Dakar 2021
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Je to opravdu nový Brouk? VW ID.3 je už nejprodávanější elektromobil v Evropě

David Bureš David Bureš 1. 12. 2020 • 23:48
110
182
Zobrazit náhledy (110)
Volkswagen ID.3 už je nejprodávanější elektromobil v Evropě Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3 se k prvním zákazníkům oficiálně dostal v září. Už o měsíc později se stal nejžádanějším elektromobilem v Evropě.

Automobilka Volkswagen chce elektromobilem ID.3 způsobit podobnou revoluci jako kdysi s Broukem. Má jít o dostupné elektroauto, které se má stát hitem, podobně jako kdysi právě Brouk. Vstup na trh byl rozpačitý, problémy se softwarem ho posunuly o několik měsíců, přesto se příchod ID.3 nyní jeví jako úspěšný.

Jak jinak si vysvětlit říjnový výsledek ID.3, kdy se elektrická novinka z Wolfsburgu stala s přehledem nejprodávanějším elektromobilem v Evropě, s 10.475 registrovanými kusy. Překonal tak dlouhodobou evropskou jedničku mezi elektrovozy, Renault Zoe (9.778 kusů). Vyplývá to ze statistik analytické společnosti JATO Dynamics, která počítá prodeje v 27 evropských zemích.

„Podobně jako poptávka poTesle Model 3 je Volkswagen ID.3 dalším příkladem toho, jak chuť ke konkurenceschopným a stylovým elektromobilům stále každým dnem roste,“ komentuje říjnový výsledek ID.3 Felipe Munoz, globální analytik JATO Dynamics. Právě Tesla Model 3 po svém oficiálním příchodu do Evropy také ovládla žebříčky prodejnosti elektroaut, v letošní říjnové top 10 elektřinou poháněných aut podle statistik JATO Dynamics ale chybí.

Volkswagenu ID.3 se navíc dařilo i v absolutním pořadí, v rámci všech modelů skončil na 29. příčce, což je na poměry elektroaut slušný výsledek. Třeba Tesla Model 3 ale loni v říjnu byla dokonce v celkovém pořadí jedenáctá. Právě ID.3 tak mělo velký vliv na meziroční skok prodejů elektromobilů. Výsledných 71.800 registrací čistě elektřinou poháněných aut bylo o 197 % více než loni v říjnu.

Evropský trh v říjnu 2020: Nejprodávanější elektromobily podle modelů
Poř. Elektromobil Prodej 10/2020 [ks]
1. Volkswagen ID.3 10.475
2. Renault Zoe 9.778
3. Hyundai Kona EV 5.261
4. Kia e-Niro 3.868
5. Peugeot e-208 3.757
6. Smart EQ Fortwo 2.829
7. BMW i3 2.744
8. Opel/Vauxhall Corsa-e 2.616
9. Mini Cooper SE 2.432
10. Nissan Leaf 2.247

Říjnovému výsledku wolfsburské novinky tak paradoxně mohly pomoci problémy s elektronikou, které posunuly jeho příchod na trh na podzim. Kvůli potížím se první dodávky vozu posunuly až na letošní září, sériová výroba přitom už dávno probíhala, a to již od loňského listopadu. Při uvedení na trh tak měl Volkswagen množství aut, aby mohl zásobit celou Evropu, zatímco obvykle se dodávky spouští postupně.

Obecně pak elektromobilům pomáhá letošní propad celkových prodejů způsobený pandemií koronaviru. V říjnu celkový počet registrací meziročně klesl o sedm procent, zatímco registrace elektromobilů vyskočily o zmíněných 197 %. V kombinaci s mildhybridy, full-hybridy a plug-in hybridy držela elektrifikovaná auta v říjnu 26,8 % trhu. S tím ale souvisí fakt, že mildhybridy dnes široce nahrazují konvenční verze, když spalovací motor doplňují o malý elektromotor.

Pandemie koronaviru a s tím způsobená omezení silně ovlivňují i pořadí na nejvyšších příčkách. V říjnové top 10 tak najdeme i některé překvapivé modely.

Nejvýše se sice po mezigenerační proměně opět pevně drží Volkswagen Golf, jinak ale v říjnu hráli prim zástupci segmentu B. Druhá následuje obvyklá dvojka Evropy, Renault Clio, třetí se tentokrát umístil Opel/Vauxhall Corsa, který se po mezigenerační proměně pravidelně drží vysoko. I v říjnu tak v prodejích překonal technicky spřízněný Peugeot 208. Z malých členů Skupiny PSA pak v nejlepší desítce tentokrát nechybí ani celkově desátý Citroën C3.

Překvapením je i pátá příčka Fiatu Panda, jehož výsledkům pomáhá příchod inovované verze, respektive mildhybridního pohonu. Škoda Octavia se pak drží stabilně na devátém místě. Meziročně si mimochodem za říjen pomohla o jednu příčku.

Evropský trh v říjnu 2020: Nejprodávanější auta podle modelů
Poř. Model Prodej 10/2020 [ks]
1. VW Golf 27.530
2. Renault Clio 22.588
3. Opel/Vauxhall Corsa 21.220
4. Peugeot 208 19.130
5. Fiat Panda 19.046
6. Renault Captur 18.436
7. Toyota Yaris 17.671
8. Peugeot 2008 17.420
9. Škoda Octavia 17.216
10. Citroën C3 16.298

Související články

Témata
3. 12. 2020 09:15
Re: Velice levný je pohon
Myslíš ropu?
3. 12. 2020 09:14
Re: Velice levný je pohon
Protože se to velice špatně porovnává. Porovnávat cenu něčeho na co jsou postavené kapacity a jedou velké série s něčím na co musíš vše vybudovat.
Na spalovací motor potrebujes stovky dílů. Vse se kova, brousí, frezuje, tepelné zpracovává atd. Vse na to je ale už hotové. Na ev rozjíždís úplně nové technologie které nejsou nové jen pro automotiv, ale i pro výrobce technologie pro výrobu.
Když se podíváš na porovnání ev a ice tak na ev je daleko méně dílů. A to včetně dílů které jsou výrobně náročné. Podívej se jen na dnešní moderní převodovky kolik je ta součástí které jsou obrábění na setiny mm. Ev má jeden staly převod bez spojky.
3. 12. 2020 09:07
Re: EV jsou a dlouho budou
Chovat se tak abych neotravil své vlastní prostředí není racionální? Vymanit se že závislosti narope není racionální?
Avatar - CommonUser
3. 12. 2020 08:13
Re: Blahopreji VW
Nechapes ironiu, ale to sa dalo cakat.
Avatar - CommonUser
3. 12. 2020 08:07
Re: Velice levný je pohon
Nechapes a nepochopis. Kde v tomto vlakne drtime fyziku ? Vybehol si tu s nejakym percentualnym grafom, kde absolutne cisla nievies a ani ake modely bral do uvahy. Dierka ides.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku