Dakar 2021
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Tesla Model 3 Long Range Dual Motor – Herní konzole. A taky auto

Nejprodávanější elektromobil roku 2019 jsme konečně vyzkoušeli v rámci redakčního testu. A jestli byste se rádi projeli, lze se k němu vcelku snadno dostat.
Zpět na článek
27. 11. 2020 12:57
27. 11. 2020 13:07
27. 11. 2020 15:16
27. 11. 2020 15:45
27. 11. 2020 13:21
27. 11. 2020 15:16
27. 11. 2020 16:43
27. 11. 2020 17:06
28. 11. 2020 15:36
27. 11. 2020 13:31
27. 11. 2020 13:39
27. 11. 2020 13:50
28. 11. 2020 09:03
27. 11. 2020 14:19
27. 11. 2020 15:02
27. 11. 2020 15:25
27. 11. 2020 15:34
27. 11. 2020 17:18
27. 11. 2020 17:44
28. 11. 2020 00:57
27. 11. 2020 19:06
30. 11. 2020 10:23
28. 11. 2020 09:03
28. 11. 2020 09:36
28. 11. 2020 10:35
28. 11. 2020 16:33
28. 11. 2020 11:06
28. 11. 2020 16:37
29. 11. 2020 06:56
29. 11. 2020 08:38
29. 11. 2020 18:36
27. 11. 2020 15:18
27. 11. 2020 13:49
27. 11. 2020 14:19
27. 11. 2020 14:30
27. 11. 2020 14:40
27. 11. 2020 15:04
30. 11. 2020 10:31
27. 11. 2020 14:56
27. 11. 2020 15:10
27. 11. 2020 19:52
27. 11. 2020 15:16
27. 11. 2020 19:57
27. 11. 2020 21:00
28. 11. 2020 11:59
28. 11. 2020 13:34
28. 11. 2020 13:34
28. 11. 2020 13:50
28. 11. 2020 13:51
28. 11. 2020 14:59
28. 11. 2020 17:29
28. 11. 2020 22:45
28. 11. 2020 13:37
28. 11. 2020 13:47
28. 11. 2020 15:04
28. 11. 2020 13:46
28. 11. 2020 13:55
28. 11. 2020 14:34
28. 11. 2020 15:04
28. 11. 2020 15:20
28. 11. 2020 15:24
28. 11. 2020 17:23
28. 11. 2020 17:31
28. 11. 2020 19:20
29. 11. 2020 18:13
30. 11. 2020 10:44
28. 11. 2020 15:20
28. 11. 2020 16:43
28. 11. 2020 16:55
27. 11. 2020 14:22
27. 11. 2020 14:25
27. 11. 2020 15:06
27. 11. 2020 17:54
28. 11. 2020 12:17
28. 11. 2020 12:24
27. 11. 2020 18:03
28. 11. 2020 07:34
27. 11. 2020 14:20
27. 11. 2020 14:42
27. 11. 2020 14:46
27. 11. 2020 14:48
27. 11. 2020 15:00
27. 11. 2020 15:15
27. 11. 2020 15:26
27. 11. 2020 15:28
27. 11. 2020 15:36
27. 11. 2020 15:40
27. 11. 2020 15:46
27. 11. 2020 15:42
27. 11. 2020 16:04
27. 11. 2020 16:34
27. 11. 2020 16:59
27. 11. 2020 17:07
27. 11. 2020 17:19
27. 11. 2020 17:34
27. 11. 2020 17:45
27. 11. 2020 17:55
27. 11. 2020 18:02
27. 11. 2020 18:05
27. 11. 2020 20:51
27. 11. 2020 20:59
27. 11. 2020 21:58
27. 11. 2020 17:25
27. 11. 2020 17:37
27. 11. 2020 17:39
27. 11. 2020 17:46
27. 11. 2020 17:52
27. 11. 2020 17:58
28. 11. 2020 09:41
28. 11. 2020 10:37
28. 11. 2020 07:45
27. 11. 2020 15:27
27. 11. 2020 15:17
27. 11. 2020 15:27
27. 11. 2020 15:53
27. 11. 2020 16:00
27. 11. 2020 14:59
27. 11. 2020 15:11
27. 11. 2020 14:48
27. 11. 2020 17:02
27. 11. 2020 17:23
27. 11. 2020 18:06
27. 11. 2020 18:42
27. 11. 2020 21:09
27. 11. 2020 21:28
27. 11. 2020 20:39
27. 11. 2020 21:08
27. 11. 2020 22:20
28. 11. 2020 17:32
29. 11. 2020 11:00
27. 11. 2020 21:08
28. 11. 2020 07:48
30. 11. 2020 22:14
27. 11. 2020 12:57
tvl
Tady bude zas fajt 😂 kam se to zas dostane ta konverzace
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Roman Horký
27. 11. 2020 13:07
Re: tvl
Nejde o to, jak se komu Tesla Model 3 líbí. Daleko víc mě trápí, že jsme se dozvěděli naprosto zásadní a převratná fakta. Jako že David půjčil autorovi Trojku a že to má uprostřed něco jako tablet. Opravdu by nešlo napsat trošku víc informací, které by někdo mohl očekávat? Protože tento styl reportu ironizuje už Svěrákova-Smoljakova hra Posel z Liptákova.
27. 11. 2020 15:16
Re: tvl
Toto je ACZ vytýkané prakticky neustále a už veľmi dlhú dobu. Bezvýsledne, ako vidíš.
27. 11. 2020 15:45
Re: tvl
HOSI JA MAM DNESKA S ACZ VELKEJ PROBLEM

v článku: Zapomeňte na Dieselgate, v USA objevili mnohonásobně větší znečišťovatele

MI NEJDE NAPSAT PRISPEVEK NEJDE TO I NEKOMU DALSIMU???

