Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářePoprvé za volantem nové Škody Octavia Scout: Skaut si hraje na luxusní zboží
121 komentářů
ProchyTom
6
Slovaci tu psali ze co ma okolo 140kw tak je to podladeny. Tak bacha, co si za jednu mičudku kupujete 😁. No a jinak hezký auto, ale Bych si ho nekoupil, páč love nepadaji z vyliždírky.
DEVIL
Což o to, takhle už ta vochcávka vypadá solidně a ne jako nudney puclík... Ale za milion škodovku s nic moc motory a jen pár prémiovými prvky... 😒] Ale pro ovečky asi dobry no 😁
Podívej se na ID3 za jeden a čtvrt míče a hned ti bude cena Scoutu připadat snesitelnější. Každopádně ceny aut letí nekutečně nahoru.
Ja už škodovku nekupoval leta, nevíte, jaká je reálná sleva na takovéto auto do výroby? Stále do těch 10%?
Řekl bych že když řekneš v autosalonu Škoda slovo sleva tak ti ukážou dveře a rovnou pošlou ke konkurenci... Ale to jsme byli před covidem.
Teď je pravda, že zoufalost prodejců musí být značná. Naposledy mi nabízeli skladového Superba jestli nechci... Ne, fakt nechci 😒]
Teď je pravda, že zoufalost prodejců musí být značná. Naposledy mi nabízeli skladového Superba jestli nechci... Ne, fakt nechci 😒]
V textu nepřímo uvedli, že základní cena Octavie RS TDI kombi je 994900. V roce 2013 to bylo 654900, to se zdá až neuvěřitelný.
Jo, to může bejt... lift v benzínu myslím začínal 610... a byly v tom xenony a vyhřejvaný sedačky a tak... u kombíku i elektrický víko. Tehdy neodolatelná nabídka (která vydržela jen pár měsíců).
V roce 2017 stála Octavia RS TDI kombi 4x4 AT 847900, takže s přimhouřenýma očima lze z uvedených hodnot dedukovat, že ten nárůst je +/- plynulý - a drastický. Přitom je to pořád jenom ta naše octavia (nic proti ní nemám, ale žádná přidaná hodnota tam není).
čakačka bola ale min 6 mesiacov, skor 8
Jo, to byla i později... 6 měsíců ale beru jako standard, i těch 8 se dá.
Mne to príde celkom dosť. To som už aj zabudol že som niečo objednal.
Přesně, za takovou dobu bych si svůj výběr pravděpodobně rozmyslel a zatoužil po něčem jiným. No a protože by se to už nedalo zrušit, tak bych toho nakonec asi i litoval. 😒]
Na Ferko či Porče by sa človek asi tešil takú dlhú dobu ale na O RS neviem.
Hodne som ju v tých časoch chcel (cena bola fajn) ale tá čakačka ma odradila.
Hodne som ju v tých časoch chcel (cena bola fajn) ale tá čakačka ma odradila.
To auto je skvěle univerzální a cenu 700k si obhájí. 950k už asi ne. Tam se dá už pokukovat po lehce zajetý prémiový koncepci M či AMG.
Jo, ale tak pokud máš čím jezdit... já čekal na Octu RS asi pět měsíců... a na Insignii to byly možná čtyři.
Co byly jednu dobu čekačky na Kodiaqy nebo Atecy víc než rok, občas i rok a půl... to beru, to už je úlet.
Co byly jednu dobu čekačky na Kodiaqy nebo Atecy víc než rok, občas i rok a půl... to beru, to už je úlet.
lamal
bude asi multilink pre verzie 4x4... za ten mega by sa patrilo, Škoda ze aj s nim to drncá podla textu clanku.
Vydrž na zdejší test, do té doby to opraví a bude to nejlepší podvozek ve třídě, stejně jako tomu bylo u klasických verzích, nejdřív nic moc a pak super 😊
😄 ... ja som zvedavy na RS s benalom, alebo dieslom... to iV je moc tazke...
Spíš se teď konečně dozvíme, jaké chyby měla O3 😁
ORS vypadá zajímavě, v době, kdy Golfu 8 svítí celá maska LEDpáskem mi to příjde jako to menší zlo 😁
ORS vypadá zajímavě, v době, kdy Golfu 8 svítí celá maska LEDpáskem mi to příjde jako to menší zlo 😁
na dnesne eco pomery bude 2.0tsi s manualom a dobrou spotrebou fajn... prisla doba, kedy bude koncern ten co ma nieco zaujimave 😁 ... holt vychcanost sa vyplaca, to je odskusane hned po roku 1940
Manuál... to je pro plebs 😁 😁 Ne, dělám si srandu, je fajn, že to nabízí, ale ORS je už velké auto a tam by mi asi automat nevadil, mne spíš mrzí ústup od hezkých hatchbacků, takže ještě, že je tu pořád něco jako Fokus HB ST 😁
johny555
škodovka si teda věří... To je včetně adaptivního podvozku, kožených sedaček a matrixových světel?
