.... jako takhle, číst si v této zemi že "v příštích letech plánujeme" je dokonalá ztráta času.... budou volby, může nebo nemusí tam být nová vláda.... tahle aktuální přežívá doslova ze dne na den, koncepci má naprosto nulovou, ostatně to ani není jejím hlavní úkolem - ten je udržet u moci estébáka, podojit stát a neskončit ve vězení....
Realita Česka ohledně čisté mobility je takováto:
1) dotace na EV auta naprostá nula - vloni to bylo 100 mega nebo kolik, pro příští rok to ještě sesekali protože se musí šetřit.... :D:D:D (jako není problém rozdat 15mld důchodcům ale když se dá ušetřit 20 mega na EV autech tak je to důležitá součást úsporných opatření :D:D )
2) vypapírovat dotaci na EV auto je tak složité, že si musíš najmout agenturu.... kdybych chtěl do firmy koupit jednu posr*anou Teslu tak to jako jednatel nezvládnu vypapírovat..... 8-s
3) pro příští rok si snižujeme spotřební daně na naftu.... když jsem před pěti lety koupil první auto na CNG tak CNG stálo 23 Kč/kg a nafta přes 30 za litr.... Dnes stojí CNG 28 a nafta 25 nebo kolik :-[]
Takže tolik k reálné podpoře alternativní mobility v Česku.... osobně mě to štve, na druhou stranu žádné dotace po státu nechci, umím si to vyřešit i bez žebrání o státní peníze.... ale ať se tento ubohý stát aspoň netváří že něco dělá, to je totiž naprostý výsměch..... :no::no::no:
BTW - to "zlevnění" nafty je fakt výsměch. Ale co už, alespoň se ještě více vyplatí tahat diesalgate-ové ojetiny po německých důchodcích... ČR rulez, estébákům zdar a hlavně - myslet zeleně!
Stat asi nekouka par osobaku co tankuji par litru ale tisice kamionu, ktery na jednu plnou nadrz prejedou celou evropu a samozrejme natankuji tam kde to je nejvyhodnejsi. Levnejsi cena tak muze delat za vyssi zisk nejen ze spotrebni dane a DPH, ale i v dani z prijmu zainteresovanych osob. Kdyz nemas cisla nemuzes tomu rozumet.
To máš samozřejmě pravdu a chápu to. Ale to, že se s tím svezou statisíce majitelů dieselových OA je prostě fakt. A rád bych slyšel relevantní vysvětlení proč bych já, coby majitel moderního benzínového vozu, měl odvádět daň vyšší - to je případ pro Chocholouška.
Výraz "moderní benzínový vůz" je oxymoron. Benzínový vůz nemůže být moderní, protože používá muzeální technologii, která se vyznačuje mimořádně nízkou energetickou účinností a vysokou produkcí CO2. Takový vehikl by již dávno měl být sešrotován.
Snížení spotřební daně na naftu le správným ekologickým počinem: čím více dieselů bude v provozu namísto tragicky zastaralých benzínových vozů, tím méně emisí skleníkových plynů se dostane do ovzduší.
Ne, Ádo, respekt. Vydržet déle než dekádu psát ty tvoje plky, to je na nějaké spešl vyznamenání. Od našeho pana presidenta, ten je v tom taky moc dobrej.
Už taky pomáháš Ádovi hledat ten "moderní" diesel, který je schopen jezdit za nižší spotřebu( když tvrdíte, že má lepší účinnost ) než benzínovej motor v C/D segmentu? Ukaž mi jeden jediný moderní diesel, který pojede mimo město za 3,5l a ve městě za 4
Ještě jsi mi neukázal ten tvůj "moderní" archaický diesel, který by zvládal v C/D segmentu jezdit mimo město za 3,5 a ve městě za 4. https://moje.auto.cz/?…
Zatím jen ukazuješ, že ten diesel je opravdu archaický a má dost nízkou účinnost.
... já nepíšu že to stát má dělat..... píšu jen že se tváří že má nějakou koncepci a že to je nesmysl.... a zároveň píšu že stát ZVYŠUJE spotřební daně na CNG a SNIŽUJE ty samé daně na naftu, takže se chová totálně neekologicky.... prostě parta zmr*ů....
Realita je, že to nikdo nekupuje a sou to sny olizovačů plakátů.
Ze fosilních amerik s V8, který tu krom nadšenců nikdo nekupuje protože to žere i trávu kolem cesty a nejsou na to díly se prodá víc? Nebo že ruský Lady se přes šedej dovoz se prodá 7x tolik? A že v ojetinách je víc lidí co chtěl Rolls Royce než Teslu. Dost trapný pro Teslu vid i pro zdejší neomarixisty a elektrofanatiky, že ta snaha nepadá jaksi na úrodnou půdu....HAHAHA
Tak dotování nafty je čistě další z kšeftů Andrejka.
Blábol vlády:
"nafta zlevní, dopravcům pomůžeme v konkurenci"
Co vláda chtěla vlastně říci:
"Andrejko potřebuje dál pěstovat řepku, tak držte hubu a po chybějících 6 mld v rozpočtu vás nic není"
Holt duté kebule ho volit budou ať dělá jednu levotu za druhou. Jeho tupé stádo mu hlasy dá zase. Že přes ČR jezdí hromada dopravců, kteří nejsou z ČR, to je asi fuk. Těch 6 chybějících mld se natiskne.
