Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobily

Zpět na článek

Je to opravdu nový Brouk? VW ID.3 je už nejprodávanější elektromobil v Evropě

182 komentářů

Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
že příšernou kvalitu Tesly Evropa ocení. Elon může začít pomalu sadit borovice zpátky. Tesla půjde s auty po křivce Sti, kdysi obrovský náskok před ostatními, teď na vymření.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Jasně, první celý měsíc prodejů, navíc se dodávala už dávno hotová auta, která jen čekala na doladění softwaru, a ty už přesně víš, že Tesla končí. 😁 😁
Kde se v odpůrcích Tesly bere ta zaslepenost a neschopnost vidět věci i v souvislostech?
Avatar - CommonUser
CommonUser
Suhlas, ale Elon neskonci, pojde si po dalsie dotacie k niekomu, co ma pristup ku kohutiku FEDu.
Tak ako to robil doteraz. Ziadne zakony ho nezastavia.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Jen kvalitou Tesel to nebude, podle mě je ID podobnej vergl. Ale je jasný, že se vzrůstající konkurencí půjdou její prodeje dolů.
traveldrive
S reálnym počtom predaných vozidiel ešte treba počkať. Zatiaľ rozdali hlavne predvádzačky, tie sa, pokiaľ viem, automaticky prihlasujú. Jeden-dva vozy každému dealerovi, a čísla hneď vyzerajú inak. Uvidíme za pol roka.
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
Obcas v tychto diskusiach uplne chyba logika 😊

Hodina matematiky: Tesla vyrobi 30k Modelov 3. V USA a Kanade ich preda 30k. Kolko preda v Europe?

To si vazne myslite ze jeden mesiac je Model 3 rekordne najpredavanejsie EV v EU so 16100 kusmi a nasledujuci mesiac sa uz zakaznikom znepaci jeho kvalita, cena alebo iny nezmysel a maju zaujem uz len o 500 kusov? 😊 Vsak rozmyslaje globalne, ak jedna fabrika vyraba Model 3 pre cely svet okrem Ciny a posiela kazdy mesiac ine kusy do roznych regionov tak cisla pre jeden region musia pre kazdy mesiac velmi kolisat.

Tu su globalne predaje top EV sveta: https😐/1.bp.blogspot.com/…2B5%2BModels.jpg

Takze chorobni Tesla hateri, sklamem vas, Model 3 je stale najpredavanejsie EV historie a aj za oktober 😉 Svedkovia Elonovi sa mozu tesit. My ostatni mozeme len usmernovat nelogicke subjektivne hate zavery v tendencnych ACZ dikusiach 😊

Pre tych co to zaujima. Na konci oktobra Tesla poslala prvu varku MIC Model 3 do Europy, mozete zacat nadavat na zlu Cinsku kvalitu spracovania auta v ktorom ste nikdy nesedeli 😉
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Jako kdybys to neznal. Když se nehodí světová čísla, vytáhne se Evropa. Když ani Evropa neodpovídá potřebě pisatele, tak je přeci důležitý trh v ČR, ne?
PowerHouse
Potrvrzuje se, to co tady píšeme.
I já jsem tady psal, jak VW brzy odstřelí Teslu.
Tesla je velmi předražená a nestačí na ceny třídy Eniaq.

Eniaq je limitován skromnými výrobními kapacitami, pouhých 350 aut denně.

Dále se potvrdí to, že EV jsou výrobně levná, takže budou za stejné ceny jako spalováky. Zejména jak ceny baterií dosáhnou 60 USD/kW. Elon mluví o autě za 25 000 babek.
mrazik
Opravdu cekas, ze cena EV aut pujde dvakrat az trikrat dolu, aby se vyrovnala cene spalovaku ? Bohuzel to spise vypada, ze cena spalovaku pujde nahoru, aby to srovnali.
Porad ctu jak pujde cenabaterii dolu a ..... porad nic
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Ceny dolů jen tak nepůjdou, není to nová technologie, jen se přesunula z fabrik do aut. Nepočítej jen tu baterku, ale i motory a výkonovou elektroniku. Podívej kolik stojí běžná větší UPS nebo frekvenční měnič na větší pohon. Hned si s takovou hračkou na ceně Fabie.
mrazik
Je zajimave, kolik stoji elektronika. Kdyz mi opravovali auto po nehode, tak ridici jednotka motoru byla drazsi nez nova prevodovka. Nechapal jsem.
traveldrive
Ona toľko nestojí, len tebe ju za toľko predávajú... 😉
milanka
Přesně tak. Prikla😜 rozbil jsem sklo na displeji, v servisu řekli, že se musí vyměnit celá jednotka za 40 tisíc. Já to zvládl koupenim skla za 1100 a výměnou doma.
traveldrive
A sklo stálo reálne 100 Kč aj s maržou pre výrobcu. Obchodník si na to nahodil 1000%, lebo mal predsa náklady s dopravou a predajom - odhadujem tak 10 Kč, ak som to aj neprehnal...
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Jo, ale na takovou "opravu" ti pak servis nedá záruku, a až za půl roku přijdeš, že tam zase něco nefunguje, bude to jen na nich. Není chyba jen v servisech, ale i ve vyčůraných zákaznících.
traveldrive
Takže oni ti to neopravia, len vymenia celé, aby čo najviac profitovali, a zákazník je vyčuraný? Nemáš to trochu pomýlené?
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Hele, že čeština a slovenština jsou odlišné, to vím. Ale natolik, abys nepochopil, co píšu, to fakt není. Tak se nechovej takhle hloupě, a začni zase přemýšlet. Uměl jsi to více než dobře.
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
Potvrdzuje sa len to ze tvoje prispevky stale nemaju nic spolocne s realitou. Najdrahsi komponent kazdeho EV - baterie, VW nakupuje od LG drahsie a v mensom pocte ako Tesla, preto je VW na kazdom jednom predanom kuse EV stratove, a Tesla aj vdaka vacsinovej vyrobe vlastnych baterii ma marzu 22%. Tesla preadava najviac EV na svete. Matematika ti vysvetli ze VW tak skoro Teslu neodstreli. Na to aby sa vobec dostali do zisku potrebuju svoje vlastne fabriky na baterie. Dovtedy straty na ich EV budu investiciou do znizovania vydavkov na emisne pokuty.