No na druhou stranu ale... 4x4 automat kombík 200k nafta nebo 190k benzín... tohle dneska konkurence vesměs neumí ani o třídu výš. Mně tady ta cena přijde líp obhajitelná, než u nějakých běžných 2.0TDI DSG za 700 s torzkou vzadu... a Scout a RS mi opět přijdou jako nejzajímavější volby.
Keď spomínaš RS... u nás zverejnili ceny Golfu GTI Clubsport a R a tie sú ešte sebavedomejšie, než u Škody. Clubsport takmer 40t (39800 eur) a R takmer 46t. Za mainstreamový hatchback s R4. 8-s
milannereknu
Toto auto je až na tablet, fejkové výfuky a vyšší cenu v rámci třídy parádní a dokonalé auto. Interier mi přijde i stím dřevem velmi útulný minimálně na škodovku opravdu dobré. VW absolutně nesnáším za to, co odstartovalo v automotive a co hrne před sebou. Ale všechny značky koncernu tím, jaké stále umí udělat auta, mne jen utvrzují, že je to vše jen ekopolitika.
Zvenku se mi Scout líbí, mám tyhle zvedlé kombíky tak nějak radši než SUV, dřevo v interiéru v tom Scoutu vlastně proč ne, ale interiér se jako celek moc nepovedl, přijde mi takovej "vykradenej" navíc ovládání všeho přes dotykovej displej je taky špatně, vrcholem je ten hnusnej volant, ale tříramennej se dá aspoň dokoupit.
topten
usmivam se, ze jste vyssi spotrebu hodili na divokej jizdni styl.
z mnoha testu za posledni roky jsem tak nejak vycitil, ze s dyzlem jezdite spis na spotrebu, zatimco s benzinakem spis pro radost a podle toho se odvijej spotreby, a pak se nad spotrebou dyzlu rozlyvate, a benzinak zatracujete.
a kdyz to nevyjde podle tohodle schematu, tak se hleda nejaky vysvetleni.
je jasny ze tohle auto standardne za 6 litru jezdit nebude ...
predpokladam, ze dalsi varianta vedle chrochtu a benzinu bude pristi nebo prespristi rok benzinovej hybrid
z mnoha testu za posledni roky jsem tak nejak vycitil, ze s dyzlem jezdite spis na spotrebu, zatimco s benzinakem spis pro radost a podle toho se odvijej spotreby, a pak se nad spotrebou dyzlu rozlyvate, a benzinak zatracujete.
a kdyz to nevyjde podle tohodle schematu, tak se hleda nejaky vysvetleni.
je jasny ze tohle auto standardne za 6 litru jezdit nebude ...
predpokladam, ze dalsi varianta vedle chrochtu a benzinu bude pristi nebo prespristi rok benzinovej hybrid
U auta z mega je spotřeba vcelku nepodstatná, resp. vše pod 10 litrů je v pohodě. A vůbec, v této kategorii nafťák postrádá smysl (na rozdíl od velkých SUV). Člověk si pořídí auto na hory a pak, aby řešil, zda mu nezamrzne nafta.
to je logickej a racionalni pohled, ale spousta lidi slysi na to, ze u dyzlu usetri pofiderni padik na kilometru, tedy pri prumernym najezdu 20tis km rocne uchvatnych 50tis za 5 roku. pritom jen na amortizaci prijdou u takovyhoto auta za tech 5 roku o 400-500tis, tedy o 4-5 kacek na kilometru.
tedy resit, jestli mi s naftakem prijde kilometr na nejakych 6 korun bez servisu a s benzinakem na 6.50, prijde uplne padly na hlavu, kdyz navic benzinak je mnohem kultivovanejsi a nemusim resit letni/zimni naftu ..
tedy resit, jestli mi s naftakem prijde kilometr na nejakych 6 korun bez servisu a s benzinakem na 6.50, prijde uplne padly na hlavu, kdyz navic benzinak je mnohem kultivovanejsi a nemusim resit letni/zimni naftu ..
Spotřeba není nepodstatná ať už kvůli firemní politice nebo prostě proto, že auto za milion v roce 2020 není auto za milion před pár lety. Toto není auto pro boháče. Vždyť tady se jedná o (povedené) úplně běžné autonižší střední spíš až střední třídy...
je blbost vse prevadet jen na spotrebu a nevidet to ostatni
To ano, sám mám všechna auta v benzínu. Ale spotřeba mne přesto zajímá. Ne jako nejdůležitější parametr, ale než tiguan co jezdí za 10l mi je dvakrát silnější sedan s 8l spotřebou prostě sympatičtější
300k+ v benzinu se spotrebou 8 litru, to se mi moc nechce verit
Já Tě přesvědčovat nebudu. Třeba u bmw lže palubák. 😁 Bavíme se o průměru ČR silnice 1. třídy, město minimálně, dálnice 20%. Studený motor teď po městě klidně veme 12l prvních 20km, pak to letí dolů.Kolik žere na plný plyn po dálnici neřeším.