Stát pod Babišem absolutně rezignoval na jakoukoliv ekonomickou odpovědnost. Vyhazuje peníze tak neskutečným způsobem, že to snad ani není možné. A tady se chystá další vyhození peněz za absolutní nesmysl... Nikdy bych nevěřil že to řeknu, ale svým způsobem "zlatý kalousek"...
Představa našich politiků je opravdu dechebroucí. Do r. 2038 uzavření těžby hnědého uhlí, které tvoří cca 40% podíl na výrobě elektřiny. Vedle toho tu máme konec životnosti jaderné elektrárny, a nová není ještě ani na papíře!!! Přitom jen přípravné a projekční práce jsou cca 10 let!!! Do toho je třeba počítat s protesty a žalobami ekofašistických spolků, takže EIA a další rozhodnutí pravděpodobně skončí u soudu...
A vedle toho, aniž by stát měl jakoukoliv představu o tom, kde vyrobit elektřinu, tady bude házet peníze do ohně a pálit je na nesmyslném projektu EV mobility??? Tvl to je FAKT síla...
Neboj, dyť on vím že v té době tady už nebude ;-) Jsou to jen cancy.
Jinak - EV nebo i plug-in hybrid je super, pokud máš kde dobíjet (doma, v práci). Pro jednu, čím dál větší skupinu obyvatel - tzn. městská střední či vyšší střední třída, se to fakt nevyplatí. Vozidlo s tímto pohonem se mi vyplatí až tehdy, když bude u každého parkovacího místa v mém okolí nabíječka. Ačkoli - při dnešních cenách tohoto nabití (a trend zvyšování cen tu je) - zlatej benzín, max. hybrid. Nebo diesel, když nám sníží tu spotřební daň... ;-)
Taky fakt...
Dnes mi vychází nejekonomičtěji hybrid (pro můj způsob užívání vozu), ještě nedávno byla Corolla sedan v akci za slušné peníze.
No jo, ale pak jsem projel FoFo 1.0 mHev a ta nasr*ná beruška (rozuměj motůrek) pod kapotou - prostě ne, v případě aut mi výběr s kalkulačkou nejde. ;-)
nafta od pristiho roku spotrebni dani 9.95kc/litr, tedy 1kc/kWh.
v elektricke krome silovy a regulovany slozky platis 0.50hal/kWh na podporu OZE, coz lze prirovnat ke spotrebni dani.
tedy pripadnim zvysenim zdaneni elektriky o 0.50hal/kWh by se zadna katastrofa nekonala.
placas nesmysle
hYhY
hEhE
hOhO
hUhU
hAhAhA
Spotřební daň (vypůjčeno z wiki) se aplikuje obvykle tam, kde je cílem snížit prodávané množství zboží, jehož spotřeba je považovaná za škodlivou pro jednotlivce a/nebo pro společnost.
Kvůli tomu je u benzínu/nafty taková, jaká je. U elektřiny by asi taky mělo význam nějakou mít, ale s přechodem na čistější zdroje naopak ten legitimní důvod zmizí.
Hele, až si poposedneš, tak ti dojde, že tohle je přesně ten důsledek, že rozhodnutí o elektromobilitě neudělal nikdo od stolu a i náš stát bude přispívat automobilkám, přesně jak jsem psal v té včerejší diskuzi..... je smutné, že i dospělí lidí se nedokáží dát 1+1 dohromady...
Na to, že to takhle prostě lidi, tedy ta většina, která si léta volí své zástupce s těmito programy chtějí a automobilky si příjdou na své a nejsou žádnou obětí.
Lidi chtějí ekologii - automobilky vyrábět - politici chtějí spokojený lid a automobilky.
Lidi dostanou příspěvek na auto
Automobilka zase dostane pobídky na vývoj a ještě příplatek od státu na tyto ekoauta přes dotaci pro kupce.
Lidi dostanou co nikdo (resp. většina) vůbec nechce
Ale... euroúředník plní co si EK usmyslela, politik se může prezentovat jak chrání svět a kolik toho udělal a jak maká
Ve výsledku na tom vydělají jedině rozvojové země a Čína, která si koupí trosky evropského autoprůmyslu, vytěží její znalosti a přetvoří je ve vlastní HDP.
Příjde ti, že by automobilky strádaly ? :D Kdo myslíš, že dostane tuto dotaci doopravdy? Tebe to motivuje ke koupi a automobilky tak mohou každý vůz prodávat o +/- 200 tisíc dráž, to přeci skončí u nich ne ? Mnohé automobilky pak staví nabíjecí stanice, rozvíjí se tím nový sektor, nové servisy, výroba baterek... to vše je pro ně impulz k vývoji a rozvoji a navíc je to vlastně ještě státy dotováno!
Myslíš, že VW,PSA, Renault a další nemají své lobbisty u EK a že by byla EK tak hloupá a nechala si takto obrovské koncerny padnout? Kdo by jim vydělával ? :D Vůbec nerozumíš kapitalismu, měl by si zůstat u své komunistcké idealogie, tu máš zmáknutou perfektně.....
Probůh podívej se na to co se tu děje!!! Rekapitulace:
1) automobilky investují do dieselové technologie a tlačí do osobních aut diesely v takové míře, že se dostávají i do malých vozů primárně určených do měst
2) přichází emisní normy, které automobilky nejsou schopné plnit a plní je jen díky podvodům
3) přichází Tesla s EV, které má výrazný náskok co se EV technoligie týká před ostatními automobilkami
4) v této situaci EU/EK tlačí emisní limity nesplnitelné ICE vozy, automobilky musí platit CO2 výpalné...
5) aby toho nebylo málo tak předem schválený drakonický plán EV mobility se dále za pochodu zpřísňuje a boří daný plán za pochodu
...