Ja viem ze by si si velmi prial pad Tesly a uspech VW, ale v skutocnosti je ID.3 drahsi ako Model 3 a to sa mu parametrami a vybavou ani nepriblizuje. Skus byt objektivny, budes menej sklamany realitou.

Ta je momentalne taka ze Enyaq (tak sa to pise) stoji dnes 59k € takze je vyrazne drahsi ako rovnako velky ale vyrazne vykonnejsi Model Y.
Avatar - Anonym
Anonym
naprosto marginální záležitost. Dokonce věřím tomu, že v zemích s pošahanou vládou, kde stanovili termíny zákazu prodeje spalováků, se to bude nějak obcházet. Případně tam voliči dostanou rozum a ty pošahance odstaví na smetiště dějin. Prostě na to nejsou zdroje. Druhá možnost je, že (zejména v tzv. vyspělých tzv. západních zemích) už u obyvatelstva naprosto vymizela jakákoli racionalita. Tomu bych se nedivil. Klidně si nechají sebrat svobodu. Ach jo, kam ta Evropa došla. Kdyby mi to v roce 89 někdo vyprávěl. Poslal bych ho do cvokárny.
PowerHouse
Nesouhlasím. 😄 😄 😄

EV jsou výrobně velice levné, levnější než spalováky. Tak proč by se neprosadily???
Elon plánuje auto za 25 000, s špičkovými komponentami od Foxconnu to půjde hodně pod 20 000.
mrazik
V cem jsou levne ? Prosim konkretne.
Elon je takova kouzelna krabicka plna slibu
Avatar - Anonym
Anonym
Ale to jsou všichni výrobci EV, taková krabička slibů.
PowerHouse
Velice levný je pohon, zejména ten od Foxconnu.

I na auto.cz se psalo, proč je ten pohon levný.
mrazik
A ja blahovy cekal konkretni data napr. elektromotor je trikrat levnejsi nez spalovak atd.
Sakra proc EV fanatici nejsou schopny normalne argumentovat ?
Avatar - CommonUser
CommonUser
Pretoze im Fyzika nic nehovori. Marketingove zvasty ale citat vedia.
DonVito
Co ctes ty?
Autofory?
Mas nejake srovnani?
Ne?
Avatar - CommonUser
CommonUser
Tak zacneme ?

Tazba
Transport
Vyroba/Transformacia
Distribucia
Spracovanie/Vyuzitie/Skladovanie

Mozes dat tvoje cisla s energetickou narocnostou a efektivitou, zivotnostou a ekologickym a aj ekonomickym dopadom.
DonVito
Klidne sem dej svoje, ty vzdelance.

A bylo by fajn, kdyby to bylo aktualni tzn. 2019 a novejsi.
Hendly
Myslíš ropu?
DonVito
https😐/thedriven.i👋2018/11/30/ev-price-tipping-point-automakers/

Pohonny retezec bez baterky u EV 8-20% ceny auta.
Pohonny retezec ICE 22-24% ceny auta.

Sakra proc nekdo nebere argumenty vazne?
Uz zase vidim ty reakce, ze to tak neni, ze nerozumim fyzice a podobne. 😁
Tak predloz sva cisla CommonUsere. 😉

Ta moje jsou odtud a potvrzuji nazory "EV fanatiku". 😁 😁 😁
https😐/www.researchgate.net/publication/260339436_An_Overview_of_Costs_for_Vehicle_Components_Fuels_and_Greenhouse_Gas_Emissions
traveldrive
A aj tie baterky budú podstatne lacnejšie, keď sa budú vyrábať v takých množstvách ako spaľovacie motory.
DonVito
Hlavne ta spodni mez podilu ceny ukazuje skutecne na zhruba tretinovou cenu pohonu EV vs ICE.

Tak jak psal mrazik. 😲
Othello
Pohonny retezec bez baterky u EV 8-20% ceny auta
Pohonny retezec ICE 22-24% ceny auta

No blbé je že u EV to bez baterky není řetězec, ale jen nefunkční polořetězec
DonVito
Yep, ale o tomhle je tu rec, vis? 😉

Nebylo to snadny najit prave proto, ze jsou vetsinou zahrnuty do cenoveho srovnani baterky.

https😐/leandesign.com/…-on-ev-adoption/

S baterkama tvori pohon EV 51% ceny auta vs ICE 18% celkem neprekvapive.

PS Zdravim mrazika a jeho "fanatiky".
Avatar - CommonUser
CommonUser
Do zaprckanej dierky ... baterka = nardz. 😲
DonVito
Je videt, ze jsi skutecny fyzik a e😜ert. Ty dirko. 😁

Skoda, ze v teto diskuzi nemas nic k veci.
Avatar - CommonUser
CommonUser
Fanatik vyzeras ako ty. Ja beriem vzdy lokalne maximum ako riesenie, takze nie som HATER EV, ale musi to sediet s tym lokalnym maximom.
Nech uz priamo alebo heuristicky.
DonVito
Heuristicky. 😁

Tak uz jsme se vzdalili fyzice? 😲

Cisla nemas...
Avatar - CommonUser
CommonUser
Nechapes a nepochopis. Kde v tomto vlakne drtime fyziku ? Vybehol si tu s nejakym percentualnym grafom, kde absolutne cisla nievies a ani ake modely bral do uvahy. Dierka ides.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Krásný důkaz toho jaký jsi hňup.
20% z 1M u EV je dost jiné než 20% u ICE za polovic, to ví každý!!!