fakt s 300k po dalnici na plnej plyn ?? u nas ???
to bych se bal o papiry uz pri najezdu na dalnici z pripojovacicho pruhu
😲 😲 😲
to bych se bal o papiry uz pri najezdu na dalnici z pripojovacicho pruhu
😲 😲 😲
Tak v diskuzi se za to nic neplatí, tak ho nech 😁 A za 8... to je jako Barikovo V8 s lechtáním pedálu a ještě na LPG, aby to náhodou nežralo 😁
Kolik mas s 540i najeto, ze tak zmas jeji sporebu? To auto vazi tusim 1,6 t, diky spickove aerodynamice jsem nemel auto, u ktereho by byl tak maly rozdil ve spotrebe, pokud jedes rekneme 100-120. Na plny plyn jezdim/zrychluji kratkodobe dle chuti a potreby. Pokutu za rychlost jsem snad nikdy neplatil. Ono je velky rozdil ve spotrebe pokud si pujcis a podle toho zachazis s
na den s 540 xdtve touring a pokud kazdy den jezdis v 540i sedan...
na den s 540 xdtve touring a pokud kazdy den jezdis v 540i sedan...
Nic, však říkám, že je to o stylu, aby si náhodou nešlápl moc na pedál, sám to potvrzuješ výše 😁
Dodávám že běžném jízdním stylu. Pokud reálný dnes velmi hustý provoz jede 110 tacho, nebudu přece všechny objíždět 150, pokud potřebuju předjet, tak často s využitím potenciálu motoru. Na prázdné dálnici klidně večer plyn na podlaze ale samozřejmě jen na chvíli. Jinak automaticky po zmáčknutí startovacího tlačítka mačkám režim sport, aby auto neplachtilo, nevypínalo a nejelo 90% na 1100 ot...
aha, takze z jizdy na plnej se stalo obcasne prislapnuti na par sekund .
kazdej mame jinou predstavu ...
kazdej mame jinou predstavu ...
Prosím Tě, máš ŘP vůbec? 😊 Mám superbike, sporťák, limo a světe div se i malou nákupní tašku do města. Už třetí desetiletí jezdím řádově 50-70 tis. km ročně. Jak si představuješ reálnou jízdu na plný plyn u silnýho (pro někoho silnějšího) auta v běžném provozu? Nemám problém na vyzkoušeném nájezdu na přivaděči za sebou nechat s vypnutou stabilizací černé šmouhy, na dálnici si zkusit, za jak dlouho dojede do omezovače..ale prostě při dané hustotě provozu pokud všechna auta jedou za sebou 110 kmh, tak je prostě nepředjíždím. Omlouvám se, jestli Tě tím zklamu.
ty si psal o plnym plynu na dalnici s autem 300k+.
tak sem se nad tim podivil, sice mam jen 250k, i tak si ten plnej krome par sekund pri zrychleni nedokazu uplne predstavit.
spis me prijde, ze tady jenom machrujes a jezdis na trikolce
tak sem se nad tim podivil, sice mam jen 250k, i tak si ten plnej krome par sekund pri zrychleni nedokazu uplne predstavit.
spis me prijde, ze tady jenom machrujes a jezdis na trikolce
Vždycky si říkám, jakpak asi vypadá a co dělá člověk, který píše příspěvky jako Ty. Měj fajn den 😁
Takže vlastně z těch 300 koní využiješ tak 60-100 😁 Já to říkám pořád, že k ideální plynulé jízdě stačí auto, co má kolem 100 koní, na víc není mnohdy prostor 😁
Ja mu plne rozumiem. Jazdím podobne, pri predbiehaní alebo nájazde na diaľnicu krátke zrýchlenie na plný, povedzme na 3ku a potom rovno najvyšší stupeň a pohoda v rámci predpisov.
Ozzy: 40i je veľmi úsporný motor na ten výkon a objem, skutočne sa s tým dá jazdiť v priemere medzi 8 a 9. To častokrát nedajú ani silnejšie fúkané dvojlitre.
Já věřím, že dá, Mikesus mi s Mondeem jel za 4,3, to je samo o sobě ujetý 😁 Ale pokud pojedeš trochu normálně a nebudeš se ploužit 80tkou po okreskách, poleze to nahoru, to je fyzika 😊 Takže on výše vysvětlil, že jezdí spíš okresky v provozu, kde se šlapat na plyn moc nedá, ale když se podívám na spritmonitor, tak u 540i je tam pruměr 11 na sto 😊
Tak ne.um furt na ten internet! 😄 Navíc nikde jsem nepsal, že se ploužím 80kou, naopak patřím vždy mezi ty svižnější, předjíždí mne minimum lidí, jezdím předvídavě, jen se nenechám vyprovokovat.
