Tesla prodelala raketu a nebejt prodeje emisních povolenek na spalovací auta, je v mínusu i ty poslední kvartály.
Nevíš,, nerozumíš, brebentíš.
Vole, nechápeš kvalitu VW dřív a teď , V kolika jsi jel novejch VW a co víš o jejich problémech, že tady meleš srance?
Piech stavěl nudná auta? Nebyl to on kdo přikoupil do koncernu a restartoval Lamborghini, Bentley a Bugatti?
Vyndej si hlavu ze zadku, šašku.
Lidi by meli prestat brecet? To ty bys mel prestat kafrat.
Myslim ze Piech bol aj za masovým rozšírením 4x4 v osobákoch. Stál za úspechmi Audi v rely a bol parádny konštruktér ktorý to dokázal aj viest.
To malo byť na "misak "
... zjistí že s s vaničkou vylil i dítě.
R.I.P. Volkswagen.
Strategicky je to "správný" tah, 3-4 roky drtil elektromobilitu tak, aby se dostali do bodu, kdy už pro VW nebude návratu, a nyní se ho budou bát odvolat. Vyčůrané, slabé slovo.
Je to Helmut.
Mimochodem koncern je asi na bubnu, zrušil veškeré motosport-aktivity a Audi dokonce stáhnul z Formule-e ..
To už nám hodně napovídá.
MEB platforma je jednoznacne krok spravnym smerem. A diky jasnemu smeru mohl byt koncern chvili konecne vpredu (pred H/K napriklad).
Pritom je to tak snadny. Staci se podivat, jak to dela Tesla. A Diess to vi. :yes:
Bohuzel konzervativci budou hazet klacky pod nohy porad. Ti budou radsi, aby firma zkrachovala, nez aby vyrabela EV.
Myslim, ze do budoucna bude VW z MEB hodne tezit. A bude mit velkou vyhodu oproti kompromisnim EV typu 208, X3 atd.
Enyaq bude urcite velky uspech. :yes:
Budoucnost je v masove vyrobe EV.
Coz ukazuje opet Tesla...
Ano je to správný směr do pekla,
aneb ... "dobrými úmysly jest dlážděna cesta do pekla"
... wole, nebudou ani EV ani VW a nebude to trvat dlouho. Ovšem ještě než VW ZKRACHUJE, POMŮŽE S KRACHEM TESLY, JEJÍŽ OBJEDNÁVKY V EVROPĚ JSOU NYNÍ UBOHÉ.
Nový výrobní továrna nepomůže, Helmuti berou vysoké mzdy, výroba bude drahá.
Jj zato v Kalifornii, tam delaji za kolik???
Mam dojem, ze prumerny plat je v Kalifornii vyssi nez v Nemecku. :-O
Plus doprava pres pul sveta a clo. :D
Teď ještě ne,
Diesovi zamítli prodloužení a stejně tak může VW a Tesla spadnout do krachu.
Helmuti budou kupovat hlavně VW, protože jsou to německé ovce, jen 10% Němců kupuje jiná auta než německých značek.
Elektroprdy si navzájem mocně konkurují a je to už znát.
A co když se ukáže, že ceny už dolů nepůjdou a nebude šance se přiblížit prodejům tradičních řad? Co pak bude dělat koncern se statisíci zaměstnanců, který vše vsadil na jedinou kartu a vše ostatní zanedbal?
Ještě budeme vzpomínat na Piëcha... Diess je cvok, který se strašně moc chce zapsat do historie tím, že z koncernu udělá Teslu. https://www.autoforum.cz/…duvod-je-zrejmy/
Renault, PSA, spousta dalsich vyrobcu ukoncuje vyvoj spalovacich motoru.
Proc asi?
Ale jo rohYpnol a ty toho samozrejme vite vic nez Tavares nebo Diess. :D:D:D
https://www.idnes.cz/…234_automoto_fdv jistě... Ukončení vývoje spalovacích motorů Renaultu jsi četl kde? To, že H/K rozšiřuje portfolio hybridů, Renault představil E-tech a Nissan chystá uvedení e-poweru do Evropy, jsem si asi vymyslel.
Ale VW i Mercedes jsou na tom jako PSA.
Jen BMW ne.
Tady priklad Daimleru:
https://electrek.co/2019/09/19/daimler-stops-developing-internal-combustion-engines-to-focus-on-electric-cars/
Daimler stops developing internal combustion engines to focus on electric cars :yes::yes::yes:
No uvidime, co se ukaze jako smysluplnejsi.
To je proste REALITA.
Jestli ti co investuji do nove technologie nebo ti co investuji do te zastarale odchazejici.
A bylo by vhodne uz skoncit s tou polemikou o duvodech a regulacich. To je proste REALITA.
Po vitezstvi Bidena v USA nejdulezitejsi casti sveta budou prosazovat co nejrichlejsi utlum spalovaku.