Než začneš blekotat o tom že přece to je bez baterie tak ano, baterie je drahá. Ale rozdíl ceny ICE a EV neodpovídá jen pouhé ceně baterií že.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Hodnota pohonu EV bez baterie je relevantní asi jako u ICE bez motoru...
Hendly
Protože se to velice špatně porovnává. Porovnávat cenu něčeho na co jsou postavené kapacity a jedou velké série s něčím na co musíš vše vybudovat.
Na spalovací motor potrebujes stovky dílů. Vse se kova, brousí, frezuje, tepelné zpracovává atd. Vse na to je ale už hotové. Na ev rozjíždís úplně nové technologie které nejsou nové jen pro automotiv, ale i pro výrobce technologie pro výrobu.
Když se podíváš na porovnání ev a ice tak na ev je daleko méně dílů. A to včetně dílů které jsou výrobně náročné. Podívej se jen na dnešní moderní převodovky kolik je ta součástí které jsou obrábění na setiny mm. Ev má jeden staly převod bez spojky.
traveldrive
Koľko ti Foxcon platí?
Hendly
Chovat se tak abych neotravil své vlastní prostředí není racionální? Vymanit se že závislosti narope není racionální?
PowerHouse
zejména ten od Foxconnu.

I na auto.cz se psalo, proč je ten EV pohon levný.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Tak levný, že id3 stojí 2x tolik co Golf. S reálným dojezdem na jeden zátah asi 270 km.
traveldrive
Koľko ti Foxcon platí?
Jirka-
Příšerná kvalita Tesly a předraženost?
Pánové viděli jde už I.D.3 na vlastní oči? Tomu říkám sedmi mílový krok zpět. Exteriér o.k. Dost slušný, ale interiér? To je ořez jako prase!!! Ty plasty, to je ostuda VW a ty loketní opěrky? 🤮To chce soupeřit s Dačií? Kde je slibovaný prostor passatu? Lidová cena? Nemluvilo se náhodou o ceně dobře vybaveného dieselu stejně třídy? 1,1 mil? Strčte si I.D. do .....
mrazik
Musis se divat na cenu po DOTACI a ta uz tak hrozna byt nemusi - stale je vysoka a nedava smysl, ale rozhodne slicovani, lak bude na vetsi urovni nez Tesla.
kesumb
interier je jako ve Felicii z roku 1994, je to bida...
TondaSverak
nemůžeš soupeře porazit, tak se k němu přidej. Po masivních investicích bude pro změnu lobovat za DOTACE pro EV. A to se vyplatí.
Jinak interiérem s Dacii už soutěžit nebude, ta už je trochu jinde, viz. nové Sandero.
mrazik
Koncernu nic jineho nezbyva, protoze jakmile skonci dotace, skonci prodej EV aut, spalovaky za chvili bude mozne prodavat jen mimo EU, takze nezbyva nez lobovat za dotace.
Avatar - pradeda777
pradeda777
U některých článků nefunguje přístup k diskuzní stránce.
Avatar - Anonym
Anonym
Redakci je to u ***e, protože jim to blbne od té doby co to tady znám. A určitě už i předtím.
traveldrive
Minimálne u polovice, ak to aj nie je viac.
Arese
...sebevražednost a neudržitelnost v poslední době totálně elektrického marketingu VW, a hloupé adorace Tesly, které vyznává šílený pan Diesse. Tak si ho mimořádně pozvala "na kobereček"! Jsem velice zvědavý, co z toho vzejde.... ;-\
https😐/www.autoforum.cz/…ej-dobra-zprava/
https😐/www.autoforum.cz/…oky-volkswagenu/
Avatar - elektrikar
elektrikar
Nefetuj to autoforum, nebo se zblázníš... To je Sputnik v automoto 😒]

https😐/manipulatori.cz/…ji-kde-tankovat/
Avatar - _Karel_
_Karel_
Trapas, elektrikáři. Dozvěděl jsem se, že použili jen ilustrační foto , a že sice baterie se skutečně nabíjí 8hodin, ale lidi si nemusí nabíjet do 100%.
Tomu říkáš Sputnik? Pche.
A že Diesse vede VW do pekel, na to nepotřebujeme AF.
Zkus příště pořádný argumenty.
Avatar - elektrikar
elektrikar
"Web se však manipulace dopustil hned v úvodu, když použil fotografii, která pochází ze slavnostního otevření 50. dobíjecí stanice u dálnice. Je zřejmé, že Petr Miler chtěně či nechtěně publikoval oříznutou fotografii, kde nebyly balónky. Fotografie tedy rozhodně neznázorňuje běžnou frontu na nabití." :yes: 😒]
kesumb
zase rekneme si to na rovinu, autoforum je dno.
Ikdyz kroky, ktery dela v poslednch letech VW group nechapu. Nezvladaji homologace, neni co objednavat a prodejni trhaky stahuji z nabidek..
Avatar - _Karel_
_Karel_
Af je asi jediný český web (alespoň z těch, co čtu), kde vezmou nějaké info, cizí článek, a dají tomu vlastní formu, svůj názor. Jestli je to názor správný, zcela objektivní atd, o tom můžeme debatovat, ale kdo nic nedělá, nic nepokazí. Pokud jsou dno, kdo je nad nimi?
kesumb
Je to příšernost, články nejsou ozdrojovaný, názory jednostraně upravený a vytržený z kontextu. Ve výsledku je to přesně to, o čem byla debata vejš. A o nějakým profesionálním nadhledu, kde by si člověk aspoň měl dohledat informace nebo ještě lépe si to vyzkuoušet sám ani nemluvě.
Autoforum je snad nejhorší stránka o autech. To je snad ještě horší než hybrid.cz. A když už jsme u toho, lepší je třeba garáž ale i auto.cz
Arese
No vidíš, a přesto má AF už dávno větší čtenost, než "Nejlepší jízda na webu"! 😄
Avatar - _Karel_
_Karel_
Články JSOU ozdrojovaný. 😉
https😐/www.autoforum.cz/…oky-volkswagenu/
DonVito
https😐/innovationorigins.com/…inn-is-nonsense/

:-!

Tezko se hleda vetsi prekrucovac faktu nez Sinn.
Sice to bylo x-krat prokazany, ale kdyz se jeho myslenky koresponduji s AF...