Spritmonitor je D, kde se zpravidla jezdí trochu jiný kalup + ucpaná města. Kromě toho drtivá většina bude xdrive. Navíc mne nezajímá, kolik mají ostatní. Naposledy: jezdím 100% ve sportu, rozhodně se nenechám zbytečně předjíždět, město minimum (10😖, převládají silnice 1. třídy, dálnice tak do 20%. Na dálnici 140-160.
OT: Toto je naprosto příšerná platforma na diskuzi, denně mi "dovolí" pár příspěvků a šmytec. 😁
Spritmonitor je D, kde se zpravidla jezdí trochu jiný kalup + ucpaná města. Kromě toho drtivá většina bude xdrive. Navíc mne nezajímá, kolik mají ostatní. Naposledy: jezdím 100% ve sportu, rozhodně se nenechám zbytečně předjíždět, město minimum (10😖, převládají silnice 1. třídy, dálnice tak do 20%. Na dálnici 140-160.
OT: Toto je naprosto příšerná platforma na diskuzi, denně mi "dovolí" pár příspěvků a šmytec. 😁
Už som písal, ja jazdím za 8,9 na sto a to mám manuál, ktorému moc nevonia diaľnice, s automatom a 2 stupňami navyše je ten motor mimo mesta ešte o dosť úspornejší.
Nemám ty otáčky v hlavě, tak nechci kecat kolik, ale i v tom sportu to auto odřazuje při konstantní jízdě na velmi nízký otáčky. Kdyby tam byl sport+ jako jsem měl v dřívějším autě, dával bych ten. Ale myslím, že tam to stejně bylo jen o polovypnuté stabilizaci, kde člověk vypadal, že je dobrý řidič, i když vše za něj nakonec chytala elektronika..😁
Omlouvám se za nový profil, ale mně ten původní každý den utne po pár příspěvcích zřejmě proto, že se nedají číst.😊
Ad spotřeba, rozhodně auto nikdy nedusím pomalou jízdou. Samozřejmě nejedu ani jako s teslou za autobusem nebo podobné nesmysly.
Když jsem auto kupoval, měl jsem za den včetně všeho skotačení 11l, ale to jsem zacházel s autem jako s půjčeným...večer při normálním zacházení bez problémů do 10l Jednalo se o touring s xdrive.
Víc vědecky jsem spotřebu nekoumal, ale ten xdrive ubere u každého bmw znatelně, kombík asi také něco. Nikdo to vesměs neví, protože v naší věčně zamrzlé krajině má xdrive 95% velkých bmw. 😊
Celá ta diskuze vzniklana tom, že mne právě přesně toto baví na aktuálních benzínech. Zvukově a smradem naftu nedávám, ani nehejtuju, kdo to má jinak. Ale ten rozptyl spotřeby třeba u 540i může být značný. Věřím, že člověk, který jezdí po berlíně a pak líta po autobahn bude někde na 12l. Já jsem na 8,3 a měnit se to po 20tis km nebude...😁
Ad spotřeba, rozhodně auto nikdy nedusím pomalou jízdou. Samozřejmě nejedu ani jako s teslou za autobusem nebo podobné nesmysly.
Když jsem auto kupoval, měl jsem za den včetně všeho skotačení 11l, ale to jsem zacházel s autem jako s půjčeným...večer při normálním zacházení bez problémů do 10l Jednalo se o touring s xdrive.
Víc vědecky jsem spotřebu nekoumal, ale ten xdrive ubere u každého bmw znatelně, kombík asi také něco. Nikdo to vesměs neví, protože v naší věčně zamrzlé krajině má xdrive 95% velkých bmw. 😊
Celá ta diskuze vzniklana tom, že mne právě přesně toto baví na aktuálních benzínech. Zvukově a smradem naftu nedávám, ani nehejtuju, kdo to má jinak. Ale ten rozptyl spotřeby třeba u 540i může být značný. Věřím, že člověk, který jezdí po berlíně a pak líta po autobahn bude někde na 12l. Já jsem na 8,3 a měnit se to po 20tis km nebude...😁
O Scout asi těžko bude firemním autem. Takové auto kupují škodováčtí nadšenci, kteří sice nejsou superboháči, ale průměrný plat taky nemají. Tisícovka měsíčně navíc za benzín je rozhodně nerozhodí, tipuji za návštěvy restauračních zařízení či značkové oblečení utratí podstatně více.
Preco by Scout nemohol byt firemnym autom. je to uplne bezne obchodacke auto.
V které firmě ? K nám jezdí obchoďáci v Rapidech, Fabiích, Focusech, I30, 2008,... když má někdo Octávku tak holobyt v ledničkové bílé, jo jeden si místo toho vzal Karoqa. Fakt si nevybvím Octavii Scout jako běžné služební auto, teda až na Městskou policii Praha.
Protože neutrácí za benzín. :😉 Pořád jsem nepochopil, k čemu je dobré vyhýbat se v případě zvýšeného kombi dieselu jak čert kříži.
Zájem o nižší spotřebu u podobných aut není ani tak kvůli ušetřeným pár halířům, jako spíš kvůli tomu, že nemusíš tankovat každých 500 km. Na prachy to tu přepočítáváš stále jen ty.
Tak toto je nejaka nova teoria.
Vzhľadom na to, že do dieslov dávajú stále menšie nádrže, o to menšie, že sa tam musí vojsť ešte za vedro močoviny, tak to neplatí. Tak či tak tankuješ častejšie. Aj keď popravde neviem, prečo by to mal byť problém.
4x4 u Octavie by mělo znamenat 55l, to se dá... při 6l spotřebě 900km dojezd mi zní sympaticky.
Tankovat častěji není problém, ale otrava 😉
Tankovat častěji není problém, ale otrava 😉
A už jsi slyšel něco o Verva Dieselu od Benziny a nebo MaxxMotion Dieselu od ÖMW??? Nafta s HVO místo MĚŘO odolá i mínus 40˚C. A taková zima tu posledních 50 let nebyla.
ja do svejch benzinaku beru jen vervu 100, ale kolikrat se umivam, kdyz nablejskana audina, medour, bavorak ... zahejba k tank-ono. ale mozna ze si jdou koupit jen parek v rohliku nebo na zachod.
tim neminim tuhle benzinku hanet, ale nejak mi tyhle znacky aut k lidovy tank-ono nepasujou
tim neminim tuhle benzinku hanet, ale nejak mi tyhle znacky aut k lidovy tank-ono nepasujou
Ja taky výhradně premiova paliva, ale zrovna to tank ono jsem slyšel, že je tak protestováno udáním ze strany konkurence, že by snad mělo být v pohodě. Každopádně na svých autech to zjišťovat nebudu.
me odrazujou uz jen ty fronty a to stani v dyzlovym smradu, protoze dyzl se zasadne nevypina.
o 2 km dal mam benzinku, kde je benzin jen o neco malo drazsi (diky te tank-ono), ale skoro porad prazdno. vetsina lidi slysi jen na cenu.
o 2 km dal mam benzinku, kde je benzin jen o neco malo drazsi (diky te tank-ono), ale skoro porad prazdno. vetsina lidi slysi jen na cenu.
Vidíš to, já tankoval do teď Vervu 100 a auto mi smrdělo jak ku rva. Moderní TSI. Vejfuk černej a smrad co dráždil na kašel. Jinak motor fajn. A teď mám moderní diesel a vejfuk se blejská jak psí kule a žádnej smrad z něj nejde. Dá se to normálně dýchat. Stačilo by, kdyby lidi nebyly tupá prasata. Ale jsou a budou a proto kuchají DPF a nebo hned dostanu pár mínusů 😄
To je možné, já vím, že pár kamarádům už nafta zamrzla, mně se to u benzínu nikdy nestalo a beru většinou standard u MOLu :-! . Ti, co kupují Scouta dost často jezdí do Alp, a tam bývají pěkné mínusové teploty. Ale je pravda, že Scoutík bude kupovat to prémiové palivo. Tím spíš, pro něj nějaká spotřeba není podstatná.
znamej bere premiovou vervu i do 1.4tdi. to je vzdycky rachotu kdyz to nastartuje.
rocne najede tak 10tis km, vetsinou 6km do prace a 6km z prace a pak par vyletu.
to se 3 valcovej naftak vyplati...
rocne najede tak 10tis km, vetsinou 6km do prace a 6km z prace a pak par vyletu.
to se 3 valcovej naftak vyplati...
Vyplatí. Protože se s ním jezdí mnohem líp než s benzinem že 😒] 😒] :-! A navíc za výrazně míň!
Do Alp jezdím sporadicky, vždy s naftou a nikdy nic, tankuji, co příjde pod ruku, dolévám VIF, spíš z principu. Nejvíce jsem zažil týden, kdy auto stálo v Krkonoších s teplotami -10 až - 20, tenkrát Laguna II Dci a chytla na poprvé po té době a to jsem ani VIF ještě neznal. To by mne zajímalo, kde tankovali ?
Jsi mimo. S několika úpravami, je to úplně stejný motor 2.0TDI EVO 110kW, který je extrémně úsporný, takže ne, tenhle motor opravdu nejezdí za 8,5l.
V těžší A6 je ten stejný motor, pouze naladěný na 150kW a průměr je 6,41l/100km, takže v octávce s tím do 7l musí jezdit i totální kopyto. Znám 2 lidi co ten motor mají, oba jezdí kolem 6l.
https😐/www.spritmonitor.de/…-Audi/22-A6.html?…
Je něco jiného mít auto na týdenní test a nebo na hodinu, kdy ho musíš projet, nafotit, natočit průjezdy apod. Spotřebu bych vůbec neřešil, dokud nebude klasický test.