Vážně máš pocit, že tohle si prolobovaly automobilky? Že vážně investovaly do dieselů, aby si je následně zařízli?? Vážně máš pocit, že bylo v zájmu automobilek nastavit emisní limity tak, aby je plnili jen podvodem?? Vážně máš pocit, že automobilky si prolobovaly okolnosti vedoucí k dieselgate?? Vážně máš pocit, že automobilky si prolobovaly diktát přechodu na EV v situaci, kdy konkurent Tesla je o ceĺý parník před nimi ve vývoji??? Vážně máš pocit, že automobilky si prolobovaly změnu nastavení emisních limitů nutící k přechodu na EV na pro ně výrazně horší termín (=že si samy automobilky dobrovolně zruší čas nutný na vývoj EV??)
Výrobci lokotiv vrazili v 19. století mnoho peněz do vývoje parního pohonu, myslíš, že by po vyčerpání všech možností chtěli vyvíjet něco jako elektrický či dieslový pohon?
Asi tak Rohypnole... to je pokrok, ten nezastavíme a automobilky se jemu přizpůsobují ke spokojenosti plebsu-politiků-zisku automobilek z inovací
Pokuty platí plebs a auta kupuje, dostane dotaci, je spokojen.
Hybrid má pro zákazníky také přeci uživatelské bonusy, nižší spotřebu a nerad to říkám, ale i se pak lépe dýchá.
Já mám rád naftu, opravdu jo, ale když jsem byl ve východní Evropě a šel ráno městě, kde se prohání dvacetlieté turbodiesly s vykuchanými filtry, je to docela hnus... takže je to jako s těmi lokomotivami, výhody to jistě nějaké má, minimálně pro velkou část populace. A když jim to ještě zadotuješ, jak jsem řekl na začátku, všichni jsou happy.
Elektrické lokomotivy opravdu NEBYLY bez dotací. Ve skutečnosti by bez státní podpory a státem řízené výstavby elektrifikovaných tratí nepřišly nikdy. Krásným příkladem jsou třeba USA, kde se vůbec nechytily, ačkoli by teoreticky měly být lepší. Ale ne, chybí státní zájem, který by to prosadil.
Ve skutečnosti se ani dieselové lokomotivy neprosadily samy od sebe, ale rovněž s podporou států, které v té době ovládaly železniční dopravu.
Ano. Elektrické lokomotivy BYLY bez dotací. A prosadily se z důvodu značných úspor proti dieselovým. A než zas začneš psát pí*oviny tak rovnou předejdu - úspory jsou realizovatelné právě proto, že vlak může být neustále napojen na trakční vedení.
Příklad USA dokazuje jaký jsi hňup. Je naprosto logické že zrovna tam se neprosadily, protože z důvodu rozlohy by elektrifikace všech tratí byla velmi problematická a velmi nákladná.
Spalovaci nebo elektricke motory nahradili paru, protoze nabizeli vice vyhod - minimalne mnohem mensi udrzbu, obsluhu zvladl jeden clovek a jsou schopne hned pracovat.
EV auta nenabizi oproti spalovaku zadnou vyhodu - jedine co jsem ochoten pripustit jsou snizeni emisi v mistech, kde jsou pravidelne kolony.
Prodeje EV aut tvori par procent a to je pouze diky dotacim. Skonci dotace, skonci prodeje.
"přichází emisní normy, které automobilky nejsou schopné plnit a plní je jen díky podvodům" a pak je najednou splnit šlo. A to je jen jedna z mnoha nelogičností tvého příspěvku.
A pořád ty cancy o Číně, která si to tu koupí... Leda kulové, prostě na to nemají. Ani nemají, co by tu mohli prodávat, a nebudou mít ani za deset let.
Ale oni samozřejmě někteří jedinci z řad politiků mají takové smýšlení, co plácá Rohypnol a snaží se tu a tam o nějakou extrémní ekozhovadilost, ale vždy to nějak vykrystalizuje do oboustranné spokojenosti zájmových skupin a politiků.. tak to funguje v kapitalismu od nepaměti od lokální po globální úroveň :)
:D:D Jééé a okurky rovné dle pravítka, žejo? :D:D:D Já čekal, kdy s tímhle příjdeš :D
Škoda, že s tímhle nemá EU vůbec nic společného, ale to by sis musel ověřovat informace.
Tohle je totiž záležitost odběratelů - řetězců, kteří chtějí jen hezké ovoce a zeleninu, protože zákazník si tu ošklivou nechce kupovat, s EU to nemá vůbec nic společného jen se vytvořily jakostní skupiny, právě na popud řetězců a obchodníků, ale tak.. nevolíš SPD? To by lecos vysvětlovalo :D
Ale tímhle si se totálně odkopal, už mi je vše jasné :D
To že to chce řetězec neznamená že to má být v nějaké EU normě. Platí smluvní volnost, co si řetězec stanoví do podmínek je na něm.
NAOPAK co spotřebitelé chtějí - stejnou kvalitu potravin A KONEC DVOJÍ KVALITY. Výsledek? ZAMÍTNUTO! = EK nehájí zájmy občanů EU, ale dělá si co uzná za vhodné.
Proč má EK řešit dvojí kvalitu? Na to stačí přeci naše země, kdyby chtěla... v Německu to funguje, mají zákony na ochranu svých spotřebitelů, u nás není vůle, protože řetězce mají silné lobby a problém je ,že řetězce mají většinou Německé majitele, takže se jim hodí naše trhy zaplavit levnějším vysokoobrátkovým zbožím, protože to češi stejně sežerou v akci...
