Elektromobilita
elektroprasata kvičí. Opět tady mají pocit, že si někdo dost šeredně hraje s jejich nešťastnými koulemi.
Víme že EV je hodně levné,
A v článku záměrně chybí levná řešení od firem, co dnes montují elektroniku, viz. Foxconnu , Xiaomi, ... .
A v článku záměrně chybí levná řešení od firem, co dnes montují elektroniku, viz. Foxconnu , Xiaomi, ... .
Změn si nick. Elektroprase nemá co prznit legendu.
Ty Foxconne jeden tříbarevnej vyšinutej...
ACHTUNG ACHTUNG!
Fostek is gonna to be VERY AGRESSIVE TODAY!!!!
Co tvoje koule? :-!
Ty Foxconne jeden tříbarevnej vyšinutej...
ACHTUNG ACHTUNG!
Fostek is gonna to be VERY AGRESSIVE TODAY!!!!
Co tvoje koule? :-!
To ti tečou nervíky hodně brzy, flustečku... 😁 😁
dvě minuty elektronenávisti splněny, včetně všech tradičních lží a manipulací. 😁
Pan Baborský to napsal pěkně a zaslouží si pochvalu. Faktem ale zůstává, že Evropská komise neprosazuje žádnou konkrétní alternativu ke spalovacímu motoru. Je na výrobcích, jakou cestou se pustí. Proč si automobilky hromadně zvolily elektrifikaci? Rozumnější by přece bylo diverzifikovat a zkusit více možností současně. Například syntetická paliva vyráběná z atmosférického CO2. Je to zatím v plenkách, ale investice by určitě věci pomohly. Místo toho se utrácejí miliardy eur do infrastruktury pro EV, i když je už teď zřejmé, že je to neefektivní.
Pan Baborský napsal snůšku demagogických manipulací tu a tam proložených pravdou. Jediné, co opravdu odpovídá, jsou názvy a popisy jednotlivých druhů pohonů, zbytek už je zaslepené nenávistné plácání.
A proč automobilky nejdou cestou alternativ? Strašně snadno - ekonomicky to nedává vůbec žádný smysl. Vodík je ekonomicko-ekologická katastrofa, syntetická paliva v hromadné výrobě taky. LPG a CNG sice jsou řešením pro dnešek, ale ne pro budoucnost. Zaspat s tím, že se budou soustředit na "teď" znamená, že nás opravdu do deseti let převálcuje Čína, jak tu neustále prorokují někteří nepřemýšlivci.
A proč automobilky nejdou cestou alternativ? Strašně snadno - ekonomicky to nedává vůbec žádný smysl. Vodík je ekonomicko-ekologická katastrofa, syntetická paliva v hromadné výrobě taky. LPG a CNG sice jsou řešením pro dnešek, ale ne pro budoucnost. Zaspat s tím, že se budou soustředit na "teď" znamená, že nás opravdu do deseti let převálcuje Čína, jak tu neustále prorokují někteří nepřemýšlivci.
Ano, ekonomický to nedává vůbec žádný smysl, stejně jako elektrodebilita, která je prodejná jen v zemích s obrovskými dotacemi a pokutováním lidí, kteří si koupí normální auto. 😲 😒 :no:
Asi tam máš chybu. Nejspíš to nedává smysl jen tobě.
Ano, já tě chápu, nemáš na auto, tak tady takhle bojuješ. Ale to je jen tvá chyba, ne chyba EU.
No jasně, já "nemám" na auto, ale v rodině provozujeme hned 3, z toho jedno jen jako hobby car. Kam ty na ty ubohé lži a pomluvy chodíš, ubohý eurimarxistický človíčku? 😒]
Dostával jsme mínusy, když jsem nasal, že VW porazí Teslu, a co dnes vidíme v Evropě? A to se zde neprojevil ani Eniaq a jeho sourozenci.
Dostávám mínusy, když napíšu o Foxconnu, Xiaomi, ... .
Ale dnes vidíme EV Baojun E300 s pohonem od Xiaomi za 8200€. A až poklesnou ceny baterek na 60$/ kW, tak ta cena bude ještě mnohem nižší.
https😐/www.youtube.com/watch?…
Dostávám mínusy, když napíšu o Foxconnu, Xiaomi, ... .
Ale dnes vidíme EV Baojun E300 s pohonem od Xiaomi za 8200€. A až poklesnou ceny baterek na 60$/ kW, tak ta cena bude ještě mnohem nižší.
https😐/www.youtube.com/watch?…
Na rovinu, VW zatím nikoho neporazil. Jeden měsíc dodávali auta, která měli vyrobená už od jara a nemohli je zákazníkům prodat, takže to fakt nehraje v celkovém vývoji žádnou roli. Když to bude za rok či dva vypadat stejně, pak můžeš psát něco o evropské porážce Tesly. Na světové úrovni ale VW zatím může dále jen snít.
A co se týká toho tebou zmíněného EV, dej tomu evropské předpisy a výbavu, a levnost je rázem pryč. Onanovat tu nad čínskou cenou kapotovaného skútru a srovnávat s evropskými auty, je nesmysl.
A co se týká toho tebou zmíněného EV, dej tomu evropské předpisy a výbavu, a levnost je rázem pryč. Onanovat tu nad čínskou cenou kapotovaného skútru a srovnávat s evropskými auty, je nesmysl.
Pisálek baborský by měl za tuto snůšku fakenews dostat papíry na hlavu a invalidní důchod. Jeho výrok "Stále více studií poukazuje na fakt, že elektrická auta sice nevypouštějí emise z výfuku, ale v lokalitě vzniku zdrojové elektřiny a v komplexním součtu zatěžují životní prostředí stejně, ne-li víc než spalovací auta." mě dostal úplně. Říká ti něco ozdrojování informací, ty ho*ado? ACZ, přestaňte už proboha zaměstnávát pisálky za minimální mzdu. 😒]
Baborský není z auto.cz, ale ze Světa Notorů. Tenhle výrok (ale i další) jsou jen k pousmání nad jeho hloupostí a nebo (a to by bylo horší) prodejností.
Zalez bolševická kreaturo, my víme, že vám elektrofanatikům a ekomarxistům komíny v číně, rusku a africe nevadí, ani měsíční krajiny po těžbě suroviny na vaše nesmyslný, utopistický fantasmagorie tamtéž.
Ale přírodě to vadí. Takže ano, elektroautoa jsou škodlivá k přírodě.
Ale přírodě to vadí. Takže ano, elektroautoa jsou škodlivá k přírodě.
Tvůj vzor, USA, většinu svojí ropy získávají frakováním, které je beze všech pochybností mimořádně neekologické, následně tuhle lacině-draho získanou srágoru pálí ve velmi nehospodárných povozech. To ti nevadí?
