Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Šéf VW bojuje o svoji židli. S velkým předstihem požádal o prodloužení smlouvy

79 komentářů

Avatar - _Karel_
_Karel_
Obávám se, že pro VW už je pozdě. Vlak je rozjetý.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
... z mobilu nebo z počítače? :-!
Avatar - _Karel_
_Karel_
Z mobilu, samozřejmě 😢
😉
Nejhorší je, že o tom píšeme v několika diskuzích, určitě si toho někdo z redakce všiml, ale reakce nula.
Avatar - kari.laz
kari.laz
Pod diskuzí o Kawasaki jsem musel taky na mobil a ještě přepnout na mobilní verzi webu, jinak jsem byl bez šance.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Vždycky asi musí někdo protrhnout panenskou ... 😲
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
TondaSverak
rozjetý vlak nevadí, záleží jen na tom, kdo se cpe v bufeťáku a kdo leží s hlavou na kolejích... :-!
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
... filozofe ... :yes:
Anonym
Tak tak
Zbořil co Piech stavěl léta.
Začínám si být jistý, že jde o nějakou konspiraci. Fakt si myslím, že je to přinejmenším placený sabotér.
Arese
A hlavně zrádce všech milovníků normálních aut a bezesporu spojenec Muska... 😲 😒 :no:
traveldrive
Zhlboka dýchaj, to prejde.
misak
to je zase narku. copak Piech stavel leta? nudna kvalitni auta?

VW se diva jak se Tesla rozjela a chce si take ukousnout z kolace. Na tom neni nic divneho.

Jak lidi breceli kdyz Porshe predstavilo SUV, a ono se to nakonec stalo drzakem automobilky (tusim 60% prodeju?)

Proste jen chteji zachytit trend a nebyt pozde jako treba Nokia kdysi a jak dopadla.

Passat konci, ne protoze VW se preorientovava na elektricka auta, ale protoze lidi je proste prestali kupovat a radsi davaji prenost SUV.

Lidi by meli prestat brecet.
Arese
"Lidi Passat přestali kupovat." Typický příklad lži eurozeleného fanatika... 😒 :no:
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Ta to prodloužení smlouvy mu ZAMÍTLI !!!!! :yes: :yes: :yes: :yes:
Anonym
jóóó´´o
Arese
😁 😁 😁 :yes: :yes: :yes: :yes:
traveldrive
Len pokoj, lebo si cvrkneš a bude hanba. 😉
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Já jsem si možná cvwrknul ale ty ses possrral. 😁 😁 😁
traveldrive
Omyl, to čo cítiš, môžu byť leda tak tvoje vlastné gate. Vyvetraj si, skoč do sprchy, a bude to okej. 😉
Anonym
Tesla prodelala raketu a nebejt prodeje emisních povolenek na spalovací auta, je v mínusu i ty poslední kvartály.
Nevíš,, nerozumíš, brebentíš.
Vole, nechápeš kvalitu VW dřív a teď , V kolika jsi jel novejch VW a co víš o jejich problémech, že tady meleš srance?
Piech stavěl nudná auta? Nebyl to on kdo přikoupil do koncernu a restartoval Lamborghini, Bentley a Bugatti?
Vyndej si hlavu ze zadku, šašku.
Lidi by meli prestat brecet? To ty bys mel prestat kafrat.
Avatar - speedfred
speedfred
Myslim ze Piech bol aj za masovým rozšírením 4x4 v osobákoch. Stál za úspechmi Audi v rely a bol parádny konštruktér ktorý to dokázal aj viest.
To malo byť na "misak "
ptr078
Presne, ci uz vw mas/nemas rad, aj on urcite nebol bez chyb, ale bol to clovek s velky zapalom pre auta, tusim aj phaeton bol jeho dieta
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
... zjistí že s s vaničkou vylil i dítě.
R.I.P. Volkswagen.