Ten náš zmetek premiérskej, jemu se to hodí taktéž, on sám na náš trh dodává horší věci, než do Německa.
EU norma je vytvořena na nátlak řetězců, stejně jako to funguje s těmi auty, už to chápeš ? Něco si o tom přečti. To je to o čem celou dobu mluvím, EU funguje naprosto stejně, jako naše vláda, jako vláda Německa, jako jiného demokratického státu. Každý chvilku tahá pilku, kdo lobbuje, ten má výhody a na občanech záleží jen na oko..
rohypnole, co je tedy ideální stav? Kde, nebo kdy podle tebe je/byl ?
I tak tu budou eko lobby a obchody vyžadující zeleninu v určité kvalitě. To by si musel lidem drasticky sebrat peníze, aby je zajímalo to, jak přežijí a ne jestli tím, že se naji zniči planetu.
MÝTUS: Brusel zakázal křivé banány a okurky:
Křivé banány nebo okurky Evropská unie nikdy nezakázala a mohou se prodávat bez omezení. Členské státy EU pouze schválily rozdělení do jakostních tříd a pro každou třídu stanovily určité normy, a to na popud obchodníků s ovocem a v souladu s mezinárodními standardy. Příliš křivé banány tak najdete, jen musíte hledat v jiné jakostní třídě.
Protože né normu, ale rozdělení do jakostních tříd na popud lobbistů. K dvojí kvalitě nejsou lobbisté = není vůle = zůstává. Ale ta jde řešit i na národní úrovni = není vůle = zůstává.
A lidi to dál kupují, takže je vše v pohodě, No stress...
Už chápeš ? Je to prostě naprosto stejné, jako na jakékoliv úrovni politické moci :)
Cina uz mela na to si koupit Volvo, proc by nemela na to si koupit VW, Renault, Fiat ? Staci jen aby stat i dana automobilůka byla financne v haji a jeste radi nastavi ruku.
Jen není nejmenší důvod, aby ty automobilky byly v háji. Volvo je prémiová značka s menší výrobou. No a druhá věc - evropské značky ukazují, že i přes rozdíly se radši propojí mezi sebou, než pustit do vlastnictví ve větším podílu Čínu.
No a pak tu máme samozřejmě evropské regulační orgány a další a další překážky. Ono to fakt není tak snadné, jak si tu odpůrci EU a elektromobilů, strašící zánikem automobilek, malují.
Fiat byl v haji nekolikrat, nekolikrat malem vstavak z popela jak Fenix a takovy Opel se potacel na hrane zavreni taky pekne dlouho.
Pokud prodeje automobilek klesnou na 50% , protoze budou donuceny vyrabet pouze EV auta a za cenu, kteoru si bude moct dovolit omezena skupina lidi, pak se na to predstavenstvo muze vykaslat.
Cina je tezce nevyspytatelna a i maly podil muze zpusobit bouri.
No vidíš, a ani Fiat, ani Opel nejsou v háji. A nebudou ani dále.
A co se týká prodejů, zase spekuluješ s něčím, pro co není jediný relevantní důkaz. Stejná chyba v základních předpokladech, jako tu předvádí všichni odpůrci elektromobility. Na rozdíl od nich, ty aspoň slušně.
Fiat na tom rozhodne neni dobre a pridal se Renault, ktery zavira tovarnu, omezuje portfolio atd.
Pokud v EU nebude mozne prodavat spalovaci motory v automobilech a bude mozne prodavat jen EV auta, pak padnou prodeje nekam k 50% a mozna jeste mene. Nejakou dobu bude trvat, nez predelaji linky a mame tu i problem s dodavkou baterii, ale hlavni problem bude cena a vetsina lidi na ne po\roste nebude mit. Vetsina potencionalnich zakazniku nema milion na koupi EV auta.
A nejaky argument, ktery vyvrati to co pisu ?
Chces mi opravdu tvrdit, ze automobilky za 4 roky budou dejme tomu z 80% vyrabet pouze EV auta a celkove prodeje automobilu budou aspon na dnesni urovni ?
To je velmi diskutabilní. Pokud si většina unie myslí, že zbylých 49 % by mělo financovat dotační byznys, tak je většina spokojena, ale pro mě je takový celek nefunkční a zbytečný.
Bohužel, takto funguje demokratický systém, můžeme si to demonstrovat i na podmínkách ČR, kdy je sice hodně lidí nespokojeno s premiérem a prezidentem, ale pořád to není ta většina, která je zvolila.
Demokracie má mnoho chyb, ale zatím je to asi to nejlepší, na co jsme jako společnost přišli, tedy dle mne..
Já neříkám, že máme zavést diktaturu, ale že evropská unie přestává fungovat a velký podíl na tom mají dotace. V Česku se nestane, že by poslanecká sněmovna odhlasovala 33% daň ze mzdy pro Pražáky na obnovu Moravy, která bude spočítat v pětitisícové dotaci na telefon, a magistrát to podpořil, protože vedení shodou okolností vyrábí pouzdra na telefon. Asi by to většině z nás přišlo absurdní. Ale v EU před tím zavíráme oči.
Máš k dispozici něco relevantního, co podpoří tvou tezi "lidi to chtějí"?
Nějak to navíc nechápu od tebe, kerej by sis koupil naftu i do kompaktu. A zřejmě i do menších aut, pokud by se tam dávala.
