Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Podpora čisté mobility v Česku? V příštích letech se prý chystá 30 miliard

Česko by v příštích letech mohlo vynaložit na podporu rozvoje ekologického automobilového sektoru, tedy tzv. čisté mobility, okolo 30 miliard korun.
Zpět na článek
6. 12. 2020 09:59
6. 12. 2020 10:23
6. 12. 2020 10:28
6. 12. 2020 11:53
6. 12. 2020 12:00
6. 12. 2020 12:03
6. 12. 2020 12:10
6. 12. 2020 12:16
6. 12. 2020 12:27
6. 12. 2020 13:11
6. 12. 2020 13:27
6. 12. 2020 14:00
6. 12. 2020 14:04
6. 12. 2020 14:11
6. 12. 2020 14:12
6. 12. 2020 14:22
6. 12. 2020 12:17
6. 12. 2020 20:23
6. 12. 2020 21:06
6. 12. 2020 12:22
6. 12. 2020 12:25
6. 12. 2020 11:17
6. 12. 2020 11:40
6. 12. 2020 13:31
6. 12. 2020 14:13
6. 12. 2020 11:48
6. 12. 2020 11:52
6. 12. 2020 16:24
6. 12. 2020 14:12
6. 12. 2020 14:20
6. 12. 2020 14:41
6. 12. 2020 16:27
6. 12. 2020 16:46
6. 12. 2020 16:51
6. 12. 2020 17:47
6. 12. 2020 20:37
6. 12. 2020 20:39
6. 12. 2020 19:48
6. 12. 2020 14:53
6. 12. 2020 17:57
6. 12. 2020 18:27
6. 12. 2020 18:45
6. 12. 2020 19:24
6. 12. 2020 20:55
6. 12. 2020 20:55
6. 12. 2020 21:09
6. 12. 2020 21:57
7. 12. 2020 06:22
7. 12. 2020 07:32
6. 12. 2020 14:57
7. 12. 2020 11:59
Avatar - SKAY
6. 12. 2020 09:59
Tolik
peněz :D ještě že nemusím jezdit na nabíječku18 km daleko :-!
Rozbalit vlákno
0
6. 12. 2020 10:09
Směšné Česko
.... jako takhle, číst si v této zemi že "v příštích letech plánujeme" je dokonalá ztráta času.... budou volby, může nebo nemusí tam být nová vláda.... tahle aktuální přežívá doslova ze dne na den, koncepci má naprosto nulovou, ostatně to ani není jejím hlavní úkolem - ten je udržet u moci estébáka, podojit stát a neskončit ve vězení....

Realita Česka ohledně čisté mobility je takováto:
1) dotace na EV auta naprostá nula - vloni to bylo 100 mega nebo kolik, pro příští rok to ještě sesekali protože se musí šetřit.... :D :D :D (jako není problém rozdat 15mld důchodcům ale když se dá ušetřit 20 mega na EV autech tak je to důležitá součást úsporných opatření :D :D )
2) vypapírovat dotaci na EV auto je tak složité, že si musíš najmout agenturu.... kdybych chtěl do firmy koupit jednu posr*anou Teslu tak to jako jednatel nezvládnu vypapírovat..... 8-s
3) pro příští rok si snižujeme spotřební daně na naftu.... když jsem před pěti lety koupil první auto na CNG tak CNG stálo 23 Kč/kg a nafta přes 30 za litr.... Dnes stojí CNG 28 a nafta 25 nebo kolik :-[]

Takže tolik k reálné podpoře alternativní mobility v Česku.... osobně mě to štve, na druhou stranu žádné dotace po státu nechci, umím si to vyřešit i bez žebrání o státní peníze.... ale ať se tento ubohý stát aspoň netváří že něco dělá, to je totiž naprostý výsměch..... :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
24
6. 12. 2020 10:34
Re: Směšné Česko
Tohle tesat do žuly.

BTW - to "zlevnění" nafty je fakt výsměch. Ale co už, alespoň se ještě více vyplatí tahat diesalgate-ové ojetiny po německých důchodcích... ČR rulez, estébákům zdar a hlavně - myslet zeleně!
Avatar - Zetti
6. 12. 2020 10:48
Re: Směšné Česko
Stat asi nekouka par osobaku co tankuji par litru ale tisice kamionu, ktery na jednu plnou nadrz prejedou celou evropu a samozrejme natankuji tam kde to je nejvyhodnejsi. Levnejsi cena tak muze delat za vyssi zisk nejen ze spotrebni dane a DPH, ale i v dani z prijmu zainteresovanych osob. Kdyz nemas cisla nemuzes tomu rozumet.
6. 12. 2020 11:48
Re: Směšné Česko
To máš samozřejmě pravdu a chápu to. Ale to, že se s tím svezou statisíce majitelů dieselových OA je prostě fakt. A rád bych slyšel relevantní vysvětlení proč bych já, coby majitel moderního benzínového vozu, měl odvádět daň vyšší - to je případ pro Chocholouška.
Avatar - Ada je zase tady
6. 12. 2020 12:00
Re: Směšné Česko
Výraz "moderní benzínový vůz" je oxymoron. Benzínový vůz nemůže být moderní, protože používá muzeální technologii, která se vyznačuje mimořádně nízkou energetickou účinností a vysokou produkcí CO2. Takový vehikl by již dávno měl být sešrotován.

Snížení spotřební daně na naftu le správným ekologickým počinem: čím více dieselů bude v provozu namísto tragicky zastaralých benzínových vozů, tím méně emisí skleníkových plynů se dostane do ovzduší.
6. 12. 2020 12:05
Re: Směšné Česko
Co prášky dneska ráno, nezapomněl jsi?

Ne, Ádo, respekt. Vydržet déle než dekádu psát ty tvoje plky, to je na nějaké spešl vyznamenání. Od našeho pana presidenta, ten je v tom taky moc dobrej.
6. 12. 2020 12:06
Re: Směšné Česko
prosím tě mohl bys svoje blízké požádat, aby tě znesvéprávnili? je to samozřejmě jenom papírová záležitost, v reálu už jsi mimo asi tak deset let...
Avatar - Ozzman
6. 12. 2020 12:09
Re: Směšné Česko
:yes: :yes: Jsi můj vzor! :D
6. 12. 2020 15:58
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Mikesus
6. 12. 2020 20:16
Re: Směšné Česko
Už taky pomáháš Ádovi hledat ten "moderní" diesel, který je schopen jezdit za nižší spotřebu( když tvrdíte, že má lepší účinnost ) než benzínovej motor v C/D segmentu? Ukaž mi jeden jediný moderní diesel, který pojede mimo město za 3,5l a ve městě za 4
Avatar - Ozzman
6. 12. 2020 20:53
Re: Směšné Česko
Bohužel, 1.9TDi už se nevrábí :D
6. 12. 2020 22:33
Re: Směšné Česko
Proc 3.5 a 4 litry? To benzinak neda zadnej.
Avatar - Mikesus
6. 12. 2020 20:19
Re: Směšné Česko
Ještě jsi mi neukázal ten tvůj "moderní" archaický diesel, který by zvládal v C/D segmentu jezdit mimo město za 3,5 a ve městě za 4.
https://moje.auto.cz/?…

Zatím jen ukazuješ, že ten diesel je opravdu archaický a má dost nízkou účinnost.
Avatar - Zetti
6. 12. 2020 13:18
Re: Směšné Česko
Logicky, nakladaky na benzin vetsinou nejezdi. Nejsi cilem zajmu.
6. 12. 2020 16:00
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
6. 12. 2020 17:03
Re: Směšné Česko
možné vysvětlení:
- ADHD
- párno
- autismus
ale zasmál jsem se :yes:
6. 12. 2020 19:49
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
6. 12. 2020 15:25
Re: Směšné Česko
Ako sa to niekedy hovorilo? Kto nejde s nami, ide proti nám. Tak možno preto.
6. 12. 2020 19:51
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
6. 12. 2020 11:01
Re: Směšné Česko
A proc ma stat dotovat elektromobilitu, jaky to ma smysl ? Vliv na zivotni prostredi bude defacto neznatelny.
6. 12. 2020 12:28
Re: Směšné Česko
... já nepíšu že to stát má dělat..... píšu jen že se tváří že má nějakou koncepci a že to je nesmysl.... a zároveň píšu že stát ZVYŠUJE spotřební daně na CNG a SNIŽUJE ty samé daně na naftu, takže se chová totálně neekologicky.... prostě parta zmr*ů....
6. 12. 2020 18:16
Re: Směšné Česko
Do CNG se nedává řepka.
Avatar - Barrichello
6. 12. 2020 16:46
Re: Směšné Česko
Realita je, že to nikdo nekupuje a sou to sny olizovačů plakátů.

Ze fosilních amerik s V8, který tu krom nadšenců nikdo nekupuje protože to žere i trávu kolem cesty a nejsou na to díly se prodá víc? Nebo že ruský Lady se přes šedej dovoz se prodá 7x tolik? A že v ojetinách je víc lidí co chtěl Rolls Royce než Teslu. Dost trapný pro Teslu vid i pro zdejší neomarixisty a elektrofanatiky, že ta snaha nepadá jaksi na úrodnou půdu....HAHAHA
6. 12. 2020 18:15
Re: Směšné Česko
Tak dotování nafty je čistě další z kšeftů Andrejka.

Blábol vlády:
"nafta zlevní, dopravcům pomůžeme v konkurenci"

Co vláda chtěla vlastně říci:
"Andrejko potřebuje dál pěstovat řepku, tak držte hubu a po chybějících 6 mld v rozpočtu vás nic není"

Holt duté kebule ho volit budou ať dělá jednu levotu za druhou. Jeho tupé stádo mu hlasy dá zase. Že přes ČR jezdí hromada dopravců, kteří nejsou z ČR, to je asi fuk. Těch 6 chybějících mld se natiskne.
Avatar - Alf1k
7. 12. 2020 10:11
Re: Směšné Česko
Ty palce dolů ti museli dát buď a) důchodci nebo za b) nějaká komoušká partička příživníčků a pobíračů :D
Avatar - rohYpnol
6. 12. 2020 10:09
Další vyhazování peněz
Stát pod Babišem absolutně rezignoval na jakoukoliv ekonomickou odpovědnost. Vyhazuje peníze tak neskutečným způsobem, že to snad ani není možné. A tady se chystá další vyhození peněz za absolutní nesmysl... Nikdy bych nevěřil že to řeknu, ale svým způsobem "zlatý kalousek"...

Představa našich politiků je opravdu dechebroucí. Do r. 2038 uzavření těžby hnědého uhlí, které tvoří cca 40% podíl na výrobě elektřiny. Vedle toho tu máme konec životnosti jaderné elektrárny, a nová není ještě ani na papíře!!! Přitom jen přípravné a projekční práce jsou cca 10 let!!! Do toho je třeba počítat s protesty a žalobami ekofašistických spolků, takže EIA a další rozhodnutí pravděpodobně skončí u soudu...

A vedle toho, aniž by stát měl jakoukoliv představu o tom, kde vyrobit elektřinu, tady bude házet peníze do ohně a pálit je na nesmyslném projektu EV mobility??? Tvl to je FAKT síla...
Rozbalit vlákno
65
6. 12. 2020 10:40
Re: Další vyhazování peněz
Neboj, dyť on vím že v té době tady už nebude ;-) Jsou to jen cancy.

Jinak - EV nebo i plug-in hybrid je super, pokud máš kde dobíjet (doma, v práci). Pro jednu, čím dál větší skupinu obyvatel - tzn. městská střední či vyšší střední třída, se to fakt nevyplatí. Vozidlo s tímto pohonem se mi vyplatí až tehdy, když bude u každého parkovacího místa v mém okolí nabíječka. Ačkoli - při dnešních cenách tohoto nabití (a trend zvyšování cen tu je) - zlatej benzín, max. hybrid. Nebo diesel, když nám sníží tu spotřební daň... ;-)
Avatar - rohYpnol
6. 12. 2020 11:46
Re: Další vyhazování peněz
K výhodnosti EV... Když stát dá stejnou spotřební daň na elektřinu pro dobíjení EV, tak se projeví ten absolutní nesmysl EV mobility na druhou!!!

28,30 kč/MWh ... to je 0,028 kč/kWh

x

proti tomu 12/84/10,95 kč/l u benzinu/nafty!!!

Ten nepoměr je do očí bijící, tak o jaké ekonomické smysluplnosti EV mobilty se vůbec kdo chce bavit!!!

Pro EV zelenořiťolezy rovnou dodávám, že jsem nenapsal to, že dań 1l se má rovnat dani 1 kWh. Jen že se má zdanění narovnat :-! :-!
6. 12. 2020 11:55
Re: Další vyhazování peněz
Taky fakt...
Dnes mi vychází nejekonomičtěji hybrid (pro můj způsob užívání vozu), ještě nedávno byla Corolla sedan v akci za slušné peníze.
No jo, ale pak jsem projel FoFo 1.0 mHev a ta nasr*ná beruška (rozuměj motůrek) pod kapotou - prostě ne, v případě aut mi výběr s kalkulačkou nejde. ;-)
Avatar - rohYpnol
6. 12. 2020 12:02
Re: Další vyhazování peněz
Podle mě je absolutně nevyužité CNG, které mělo potenciál a mohlo krásně fungovat.
6. 12. 2020 15:27
Re: Další vyhazování peněz
CNG patrí max. do nákladiakov a autobusov, tam zmysel dáva.
6. 12. 2020 12:05
Re: Další vyhazování peněz
nafta od pristiho roku spotrebni dani 9.95kc/litr, tedy 1kc/kWh.
v elektricke krome silovy a regulovany slozky platis 0.50hal/kWh na podporu OZE, coz lze prirovnat ke spotrebni dani.
tedy pripadnim zvysenim zdaneni elektriky o 0.50hal/kWh by se zadna katastrofa nekonala.
placas nesmysle
hYhY
hEhE
hOhO
hUhU
hAhAhA
Avatar - rohYpnol
6. 12. 2020 12:12
Re: Další vyhazování peněz
průser OZE sem vůbec netahej!
6. 12. 2020 21:21
Re: Další vyhazování peněz
vidim, ze pri zmince o OZE se ti otvira kudla v kapse
tak to jsme na tom stejne
7. 12. 2020 07:21
Re: Další vyhazování peněz
OEZ je budoucnost.
6. 12. 2020 12:23
Re: Další vyhazování peněz
Spotřební daň (vypůjčeno z wiki) se aplikuje obvykle tam, kde je cílem snížit prodávané množství zboží, jehož spotřeba je považovaná za škodlivou pro jednotlivce a/nebo pro společnost.
Kvůli tomu je u benzínu/nafty taková, jaká je. U elektřiny by asi taky mělo význam nějakou mít, ale s přechodem na čistější zdroje naopak ten legitimní důvod zmizí.
Avatar - rohYpnol
6. 12. 2020 14:18
Re: Další vyhazování peněz
Spotřební dań je taková jaká je, protože stát někde potřebuje nahrabat prachy!!!
6. 12. 2020 13:04
Re: Další vyhazování peněz
Zkus do toho započítat kolik z každého litrů jde bez užitku ven z ekonomiky v podobě platby za ropu.
6. 12. 2020 10:52
Re: Další Skvěle napsané, bohužel to spoustěvyhazování peněz
Skvěle napsané, bohužel na toto spoustě ekoteroristů není šance to vysvětlit. Mám obavy, že jejich zaslepenost nás přivede do pekla. :-( :-(
Avatar - Ozzman
6. 12. 2020 11:52
Re: Další vyhazování peněz
Hele, až si poposedneš, tak ti dojde, že tohle je přesně ten důsledek, že rozhodnutí o elektromobilitě neudělal nikdo od stolu a i náš stát bude přispívat automobilkám, přesně jak jsem psal v té včerejší diskuzi..... je smutné, že i dospělí lidí se nedokáží dát 1+1 dohromady...
Avatar - rohYpnol
6. 12. 2020 11:56
Re: Další vyhazování peněz
Nevím jak to myslíš a na co narážíš.
Avatar - Ozzman
6. 12. 2020 12:01
Re: Další vyhazování peněz
Na to, že to takhle prostě lidi, tedy ta většina, která si léta volí své zástupce s těmito programy chtějí a automobilky si příjdou na své a nejsou žádnou obětí.

Lidi chtějí ekologii - automobilky vyrábět - politici chtějí spokojený lid a automobilky.

Lidi dostanou příspěvek na auto

Automobilka zase dostane pobídky na vývoj a ještě příplatek od státu na tyto ekoauta přes dotaci pro kupce.

Všichnou jsou spokojení....
Avatar - rohYpnol
6. 12. 2020 12:07
Re: Další vyhazování peněz
Ne. Úplný opak.

Automobilky půjdou do sra*ek

Lidi dostanou co nikdo (resp. většina) vůbec nechce

Ale... euroúředník plní co si EK usmyslela, politik se může prezentovat jak chrání svět a kolik toho udělal a jak maká

Ve výsledku na tom vydělají jedině rozvojové země a Čína, která si koupí trosky evropského autoprůmyslu, vytěží její znalosti a přetvoří je ve vlastní HDP.
Avatar - Ozzman
6. 12. 2020 12:13
Re: Další vyhazování peněz
Příjde ti, že by automobilky strádaly ? :D Kdo myslíš, že dostane tuto dotaci doopravdy? Tebe to motivuje ke koupi a automobilky tak mohou každý vůz prodávat o +/- 200 tisíc dráž, to přeci skončí u nich ne ? Mnohé automobilky pak staví nabíjecí stanice, rozvíjí se tím nový sektor, nové servisy, výroba baterek... to vše je pro ně impulz k vývoji a rozvoji a navíc je to vlastně ještě státy dotováno!

Myslíš, že VW,PSA, Renault a další nemají své lobbisty u EK a že by byla EK tak hloupá a nechala si takto obrovské koncerny padnout? Kdo by jim vydělával ? :D Vůbec nerozumíš kapitalismu, měl by si zůstat u své komunistcké idealogie, tu máš zmáknutou perfektně.....
Avatar - rohYpnol
6. 12. 2020 13:06
Re: Další vyhazování peněz
Probůh podívej se na to co se tu děje!!! Rekapitulace:

1) automobilky investují do dieselové technologie a tlačí do osobních aut diesely v takové míře, že se dostávají i do malých vozů primárně určených do měst
2) přichází emisní normy, které automobilky nejsou schopné plnit a plní je jen díky podvodům
3) přichází Tesla s EV, které má výrazný náskok co se EV technoligie týká před ostatními automobilkami
4) v této situaci EU/EK tlačí emisní limity nesplnitelné ICE vozy, automobilky musí platit CO2 výpalné...
5) aby toho nebylo málo tak předem schválený drakonický plán EV mobility se dále za pochodu zpřísňuje a boří daný plán za pochodu

...

Vážně máš pocit, že tohle si prolobovaly automobilky? Že vážně investovaly do dieselů, aby si je následně zařízli?? Vážně máš pocit, že bylo v zájmu automobilek nastavit emisní limity tak, aby je plnili jen podvodem?? Vážně máš pocit, že automobilky si prolobovaly okolnosti vedoucí k dieselgate?? Vážně máš pocit, že automobilky si prolobovaly diktát přechodu na EV v situaci, kdy konkurent Tesla je o ceĺý parník před nimi ve vývoji??? Vážně máš pocit, že automobilky si prolobovaly změnu nastavení emisních limitů nutící k přechodu na EV na pro ně výrazně horší termín (=že si samy automobilky dobrovolně zruší čas nutný na vývoj EV??)

Proboha probuď se z toho tvého snu člověče!!!
Avatar - Ozzman
6. 12. 2020 13:23
Re: Další vyhazování peněz
Výrobci lokotiv vrazili v 19. století mnoho peněz do vývoje parního pohonu, myslíš, že by po vyčerpání všech možností chtěli vyvíjet něco jako elektrický či dieslový pohon?

Asi tak Rohypnole... to je pokrok, ten nezastavíme a automobilky se jemu přizpůsobují ke spokojenosti plebsu-politiků-zisku automobilek z inovací

Pokuty platí plebs a auta kupuje, dostane dotaci, je spokojen.
Avatar - rohYpnol
6. 12. 2020 13:57
Re: Další vyhazování peněz
Ano, chtěli. Protože dieselové lokomotivy byly efektivnější a lepší než parní. Takže je zákazníci chtěli!

Mimochodem, parní lokomotivy třeba v Číně v některých lokalitách nebyly nikdy překonány a nahrazeny něčím lepším.
Avatar - Ozzman
6. 12. 2020 14:02
Re: Další vyhazování peněz
Hybrid má pro zákazníky také přeci uživatelské bonusy, nižší spotřebu a nerad to říkám, ale i se pak lépe dýchá.

Já mám rád naftu, opravdu jo, ale když jsem byl ve východní Evropě a šel ráno městě, kde se prohání dvacetlieté turbodiesly s vykuchanými filtry, je to docela hnus... takže je to jako s těmi lokomotivami, výhody to jistě nějaké má, minimálně pro velkou část populace. A když jim to ještě zadotuješ, jak jsem řekl na začátku, všichni jsou happy.
Avatar - rohYpnol
6. 12. 2020 14:06
Re: Další vyhazování peněz
Přišly dieselové lokomotivy. BEZ DOTACÍ.

Přišly elektrické lokomotivy. BEZ DOTACÍ.

TO byl pokrok.

EV mobilita se není schopna smysluplně prosadit ani s dotacemi a musí se přidávat další a další sankce a restrikce ICE.

Jestli nevidíš zásadní rozdíl tak bůh s tebou :-!
Avatar - Blue Sun
6. 12. 2020 15:21
Re: Další vyhazování peněz
Elektrické lokomotivy opravdu NEBYLY bez dotací. Ve skutečnosti by bez státní podpory a státem řízené výstavby elektrifikovaných tratí nepřišly nikdy. Krásným příkladem jsou třeba USA, kde se vůbec nechytily, ačkoli by teoreticky měly být lepší. Ale ne, chybí státní zájem, který by to prosadil.
Ve skutečnosti se ani dieselové lokomotivy neprosadily samy od sebe, ale rovněž s podporou států, které v té době ovládaly železniční dopravu.
Avatar - rohYpnol
6. 12. 2020 20:19
Re: Další vyhazování peněz
Ano. Elektrické lokomotivy BYLY bez dotací. A prosadily se z důvodu značných úspor proti dieselovým. A než zas začneš psát pí*oviny tak rovnou předejdu - úspory jsou realizovatelné právě proto, že vlak může být neustále napojen na trakční vedení.

Příklad USA dokazuje jaký jsi hňup. Je naprosto logické že zrovna tam se neprosadily, protože z důvodu rozlohy by elektrifikace všech tratí byla velmi problematická a velmi nákladná.
6. 12. 2020 16:20
Re: Další vyhazování peněz
Spalovaci nebo elektricke motory nahradili paru, protoze nabizeli vice vyhod - minimalne mnohem mensi udrzbu, obsluhu zvladl jeden clovek a jsou schopne hned pracovat.
EV auta nenabizi oproti spalovaku zadnou vyhodu - jedine co jsem ochoten pripustit jsou snizeni emisi v mistech, kde jsou pravidelne kolony.
Prodeje EV aut tvori par procent a to je pouze diky dotacim. Skonci dotace, skonci prodeje.
Avatar - Ozzman
6. 12. 2020 18:21
Re: Další vyhazování peněz
Do té elektromobility ale počítej hlavně hybridy, to k tomu prostě patří. To je dle mne ta cesta.
7. 12. 2020 07:24
Re: Další vyhazování peněz
"přichází emisní normy, které automobilky nejsou schopné plnit a plní je jen díky podvodům" a pak je najednou splnit šlo. A to je jen jedna z mnoha nelogičností tvého příspěvku.
Avatar - Blue Sun
6. 12. 2020 12:16
Re: Další vyhazování peněz
A pořád ty cancy o Číně, která si to tu koupí... Leda kulové, prostě na to nemají. Ani nemají, co by tu mohli prodávat, a nebudou mít ani za deset let.
Avatar - Ozzman
6. 12. 2020 12:21
Re: Další vyhazování peněz
Ale oni samozřejmě někteří jedinci z řad politiků mají takové smýšlení, co plácá Rohypnol a snaží se tu a tam o nějakou extrémní ekozhovadilost, ale vždy to nějak vykrystalizuje do oboustranné spokojenosti zájmových skupin a politiků.. tak to funguje v kapitalismu od nepaměti od lokální po globální úroveň :)
Avatar - KANKUNEN
6. 12. 2020 12:58
Re: Další vyhazování peněz
Ozzmane, Rohypnol má pravdu, tvému kolečku chybí motor. Spalováky přinášely zisk, elektrika tvoří ztrátu, kde vezmeš ty prachy pro ty pobídky?
Avatar - Ozzman
6. 12. 2020 13:24
Re: Další vyhazování peněz
Přeci od nás, od daňových poplatníků :) Jako na dotace na všechno ostatní...

A elektrika začne tvořit zisk, to se neboj, až to proroste mezi lidi více.. Vždy se nejdřív musí zainvestovat
Avatar - rohYpnol
6. 12. 2020 13:07
Re: Další vyhazování peněz
Ty žiješ v teorii. Tak by to mělo fungovat. Jenže tak to bohužel nefunguje!!! Ne v EU :-!
Avatar - Ozzman
6. 12. 2020 13:25
Re: Další vyhazování peněz
Aha, takže zlý úředník rozhoduje a diktuje, co budou mnohamiliardové korporace vyrábět bez rozmyslu a jen tak od boku? Dobře, tak jo :)
Avatar - rohYpnol
6. 12. 2020 13:58
Re: Další vyhazování peněz
Vážně někdo kromě úředníka chce mít banán zahnutý do konkrétního tvaru?? Nebavím se příp. o nočních aktivitách ... :-!
Avatar - Ozzman
6. 12. 2020 14:04
Re: Další vyhazování peněz
:D :D Jééé a okurky rovné dle pravítka, žejo? :D :D :D Já čekal, kdy s tímhle příjdeš :D

Škoda, že s tímhle nemá EU vůbec nic společného, ale to by sis musel ověřovat informace.

Tohle je totiž záležitost odběratelů - řetězců, kteří chtějí jen hezké ovoce a zeleninu, protože zákazník si tu ošklivou nechce kupovat, s EU to nemá vůbec nic společného jen se vytvořily jakostní skupiny, právě na popud řetězců a obchodníků, ale tak.. nevolíš SPD? To by lecos vysvětlovalo :D

Ale tímhle si se totálně odkopal, už mi je vše jasné :D
Avatar - rohYpnol
6. 12. 2020 14:13
Re: Další vyhazování peněz
To že to chce řetězec neznamená že to má být v nějaké EU normě. Platí smluvní volnost, co si řetězec stanoví do podmínek je na něm.

NAOPAK co spotřebitelé chtějí - stejnou kvalitu potravin A KONEC DVOJÍ KVALITY. Výsledek? ZAMÍTNUTO! = EK nehájí zájmy občanů EU, ale dělá si co uzná za vhodné.
Avatar - Ozzman
6. 12. 2020 14:21
Re: Další vyhazování peněz
Proč má EK řešit dvojí kvalitu? Na to stačí přeci naše země, kdyby chtěla... v Německu to funguje, mají zákony na ochranu svých spotřebitelů, u nás není vůle, protože řetězce mají silné lobby a problém je ,že řetězce mají většinou Německé majitele, takže se jim hodí naše trhy zaplavit levnějším vysokoobrátkovým zbožím, protože to češi stejně sežerou v akci...