V těžší A6 je ten stejný motor, pouze naladěný na 150kW a průměr je 6,41l/100km, takže v octávce s tím do 7l musí jezdit i totální kopyto. Znám 2 lidi co ten motor mají, oba jezdí kolem 6l.
https😐/www.spritmonitor.de/…-Audi/22-A6.html?…
Je něco jiného mít auto na týdenní test a nebo na hodinu, kdy ho musíš projet, nafotit, natočit průjezdy apod. Spotřebu bych vůbec neřešil, dokud nebude klasický test.
Jezdil jsem 85kW verzi a to jezdí úspornějc než vymodlený 1,9 TDI v jedničkovejch oktávkách. Navíc je to i nějaký vcelku klidný a lehký na čumák. Nemám diesel rád, ale todle bych vzal radši než 1,5 TSI nebo nedej bože litr.
S tou 2.0 TDI 85 kW jsem najel ca. 20 tkm a naprostá spokojenost, jako další jsem si vzal pro srovnání 1.5 TSI 110 kW a těžko říct, který z těch motorů bych si nakonec vybral. Diesel je příjemný, úsporný za všech okolností, dokonce i na krátkých trasách. TSI ma spotřebu alespoň o 1,5 litru vyšší, při rychlejší jízdě rozdíl dál roste, a na dálnici je v rychlostech nad 130 překvapivě hlučnější. Na druhou stranu je kultivovanější a dynamicky o kus dál, i když to trochu maskuje dlouhými převody (už na 4. rychlost jede přes 200)
Ono záleží, kde jezdíš, když budeš zkoušet třeba městkskou spotřebu po menším městě, je to jiné, než po Praze v kolonách, kde i takové TDI jede za 8-10.. odzkoušeno na mnoha vozidlech.
ProchyTom
Honzíku pětko, cos napsal tak všecko špatně 😁
Ham.
jako Německo, Švýcarsko, Rakousko, Švédsko, Finsko trefa do černého, konkurence nemá co postavit proti a tohle půjde na dračku.
Bohužel dnes už má proti Scoutu co postavit. Navíc Scout bude výrazně dražší než třeba Focus Activ...
Jenže Focus Active je FWD... s tím ve Švýcarsku moc parády nenaděláš. Uvidíme co bude, ale Octavia je dlouhodobě nejprodávanější švýcarské auto..
To samozřejmě vše vím. Ale viz níž - podle mě dost možná poslední generace Scouta s AWD...
Navíc Scout si získal popularitu právě proto že konkurence nepochoitelně tuto cílovku ignorovala. Věřím tomu, že část může přejít oc Octavie Scout právě k Fordu nebo Opelu.
Navíc Scout si získal popularitu právě proto že konkurence nepochoitelně tuto cílovku ignorovala. Věřím tomu, že část může přejít oc Octavie Scout právě k Fordu nebo Opelu.
To nás zatím nemusí trápit. Spíš je pravděpodobné, že pokud bude VW nadále tlačit všechny investice do EV, konkurenci napadne hodit na zadní nápravu elektromotor a bude mít vyřešeno, zatímco koncern bude nucen zůstat u 2WD.
Dříve měla, dnes právě bohužel nemá. Focus Active vedle tohoto vypadá jak chudý příbuzný, slabá nafta, předohrab, dokonalá parodie na auto ve stylu allroadu.
Taky stojí polovinu, skladovka se dá sehnat lehce nad 500 i s automatem a 110kw TDCi.. není to špatná nabídka, škoda té 4x4
Když porovnám ceník s ceníkem, což je jediné relevantní srovnání, tak EcoBlue 110kW Active stojí 757 900. Vedle chybějících 50 koní, chybějící čtyřkolky tam chybí i hromada výbavy, za všechny třeba matrixové světla. Takže polovinu ani omylem.
Ceník možná ne, tam je Fokus drahej, ale skladovky se dají jak jsem psal, kupodivu byly levnější ,než stejně kofigurované STliny, na výbavy jsem nekoukal, tam me nikdy moc nebrala, ale Fokus by měl mít Full led ne ?
To není argument, já tu škodovku za 930 dostanu za 730 a bude to auto do výroby a ne skladovka. Active má potkávací statické led a dálkové halogeny. A full led pořád nejsou matrix.