A sice Cina, Evropa, USA, Indie... :yes:
To, co je nová technologie a co zastaralá a odcházející, naštěstí není tvoje rozhodnutí. USA? Prober se, Biden nemůže říct obyvatelům v rust beltu, ať si koupí Teslu nebo jezdí 50 km do práce na kole, jinak tu máš za 4 roky Trumpa. Stejně tak nemůže potopit americký automotive, který stojí na SUV a pick-upech.
Biden se vrati k Parizske dohode.
To staci.
Jestli ji bude chtit plnit, spalovaky zakaze co nejdriv jako GB.
https://www.gm.com/…ic-vehicles.html
Our Path to an All-Electric :yes: Future
Climate change is real, and we want to be part of the solution by putting everyone in an electric vehicle.
V principu... vidím dvě varianty:
- Politici nevyměknou a budou držet zelený kurz. Spalováky zdraží nad ceny EV. Starší ojetiny bude prakticky nemožné provozovat. A aby se lid vesnický nebouřil, že jim berou kouřící Fabii TDI, tak se natisknou peníze a nějak rádoby systémově se nalijou na trh. Přesto se z vlastního auta stane mnohem více luxusní záležitost než dneska.
- Stane se z toho tak velké politické téma, že si politické strany nebudou moci dovolit jít proti vůli davu a nebudou dál zpřísňovat. Pak se za tržních podmínek EV auta masivně neprosadí a zůstane jim role rozvážkových dodávek pro velká města.
Osobně tipuju, že si politici vyberou možnost číslo 3 - budeme na papíře emise snižovat, aby si na nás nesmlsli Grétisti, ale zároveň budeme přivírat oči před tím, že lidi jezdí ve starých popelnicích a PlugIn hybridy v reálu jezdí za čtyřnásobek normované spotřeby. Do toho občas nesystémově vystřelíme nějakou dotaci, abychom vypadali dobře a třeba na tom sami něco trhli.
Tesla co je věčne v mínusu a teď když je v plusu (vím, že bys hned kvičel) je to jen díky prodeji emisí čili díky VÝROBĚ SPALOVÁU?
Vím, že to nemá cenu, ale napsat jsem to musel.
Ty máš štěstí, že je zákaz podomních šmejdů. K tobě přijít s hrncem, nebo polštářem za 150,- od ťamanů a říct ti, že to je budoucnost, tak to koupíš radši všechno dvakrát a ještě se staneš novým podomním prodejcem, co tomu bohužel ještě bude doopravdy věřit. Nezamýšlel jsi se čím to je, že jsi tak jednoduše zmanipulovatelný a stává se pak z tebe až fanatik?
no s ix3 bych byl opatrny, podle prvnich testu jde o velmi usporne (na spicce tridy), za velmi konkurencni cenu (pod neprodejnym eqc a realne blizko hezkym kusum id4) dobre postavene auto.
A uplne narovinu na stredovej tunel vzadu stejne jako na frunk vetsina lidi kasle. Naopak na zpracovani a materialy ne..
pri dalnicnich 130 s topenim cerpadlem pri teplotach kolem nuly byly nekde kolem 23kwh/100km. Coz je dle meho super vysledek. Po svym testu TMX neverim o Tesle nicemu, dokud to nevyzkousim. TMX realne jezdila za 30, zazraky se nedely. Ale vim, Y je modernejsi a mensi, musi byt jinde.
Mas pravdu, omezeni to konstrukcne ma, ale nez trpet vystrelky Tesly.. Hele narovinu resit to, tak vybiram mezi etronem a ix3, teslu uz bych si ani nesel zkusit, ja ty jejich drobny zaskobrtnuti nedavam
Přesně tak. Akcionáři by tohoto pseudozeleného šílence měli odvolat na hodinu, a ne aby pokračoval v likvidaci jejich firmy až do konce svého prvního funkčního období! :-O:-O:-O:-(:no:
dvojnásobek zaměstnanců na stejná výrobní čísla? To je docela masakr. Nedivím se, že se za autoprůmysl tak bojuje, když se v něm schovává tolik neproduktivních lidí.
Toyota je vzor vyroby pro cely svet.
Srovnani s Toyotou je velmi kruty.
Jejich vyrobni system TPS je skoro dokonaly.
A kopirujou ho castecne snad vsichni, nejen v automotive.
To je taky duvod, proc si za stejne penize muzes poridit mnohem kvalitnejsi auto (nez treba VW).
Druhy duvod je vertikalni integrace, tak jako u Tesly.
PS Je videt, ze Diess jde spravnym smerem. Zestihlovani je nutny. Obzvlast v Nemecku. Kdyby zdejsi diskuteri znaly platy neschopnych nemeckych manazeru VW, tak by psali jinak.
Myslim, ze by to mohlo posilit Skodovku, ktera je na tom (i nakladove) daleko lip.
Jo, jejich systém kopírují všichni, ale proč ho tedy nedovedou zkopírovat i se stejnou efektivitou? Je to místním přístupem k práci, nebo odbory, nebo čím vlastně?