Jde o to, že s tímhle Biden zacvičí jako první...
Jde o to, že s tímhle Biden zacvičí jako první...
další možnost je opustit evropský trh, nebo je tu prodávat jako dovezené papírové ojetiny z ne EU trhu
Zajímalo by mne, jestli ten, kdo psal článek, vůbec chápe a ví, jak funguje demokracie v kapitalisickém světě a dost bych chtěl vidět toho "Bruselského euroúředníka", který má větší moc, než nejmocnější muži světa a přikazuje a diktuje obrovským koncernům s takřka neomezenými prostředky a to nejen těm automobilovým a oni se chudáci krčí v koutě a čekají, jak jim Euroúředník pohledem z okna na kruháč u Schumanna zakáže další a další motory, které léta prodejů dávno zaplatili.
Nebo to bude třeba trochu jinak ?
Spalovací auto má každý, v Evropě běžně 2-3 i ti v nejchudších oblastech, je potřeba dát lidem něco nového. Být ekologický dnes letí, je to trend doby, tak proč se na tom nepřiživit ? Je potřeba prodat nové věci, vyvíjet je, elektronika prorostla dnes do všeho, bluetooth má snad i šatní skříň a lidi to kupují jak vzteklí. Ekologie je nejen móda, ale taky naprosto skvělej byznys, protože co letí, tomu se přizpůsobí i nabídka a ta v takto velkém měřítku samozřejmě jde ruku v ruce s politikou. A tady hledejme zakopaného psa.
Pobídky, dotace, to je to, co je nejvíc sexy.. né, jestli nějakému Fostekovi prodají jednoho meďoura v naftě, ale ty miliardy na pobídky vývoje, ale i v jiných zemích motivace ke koupi, takže zákazník dostane "slevu" protože je EKO (to si vláda obhájí, protože to teď lidi takto chtějí) a automobilka dostane tuto "slevu" od státu nepřímo přes zákazníka v kupní ceně.... a to je super ne ?
Takže proboha, diktát z Bruselu je uplně stejné lobby, které se odehrává i na té nejzapadlejší vesnici, kdy místní podnikatel chce samozřejmě postavit za "veřejné peníze" třeba dětské hřiště za dvojnásobek tržní ceny, které ocení všech 10 maminek z vesnice, a ještě mu zatleskají. V našich poměrech to nejdál dotáhl asi náš premiér, který toto pochopil hned na začátku a kdyby mu do toho nehodila vidle Nejedlého parta s černým koňem se zlomenou rukou z Lán, tak tady bude strašit ještě o dekádu déle... ale ještě nebudeme říkat hop... 😊
Pár euroúředníků znám a opravdu to nejsou ještěři z vesmíru ovládaní Šorošem, Gatesem a Kalouskem 😊
Že to tady vyřvává pár chorých hlav v diskuzi beru, ale jako seriozní článek ? Ale notak.... mne se to taky nelíbí, ale jak je vidět, lidi to kupují, akceptují a ještě si myslí, že zachranují planetu zatímco si neumí najít ani reagovat ve stromu na svém smartphonu vyrobeným v Číně, kde se vyprodukuje většina exhalací, protože jak jistě víme všichni, tak životní prostředí se musí dopočítávat globálně, takže i když by se EU vrátila do doby kamené, tak si jiné státy mohou klidně pálit plasty dál a my s tím nic neuděláme...protože pak to od nich stejně koupíme a tomu se říká pokrytectví..... a proto jezdím vesele dál na naftu a necítím se provinile 😊
Nebo to bude třeba trochu jinak ?
Spalovací auto má každý, v Evropě běžně 2-3 i ti v nejchudších oblastech, je potřeba dát lidem něco nového. Být ekologický dnes letí, je to trend doby, tak proč se na tom nepřiživit ? Je potřeba prodat nové věci, vyvíjet je, elektronika prorostla dnes do všeho, bluetooth má snad i šatní skříň a lidi to kupují jak vzteklí. Ekologie je nejen móda, ale taky naprosto skvělej byznys, protože co letí, tomu se přizpůsobí i nabídka a ta v takto velkém měřítku samozřejmě jde ruku v ruce s politikou. A tady hledejme zakopaného psa.
Pobídky, dotace, to je to, co je nejvíc sexy.. né, jestli nějakému Fostekovi prodají jednoho meďoura v naftě, ale ty miliardy na pobídky vývoje, ale i v jiných zemích motivace ke koupi, takže zákazník dostane "slevu" protože je EKO (to si vláda obhájí, protože to teď lidi takto chtějí) a automobilka dostane tuto "slevu" od státu nepřímo přes zákazníka v kupní ceně.... a to je super ne ?
Takže proboha, diktát z Bruselu je uplně stejné lobby, které se odehrává i na té nejzapadlejší vesnici, kdy místní podnikatel chce samozřejmě postavit za "veřejné peníze" třeba dětské hřiště za dvojnásobek tržní ceny, které ocení všech 10 maminek z vesnice, a ještě mu zatleskají. V našich poměrech to nejdál dotáhl asi náš premiér, který toto pochopil hned na začátku a kdyby mu do toho nehodila vidle Nejedlého parta s černým koňem se zlomenou rukou z Lán, tak tady bude strašit ještě o dekádu déle... ale ještě nebudeme říkat hop... 😊
Pár euroúředníků znám a opravdu to nejsou ještěři z vesmíru ovládaní Šorošem, Gatesem a Kalouskem 😊
Že to tady vyřvává pár chorých hlav v diskuzi beru, ale jako seriozní článek ? Ale notak.... mne se to taky nelíbí, ale jak je vidět, lidi to kupují, akceptují a ještě si myslí, že zachranují planetu zatímco si neumí najít ani reagovat ve stromu na svém smartphonu vyrobeným v Číně, kde se vyprodukuje většina exhalací, protože jak jistě víme všichni, tak životní prostředí se musí dopočítávat globálně, takže i když by se EU vrátila do doby kamené, tak si jiné státy mohou klidně pálit plasty dál a my s tím nic neuděláme...protože pak to od nich stejně koupíme a tomu se říká pokrytectví..... a proto jezdím vesele dál na naftu a necítím se provinile 😊
Myslíš, že cílem článku bylo opravdu předložit reálný pohled na fungování EU a reálný pohled na alternativy současných spalovacích motorů? Když hned první odstavce jsou naprostou přehlídkou nesmyslů?
Ne, cílem článku bylo vyvolat FLAME a šokovat, jako u Blesku, což umí hned nadpis. Je to jako výroky SPD 😊
Je smutné, že kdysi nejlepší český autoserver se sníží k takové prasárně.
