Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Plug-in hybridní SUV bojují s losím testem, nejhůř dopadla Toyota RAV4

Z trojice testovaných plug-in hybridních SUV neprošlo losím testem ani jedno, vůbec nejhorší chování však předvedla Toyota RAV4. Automobilka už proto pracuje na opravě.
Zpět na článek
4. 12. 2020 12:17
4. 12. 2020 12:52
4. 12. 2020 12:32
4. 12. 2020 16:31
4. 12. 2020 21:02
4. 12. 2020 21:08
4. 12. 2020 21:55
5. 12. 2020 02:55
5. 12. 2020 07:12
5. 12. 2020 08:50
5. 12. 2020 09:10
5. 12. 2020 19:21
5. 12. 2020 09:21
5. 12. 2020 19:22
5. 12. 2020 09:14
5. 12. 2020 09:19
5. 12. 2020 11:19
5. 12. 2020 12:06
5. 12. 2020 02:56
5. 12. 2020 09:12
Avatar - Roman Horký
4. 12. 2020 12:09
Vyprdněte se na SUVčka a kupte si pořádný auto
https://www.youtube.com/watch?… (starý model, už se nedělá).
Rozbalit vlákno
13
Avatar - kari.laz
4. 12. 2020 12:18
Re: Vyprdněte se na SUVčka a kupte si pořádný auto
Pořádný auto :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
A dá tam Priusa :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Já čekal alespoň Megane RS, nebo něco takového.

Ale pobavil jsi takhle při pátku
Avatar - Roman Horký
4. 12. 2020 13:17
Re: Vyprdněte se na SUVčka a kupte si pořádný auto
:-) :-) :-)
Avatar - kari.laz
4. 12. 2020 13:42
Re: Vyprdněte se na SUVčka a kupte si pořádný auto
Tuto definici ale Prius rozhodně nesplňuje. :D
Jinak s SUV souhlas, taky v nich smysl nevidím.
Avatar - WinDiesel
4. 12. 2020 14:58
Re: Vyprdněte se na SUVčka a kupte si pořádný auto
púroblém není v SUV, problém je v PHEV technice,
problémy mají i PHEV ne-SÚVéčka
4. 12. 2020 12:36
Re: Vyprdněte se na SUVčka a kupte si pořádný auto
absolutne suhlasim, mam na dnes pozicane asx 1.6, takze ja vyrazam s plnou za mesto do serpentin. dufam ze neskoncim v prvej zakrute pod vianocnym stromkom :D
pozdravujem topera
Avatar - Ozzman
4. 12. 2020 12:39
Re: Vyprdněte se na SUVčka a kupte si pořádný auto
Že zdravím tvá záda... až se vrátíš z výletu, pochopíš :D
4. 12. 2020 12:41
Re: Vyprdněte se na SUVčka a kupte si pořádný auto
ja uz som na tom jazdil, a je to asi to najhorsie co poznam, takze dnes sa budem snazit hladat pozitiva :-)
Avatar - Ozzman
4. 12. 2020 12:45
Re: Vyprdněte se na SUVčka a kupte si pořádný auto
Má docela příjemný kožený volant.... víc mne nenapadá co si tak pamatuju :D
4. 12. 2020 12:46
Re: Vyprdněte se na SUVčka a kupte si pořádný auto
Je to nejhorší kožený volant světa. Životnost 5-10tkm
Avatar - Ozzman
4. 12. 2020 12:48
Re: Vyprdněte se na SUVčka a kupte si pořádný auto
Já s tím jel, když to bylo nové a moc jiných pozitiv si nepamatuji :D
4. 12. 2020 19:47
Re: Vyprdněte se na SUVčka a kupte si pořádný auto
Je to jediny veteran, ktory sa da kupit novy :yes:
4. 12. 2020 12:47
Re: Vyprdněte se na SUVčka a kupte si pořádný auto
S ASX v atmo 1.6 vyrážíš na projížďku?
V pohodě. Jako lidi co si pošmáknou na tuzemáku nebo jim houpne když viděj tlustou čubku.
Prostě někomu stačí málo.
:D
4. 12. 2020 12:45
Re: Vyprdněte se na SUVčka a kupte si pořádný auto
Jasně, koupíme si tu s račku všichni hned zejtra!
Avatar - kari.laz
4. 12. 2020 12:13
O losím testu si myslím své
Podle rychlosti se nedá úplně porovnávat mezi auty, jde i o rychlost na výjezdu a celkové chování auta. To že PHEV jsou posunovadla bez emocí z jízdy a nuda za volantem se ví. O to hůře, když se do "normálního" SUV nacpe další obrovské množství zbytečného elektrického balastu a tím s jen zvýší hmostnost. Pak je jasné, že ukrotit ten nesmysl na silnici bude těžší. Ale vem to čert. Jen na přiloženém videu mě překvapily tři věci. Za prvné ještě centimetr by to kolo zajelo víc do karoserie, tak snad udělá bouli v plechu nahoře, potopí se tam jak Titanic. Až nepřirozeně hodně mi přijde. Další věc je, že snad jen náhodou se nesvlékla guma, ta se tam žvejkala jak HubaBuba. A poslední, že místo aby to šlo nějakým smyskem, tak to tam dělá něco mezi poposkakováním a houpáním na vlnách. Nic moc vizitka.
To Hamuna nerozdejchá :D
Rozbalit vlákno
9
Avatar - _Karel_
4. 12. 2020 12:18
Re: O losím testu si myslím své
Jj, poprvé vidím, že disk se dá odřít i jinak, než o obrubník. Fakt to vypadá, že se guma svlíkne. Na druhou stranu ta guma musí mít fakt dobrou trakci :D
4. 12. 2020 12:39
Re: O losím testu si myslím své
to ale asi nebude primarne problem typu auta (hybridni SUV), ale spis spatnou volbou kola, obuti, foukani. prece neni normalni aby se pneu svlikla, jestli je auto tezky, tak se to ma resit jinym kolem
Avatar - kari.laz
4. 12. 2020 13:08
Re: O losím testu si myslím své
Tak jistě, že to bude celkovou "neodladěností" celku. Těch faktorů bude více a jeden z nich bude i podstatně vyšší hmostnost PHEV.
4. 12. 2020 14:26
Re: O losím testu si myslím své
Nejhorší a nejlepší automobily v losím testu zde:
https://www.auto.cz/…-prekvapi-103529
Nejlepší Citroen z roku 99:)
a potom široká plejáda sportovních aut, potvrzující, že losí test má vypovídací schopnost...
je tam jedno SUV /X-trail/ vysoko, jinak jsou SUV v testu prostě horší a není se čemu divit...
Avatar - kari.laz
4. 12. 2020 14:42
Re: O losím testu si myslím své
Hlavně tady se na to podívej jako na celek, jak se to auto chová. Místo smyku poposkakuje jak n avlnách, odře ráfek o asfalt, jak se svléká guma pod zátěží na přední kolo, které pomalu yskočí horem. Tak nějak všechno špatně.
4. 12. 2020 14:45
Re: O losím testu si myslím své
Takto se bude ale chovat většina podobných aut, pokud se takto přetočí a postaví napříč.. Tím neříkám, že je to dobře. Kdyby ale bylo ESP naladěno přísněji, nemusel by to být takový propadák. Každopádně u auta za milion slušný trapas.
Avatar - kari.laz
4. 12. 2020 15:46
Re: O losím testu si myslím své
u auta za milion a půl. Podívej se na stránky Toyota. U tohoto modelu mají "Od 1500000"
4. 12. 2020 19:11
Re: O losím testu si myslím své
To je husty
4. 12. 2020 19:44
Re: O losím testu si myslím své
RAV4 je vysoká krava s dosť povoľným ESP. Oveľa viac ma to prekvapilo pri Mazde CX-3
https://www.youtube.com/watch?…
Pri tom to auto je o len cenťák vyššie ako končiaci Yaris.
4. 12. 2020 12:17
Uchylovina
Nikdo snad neočekává, že vozidlo SUV bude mít srovnatelné jízdní vlastnosti s běžným osobákem. Nicméně si myslím, že ta největší uchylovina na vozidlech segmentu SUV jsou nazuté nízkoprofilové pneumatiky. Vždy si vzpomenu na "sportovní paket" u Kodiaqa. Fakt k smíchu míchat terén se silnicí...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - iudex
4. 12. 2020 12:52
Re: Uchylovina
Tak napr. X5 ukazuje, že aj dvojtonová obluda môže ten test dôstojne zvládnuť: https://youtu.be/9t4mzRQadYQ?t=49
4. 12. 2020 12:27
Toyota něco nezvládla?
To se Hamuna asi zblázní :-D Ono se ale není čemu divit. Těžký auto prostě mrštný nikdy nebude. Hmotnost je nepřítel.
Rozbalit vlákno
42
Avatar - Hammunasakra
4. 12. 2020 12:38
Re: Toyota něco nezvládla?
Jj Hamuna ten mívá pravdu = znáš většího bojovníka PROTI SUV? ;-)