They simply took the worst possible scenarios for the electric car and the best possible scenarios for the diesel, he writes, and there are four central points of criticism....
Avatar - Anonym
Anonym
Když půjde celý VW do kytek, já se zlobit nebudu. Ale musím se jich trošku zastat. VW není ani Toyota, která se na elektrifikaci začala orientovat před 30 roky a dnes může díky tomu plnit emisní normy s prstem v nose. VW neni ani Tesla, která si může dovolit prodávat předražene šunty svým ovečkám. Mimo Evropu jsou jejich auta prakticky neprodejná. Tak jak má ten VW do háje plnit ty limity a přitom nezkrachovat? Co bys jim poradil? Opravdu mě to zajímá, nechci se tě dotknout.
Arese
Co bych poradil? No to, co už měly evropští výrobci udělát dávno, před několika lety - tvrdý a masivní lobbing v orgánech EU, přes Merkelovou, nebo kohokoliv, který by mohl pomoct. A rozjet velkou marketingovou kampaň, kde by svým potenciálním zákazníkům vysvětlili, že už jim kvůli šíleným politikům v EU nebudou moci prodávat auta, která skutečně chtějí a za takové ceny, jako dosud! Zaměstnávají desetitisíce lidí, mají tedy velkou moc a tahají za ten delší kus provazu. Žádný politik přece nechce nést odpovědnost za ztrátu statisíců pracovních míst a za hněv lidí! Výrobci prostě musí těm gretistickým šílencům, kteří o automobilovém průmyslu nemají ánung, vysvětlit, že násilná elektrifikace přivodí jen zhroucení evropského automobilového trhu, brutální zvýšení průměrného věku vozového parku a statisíce nezaměstnaných. A ne jako šílený Diess, který tuto sebevražednou politiku ještě všude veřejně podporuje! Připomíná mi zajatého bílého cestovatele, který je ponořený v hrnci lidojedů visícím nad ohništěm, a který jim ještě ze všech sil foukáním pomáhá, aby se oheň pod ním co nejdříve a nejmocněji rozhořel! 😲 😲 😲 :no: :no: :no:
Avatar - Anonym
Anonym
Más naprostou pravdu. Problém je v tom, že komunista chce komunismus. Na rozdíl od něj reformní komunista chce taky komunismus. Oba chtějí totéž. A s tím VW a Merkelovou je to stejné. Tam na Západě jsou totiž všichni nějak divně postiženi, pravděpodobně je to únava mozkové tkáně z blahobytu. Jediná cesta je nechat jim v tom vymáhat držku, ale to bude bohužel za cenu tragédie.
Arese
Je to fakrt strašné jen bezmocně přihlížet, jak zelenomarxističtí šílenci absurdními ideologickými zákony a limity, které jsou v rozporu s fyzikálními zákony, likvidují nejúspěšnější obor evropského hospodářství. Evropské rodinné zlato, které je oceňováno a uznávana doslova po celém světě! Prostě sebevražda totátlně zdegenerovaného Západu v přímém přenosu, která změnám klimatu stejně absolutně, ale vůbec nezabrání, ani ji nezpomalí!. A velmi podobně je tomu i v problematice masivní muslimské migrace, to je taky neuvěřitelná tragédie! 😲 😒 :no:
Avatar - Anonym
Anonym
Tragédie to je. Pro moji generaci Husákových dětí je dvojnásobná. Celé mládí jsme se těšili až ti prašiví rudobolševici půjdou do pr..le. A když jsme se zázračně dočkali a mohli jsme se stát součástí vysněného Západu, tak jde celý Západ do pr...le. Bolševici zezelenali a zachvátili Západ. Tfuj.
Arese
Vystihl jsi to naprosto přesně. Také já patřím k této generaci. Pád komunistické diktatury na podzim 1989 byl nejšťastnějším okamžikem mého života. Ani v nejhorším snu by mě tehdy nenapadlo, že toto hnusné ideologicko-totalitní svinstvo na nás bude za 30 let znovu útočit a tentokrát ze západu! Jen se přebarvili z rudé na zelenou barvu a autocenzuru přejmenovali na "politickou korektnost"! 😲
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Potvrzení že země je kulatá. Tak dlouho jsme utíkali na západ, až jsme skončili opět na východě.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Bohužel je to tragédie na druhou. Protože když pak vidí člověk ty zelenořiťolezy jak tohle zvěrstvo hájí tak to, že vlastně žijeme ve společnosti takových kreténů je fakt frustrující. Ještě horší potom je, že počet těchto kreténů není nijak závratný a tahle malá skupinka ekofašistů má díky bezbrannosti současného uspořádání takřka volné pole působnosti.

Auto bylo je a bude symbolem svobody. Svobody osobního pohybu. A EU se systematicky tuhle svobodu snaží zničit, nařídit všem MHD nebo největší zvěrstvo v podobě sdílené mobility.
Arese
Přesně tak, hlavním cílem každého bolševika (i toho zeleného) vždy bylo a je zničení lidské svobody! 😲 😒 :no:
Arese
Být šéfem nějaké evropské automobily, od ledna bych třeba u všech cen normálních modelů se spalovacími motory uváděl, kolik z ní činí pokuta, kterou musí odvést vyděračské EU! Takhle to řadě neinformovaných potenciálních zákazníků ani nedojde a budou jen nadávat automobilce, že zdražuje!
fahrenaufderautobahn
si tu děláte legraci ne? každý den bychom měli za emisní normy děkovat. dřív jen jít po hlavní ulici znamenalo mít saze na jazyku. smrad, hnus, plíce v hajzlu. každá dekáda je jasný zlepšení, který přichází jen díky tomu, že na automobilky někdo tlačí. samy od sebe by to v takový míře nikdy nedělaly.
díky tomu máme dnes mnohem čistší města. nevím, co je na tom komunistickýho, je to něco, co je lepší pro nás všechny i pro naše děti.
vyloženě mi vadí tyhle kecy o komunistech z bruselu, kteří nám nutí lepší vzduch.

samozřejmě se můžeme bavit, zda jsou EV ta (jediná) správná cesta nebo zda jsou PHEV vůbec k něčemu, ale směr, kterým se jde je jediný možný - prostě aby byly negativní dopady dopravy na naše životy co nejmenší.

rozhodně bych nechtěl, aby mý děti musely dejchat to, co jsem musel jako dítě dejchat já.

a musím říct, že to, co automobilky a jejich dodavatelé dokázaly je úžasný. jak vyčistily naftu, jak skokově zefektivnili benzín. vždyť i ten třívalcovej turbolitr ve škodovce je něco, co by za našeho dětství nikdo nedokázal vyrobit.
Avatar - CommonUser
CommonUser
Ale ano emisne normy davaju zmysel ale vzdy k nejakej realnej hodnote v danom case teda k dostupnej technologii a zdrojom celkovo, ze jo !