Ten náš zmetek premiérskej, jemu se to hodí taktéž, on sám na náš trh dodává horší věci, než do Německa.

EU norma je vytvořena na nátlak řetězců, stejně jako to funguje s těmi auty, už to chápeš ? Něco si o tom přečti. To je to o čem celou dobu mluvím, EU funguje naprosto stejně, jako naše vláda, jako vláda Německa, jako jiného demokratického státu. Každý chvilku tahá pilku, kdo lobbuje, ten má výhody a na občanech záleží jen na oko..

rohypnole, co je tedy ideální stav? Kde, nebo kdy podle tebe je/byl ?
Avatar - rohYpnol
6. 12. 2020 14:26
Re: Další vyhazování peněz
Reforma EU. Omezení pravomocí. Změna vnitřní struktury. Změna principů chodu uvnitř EU. Výrazné omezení dotační politiky.
Avatar - Ozzman
6. 12. 2020 14:29
Re: Další vyhazování peněz
I tak tu budou eko lobby a obchody vyžadující zeleninu v určité kvalitě. To by si musel lidem drasticky sebrat peníze, aby je zajímalo to, jak přežijí a ne jestli tím, že se naji zniči planetu.
Avatar - rohYpnol
6. 12. 2020 14:30
Re: Další vyhazování peněz
Proč má EK řešit dvojí kvalitu? Proč má EK řešit normu na banány, zatímco neřeší dvojí kvalitu, tak zní správná otázka :-!
6. 12. 2020 14:38
Re: Další vyhazování peněz
MÝTUS: Brusel zakázal křivé banány a okurky:
Křivé banány nebo okurky Evropská unie nikdy nezakázala a mohou se prodávat bez omezení. Členské státy EU pouze schválily rozdělení do jakostních tříd a pro každou třídu stanovily určité normy, a to na popud obchodníků s ovocem a v souladu s mezinárodními standardy. Příliš křivé banány tak najdete, jen musíte hledat v jiné jakostní třídě.
Avatar - Ozzman
6. 12. 2020 14:43
Re: Další vyhazování peněz
Protože né normu, ale rozdělení do jakostních tříd na popud lobbistů. K dvojí kvalitě nejsou lobbisté = není vůle = zůstává. Ale ta jde řešit i na národní úrovni = není vůle = zůstává.

A lidi to dál kupují, takže je vše v pohodě, No stress...

Už chápeš ? Je to prostě naprosto stejné, jako na jakékoliv úrovni politické moci :)
7. 12. 2020 07:25
Re: Další vyhazování peněz
Jak to je s banány lze dohledat za 10s. Proč věříš takovému nesmyslu? Když se pleteš v tomhle, není možné že se pleteš i v ostatním?
6. 12. 2020 16:32
Re: Další vyhazování peněz
Cina uz mela na to si koupit Volvo, proc by nemela na to si koupit VW, Renault, Fiat ? Staci jen aby stat i dana automobilůka byla financne v haji a jeste radi nastavi ruku.
Avatar - Blue Sun
6. 12. 2020 18:17
Re: Další vyhazování peněz
Jen není nejmenší důvod, aby ty automobilky byly v háji. Volvo je prémiová značka s menší výrobou. No a druhá věc - evropské značky ukazují, že i přes rozdíly se radši propojí mezi sebou, než pustit do vlastnictví ve větším podílu Čínu.
No a pak tu máme samozřejmě evropské regulační orgány a další a další překážky. Ono to fakt není tak snadné, jak si tu odpůrci EU a elektromobilů, strašící zánikem automobilek, malují.
6. 12. 2020 20:33
Re: Další vyhazování peněz
Fiat byl v haji nekolikrat, nekolikrat malem vstavak z popela jak Fenix a takovy Opel se potacel na hrane zavreni taky pekne dlouho.
Pokud prodeje automobilek klesnou na 50% , protoze budou donuceny vyrabet pouze EV auta a za cenu, kteoru si bude moct dovolit omezena skupina lidi, pak se na to predstavenstvo muze vykaslat.
Cina je tezce nevyspytatelna a i maly podil muze zpusobit bouri.
Avatar - Blue Sun
6. 12. 2020 21:06
Re: Další vyhazování peněz
No vidíš, a ani Fiat, ani Opel nejsou v háji. A nebudou ani dále.
A co se týká prodejů, zase spekuluješ s něčím, pro co není jediný relevantní důkaz. Stejná chyba v základních předpokladech, jako tu předvádí všichni odpůrci elektromobility. Na rozdíl od nich, ty aspoň slušně.
7. 12. 2020 08:41
Re: Další vyhazování peněz
Fiat na tom rozhodne neni dobre a pridal se Renault, ktery zavira tovarnu, omezuje portfolio atd.
Pokud v EU nebude mozne prodavat spalovaci motory v automobilech a bude mozne prodavat jen EV auta, pak padnou prodeje nekam k 50% a mozna jeste mene. Nejakou dobu bude trvat, nez predelaji linky a mame tu i problem s dodavkou baterii, ale hlavni problem bude cena a vetsina lidi na ne po\roste nebude mit. Vetsina potencionalnich zakazniku nema milion na koupi EV auta.
Avatar - Blue Sun
7. 12. 2020 10:42
Re: Další vyhazování peněz
Jen tvoje zbožné přání... Jsi zaseklý v kolečku a neumíš se z něj vymotat, pak ti vychází nesmyslné výsledky.
7. 12. 2020 13:55
Re: Další vyhazování peněz
A nejaky argument, ktery vyvrati to co pisu ?
Chces mi opravdu tvrdit, ze automobilky za 4 roky budou dejme tomu z 80% vyrabet pouze EV auta a celkove prodeje automobilu budou aspon na dnesni urovni ?
6. 12. 2020 12:10
Re: Další vyhazování peněz
Všichni kromě v*lů jako jsem já, co to ze svých daní platěj. ;-)
Njn, nikdy nemůžou být spokojení všichni.
Avatar - Ozzman
6. 12. 2020 12:14
Re: Další vyhazování peněz
Mě se to taky nelíbí, ale my nejsme většina... bohužel :(

Jen Rohypnol za tím vidí spiknutí nějakých superpadouchů, kteří mají mít z nějakého neznámého důvodu radost, že se zhroutí ekonomika...
Avatar - twistedTSD
6. 12. 2020 12:15
Re: Další vyhazování peněz
Všichni ne.
Avatar - Ozzman
6. 12. 2020 12:17
Re: Další vyhazování peněz
Tak jinak, většina je spokojena :) Lepší ?
Avatar - twistedTSD
6. 12. 2020 12:47
Re: Další vyhazování peněz
To je velmi diskutabilní. Pokud si většina unie myslí, že zbylých 49 % by mělo financovat dotační byznys, tak je většina spokojena, ale pro mě je takový celek nefunkční a zbytečný.
Avatar - Ozzman
6. 12. 2020 12:53
Re: Další vyhazování peněz
Bohužel, takto funguje demokratický systém, můžeme si to demonstrovat i na podmínkách ČR, kdy je sice hodně lidí nespokojeno s premiérem a prezidentem, ale pořád to není ta většina, která je zvolila.

Demokracie má mnoho chyb, ale zatím je to asi to nejlepší, na co jsme jako společnost přišli, tedy dle mne..
Avatar - twistedTSD
6. 12. 2020 13:06
Re: Další vyhazování peněz
Já neříkám, že máme zavést diktaturu, ale že evropská unie přestává fungovat a velký podíl na tom mají dotace. V Česku se nestane, že by poslanecká sněmovna odhlasovala 33% daň ze mzdy pro Pražáky na obnovu Moravy, která bude spočítat v pětitisícové dotaci na telefon, a magistrát to podpořil, protože vedení shodou okolností vyrábí pouzdra na telefon. Asi by to většině z nás přišlo absurdní. Ale v EU před tím zavíráme oči.
Avatar - Ozzman
6. 12. 2020 13:26
Re: Další vyhazování peněz
Tak to se shodneme, ale málo se ví, že na aplikaci dotací má vždy konečné slovo stát a ten si to už hezky v našem případě hezky po česku přizpůsobí :)
Avatar - _Karel_
6. 12. 2020 15:53
Re: Další vyhazování peněz
Máš k dispozici něco relevantního, co podpoří tvou tezi "lidi to chtějí"?
Nějak to navíc nechápu od tebe, kerej by sis koupil naftu i do kompaktu. A zřejmě i do menších aut, pokud by se tam dávala.
Avatar - Ozzman
6. 12. 2020 18:23
Re: Další vyhazování peněz
To co chci a preferuji já, přeci není podstatné. Já se snažím jen vyvrátit tyhle mýty o nějakém jasně definovaném nepříteli, protože je to jen kupa dezinformaci. Ano, klidně bych jezdil dieslem i v B segmentu, kdyby byl spolehlivý, dynamický a ekonomický, to se nemění :)

Moc nechápu, že většina lidí neumí odlišit, obecne informace od mých osobních preferencích. To, že třeba napíšu, že lidi mají rádi pečivo neznamená, že ho mám rád i já :) chápeš?
Avatar - Barrichello
6. 12. 2020 16:48
Re: Další vyhazování peněz
Ne lidi nechtějí elektromobily.