Mrkni na aktuální losi test Audi A3
Avatar - Ozzman
4. 12. 2020 12:40
Re: Toyota něco nezvládla?
Neříkal si ale, že Ravka díky baterkám je vlastně nejlepší SUV ? :D
Avatar - kari.laz
4. 12. 2020 13:11
Re: Toyota něco nezvládla?
A to mluvil o HEV, tohle je dokonce PHEV, kde jich je o dost víc a tak by to mělo jet jak po kolejích :D
Avatar - Ozzman
4. 12. 2020 13:37
Re: Toyota něco nezvládla?
Se Stane.. :D Já nechci být škodolibý, ale když to auta stejné kategorie bez baterek zvládnou lépe, stala se asi chyba :)
Avatar - Hammunasakra
4. 12. 2020 15:46
Re: Toyota něco nezvládla?
To NEbuď = to si vykládáš (-te) blbě

Řikám bez škodolibé radosti = spíš lehce smutnej ;-)

Ale byť jde o princip = teď v posledních losích testech Subaru Forester smázlo audi A3 :-!
Avatar - Ozzman
4. 12. 2020 21:02
Re: Toyota něco nezvládla?
Tak to znamená, že Subaru, byť je to SUV, bez baterek, má super podvozek :)
Avatar - Hammunasakra
4. 12. 2020 21:03
Re: Toyota něco nezvládla?
Plochy motor symetrická konstrukce níže těžiště :yes: :-)

I tak je to pro audi A3 ostuda no spíš OSTUDA
4. 12. 2020 14:10
Re: Toyota něco nezvládla?
Nejen RAV co jezdí za 1 litr na 100, ale taky Mikesusova Corolla (jinou Hamuna nezná) a v neposlední řadě Hamunův naprosto obyčejný Auris. Jedná se o nejlepší auta planety :D
Avatar - Hammunasakra
4. 12. 2020 16:06
Re: Toyota něco nezvládla?
Nebuď ubožejší než je nutný = zůstaň u standardní úrovně trapnosti = nic nevím nic neznám ale do všeho kecám