To co chci a preferuji já, přeci není podstatné. Já se snažím jen vyvrátit tyhle mýty o nějakém jasně definovaném nepříteli, protože je to jen kupa dezinformaci. Ano, klidně bych jezdil dieslem i v B segmentu, kdyby byl spolehlivý, dynamický a ekonomický, to se nemění :)
Moc nechápu, že většina lidí neumí odlišit, obecne informace od mých osobních preferencích. To, že třeba napíšu, že lidi mají rádi pečivo neznamená, že ho mám rád i já :) chápeš?
Ukončení uhlí je super věc. Teda byla by to super idea, jenže tak nějak chybí reaktory. Dukovany stále nic, Temelín 3 a 4 prozatím úplně pozastaven, o Blahutovicích se "mluví" . I kdyby se zítra rozhodlo, kdo nám to dodá, tak k dokončení prvního rektoru nedojde dřív jak v roce 2030.
Takže "chytré" řešení = pálit plyn v uhelných elektrárnách s účinnosti kolem 40 %. Plyn se má pálit v paroplynkách s účinností 58 %. Čili řešení je neekologické a neekonomické. Toto už probíhá, viz elektrárna Tisová (300 MW), elektrárna Vřesová (2x220 MW) a další se postupně připojí, jinak je emisní povolenky utlučou. Místo ukončeného Prunéřova je v plánu paroplynka o výkonu 1000+ MW....
A co je na tom nejhorší? Jaderné elektrárny - ruské, jaderné palivo - ruské, zemní plyn - ruský,... Za pár let budeme v ruské energetické pasti.
Doma uz auto s motorem mam, klidne si nejaky na elektro koupim, nebo hybrid. Kdyz mi z mega odmaznou 200tis tak to vezmu. Jeste lepe z ojetyho dve kila ze 750. Ale pocitam ze to hude almuzna a na verejny nabijecky dlabu, vcera sem četl zajimavej clanek testu id3 na vzdalenost 1000km pres republiku po dalnici a vyuzivali nabijecky a prumer je vysel 2kc na kilometr. Tvl ja porad zil v domeni ze se elektro vyplatí 😁 to na benzinu dvoulitru se spotrebou 6,5 litru jsem na tom líp. Takze elektro jedine sosat doma, ale vis jak, lidi nakoupi elektro a oni ty ceny elektriny vosolí i doma a jsi tam kde si byl.
Nahoře jsem ti vysvětlil, že je to o rovnováze 3 subjektů, kteří by bez sebe nemohli koexistovat. Pokud chceš někoho vinit, asi bych začal voliči, protože oni chtějí eko a oni kupují dále a dále tato auta.
Ne. Volič má možnost volby z toho co je. A hlavně - trendy neurčují politici, ale evkoprká komise!!! Politikovi je tedy něco předkládáno. A protože je politik takový s*áč jaký je, tak to celé jde kam? No přece do ***!!! :-(
Evropská komise se řídí tím, aby se zalíbila svým voličům, lidi se zajímají o ekologii, tak se tomu vše přizpůsobuje, to je celé... ty nedokážeš pochopit, že to co si myslíš ty, si nemyslí většina..
Volič má možnost volby, nevolit tyto lidi, nebo nekupovat tyto výrobky, to by bylo ještě lepší, protože když nebude poptávka, nebude nabídka...
Nejsou, jsou potřebné.... ale dost propastný je rozdíl mezi tím, jak se dotace "ohýbají" dnes a tím, jak by to mohlo a mělo být, aby dotace pomáhaly k rozvoji společnosti.
Dotace na EV jsou od počátku naprosto špatný a absurdní nápad - přesouvají jen peníze všech daňových poplatníků k pár bohatým nadšencům, kteří si tyto pochybné hračky kupují. Pokud jsou zkratowozy skutečně tak skvělý vynález, jak ekoteroristé kdákají, jistě se na automobilovém trhu prosadí i bez dotací. A pokud ne, není jich žádná škoda!
když stát použije smysluplným způsobem moje odváděné daně na fungující školství, zdravotnictví, sociální služby nebo na armádu či přiměřeně velkou policii. Ale jde mi silně proti srsti aby stát vyhazoval moje peníze na dotace elektromobilů, stejně jako na dotace slunečníků, větrníků, zateplování kozích chlívků, na pěstování toho či onoho nebo dotace do profesionálního sportu. To jsou černé díry v kterých zmizí jakékoliv peníze, které se tam nalejí bez jakéhokoliv efektu pro společnost a navíc, a to je možná nejhorší, zcela pokřivují volné tržní prostředí takže z ekonomiky, kde funguje soutěž o to kdo vyrobí lepší výrobek pro spotřebitele se stává ekonomika, kde se prakticky soutěží jenom o to, kdo získá více dotací a více si nakrade. Výsledky takového systému známe velmi dobře, vládne nám zde garnitura, která si na dotacích postavila veškeré své podnikání, které by se jinak bez dotací okamžitě zhroutilo. Takže nevidím jediný důvod proč podporovat úchylné vize na dotování další komodity a tím podporovat toto zvrácené pojímání ekonomiky.
To jako že bychom měli naší armádu zrušit a učinit tak náš stát zcela bezbranným?! Když byly povodně nebo teď při útocích čínské chřipky ti byli naší vojáci dobří, ne? Přemýšlejí prosím trochu Ádo, než tady takovou "komoušskou perlu" vypustíš! Jinak pacifismus je nejjistější cesta k válce, to bys měl vědět!