Jasně, ale přeci jen, průměrná výkonnost Evropana není poloviční oproti Japonci, na to nehraju. Takže je to prostě jen schovka pro spoustu zbytečných lidí, kteří by tam vůbec nemuseli sedět. Asi něco jako ve státním sektoru vedoucí pro čtyřčlenný kolektiv a podobně. A nejhorší je, že lidi sami si o to řeknou, abys jim ustanovil někoho, kdo je povede. Kdepak, nulová snaha a chuť nést odpovědnost... A já vůl naopak si hlídám odpovědnost za všechny své podřízené a ještě nakukuju o stupínek výš, a zjišťuju, jaké až důsledky na vedení může mít jakékoli rozhodnutí, co uděláme.
Podle mě je tohle hrozně ošemetný srovnávat... např. záleží, kolik toho dělá firma sama a kolik toho kupuje... nejen komponenty, ale i vývoj apod.
Záleží, jak široký má značka portfolio, jak diverzifikovaný... pokud prodáváš jednu Corollu po celém světě, tak je to jiná pozice, než pokud v každém regionu řešíš jiná auta.
A není řešení "stát se Toyotou"... Toyota se dostala tam kde je díky něčemu (spolehlivost, efektivita), Tesla díky něčemu jinému (inovace na zelené louce) a VW zase díky něčemu jinému (nabídka zákazníkovi na míru, mimo jiné). Stejně jako není řešením pro francouzské značky "stát se VW", jak se v minulosti mnohokráte přesvědčily...
Uz jsem to tu mnohokrat psal, mne je mnohem blizsi vyroba japonskeho/americkeho typu.
Zdejsi konfigurovatelnost v nizsich tridach mi pripada absurdni.
Podle me patri individualizace do luxusnich trid a nize rozhoduje value for money.
No zjevne se pletu. Lidi jsou ochotny platit koncernu nesmysl za individualizaci.
A ta individualizace je samozrejme m. j. na ukor efektivity vyroby a ve vysledku ceny.
Mohl bych to rozepsat... ale ve stručnosti... mně třeba zase připadá absurdní, pokud MX-5 se samosvorem musí mít hlídání jízdy v pruhu. Obvykle chci auto s minimem výbavy, ale trvám na lepších světlech a motoru... což bývá problém.
A štve mě, pokud bych kvůli nějaké jedné věci co fakt chci (často lepší světla) musel koupit nějaký balík výbavy (viz před nějakou dobou paket Exclusive u Ceedu za 100t) a třeba i něco, co fakt nechci (panoramu, kožený sedačky bez ventilace).
Pokud je bonusem za menší konfigurovatelnost nižší cena, pak budiž, jsem ochotný dělat kompromisy...
Takže konfigurovatelnost v nižších než luxusních třídách ti připadá absurdní ? No to zírám. Ještě že vás takových není většina. Nerad bych se dočkal toho, že mi v jiné než vyloženě luxusní restauraci namísto jídelního lístku rovnou přinesou tu jedinou hotovku, co dělaj, protože na efektivitu výroby a ve výsledku ceny to nepochybně má pozitivní vliv.
Víš co si říkám? Jestli tahle tolerance k nekonfigurovatelnosti není větší u těch, co jsou zvyklí na ojetiny. Tam je člověk taky rád, když najde auto v dobrým stavu... a výbavu pak moc neřeší. Co si matně vzpomínám, tak jsem to tak dřív asi měl taky... jenže ono je taky rozdíl kupovat auto za pět nul nebo šest nul :-)
Jenže to je právě jádro problému - porovnáváme dva rovnocenné koncerny, co do objemu produkce i struktury hlavních značek. Diverzifikace portfolia nemá zase tak vysoké náklady, jak by se zdálo, pokud umíš s takovými věcmi pracovat. Základ vývoje je stejný, a i když auta vypadají navenek odlišně, pod plechy je stále stejné jádro. To udělá třeba 10 % celkové pracovní síly, ale ne více.
VW a nabídka na míru... už taky za poslední roky hooodně couvli, a dřívější možnosti jsou dnešním velmi vzdálené. Přesto počty zaměstnanců moc neklesají, což považuju za dost velkou chybu.
No... já neznám ani jednu značku natolik dobře, abych byl schopný říct, jaká je struktura těch zaměstnanců, v jakých regionech, kolik značka využívá agenturní pracovní síly, kolik toho úplně outsourcuje k firmám jako Ricardo, Bosch, Aisin.
Pokud to chceš vztáhnout na koncerny a počet aut... tak je asi jasné, že na jedno vyrobené Lambo je potřeba víc lidí, než na jednu... třebas i Supru.
No, pokud sám CEO říká, že je to potřeba, asi na tom něco bude. Nebýt turbulencí na trhu, tak bych asi řekl, že není potřeba spravovat něco, co není rozbité - viz zisk koncernu za poslední roky, Dieselgate navzdory. Ale přicházejí těžké časy... tak nechci dělat závěry pro novou dobu na základě výsledků té staré.