Odkdy je pravda "prasárna"? Aha, tehdy když se elektrické nátlakové elektrolobby nehodí do krámu. Říkáte tomu "politicky nekorektní" vyjádření, že? Naštěstí jsme u nás zatím ještě neklesli tak hluboko, že by takové příspěvky byly blokované, nebo že by za ně lidi mohli být vyhazování z práce. Zatím... ;-\
Rozumný příspěvek i když ne se vším souhlasím. Diky 😄
Je příjemné potkat zde v diskuzích ucelený názor formulovany bez urážek a nadávek.
Je příjemné potkat zde v diskuzích ucelený názor formulovany bez urážek a nadávek.
To muselo dát práce, a přitom....
Vývoj aut trvá docela dlouho, a EU úředníci posledních pár let co chvíli výrobcům aut mění pravidla. Výsledek elektromobility je bez debat minimálně sporný, cesta rozhodně velmi nákladná.
Vývoj aut trvá docela dlouho, a EU úředníci posledních pár let co chvíli výrobcům aut mění pravidla. Výsledek elektromobility je bez debat minimálně sporný, cesta rozhodně velmi nákladná.
Karle, pravidla se mění výhradně po oboustrannych diskuzi ke spokojenosti obou stran. Politici chtějí spokojený plebs, aby je volil a spokojene lobbisty, kteří je podporují a lobbiste (automobilky) chtějí spokojene politiky a hlavně vydělat. Nespokojený politik nedá vydělat. Žádný úředník z Bruselu to nedělá ze svého eko rozmaru.. To snad chápeš..
Ne, že se pravidla mění ke spokojenosti obou stran - to rozhodně nechápu. Ty máš jako fakt pocit, že s nynějším stavem jsou automobilky nebo zákazníci většinově spokojení?
Ano, mám, tato diskuze je jen hrozně malinkaty vzorek řidičů, ale prodeje aut mimo koronakrizi přeci nepadá, prodeje Elektro a hybridů stoupají. Kdyby to bylo tak špatně, tak to lidi přeci nekupuji. Podívej se na SUV a Crossovery, my tu brečíme , že chybí sportaky a přitom ostatní kategorie aut už lidi nechtějí, kdyby nebyl zájem o elektrovozy, ne prodávali by se. Hele já ti dám takový příklad s vegetariánstvím. Dříve to bylo něco nemyslitelneho. Dnes je to trend, ale hlavně obrovský byznys. Hraje tomu do karet i ekologie, protože produkce masa je horší, než dieselgate a výsledek? Teď jsem četl studií že v USA snad už 10 procent lidí jsou vegetariáni a podíl roste... Je to tak, že bohatá společnost se začíná zajímat o jiné věci, než ta rozvojová a ekonomika se tomu přizpůsobuje a tomu se samozřejmě přizpůsobuje i politika, aby to bylo výhodné pro všechny.
Produkce zeleniny, ovoce, obilovin atd nezatžuje přírodu? A jak to ty lidi uživí, kolik půdy na to bude potřeba?
Hmmm....
Já znám paní co přestala jíst maso v 52, v v 59 umřela a ani soudní pitva neodhalila přícínu. Oficiálně kolaps organismu. Ale proč...... ale zkus nad tím přemýšlet.
Hmmm....
Já znám paní co přestala jíst maso v 52, v v 59 umřela a ani soudní pitva neodhalila přícínu. Oficiálně kolaps organismu. Ale proč...... ale zkus nad tím přemýšlet.
Každý pocítí, když musí platit výrazně více za horší produkt. Kdyby to lidem bylo jedno, tak prostě rozhodnou peněženkou a nemusíme to řešit. Ale reálně to funguje tak, že vlády - a ano, určitě i s podporou části automobilní lobby - vyhlásí statisícové ZERO EMISSION dotační programy a zvýšené daně na ICE, čímž se samozřejmě ZERO EMISSION prodeje zvýší a kupci jsou víceméně spokojení, přinejhorším jezdí po městě nenabíjeným PHEV crossoverem, a automobilky jsou do jisté míry spokojené taky. Jenže tohle je prostě špatně. Vezmeš daně těch, kteří na nové auto nemají, kteří elektromobilem z různých důvodů jezdit nemůžou, nebo jím jezdit nechtějí, a přerozdělíš je těm druhým + automobilkám. Navíc tím ohneš trh a spolu s regulacemi zvýhodňujícími velká těžká auta všem ostatním zkomplikuješ život. To se naprosto příčí mému politickému přesvědčení a myšlence štíhlého státu, NEovládaného lobbistickými/korupčními zájmy, protože není co ovládat.
Však píšeš to podobné, jako já. Cílem mého příspěvku bylo objektivizovat pohled na to, kdo za tím stojí, protože žádný superúředník z Bruselu, který by toto páchal ze svévolné zlovůle neexistuje, ale nejen bulvární nadpis, ale i dost diskutérů si ho zosobňuje jako takového padoucha, před kterým se musí chudáci automobilky krčet a všichni občani jsou nuceni kupovat si elektromobily a hybridy proti jejich svobodné vůli, viď Karle. 😁
A co si budeme povídat, v USA to funguje naprosto stejně...a těm Brusel nediktuje 😁
A co si budeme povídat, v USA to funguje naprosto stejně...a těm Brusel nediktuje 😁
Limit 95g byl schválen v roce 2014. Plně platit má od 2021. To nevypadá jako "co chvíli".
A další snížení o desítky procent(!!!) má být kdy? Za čtyři roky?
Tak teď bylo 7 let od schválení. Diskuze začala daleko dřív takže min 8 let na reakci. To mi Teda nepřijde málo. Předchozí limit byl z roku 2007 a platit začal 2015.
Další je myslím od 2030.
EDIT: Tak další limity mají platit od 2030 - schváleno 2019.
To nevypadá jako "co chvíli".
Další je myslím od 2030.
EDIT: Tak další limity mají platit od 2030 - schváleno 2019.
To nevypadá jako "co chvíli".
A když to nesplní, hlavně ty velké evropské automobilky, tak se udělá bububu, na oko bude jakože pokuta možná, ale pak se to nějak přehodnotit a dá se nový termín.. Aby si plebs nemylel že se na ekologii zapomnělo. Dělám v jiném oboru, ale je to tam stejně.. Nějaký diktát z Bruselu je všem u zadku, když se to nehodí do krámu a to si dovolí klidně i malá zemička, jako je ČR..
Jaký bububu, jaký pokuta možná? Už dnes jsou pokuty i v řádu statisíců za auto.
Jo, ale platí to zákazník 😊 Karle, EU si nenechá zkrachovat tak obrovské koncerny, jako je VW, PSA či Renault.. To by bylo politicky nepruchodne a politika není tak jednoduchá, že za tím stojí hrstka uminenych byrokratu, co škodí ... Snad tobě tohle nemusim vysvětlovat..
Bohužel máš růžové brýle 😒 :-!