NENI TAM ANI JEDEN KOMENTAR, TAK SE PTAM...???

NAVIC BYSME SE TAM MYSLIM KRASNE ROZEPSALI, VIC NEŽ TADY, PROTOZE NAFTA JE BEST !!! :-[] :-[] :-[]
Avatar - kari.laz
27. 11. 2020 13:21
Re: tvl
DonVito nejspíše zapříčiní rekordní počet příspěvků, respektive v jeho případě spíše výblitků :D
Avatar - Blue Sun
27. 11. 2020 15:16
Re: tvl
No vidíš, a první jsi s výblitkem přišel ty sám. :-) Gratuluji.
Avatar - kari.laz
27. 11. 2020 16:43
Re: tvl
S prvním, ty je tu produkuješ celkem pravidelně
Avatar - Blue Sun
27. 11. 2020 17:06
Re: tvl
Škoda, že na to nemáš, jako obvykle, žádný důkaz.
Avatar - Mikesus
28. 11. 2020 15:36
Re: tvl
Tak jsi prave vyhrál, napsal jsi v této diskuzi zbytečný vyblitek jako první ty.
Avatar - N6600
27. 11. 2020 13:31
Interier
Mit auto s cenovkou 1.5 mega a s takovym interierem, to je fakt smutne.
Rozbalit vlákno
0
27. 11. 2020 13:39
Tesla
Existujou lepsi auta? Jiste... Existuje lepsi elektromobil? Spis ne...

S touhle spotrebou, dojezdem a nabijeci infrastrukturou to proste nema konkurenci... a tech nekolik nedostatku se da tolerovat. Interier neni z nejlepsich, ale ze zkusenosti pusobi lepe nazivo nez na fotkach. Osobne by mi nejvic vadil ten volant, ten je strasny - s tim by se teda meli nechat nekde inspirovat, nejlepe u Audi...
Rozbalit vlákno
21
Avatar - lamal
27. 11. 2020 13:50
Re: Tesla
Volant vo firemnej octavii 3g 1.6tdi posobi vyslovene luxusne oproti hentomu kozmickému vajcu.

https://youtu.be/kniyHjg5NSE
Avatar - KANKUNEN
27. 11. 2020 14:19
Re: Tesla
Njn, udělej to auto s kvalitních materiálů a je hned za dva mega a zisk je stále jen z povolenek.
Avatar - twistedTSD
27. 11. 2020 15:25
Re: Tesla
Od čínských komunistů bych nechtěl ani telefon, natož auto.
Avatar - Hammunasakra
27. 11. 2020 15:34
Re: Tesla
To já teda TAKY NE = udělal sem to 2x poprvé a naposled jsem nalít na pěkný parametry a http://www.ifotovideo.cz/…klamu_10028.html :-)

Ale tohle není čínský (jako škodovka česká) ale americký auto = jen kvalitnější verze než vyráběná doma v Americe. A ta se teď vozí sem

Je to rozdíl asi jako německá škodovka z Bolky a z Ruska = což ti prodejce neřek
27. 11. 2020 17:18
Re: Tesla
Moc to jsem nepatří, ale jaký máš mobil že není z Číny?
Avatar - wakantanka
27. 11. 2020 17:44
Re: Re: Tesla
Sovietsky Tajgatell :) všetky parametre lepšie ako iPhone, akurát baterky si musíš v dvoch kufroch :)
Avatar - twistedTSD
28. 11. 2020 00:57
Re: Tesla
Korejský. Vyrobený sice u dalších komunistů, ale pořád lepší než Čína.
27. 11. 2020 19:06
Re: Tesla
Gigafactory 1 byla první teslí fabrika. Začali tam úplně od píky a museli si projít všemi dětskými nemocemi. V Číně je to už třetí a hodně nedostatků vychytali. Následující Gigafactory 4 musí vyrábět kvalitou zcela srovnatelné vozy jako konvenční evropský mainstream. Uvidíme za necelý rok...

Jinak Gigafactory 3 je první automobilkou v Číně, kde komoušská havěť nemá žádný podíl. Třeba VW a spol mají menšinový podíl v SAIC, zbylých 51 % drží stát.
Avatar - CommonUser
30. 11. 2020 10:23
Re: Tesla
Tak komunisti su tam len ti hore, tak ako manageri na zapade. Ti dole maju tvrdy kapitalizmus vsade. Absolutne sa zmazava rozdiel v systemoch, len nazvoslovie sa meni. Milionari z Ciny tiez nie su vynimky, ze ...
28. 11. 2020 09:03
Re: Tesla
Neuložilo mi príspevok, tak na druhý pokus len stručne. Niekde som videl rozborku TM3 s analýzou nákladov. Na podvozku a je veľa vecí riešených komplikovane a zabehnuté značky to tak nerobia. Výroba je neefektívna postupmi a počtom ľudí. Záver bol, že ak by to vyrábala zabehnutá značka, tak marža by bola cez 20%.
Problém Tesly nie je šetrenie, ale to, že niekto kto rozumel elektronike si myslel, že postaviť okolo toho auto je už len maličkosť.
28. 11. 2020 09:36
Re: Tesla
To jsi ale spíše špatně rozumněl problematice. T3 má přední nápravu lichobeznik a zadní nezávislou. To opravdu konkurence nedělá. Nedělá to i z toho důvodu proč píšeš, protože je to drahé.
Ale je tam zásadní ale. Řešení podvozku co má Tesla je technicky daleko vyspělejší než běžný McPherson. Takže to není o tom, že tomu nerozumí.
Avatar - _Karel_
28. 11. 2020 10:35
Re: Tesla
A pak si přečtu tento test a žádné chvalozpěvy na podvozek nevidím. Jako zákazníka mě moc nezajímá, jak je ta která věc řešená, ale hlavně jak funguje.
28. 11. 2020 16:33
Re: Tesla
Tak zase bych nabral jeden test tady jako nezlomitelnou pravdu.
28. 11. 2020 11:06
Re: Tesla
Podvozok nie je len základný koncept, ktorý sa opakuje naprieč značkami. Ide o detaily. Ten človek tam ukazoval konkrétne prvky, ktoré boli komplikovane zvárané. Vyžadovali si oveľa viac času na linke. A ani samotne diely neboli lacnejšie.
Dvojitý lichobežník vpredu a viacprvok vzadu je v prémiovom segmente celkom bežný. A opäť ide o detaily ako sa to presne vyladí. Použi nevhodné dĺžky ramien a celá kinematika je nanič. A vyladiť tlmiče je ešte väčšia alchýmia.
28. 11. 2020 16:37
Re: Tesla
Vzhledem k tomu jak Tesla v některých porovnání na okruhu uspěla se zavedenou konkurenci bych to neviděl tak černé s tím co umi🙂
A k podvozku, je mnoho aut za stejnou cenu co T3 a má McPherson.
29. 11. 2020 06:56
Re: Tesla
No zdá sa, že autám moc nerozumieš. Čas na okruhu je irelevantný údaj. Väčšina okruhov má povrch rovný ako sklo. Predošlí Civic type R bol na okruhu špička, ala na mojej ceste do práce by mi vypadali plomby.
A áno veľa drahších aut ma McPherson, ale zas majú interiér. Okrem toho Ústup McPhersonu nie je len kvôli cene, ale hlavne kvôli priestoru. Auto s motorom naprieč nebude mať vpredu dvojitý lichobežník a kvôli čoraz komplikovanejším emisným systémom toho miesta ubúda aj u aut s klasickou koncepciou.
29. 11. 2020 08:38
Re: Tesla
Tak jestli chceš po civic R pohodu na rozbité silnici je to problém :-)
Když porazí na okruhu bmw3 tak to neznamená, že to je nejlepší podvozek za všech okolností, ale rozhodně ten podvozek dělal někdo kdo o tom ví dost. :-)
A víš proč je motor příčné? Ano zase cena. Takže nejlevnější uložení motoru, nejlevnější typ zavěšení. To je dne realita u 93% prodávaných aut.
29. 11. 2020 18:36
Re: Tesla
Ak sa nemylim, tak s konceptom vsetko vpredu prisiel konstrukter Alec Issionis a cielom nebola cena, ale velky vnutorny priestor na malom podorise.
A do dnes plati, ze auta s klasickou koncepciou su v interiery o triedu mensie.
27. 11. 2020 15:18
Re: Tesla
Lepšie autá? Áno, ale záleží na tom, čo preferuješ. O niektorých parametroch sa aj autám za vyššiu cenu môže len zdať.
Avatar - kari.laz
27. 11. 2020 13:49
Takže
Tu máme povoz, u které za jízdy nic nevidíš, protože to je na tabletu uprostřed. Má nejnebezpečnější ovládání asi ze všech aut, jelikož má na páččce jen blinkry a na stropě čtyřblink. Vše ostatní musí člověk patlat na dispaly. Jízda úplně impotentní, nic jiného, než zrychlit to neumí. Má to 4x4, ale stačí aby bylo lehce nasmrkáno a už to jde po čumáku ven. jediné, na co to tedy využijí, je dragrace na semaforu.
Kvalita a servis je u Tesly nezmámé slovo. Sedačky po 17000 jak u normálního auta po 250000.
lak doj*ebaný a vjet do myčky, umeje se to na holý plech. Zadní světlo netěsní, ale místo toho, aby to hned na záruku bez jediného slova vyměnili, tak se s nimi handrkuje jak na trhu.
ALE!!! umí to prdět pro kažou sedačku zvlášť!!!! a to se počítá. A pak to má hry a Netflix. Hlavně když člověk tráví mládí u hledání a hlavně stání n anabíječce, tak se to určitě hodí. Má v kufru polštář a deku. Nejspíše u toho nabíjení taky nabíjí spánkem,a le aby nebyl z atrotla, tak si vymyslel příběh o dlouhých tripech :D
Takže tu je povoz co člověka jízdně unudí, řízení je sporosté slovo, kvalita nejnižší možná, ale umí prdet. Z venku je to hnusný, ael uvnitř? To je extrahnus, nevzpomínám si, jestli jsem kdy viděl něco hnusnějšího v interieru.
Rozbalit vlákno
54
27. 11. 2020 14:19
Re: Takže
Mám v hledáčku model 3 LR, který se dá pořídit s pohonem zadních kol. A potom je s ním i slušná zábava:
https://www.youtube.com/watch?…
Pro moje ježdění by asi stačil i standard range, ale ten nabízí menší zrychlení... ale taky bych si ho asi uměl představit.
Když se podívám na servisní náklady aktuálního auta s podobnou pořizovací cenou a přidám k tomu spotřebu, vychází mi to ročně na cca 130-150 tisíc úspory. Takže aktuální benzín si nechat na víkendy a pěkné počasí a s tímhle bych si jako s denním autem určitě dokázal představit žít...
Avatar - N6600
27. 11. 2020 14:30
Re: Takže
Vzhledem k tomu, co na netu ctu ohledne kvality Tesly, se bojim, ze ta uspora by Ti padla na servis. Kdyby Tesla drzela hubu a opravovala veci, co udelala spatne, tak OK. Ale cvakat si sam chyby od vyroby, je na me moc. A to nerikam jeste klasicku opravu a la brzdy. Sice to beru s rezervou, jelikoz je to Model S, ale uplne daleko od pravdy to asi nebude - https://www.autoforum.cz/…oji-oprava-brzd/
Avatar - CommonUser
30. 11. 2020 10:31
Re: Takže
Vyborny server ! Robis si *** ? Tak si ju dorob:
https://elektrickevozy.cz/…ro-elektromobily