Strategicky je to "správný" tah, 3-4 roky drtil elektromobilitu tak, aby se dostali do bodu, kdy už pro VW nebude návratu, a nyní se ho budou bát odvolat. Vyčůrané, slabé slovo.
Je to Helmut.
Mimochodem koncern je asi na bubnu, zrušil veškeré motosport-aktivity a Audi dokonce stáhnul z Formule-e ..
To už nám hodně napovídá.
DonVito
MEB platforma je jednoznacne krok spravnym smerem. A diky jasnemu smeru mohl byt koncern chvili konecne vpredu (pred H/K napriklad).

Pritom je to tak snadny. Staci se podivat, jak to dela Tesla. A Diess to vi. :yes:

Bohuzel konzervativci budou hazet klacky pod nohy porad. Ti budou radsi, aby firma zkrachovala, nez aby vyrabela EV.

Myslim, ze do budoucna bude VW z MEB hodne tezit. A bude mit velkou vyhodu oproti kompromisnim EV typu 208, X3 atd.
Enyaq bude urcite velky uspech. :yes😒br /> Budoucnost je v masove vyrobe EV.
Coz ukazuje opet Tesla...
Avatar - Anonym
Anonym
Z čeho? Z čeho je budou vyrábět? Koukni na ten škodovácký městský sráč, na víc než na 500 kousků už nebyly baterie.
DonVito
https😐/energycentral.com/…ttery-production

Vyrobni kapacita baterii se rapidne navysuje.
A kdyby byl nedostatek surovin, jiste by sla cena nahoru. Ale tak tomu neni!
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Proč taky cpát prachy do levného městského auta, když mohou kapacitu využít pro mnohem výnosnější Enyaq a ID?
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Ano je to správný směr do pekla,
aneb ... "dobrými úmysly jest dlážděna cesta do pekla"

... wole, nebudou ani EV ani VW a nebude to trvat dlouho. Ovšem ještě než VW ZKRACHUJE, POMŮŽE S KRACHEM TESLY, JEJÍŽ OBJEDNÁVKY V EVROPĚ JSOU NYNÍ UBOHÉ.
Nový výrobní továrna nepomůže, Helmuti berou vysoké mzdy, výroba bude drahá.
DonVito
Jj zato v Kalifornii, tam delaji za kolik???
Mam dojem, ze prumerny plat je v Kalifornii vyssi nez v Nemecku. 😲
Plus doprava pres pul sveta a clo. 😁

Prani otcem...
No vzdyt vis.

Uz zase krach.. Tesla i VW. Jasne. 😁 😁 😁
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Teď ještě ne,
Diesovi zamítli prodloužení a stejně tak může VW a Tesla spadnout do krachu.
Helmuti budou kupovat hlavně VW, protože jsou to německé ovce, jen 10% Němců kupuje jiná auta než německých značek.
Elektroprdy si navzájem mocně konkurují a je to už znát.
DonVito
Spis aby se Tesla nesloucila s VW. 😉
Posledni dobou to na to vypada...
Kamoseni Diesse a Muska.

To by ti je b lo. 😁

https😐/www.auto.cz/…je-prosty-137031

Ve vysledku budou Nemci kupovat polovicni (nebo trictvrtinovou?) Teslu. VolksTeslaWagen. :yes:
Avatar - Anonym
Anonym
Tohle jsem nikdy nepobral, proč Ílon nepostavil tu fabriku o pár kilometrů vedle. Prakticky stejná infrastruktura. Třetinové náklady na mzdy.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
A co když se ukáže, že ceny už dolů nepůjdou a nebude šance se přiblížit prodejům tradičních řad? Co pak bude dělat koncern se statisíci zaměstnanců, který vše vsadil na jedinou kartu a vše ostatní zanedbal?

Ještě budeme vzpomínat na Piëcha... Diess je cvok, který se strašně moc chce zapsat do historie tím, že z koncernu udělá Teslu. https😐/www.autoforum.cz/…duvod-je-zrejmy/
DonVito
A kdo nezanedbava vyvoj spalovaku???

Renault, PSA, spousta dalsich vyrobcu ukoncuje vyvoj spalovacich motoru.
Proc asi?
Ale jo rohYpnol a ty toho samozrejme vite vic nez Tavares nebo Diess. 😁 😁 😁
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
a taky mají veliké problémy právě díky neprodejnosti EV
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
https😐/www.idnes.cz/…234_automoto_fdv jistě... Ukončení vývoje spalovacích motorů Renaultu jsi četl kde? To, že H/K rozšiřuje portfolio hybridů, Renault představil E-tech a Nissan chystá uvedení e-poweru do Evropy, jsem si asi vymyslel.
DonVito
No mas pravdu, ze pro vsechny motory to prohlasuje zatim jen PSA.
https😐/www.detroitnews.com/…ines/6310384002/

Renault vyhlasil jen konec vyvoje dieselu. :yes😒br />
Ale VW i Mercedes jsou na tom jako PSA.
Jen BMW ne.

Tady priklad Daimleru😒br /> https😐/electrek.c👋2019/09/19/daimler-stops-developing-internal-combustion-engines-to-focus-on-electric-cars/
Daimler stops developing internal combustion engines to focus on electric cars
:yes: :yes: :yes😒br />
No uvidime, co se ukaze jako smysluplnejsi.
To je proste REALITA.
Jestli ti co investuji do nove technologie nebo ti co investuji do te zastarale odchazejici.
A bylo by vhodne uz skoncit s tou polemikou o duvodech a regulacich. To je proste REALITA.

Po vitezstvi Bidena v USA nejdulezitejsi casti sveta budou prosazovat co nejrichlejsi utlum spalovaku.
A sice Cina, Evropa, USA, Indie... :yes:
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
To, co je nová technologie a co zastaralá a odcházející, naštěstí není tvoje rozhodnutí. USA? Prober se, Biden nemůže říct obyvatelům v rust beltu, ať si koupí Teslu nebo jezdí 50 km do práce na kole, jinak tu máš za 4 roky Trumpa. Stejně tak nemůže potopit americký automotive, který stojí na SUV a pick-upech.
DonVito
https😐/zpravy.aktualne.cz/…0e60cc47ab5f122/

Biden se vrati k Parizske dohode.
To staci.
Jestli ji bude chtit plnit, spalovaky zakaze co nejdriv jako GB.

https😐/www.gm.com/…ic-vehicles.html
Our Path to an All-Electric :yes: Future
Climate change is real, and we want to be part of the solution by putting everyone in an electric vehicle.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
GB je úlet a jejich PM myslí přirozením, to musíš vidět i ty.

A v USA nezapomínej na kongres.

"O to víc zaráží, do jakých absurdit se pod praporem inovací nechá strhnout Evropská komise."
Přesně. :yes:
DonVito
No ten clanek je o zmene postoje Nemecka resp. kanclerky.

Tady je videt, jak se pan Briza plete...
Avatar - Emel
Emel
V principu... vidím dvě varianty:
- Politici nevyměknou a budou držet zelený kurz. Spalováky zdraží nad ceny EV. Starší ojetiny bude prakticky nemožné provozovat. A aby se lid vesnický nebouřil, že jim berou kouřící Fabii TDI, tak se natisknou peníze a nějak rádoby systémově se nalijou na trh. Přesto se z vlastního auta stane mnohem více luxusní záležitost než dneska.
- Stane se z toho tak velké politické téma, že si politické strany nebudou moci dovolit jít proti vůli davu a nebudou dál zpřísňovat. Pak se za tržních podmínek EV auta masivně neprosadí a zůstane jim role rozvážkových dodávek pro velká města.