Jak v ČR frčí Tesla - tak listopad 2020 data:
Nové Tesly - 7 ks registrací
Pro porovnání fosilní RAM má 8 ks, Dodge 5 ks

Ojeté Tesly - 5 registrací
Lincoln bez zastoupení taktéž 5 a taková masovka jako Rolls Roce má 6 ks, tedy víc jak Tesla.
Dodge 21 ks

A bomba na závěr, ruská Lada, posmívaná veteš bez ofiko zastoupení prodeje 49 ks nových aut, tedy 49 ks registrací.

MADE MY DAY :)
Avatar - Ozzman
6. 12. 2020 18:25
Re: Další vyhazování peněz
Elektromobil není celý EV svět, je tu ještě kopec hybridů a ty se prodávají..
6. 12. 2020 18:36
Re: Další vyhazování peněz
Ukončení uhlí je super věc. Teda byla by to super idea, jenže tak nějak chybí reaktory. Dukovany stále nic, Temelín 3 a 4 prozatím úplně pozastaven, o Blahutovicích se "mluví" . I kdyby se zítra rozhodlo, kdo nám to dodá, tak k dokončení prvního rektoru nedojde dřív jak v roce 2030.

Takže "chytré" řešení = pálit plyn v uhelných elektrárnách s účinnosti kolem 40 %. Plyn se má pálit v paroplynkách s účinností 58 %. Čili řešení je neekologické a neekonomické. Toto už probíhá, viz elektrárna Tisová (300 MW), elektrárna Vřesová (2x220 MW) a další se postupně připojí, jinak je emisní povolenky utlučou. Místo ukončeného Prunéřova je v plánu paroplynka o výkonu 1000+ MW....

A co je na tom nejhorší? Jaderné elektrárny - ruské, jaderné palivo - ruské, zemní plyn - ruský,... Za pár let budeme v ruské energetické pasti.
6. 12. 2020 10:23
Proč ne
Doma uz auto s motorem mam, klidne si nejaky na elektro koupim, nebo hybrid. Kdyz mi z mega odmaznou 200tis tak to vezmu. Jeste lepe z ojetyho dve kila ze 750. Ale pocitam ze to hude almuzna a na verejny nabijecky dlabu, vcera sem četl zajimavej clanek testu id3 na vzdalenost 1000km pres republiku po dalnici a vyuzivali nabijecky a prumer je vysel 2kc na kilometr. Tvl ja porad zil v domeni ze se elektro vyplatí 😁 to na benzinu dvoulitru se spotrebou 6,5 litru jsem na tom líp. Takze elektro jedine sosat doma, ale vis jak, lidi nakoupi elektro a oni ty ceny elektriny vosolí i doma a jsi tam kde si byl.
Rozbalit vlákno
22
Avatar - rohYpnol
6. 12. 2020 10:28
Re: Proč ne
Mi odmažkou dvě kila???

Kde myslíš že se ty peníze berou?? Ty peníze sem někdo posílá z vesmíru?? Ne, dotace to je prostě svinstvo!!!
Avatar - Ozzman
6. 12. 2020 11:53
Re: Proč ne
Protože to zlý superpadouch Euroúředník rozhodl ! bububu Rohypnole :D
Avatar - rohYpnol
6. 12. 2020 12:00
Re: Proč ne
Euroúředník navrhuje spoustu 3,14ovin. Bohužel systém je nastavený tak, že stát se musí těmto svinstvům aktivně bránit, jinak mu ty sra*ky vnutí!!!

Ano, máš pravdu v tom, že jsme se tomu mohli bránit. Jenže takto to nefunguje. To by totiž politik musel nebýt neschopný/všehoschopný zm-rd :-!
Avatar - Ozzman
6. 12. 2020 12:03
Re: Proč ne
Nahoře jsem ti vysvětlil, že je to o rovnováze 3 subjektů, kteří by bez sebe nemohli koexistovat. Pokud chceš někoho vinit, asi bych začal voliči, protože oni chtějí eko a oni kupují dále a dále tato auta.
Avatar - rohYpnol
6. 12. 2020 12:10
Re: Proč ne
Ne. Volič má možnost volby z toho co je. A hlavně - trendy neurčují politici, ale evkoprká komise!!! Politikovi je tedy něco předkládáno. A protože je politik takový s*áč jaký je, tak to celé jde kam? No přece do ***!!! :-(
Avatar - Ozzman
6. 12. 2020 12:16
Re: Proč ne
Evropská komise se řídí tím, aby se zalíbila svým voličům, lidi se zajímají o ekologii, tak se tomu vše přizpůsobuje, to je celé... ty nedokážeš pochopit, že to co si myslíš ty, si nemyslí většina..

Volič má možnost volby, nevolit tyto lidi, nebo nekupovat tyto výrobky, to by bylo ještě lepší, protože když nebude poptávka, nebude nabídka...
Avatar - twistedTSD
6. 12. 2020 12:23
Re: Proč ne
Tak evropskou komisi nikdo z nás nevolil. To je spíš takové odkladiště neschopných z národních politik.
Avatar - Ozzman
6. 12. 2020 12:27
Re: Proč ne
No tak, nepřímo jsme je samozřejmě volili.
Avatar - rohYpnol
6. 12. 2020 13:11
Re: Proč ne
NE. Eurokomisaři jsou zcela nezávislí – nesmějí přijímat instrukce od státu, ze kterého pocházejí !!!
Avatar - Ozzman
6. 12. 2020 13:27
Re: Proč ne
A kdo je tedy zvolil ? :D Jsou to zástupci naší vlády přeci :D
Avatar - rohYpnol
6. 12. 2020 14:00
Re: Proč ne
Vůbec netušíš jak funguje EU, kdo má jaké pravomoci a kdo koho volí :-! :no:
Avatar - Ozzman
6. 12. 2020 14:04
Re: Proč ne
Jo, já zapoměl EK dosadil Soroš a reptiliáni...
Avatar - rohYpnol
6. 12. 2020 14:11
Re: Proč ne
Nedělej ze sebe zbytečně pitomce.
Avatar - Ozzman
6. 12. 2020 14:12
Re: Proč ne
Promiň, jdu si přeměřit banány úhloměrem :D
Avatar - rohYpnol
6. 12. 2020 14:22
Re: Proč ne
Nemusíš sem psát výsledek měření svýho banána :-!

Ale varuju tě, jestli zjistíš II.jakost tak si za to můžeš sám :-[]
Avatar - Blue Sun
6. 12. 2020 12:17
Re: Proč ne
A Evropská komise je co? Taky jen další politici. Panejo, ty jsi vážně nekonečný magor, to už je na léčení.
Avatar - rohYpnol
6. 12. 2020 20:23
Re: Proč ne
:-[] :-[] :-[] vůbec nevíš která bije :-[] :-[] :-[]
Avatar - Blue Sun
6. 12. 2020 21:06
Re: Proč ne
Tak určitěěěě... :-D :-D
Avatar - twistedTSD
6. 12. 2020 12:19
Re: Proč ne
To je jedno, jestli euroúředník nebo babišúředník. Dotace jsou svinstvo.
Avatar - Ozzman
6. 12. 2020 12:22
Re: Proč ne
Nejsou, jsou potřebné.... ale dost propastný je rozdíl mezi tím, jak se dotace "ohýbají" dnes a tím, jak by to mohlo a mělo být, aby dotace pomáhaly k rozvoji společnosti.
Avatar - twistedTSD
6. 12. 2020 12:23
Re: Proč ne
Možná v některých velmi specifických oblastech. Ne v automotive.
Avatar - kwak
6. 12. 2020 11:15
"čistou mobilitu"
A kde vezmou čistou energii, jak zajistí ekologickou likvidaci baterií případně jejich recyklaci ?
Až tohle bude realita budeme se dál bavit. 8-)
Rozbalit vlákno
1
7. 12. 2020 07:28
Re: "čistou mobilitu"
Tak na tyhle otázky není těžké najít odpověď. Energie z OZE je realitou a recyklace bateriíí není nic nového.
6. 12. 2020 11:17
Dotace na EV?!!
Dotace na EV jsou od počátku naprosto špatný a absurdní nápad - přesouvají jen peníze všech daňových poplatníků k pár bohatým nadšencům, kteří si tyto pochybné hračky kupují. Pokud jsou zkratowozy skutečně tak skvělý vynález, jak ekoteroristé kdákají, jistě se na automobilovém trhu prosadí i bez dotací. A pokud ne, není jich žádná škoda!
Rozbalit vlákno
0
6. 12. 2020 11:40
Nevadí mi,
když stát použije smysluplným způsobem moje odváděné daně na fungující školství, zdravotnictví, sociální služby nebo na armádu či přiměřeně velkou policii. Ale jde mi silně proti srsti aby stát vyhazoval moje peníze na dotace elektromobilů, stejně jako na dotace slunečníků, větrníků, zateplování kozích chlívků, na pěstování toho či onoho nebo dotace do profesionálního sportu. To jsou černé díry v kterých zmizí jakékoliv peníze, které se tam nalejí bez jakéhokoliv efektu pro společnost a navíc, a to je možná nejhorší, zcela pokřivují volné tržní prostředí takže z ekonomiky, kde funguje soutěž o to kdo vyrobí lepší výrobek pro spotřebitele se stává ekonomika, kde se prakticky soutěží jenom o to, kdo získá více dotací a více si nakrade. Výsledky takového systému známe velmi dobře, vládne nám zde garnitura, která si na dotacích postavila veškeré své podnikání, které by se jinak bez dotací okamžitě zhroutilo. Takže nevidím jediný důvod proč podporovat úchylné vize na dotování další komodity a tím podporovat toto zvrácené pojímání ekonomiky.
Rozbalit vlákno
12
Avatar - rohYpnol
6. 12. 2020 11:44
Re: Nevadí mi,
100% souhlas :yes:
Avatar - Ada je zase tady
6. 12. 2020 12:07
Re: Nevadí mi,
až na tu armádu... :no:
6. 12. 2020 13:31
Re: Nevadí mi,
To jako že bychom měli naší armádu zrušit a učinit tak náš stát zcela bezbranným?! Když byly povodně nebo teď při útocích čínské chřipky ti byli naší vojáci dobří, ne? Přemýšlejí prosím trochu Ádo, než tady takovou "komoušskou perlu" vypustíš! Jinak pacifismus je nejjistější cesta k válce, to bys měl vědět!
Avatar - Ada je zase tady
6. 12. 2020 14:07
Re: Nevadí mi,
POKUD BY tam bylo napsáno financování záchranných složek, hasičů a obecně ZSJ, ani nepípnu. Ale cpát prachy do armády, která slouží jako součást okupačních sil v zemích, kde pouze podporuje cizí zájmy - to považuji za odporné! :no:
6. 12. 2020 14:13
Re: Nevadí mi,
Naší vojáci tam nasazují kejhák v boji s radikálním islámem a terorismem a to jak v Asii, tak v Africe. Když tyto místa vyklidíme, islámský teror to tam okamžitě úplně ovládne a v mnohem větším nebezpečí pak bude i Evropa. Pokud nechápeš ani takto elementární věci, je mi tě líto... :-(
Avatar - Blue Sun
6. 12. 2020 14:40
Re: Nevadí mi,
Mně zase přijde odporné tvé shazování armády a ignorování faktu, že dělá mnohem více pro ČR, než jak se prezentuje v zahraničí. Ale chápu, komunista tvého ražení samozřejmě zahraniční účast nemůže ocenit.
Avatar - rohYpnol
6. 12. 2020 20:24
Re: Nevadí mi,
Podílíme se na zahraničních misích, aby nás armáda NATO nedokázala uchránit ani před běženci, jejichž jedinou zbraní je i-phone??? :-O :-O :-!