Tak podme sa vratit ... komorkove diesle 1,9D - skus ho odmerat na castice, NOx ci CO2. Ja som to realne videl na merakoch. Ale kupi by si to niekto dnes ?
To iste nepriame hladke benziny s Euro4/5.
Arese
Ale samozřejmě, že obrovské zlepšení emisí spalovacích auta za posledních cca 40 let je obrovské a úžasné! To tady přece nikdo nerozporuje! Ale nemůžeš chtít, aby ty spalovací motory nevypouštěly emise prakticky žádné, to prostě fyzika a chemie nedovolí! A hlavně - nyní jde hlavně o emise zcela nejedovatého CO2! Jiným slovy - žádný šroub nelze utahovat do nekonečna, jednoho krásného dne je utažen na doraz a pak se ztrhne závit! 😲 😒 :no:
traveldrive
A preto spaľovákom zvoní hrana. Nestíhajú držať krok s dobou. Skončia v minulosti tak, ako parné lokomotívy a v moderných krajinách aj tie dieselové.
Avatar - _Karel_
_Karel_
S jakou dobou? Co to plácáš? Není snad holý fakt, že jde o politiku?
Pokud by nedržely krok s dobou, zákazníci by je prostě přestali chtít. Máš pocit, že lidi nechtějí spalováky?
Pořád stejně stupidní srovnávání s parními stroji...
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Tak hlavně, že nové emisní normy si prosadili vždycky lidé, kterým to zdražovalo a zdražovalo auta... Už od devadesátých let...
Kdyby to opravdu bylo na lidech, dodnes tu jezdí ničím neregulované šroty s emisemi záoceánských parníků.
traveldrive
To nie je zrovnávanie, to bol príklad, že proste doba ide ďalej, jedna technológia pribudne, ďalšia ustúpi. Či je to z politických či iných dôvodov je fakt úplne jedno. A tým, že budeš prskať a hnevať sa, nezmeníš už vôbec nič.
Arese
To právě vůbec není jedno! Pokud by se EV proti normálním autům prosadila ve férové tržní soutěži, bylo by vše O.K. Takto je to ale jen ekoteroristický zločin! 😲 :no:
Arese
Nemáš pravdu. Parní auta žádní úředníci nezakazovali a na benzinová auta tehdy nebyly poskytovány žádné vládní dotace! 😄 Nebylo to totiž třeba, protože spalovací motory ve srovnání s parními stroji přinášely skutečný uživatelský pokrok. 😄
traveldrive
To je irelevantné. Keby boli nejakou vládou dotované, presadili by sa o niečo skôr, to je celé.
Arese
Keby jsou chyby! 😉
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
To je ***ské srovnání, přestaňte se pokoušet jím argumentovat. Parní pohon skončil proto, že ICE je lepší. Ze stejného důvody svého času skončily elektromobily. "Moderní krajiny" měly donedávna extrémní podíl dieselů, protože to tak vlády rozhodly.
Hendly
Tady už vidím logické rozpory mezi odpůrci ev.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
No, a to bylo přesně to, co VW a německé značky vůbec dovedlo do současné situace. Namísto práce na technologiích lobbovali a lobbovali, a EU je kopla do zadnice. A teď koukají a vymýšlí divoké plány, jak vůbec přežít. Jen jejich vlastní chyba.
Avatar - CommonUser
CommonUser
Tak to si nepochopil, ciel je odfajcit malych vyrobcov, co nemaju na to kapacity ... Suzuki, Mitsu, a pod.
Somewhere je už preč
No teda, ďalší konšpirátor.
Avatar - CommonUser
CommonUser
No teda, dalsi slabomyselny.
Arese
Tak to seš plně vedle. Faktem je, že druhé a nepraktické elektromobili drtivá většina zákazníků NECHCE! A pokud začneš administrativně diktovat, co smí a nesmí výrobci vyrábět, a na poptávku kašleš, ocitáš se v socialismu, který vždy a všude končí bídou a krachem! 😒 😒 😒 :no:
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Škoda, že jsi zase naprosto mimo dobu. Až z té nenávisti přestáváš i psát česky a srozumitelně. A hlavně úplně něco jiného, než na co jsem upozornil já. VW se prostě snažil právě tyhle zpřísnění limitů změnit nebo zrušit, jen aby udržel svůj přístup "minimální změny" a dál mohl vesele cpát své diesely. A EU se prostě nenechala zatlačit do kouta, to je celé. Jen mi prozraď, s ohledem na trh, kolik je vlastně ta "drtivá většina"? A kdo donutil všechny ty lidi koupit elektromobily, že jich potkávám stále více a více?
A jak skvěle funguje ten kapitalismus, to nám ukázalo už pár krizí, kdy najednou všichni natahovali pracky ke státu, aby je nakrmil. Ono to asi zase tak skvěle funkční nebude, co?
Arese
Jo, když píšu na mobil, tak mívám překlepy, no. Snad to i tak přečteš. Praktická ukázka vhodnosti dotykových ovladačů! 😄
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
A zase píšeš naprosto mimo téma. Nedivím se, když o tom reálně vůbec nic nevíš.
Arese
No hlavně že ty jsi "odborník"! 😒] 😒] 😒]
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Oproti tobě vždycky. I kdybys spojil svou kapacitu se zbytkem toho vašeho spolku fanatiků, vždycky budu o tři řády inteligentnější a znalejší.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
😁 😁 😁 😁 Další naivka, který nevidí, že zde vzniká oligopol několika koncernů.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
V krizi 2009 jsem si říkal, že jak se začaly značky různě podivně slučovat tak že to povede možná až k jednomu univerzálnímu výrobci nějakého "auta", na které budou jednotlivé značky je nalepovat svá loga.

