Nová Škoda Octavia RS ve formě plug-in hybridu již prošla týdenním redakčním testem, čistě benzinovou verzi jsme měli zatím možnost vyzkoušet jen krátce.
Nemam rad vw. Za to, co zpusobilo a dal dela automotive od dob dieselgate. Kdysi ano i kdyz ne fanaticky. Mel jsem nekolik aut od koncernu od fabie po audi.
Ale nemam na drujhou strnu rad hejtovani za kazdou cenu. Toto auto proste je podle mne pekny na danou tridu/znacku.
Ty nemáš rád VW? Že máš takovou škodovku jakou máš vděčíš pouze a jedině Volkswagenu.
To, že se v tom VW poslední dobou strašně mlátí je pravda. A škodovka s ním. Je to jen jeho část.
Podvadeli vesmes vsichni. Stejne jako podvadi dnes . Jen mnohem hur. Vadi mi hlavne ta sebemrskacska reakce koncernu a vlastne nemecka.
Omlouvam se za reakci znjine adresy, ale mne tato platforma dovoli jen asi 5 prispevku. Zrejme vi, kdy uz mam mlcet.
No, já se najezdil pár desítek tisíc km v dieselgate TDI 125kw a dynamika a malá spotřeba mu nechybí. Dokázal jsem s ním projet Německem na štorc bez tankování a to kolikrát rychlostmi v prumeru kolem 160-180 km/h a kde to šlo i více. Jinak to bylo hrozny auto :)
Asi je to tím, že o zkušenostech s ev jsem vždy překvapen jak velký hluk dělá diesel v osobním autě. Starší TDI teď ráno vzbudí celou ulici a smrad je cítit ještě dlouho po tom co odjede.
Tak ono starší stačí brát ve smyslu nájezdu.
Nadsázka to je, ale ne moc velká.
Stále nedovedu pochopit, že někdo je ochotný tohle trpět v osobním autě.
Mám rád Škodovky, ale asi Tě zklamu. Čtvrtá generace Octy je bezkonkurenčně ta nejméně hezká. Resp. nechtěl jsem rovnou napsat, že jsem z ní velice zklamaný.... :no:
Ztratila jisté kouzlo, které ji odlišovalo od ostatní tuctové konkurence. Hezké auto je to, které se mi líbí i při pohledu po dvaceti letech. Bohužel čtyřka se mi nelíbí od samého počátku a nikdy se mi líbit nebude. Prostě auto bez nápadu, charakteru. Jeden prolis vedle promáčkliny a výsledek je průměr. Zejména zadní pohled je naprosto zaměnlivý s polovinou ostatní produkce. Světla zbytečně zaústěná do kapoty auto zbytečně opticky zužují bez valného významu a slavná originální Céčka jsou pohřbena. Škoda odchodu Kabaně....
Chápu a rozumím tomu, že design je věc skutečně velmi subjektivní, neodpustím si však napsat, že vesměs kritizované čtyřočko bylo z jistých bočních pohledů předku skutečně s chybami, ale při čistém pohledu zepředu se jednalo o vůz naprosto a jednoznačně originální, velmi hezký a hlavně nezaměnitelný s jakýmkoliv jiným vozidlem na trhu. Verze RS byla na rozdíl od této nejnovější verze líbivá.
Za mě je nejhezčí.
Dřív jsem škodovku nenáviděl. Potom se dostala na vrchol mainstreamu až po bok VW a jako takovou jsem ji začal brát.
Uvidíme, jak to bude dál.
Tak zrovna u tohoto to chápu. Kdyz se někomu nelíbí, tak da minus. Je to subjektivní, ale palce v tomhle směru naprosto pochopitelne. Horsi to je, kdyz clovek napise nějaký fakt, jako např. Ze auto má 4 kola a dostává za to minusy taky.
je dobře udělané auto. že to štve i VW...takže je poslední taková.