Citujem:
"Účinnost elektromotorů u dnešních elektromobilů je přes 90 % a je to zhruba 5x více, než v případě spalovacích motorů. "
Chudence spalovaky maju ucinnost 18%. Demagogia a ovulacia na nete.

Asi by sme mali zacat tu efektivitu prepocitavat celkovo nie ?
Avatar - palix
27. 11. 2020 14:56
Re: Takže
Nič v zlom, ale keď už mám toľko peňazí na auto ako stojí Tesla, tak veľmi neriešim spotrebu a servisné náklady. Predsa rozumný človek nekúpi auto na hypotéku a bude ho splácať vysokým podielom svojho príjmu :-|. Ak si to auto môžem dovoliť, tak asi so všetkým čo k tomu patrí.
Avatar - speedfred
27. 11. 2020 15:10
Re: Takže
Ušetriť 100tis (Mig 35) tak to mám 2x slušné dovolenky. Ak si tak bohatý tak vyhadzuj peniaze von oknom a budeš mať iba tú Mazdu.
Avatar - palix
27. 11. 2020 19:52
Re: Takže
Nemyslel som, že má človek nejako extra vyhadzovať... Poznám ľudí, ktorí majú dostatok peňazí a za "korunu si dajú prevŕtať koleno" :-!. Pritom sami sebe až tak nedoprajú. Poznám aj takých, ktorí nemajú, ale kúpia si všetko, lebo to chcú a potom idú z úveru do úveru...
Ja som "skromný chlapec" a tá moja Mazda mi absolútne bohato stačí. Je to auto, na ktorého prevádzku mám a absolútne nijako neobmedzuje môj život. Drahšie auto k šťastiu nepotrebujem.
27. 11. 2020 15:16
Re: Takže
Ta trojková Tesla stojí víceméně to, co trojkové BMW. To není zase "tolko peňazí".
A jestli vystačíš s dojezdem, a bereš to jako daily car... tak není důvod nejezdit o 150 tisíc za rok levněji..
Avatar - palix
27. 11. 2020 19:57
Re: Takže
No ale zas BMW 3 je pre mňa podstatne lepšie auto ako Tesla. Ak by som sa mal medzi týmito autami rozhodnúť, tak jednoznačne BMW ;-). Ak by som chcel šetriť, tak si kúpim auto za 1/3 ceny (napr Corollu) a jazdím 10 rokov zdarma :-!.
27. 11. 2020 21:00
Re: Takže
no vidíš a já si stávající BMW s dražším provozem nechám jako víkendovku a Teslu bych (zdůrazňuji bych) užíval jako dělníka.
28. 11. 2020 11:59
Re: Takže
Zaujímal by ma výpočet úspory 130-150 tis. Kč ročne.

Jazdím cca 40 000 km ročne.
Predtým som dával na BMW 540i cca 90 000 kč ročne na palivo, teraz BMW X5 30d podobne, resp. o trocha menej.
Servis je predplatený + 5 rokov záruka, po 12-15000 km dám vymeniť olej extra nad rámec intervalu, to stojí v origo servise 5000 kč. Takže ročne 95 000 kč + pneu).

Predpokladám, že elektrina tiež niečo stojí (resp. investícia do fotovoltaiky, batérie, domácej nabíjačky tiež nie je zdarma).

Každopádne nespochybňujem rozhodnutie pre Teslu. Pre niekoho môže dávať perfektný zmysel. Osobne sa okrem mojich dlhých trás bojím kvality Tesly, fandím však tým čo majú odvahu a idú do toho.
28. 11. 2020 13:34
Re: Takže
to aj mna. tento prepocet je od "nadsenca", ktory ale s Teslou nema ziadne skusenosti. oproti napriklad BMW v podobnej cenovej kategorii bude mat majitel Tesly vyssie naklady na poistenie ... od 50 do 100 %, co je cca 20 000 CZK navyse pri Tesle 3 ( pri Tesle X to bude uz cca 55 000 CZK rocne viac /. Navyse vychadza rezia Tesiel, ale aj inych EV drahsi v porovnani s klasickymi autami, pretoze vacsinou maju specificke pneumatiky, ktore sa vdaka vyssiemu tocivemu momentu a hmotnosti nicia rychlejsie a su drahsie. Moj odhad je, ze ceklove naklady na prevadzku budu pri novych autach velmi podobne. Zamerne pisem o porovnani pri "novych" autach, pretoze dnes si snad kazdy normalny klient D3 kupi servis a zaruku na 5 rokov ... stoji to cca 2 000 EUR a pocas najblizsich 5y nema realne ziadne naklady / okrem oleja a filtru mimo interval /. Tak isto aj vsetky poruchy na Teslach by mali byt v ramci zaruky. Pri kupe jazdenej Tesly 3 vs BMW 3 / ked uz nebudu platit fabricke zaruky a servis / som presvedceny, ze sa stane prevadzka Tesly 3 drahsia kvoli asi 2 az 4 nasobnym cenam v servise a nemoznosti servisovat EV v lacnejsom "neznackovom" servise, co je pri D3 bezne.
28. 11. 2020 13:34
Re: Takže
Kdyz pominu to, ze jezdis podle ceny paliva a ujetych kilometru asi za 7l/100km ( :-O vazne?) s 540i, tak i kdyz do niceho neinvestujes (jak ty pises - fotovoltaika atp.) tak jezdis s EV typicky za tretinu ceny.