Chápu, že komunisti jako ty potřebuji třídního nepřítele, aby se lépe ovládal lid.. Ale tak jednoduché to prostě není 😊
O Teslu je v ČR obří zajem, zejména o ojetou, v listopadu registrováno 5 ks ojetých Tesel, stejných 5 ks má Lincoln a takový Rolls Royce dokonce Teslu přkonal a má 6 ks
Takže asi tak 😄 😄 😄 😄
Takže asi tak 😄 😄 😄 😄
se spotřebou 27 kWh / 100km http😐/www.hybrid.cz/…enem-id3-1st-max
Tomu říkám preciznost, taková plečka 😒] 😒] 😒] Ta spotřeba je totální úlet, o 30% víc než Tesla s maximálkou 250 km/h, výkonem 500hp a 4x4. Kolik asi bude žrát škocna bateryaq SUV na stejné platformě? Člověku je až líto, jak podřadná technika MEB je :no: Korejci s jejich úspornými IONIQY a eKonami se musí popadat smíchem za břicho.
Po těchto reálných údajích si tuto ubohost koupí jen a) člověk, který neumí číst b) sadomasochista
Tomu říkám preciznost, taková plečka 😒] 😒] 😒] Ta spotřeba je totální úlet, o 30% víc než Tesla s maximálkou 250 km/h, výkonem 500hp a 4x4. Kolik asi bude žrát škocna bateryaq SUV na stejné platformě? Člověku je až líto, jak podřadná technika MEB je :no: Korejci s jejich úspornými IONIQY a eKonami se musí popadat smíchem za břicho.
Po těchto reálných údajích si tuto ubohost koupí jen a) člověk, který neumí číst b) sadomasochista
Podobně jako si jen masochista koupí Teslu.
Já ji měl na 2000 km půjčenou a jezdil jsem s tím po dálnici za 16 kWh / 100 km. Dojezd reálně přes 400 km a nabíjení tak akorát na WC. Nic masochistického mi na tom nepřišlo. Jako příjemný bonus v dispozici brutální výkon při úžasné efektivitě. Bohužel s tím interiérem mám problém, chybí mi tam některé "must have" fýčury... 😒
Po stránce pohonu není Tesle co vytknout, ale na zbytku auta rozhodně můžou více zapracovat. Kvalita výroby je u nich dost kolísavá. Jasně, na internetu spíš vidíme excesy, než ty statisíce spokojených, ale to přesto nedává moc dobrou vizitku. A to i přes fakt, že ostatní značky na tom dnes nejsou o nic lépe.
No a já mám známýho, co s ID3 najel pár tisíc km, nijak se nesnaží a jezdí dlouhodobě cca za 20kwh. Tragédie to není. Tesla to asi umí líp, ale zase jiný věci umí hůř. Já bych nechtěl ani jedno, byla by to volba menšího zla, a to ne kvůli tomu, že jsou to EV.
a z toho plyne jeho generalizovaná nenávist k pluginu. Já jezdím každý den do školky 7km ze školky 7km do školky 7km ze školky 7km do obchodu 4km zpět 4km atd... Pracuju z homeoffice, zásuvku mám přímo u garáže a celý den mi tam to auto stojí. Proč bych sakra nemohl jezdit čistě na elektřinu? Kabel mám 1 krok od auta.
Jezdi si a nás ostatní nech používat spalovák 😊
Nepíšu nic o spalováku, jen mě dokáže iritovat, když mi někdo vysvětluje, jak je pro mě plugin hybrid k ničemu a přitom mám reálné zkušenosti, že to jednoduše není pravda.
Úplně špatně!!!
Ta otázka totiž není proč bys ty nemohl. Ta otázka je proč ostatní MUSÍ!!!
Ta otázka totiž není proč bys ty nemohl. Ta otázka je proč ostatní MUSÍ!!!
A kdo musí? Nikdo nemusí, tak nekecej, lháři.
😒] 😒] 😒] 😒] né už fakt přestaň 😒] 😒] 😒] 😒] tu tvoji blbost musí vidět až z proxima centauri 😒] 😒] 😒]
Už zase lžeš?
viz 17:15 😒] 😒] :-!
Jsi ještě zoufalejší, než jsem si myslel. 😁 Tak co, pověz, kdo tě nutí koupit si elektrické auto. A jak jsem mohl na jaře koupit zcela normální auto, a nikdo mi elektro ani hybrid nenutil?
Hups, zase jsem tě snadno dostal.
Hups, zase jsem tě snadno dostal.
Nabízí se otázka ... proč teda nekoupíte rovnou elektromobil?
BTW Taky mám jednofázovou i třífázovou zásuvku kousek od auta. Ale jediné, o čem jsem kdy uvažoval, byl předehřev motoru. Zhruba do tří let by se mi to vrátilo na tom, že bych mohl startovat rovnou na LPG. Ale i díky EU mám dnes čistě benzínové auto a o využití elektřiny teď neuvažuju.
BTW Taky mám jednofázovou i třífázovou zásuvku kousek od auta. Ale jediné, o čem jsem kdy uvažoval, byl předehřev motoru. Zhruba do tří let by se mi to vrátilo na tom, že bych mohl startovat rovnou na LPG. Ale i díky EU mám dnes čistě benzínové auto a o využití elektřiny teď neuvažuju.
Kdysi byli bolševici s fašisty na nože, dnes si eurobolševici s ekofašisty náramně notují. Dvě největší zla v historii lidského společenství se spojila v jedno.
....jako u barevné televize. Technologie na barevnou televizi už dávno existovala, ale napřed bylo třeba trh saturovat černobílou a teprve až poptávka klesla na potřebný level, tak se na trh uvedla ta barevná.
S vodíkem to bude to samé. Ale je docela možné, že pokud se nepodaří navýšit praktičnost elektrovozů, a vodík se stane cenově dostupnější, tak elektrovozy budou "pochované ještě zaživa"..... :-!
Edit. Mrzáci.
S vodíkem to bude to samé. Ale je docela možné, že pokud se nepodaří navýšit praktičnost elektrovozů, a vodík se stane cenově dostupnější, tak elektrovozy budou "pochované ještě zaživa"..... :-!
Edit. Mrzáci.
Článek popsal věci tak jak jsou. Za to jsem rád. Bohužel je to jen házení hrachu na zeď. Euroekofašistické hnnutí si to hrne jak buldozer napříč Evropou a důsledky budou devastující. Devastující PRO EVROPU.