Tak to se vážně cení!!!
Avatar - Blue Sun
6. 12. 2020 21:08
Re: Nevadí mi,
Jsi nekonečně hloupý. Ochrana před běženci není prací armády, ale to by znalec mezinárodní politiky, jakým jsi ty, měl znát jako základ.
Jé, já zapomněl, ty o tom víš úplné h0vn0.
Avatar - twistedTSD
6. 12. 2020 12:34
Re: Nevadí mi,
:yes: Na jednu stranu nadáváme na Babiše, na druhou stranu některým přijde v pohodě financovat podnikání Nissanu nebo Fiatu a přispět sousedovi na Teslu.
6. 12. 2020 13:02
Re: Nevadí mi,
Vsadím se, že v okamžiku kdy u nás budou schváleny dotace na EV, tak časem zjistíme, že v tom Babiš bude zaháčkovaný. Myslím, že nyní jenom hledá cestu jak se napakovat třeba na výstavbě nabíječek a až ji najde, tak EV pro něj bude ta nejlepší věc pod sluncem a bude se dotovat jak o život. Dotace jsou pro Babiše špatně jenom do chvíle, kdy neví jak je dostat do své kapsy, v okamžiku, kdy tu cestu najde, tak bude klidně prosazovat EV a nabíječku "do každé rodiny".
Avatar - twistedTSD
6. 12. 2020 13:12
Re: Nevadí mi,
Ve fondu obnovy rozhodně zaháčkovaný je, ať už solárními poli místo řepky, nebo CO2 neutrální linkou na chleba.
6. 12. 2020 11:48
nafta
nafta se jen na spotrebni dani kazdy rok podpori 15mld oproti mnohem vice zdanenemu benzinu
od pristiho roku 21mld
a kdyz u poloviny pripoctes DPH ta to pristi roku bude 23mld
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ada je zase tady
6. 12. 2020 12:09
Re: nafta
A tak je to správné. Muzeální zážehové motory s nízkou kompresí mají výrazně vyšší emise CO2. Ten rozdíl ve spotřební dani je naopak příliš nízký!
Avatar - elektrikar
6. 12. 2020 11:52
Kocourkov
Zapomněli tam napsat, že tyto prostředky vládnoucí garnitura směřuje soukromým firmám, které si ve svém areálu "za plotem" za veřejné zdroje postaví nepřístupné rychlonabíječky a tyto tam často bez jediného užití stojí jen proto, aby je po konci udržitelnosti (obecně desítky měsíců) mohli prodat. Často tak není ani dostatečný příkon, protože toto nikdo nekontroluje. Stejně tak auta, ty zase dají někomu do nájmu. Prostě bordel na ntou. :-(

Přitom zcela logicky - chces dotaci na rychlonabijecku? = 24/7 verejne pristupna s jednorazovou platbou bez registrace a pomoci platebni karty

A zadne soukrome arealy 24/7 zamcene.

Nebo muzeme pokracovat 175 kW ultrafast nabijeckami za radove milion korun, ktere ty paka za dotace stavi v obchodnich centrech otevrenech od 10 do 22h.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Ada je zase tady
6. 12. 2020 12:11
Re: Kocourkov
jen to ukazuje na to, jak nesmyslný trend celá ta elektromobilita je
6. 12. 2020 16:24
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
6. 12. 2020 12:00
podpora elektromobility ohrozuje agrofert
od letoska EU nestanovuje povinnost primichavat bioslozku do nafty a benzinu.
cil snizit CO2 z dopravy zustava.
to jde dosahnout treba alternativnimy palivy, nebo elektromobilitou.
podpora elektromobility by vedla k tomu, ze by se mohl snizit podil bioslozek v benzinu a nafte, cimz by klesl zisk agrofertu, kterej StBak babis nevlastni.
nove poslanci za StBaka dokonce navrhuji zvysit podil bioslozky v benzinu na dvojnasobek.
StBak se samozrejme tvari, ze o nicem nevi
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Ozzman
6. 12. 2020 12:07
Re: podpora elektromobility ohrozuje agrofert
:yes: :-[]

Jo, tak to je...nedohodil si nááhodou od státu nějakou další pobídku na přimíchávání biosložky do nafty na pár let dopředu, kdy to už celá EU přestala dělat? To bude ještě pár let platit ne? Už si to přesně nepamatuji...
6. 12. 2020 12:10
Re: podpora elektromobility ohrozuje agrofert
v 2015 a 2019 si v parlamentu prohlasoval prodlouzeni
Avatar - Ozzman
6. 12. 2020 12:18
Re: podpora elektromobility ohrozuje agrofert
Jo, to jsem myslel... drží si to zuby nehty... kdyby měl delší prsty, bude se diesel podporovat v celé EU na úkor všeho, protože je to byznys, ale tam mají prsty jiní borci jiného kalibru...
Avatar - Ada je zase tady
6. 12. 2020 13:10
Re: podpora elektromobility ohrozuje agrofert
Připrav se na to, že k tomu dojde. Budoucností EU jsou auta s dieselem - ale na ruský CNG. :D
6. 12. 2020 16:26
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barrichello
6. 12. 2020 16:52
Re: podpora elektromobility ohrozuje agrofert
Je čas na diktátorství. Přizveme Filipa Turka a společně obrátíme chod dějin. :yes:
6. 12. 2020 18:35
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
6. 12. 2020 14:12
Motory
A ty co nechteji elektrinu, chcete ty moderni motory s filtrama dpf a pod? Nebo chcete stary, kterejm odchazeji vnitrnosti? Ja jen, ze dnes sem jel s mladym, tlacil sem ho na trikolce po chodniku, a ***i k nam parkovalo vybrakovana stara audi q7 a mozna zrovna reneroval nebo nevim ale smrdelo to jak bolava noha a to co slo z vejfucků nevypadalo hezky, modro černo šedivý a vejfucky presne ve vejsce mladyho hlavy..
Rozbalit vlákno
21
6. 12. 2020 14:20
Re: Motory
Samozřejmě, že je třeba maximálně podporovat prodej nejmodernějších spalovacích vozů s minimálními emisemi! Evropské vlády už dávno měly vyhlásit šrotovné, které by pomohlo nejen ovzduší a průměrném stáří vozového parku, ale i automobilkám, bezprecedentně postiženým coronavirem... Náš stát by taky měl zásadně zpřísnit emisní kontroly. Klidně bych je nařídil jednou ročně pro každé auto. A taková ta prasata, kterým jejich staré diesely kouří jak tovární komín, by měly odchytávat přímo ve městech speciální hlídky dopravní policie s patřičně vybavenými civilním vozy. A kdyby zjistily třeba vybouraný nebo deaktivovaný filtr pevných částic, dával bych za to exemplární pokuty třeba ve výši 100 000 Kč!
Avatar - Blue Sun
6. 12. 2020 14:41
Re: Motory
A to ti nevadí, že ty moderní motory jsou vnucené evropskými normami? Vždyť to přeci taky spáchala ta zlá EU, která výrobcům nařizuje, co mají plnit.
Jasně, já vím, to je spalovací motor, u nich je to v pořádku. Arese a přehlídka pokrytectví v plné kráse.
6. 12. 2020 16:27
Re: Motory
Tlak na vyrobce, aby investoval do vyvoje a emise snizoval je v poradku, ale musi mit realne zaklady a nemel by ohrozit soukrome podnikani, na kterem maji zavislost nektere staty - jedna se o miliony zamestnanych a miliardy eur na danich atd. Tohle vsechno je v ohrozeni s normou Euro7 o ktere nerozhoduji odbornici napric odvetvim, ale skupina lidi odtrzenych od reality. Korunu tomu nasadi urednici, kteri po jednani nasednou do sluzebnich A8 s modernin naftou pod kapotou a nekolikrat v mesici cestuji letadlem.
Avatar - Blue Sun
6. 12. 2020 16:46
Re: Motory
To jsou kecy. Stejné pokrytectví jako u Areseho. Stejně se brečelo u Euro 5 a Euro 6, jak ty normy neodpovídají možnostem, jak to bude drahé, a jak je to bezdůvodné. Ale to už jste všichni úspěšně zapomněli.
A co se týká zaměstnané a daně, tak samozřejmě nic v ohrožení není, pro to neexistuje jediný důkaz. Jediné, co je ohrožené, jsou bezpracné zisky výrobců, kteří pořád doufali, že něco "ukecají". A jestli myslíš, že normu Euro 7 vymysleli lidé "odtržení od reality", tak jsi taky naprosto mimo.
Avatar - Barrichello
6. 12. 2020 16:51
Re: Motory
Euro 7 je naprosto likvidační pro benzínové a naftové motry, žádný motor jí nedokáže splnit.