To je porad uspora 60.000kc. ;-)

Nutne investice pro EV jsou urcite nizsi nez 60.000Kc. Hyundai zarizuje wall-box zdarma atp.

Takze i pri konzervativnim vypoctu ta uspora dela za tech pet let asi ctvrt milionu za tech pet let.
Avatar - Emel
28. 11. 2020 13:50
Re: Takže
Dívám se do tankování a letos máme průměrnou cenu benzínu na firemní tankovací karty něco málo přes 20Kč/l... bez DPH samozřejmě.
28. 11. 2020 13:51
Re: Takže
V tom pripade je tech 90.000Kc rocne za palivo realistickych.
28. 11. 2020 14:59
Re: Takže
Úplne konkrétne BMW 540i, za rok 2019:
- nájazd 36 066 km,
- palivo 2788,45 l,
- cena 84 977,57 Kč.

Tj. priemerne 7,73 l/100 km, cena paliva 30,47 Kč/l. Tento rok je to samozrejme lacnejšie.
A vážne 540 i za 7,73 l/100 km. Je pravda, že bývam v menšom okresnom meste a prevažné cesty sú diaľnica a okresky, dlhé trasy.

Nemám veľmi rád tie debaty, že vážne a či vôbec mám auto. Očakávam, že sme dospelí a je možné dať konkrétne čísla bez spochybňovania :)
28. 11. 2020 17:29
Re: Takže
jednoduché počty, kilometr s 40i je aspoň za tři koruny, nekupuju nic pod 98 takže většinu času sto, možná že v koroně to bylo níž, ale pod 10 litrů x 30 Kč se dostanu jen málokdy, takže kilometr s elektromobilem za korunu nebo pod ni (spíš níž) je rozdíl dvě koruny na každém km, při nájezdu 50 tis. ročně je to kilo rozdíl...
každé dva až tři měsíce výměna oleje u BMW plus dekarbonizace...
28. 11. 2020 22:45
Re: Takže
Ok. Jezdis zrejme klidne a mimo mesto.

I tak by mohla uspora na EV delat pres 50.000Kc rocne.

Jestlize jezdis s takovou spotrebou, myslim, ze bys mel slusnej dojezd i v EV. :yes:
A jak jsem psal niz, zastavky jsou vhodny m.j. na chrbtici. ;-)
28. 11. 2020 13:37
Re: Takže
btw ... asi prvy krat v zivote pocujem, ze by niekto presiel zo 40i na 30d :-)
Avatar - Emel
28. 11. 2020 13:47
Re: Takže
Takovejch přechodů pamatuju víc... třeba Dinar to tak měl taky, jen auta obráceně (X5 40i na 330d s čipem myslím).
28. 11. 2020 15:04
Re: Takže
40i mi už pri tom tanku X5 nedávalo veľký zmysel. A 30d je fajn.
Nie som žiadny závodný jazdec, kvôli chrbtici som chcel vyššie auto.
Zvažoval som aj hybrid X5 45e, ale cenovo to bolo inde a obával som sa aj vyšších prevádzkových nákladov (batéria, predajnosť). Plus BMW malo opakované zvolávačky s baterkami.

Btw, obyčajný hybrid: kamarát má Lexus RX450h - oveľa vyššia spotreba a tým aj emisie ako ja na podobných trasách. Ďalší prešiel z Audi SQ7 na SQ8 (oba 4l TDI). SQ8 prišlo v rámci deklarovania znižovania emisií s hybridnou technolódiou a spotreba mu vzrástla.
Avatar - Emel
28. 11. 2020 13:46
Re: Takže
40t už je relativně vysokej nájezd, při kterým si myslím, že už by EV byl často omezující... pokud to teda není pravidelné dojíždění
28. 11. 2020 13:55
Re: Takže
Kdyby to bylo pravidelne, tak je to kazdy vsedni den v roce 150km.

To by bylo pro tuhle Teslu bez problemu.

Samozrejme kdyz to bude jednou za 10 dni 1.500km, tak na to bych si EV nekoupil snad ani ja. :-)
Avatar - Emel
28. 11. 2020 14:34
Re: Takže
Nevylučuju, že jsem ovlivněný svou bublinou... ale většina lidí co znám a jezdí 40+ tak mají ten mix pestřejší. Naše firemní auta mají za posledních pár let nadpoloviční většinu kilometrů na trasách typu Stuttgart, Krakov, Bolzano... a menší půlku ježdění po republice.
28. 11. 2020 15:04
Re: Takže
No v tomhle pripade uz je to spis pro nadsence...

I kdyz Stuttgart uz by se asi dal.
S jednou, dvema zastavkama, ktery dela normalni clovek tak jako tak..

Kdyz si porovnas cestu dieselem a touhle Teslou, tak zjistis, ze ty rozdily muzou byt pomerne maly.
Avatar - Emel
28. 11. 2020 15:20
Re: Takže
Ne, Stuttgart (ono to teda není přímo Stuttgart, proto to jezdíme výhradně autem) bych Teslou zrovna jezdit nechtěl, tam je spousta rychlé dálnice a v tom režimu by to znamenalo minimálně jedno plné dobití.
28. 11. 2020 15:24
Re: Takže
Chapu ze nechces.
Casove efektivnejsi to urcite nebude.