Osobně tipuju, že si politici vyberou možnost číslo 3 - budeme na papíře emise snižovat, aby si na nás nesmlsli Grétisti, ale zároveň budeme přivírat oči před tím, že lidi jezdí ve starých popelnicích a PlugIn hybridy v reálu jezdí za čtyřnásobek normované spotřeby. Do toho občas nesystémově vystřelíme nějakou dotaci, abychom vypadali dobře a třeba na tom sami něco trhli.
Anonym
Tesla co je věčne v mínusu a teď když je v plusu (vím, že bys hned kvičel) je to jen díky prodeji emisí čili díky VÝROBĚ SPALOVÁU?
Vím, že to nemá cenu, ale napsat jsem to musel.
Avatar - kari.laz
kari.laz
Ty máš štěstí, že je zákaz podomních šmejdů. K tobě přijít s hrncem, nebo polštářem za 150,- od ťamanů a říct ti, že to je budoucnost, tak to koupíš radši všechno dvakrát a ještě se staneš novým podomním prodejcem, co tomu bohužel ještě bude doopravdy věřit. Nezamýšlel jsi se čím to je, že jsi tak jednoduše zmanipulovatelný a stává se pak z tebe až fanatik?
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Tak hlavně, že fanatická kampaň tebe a tobě podobných se od něj něčím liší... 😁 😁 😁
Avatar - kari.laz
kari.laz
Samozřejmě, ale ne každý jedinec to dokáže pochopit. Jako třeba ty 😉
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Tak určitěěěě... 😁
kesumb
no s ix3 bych byl opatrny, podle prvnich testu jde o velmi usporne (na spicce tridy), za velmi konkurencni cenu (pod neprodejnym eqc a realne blizko hezkym kusum id4) dobre postavene auto.
A uplne narovinu na stredovej tunel vzadu stejne jako na frunk vetsina lidi kasle. Naopak na zpracovani a materialy ne..
DonVito
Haha, na spicce tridy?
Neznam spotrebu BMW. Ale jestli to vis, tak mi napis, o kolik je vyssi nez Model Y. 😄

To ze je EQC s technikou ZF na chvostu neni zadne prekvapeni.

PS Neni to jen o rovny podlaze a frunku, ale o celkovym prostoru. X3 ma podelne nejdelsi mozny motor (R6) a z toho plynouci delku predni casti...
kesumb
pri dalnicnich 130 s topenim cerpadlem pri teplotach kolem nuly byly nekde kolem 23kwh/100km. Coz je dle meho super vysledek. Po svym testu TMX neverim o Tesle nicemu, dokud to nevyzkousim. TMX realne jezdila za 30, zazraky se nedely. Ale vim, Y je modernejsi a mensi, musi byt jinde.
Mas pravdu, omezeni to konstrukcne ma, ale nez trpet vystrelky Tesly.. Hele narovinu resit to, tak vybiram mezi etronem a ix3, teslu uz bych si ani nesel zkusit, ja ty jejich drobny zaskobrtnuti nedavam
DonVito
https😐/ev-database.org/…car/1136/BMW-iX3

Nasel jsem 16,1kWh BMW vs 14,4kWh Tesla na 100km. 😉

Udaj MY je predbezny.
Spicka tridy je ve spotrebe kazdopadne vzdy Tesla. 😉

Myslim, ze Model 3 uz je s kvalitou uplne v pohode.
Modelu Y bych se prvni rok trochu bal. 😄
Model X mel hodne much, obzvlast zpocatku. 😁

PS Kdyz uz, tak bych zvazoval Enyaq. Etron je hroznej. A iX3 je proste naroubovany EV na spalovak.
Avatar - SKAY
SKAY
zeštíhlovat chce tak ať vyhodí prvně sebe :yes:
Anonym
Nejlíp do vzduchu. :-!
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Hned po koncernovém aktivistovi.
Anonym
Dies nejde "překonat". Při strašné smůle a blbosti jej lze v nejhorším nahradit stejným hovadem.
Arese
Přesně tak. Akcionáři by tohoto pseudozeleného šílence měli odvolat na hodinu, a ne aby pokračoval v likvidaci jejich firmy až do konce svého prvního funkčního období! 😲 😲 😲 😒 :no:
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
dvojnásobek zaměstnanců na stejná výrobní čísla? To je docela masakr. Nedivím se, že se za autoprůmysl tak bojuje, když se v něm schovává tolik neproduktivních lidí.
DonVito
Toyota je vzor vyroby pro cely svet.
Srovnani s Toyotou je velmi kruty.
Jejich vyrobni system TPS je skoro dokonaly.
A kopirujou ho castecne snad vsichni, nejen v automotive.