Jezdím s adaptivními Full led a nějak si nestěžuji, takže to by mne netrápilo. Pořád je to rozdíl 200 tisíc, neříkám, že Oktávka je drahá, nabídne víc, ale že za 550 ten Active dává smysl, Fokus 4 hlavně jezdí líp, s tím se smiř 😁
Jenže za ty full led si u Active musíš připlatit, dej tam ještě lepší sedačky v polokůži a jsi v tom za ceníkových 850 a pořád se slabým motorem a bez čtyřkolky. Ten Scout si cenu obhájí s prstem v nose. Jak píše jinde Emel, jestli u nové Octavie dávají nějaké verze cenově smysl, tak jsou to RS a Scout. S jízdou se smiřovat nemusím, protože v této třídě nejezdím A je úžasné, že už máš Scouta projetého a víš že Focus jezdí líp.
Nemám, ale aktuální Fokus jezdí líp, než aktuální Oktávka (běžné verze). Pokud budu tedy předpokládat rozdíl podobný, jako byl v minulé generaci (Scout 3 vs klasika O3), což mám projeto (110kw TDI obě), tak Scout měl měkčí podvozek, ale i odhlučnění nebylo nic moc, podvozek pak měkčí a rozvláčnější, Fokus trochu přesnější.Jo a Scoutu na rozdíl od O3 nebouchala tyč na nerovnostech 😁 Ale spíš to bylo jen takové popíchnutí 😁 Smysl mého příspěvku byl jiný.
Že dává smysl souhlasím, jen tu obhajuji existenci Fokusu Active, který zase dává smysl za těch 550 (dnes koukám, že ta auta už jsou prodaná 😁 ) a pokud bych nesehnal stejně motoricky vybavenou ST line, tak bych jím nepohrdnul... opět měřítkem té ceny skladovek.
Že dává smysl souhlasím, jen tu obhajuji existenci Fokusu Active, který zase dává smysl za těch 550 (dnes koukám, že ta auta už jsou prodaná 😁 ) a pokud bych nesehnal stejně motoricky vybavenou ST line, tak bych jím nepohrdnul... opět měřítkem té ceny skladovek.
To ale porovnáváš absolutně neporovnatelné. Scout je 4x4, naprosto neporovnatelný s oplastovaným kombíkem. Za sebe jezdím na hory co víkend (teď tedy ne), čtyřkolku vůbec nevyžaduji a nemám nic proti fordu. Spíš naopak jsem jeden z mála, komu se i aktuální focus líbí. Ale právě tou absencí 4x4 musí být ford výrazně levnější ceníkove a hlavně co jsem slyšel slevami.
U Fordu, když chceš 4x4 pak máš za tyto ceny Mondeo AWD, ale to není zvýšené a někdy mám problém, abych neškrtal, nicméně v klasických podmínkách zasněžených cest a parkovišť na horách to funguje perfektně tedy tam, kam běžně jezdí osobní auta... já nerozporuji Octu Scout, jen pomlouvání Fokusu Active mi příjde liché, protože jak sám píšeš, čtyřkolku vlastně nepotřebuješ ani do těch Alp, tam jsou silnice spíš suché a silničáře jen tak něco nepřekvapí a i tady v ČR jsem všude dojel s FWD .
Jo, odpověď na všechno je Ford, to známe 😉
Mondeo už je jenom v naftě, 4x4 začíná přes mega a stačí přidat LED světla a jsi na 1,1M... takže reálně rozdíl cca. 200t, což je asi v pořádku...
Mondeo už je jenom v naftě, 4x4 začíná přes mega a stačí přidat LED světla a jsi na 1,1M... takže reálně rozdíl cca. 200t, což je asi v pořádku...
Ale prd, já jsem se jen zastal Fokusu, nebyl jsem ten, kdo sem Ford vtáhl 😊
Mne příjde zajímavá Insi Cross v této cenové třeba..
Mne příjde zajímavá Insi Cross v této cenové třeba..
rohYpnol
Čím dál větší leštěnka 😒
Kdysi byl paket pro špatné cesty +5 cm světlé výšky a to už něco znamenalo. Vím že lze namítnout že dnes tu máme SUV, ale i tak mi to přijde fakt škoda. Právě "allroad" koncepce byla u Octavie naprosto super a řadila ji právě spíš k Outbacku a Allroadu než k oplastovaným atrapám konkurentů.
Cena brutální, v těchto cenách dřív byl Superb. Ale to je obecný trend.
Článek zase takový poloviční, víc opsaný z katalogu než odžitý. Zajímalo by mě třeba, jak je to aktuálně s krytem pod motorem. Tak nějak tuším že tam bude ... přinejlepším plast pokud vůbec něco.
Za mě Scout upadá ale nedivím se tomu. Opět jsme u zelenoekořiťolezů a dopadu CO2 šikany na výrobce. Vnitřně jsem smířený s tím že v příští generaci možná vypadne i AWD a i Scout bude jen 2WD 😐
Kdysi byl paket pro špatné cesty +5 cm světlé výšky a to už něco znamenalo. Vím že lze namítnout že dnes tu máme SUV, ale i tak mi to přijde fakt škoda. Právě "allroad" koncepce byla u Octavie naprosto super a řadila ji právě spíš k Outbacku a Allroadu než k oplastovaným atrapám konkurentů.