Pánové, je nasnadě, že elektromobilita, ať už čistá, nebo hybridní, je prostě drahá a uživatelsky komplikovaná. Fakt, že jednomu vyhovuje nevypovídá nic o tom, zda vyhovuje všem. Osobně mám k motorismu pozitivní vztah. Jenže pozitivní vztah mám k mnoha dalším věcem. Mám rád whiskey v široké sklence. Nejlépe každý večer. Mám rád hudbu a kupuju si gramofonové desky. Mám rád hi-fi a potřebuji relativně hodně kvalitní komponenty. Rád jezdím na kole. Rád kupuji vnučkám investiční zlato. Rád jezdím každý rok k moři. Chci tím říct, že musím dělat kompromisy jako většina lidí s omezenými příjmy. Proto mám v garáži velkou toyotu za malé peníze, protože na auto za velké peníze, které by mi sloužilo hůř než to moje, prostě nemám. Jediný mínus na téhle situaci je ten, že se nemůžu hrdobit coby lepšočlověk vlastnictvím elektromobilu, protože to není moje priorita. Nikdy bych za osobní povoz nedal víc, než půl mega českých korun, protože za víc mi žádný povoz prostě nestojí. Ale jako založením liberál přeji každému svobodu. Přeji každému možnost zvolit si pro sebe to nejlepší. Co mi na tom všem ale vadí je fakt, že výrobci aut a politici najednou vědí, co je pro všechny nejlepší. A snaží se to nadiktovat. Pamatuji časy, kdy jsem musel zadržovat dech pokaždé, když kolem mne projelo auto. To už dávno není pravda. Dnešní diesely už jsou tak dokonalé, že prakticky čistí vzduch. A co se za ty desítky let stalo s klimatem? Pořád se ohřívalo. Takže sorry, ale vážně za to můžou osobní auta? Víte, spíše si myslím, že trestat "prostej lid" je pořád nejjednodušší. A tak ho politici trestají.
Spalovací motor rozhodně vzduch nečistí.
No, já bych to tak kategoricky netvrdil. U nás na ostravsku kolikrát i vidíme, co dýcháme... 😒]
aspoň nekupujete zajíce v pytli :yes:
cílem je postupně to slevnit tak, aby na to dosáhnulo víc a víc lidí.
...a ten donekonečně omílaný žvást o osobní svobodě... to je jako že chci svobodu neplatit daně, chcát na náměstí, řezat na cirkulárce ve dvě ráno... svoboda jednoho končí tam, kde začíná svoboda druhého.
cílem je postupně to slevnit tak, aby na to dosáhnulo víc a víc lidí.
...a ten donekonečně omílaný žvást o osobní svobodě... to je jako že chci svobodu neplatit daně, chcát na náměstí, řezat na cirkulárce ve dvě ráno... svoboda jednoho končí tam, kde začíná svoboda druhého.
Za mě je příčina jednoznačná - selhávání politického systému. Evropská unie nutně potřebuje reformu, protože pokud ji tu budeme mít dalších 20 let v téhle podobě, tak nás to evropanství všechny zničí.
Evropská komise má pravomoci, které jí nepřísluší. Tyto pravomoci se naučila používat a nyní i zneužívat a doslova se urvala z řetězu. Tohle se musí změnit. Jinak nás čeká... centrálně řízený ekonomický pád. Resp. ten pád už se odehrává. Akorát stále ještě můžeme dopadnout na nohy a ne nutně na hubu. Ten dopad bude bolet. Otázkou je pouze jestli nám všem nezlomí vaz :-!
Evropská komise má pravomoci, které jí nepřísluší. Tyto pravomoci se naučila používat a nyní i zneužívat a doslova se urvala z řetězu. Tohle se musí změnit. Jinak nás čeká... centrálně řízený ekonomický pád. Resp. ten pád už se odehrává. Akorát stále ještě můžeme dopadnout na nohy a ne nutně na hubu. Ten dopad bude bolet. Otázkou je pouze jestli nám všem nezlomí vaz :-!
Vaz zlomí jen tobě a tak podobným.
Vaz to zlomí všem, stejně jako komunismus zlomil vaz spoustě oddaných soudruhů, přestože do poslední chvíle věřili ve světlé zítřky.
Čistě s nadhledem. Komunismus tu měl svůj protějšek ve svobodném (západním) světě. Co je dnes tedy protějškem svobodné (svobodná je, protože težko najít na planetě svobodnější místo k životu než je EU) evropy?
Protějškem svobodné Evropy je poměrně logicky Evropa nesvobodná, svázaná špagátem Evropské Unie, pocitem nadřazenosti jejích politických elit, silně levicovým diskursem a z toho plynoucí centralizací moci. Pokud jsi čekal nějakou geograficky specifickou mimoevropskou destinaci, pak Tě asi zklamu. Svobodné už nejsou ani USA.
To ale nefunguje tvoje myšlenka s komunismem který měl protějšek skutečný a ne jen virtuální jak teď naznačuješ. Protože když odmyslíš virtuální protějšek velice těžko budeš hledat tak svobodný a hospodářsky úspěšný spolek jako je EU.
Dovolím se zeptat, jak myslíš že funguje EU? Není to snad evropský parlament ve kterém jsou volení zástupci všech členských zemí? S tím že menší země mají v přepočtu na obyvatele vetší počet zástupců než velké země?
Dovolím se zeptat, jak myslíš že funguje EU? Není to snad evropský parlament ve kterém jsou volení zástupci všech členských zemí? S tím že menší země mají v přepočtu na obyvatele vetší počet zástupců než velké země?
😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄
V T I P G A L A X I E!!!
EU je nový sojuz, tzv eurosojuz, spolek pomatěných ekobolševiků, lobbistů, neomarxistů a lidí co se chtěj nakapsovat na green dealu a co chtěj zas měnit přírodu, fyzikální zákony, měnit lidské životy, dělat jinou společnost, tedy to samé, co už dělali rudí bolševici.
V T I P G A L A X I E!!!
EU je nový sojuz, tzv eurosojuz, spolek pomatěných ekobolševiků, lobbistů, neomarxistů a lidí co se chtěj nakapsovat na green dealu a co chtěj zas měnit přírodu, fyzikální zákony, měnit lidské životy, dělat jinou společnost, tedy to samé, co už dělali rudí bolševici.
počkej až začne úřadovat Biden a jak zacvičí s tvojemi milovanými šestilitrovými pick-upy...
No, když se na budoucnost vykašleme, a budeme jen dokola fňukat, jak to dřív bylo lepší, pak ano, zlomí to vaz všem. A po pravdě - nebude mi to líto. Zatímco asijské země makají dost tvrdě na tom, aby byly ekonomicky v popředí i v měnící se době (a ne, nemění se pouze Evropa, ty změny jsou celosvětové), tady se pořád lobbuje za zachování dob dávno minulých. Naštěstí ta ČR má tak malý vliv, že tu proměnu moc neovlivní a rozhodně nezastaví.