POKUD BY tam bylo napsáno financování záchranných složek, hasičů a obecně ZSJ, ani nepípnu. Ale cpát prachy do armády, která slouží jako součást okupačních sil v zemích, kde pouze podporuje cizí zájmy - to považuji za odporné! :no:
Naší vojáci tam nasazují kejhák v boji s radikálním islámem a terorismem a to jak v Asii, tak v Africe. Když tyto místa vyklidíme, islámský teror to tam okamžitě úplně ovládne a v mnohem větším nebezpečí pak bude i Evropa. Pokud nechápeš ani takto elementární věci, je mi tě líto... :-(
Mně zase přijde odporné tvé shazování armády a ignorování faktu, že dělá mnohem více pro ČR, než jak se prezentuje v zahraničí. Ale chápu, komunista tvého ražení samozřejmě zahraniční účast nemůže ocenit.
Jsi nekonečně hloupý. Ochrana před běženci není prací armády, ale to by znalec mezinárodní politiky, jakým jsi ty, měl znát jako základ.
Jé, já zapomněl, ty o tom víš úplné h0vn0.
:yes: Na jednu stranu nadáváme na Babiše, na druhou stranu některým přijde v pohodě financovat podnikání Nissanu nebo Fiatu a přispět sousedovi na Teslu.
Vsadím se, že v okamžiku kdy u nás budou schváleny dotace na EV, tak časem zjistíme, že v tom Babiš bude zaháčkovaný. Myslím, že nyní jenom hledá cestu jak se napakovat třeba na výstavbě nabíječek a až ji najde, tak EV pro něj bude ta nejlepší věc pod sluncem a bude se dotovat jak o život. Dotace jsou pro Babiše špatně jenom do chvíle, kdy neví jak je dostat do své kapsy, v okamžiku, kdy tu cestu najde, tak bude klidně prosazovat EV a nabíječku "do každé rodiny".
nafta se jen na spotrebni dani kazdy rok podpori 15mld oproti mnohem vice zdanenemu benzinu
od pristiho roku 21mld
a kdyz u poloviny pripoctes DPH ta to pristi roku bude 23mld
Zapomněli tam napsat, že tyto prostředky vládnoucí garnitura směřuje soukromým firmám, které si ve svém areálu "za plotem" za veřejné zdroje postaví nepřístupné rychlonabíječky a tyto tam často bez jediného užití stojí jen proto, aby je po konci udržitelnosti (obecně desítky měsíců) mohli prodat. Často tak není ani dostatečný příkon, protože toto nikdo nekontroluje. Stejně tak auta, ty zase dají někomu do nájmu. Prostě bordel na ntou. :-(
Přitom zcela logicky - chces dotaci na rychlonabijecku? = 24/7 verejne pristupna s jednorazovou platbou bez registrace a pomoci platebni karty
A zadne soukrome arealy 24/7 zamcene.
Nebo muzeme pokracovat 175 kW ultrafast nabijeckami za radove milion korun, ktere ty paka za dotace stavi v obchodnich centrech otevrenech od 10 do 22h.
od letoska EU nestanovuje povinnost primichavat bioslozku do nafty a benzinu.
cil snizit CO2 z dopravy zustava.
to jde dosahnout treba alternativnimy palivy, nebo elektromobilitou.
podpora elektromobility by vedla k tomu, ze by se mohl snizit podil bioslozek v benzinu a nafte, cimz by klesl zisk agrofertu, kterej StBak babis nevlastni.
nove poslanci za StBaka dokonce navrhuji zvysit podil bioslozky v benzinu na dvojnasobek.
StBak se samozrejme tvari, ze o nicem nevi
Jo, tak to je...nedohodil si nááhodou od státu nějakou další pobídku na přimíchávání biosložky do nafty na pár let dopředu, kdy to už celá EU přestala dělat? To bude ještě pár let platit ne? Už si to přesně nepamatuji...
Jo, to jsem myslel... drží si to zuby nehty... kdyby měl delší prsty, bude se diesel podporovat v celé EU na úkor všeho, protože je to byznys, ale tam mají prsty jiní borci jiného kalibru...
A ty co nechteji elektrinu, chcete ty moderni motory s filtrama dpf a pod? Nebo chcete stary, kterejm odchazeji vnitrnosti? Ja jen, ze dnes sem jel s mladym, tlacil sem ho na trikolce po chodniku, a ***i k nam parkovalo vybrakovana stara audi q7 a mozna zrovna reneroval nebo nevim ale smrdelo to jak bolava noha a to co slo z vejfucků nevypadalo hezky, modro černo šedivý a vejfucky presne ve vejsce mladyho hlavy..
Samozřejmě, že je třeba maximálně podporovat prodej nejmodernějších spalovacích vozů s minimálními emisemi! Evropské vlády už dávno měly vyhlásit šrotovné, které by pomohlo nejen ovzduší a průměrném stáří vozového parku, ale i automobilkám, bezprecedentně postiženým coronavirem... Náš stát by taky měl zásadně zpřísnit emisní kontroly. Klidně bych je nařídil jednou ročně pro každé auto. A taková ta prasata, kterým jejich staré diesely kouří jak tovární komín, by měly odchytávat přímo ve městech speciální hlídky dopravní policie s patřičně vybavenými civilním vozy. A kdyby zjistily třeba vybouraný nebo deaktivovaný filtr pevných částic, dával bych za to exemplární pokuty třeba ve výši 100 000 Kč!
A to ti nevadí, že ty moderní motory jsou vnucené evropskými normami? Vždyť to přeci taky spáchala ta zlá EU, která výrobcům nařizuje, co mají plnit.