Cena brutální, v těchto cenách dřív byl Superb. Ale to je obecný trend.
Článek zase takový poloviční, víc opsaný z katalogu než odžitý. Zajímalo by mě třeba, jak je to aktuálně s krytem pod motorem. Tak nějak tuším že tam bude ... přinejlepším plast pokud vůbec něco.
Za mě Scout upadá ale nedivím se tomu. Opět jsme u zelenoekořiťolezů a dopadu CO2 šikany na výrobce. Vnitřně jsem smířený s tím že v příští generaci možná vypadne i AWD a i Scout bude jen 2WD 😐
Arese
....to vypadá, že ta nová palubka má ve srovnání s tou v Octavii III nejen trestuhodně nepraktické ovládací prvky (a ošklivý dvouramenný volant), ale že taky jakoby více utiskuje nohy řidiče a spolujezdce. Máte někdo praktickou zkušenost? Já jsem v tom zatím ještě ani neseděl.... ;-\
ano, je to v pohodě, za mne rozhodně lepší než v předchozí generaci. Plast je sice tvrdý, ale nikde nepřekáží. O IV mám už aktuálně druhou, na té první jsem najezdil 20 tkm od března.
grifith
Pro doplnění bych dodal, že slabší varianta dvoulitrového dieselu je o padesát tisíc levnější, takže vyjde na 876 900 Kč.
nie je tam po novom aj rozdielny pocet dp filtrov a rozdielne materialy pouzite na piestoch, valcoch, ojnica atd. ?
Jaros71
Auto vypadá docela pěkně , dokud nevlezu dovnitř...
Interier je pro mne zcela nestravitelný.
Škaredý dvouramenný volant :no:
Tablet bych asi i přežil , kdyby se radio a klima daly ovládat normálními tlačítky a kolečky.
TAKŽE TOHLE AUTO NE !
VW se zbláznilo.... ergonomicky vychytaná auta totálně podělali. 😒
Golf i nový Tiguan jsou podobně zmršený. :no:
Interier je pro mne zcela nestravitelný.
Škaredý dvouramenný volant :no:
Tablet bych asi i přežil , kdyby se radio a klima daly ovládat normálními tlačítky a kolečky.
TAKŽE TOHLE AUTO NE !
VW se zbláznilo.... ergonomicky vychytaná auta totálně podělali. 😒
Golf i nový Tiguan jsou podobně zmršený. :no:
V podstate jednu ze zakladnich markant vw resp skody a treba audi - do detailu vychytany interiery at uz simply clever nebo nejdotazenejsi kabiny a detaily audi proste zrusili. A ja si nedovedu predstavit cestu zpet.
webpaja
U prvního scoutu byla 179, u druhého 171 a nyní 163mm. To je opravdu mazec a opět se tím snižuje univerzalita. Myslím, že ani vizuálně by nikomu nevadilo 180mm a tím pádem větší průchodnost.
Takhle se stává opravdu spíše jen a pouze oplachovaným kombíkem.
Takhle se stává opravdu spíše jen a pouze oplachovaným kombíkem.
Aha, to jsem přehlédl. Pak tedy malér, to je jízdně už scout v levelu paket pro špatné cesty. Velká škoda, já měl za to dle obrázků, že světlá výška je zhruba stejná. Díky těm mínus 2 cm jí teď dělí od běžného auta zase už jen tak ty 2 cm...důvod nasnadě, zase stejné - ECO.
Jo, světlá výška je shodná s běžnou Octavií s paketem pro špatné cesty.
Karoq má 172mm... ale s 4x4 jen 167mm, což je zřejmě ale dané nějakou podvozkovou komponentou spíš než tím, že by auto jako takové bylo nižší.
Karoq má 172mm... ale s 4x4 jen 167mm, což je zřejmě ale dané nějakou podvozkovou komponentou spíš než tím, že by auto jako takové bylo nižší.
to je mazec jak ty honby za emisemi vše degradují ,ale taky vesměs kolik lidí stím jezdí ve vyjetych kolejích atd... Tak jetu ještě Outback za podobné peníze s 200mm :yes: ,ale kdo che VW tak ho asi JP nezajíma...
Ono je to pekne vidieť priamo z fotky, už na pohľad nie je Scout podvozkovo o moc vyšší, ako RS: https😐/img2.auto.cz/…ull/6696722_.jpg
vidim to podobne.
kdo nechce SUV (treba ja), ale potrebuje zvysenou ctyrkolku (treba ja), tak scout byla dobra volba. ale 16cm celorocne je pro me uz na hrane, nebo spis za hranou.
kdo nechce SUV (treba ja), ale potrebuje zvysenou ctyrkolku (treba ja), tak scout byla dobra volba. ale 16cm celorocne je pro me uz na hrane, nebo spis za hranou.