi ještě hloupější, než by na první pohled vypadalo. Nemluvě o samotných palivových článcích, které taky nejsou zrovna nenáročné na výrobu a materiály.
A jestli si myslíš, že vodík se vyrábí nějak výhodně ekologicky, jsi ještě hloupější, než by na první pohled vypadalo. Nemluvě o samotných palivových článcích, které taky nejsou zrovna nenáročné na výrobu a materiály.
A není jednodušší vzít rovnou výsledek, než se pachtit s nějakými účinnostmi, tedy spotřebu? Dle SM lidé s vodíkovými auty (Mirai a vozy Hyundai) spotřebují 1,06 kg H2/100km. Na výrobu 1 kg H2 potřebuješ zhruba 55 kWh elektřiny. Takže jsme někde na 58 kWh elektřiny na 100 km.
Podobné BEV si vezme tak 16-18 kWh elektřiny na 100 km. To se snad ani nedá srovnávat. U baterek bychom mohli započítat ztráty při přenosu a nabíjení, takže budeme někde kolem 25 kWh/100km. Jenže i u vodíku musíš počítat stlačení (což chce energii), transport (což chce energii) a úniky (což je ztráta energie). Takže moc nevidím důvod, proč jednoznačně vodík.
Podobné BEV si vezme tak 16-18 kWh elektřiny na 100 km. To se snad ani nedá srovnávat. U baterek bychom mohli započítat ztráty při přenosu a nabíjení, takže budeme někde kolem 25 kWh/100km. Jenže i u vodíku musíš počítat stlačení (což chce energii), transport (což chce energii) a úniky (což je ztráta energie). Takže moc nevidím důvod, proč jednoznačně vodík.
martin_MPS
A proč? Je to jen můj názor rád bych se mýlil.
Automobilka bude vesele vyrábět (a vydělávat) a dealer bude ještě šťastnější, protože bude na rozdíl od klasického elektromobilu co servisovat. Vodík je hodně specifický plyn, navíc s nejmenšími molekulami. Takže kontrola těsnosti palivové soustavy bude vyžadovat odborné kontroly a revize. To už nikdo v garáži dělat nebude a i s relativně starými auty bude potřeba jet do autorizovaného servisu. Stejně na tom bude elektronika. Na STK se zbavíme měření emisí, ale přibude revize spojená s vodíkem. Takže také super.
A stát? Ten bude také spokojen, protože zdanit vodík na čerpacích stanicích bude nekonečně jednodušší, než zdanit elektřinu v domácnosti .
Takže doufám, že se to neujme.
Automobilka bude vesele vyrábět (a vydělávat) a dealer bude ještě šťastnější, protože bude na rozdíl od klasického elektromobilu co servisovat. Vodík je hodně specifický plyn, navíc s nejmenšími molekulami. Takže kontrola těsnosti palivové soustavy bude vyžadovat odborné kontroly a revize. To už nikdo v garáži dělat nebude a i s relativně starými auty bude potřeba jet do autorizovaného servisu. Stejně na tom bude elektronika. Na STK se zbavíme měření emisí, ale přibude revize spojená s vodíkem. Takže také super.
A stát? Ten bude také spokojen, protože zdanit vodík na čerpacích stanicích bude nekonečně jednodušší, než zdanit elektřinu v domácnosti .
Takže doufám, že se to neujme.
Pokud nerozumíš tomu co jsem napsal, tak jsi hloupější než vypadáš... Pokus si to přečíst ještě jednou.
1. Výroba vodíku nemusí být neekologická
2. Při účinnosti cca 40-60% vodíkového palivového článku je za mě stále lepší palivový článek, než baterie.
A pokud nikdo nerozumí výrazu "za mě", tak to už je jeho smůla.
1. Výroba vodíku nemusí být neekologická
2. Při účinnosti cca 40-60% vodíkového palivového článku je za mě stále lepší palivový článek, než baterie.
A pokud nikdo nerozumí výrazu "za mě", tak to už je jeho smůla.
Buďme optimisti. Vezměme 50 % účinnosti palivového článku, přidejme k těm tvým 43 % neekologického reformingu, vynásobme cca 90 % účinnosti elektrické soustavy vozidla, a jsme hezky pod dvaceti procenty celkové využitelnosti energie. A to nepočítám ztráty vzniklé únikem a podobné věci... Tak než tohle, radši snad i parní stroj.