Naposled si mě pod Mirai dostal že NEJSI bojovník proto snižování emisí = dřív proti NOx (než přišel ADAC a Neuvěřitelně čisté diesly) a tvoje představa o nesplnitelných limitech od zlé EU šly do kopru = a teď CO2 který tou Camry a 508 a BMW 545e a touhle RAVkou šly tamtéž = vždy provázeno stovkama vulgarit a zesměšňování = ale vlastních (ne)znalostí

Umíš vysvětlit de.bil-ity kraviny lži bláboly = třeba jen týhle cos teď napsal? Takhle to tvůj mozeček pochopil? To ti funguje = fakt blbě
5. 12. 2020 08:52
Re: Toyota něco nezvládla?
Od ubohosti a trapnosti jsi tady bohuzel ty . Ja ti ty tvoje ubohosti a trapnosti tim prispevkem jen predhodil a ty se z toho snazis hloupe vykecat prispevkem o nicem. Chybi ti v nem ale poznamka o Iranu, Babisovi a komunistech :D :D
Avatar - Hammunasakra
5. 12. 2020 10:24
Re: Toyota něco nezvládla?
Takže NEUMÍŠ = jaký překvapení

EDIT fascinující je to s tim hybridním Aurisem = tvoje 1.8 je nejporuchovější má PŘESNÝ OPAK, já mám nový auto = ty ojetinu tak za desetinu. Ten auris má popravdě i lepší závěšení kol a samozřejmě lepší těžiště a pochopitelně taky rozložení hmotnosti. CO to sakra hraješ?

Já ti tvůj starej vrak za pár tisic nepomlouvám ani 15letou Oktu ani 10ti letýho Supa = ty mýmu autu od začátku "ŽIVOTU NEBEZPEČNEJ KŘÁP"

A takhle NAOPAK to je u tebe se vším
7. 12. 2020 08:47
Re: Toyota něco nezvládla?
Moje nejporuchovější auto mě vozí spolehlivě už 45000 km. A zřejmě ti uniká fakt, že moje auto je o třídu jinde než tvůj malý obyčejný hatchback. Ono taky stálo nový milion. Abych ti to nějak připodobnil, tak 10 let starý oblek je mnohem hodnotnější oblečení než tvoje 4 roky starý tepláky. A právě, že si mi auto začal pomlouvat první ty. A zavěšení kol a těžiště nemusí řešit někdo jako ty kdo nechápe, že se dá jezdit i rychle. Na tvoje rychlosti by ti stačil žebřinovej rám. :D
Avatar - Hammunasakra
5. 12. 2020 22:59
Re: Toyota něco nezvládla?
Že já si nekoupil GOLF TDI :-!
Avatar - Hammunasakra
4. 12. 2020 15:39
Re: Toyota něco nezvládla?
To je = velkou část negativ SUV hybrid snižuje = naprosto BEZ diskuzí

Tohle je JINÝ téma = nejspíš CHYBNĚ se soudobý problém losích testů pokusil vysvětlit na AF myslím Prokopec

Viz tahle diskuze dost lidi nerozlišují velikost baterie HEV a PHEV = takže jo nižší těžiště a lepší rozložení hmotnosti = LEPŠÍ auto

SUV = ve všem nejhorší konstrukce auta. Řikám to furt dokola = protože TO TAK JE ;-)
4. 12. 2020 14:05
Re: Toyota něco nezvládla?
Hamuna je ko-kot, který většinou blábolí nesmysly. Platí to co jsem ti psal už v dobách kdy tvoje vyzdvihovaná Toyota losí test nějak dávala. Je to absolutně nic neříkající subjektivní test, který jednou dopadne tak a podruhé jinak. S ohledem na to, že záleží na gumách, povrchu, teplotě práci řidiče s volantem to nikdy nedokážeš nasimulovat stejně. Je to prostě test o ničem. Jen jsem si do tebe chtěl kopnout, aby ti spadnul hřebínek, když ta tvoje pos-raná Toyota taky něco nezvládne. Osobně jsou mi ale výsledky losího testu ukradený. A není to jen okecávání, když se to náhodou povede VW jak sis blbečku naivně myslel. Je mi to ukradený i když to nezvládne Toyota. Pobere tohle myšlení tvoje tupá autistická palice? Je jasný, že nemotorná těžká krabice jako je RAV není na takovýhle manévry stavěná. To ale neznamená, že by z toho měl být kupující takového auta vyděšen nebo na to brát ohled. Losí test je *** test, kterým nemá cenu se vzrušovat. To jsem ti psal už dávno a ty si to bohužel nedokázal pochopit.
4. 12. 2020 14:27
Re: Toyota něco nezvládla?
potom mi zkus vysvětlit, že se v tom testu nejlíp umisťují sportovní auta, když o něčem nevypovídá...
Avatar - _Karel_
4. 12. 2020 14:50
Re: Toyota něco nezvládla?
A ty mi prosím vysvětli, jak je možné, že X-trail to zvládne o 1km pomaleji, než o tři roky novější supersport McLaren, když to o něčem vypovídá.....
4. 12. 2020 14:57
Re: Toyota něco nezvládla?
Když koukám ale na to video, tak ten řidič s tím nejede úplně správně. Začne doprava zatáčet až dost pozdě pak logicky pohází kuželky vlevo a o to víc se snaží utáhnout stopu a auto se začne vzpouzet, protože je to těká jebka. Nic překvapivýho.
4. 12. 2020 15:17
Re: Toyota něco nezvládla?
vždy bude nějaká výjimka potvrzující pravidlo, pokud je ale deset prvních aut sportovních, asi se se mnou nebudeš přít o tom, že SUV je král...
Avatar - _Karel_
4. 12. 2020 15:27
Re: Toyota něco nezvládla?
Pos raný diskuze, tak na podruhé - vůbec se nehádám o SUV, je víc než jasný, že obecně zatáčku projedou pomaleji.
Ale jinak jsou v tom testu minimální rozdíly a nepoznáš, jestli jsou kvůli lepšímu podvozku, nebo tím, že elektronika auto v zatáčce víc zabrzdila.
Takže až budou auta testovat s vypnutou elektronikou (což většinou nejde), pak to bude mít nějakou váhu.
Čímž nezpochybňuji průšvih RAV.
4. 12. 2020 14:55
Re: Toyota něco nezvládla?
Jestli postačuje k tomu, aby se na něm empiricky ověřilo, že velká těžká krabice typu RAV je na to moc těžkopádná a sportovní auto je mrštný a zvládne ho líp, tak má vypovídací hodnotu dostatečnou. Mi chceš ale namluvit, že si někdo koupí takovou kraksnu těžkou jako RAV a bude s tím dělat takový manévry? A jestli daný auto pohází při tom manévru pár kuželek mě jako zájemce o konkrétní model fakt nezajímá. Jakou to má návaznost na realný ježdění? Bagatelizoval jsem výsledky u jiných aut, který se takhle těkopádně chovaly jako třeba Superb a to samý tvrdím i u RAV. To bych si jako kvůli tomu neměl to auto kupovat, že poházelo pár kuželek při testu? Mě to jako zájemce o auto, ale vůbec nezajímá nějakej losí test.
Avatar - _Karel_
4. 12. 2020 15:32
Re: Toyota něco nezvládla?
Ten test se ale nesnaží ukázat chování SUV na okruhu, to fakt nikoho nezajímá, to máš pravdu. Ale podobný manévr tě může potkat v provozu - proč je to asi "losí test"- a ty buď překážku objedeš a vrátíš se do pruhu, nebo taky skončíš ve škarpě, případně pod koly protijedoucího náklaďáku.
Na druhou stranu nepamatuju, kdy se mi něco podobnýho stalo.
4. 12. 2020 17:09
Re: Toyota něco nezvládla?
Nepotkals losa? :-)
U nás se taková překážka většinou sráží a proto by byl lepší srnčí nebo kančí test:)
Avatar - Hammunasakra
4. 12. 2020 17:13
Re: Toyota něco nezvládla?
Bohužel občas i dětský = takže žádná ***
Avatar - _Karel_
4. 12. 2020 17:28
Re: Toyota něco nezvládla?
Srnu jsem vzal, ale na souvislé vrstvě ujetýho klouzavýho sněhu, takže jsem se ani o nic nepokoušel.
5. 12. 2020 09:00
Re: Toyota něco nezvládla?
Za 20 let sem takovy manevr podle metodiky jak se testuje nikdy nepouzil a to jsem resil uz hodne krizovek. Takze jestli mam auto ktery pohazi par kuzelek v losim testu me vubec nezajima. A je uplne jedno jestli ten test nezvladla Toyota nebo VW je to proste marginalita. Navic by stacilo nazout na auto jiny gumy posadit tam jinyho ridice a dopadne to uplne jinak. Je to jen saskarna pro novinare.
Avatar - Hammunasakra
5. 12. 2020 22:57
Re: Toyota něco nezvládla?
Systém JÁ JÁ JÁ = co JÁ nechápu = to je blbost

Problém JÁ JÁ JÁ systému je = když "Kapku víš oceán nevíš" prostě většině věci nerozumíš

Losi testy vznikly někdy v době kdy ses narodil = protože bylo praxí zjištěno že to je častý problém. Fakt věříš že když TY ses do takový situace ešte nedostal (kolik máš za život najeto?) znamená to že se všichni kdo ty testy dělají = proti tobě...?

Není pravděpodobnější = že to blbě vyhodnocuješ TY TY TY?
7. 12. 2020 08:51
Re: Toyota něco nezvládla?
Jestli sis nevšimnul, tak se zastávám tvojí modly od Toyoty. Jsem zvědavej až na ní vyjde test a ukáže se jaká je reálná spotřeba. Fakt si myslíš, že to bude těch 1,5 litru jak se snažíš tvrdit ty a posmíváš se, když ti říkám, že to budou reálně tak 4 litry?
Avatar - Hammunasakra
4. 12. 2020 16:28
Re: Toyota něco nezvládla?
Tohle je příspěvek co věta skoro co slovo = to ryccardo :-O :*) :D :-!
4. 12. 2020 12:39
Re: Toyota něco nezvládla?
Moment moment, ved hybridy by nemali mat problem ked maju predsa tazisko az pod vozovkou, cie nie? Aspon tak to tu pisal nejaky odbornik...
Avatar - Hammunasakra
4. 12. 2020 12:42
Re: Toyota něco nezvládla?
Ano to MĚL pravdu

Seš asi docela dokopal = když si napsal co si napsal ;-)
4. 12. 2020 14:06
Re: Toyota něco nezvládla?
To nebyl odborník to byl jen blábolil hamuňka :-D
Avatar - Hammunasakra
4. 12. 2020 16:44
Re: Toyota něco nezvládla?
Jo byl sem to já = nepochopil si ironií = a jak vidno ani to nižší těžiště a lepší rozložení hmotnosti = ano ani po tolika opakování. Smutný ale fajn = že ses k tomu přiznal ;-)

Téma PROČ se PHEV v losích testech chovají hůř než HEV = je ale zajímavý. Jak vidno většIna lidí jako ty = vo tom ví kulobáro velký kulový = tak aspoň MELOU