Co tu chceš dál okecácat, prounijní kašpare?
Avatar - rohYpnol
6. 12. 2020 17:47
Re: Motory
No takhle. Euro 7 podle mě bude likvidační pro čistě ICE. Takže to vyvolá opět oyeb emisních tabulek v podobě PHEV který budou vykazovat zázračné tabulkové spotřeby 1,5 l. Akorát ta realita bude opět úplně jinde...

Jinými slovy - opět vůbec nejde o ekologii. Jde jen o to tabulkově se tvářit, jak hrozně moc chráníme budoucnost našich dětí, kterou však reálně totálně kur*íme tím, jak si na tyhle alibistický EV sra*ky půjčujeme peníze našich dětí!
6. 12. 2020 20:37
Re: Motory
Plug-in hybrid to ma spatne uplne stejne jako spalovak, protoze bude meren i spalovaci motor, ktery logicky normu nesplni.
Avatar - rohYpnol
6. 12. 2020 20:39
Re: Motory
Nevím jaká podoba nové normy bude nakonec platit. Teď stále platí PHEV = CO2 oyeb :-!
6. 12. 2020 19:48
Re: Motory
Nikoliv, to jen ukázka tvého ubohého dogmatismu, že dotace zasluhují jen běžně neprodejné elektroplečky. O úsporná spalovací auta totiž mají běžní lidé skutečný zájem, jen na ně leckdy nemají dost financí. Zároveň by se dostaly že silnic ty největší šroty se skutečně vysokými emisemi a mizernou bezpečností. No a evropskému automobilovému průmyslu by to v této šílené covidové době skutečně pomohlo!
Avatar - Ozzman
6. 12. 2020 14:53
Re: Motory
Šrotovné by nepomohlo, nebo né takové, které je reálné.

Pokud by si jim přispěl třeba 10-20 % z ceny, motivuješ tím možná hrstku lidí, která stejně plánuje vyměnit své auto za něco novějšího a takhle by si místo 2-3 letého auta koupila to nové. Otázkou je, jestli z ekologického hlediska je rozdíl 2-3 leté auto a to nové, myslím, že ne.

Ty, kteří jezdí starými auty v hodnotách do 100 tisíc by takové šrotovné určitě nemotivovalo. To by si jim musel dát tak 50% a více a i tak by za 100 tisíc nekoupili vlastně nic moc nového. Protože kdo má 100 na auto, málokdo dá pak dvojnásobek, aby jezdil základní Fabií.
Avatar - rohYpnol
6. 12. 2020 17:57
Re: Motory
Opět nemáš pravdu. Určitě jsou i takové případy jak popisuješ. Ale rozhodně to není dogma.

Kdybych už nutně měl přistoupit na dotační politiku, tak opravdu pokud by někomu skutečně šlo o reálné emise, tak by opravdu přišel se šrotovným.

A to šrotovné by nejlépe bylo nastavit tak, že např. vozy horší jak EURO4 by šly do šrotu, zatímco EURO 5 a 6 by šly klidně do dalšího prodeje (co je ekologického na likvidaci relativně moderního vozu, který další roky může sloužit a který někomu může nahradit jeho EURO3...).

Výše dotace by pak záležela na tom, kolik EURO norem "přeskočíš". Tedy nejvyšší dotace by směřovala pro ty, co přejdou z EURO1 na EURO6d. Těm co by přešli z Euro 5 na Euro 6 pak nejnižší dotace.

Tímto by šla podpora skutečně tam, kde je třeba a má smysl. Přispět jednomu EV vypatlanci na jeho zázrak statisíce je naprosté vyhazování peněz. Místo jedné dotace v řádu statisíců mohlo být třeba 10 podpor na výměnu Euro5 za Euro6d, což by znamenalo na trhu ojetin 10 moderních vozů s nižšími emisemi, které si běžný člověk skutečně může dovolit!!!
Avatar - Ozzman
6. 12. 2020 18:27
Re: Motory
Ty si vzane myslíš, že kdyby si dal lidem třeba placbu 50 tisíc srotovneho na nové auto, tak v našich končinách by to zahybalo trhem? Ty nejméně ekologické auta jsou právě ty nejlevnější, vždyť se podívej kolik je průměrná cena ojetiny, myslíš že tohle lidi by si šli pro Fabii za 300 namísto 350??
Avatar - Blue Sun
6. 12. 2020 18:45
Re: Motory
Aspoň vidíš, jaké je jeho povědomí o chodu světa a situaci lidí. Nehledě na ignorování faktu, že o elektrická auta je na tom nenáviděném "západě" prostě zájem, ať dotace jsou či nejsou.
Avatar - rohYpnol
6. 12. 2020 19:24
Re: Motory
Ano. Světe div se, ale třeba Sandero i po zdražení z důvodu financování EV nesmyslu je v dobré výbavě někde za 240 t. Takže s dotací bysme se dostali na 190. A to už je cena, kde normální člověk začne zvažovat, jestli ojetinu, která ho bude stát další peníze a kolem které bude běhat, nebo nový vůz bez problémů. Logan MCV není o moc dražší a tam už se bavíme o rodiinné alternativě.

A hlavně znovu - pro mnohé by třeba dotace 20, 30 tis. byla tím impulzem pro výměnu Euro5 za Euro 6d. Vždyť na co čekat, když stát mi teď přispěje, navíc auto půjdou s cenami jen nahoru...

Takže ano, jsem přesvědčený, že dotační politika tohoto typu by měla aspoň nějaký smysl.
Avatar - Ozzman
6. 12. 2020 20:55
Re: Motory
Rohypnole, vyjdi ven mezi lidi a zeptej se jich, co by si za 190 tisíc koupili za auto, jestli nové Sandero, nebo cokoliv jiného lepšího a ojetého.. žiješ ve světě své fantazie :D Většina našich spoluobčanů to vysolí radši za ojetou Ofci, to je statistika chlape..
6. 12. 2020 20:55
Re: Motory
Dotace 20tis je asi jako běžná sleva na auto.
Avatar - Blue Sun
6. 12. 2020 21:09
Re: Motory
Tyvole... většina lidí kupuje auta v ceně kolem sta tisíc, stopade jako limit, a ty tu operuješ částkami kolem čtvrt mega. Máš vůbec už občanku, nebo ti je třináct?
6. 12. 2020 21:57
Re: Motory
No pořád mnohem lepší, než tu operovat s EV s cenou 800 000-1000000 Kč, které normální lidé ani nechtějí, nemyslíš? :-[]
Avatar - Ozzman
7. 12. 2020 06:22
Re: Motory
Nechtějí, protože na ně nemají, to je dost velký rozdíl.