Neekologická ale nemusí být ani výroba baterie. Vždyť už přeci jen to, že máš elektřinu (třeba i poměrně ekologickou), kterou můžeš použít v BEV. Ale ty s její pomocí ztrátově vyrobíš vodík, pak ho ztrátově stlačíš a pak to ztrátově zpět převedeš zpět na tu elektřinu, kterou jsi už měl. Obejdeš sice částečně nabíjení baterky, ale i tak je jasné, že to až tak moc dobře nefunguje. Vodík má cca 2-2,5krát větší energetické nároky.
Toky1
Nemyslím, že by sa dalo konštatovať, že budúcnosť je vo vodíku. Alebo že je v elektrine. Alebo v CNG či LPG. Alebo v štandardných fosílnych palivách - benzíne či nafte. Podľa mňa je budúcnosť v kombinácii toho všetkého. A čím viac možností a alternatív bude, tak tým lepšie. A užívateľ si vyberie, ktorý z ponúkaných druhov pohonov preferuje na základe svojich potrieb a dostupnosti. V tomto vidím budúcnosť.
Osobně si myslím, že úplně nejlepší příprava na budoucnost tkví ve fyzické kondici. Myslím, že kolo (bicykl) nebo nohy (chůze nebo běh) člověku poslouží k spolehlivé osobní přepravě v každé předpokládané představě budoucnosti.
adamzprahy
Rád bych aby se interiér Miraie dostal do běžných Toyot. Z fotek ten interiér vypadá snad lépe než v Lexusech a věřím, že by to nové zákazníky přineslo. Vypadá to, že japonci dokážou pěkný interiér udělat když se jim chce 😁
kuk
Určitě prošlape cestu k novejm e😜lozím. V Jižní Koreji jsou z vodíku úplně nadšený. Tam už jsou dál, tam se proti tomu stávkuje. :-! Se jim nedivím když jim to tam bouchlo pod rukama... :no:
Hydrogen hurdles: a deadly blast hampers South Korea's big fuel cell car bet
https😐/www.reuters.com/…et-idUSKBN1W936A
5/2019
e😜loze vodíku v Koreji
https😐/youtu.be/igPIGvO7ibM
https😐/youtu.be/azC7zG2nTlA
Hydrogen hurdles: a deadly blast hampers South Korea's big fuel cell car bet
https😐/www.reuters.com/…et-idUSKBN1W936A
5/2019
e😜loze vodíku v Koreji
https😐/youtu.be/igPIGvO7ibM
https😐/youtu.be/azC7zG2nTlA
Něco jako když tě táhne traktor na laně,
naproti tomu
pri autach na vodikovy pohon je to zase naopak ... lokalne emisie 0 su pre nich nepodstatne a poukazuju na energeticku narocnost pri vyrobe vodiku ( mimo zastavanych oblasti ) co uz zrazu problem je 😄
No a vono taky ANO 😉
Slovenskýmu eSTéBákovi komunistovi za ty roky NAROSTL majetek = nám DLUH. ANO rozdíl mezi chudým (nejen tebou) a bohatým (nejen jím) se ZVĚTŠIL
ANO je to opravdu tak 😲 :-!
PROTOŽE já s něčím co se děje souhlasím = a ty ne 😁
Takže případně zdražení nebude likvidace svobod atd co tady čtu, alespis posun k minulosti.
A ID je ukázka toho jak dlouho trvá vymyslet ev. A jedna se oevktereje o generaci za teslou.
ID3 má horší parametry baterií (včetně obsahu kobaltu), hořší dojezd, menší výkon,
Myslíš ve srovnání s modelem 3? Ten dojezd je hodně podobný. Výkonově je na tom líp to je fakt a baterky jsem technologicky neporovnával, ale jestli mají modernější s menším podílem kobaltu, tak to potom jo. No netvrdil bych o generaci za Teslou. Prostě za nižší cenu dostaneš adekvátně míň než u Tesly. Nicméně design Tesly se mi líbí víc než VW. ID3 moc krásy nepobralo.
Blbý že si dodnes tvrděj bojovník proti snižování emisí
ANO nezklamalo = dnes spuštěný prodej el dálničních známek = dnes zkolaboval :yes: 😁
Hošánku = ty ale za moudrého považuješ (viz já 13:08 druha věta) jen SEBE JEN sebe jen SEBE sebe Sebe SEBE
A ekologickým snahám říkáš BOLŠEVISMUS = Hošánku máš to v hlavě NARUBY
Tak tady je to stejný = tohle je přesně ta výjimka to co trh NE(vy)řeší
Fakt to máš v hlave zajímavý = největší pokřivení trhu což je dotování nafty = popíráš. Ekologicky smýšlejícím říkáš BOLŠEVICI. Dodnes nechápeš co se to děje = tak je to nesmysl (fakt věříš že všemu rozumíš?