Pak krize naštěstí přešla a automobilový průmysl se otřepal... Jenže zatímco ekonomická krize funguje v nějakých cyklech a platí že vždy někdy odezní a je to jen otázkou času, tak politický diktát komunistického kalibru bohužel jen tak nezmizí.

Mimochodem - peklo vytváří Evropská komise.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Naopak lobbují víc než dřív.
Arese
Opr. Samozřejmě správně mělo být "Výrobci měli.... 😄
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Třeba jako Renault. Zajistí si vlastní mild-hybridní, full-hybridní i plug-in řešení, k tomu prodává městský elektromobil s celkem přijatelnými parametry. Ačkoli zároveň osekali silnější spalovací motorizace a kdoví, jestli kvůli nákladům nebo emisím. Taky Nissan tlačí Leaf, přijde do Evropy s e-power hybridem a může nadále prodávat SUV.

Pak je tu PSA, tam se mi ta strategie moc nelíbí, ale evidentně funguje. Využívají toho, že EV podle EU čistí planetu a plug-iny jsou něco jako perpetuum mobile, stačí se prosadit na dotovaných trzích s několika odvozenými modely a mají vyřešeno.

Hyu/Kia k tomu asi přistoupil nejlíp. Mají všechny myslitelné technologie a vyber si, co se ti zlíbí.

A pak tu máš VW, jehož šéf je po nohy zalezlý v Elonově zadnici a pravděpodobně lobbuje za EV, jak může. Přičemž revoluční id.3 je technikou průměrný, drahý a lacině vyrobený vergl a chystají se ještě lacinější vergly s menší baterií, které přijdou kdoví kdy. Ještě, že mají celkem povedený plug-in.
Arese
"Neboj", oni ti pseudozelení zločinci v EU brzy odhlasují ještě nějaké absurdnější limity, které už automobilky vůbec nebudou moci splnit.... 😒 :no:
kesumb
povedeny plugin je X5 45e...

Cayenne e hybrid ma malou baterii
Touareg R a 60tfsie nemaji aktivni stabilizatory
1,4tsi phev je silene tezky na zadek

ikdyz mas pravdu, Panamera 4S e hybrid vypada fakt dobre...
fahrenaufderautobahn
si tu děláte legraci ne? každý den bychom měli za emisní normy děkovat. dřív jen jít po hlavní ulici znamenalo mít saze na jazyku. smrad, hnus, plíce v hajzlu. každá dekáda je jasný zlepšení, který přichází jen díky tomu, že na automobilky někdo tlačí. samy od sebe by to v takový míře nikdy nedělaly.
díky tomu máme dnes mnohem čistší města. nevím, co je na tom komunistickýho, je to něco, co je lepší pro nás všechny i pro naše děti.
vyloženě mi vadí tyhle kecy o komunistech z bruselu, kteří nám nutí lepší vzduch.

samozřejmě se můžeme bavit, zda jsou EV ta (jediná) správná cesta nebo zda jsou PHEV vůbec k něčemu, ale směr, kterým se jde je jediný možný - prostě aby byly negativní dopady dopravy na naše životy co nejmenší.

rozhodně bych nechtěl, aby mý děti musely dejchat to, co jsem musel jako dítě dejchat já.

a musím říct, že to, co automobilky a jejich dodavatelé dokázaly je úžasný. jak vyčistily naftu, jak skokově zefektivnili benzín. vždyť i ten třívalcovej turbolitr ve škodovce je něco, co by za našeho dětství nikdo nedokázal vyrobit.
_dan
Ajaj, to bude zase mínusů. Každý přece ví, že - jezdit vyklepanou oktou v dehtu >>> dýchat čistý vzduch. 😁
Avatar - CommonUser
CommonUser
Vzstrc hlavu z p..i VW a podme sa pozriet ako osieerali emisne normy - diesel gate, platili brazilske stetky (sud v DE), hadzali vinu na dodavatelov - retiazky u TSI, rozvody TDI ci vyuzivaju otrokov alebo ak chces politickych vaznov😒br />https😐/www.youtube.com/watch?…
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Pleteš do hromady několik odlišných věcí... Jedna věc jsou flotilové emise CO2, což je plyn, který produkuješ i ty, a druhá jsou euronormy držící emise pevných částic a škodlivých plynů na úrovni, která nezamoří města.

Zrovna s euronormami to Evropa naprosto podělala, když zvýhodila diesel a umožnila mu produkovat nesrovnatelně více svinstva než benzínu. Navíc ani normy, které zavedla, neuměla změřit a vymáhat. K tomu se přidaly v některých zemích daňové výhody pro diesel, protože produkuje méně CO2.

Jestli si myslíš, že komunistům z bruselu jde o tvoje zdraví, tak ti tu naivitu možná i závidím.
Arese
😄 :yes: :yes: :yes:
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Kdo tlačil diesel do aut? Itálie, Španělsko, Francie. 90% dovozů ojetin z těchto zemí je diesel. Ti stejní co protlačili diesel nyní tlačí EV. A to zelenoekořiťolezové tomu ještě tleskají...
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
A o tom to přesně je. Stát selhal, protlačil nesmysl aneb Paříž plná dehtových Clií a 208 ve jménu boje za ekologii. A když stát protlačuje další nesmysl, tak trotlové tleskají, že je to pro jejich dobro. 😐
Arese
Přesně!
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
ano, je to zelená diktatura, nic víc ani nic míň. Děkovat jim za to, že evropský autoprůmysl jde ke dnu jako titanic může jedině bezmozek.