To je taky duvod, proc si za stejne penize muzes poridit mnohem kvalitnejsi auto (nez treba VW).
Druhy duvod je vertikalni integrace, tak jako u Tesly.

PS Je videt, ze Diess jde spravnym smerem. Zestihlovani je nutny. Obzvlast v Nemecku. Kdyby zdejsi diskuteri znaly platy neschopnych nemeckych manazeru VW, tak by psali jinak.
Myslim, ze by to mohlo posilit Skodovku, ktera je na tom (i nakladove) daleko lip.
Anonym
S tvou větou o manažerech VW se s tebou musí souhlasit. I když tam máš zase hrubku a nemám tě rád. Je to sebranka parazitů.
DonVito
Jo ta hrubka, to je ostuda. 😄
Moc to po sobe nectu...

Promin, ja k tobe zadny city nechovam. 😉
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Jo, jejich systém kopírují všichni, ale proč ho tedy nedovedou zkopírovat i se stejnou efektivitou? Je to místním přístupem k práci, nebo odbory, nebo čím vlastně?
DonVito
Je to staveny v prvni rade pro Japonce.
No a treba Cech neni Japonec..

Ale hodne zalezi na firemni kulture a jak to mysli vazne.
Jak to podporuje management a jaky lidi se tim zabyvaji.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Jasně, ale přeci jen, průměrná výkonnost Evropana není poloviční oproti Japonci, na to nehraju. Takže je to prostě jen schovka pro spoustu zbytečných lidí, kteří by tam vůbec nemuseli sedět. Asi něco jako ve státním sektoru vedoucí pro čtyřčlenný kolektiv a podobně. A nejhorší je, že lidi sami si o to řeknou, abys jim ustanovil někoho, kdo je povede. Kdepak, nulová snaha a chuť nést odpovědnost... A já vůl naopak si hlídám odpovědnost za všechny své podřízené a ještě nakukuju o stupínek výš, a zjišťuju, jaké až důsledky na vedení může mít jakékoli rozhodnutí, co uděláme.
Avatar - Emel
Emel
Podle mě je tohle hrozně ošemetný srovnávat... např. záleží, kolik toho dělá firma sama a kolik toho kupuje... nejen komponenty, ale i vývoj apod.
Záleží, jak široký má značka portfolio, jak diverzifikovaný... pokud prodáváš jednu Corollu po celém světě, tak je to jiná pozice, než pokud v každém regionu řešíš jiná auta.
A není řešení "stát se Toyotou"... Toyota se dostala tam kde je díky něčemu (spolehlivost, efektivita), Tesla díky něčemu jinému (inovace na zelené louce) a VW zase díky něčemu jinému (nabídka zákazníkovi na míru, mimo jiné). Stejně jako není řešením pro francouzské značky "stát se VW", jak se v minulosti mnohokráte přesvědčily...
DonVito
Co znamena pro Francouze stat se VW?

Uz jsem to tu mnohokrat psal, mne je mnohem blizsi vyroba japonskeh👋americkeho typu.

Zdejsi konfigurovatelnost v nizsich tridach mi pripada absurdni.
Podle me patri individualizace do luxusnich trid a nize rozhoduje value for money.
No zjevne se pletu. Lidi jsou ochotny platit koncernu nesmysl za individualizaci.
A ta individualizace je samozrejme m. j. na ukor efektivity vyroby a ve vysledku ceny.
Avatar - Emel
Emel
Mohl bych to rozepsat... ale ve stručnosti... mně třeba zase připadá absurdní, pokud MX-5 se samosvorem musí mít hlídání jízdy v pruhu. Obvykle chci auto s minimem výbavy, ale trvám na lepších světlech a motoru... což bývá problém.
A štve mě, pokud bych kvůli nějaké jedné věci co fakt chci (často lepší světla) musel koupit nějaký balík výbavy (viz před nějakou dobou paket Exclusive u Ceedu za 100t) a třeba i něco, co fakt nechci (panoramu, kožený sedačky bez ventilace).