Jsou tu ovšem dvě velká ale:
- naprosto děsivě nezvládnutý kolabující infotainment
- nechutné ceny
jj, zdražujou všechny auta a některý jsou navíc střepy.
Když jsem tady před dvěma lety psal, že nová OC bude o 150 táců dražší, smáli se mi tu. Chytráci.
Bojím se o novou Fabii. Co bude stát.
Předloni )nebo loni?) tady byly akční modely za 200 s normál výbavou.
To je navždy pryč.
Překopávat každých pár let motorizace kvůli zanedbatelnému snížení emisí, platit pokuty a vyvíjet technologie, pro které není odbyt, něco stojí... tak jsme si to zvolili.
S manuálem, se samosvorem... nakonec i s tím tříramenným volantem - takhle by to opět šlo. A klidně i v tý červený. Lift nebo combi... hm hm, skoro jsem byl rozhodnutej pro lift, ale tohle teda taky není zlý https://img2.auto.cz/…ull/6700150_.jpg
900t je dost... Focus ST je za podobný peníze... s větším výkonem a trošku slabší výbavou, s tradičnějším infotainmentem... od stolu se zdá Focus jako trošku lepší volba.
PS: Fakt se u RS245 udávalo 0-100 za 6,8? Za 6,8 to měla v papírech původní RS s 220k (a neměla nejmenší problém to zajet i za míň). Není to tak, že RS245 to uměla za 6,6 a tohle RS to má za 6,8s? Ach jo, jsem línej to hledat :-)
Mezigeneračně:
- Za mě je hlavní bonus VAQ v základu, to je fajn.
- Designově je to taky fajn... proti čtyřočku lepší, proti původní O3RS... jsem se ještě nerozhodl
- Celkově větší kola jsou plus, možná to bude k žití i na 19"... škoda, že tyhle tady jsou jediná hezká
- Zamrzí slabší nabídka barev, modrá a červená fajn, ale zelené je škoda.
- Interiér asi hezkej, ale novej infotainment by byl i bez záseků oříšek... a s tím co slyším je to přímo kokos
- přesto... pořád je to fajnovej mix dynamiky, výbavy, prostoru...
Pokud chceš auto, co něco uveze a nepotřebuješ kombi, je ORS zajímavější. Fokusu už bohužel chybí sedan, nebo liftback (ten nikdy neměl). Otázkou je, aby se lift nekroutil, z mé zkušenosti se staršími lift Škodovkami je to poznat ve vyšších rychlostech.
Jestli chceš kombík, pak oranžovožlutý Fokus ST ti budu závidět :D
Mě se vždy líbil sedan/lift, ale až na Cordobu, co jsem podědil jako první auto, jsem ho nikdy neměl :D Protože se mi líbí, ale není tak praktický. Dnes už je pro mne kombi nutnost, ale nyní máme 2, tak bych další auto asi i bral jako lift, koneckonců ty s ním žiješ a dá se to ne?
Fokus HB není použitelný jako rodinné auto, to je kompromis, tam je jasné, že každý, kdo jezdí více, než ve dvou potřebuje kombík, to se mi na Oktávii líbí, že i ta "krátká" verze je liftback.
Jo, dá se to... akorát jsme zpátky u kočárku a v kombinaci s nějakou horolezeckou výbavou a tak to už znamená i na letní dovču po Čechách rakev na střechu, na což jsem teda nebyl úplně zvyklej. Ale běžnej provoz bez problémů.