Jistě je lepší budoucnost tvořit, než na ni kašlat. Ale proč ji aktivně ničit? Zmínkou o asijských zemích jsi trefil pointu: ano, oni makají. A Evropa se mezitím z jakýchsi ideologických pohnutek střílí do vlastní nohy.
Naopak, evropský parlament pomocí limitů tlačí automotiv aby se probudil s dieselgate kocoviny a začal konečně něco dělat než bude pozdě.
Ne, Evropa se opravdu nestřílí. To je právě pohled, který je špatný a nesmyslný. Pravidla platí stejně pro evropské jako asijské značky, tak jak je možné, že ty asijské makají, zatímco evropské se sotva probouzejí? Ale dokud se tady bude takový pohled prosazovat, pak není šance na zlepšení. Naštěstí takhle hloupě a zpátečnicky se projevuje jen ČR, takže jak píšu, s Evropou to naštěstí není tak zlé.
Jo, máme vůči Asii, v lecčem zpoždění, a v efektivitě jsme pozadu, ale není to zatím na provaz. Jen prostě musí ti výrobci (a nejen aut pochopit), že je třeba začít pracovat i trošku jinak, než to bylo dosud.
Jo, máme vůči Asii, v lecčem zpoždění, a v efektivitě jsme pozadu, ale není to zatím na provaz. Jen prostě musí ti výrobci (a nejen aut pochopit), že je třeba začít pracovat i trošku jinak, než to bylo dosud.
Máš výjimečně pravdu, akorát o tom sám ani nevíš 😒] 😒]
Ano, Evropa se nestřílí do vlastní nohy, Ona si rovnou ty nohy řeže maflem :-!
Ano, Evropa se nestřílí do vlastní nohy, Ona si rovnou ty nohy řeže maflem :-!
Je smutné, že kritizuješ něco, čemu vůbec nerozumíš. Ale u zaostalců mě to vůbec nepřekvapuje, nejste dostatečně mentálně vybaveni k pochopení jakékoli změny.
https😐/www.youtube.com/watch?…
Tohle je svět podle EV zelenoekořiťolezů, eurohujerů a ekofašistů :-!
Tohle je svět podle EV zelenoekořiťolezů, eurohujerů a ekofašistů :-!
Souhlas. Předchůdce EU, EHS bylo založeno jako čistě hospodářské společenství neboli společný trh. Bohužel s postupem času a vznikem EU, se z tohoto společenství stalo společenství víc politické než hospodářské. A tam je ten zakopaný pes, který nechtějí v Bruselu vidět, protože jim politická moc náramně zachutnala. A to je špatně! 😒]
Edit. Mrzáci.
Edit. Mrzáci.
Velice si vážím, že SM pravdivě a bez jakékoliv "politické korektnosti" (tj. autocenzury) informuje o řádícím bruselském ekofašismu, který již začal ohrožovat samou podstatu evropského automobilového průmyslu. Ten je nyní brutálním ekonomickým i legislativním nátlakem tlačen do výroby elektropleček a složitých hybridů, které drtivá většina zákazníků nechce a pokud ano, tak jen za poskytování obrovských dotací. Naopak normální a cenově dostupná auta s jednoduchou technikou, které lidi chtějí, z výrobních programů automobilek pod tlakem zelených fašistů rychle mizí. Jedná se o bezprecedentní pošlapání nejzákladnějších principů tržní ekonomiky, které dříve či později povede ke zhroucení automobilového trhu a obrovskému ekonomickému oslabení evropských automobilek i ekonomik zemí, kde mají své závody. Pokud se neomarxističtí šílenci rychle nevzpamatují, Evropa bude brzy mít statisíce nových nezaměstnaných (a tedy naštvaných) voličů. Což je také jediné světélko naděje, že hrozící katastrofě v nejprestižnějším a jednom z nejdůležitějších odvětví evropského průmyslu se na poslední chvíli podaří zabránit.... 😲
Jen jedna z mnoha otázek která mě pod tvým textem napadá. Jak je možné, že výrobce "elektropleček" které nikdo nechce je jedna z nejhodnotnějších značek na světě?.)
....protože spekulanti....voe.... 😒]
I sám Musk ví, že je to nafouklá bublina. Jen Hendy asi ne.
Tesla tu mohutně frčí, v listopadu 7 ks nových, pro srandu Dodge s 2 delaery má 5 ks....RAM pikapy 8 ks
a ojetých tesel 5 ks a Rolls má 6 ks v ojetých. A to Dodge má v ojetých 21 ks. A lincoln bez zastoupení taky 5 ks.
Tak takhle v čr frčí Tesla 😄 😄 😄 😄 😄
A megabomba na závěr - Lada 49 ks!!!! slovy CTYRICETDEVET KUSU!!!! bez ofiko zastoupění. Nových!!
MADE MY DAY
a ojetých tesel 5 ks a Rolls má 6 ks v ojetých. A to Dodge má v ojetých 21 ks. A lincoln bez zastoupení taky 5 ks.
Tak takhle v čr frčí Tesla 😄 😄 😄 😄 😄
A megabomba na závěr - Lada 49 ks!!!! slovy CTYRICETDEVET KUSU!!!! bez ofiko zastoupění. Nových!!
MADE MY DAY
Musk říká, že akcie jsou nadhodnocené. Což jednoznačně jsou. To je uplně něco jiného než nafouklá bublina.
Mrzí mě, že jsem to tu už spolu probírali a znova děláš jako by jsi to nevěděl.
Tesla je na špici robotického řízení a má k dispozici vlastníneomezený internet na celé planetě. To jsou v dnešní době dvě veliké přednosti. Starlink má potenciál uplně převrátit svět automotiv.
Mrzí mě, že jsem to tu už spolu probírali a znova děláš jako by jsi to nevěděl.
Tesla je na špici robotického řízení a má k dispozici vlastníneomezený internet na celé planetě. To jsou v dnešní době dvě veliké přednosti. Starlink má potenciál uplně převrátit svět automotiv.
Musíte si položit otázku, kdo ji takto hodnotí. Akciové burzy. A pak si položte otázku, jak akciové burzy hodnotily například Enron nebo Lehman Brothers. Tím neříkám, že Tesla dopadne stejně. Jen říkám, že hodnocení na akciové burze neberu jako směrodatné.
Tak enron byl podvod a Lehman je trochu jiný příběh. V současnosti jsou akcie Tesla nadhodnocene a rika to i Musk. Akcie Tesla jsou dnes taková sazk na budoucnost. Samozřejmě stačí jeden větší problém a nebo svolavacka a Tesla to neustoji. Ale jestli neudělá chybu tak se tu rodí firma s obrovským přesahem.
Arese a jeho tradiční přehlídka zamindrákovaných nesmyslů. 😁 😁
Hele, bohužel i u nás na covidu je vidět jak politici uvažují. Viz ten politický zmetek babiš.