A nebuď posránek = půjč si tu Camry = ať (konečně) víš = o jak moc líp jezdí proti tvý starý plečce za 60? Ne vážně abys sis furt jen všechno dokola NEVYMÝŠLEL ale sám si vyzkoušel
Avatar - Ozzman
4. 12. 2020 21:03
Re: Toyota něco nezvládla?
Ta jeho plečka sice zatáčí strašně a kroutí se (a to muže být rád, že nemá TDI verzi, ta je ještě horší), ale motoru to docela šlape :D A myslím, že mu nefungovala jedna stahovačka, ale to už třeba opravil :D
5. 12. 2020 09:06
Re: Toyota něco nezvládla?
Co bys cekal od 5 metrovy lode. Je to jen na jizdu v primym smeru. Stahovacku jsme neopravil. Da se bez toho docela zit. Staci ze to jezdi ;-) Motor troubi pekne. Taky mu obcas davam poradne nazrat aby nekarbonoval. :D
4. 12. 2020 12:41
Re: Toyota něco nezvládla?
To je ještě horší než Superb iV a ten v tomdle stojí za to. Řečí Hamuny RAV PHEV = předraženej šrot
4. 12. 2020 12:55
Re: Toyota něco nezvládla?
Hamuna je poražen.
Jeho koule propadly peklu.
4. 12. 2020 14:07
Re: Toyota něco nezvládla?
Dobře mu tak koko-tovi. Co se tady nevychvaloval jak Toyota je top a nejlepší a bídný VW nezvládne takový strašně důležitý test jako losí. No teď se ta úžasná nemotorná pixla div nepřevrátila na boudu :D :D
4. 12. 2020 18:01
Re: Toyota něco nezvládla?
ne že bych mu nějak fandil, mám ho na hate-listu - ačkoliv jsem se od něho dozvěděl spoustu věcí, o kterých jsem netušil - nicméně k takovému davovému lynčování se obvykle, z mých zkušeností, vždycky přidávaly osobnosti samy za sebe velmi nevýrazné, až připos.rané...
pocit moci jim dal až dav...
nenadarmo se říká - orel lítá sám, husa potřebuje hejno...
Avatar - _Karel_
4. 12. 2020 19:13
Re: Toyota něco nezvládla?
Nedopřeješ klukům trochu zadostiučení nad největším diskuzním ubožákem, křivákem a překrucovačem? Máš sám úplně čistý svědomí?
Lynč vypadá jinak, fakt. ;-)
5. 12. 2020 09:09
Re: Toyota něco nezvládla?
Namachrovanci je potreba srazit jeho vysoky ego. Vic v tom nehledej. ;-) treba prestane s tema jeho blitkama jak je toyota ve vsem nejlepsi uz me ty jeho kecy v tomhle duchu se,rou.
6. 12. 2020 07:23
Re: Toyota něco nezvládla?
Před časem tady byl odkaz na losí test BMW 2. To bylo řečí... nevypovídá, nějaká španělská stránka, co bys čekal od předokolky... a najednou už losí test nevadí.
Každý má svého "černého koně" a takové BMW se tady obhajuje až do nebes...
4. 12. 2020 12:32
Nejen SUV
No, že losí test nezvládá SUV, to bych se, vhledem k těžišti, moc nedivil. Ale ten losí test nezvládají i normální auta. Zdravíme Octavii iV. Ale to už si musí mezičlánek mezi sedačkou a volantem uvědomit sám, že fyzika se okecat nedá.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Hammunasakra
4. 12. 2020 12:39
Re: Nejen SUV
Kdyby jen Okta s obrovskými převisy = špatně dopadlo nově i audi A3
4. 12. 2020 12:36
RAV 4 PHEV následuje DS7
Bavíme se o Toyotě RAV 4 PHEV za 1,4 a víc Kč? Toyota totiž chce následovat prodejní "úspěch" DS7 E tense. "Navíc" ale přidává atmosférický motor, který s dobíjením akumulátorů bude mít práce nad hlavu a k tomu ještě CVT.
A to celý za cenu prémiovýho BMW X3 30e, který má navíc s PHEV podstatně víc zkušeností než Toyota.
A jako třešnička tohle. Opravdu by mě zajímalo, kdo si PHEV RAV koupí..
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Barry Lyndon
4. 12. 2020 12:42
Re: RAV 4 PHEV následuje DS7
Nezdá se mi, že by se X3 30e cenou přibližovalo RAV4. To už je levnější a RAV4 bližší spíš MB GLC PHEV.
4. 12. 2020 19:13
Re: RAV 4 PHEV následuje DS7
Už som ti to písal minule. Toyota zatiaľ nepotrebuje PHEV predávať a tak si tam dáva maržu. Kým väčšina jej konkurentov náklady delí na celé portfólio. Čo ma síce ako zákazníka nemusí trápiť, ale táto cenová politika im nemôže vydržať dlho.
4. 12. 2020 20:17
Re: RAV 4 PHEV následuje DS7
Jestli něco může být lepší na BMW, tak asi podvozek.

PHEV a HEV RAV-4 se liší především velikostí baterky.
Takže o zkušenostech to asi úplně není, ty by pak byly dost na straně Toyoty.
Jestli jsi to nemyslel s ohledem na vyšší hmotnost baterek...
Avatar - Barry Lyndon
4. 12. 2020 12:38
Toyota to prostě přehnala
Na první pohled je vidět, že to auto je především přetížené. Chtěli být nejlepší, ale v honbě za papírovými parametry zapomněli, že to musí dát i nějak rozumně řídit. Přehnali to s velikostí baterie, s hmotností i s cenovkou. Celková hmotnost toho auta je 2,5 tuny a na to ta konstrukce jako celek zřejmě nemá.