Takže nový přírůstek? Gratuluji :) No, já řeším rakev na léto ve 3 :D Nečekal jsem, že děcko zabere druhou pulku zavazadlového prostoru.. tu první má drahá polovička :D
Já teď zjistil, že to "nové" ojeté auto má větší a pravidelnější zavazadelník, než Mondeo... to je smutné :D Nemá tak zkosenou střechu :D
Tak to u nás začínáme 8 měsíc :D Z klasické korby nám vyrostl a do golfek ještě nesedí, takže vozím starej kočár, na kterej se zadýchá i kufr Mondea :D Ž je to nanic a vozím vzduch říkali.. cha! :D
Už mi je to jasný. Spletl mě jeden nick, podobnost je zřejmě čistě náhodná. Pořád tam prosazuje baterky, které rakvím sníží těžistě a při nájezdech do pece pak tyto drží jako přibité. Už nějak nevíme, co s ním. :-)
Já tedy zkusil dbát na tyto doporučení, dal jsem do kufru pytle cementu... výsledek byl ten, že se už do kufru nic jiného nevešlo... asi to dělám špatně :(
Díky za upozornění. To je když jeden rychleji píše, než myslí. Je to tak, z 0-100 km/h za 6,6 u RS 245 s DSG a 6,7 s u současné s DSG a 6,8 s s manuálem
A kde je uvedena cena?
Prehlednul jsem to, nebo v clanku skutecne chybi?
Vedle udaju o mnozstvi prodanych kusu minulych generaci. :-O
Klasicka tabulka pod clankem by nebyla na skodu.
Nebavi mi dohledavat si k clankum na acz zakladni informace jinde.
Drive jsem to psal o spotrebe v tabulce.
No tady ta tabulka pro jistotu chybi uplne...
Dalši pokus o auto ? Opět nic a vlastně předpokladaně zase žadne HOT se nekona.
Alespoň je to čisty spalovak s manualem nezmršeny nějakym tim hybridem a to se ceni.
Bohužel zmršeny je interier, ale to je napřič koncernem až tedy překvapivě ne u audi.
Nevím, jaks to myslel.
Kvalita, zpracování a materiály interieru jsou na poměry třídy skvělé.
Jen ta ergonomie pokulhává.
Ale jestli chceš rejt...tak si uvědom, že Focus je vedle toho jako chromý prase vedle anglického plnokrevníka.
Fokus ST? Hele, Fosteku, jsi přeci Guru automobolismu, tak určitě víš, že STčko není vůbec špatný... on jezdí dobře i ten základní litrovej ekobůst... ale to jako majitel supersportů přeci musíš umět posoudit, co dobře zatáčí, žejo :) To bych si o tobě musel myslet, že .... že tomu tak není a nekaž mi mou ideu o tobě ;)
Já reagoval na jeho rýpání. Sám vidíš, jak v tom pokračova níže a že je trapnej. Byla řeč o interieru. Ne o podvozku nebo motorech.
Trapně se navážel do škodovky a dělá to dál. Já nejsem její obdivovatel, ale to co píše on je směšný.
Jinak Ford samozřejmě taky dobrej, hlavně podvozky. Konec konců víš sám, jak trapný a zobecňující kecy mají majitelé koncernu na Ford. Tak tohle dělá miromen, akorát obráceně.
Uvědom si, že škodovka nikdy auta neuměla a dodnes neumi, fasuje se a zavaži se s ni vietnamske tržnice s tou bych se vytahoval leda tak na lady, žiguliky či dačie. Pokud nemaš rad auta a je ti jedno co pořidiš směle do plnokrevnika.
s Amundsenem z trojky a fyzickými ovladači.
Bez otravných asistentů v sérii protože hvězdy.
Bez OPF špuntu, start stopu atd...protože emise.
Bez pokuty EU.
By bylo super a stálo by asi o 200 litrů míň
To by byl trhák!
za ty prachy to je teda terno
a nakope vám zadek každý Hyundai i30N a ještě jeho majiteli zůstane pěkný balík v kapse proti předražené ochcávce. Takže je to RS, sportovní to není, extra rychlé taky ne, drahé je to jako prase, tak co to teda je ? To fakt raději i30N fasback Performance a budu koukat na kyselé obličeje škodovkářů, jak mi mizí ve zpětném zrcátku