Můžeš 1000x varovat dopředu že se něco stane. Ale dobrý politik (=ten nejmenší zmetek) neuvěří dokud se to opravdu nestane. Ten špatný neuvěří dokonce ani když se to stane.
Dokud tady nebudou desetitisíce nezaměstnaných z bývalé evropské automotive, tak ti političtí zmetci kormidlem neotočí a nechají se ovládat těmi bullshity euroúředníků a eurokomisařů. Tak to bohužel je.
Můžeš 1000x varovat dopředu že se něco stane. Ale dobrý politik (=ten nejmenší zmetek) neuvěří dokud se to opravdu nestane. Ten špatný neuvěří dokonce ani když se to stane.
Dokud tady nebudou desetitisíce nezaměstnaných z bývalé evropské automotive, tak ti političtí zmetci kormidlem neotočí a nechají se ovládat těmi bullshity euroúředníků a eurokomisařů. Tak to bohužel je.
Well said.... :yes:
Ty sra*ky euroúředníků totiž na křídovým papíře vypadají skvěle. Politik se může chvástat tím, kolik toho udělal pro lepší svět. 😢
Nemusíme chodit daleko že... Babiš maká... 😒 😒 😒
Nemusíme chodit daleko že... Babiš maká... 😒 😒 😒
Samozřejmě že EV neřeší globální problémy. Tím hlavním je, že za sto let stoupl počet obyvatel na Zemi cca 5x, ale o tom se nesmí mluvit. EV nic nevyřeší, ale kdyby už dávno byly, byl bych rád, kdo má ty smradlavé jedy dýchat? A všem fanatickým zastáncům aut se spalovacím motorem, vždy když nastartujete, běžte se zhluboka nadechnout k výfuku, abyste poznali, co musí ostatní nedobrovolně dýchat.
Dostal mě už úvod, že za masovou elektrifikaci může EU. To by mě zajímalo, jak si autor vysvětluje to, že moderní elektromobilita začala už před mnoha lety v USA a v Japonsku a že momentálně je největším trhem Čína, kde je celá řada lokálních výrobců BEV a PHEV.
Momentální vlna elektrifikace v EU samozřejmě souvisí s místní regulací. Ale rozhodně to tu nevzniklo a na elektromobily se přejde tak jako tak.
Momentální vlna elektrifikace v EU samozřejmě souvisí s místní regulací. Ale rozhodně to tu nevzniklo a na elektromobily se přejde tak jako tak.
Jenže ta "místní regulace" je i v USA a Číně. Třeba v USA existuje federální dotace na elektromobily a některé jednotlivé státy mají další systémy pobídek a regulací. Nejvíce jich má dlouhodobě Kalifornie. Tzv. kalifornské emisní kredity tvoří důležitou část příjmů Tesly. Příběh Norska je taky velmi dobře znám, vlivem regulací je tam elektrický Golf levnější než benzínový.
Bez dotací a regulací by elektromobily byly jen malý segment trhu. Větší smysl dávají elektrické skútry, elektrické vysokozdvižné vozíky apod. Čím menší vozidlo a čím kratší trasy, tím více je elektropohon výhodnější. Očekávám, že v těchto případech elektřina vytlačí spalovací motor i bez dotací.
Bez dotací a regulací by elektromobily byly jen malý segment trhu. Větší smysl dávají elektrické skútry, elektrické vysokozdvižné vozíky apod. Čím menší vozidlo a čím kratší trasy, tím více je elektropohon výhodnější. Očekávám, že v těchto případech elektřina vytlačí spalovací motor i bez dotací.
Já neříkám, že není. Pouze zpochybňuji to, jakou úlohu v tomto přikládá autor Evropské unii.
Řada politických reprezentací v tom vidí dlouhodobý ekonomický prospěch, který plyne z toho, jak to ovlivňuje spoustu provázaných oblastí a cítí, že je potřeba tomu v začátcích pomoci, aby se to mohlo pořádně bez dalších zdržení rozjet. Už zanedlouho se budou elektromobily vyplácet i ekonomicky a dobíjení bude ještě dostupnější, čili žádné dotace nebudou potřeba. Lidi si to budou kupovat dobrovolně, protože ušetří a přinese jim to navíc řadu uživatelských výhod, kvůli kterým si dnešní kupci připlácí.
Řada politických reprezentací v tom vidí dlouhodobý ekonomický prospěch, který plyne z toho, jak to ovlivňuje spoustu provázaných oblastí a cítí, že je potřeba tomu v začátcích pomoci, aby se to mohlo pořádně bez dalších zdržení rozjet. Už zanedlouho se budou elektromobily vyplácet i ekonomicky a dobíjení bude ještě dostupnější, čili žádné dotace nebudou potřeba. Lidi si to budou kupovat dobrovolně, protože ušetří a přinese jim to navíc řadu uživatelských výhod, kvůli kterým si dnešní kupci připlácí.
Obávám se, že koncová cena elektřiny pro spotřebitele půjde v budoucnosti hodně nahoru. A tím pádem bude, z mého pohedu, elektromobil bez dotací a regulací vždy dražší než konvenční pohon.Ale uvidíme.
Co se týče ekonomického prospěchu, tak je potřeba si uvědomit, že většina řetězce výroby Li-ion baterií (těžba surovin, chemické zpracování, produkce komponent, konečná montáž) je mimo Evropu, zatímco řetězec výroby klasických motorů byl v Evropě.
Co se týče ekonomického prospěchu, tak je potřeba si uvědomit, že většina řetězce výroby Li-ion baterií (těžba surovin, chemické zpracování, produkce komponent, konečná montáž) je mimo Evropu, zatímco řetězec výroby klasických motorů byl v Evropě.
A není Norsko zajímavé z pohledu ice?
Ceny ice a ev se tam díky nastavení daní příliš neliší. Takže při podobné ceně vyhrávají u zákazníků ev?
Ceny ice a ev se tam díky nastavení daní příliš neliší. Takže při podobné ceně vyhrávají u zákazníků ev?
Ano, Když se regulacemi podporuje prodej elektrických aut (daň na běžné auto vs, dotace na elektromobil) a cena paliva (spotřební daň na benzín/naftu vs. elektřina bez spotřební daně), tak elektromobily vyhrávají.
Ale spíše je potřeba položit opačnou otázku. Vyplatí se někdy elektromobily bez regulace ceny auta a ceny paliv? Já nevím. Vy ano?
Ale spíše je potřeba položit opačnou otázku. Vyplatí se někdy elektromobily bez regulace ceny auta a ceny paliv? Já nevím. Vy ano?
Vše nasvědčuje tomu, že cena ev se během několika málo let dostane na cenu ice.
Co pak bude s výrobci ice?
Co pak bude s výrobci ice?