A jen doplním, že oni zřejmě uvažují takovým tím americko japonským stylem, tedy, že sice uděláme auto, co má 300 HP, ale jezdit s ním budeme, jako kdyby těch koní nemělo ani 30. Jenomže pak to vezme tady v Evropě a začneme s tím lítat jako blázni, dělat losí testy a vůbec jim to celé kazit :D .
Rozbalit vlákno
9
Avatar - _Karel_
4. 12. 2020 12:47
Re: Toyota to prostě přehnala
A co s tím má společného celková hmotnost? Je to dvoutunový auto, jako spousta jeho konkurentů ve třídě. Nic přehnanýho na váze nevidím.
Avatar - Barry Lyndon
4. 12. 2020 12:56
Re: Toyota to prostě přehnala
Jakých konkurentů? RAV4 je v podstatě SUV (nižší) střední třídy, kolik těchto aut váží prázdných 2 tuny (celková 2,5 t)?
Avatar - _Karel_
4. 12. 2020 13:06
Re: Toyota to prostě přehnala
Co to je za otázku "jakých konkurentů"?
Třeba naftový Kodiaq má o metrák míň. Nemá baterku, nemá elektromotor.
Sorento totéž.
Avatar - Barry Lyndon
4. 12. 2020 13:22
Re: Toyota to prostě přehnala
Kodiaq 2,0 TDI 4×4 110 kW 4x4, 1714 kg pohotovostní, 2314 kg celková
Pořád tam je rozdíl spíš 2-3 metráky než jeden a je otázka, jestli "platforma Corolly" snese alespoň tolik jako "platforma Golfu".
Sorento je o třídu větší auto.
4. 12. 2020 13:24
Re: Toyota to prostě přehnala
vykonove porovnatelnej RS byl ale o dost tezsi nez obyc nafta
Avatar - Barry Lyndon
4. 12. 2020 13:34
Re: Toyota to prostě přehnala
Jo máš pravdu, to mě nenapadlo, Kodiaq RS celková 2460 kg. Tak to potom beru zpět. Nenapadlo mě, že jsou i nebateriová a přitom nijak velká SUV tak těžká.
Avatar - _Karel_
4. 12. 2020 13:36
Re: Toyota to prostě přehnala
Věřím, že pouhým nedopatřením jsi vzal váhu Kodiaqu bez výbavy vs. váhu RAVky v plné.
Takže - Kodiaq 2,0TDI 140kw 1772-1987kg
RAV PHEV 1900-2000kg
Takže Kodiaq s výbavou je o 23kg lehčí.
Na to, že je RAVka PHEV se slušnou baterkou a silnými motory, je váha slušná.
O jízdních vlastnostech se nebavím.
Avatar - Barry Lyndon
4. 12. 2020 14:52
Re: Toyota to prostě přehnala
Jo máte všichni pravdu, fakt jsem myslel, že je ten rozdíl výrazně větší a není skoro žádný. Nicméně přetíženě to auto se svlékající se pneu stejně vypadá.
4. 12. 2020 20:03
Re: Toyota to prostě přehnala
No zase jsi předpovídal špatný chování RAVky u článku o Across. :yes:

V tom podvozku, naladění ESP, pneumatikách, nebo někde jinde bude asi trochu chyba. Třeba to spraví konzervativnější (dřív zasahující) ESP. Přetáčivej smyk překvapil.

Jinak už se opakuju, ale tenhle POHON se mi líbí.
Avatar - iudex
4. 12. 2020 12:46
Ťažisko prekliato nízko a iné rozprávky
Tak tu končí sen jedného teoretika a tom, že baterky v podlahe znižujú ťažisko a tak vlastne robia lepšie jazdné vlastnosti. :D :-[]
Je niečo uspokojujúce na tom vidieť, ako toho-koho-meno-sa-nevyslovuje odborníci (na ktorých sa vždy rád odvoláva) zhovadia, ale že úplne. :-[]
Rozbalit vlákno
11
4. 12. 2020 13:27
Re: Ťažisko prekliato nízko a iné rozprávky
Tak snižují. Ale za cenu nárůstu hmotnosti. :D
4. 12. 2020 13:41
Re: Ťažisko prekliato nízko a iné rozprávky
Nechce se mi odhlašovat, abych se podíval na tu demagogii, ale juknu přes mobil. To bude legrace :D

Edit: tak už jsem to viděl, nepřekročí svůj stín. Tady to nepřizná, ale vnitřně to musí bolet.
Avatar - kari.laz
4. 12. 2020 19:32
Re: Ťažisko prekliato nízko a iné rozprávky
Taky jsem to zkusil a v první řadě jsem se ujistil, že je dobře, že ho mám na HL a v druhé, že to jeho podání se nedá vůbec číst.
Avatar - Dinar
4. 12. 2020 14:06
Re: Ťažisko prekliato nízko a iné rozprávky
Ten losí test je zcela jistě zmanipulovaný, já si počkám na nějaké video od Vaculíka, tam bude ravka cajk, kapiš? :D
4. 12. 2020 14:15
Re: Ťažisko prekliato nízko a iné rozprávky
Tak snad všichni vidíme, jak špatně řidič najíždí už první zatáčku! V prvních dvou vteřinách je vidět i pohyb vosy v kabině, která už tak neschopnému řidiči ještě ztížila situaci.
Stejně tak je nad slunce jasné podhuštění pneumatik a navíc značky "General/isimus" od nového čínského výrobce, které Toyota nemontuje. A v den testu bylo 38st, přičemž pneu byly samozřejmě zimní!