Jasně, já vím, to je spalovací motor, u nich je to v pořádku. Arese a přehlídka pokrytectví v plné kráse.
Tlak na vyrobce, aby investoval do vyvoje a emise snizoval je v poradku, ale musi mit realne zaklady a nemel by ohrozit soukrome podnikani, na kterem maji zavislost nektere staty - jedna se o miliony zamestnanych a miliardy eur na danich atd. Tohle vsechno je v ohrozeni s normou Euro7 o ktere nerozhoduji odbornici napric odvetvim, ale skupina lidi odtrzenych od reality. Korunu tomu nasadi urednici, kteri po jednani nasednou do sluzebnich A8 s modernin naftou pod kapotou a nekolikrat v mesici cestuji letadlem.
To jsou kecy. Stejné pokrytectví jako u Areseho. Stejně se brečelo u Euro 5 a Euro 6, jak ty normy neodpovídají možnostem, jak to bude drahé, a jak je to bezdůvodné. Ale to už jste všichni úspěšně zapomněli.
A co se týká zaměstnané a daně, tak samozřejmě nic v ohrožení není, pro to neexistuje jediný důkaz. Jediné, co je ohrožené, jsou bezpracné zisky výrobců, kteří pořád doufali, že něco "ukecají". A jestli myslíš, že normu Euro 7 vymysleli lidé "odtržení od reality", tak jsi taky naprosto mimo.
No takhle. Euro 7 podle mě bude likvidační pro čistě ICE. Takže to vyvolá opět oyeb emisních tabulek v podobě PHEV který budou vykazovat zázračné tabulkové spotřeby 1,5 l. Akorát ta realita bude opět úplně jinde...
Jinými slovy - opět vůbec nejde o ekologii. Jde jen o to tabulkově se tvářit, jak hrozně moc chráníme budoucnost našich dětí, kterou však reálně totálně kur*íme tím, jak si na tyhle alibistický EV sra*ky půjčujeme peníze našich dětí!
Nikoliv, to jen ukázka tvého ubohého dogmatismu, že dotace zasluhují jen běžně neprodejné elektroplečky. O úsporná spalovací auta totiž mají běžní lidé skutečný zájem, jen na ně leckdy nemají dost financí. Zároveň by se dostaly že silnic ty největší šroty se skutečně vysokými emisemi a mizernou bezpečností. No a evropskému automobilovému průmyslu by to v této šílené covidové době skutečně pomohlo!
Šrotovné by nepomohlo, nebo né takové, které je reálné.
Pokud by si jim přispěl třeba 10-20 % z ceny, motivuješ tím možná hrstku lidí, která stejně plánuje vyměnit své auto za něco novějšího a takhle by si místo 2-3 letého auta koupila to nové. Otázkou je, jestli z ekologického hlediska je rozdíl 2-3 leté auto a to nové, myslím, že ne.
Ty, kteří jezdí starými auty v hodnotách do 100 tisíc by takové šrotovné určitě nemotivovalo. To by si jim musel dát tak 50% a více a i tak by za 100 tisíc nekoupili vlastně nic moc nového. Protože kdo má 100 na auto, málokdo dá pak dvojnásobek, aby jezdil základní Fabií.
Opět nemáš pravdu. Určitě jsou i takové případy jak popisuješ. Ale rozhodně to není dogma.
Kdybych už nutně měl přistoupit na dotační politiku, tak opravdu pokud by někomu skutečně šlo o reálné emise, tak by opravdu přišel se šrotovným.
A to šrotovné by nejlépe bylo nastavit tak, že např. vozy horší jak EURO4 by šly do šrotu, zatímco EURO 5 a 6 by šly klidně do dalšího prodeje (co je ekologického na likvidaci relativně moderního vozu, který další roky může sloužit a který někomu může nahradit jeho EURO3...).
Výše dotace by pak záležela na tom, kolik EURO norem "přeskočíš". Tedy nejvyšší dotace by směřovala pro ty, co přejdou z EURO1 na EURO6d. Těm co by přešli z Euro 5 na Euro 6 pak nejnižší dotace.
Tímto by šla podpora skutečně tam, kde je třeba a má smysl. Přispět jednomu EV vypatlanci na jeho zázrak statisíce je naprosté vyhazování peněz. Místo jedné dotace v řádu statisíců mohlo být třeba 10 podpor na výměnu Euro5 za Euro6d, což by znamenalo na trhu ojetin 10 moderních vozů s nižšími emisemi, které si běžný člověk skutečně může dovolit!!!
Ty si vzane myslíš, že kdyby si dal lidem třeba placbu 50 tisíc srotovneho na nové auto, tak v našich končinách by to zahybalo trhem? Ty nejméně ekologické auta jsou právě ty nejlevnější, vždyť se podívej kolik je průměrná cena ojetiny, myslíš že tohle lidi by si šli pro Fabii za 300 namísto 350??
Aspoň vidíš, jaké je jeho povědomí o chodu světa a situaci lidí. Nehledě na ignorování faktu, že o elektrická auta je na tom nenáviděném "západě" prostě zájem, ať dotace jsou či nejsou.
Ano. Světe div se, ale třeba Sandero i po zdražení z důvodu financování EV nesmyslu je v dobré výbavě někde za 240 t. Takže s dotací bysme se dostali na 190. A to už je cena, kde normální člověk začne zvažovat, jestli ojetinu, která ho bude stát další peníze a kolem které bude běhat, nebo nový vůz bez problémů. Logan MCV není o moc dražší a tam už se bavíme o rodiinné alternativě.