Ale kdyz si to vycislis, tak zjistis, ze stravis na nabijeni navic 15minut?

Brno-Stuttgart 2x nabijeni, celkem 50 minut.
https://www.tesla.com/cs_CZ/trips?…

PS Kdyz clovek jezdi casteji, tak jsou zastavky zdravotni prinos...
https://zpravy.aktualne.cz/…ac80025900fea04/
Ja jsem jeden cas takhle jezdil hodne.
Kdyz pak jezdis delsi dobu vic, tak nechces porad zavodit a honit na dalnici minuty...
I kdyz nekdo to tak ma mozna porad. Ja ne.
Avatar - Emel
28. 11. 2020 17:23
Re: Takže
No dobře, ale 160 tempomat není žádné závodění, to se dá jet většina té dálnice úplně v pohodě... s troškou nadsázky sjedeš z okruhu na Zličíně a tempomat vypneš po 450km před Stuttgartem (když už opravili ten úsek u Norimberku). Viděl jsem nějaké grafy a Model S měl při 160 dojezd 120-140 mil.

To nemluvím o tom, že u zákazníka se dá parkovat, ale ne nabíjet... asi by se dal cíleně hledat hotel, kde by to šlo, ale i to je omezení, náš běžnej hotel měl pár míst bez zásuvek (pár let zpátky) a jinak normálně parkování na ulici. A samozřejmě spoléháš na to, že bude volno na nabíječce po cestě atd.
Avatar - Hammunasakra
28. 11. 2020 17:31
Re: Takže
Máš šmatlafoun ne? Sou apky co ti řeknou i aktuální obsazenost na jednotlivých nabíječkách
28. 11. 2020 19:20
Re: Takže
Tak ja nerikam, ze to je hitparada...
A 160 beru jako optimalni cestovni rychlost v Nemecku.
Ale uz dnes to s M3 LR neni problem.
Do par let bude pomaly nabijeni u kazdyho zakaznika (a hotelu...). ;-)

Jestlize tam stravis idealne 4 hodiny, tak muzes mit pul "nadrze", pres noc samozrejme plnou.

Tady je odkaz na ostrejsi jizdu do 180km/h se spotrebou 29kwh a dojezdem (skutecne odjetym) pres 220km.
https://youtu.be/79lVfIi17GU
Avatar - Emel
29. 11. 2020 18:13
Re: Takže
160 stačí... a když už někam jedeme, tak tam většinou den strávíme, v tom problém není. Ale 200 dojezd, v kombinaci s časem nabíjení a hustotou chargerů (z Prahy až na Rozvadov ani jeden)... to pořád není ono.

Když si spočítáš, že po hodině a půl jízdy strávíš dejme tomu 30 minut nabíjením na 80%, abys ujel dalších 160... efektivnější bude zpomalit na těch 120, co Tesly nejčastěji jezdí na D1 ;-)

Video nic moc... jel 2x90km okruh, ze kterého 11km držel omezení 80 nebo 50... pak zase pršelo... mohli tam aspoň zveřejnit průměrnou rychlost, pro představu.
Avatar - CommonUser
30. 11. 2020 10:44
Re: Takže
Suhlas, po A8 jazdia vsetky Tesly v pravom pruhu za kamionom resp. max 120 km/h. To je moja skusenost. Mna este Tesla na DE dialnici nepredbehla - nie nemam taky vykon, ale tak maju uz skusenost, co to znamena zrychlit v takych rychlostiach. Kam padne dojazd a patlat sa na mobile a modlit sa, ze este aj za ten cas tam nikto nedorazi ...
A v zime ked to ma este aj kurit, tak to tu nevidam vobec. Aj ked Covidak aj moj najazd stiahol dost.
28. 11. 2020 15:20
Re: Takže
Mám kolegu, ktorý chodieva s Teslou z Bratislavy do Brém. A je z Tesly nadšený.
Ja takú odvahu nemám.
28. 11. 2020 16:43
Re: Takže
Bratislava - Bremy 3 nabijeni 90-100 minut

https://www.tesla.com/cs_CZ/trips?…

Vzhledem k tomu, ze to je celodenni cesta - jedno nabijeni behem obeda. Tohle nabijeni bych nepocital.

A dve na zastavkach, ktere dela normalni clovek tak jako tak, tak bych rekl +pul hodiny oproti spalovaku?
Kdo tohle jede parkrat za rok, nevidim problem.