Emisní přínos EV mobility přinejmenším diskutabilní, další dopady EV mobility devastující.
Arese
Přesně tak!
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Prosím, dokaž už konečně, že evropský autoprůmysl jde ke dnu? Zatím vidím spíš opak.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Když máš hlavu vraženou tam kde máš tak ani nic jiného vidět nemůžeš :-!
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
O mou hlavu se nestarej, na krku je jí dobře. 😄 Vidí, má rozhled, a je dost velká, aby pojala velkou sbírku myšlenek a ještě s nimi dovedla pracovat. Může totéž říci ten tvůj vlašský ořech?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Jo ty tam máš tu hlavu až po krk... Tak to jo :yes:
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
A přesto vždycky budu o několik řádů chytřejší, než ty.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Vůl zůstane volem i kdyby na housle hrál :yes:
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Tak co mi zahraješ?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Nehodlám přerušovat tvoji houslovou etudu 😒] 😒] :-!
Arese
Čím to je, že největší bezmozci jsou vždy neochvějně přesvědčeni o své "genialitě"? 😁
traveldrive
Sebareflexia? 😉
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
https😐/cs.wikipedia.org/…wiki/Sebereflexe

Tady si přečti co to slovo znamená. Evidentně to totiž nevíš 😒] :-!
Avatar - _Karel_
_Karel_
Ty vidíš opak? Zadlužení, slučování za účelem přežití, omezování nabídky - to je opak "ke dnu"?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Jistě, VAG uvažuje o prodeji Lamorghini evidentně proto jak se má skvěle...Tak si řekli - máme se tak senzačně, že TOP marketingovou automobilku prodáme číňanům/indům/turkům...
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Já ti nevím, že by nějak zásadně padaly prodeje? Kruci, a ne a ne se tak stát, jak je to možné?
Zadlužování, slučování, kupování a zase prodávání, omezování a rozšiřování nabídek, to tu bylo co svět světem stojí. Že jsi o cestě ke dnu nevřískal před deseti lety, když tyhle emise byly jen vlhkým snem těch, kdo teprve zvažovali kandidatury do EP?
Už jste s tou selektivní zaslepeností fakt hodně trapní.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ty to vážně asi budeš mít tu tupost na diagnózu.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Ne, opravdu nejsem ty.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ještě že tak. I můj stín je moudřejší než ty 😒] 😒] :-!
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Už ani ty vtipy ti nejdou jako dříve. Nicméně při tvé neinteligenci to není nic divného.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
To taky nebyl vtip 😒] :-! ale rozumím, při tvé inteligenci ti to nemohlo dojít 😒]
Arese
No tak to tedy musíš být totálně slepý. Ta tvoje slepota je asi způsobena zeleným euromarxistickým zákalem! 😒]
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Jaký opak? Zadlužený fanatický VW, který spoléhá na to, že spalováky za 5 let nebude nikdo chtít? PSA, které varuje před extrémními limity a pravděpodobně se pokusí přes FCA vstoupit na neregulované trhy? Renault, který prochází restrukturalizací?
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
A to je cesta ke dnu? Ahaaa... vy jste fakt mimoni.
DonVito
Konecne prodava (skutecne) CLEAN auta a NE na DIESEL... :yes:

V Evrope tezko muze porazet v prodejich sedan nizsi stredni tridy kompaktni hatchback...
Obzvlast v kontextu ukonceni Passatu sedan jsou ta evropska cisla prodeju Modelu 3 vyborna.
Myslim, ze je to nejprodavanejsi sedan, bez ohledu na pohon...

Uvidime az zacne Tesla prodavat Model Y a potom pro Evropu sity HB.
Kdyz vidim id.3 a jeji pomer cena vykon, tak o Teslu skutecne strach nemam.
😄
Avatar - CommonUser
CommonUser
CLEAN auta ? Akoze ich konecne predavaju povysavane a vylestene ? 8-s
DonVito
Clean akoze takto: 😉
https😐/youtu.be/pDI0jFZRnLU

Za to, zes neznal absurdni (v kontextu dieselgate obzvlast) slogan "clean diesel" ja nemuzu.

No vidis, hochu. Naucis se tu spoustu veci, tak jako rohYpnol. 😁
Avatar - CommonUser
CommonUser
Nechapes ironiu, ale to sa dalo cakat.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Fandit tomuto zvěrstvu může opravdu jedině naprostý bezmozek.
Somewhere je už preč
Máš radšej výfuky pod nosom? Ty si iný masochista.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Nejsem alibistický mamrd který svoje emise přesune pod okna tomu kdo bydlí u elektrárny :-!
traveldrive
Podľa teba je to 1:1? Tvoj jednoduchý svet ti teda nezávidím.
Arese
No on výfuk třeba před 40 lety a ten dnešní s katalyzátorem, filtrem pevných částic a vstřikováním močoviny je zásadní rozdíl, víme? 😁
traveldrive
Trúfaš si tvrdiť, že keby sa toto okolo EV dialo pred 40 rokmi, tak by si za spaľováky nebojoval úplne rovnako? 😉
Arese
Kdyby jsou chyby. Pokud spalováky měly rezervy v čistotě svých emisí, samozřejmě jsem vždy byl pro to je využít. 😉
Hendly
Jak se to vezme, něco je horší dnes. Něco je dnes o hodně lepší. Celkově je ale spalovací motor stále zrout kyslíku a ropy a jde z něj stále dost jedu a karcinogennu.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Opět další výplody této sedmilhářské organizace.

Chuť ke konkurenceschopným EV nijak neroste, pouze roste tlak na to donutit koupit tyhle krámy za každou cenu.