Jestli tohle nevidíš, tak nevím o čem tady píšeš. Vaculík už o tom mluvil dávno!

Tam kde tvoje schopnosti dávno skončily, ty jeho teprve začínají!!!
Avatar - speedfred
4. 12. 2020 15:57
Re: Ťažisko prekliato nízko a iné rozprávky
Myslíš že to riadil Bottas? Tomu nedavno nejaká fčela ovplyvnila brzdenie.
4. 12. 2020 18:49
Re: Ťažisko prekliato nízko a iné rozprávky
:D :yes: Jo
Avatar - Dinar
4. 12. 2020 14:07
Re: Ťažisko prekliato nízko a iné rozprávky
:D :D :yes:
4. 12. 2020 19:22
Re: Ťažisko prekliato nízko a iné rozprávky
Pri HEV sú baterky blízko ťažiska auta, aj keď ani to nie vždy(Mondeo, Clio). Ale pri PHEV sú batérie skoro vždy pod podlahou kufra. Takže vysoko a až za nápravou. Losí test s niečim takým je skoro ako losí test so zapnutým vozíkom.
4. 12. 2020 20:35
Re: Ťažisko prekliato nízko a iné rozprávky
Hej, niečo v tom zmysle. ;-) :yes:
4. 12. 2020 20:32
Re: Ťažisko prekliato nízko a iné rozprávky
Nízke ťažisko ako také nezaručí stabilitu v každej situácii. Losí test je trochu špecialita, pretože tu ide hlavne o prenášanie váha z jednej strany auta na druhú, a do toho majú veľa čo povedať samotné nápravy, ich konštrukcia, upevnenie, zdvih kolies, charakteristika pruženia a tlmičov. V losom teste všeobecne obvykle najlepšie dopadajú športové autá, potom klasické nízke autá a až po nich SUV a užitkáče. Zjednodušene sa dá povedať, že autám najviac pomáha tvrdšie pruženie, kratšie tlmiče a menší zdvih kolies. SUV majú obvykle dlhší zdvih kolies, podvozok dovolí väčšie prepruženie a tlmiče sú dlhšie a mäkšie. Pri väčšom prepružení sa viac rozhojdá väčšia váha bateriek a je prd platné nízke ťažisko auta, berú so sebou celé auto. Preto sa viaceré autá, ktoré dostanú ako bonus elektromotor a porciu bateriek navyše, ale úpravu podvozka už nie, v hraničných situáciách ako predstavuje napr. losí test, správajú podstatne horšie.
4. 12. 2020 12:49
Tohle není jen problém SUV
Drastický zhošení je u jakýhokoliv auta ve verzi PHEV. Třeba u blbý Octavie je to dost brutálně cítit.
Rozbalit vlákno
6
4. 12. 2020 13:22
Re: Tohle není jen problém SUV
je, jde to postavit slusne a dat baterky pod sedacky nebo do stredovyho tunelu a pak to teni tak strasny. Nebo extra mizerne a dat je do kufru. Kazdopadne rozdil i mezi q7 phev a v6tsi je na volantu a brzdach znat opravdu hodne. A cim je to auto mensi a na levnejsi mainstreamovy platforme tim hur
Avatar - Barry Lyndon
4. 12. 2020 14:55
Re: Tohle není jen problém SUV
On je někdy někde někdo dal do kufru? Myslím, že ne... ;-)
4. 12. 2020 17:20
Re: Tohle není jen problém SUV
Dal, cela MLB evo to tak ma (cayenne,q7 phev, touareg r atd). Jsou na a za napravou. Tedy koncepce tezkej spalovaci motor pres predni a baterky za zadni napravu.
A ostatne Mercedes to ta v glc,c a e taky tak. GLE ma baterie jak krava a nevim jak jsou umistene