A hlavně znovu - pro mnohé by třeba dotace 20, 30 tis. byla tím impulzem pro výměnu Euro5 za Euro 6d. Vždyť na co čekat, když stát mi teď přispěje, navíc auto půjdou s cenami jen nahoru...
Takže ano, jsem přesvědčený, že dotační politika tohoto typu by měla aspoň nějaký smysl.
Rohypnole, vyjdi ven mezi lidi a zeptej se jich, co by si za 190 tisíc koupili za auto, jestli nové Sandero, nebo cokoliv jiného lepšího a ojetého.. žiješ ve světě své fantazie :D Většina našich spoluobčanů to vysolí radši za ojetou Ofci, to je statistika chlape..
Tyvole... většina lidí kupuje auta v ceně kolem sta tisíc, stopade jako limit, a ty tu operuješ částkami kolem čtvrt mega. Máš vůbec už občanku, nebo ti je třináct?
Má Evropa ropu? Nemá. Takže jestli chce být energeticky nezávisla co musí udělat? Poradit si bez ropy.
Každým projetym litrem paliva mizí ekonomiky peníze bez návratu. Jedná se jen v ČR o desítky miliard ročně. Podporovat nezávislost na ropě je věc co se vyplatí.
Evropa má ropu, v Norsku. Ale je jí tak málo, a tak kvalitní, že nemá smysl tuhle ropu pálit v autech. Ropu těžíme dokonce i v ČR, ale opět je to ropa, u které by pálení v autech bylo pomalu trestné.
Tady jde trochu o tvou představu. Např. u toho amazonského pralesa jde o těžbu cca 1% rozlohy (podle mne i to je dost), takže je docela pochopitelná námitka Brazilců, že my si tady jezdíme ve spalovákách s klimatizací a nechceme se uskromnit a chceme aby zastavili to co jim dává alespoň základní obživu.
Stejně tak tajga, rozhodně to problém je, ale doporučuju se podívat na údaj jako 80% odlesnení jsou požáry, a rozlohu sibiře.
1) Milý soudruhu, Evropa ropu má, Norsko, Rusko atd.
2) Poradit si bez ropy znamená být závislá na Asii, Rusku a Africe co se týče surovin potřebných na větrníky, fotovoltaiku a EV plečky, protože nikl, kobalt, měd, vzácné kovy, ocel, cement atd Evropský sojuz NAPROSTO MASIVNE kupuje odtamtud, což si nám zapoměl říct, pokrytecký demagogický LHARI!!!!!
Dřevo, měd, nikl, kobalt, vzácné kovy, lithium atd nejsou strategické suroviny, které jednorázově čerpáme....Aha, tak to jo. A vůbec za ně nedostávaj peníze Rusko, Afrika a Asie. Ani za komponenty z nich vyrobené (zejména Čína).
Topit hodláš čím? Větrníkem na zahradě a fotovoltaikou na střeše, nejlépe takhle v listopadu kdy je do 12:00 mlha a v 16:00 tma, hahaha
Až se budou všechny věci recyklovat jak myslíš a nebudou končit tím, že je někde zahrabe pod zem nebo budou hnít někde 30 let v ohradě bez užitku, tak to bude super a můžem pokračovat v diskuzi.
Pozdravuje tě Dana Drábová, cituju " Rozumíte mladým lidem, když protestují kvůli změnám klimatu?
Spíše bych se, kdybych k tomu měla příležitost, pokusila vysvětlovat, že změny klimatu nastanou. To, co je třeba dělat, je uvažovat o tom, jak se na ně adaptujeme, tak aby nám to způsobilo co nejmenší potíže a škody. Změnám klimatu nezabráníme. Můžeme samozřejmě omezit náš podíl na tom, jak se planeta ohřívá. Že tam nějaký je, je nesporné, jak je velký, nikdo neví. "
Aha, a najednou už se jedná jen o mobily a notebooky. Jako vždy, když tě usvědčím ze lži, tak honem rychle uděláš takové podmínky, abys z toho nevyšel jako absolutní k0k0t.
Omlouvám se, těch třináct jsem přecenil. Jedenáct bude reálnější.
Je 30 miliard korún veľa alebo málo? Slovensko pred 10 rokmi zaplatilo presne 30 miliárd korún za záruky za pôžičku Grécku, ktoré Grécko samozrejme nikdy nesplatí. A navyše má dnes znovu dlhy a väčšie ako pred tými 10 rokmi.
Takže tých 30 miliárd je veľmi dobrá investícia do budúcnosti. Zostanú v Českej republike a o 10, max. 15 rokov sa ľuďom vrátia v podobe podstatne nižších nákladov na prevádzku áut.
Zdá sa vám to utópia? Pred 25 rokmi stála minúta telefonovania do Austrália vyše 100 korún. Dnes to môžete realizovať v podstate zadarmo (internet a mobil má teraz v podstate každý).
Alebo internet? Pred 20 rokmi bola absolútna špička DLS linka 2 x 64 kbs :-) a v Nemecku stála asi 100 mariek - vtedy 1800 korún mesačne.
Akorát ti lidé tvoří asi tak půl procenta populace, takže těch pár křiklounů už nikoho nezajímá. :-D Akorát oni si pořád myslí, že jsou ti nejdůležitější, a bez nich se svět zhroutí. :-D
..diskuze plna ekonomickych diletantu a tupcu, co nedavali pozor ani ve fyzice na stredni.
Dotace, obzvlast na technologii, ktere prinasi nevyhody a horsi uzitne vlastnosti, aby se nasilu protlacila, jsou cire zlo.