Pokud je bonusem za menší konfigurovatelnost nižší cena, pak budiž, jsem ochotný dělat kompromisy...
Avatar - woody-alien
woody-alien
Takže konfigurovatelnost v nižších než luxusních třídách ti připadá absurdní ? No to zírám. Ještě že vás takových není většina. Nerad bych se dočkal toho, že mi v jiné než vyloženě luxusní restauraci namísto jídelního lístku rovnou přinesou tu jedinou hotovku, co dělaj, protože na efektivitu výroby a ve výsledku ceny to nepochybně má pozitivní vliv.
DonVito
Ano, presne tak to je.

Proto ma McDonalds omezenou nabidku. 😉
Avatar - Emel
Emel
Víš co si říkám? Jestli tahle tolerance k nekonfigurovatelnosti není větší u těch, co jsou zvyklí na ojetiny. Tam je člověk taky rád, když najde auto v dobrým stavu... a výbavu pak moc neřeší. Co si matně vzpomínám, tak jsem to tak dřív asi měl taky... jenže ono je taky rozdíl kupovat auto za pět nul nebo šest nul 😄
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Jenže to je právě jádro problému - porovnáváme dva rovnocenné koncerny, co do objemu produkce i struktury hlavních značek. Diverzifikace portfolia nemá zase tak vysoké náklady, jak by se zdálo, pokud umíš s takovými věcmi pracovat. Základ vývoje je stejný, a i když auta vypadají navenek odlišně, pod plechy je stále stejné jádro. To udělá třeba 10 % celkové pracovní síly, ale ne více.
VW a nabídka na míru... už taky za poslední roky hooodně couvli, a dřívější možnosti jsou dnešním velmi vzdálené. Přesto počty zaměstnanců moc neklesají, což považuju za dost velkou chybu.
Avatar - Emel
Emel
No... já neznám ani jednu značku natolik dobře, abych byl schopný říct, jaká je struktura těch zaměstnanců, v jakých regionech, kolik značka využívá agenturní pracovní síly, kolik toho úplně outsourcuje k firmám jako Ricardo, Bosch, Aisin.
Pokud to chceš vztáhnout na koncerny a počet aut... tak je asi jasné, že na jedno vyrobené Lambo je potřeba víc lidí, než na jednu... třebas i Supru.

No, pokud sám CEO říká, že je to potřeba, asi na tom něco bude. Nebýt turbulencí na trhu, tak bych asi řekl, že není potřeba spravovat něco, co není rozbité - viz zisk koncernu za poslední roky, Dieselgate navzdory. Ale přicházejí těžké časy... tak nechci dělat závěry pro novou dobu na základě výsledků té staré.
DonVito
No tak jednoduchy to neni.

Ta neefektivita je relativni oproti Toyote, coz je jednicka.
A ta neefektivita taky znamena, ze ty lidi tam muzou mit prace docela dost. 😄
Avatar - alf1963
alf1963
Pokud projde euro 7 a konec spalováků 2025 ta mohou zavřít krám hned ;-\
Avatar - VDC
VDC
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
TO PRODLOUŽENÍ SMLOUVY MU ZAMÍTLI !!!
Informace visí na Autoforu
Avatar - alf1963
alf1963
Tak ještě by mohl se odporoučet ten africký manager Schäfer.
traveldrive
Máš dosť toaleťáku?😁 Potom vyvetraj...
jam2015
chcú ako vyrobiť?
Tenšie plechy, sklá, lak...
jam2015
Však už dávno je známe, že Odbory zobú z ruky šéfom VW!