A co tomu nasvědčuje? Mluvilo se o tom před 5, před 3 roky. A pořád se to nesrovnává. Tesla teď ohlásila, že přjde na baterky s nízkým obsahem kobaltu. To jietě náklady o něco sníží. Ale i místo toho kobaltu tam něco musí dát, nemůžou ta dát vzduch. Šedá litina na blokspalovacího motoru prostě pořád vychází mnohem levněji.
Restrikce v podobě přísných norem jsou klasickým produktem neschopných politiků.
Ale co nabídnout alternativu? Třeba vlak. Je to vidět na trati Praha - Ostrava. Po vstupu konkurence to pěkně ožilo a za super ceny. Nebo letošní odvážná akce Jančury do Chorvatska za 600 Kč. Vlaky byly vyprodané. U nás je to marné, koleje se rozpadají, vlak spíš stojí než jede. Do práce jedu 2 hodiny. Autem 30 minut.
Za ty prachy co zbytečně utopili do solárních elektráren už mohly být postavené nové tratě po celé republice.
Ale co nabídnout alternativu? Třeba vlak. Je to vidět na trati Praha - Ostrava. Po vstupu konkurence to pěkně ožilo a za super ceny. Nebo letošní odvážná akce Jančury do Chorvatska za 600 Kč. Vlaky byly vyprodané. U nás je to marné, koleje se rozpadají, vlak spíš stojí než jede. Do práce jedu 2 hodiny. Autem 30 minut.
Za ty prachy co zbytečně utopili do solárních elektráren už mohly být postavené nové tratě po celé republice.
A největší hnus jsou evropské dotace. Rozdávají peníze každému podvodníkovi, bez nějakých výsledků. Ať už na solární energetiku nebo rozhlednu v každém údolí. A přitom lidi nemají na jídlo. (Na takové podvody by se měl obnovit trest smrti.)
Dotace by měly být na výsledek, například kdo postaví první elektrárnu schopnou konkurovat ostatním zdrojů a bude mít skutečně minimální CO2. (Nulové CO2 neexistuje to je klasický blábol Bruselských úředníků)
Dotace by měly být na výsledek, například kdo postaví první elektrárnu schopnou konkurovat ostatním zdrojů a bude mít skutečně minimální CO2. (Nulové CO2 neexistuje to je klasický blábol Bruselských úředníků)
počkejte si na Bidenovu administrativu... pak můžete "komentovat" Brusel😊
Koncentrace se zvyšuje především tím uhlíkem, který taháme my (a částečně i sama příroda) z hlubin země. Typický pokrytcem je v tomhle ohledu například Norsko, které se těžbou ropy a tedy uhlíku masívně zapojuje do zasírání atmosféry, ale násilným prosazováním elektromobility se snaží vypadat zeleně
Jo a taky nesouhlasím s tvrzením že vodíkové auto je čistý elektromobil. Není, čístý elektromobil tankuje elektřinu. Ale to jen drobnost
Jinak teda Norsko OK? Miliony barelů ropy a jedéééém teslou na piknik?
Hlavu ze zadku, rychle! Tahej klaune!
Něco s tou svou hlavou proveď, to je pravda. Jsi hloupý.
To ti ale nebrání to psát zas znova. Proč? Proč je pro tebe důležitější hlásat svou "pravdu" než hledat jak to opravdu je?
A ten je protože pomatený ekologický aktivisti + nezpodpovědní soukromí majitelé lesů, kteří s ním nic nedělali a on přelezl vedle k těm zodpovědným?
😄 😄 😄
Ps. Říká se že ve výchově je nejlepší jit vzorem. Takže neměla by být Evropa vzor a táhnout ekologii?
To je ale jen taková poznámka. Jak zachránit prales? Vyhlásíš válku státům kde prales je a kácí ho? A nebereš v potaz jejich logickou připomínku, že my jsem si svoje přírodní bohatství vykáceli a získali na tom pokrok a teď když dělají to samé tak je za to chceme zakazovat?
Pomineme, že EU má i na tohle program máme tu otázku přelidnění... jak to chceš řešit jinak než osvětou a bohatnutím lidstva? Chceš aby pokračovalo neustálé válčení o ropu? Nebylo by lepší vypracovat k dokonalosti projekty OZE které pak budou moc používat všechny státy světa?
EU má jistou historickou niť která vede přes vývoj a pokrok, ne v setrvávání při starém.
Proč to nejde mě nezajímá, když nezměníme to zásadní, vyhyneme.
EV samotné změní málo, ale ono EV nejsou samotné. Ta snaha je všude. A EV uplně suprově zapadají do celkové změny energetiky. Ty možnosti jsou úžasné a mají globální dosah.
EV jsou jen malým dílkem v celé změně která se děje. Zavázali jsme se k tomu jako většina států světa. Jen stromy to nezvládnou (Pokud bychom chtěli vyrovnat celkové roční emise ČR ve formě stromů, potřebovali bychom ročně vysázet cca 450 milionů.)
OT: Dnes jsem někde četl, že ze všech živých tvorů na zemi je 60% váhy hospodářských zvířat, 30% lidstva a 10% divokých zvířat.
Pralesy samotné jsou z krátkodobého hlediska CO2 neutrální taky. Aby jsi dosáhl neutralizace lidské produkce CO2 musel by jsi vysázet jen v ČR 450 mil stromů ročně to je asi 6% plochy ČR ročně osázet. Převeď si to na pralesy a uvidíš, že to jako hlavní problém lidstva nefunguje.
EDIT: Jen pro doplnění - na zamezení odlesňování bylo jen v letech 2010-2012 investováno 30miliard dolarů - porovnej s podporou EV.
PS: Dovolím si tě citovat "Pokud se nevyřeší to zásadní, jsme v hajzlu." - totální závislost celé civilizace na ropě není zásadní problém?
To je s oceány a mořemi, jak toto vyřší EV? Můžeš nám to jako správný pavěděc a nástupce Trofima Lysenka objasnit?
Takže místo 500 milionů na elektromobilitu 500 milionů Azerbajdžínu aby pustil vodu zpět do Aralu?
Co ta zkusit vzít takhle, ekobolševici?? Hm???
Co zkusit tlačit na Čínu, at nelegálně nekácí Sibiř? a milion dalších podsatných věcí
Máme uhlí i lithium.
Jinými slovy jako příklad, pokud kvůli lidem každý rok přibyde jeden procento z původního množství CO2 v atmosféře, tak za jedno století skončíme na 200%, neboli na dvojnásobku. Což je jednoznačně problém. A je jedno, jaký je to podíl vůči tomu, co si příroda různými procesy vypustí, a pak zase absorbuje. Pointa je, že to je rovnovážný proces, a těch našich 3,5% je navíc. Část z toho příroda stále dokáže absorbovat, ale zbytek zůstává a hromadí se.