Přirovnání k Brouku je svým způsobem nemístné. Brouk byl LIDOVÝM VOZEM a jeho poptávka byla vyvolána lidmi zdola. ID.3 je výsledek politického projektu "čtvrté říše", který mají lidé nařízen zhora. Tedy diametrálně odlišné pojetí.
Avatar - CommonUser
CommonUser
Nie tak celkom, brouk bol objednavka od vodcu aby mohol zdovodnit stavbu dialnic pre armadu. Realne vsetky prachy za objednavky vyzral VW a auta vo vojnovom obdobi nedodal.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
A co bylo potom??? Kdy se stal Brouk tak úspěšným??
Avatar - CommonUser
CommonUser
https😐/cs.wikipedia.org/…Volkswagen_Brouk

Takze od prvej skice po prvy civilny predaj len 17 rokov ?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Navíc tehdy měli úkol nabídnout levný vůz pro lidi. Tedy zájem státu byl aby měl lidem co nabídnout. EV diktatura je pravý opak. Ta nařizuje lidem co mají a co nesmí chtít a co můžou kupovat.
Avatar - CommonUser
CommonUser
Tak s tym suhlasim. A hlavne to spehovanie ... eCall ... atd.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Přesně tak. CO vymyslí zítra? TO budu muset mít i cyklohelmu s e-call??

Nedej bůh až nějakej zelenej kterén přijde na to, že na galuzkách budu víc eko než na 2.5p drapákách... protože budu vydechovat míň CO2...
Arese
Na komoru! :yes:
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Jo, vlastní. Jako obvykle.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Upřímně i kdyby si ustřelil hlavu kanónem tak by v životě nepsal takový kraviny jako ty :-!
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
No, u něj hlava opravdu na psaní kravin nemá vliv, když stejně jako ty v ní nemá mozek.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Aresova kostra je chytřejší jak ty 😒] 😒] :-!
Arese
Dost se ve svých impertinencích opakuješ. Je to únavné a trapné... 😒
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Je zbytečné vymýšlet něco nového, stejně nemáte ani v součtu kapacitu, abyste to pochopili. Jste jen podřadný odpad.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Aspoň že jsi začal vykat :yes:
Arese
Myslíš, že Modroslunečník ví, co to znamená? 😒]
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
On tě někdo nutí? Ty už jsi magor jak Arese, pořád píšete oba stejné zvratky o vnucování, ale mně zatím nikdo nestál s pistolí u hlavy při podpisu kupní smlouvy na auto.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
V případě koupě nového Volkswagenu ID.3, který je k dispozici od 37 990 Eur (1 007 000 Kč), zdánlivě lepší obchod neuděláte. Jenže registrační daň je vám odpuštěna a ona silniční (donedávna též nulová) činí přijatelnějších 122 Eur (3 200 Kč) za měsíc. A pochopitelně, elektromobily je třeba dotovat, takže pořizovací cenu vám stát sníží o 4 000 Eur. Tradá, za první rok vlastnictví ID.3 zaplatíte 939 tisíc Kč, tedy méně za obyčejný Golf.

= ANO, nutí :-! :-! :no: :no: :no:
Somewhere je už preč
Ty si nesvojprávny?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Zřejmě budeš nesvéprávný ty, protože jinak bys věděl že ekonomické prostředky jsou velmi silným donucovacím prostředkem.
traveldrive
Buď rád. Keď si blbý a nechceš mať menej dechtu na pľúcach sám, treba ťa proste donútiť. Tak ako v mnohých iných veciach, len proti nim, neviem prečo, tak vehementne neprotestuješ.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Výborně. Konečně jsi aspoň přiznal že sympatizuješ s donucováním a omezováním svobody. Pokrok :yes: Je vidět tvé prohnilé totalitní smýšlení :-!
Arese
Jasně, komunisti taky byli vždy skálopevně přesvědčeni, že jejich diktatura zachrání lidstvo, takže ty zločiny páchají jen pro jeho dobro! 😲 :no:
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Přesně jako Hitler a jeho konečné řešení pro dobro lidské rasy...
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Nabídka je vnucením? Ty jsi normální ču*r*ák. Fakt jo, to se jinak nedá napsat.
Takže znova - nikdo těm lidem nenutí, aby si koupili zrovna ID nebo jakékoli jiné EV.
A mimochodem, je hezké vzít "cenu od" u ID a proti ní postavit nejdražší Golf... To už fakt dokazuje tvé absolutní zoufalství.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Nutí a ty s tím nic nezmůžeš. Ekonomický nátlak. Ale to ty neznáš protože nevíš co to jsou peníze 😒] 😒]
Arese
Tak tak. Je to ďábelská kombinace legislativního a ekonomického nátlaku. Euromarxistický hnus! 😲 😒 😒 :no: :no: :no:
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Ty máš vážně vykradeno, totálně. Pro tebe je nejspíš i akční ceník nátlakem, co? To je přeci to samé. Jé, pardon, to nedělá EU, tak je to v pořádku...
No nic, dobře se v tom plácáš.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
To, že znevýhodnění ICE se týká VŠECH a NEMÁŠ NA VÝBĚR, zatímco akční ceník jen někoho a právě díky tomu máš na výběr ti nemá smysl vysvětlovat že... stejně bys to nepochopil 😒] 😒]
Arese
Přesně tak, není schopen pochopit ani zásadní rozdíl mezi snižováním ceny provedené jednotlivým výrobcem v konkurenční tržní soutěži a centrálně diktovanými omezeními a pokutami nadiktovanými rádobyzelenými byrokraty EU. Modrosluneční chudák.... ;-\ ;-\ ;-\
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Tak co bychom od něj taky mohli čekat že... 😉
Hendly
Tak že na to nemáš není to samé jako nemít na výběr.
Když by jsi byl v tom boji proti ev aspoň trocho originální. Tohle je furt to samé dokola. 😄
Avatar - CommonUser
CommonUser
Preco v zlom pocasi rastie spotreba EV a ako vplyva vyuzitie EV😒br /> https😐/www.researchgate.net/publication/337434476_Seasonal_effects_on_electric_vehicle_energy_consumption_and_driving_range_A_case_study_on_personal_taxi_and_ridesharing_vehicles

the real-world range of personal-use BEVs in winter is only 64% of the NEDC-estimated range. The study found that, when the ambient temperature is lower than 10 °C, electricity consumption increases 2.4 kWh/100 km for every 5 °C decrease in temperature. When it is higher than 28 °C, EC increases 2.3 kWh/100 km for every 5 °C increase in temperature.