Dneska uz to s Teslou (treba touhle z testu) neni tak hrozny.
Chapu nadseni tvyho kolegy.
Mne na cestach drive hrozne vadil hluk motoru. Typicky dieselovych oktavek 1.9tdi, 2.0tdi, 1.6tdi...
Avatar - Hammunasakra
28. 11. 2020 16:55
Re: Takže
Je to asi tisíc km = takže když to chce někdo hodně přehánět nebo jsou 2 řidiči jedna pauza na jídlo https://www.lucidmotors.com/
Avatar - _Karel_
27. 11. 2020 14:22
Re: Takže
Řekl bych, že s tvrdostí laku na tom dnes budou podobně i všichni ostatní, to asi nebude žádné unikum.
27. 11. 2020 14:25
Re: Takže
na kartáče do myčky jezdí jenom magor.
Avatar - wakantanka
27. 11. 2020 17:46
Re: Re: Takže
Môjmu 10 ročnému kórejcovi umyvárka s lakom nerobí nič. Som magor? :)
Avatar - _Karel_
27. 11. 2020 17:54
Re: Re: Takže
Zřejmě v té době ještě nepoužívali vodové laky. Buď rád, mě to stálo dvacku za keramickou ochranu. To je doba... :-(
28. 11. 2020 12:17
Re: Re: Takže
Akú máš skúsenosť s keramickou ochranou laku?
Avatar - _Karel_
28. 11. 2020 12:24
Re: Re: Takže
Zatím dobrou. Otření bokem auta o keř mi na minulém autě (škodovce) udělalo škrábanec přes celý auto, teď se mi povedlo ještě horší otření, a lak bez poskvrnky. Plus se auto líp umývá, ale zase pokud nechceš ochranu brzy zničit, pořád bys neměl jezdit na běžnou myčku.
A v neposlední řadě mi před aplikací vyleštili lak, vypadá to fakt dobře.
27. 11. 2020 18:03
Re: Re: Takže
Tomu nevěřím. Ne-vě-řím! Zajeď do supermarketu na parkoviště pod zářivky a uvidíš, jak mu to nic neudělalo...
Avatar - wakantanka
27. 11. 2020 18:55
Re: Re: Re: Takže
A keby aj, to auto má slúžiť mne, nie ja jemu. To nie je drahý veterán alebo superšport. Žily by mi to netrhalo. :)
27. 11. 2020 21:05
Re: Re: Re: Takže
takže když jezdím do bezkontaktní myčky tak autu sloužím, zatímco ty jezdíš na kartáče a auto slouží tobě ;-)
28. 11. 2020 07:39
Re: Re: Re: Takže
Ak si ho v tej bezkontaknej umýva personál, tak je to ekvivalent.
Avatar - wakantanka
28. 11. 2020 08:50
Re: Re: Re: Re: Takže
Umývaš si ho ručne sám, alebo ti ho umýva niekto či niečo iné?
28. 11. 2020 17:27
Re: Re: Re: Re: Takže
Vy nemáte na Slovensku takové ty myčky bez kartáčů, kde se všechno umyje jen tlakem vody?
laserwash se to jmenuje tady v Brništi
29. 11. 2020 07:04
Re: Re: Re: Re: Takže
Máme, ale to už ho môžem umývať aj doma pred domom. Ak dám auto umyť či už na kefy, alebo ručne, tak ten čas môžem využiť.
Ja osobne na novších autách kefy moc nepreferujem, ale nie kvôli ochrane laku, ale preto že sú tam kvôli tvarom auta miesta, ktoré dobre neumyjú.
Pár aut som už predával, ale kvalitu laku nik neriešil. Na jednom som dokonca nechal neopravený ťukes na nárazníku, ale ak je technika dobrá, tak pri 8 a viac ročnom aute už kozmetické detaily nik nerieši.
29. 11. 2020 12:16
Re: Re: Re: Re: Takže
Laserwash Brno. Vygoogluj si to. Vjedeš jako do klasické myčky, všechno je stejně, jen se to myje tlakem vody, kartáče se toho nedotknou.
Aby nedošlo k mýlce, to se nemyje rukama:)
Ale někdy si jen tak pro radost auto umýt ručně umyju...

edit: i osemročné auto můžeš nechat rozleštit a pak už ho mýt bez kartáčů. v určitě kategorii se asi řeší, jestli auto jezdí, ale u nového je vážně škoda ho ničit hoblováním...
Avatar - wakantanka
29. 11. 2020 18:48
Re: Re: Re: Re: Re: Takže
No tak takúto umyvárku som ešte u nás neobjavil. Buď kefy, alebo ručne sám resp. niekto iný. Ak by bola možnosť na Lazerwash určite by som sem tam využil.
30. 11. 2020 08:44
Re: Re: Re: Re: Re: Takže
jo, je to super a základní program za 6 éček myje nejlíp. ty dražší programy už používají agresivní chemii a musel jsem měnit těsnící gumy kolem oken, protože změnily barvu
28. 11. 2020 07:34
Re: Takže
Tvrdosť laku je možno podobná, ale hrúbka sa často líši. V tomto teste sa pozreli na dve novinárske auta, ktoré bežne jazdia na kefy. Na oboch bolo poškodenie, ale na Toyote oveľa menšie.
https://youtu.be/mpUMs-irNFE?t=360
Avatar - wakantanka
27. 11. 2020 13:57
Nielen po tomto texte
sa neviem zbaviť pocitu, že Elon and Co. chceli vyrobiť niečo na spôsob chrobáka pre 21 storočie. Teda, v rámci možností jednoduché auto, ktoré vás bez väčších problémov relatívne komfortne, pomerne rýchlo a úsporne odvezie z bodu A do bodu B bez nejakých ďalších emócií. Potiaľto by to zadanie vyhovovalo, ale cenovo bez výrazných dotácií na kúpu či prevádzku, to auto pre masy proste nie je a nebude.
Rozbalit vlákno
9
Avatar - lamal
27. 11. 2020 14:09
Re: Nielen po tomto texte
Skor ta dlhovekost a hodnota, na to ze ide o auto bez emocii by stacila 0-100 aj za nejakych 7s a usetrene investovat do lepsieho laku a niektorych materialov... ovladacov a aspon headup displeja pre rychlost. Potom by to mohlo mat aj komfortnejsi setup podvozku.

Na druhej strane, rychlost nabijania, kapacita a spotreba su skvele a to sa v realnom zivote pocita a da tomu vozitku perspektivu aj do buducna. Pokiaľ nezhorí...
Avatar - palix
27. 11. 2020 15:01
Re: Nielen po tomto texte
"Iamal" Hovorí sa, že časté rýchlo-nabíjanie škodí baterke... Takže rýchlosť nabíjania z dlhodobého hľadiska nie je až takou super výhodou.
Pokiaľ nezhorí a nezapáli "1/2 dediny"... :-!
https://vtm.zive.cz/…091/default.aspx

V reálnom žvote si elektro auto nekúpi väčšina z nás ešte dlhú dobu...
Avatar - lamal
27. 11. 2020 15:09
Re: Nielen po tomto texte
Zalezi akej baterke, nie su vsetky rovnake a zalezi na jej chladeni. A zalezi vela na celkovom battery managemente, nemyslim si, ze mas uplne pravdu. Navyse uvedeny nabijaci vykon Tesly este u nas s velkou rezervou nemas sancu dosiahnut.

Ja by som si ho nekupil, pretoze mam rad ked motor ´´žije´´ a ja rad zijem s nim ;-)
27. 11. 2020 19:45
Re: Nielen po tomto texte
Rychlonabijeni skodi KAZDY normalni baterce.
S kvalitnim termomanagementem min.
Ale proste idealni pouziti EV je nabijet predevsim pres noc.
27. 11. 2020 15:23
Re: Nielen po tomto texte
Ak v reálnom živote nebudeš mať ne elektroauto, asi si nekúpiš nič, lebo za nemnoho rokov iné proste nebude. A spaľovák z bazáru ti tak "osladia", že sa na to radšej vykašleš a budeš vďačný za preplnený smradľavý autobus jazdiaci na naftu.
27. 11. 2020 18:05
Re: Nielen po tomto texte
Těžko říct, jak se to bude vyvíjet. určitě si pamatuješ časy, kdy jsi auto prostě neměl... a taky jsi existoval. Jsem zvědavý, jak to budou řešit, zákazem spalovacích u nových aut, nebo zákazem spalovacích u všech aut, nebo brutálním zdražením/zdaněním jako u cigaret?
27. 11. 2020 21:45
Re: Nielen po tomto texte
Existoval som, ale bola iná doba. Nebolo nutné sa tak ponáhľať ako dnes - stres a zhon nebol zďaleka taký ako dnes. Väčšina ľudí mala prácu pár km od domu a skoro všetci mali rovnakú pracovnú dobu. A tak podobne. Ako to celé bude, netuším. Ale stále mám pocit, že dobre už bolo.
Avatar - palix
27. 11. 2020 20:07
Re: Nielen po tomto texte
Ono s tými elektroautami a novými pravidlami je to relatívne. EU bude zavádzať nové prísnejšie zákony, limity..., ľudia stratia trpezlivosť, zvolia nejakých "expertov-politikov" a je po "eko" EU. Alebo prídu nejaké nové štúdie, ktoré ukážu "inú pravdu"... Kľudne sa toho môže stať veľmi veľa za pár rokov.
Našťastie nebývam ďaleko od práce, obchodov... Keby niečo, tak sa dopravím pešo, bicyklom...
Avatar - wakantanka
27. 11. 2020 17:49
Re: Re: Nielen po tomto texte
No ale ak sa na TM3 dívaš ako na spotrebič, ktorý má nejak urobiť svoju službu a o pár rokov ho aj tak nahradíš novším, tak v zásade toto plní, teda až na tú cenu.
Avatar - _Karel_
27. 11. 2020 14:20
Tesla
Co tu kolegové psali, měla by mít trojka úžasný podvozek - to je tedy nějaký příplatkový? Protože dle testu je reálně max průměrný.
Překvapuje mě, že baterie 75kWh má využitelných plných 72,5kWh - není to nějak moc, resp. na úkor životnosti? Měl jsem pocit, že ostatní EV mají procentuálně daleko míň.
Rozbalit vlákno
40
Avatar - rohYpnol
27. 11. 2020 14:42
Re: Tesla
Využitelná kapacita je jedna věc. Reálný dojezd věc další. Reálný dojezd musíš krátit proti té teoreticky spočítané, byť na základě reálných spotřeb. Výrazně do dojezdu mluví povětrnostní podmínky. Protivítr, déšť, sníh, námraza... Tohle vše znamená výrazně kratší dojezd u EV.
Avatar - _Karel_
27. 11. 2020 14:46
Re: Tesla
To snad platí pro všechny auta bez rozdílu.
Avatar - rohYpnol
27. 11. 2020 14:48
Re: Tesla
Pro všechny EV. Že by můj diesel bral nějak víc když prší opravdu nepozoruji.
Avatar - _Karel_
27. 11. 2020 15:00
Re: Tesla
A tvůj EV bere při dešti víc?
Avatar - Blue Sun
27. 11. 2020 15:15
Re: Tesla
Nějaký důvod k nenávisti se najít musí. Rohypnol a jeho Two minutes hate.
Avatar - rohYpnol
27. 11. 2020 15:26
Re: Tesla
Ano. Podle zkušeností majitelů EV mmj. při dešti výrazně roste spotřeba.
Avatar - _Karel_
27. 11. 2020 15:28
Re: Tesla
A máš k tomu nějaký odkaz nebo vysvětlení? Slyším to po prvé.
Avatar - rohYpnol
27. 11. 2020 15:36
Re: Tesla
Stačí se podívat na zkušenosti. Jakmile se zhorší povětrnostní podmínky (déšť, sníh, vítr...) tak jde spotřeba nahoru.
Avatar - Hammunasakra
27. 11. 2020 15:40
Re: Tesla
Viz ty 14:42 a dál = k těm zkušenostem odkaz nebo zdroj?