ALE i když dotování nafty popíráš = tak dotování kritizuješ. Prostě CHAOS na CHAOS
Čemu nerozumim jak to že po TOLIKA prokázanyýh TVÝCH omylech = se furt hádáš že všichni v EU sou PROTI TOBĚ tupý hovada
No možná to má (mnohem) jednodušší vysvětlení
nedotovaná elektřina - spotřební daň 0 korun za kW. :yes:
Elektřina má v sobě platbu emisních povolenek.
Tak naposled = bud sme blbí my ode mne po CEO VW nebo ty a rohYpnol atd.?
Ale jinak k tý kravině cos napsal = kvůli rozdílu 2,50 Kč na litr lidi natankují jinde = ale PROČ je tahle tvá argumentace blbost sem ti vysvětlil = skleróza? Že to ne rozhazuje mě ale parlamenty zemÍ taky = velká skleróza?
Stručně = tisíc vět co si k tématu napsal = byly blbost nesmysl kravina. Protkaná stovkama vulgarit = že kdo nemyslí jako ty je kre.tén tupý hovado autistického atd
Prostě diesl v osobnich autech je (multifunkční miliardama) vydotovanej = všechno popírání je (až pozoruhodný ale) nesmysl. PROČ to popíráš = rsp. na základě ČEHO??????????????????
Není daleko doba kdy byla nafta dražší než benzín, když by se ten rozdíl ještě zvětšoval o daň kdo by naftu koupil?
Navíc tohle sem dokonce TI vysvětloval a zdůvodňoval 😒
Co říkáš na (svou oblibenou) Drábovou? Politický má podobný názory jako já ale hlavně: "Když nedostavíme Dukovany nic se neděje svět se nezboří"?
Hele o kolik si teda mladší než dědek Dědek a dědek James May = co vodíkem žijí už dnes?
A opět znova. Vzpomeň na rok 2015 kdy samotné automobilky hlásí jak jediná cesta je ev.
Znova připomínám, že konkurence je Čína kde pravidla volného trhu neplatí.
Evropa potrebuje pokrok a vývoj, to celou evropu táhne. Ne to co umi ostatní.
S tou Čínou máš jako obavu, aby EU trh nezaplavila levná elektro auta z Číny a místní automotive průmysl nezaspal?
Ice eu nezakazuje. Ev jsou právě jen v důsledku emisních limitu.
Na to jak všechno furt kritizuješ a zpochybňuješ = že svět se nechová jak TY chceš = toho moc nevíš. Asi PROTO furt všechno všechny nad sebou kritizuješ a urážíš
Radil sem ti = co tvá hlava vymýšlí řekni naopak = a budeš :yes:
Pro rohYpnola a areseho a Jerry Gunmana pravda :no:
A precitaj si este raz to co som napisal...
Je to logické. Místo toho, abychom tu elektřinu narvali rovnou do BEV, tak s její pomocí ztrátově vyrobíme vodík. Tento ztrátově vyrobený vodík ztrátově stlačíme nebo dokonce v některých případech zkapalníme. A tuto dvakrát ztrátově zpracovanou věc pak ještě jednou ztrátově převedeme zpět na elektřinu v palivovém článku. A teď to po třech ztrátových procesech začne fungovat jako BEV, jak to mohlo fungovat už dávno. Výhodou je však to, že to nemusí jít přes baterku, ale může to jít i přímo (BEV má větší podíl ztrát při nabíjení) a ta baterka je tam výrazně menší.
Takže zatímco BEV potřebuje se všemi ztrátami při přenosu, nabíjení,... v průměru tak 25 kWh/100 km, tato legrace potřebuje asi 60 kWh. Zatímco naftové auto má spotřebu cca 6-6,5 litrů, benzín něco okolo 7,5-8 (po započtení emisí při výrobě paliva asi 7,5-8,5 u nafty a 10-11 litrů u benzínu), BEV má u nás (se vším tím uhlím) srovnatelné emise na cca 5-6 litrech (+výroba baterky), tak tato sranda někde kolem 12-14 litrů/100 km.
Takže co je na tom zajímavé? Že odpůrcům BEV vadí stavba 1,2-1,5 Temelínu pro osobní elektromobily, ale jsou úplně v pohodě s nutností stavět energetické zdroje ekvivalentní asi 3 Temelínům. Že jim vadí cena a výdrž akumulátoru, ale jsou úplně v pohodě s tím, že palivový článek má výdrž na podobné úrovni a jeho cena také činí asi jako částka za nové malé auto. Je to prostě v mnoha věcech podobné jako BEV. Rychleji se to tankuje, ale to je tak asi všechno.