Mít miliony na účtě, tak si EV do Prahy pořídím taky, protože se to prostě vyplatí.
7. 12. 2020 07:32
Re: Motory
Zakladní problém je nepochopení co se dotuje. Ve finále se nedotují ani tak auta, jako přechod výrobců na jinou technologii.
6. 12. 2020 14:57
Re: Motory
Takže jde spíš o to, že si v ČR neumíme udělat pořádek. Jinak likvidační pokuty není nic co bych považoval za prospěšné.
6. 12. 2020 14:47
V čí prospěch?
Má Evropa ropu? Nemá. Takže jestli chce být energeticky nezávisla co musí udělat? Poradit si bez ropy.
Každým projetym litrem paliva mizí ekonomiky peníze bez návratu. Jedná se jen v ČR o desítky miliard ročně. Podporovat nezávislost na ropě je věc co se vyplatí.
Rozbalit vlákno
20
Avatar - Blue Sun
6. 12. 2020 14:57
Re: V čí prospěch?
Evropa má ropu, v Norsku. Ale je jí tak málo, a tak kvalitní, že nemá smysl tuhle ropu pálit v autech. Ropu těžíme dokonce i v ČR, ale opět je to ropa, u které by pálení v autech bylo pomalu trestné.
6. 12. 2020 14:59
Re: V čí prospěch?
Tak v případě ČR jde opravdu o malé zdroje. Ale třeba lithia máme snad nejvíce v Evropě.
Avatar - Blue Sun
6. 12. 2020 15:15
Re: V čí prospěch?
Jo, ale s tím, jak se vyvíjejí baterie, toho lithia je potřeba čím dál méně. Takže je otázka, zda se těžba vůbec vyplatí.
Avatar - Barrichello
6. 12. 2020 16:53
Re: V čí prospěch?
Takže budeme v ČR dělat měsiční krajinu těžbou lithia? Bravo soudruhu, bravo.
Avatar - Barrichello
6. 12. 2020 22:04
Re: V čí prospěch?
Znovu opakuju, kdy jdeš před čínskou ambasádu řešit tohle?

https://www.lidovky.cz/…_firmy-trhy_tesa
7. 12. 2020 07:50
Re: V čí prospěch?
Tady jde trochu o tvou představu. Např. u toho amazonského pralesa jde o těžbu cca 1% rozlohy (podle mne i to je dost), takže je docela pochopitelná námitka Brazilců, že my si tady jezdíme ve spalovákách s klimatizací a nechceme se uskromnit a chceme aby zastavili to co jim dává alespoň základní obživu.

Stejně tak tajga, rozhodně to problém je, ale doporučuju se podívat na údaj jako 80% odlesnení jsou požáry, a rozlohu sibiře.
Avatar - Barrichello
8. 12. 2020 16:00
Re: V čí prospěch?
Ted jde o ty oficální údaje, kdy čínan koupí 10 hektarů lesa a skutečnost, kdy místo 10 hektarů vytěží ilegálně 45 :-)

Tyhle údaje si zkus sehnat :-)
Avatar - twistedTSD
6. 12. 2020 15:01
Re: V čí prospěch?
Klidně podporuj a třeba si založ solární farmu, která ty miliardy vydělá.
6. 12. 2020 15:06
Re: V čí prospěch?
Nerozumím tomu co chceš říct. Tohle je zase X věci v jedné hromadě.
Avatar - Barrichello
6. 12. 2020 16:56
Re: V čí prospěch?
1) Milý soudruhu, Evropa ropu má, Norsko, Rusko atd.

2) Poradit si bez ropy znamená být závislá na Asii, Rusku a Africe co se týče surovin potřebných na větrníky, fotovoltaiku a EV plečky, protože nikl, kobalt, měd, vzácné kovy, ocel, cement atd Evropský sojuz NAPROSTO MASIVNE kupuje odtamtud, což si nám zapoměl říct, pokrytecký demagogický LHARI!!!!!
Avatar - rohYpnol
6. 12. 2020 18:01
Re: V čí prospěch?
Zvláštní že absolutní závislost Evropy (nejen) ve spotřební elektronice na Číně, Koreji, Vietnamu a Japonsku těmhle zelenomamr*ům vůbec nevadí... :-!
Avatar - Blue Sun
6. 12. 2020 18:24
Re: V čí prospěch?
Absolutně? A Bosch, Philips, Electrolux, Zanussi... to jsou snad asijské značky? Nejsou, co? Zato ty jsi d€bil.
Avatar - rohYpnol
6. 12. 2020 20:30
Re: V čí prospěch?
Ano, notebook, tablet nebo mobil značky Zanussi... :-[] :-[] :-[] :-[] :yes: :yes:

Nééé, už fakt přestaň!!! Ta tvá blbost je zničující :-[] :-[] :-[]
6. 12. 2020 20:52
Re: V čí prospěch?
Nic z toho není strategická surovina kterou jednorázové palime a vyvadime za to peníze z ekonomiky.
Avatar - Barrichello
6. 12. 2020 22:06
Re: V čí prospěch?
Dřevo, měd, nikl, kobalt, vzácné kovy, lithium atd nejsou strategické suroviny, které jednorázově čerpáme....Aha, tak to jo. A vůbec za ně nedostávaj peníze Rusko, Afrika a Asie. Ani za komponenty z nich vyrobené (zejména Čína).
Topit hodláš čím? Větrníkem na zahradě a fotovoltaikou na střeše, nejlépe takhle v listopadu kdy je do 12:00 mlha a v 16:00 tma, hahaha

https://www.lidovky.cz/…_firmy-trhy_tesa
7. 12. 2020 07:34
Re: V čí prospěch?
Jen taková malá otázka. Najdeš rozdíl mezi ropou na spálení a třeba mědí ve vodiči?
Až tohle pochopíš můžeme řešit tvé další neznalosti.
Avatar - Barrichello
8. 12. 2020 16:03
Re: V čí prospěch?
Až se budou všechny věci recyklovat jak myslíš a nebudou končit tím, že je někde zahrabe pod zem nebo budou hnít někde 30 let v ohradě bez užitku, tak to bude super a můžem pokračovat v diskuzi.

V reálu to takhle nefunguje :-)
Avatar - Barrichello
6. 12. 2020 23:31
Re: V čí prospěch?
Pozdravuje tě Dana Drábová, cituju " Rozumíte mladým lidem, když protestují kvůli změnám klimatu?

Spíše bych se, kdybych k tomu měla příležitost, pokusila vysvětlovat, že změny klimatu nastanou. To, co je třeba dělat, je uvažovat o tom, jak se na ně adaptujeme, tak aby nám to způsobilo co nejmenší potíže a škody. Změnám klimatu nezabráníme. Můžeme samozřejmě omezit náš podíl na tom, jak se planeta ohřívá. Že tam nějaký je, je nesporné, jak je velký, nikdo neví. "

Tak to myslím vystihuje vše
Avatar - Blue Sun
6. 12. 2020 21:11
Re: V čí prospěch?
Aha, a najednou už se jedná jen o mobily a notebooky. Jako vždy, když tě usvědčím ze lži, tak honem rychle uděláš takové podmínky, abys z toho nevyšel jako absolutní k0k0t.
Omlouvám se, těch třináct jsem přecenil. Jedenáct bude reálnější.
Avatar - Barrichello
6. 12. 2020 22:07
Re: V čí prospěch?
95% produktů těchto značek je vyrobeno v Asii.
Avatar - jozephko
6. 12. 2020 19:28
Je to veľa alebo málo?
Je 30 miliard korún veľa alebo málo? Slovensko pred 10 rokmi zaplatilo presne 30 miliárd korún za záruky za pôžičku Grécku, ktoré Grécko samozrejme nikdy nesplatí. A navyše má dnes znovu dlhy a väčšie ako pred tými 10 rokmi.
Takže tých 30 miliárd je veľmi dobrá investícia do budúcnosti. Zostanú v Českej republike a o 10, max. 15 rokov sa ľuďom vrátia v podobe podstatne nižších nákladov na prevádzku áut.
Zdá sa vám to utópia? Pred 25 rokmi stála minúta telefonovania do Austrália vyše 100 korún. Dnes to môžete realizovať v podstate zadarmo (internet a mobil má teraz v podstate každý).
Alebo internet? Pred 20 rokmi bola absolútna špička DLS linka 2 x 64 kbs :-) a v Nemecku stála asi 100 mariek - vtedy 1800 korún mesačne.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - rohYpnol
6. 12. 2020 20:32
Re: Je to veľa alebo málo?
Ne nevrátí.

Jsou to úplně stejně vyhozený peníze jako to Řecko. Zůstanou tu jen hyzdící mohlyly opuštěnýcha nevyužitých EV dobíjecích stanic.
Avatar - Blue Sun
6. 12. 2020 21:12
Re: Je to veľa alebo málo?
Jen proto, že tobě se to nelíbí, to neznamená vyhození peněz.
6. 12. 2020 22:02
Re: Je to veľa alebo málo?
Buď v klidu, to se nelíbí naprosté většině normálně, neekoteroristicky uvažujících lidí! :-) :yes:
Avatar - Blue Sun
7. 12. 2020 07:51
Re: Je to veľa alebo málo?
Akorát ti lidé tvoří asi tak půl procenta populace, takže těch pár křiklounů už nikoho nezajímá. :-D Akorát oni si pořád myslí, že jsou ti nejdůležitější, a bez nich se svět zhroutí. :-D
Avatar - Katikakus
7. 12. 2020 11:59
Opet..
..diskuze plna ekonomickych diletantu a tupcu, co nedavali pozor ani ve fyzice na stredni.
Dotace, obzvlast na technologii, ktere prinasi nevyhody a horsi uzitne vlastnosti, aby se nasilu protlacila, jsou cire zlo.
Rozbalit vlákno
0