Pod zadnima sedackama to maji BMW, VW MQB a treba Volvo
4. 12. 2020 13:23
Re: Tohle není jen problém SUV
Já tyhle losí testy nepřeceňuji, ale přesto mne překvapuje, že to výrobci přece musí čekat, že toto vyjde někde v testu najevo. Nejsem v době první a-classe. Stačiloby méně "ZÁBAVNĚ" odladěné ESP, které by naopak to auto chytlo hned na začátku a bylo by po senzaci.
Jinak asi i když těžiště dole, tak prostě furt velká hmotnost, s tím se špatně pracuje i na těch šlupkách, co má auto obuto.
Avatar - iudex
4. 12. 2020 14:09
Re: Tohle není jen problém SUV
Neviem, či len úprava ESP pomôže, ako pozerám na to poskakovanie auta, tam je aj problém s nevhodne naladeným pružením; proste to bude chcieť viac zamakať ako len prehrať soft.
4. 12. 2020 14:28
Re: Tohle není jen problém SUV
Samozřejmě, že těžko takhle od počítače jim radit.. Ale koukal jsem na to zpomaleně a takto (45 stupňů bych hádal) na rovné silnici nepřetočím auto ani s ESP ve sportovním módu. Jedině snad když na hulváta třeba v zatáčce, kde je v apexu vyvýšenina a auto se tak nadlehčí, že ESP už ho nechytne.
4. 12. 2020 13:28
Absolutní propadák...
...i ten obstarožní Outlander se může smát. To je opravdu masakr, kde máme mluvčího pana Vaculíka, aby nám vysvětlil fyziku? :-!
Rozbalit vlákno
19
Avatar - Ozzman
4. 12. 2020 13:38
Re: Absolutní propadák...
Fyzika funguje i v případě baterek v podlaze, ale tady se asi stala nějaká jiná chyba... ale né, to je Toyota? Tam se to nestává :D
4. 12. 2020 13:44
Re: Absolutní propadák...
Jistě, kdyby s tím jel Vaculík, nemohlo by se to stát! ;-)
Avatar - Ozzman
4. 12. 2020 14:07
Re: Absolutní propadák...
:-[] A nebo by bylo vysvětleno, že je to tak v pořádku
4. 12. 2020 14:11
Re: Absolutní propadák...
Toyota se losům staví čelem, přece se nebude vyhýbat!
Avatar - pradeda777
4. 12. 2020 14:54
Re: Absolutní propadák...
Přesně! Každé dobré Toyota SUV má na předku bull bar a nějaký los ji může být ukradený...vlastně tak akorát další den k obědu.... ;-)
Avatar - Emel
4. 12. 2020 14:10
Re: Absolutní propadák...
Tak... Toyota to má jako tradici, už obyč RAV upravovala po výsledku losího testu, pak upravovala Hilux... tak teď ještě upraví Prime.
4. 12. 2020 14:12
Re: Absolutní propadák...
Takže kluci ze Skandinávie jsou vlastně taková vývojová záloha! :yes:
Avatar - Emel
4. 12. 2020 15:40
Re: Absolutní propadák...
No víš jak se tu nedávno řešilo, že má Toyota málo zaměstnanců a efektivní výrobu... tak tady mají externisty zadarmo :-)
Avatar - pradeda777
4. 12. 2020 15:00
Re: Absolutní propadák...
Losí test by neměla být oficiálně uznávaná veličina. Protože je to jen výmysl několika borců, kteří si na tom založili svůj byznys a novináři jim skočili na špek...toť vše.. :-[]
Avatar - Emel
4. 12. 2020 15:44
Re: Absolutní propadák...
No... je to ilustrace toho, jak se auto chová při krizovém manévru, jak je sladěná elektronika.
Pro vysoký krabice je přesně tohle důležitý... aby to auto zůstalo stabilní a nějak přiměřeně ovladatelný, aby to elektronika zkrotila, klidně i za cenu významnýho zpomalení auta.
Samozřejmě bys mohl udělat trošku jiný zadání, jiný rychlosti a úhly a tak... ale takhle holt máš nějaký srovnání.
Avatar - pradeda777
4. 12. 2020 17:34
Re: Absolutní propadák...
...nějak přiměřeně ovladatelný.....nějaký srovnání,,,,s kterým se dá samozřejmě manipulovat podle toho kdo kolik zaplatí......podvod... :-[]
Avatar - Emel
4. 12. 2020 18:35
Re: Absolutní propadák...
A tak losí testy přece nejsou výsada Teknikensvarldu... dělá to km77, dělají to i další, dá se to kdykoli zopakovat. Máš video, můžeš se na něj podívat a sám si udělat obrázek, jak dobře nebo špatně si to auto vede.

Co jsem si pouštěl větší SUV, tak se mi nejvíc líbilo Q8 - nejde ani tak o rychlost (79km/h), ale spíš o konzistentnost a od pohledu nezáludnost - žádné prudké ustřelení zadku, žádné rozskákání se celého auta...
https://www.youtube.com/watch?…
Tiguan Allspace to třeba zvládne stejně rychle, ale zdaleka ne s takovým přehledem - kolo ve vzduchu atd.
https://www.youtube.com/watch?…
Avatar - Hammunasakra
4. 12. 2020 19:50
Re: Absolutní propadák...
Jak si vysvětluješ že Audi e-tron bylo naopak nejhorší?
5. 12. 2020 11:41
Re: Absolutní propadák...
Nejhorší? Velké SUV, 77 km a zcela klidné chování
https://www.youtube.com/watch?…
to je lepší výsledek než většina srovnatelných SUV a lepší výsledek než menší elektrická SUV
https://www.youtube.com/watch?…
https://www.youtube.com/watch?…
V porovnání s RAV4 nebe a dudy.
Avatar - Hammunasakra
6. 12. 2020 01:19
Re: Absolutní propadák...
Jj plug-in = ale JAK TO že podobně jako plug-in verze krabice SUV dopadlo současně audi A3?

A jak to že tahle info = v článku chybí? :-O
6. 12. 2020 09:26
Re: Absolutní propadák...
Podobně? Audi A3 72 km/h, RAV4 63 km/h. To není podobně. RAV4 těžký bouncing a oversteering, A3 hladké průjezdy. A stačí si poslechnout komentáře k A3
- jednoduše se kontroluje
- s Bridgestone Turanza jsme nikdy nedosáhli lepší výsledek než oněch 72 km/h
Tady třeba stejné práskačky od Bridgestonu na CLA a max. rychlost 66 km/h, ale chování auta je také chváleno
https://www.youtube.com/watch?…
Jinak řečeno i na gumách zoufalé kvality se A3 nebo CLA chovají zcela čitelně a mají hladké průjezdy, kdežto podvozek RAV4 se rozkmitá ve svislé rovině a je v podstatě neřiditelný.
Avatar - twistedTSD
4. 12. 2020 20:22
Re: Absolutní propadák...
Jejich testy jsou široce uznávané a v případě neúspěchu s nimi automobilka vždy spolupracuje.
4. 12. 2020 16:31
Re: Absolutní propadák...
U toho Hiluxa je to vzhľadom k zameraniu a konštrukcii ešte ospravedlniteľné.
4. 12. 2020 19:28
Re: Absolutní propadák...
Tiež sa čudujem, že po tom ako ich s klasickou RAV4 načapali si to hneď nepostrážili. Toto nie je auto kde potrebuješ zachovať rýchlosť na výjazde. ESP mohlo mať volnú roku a zbrzdiť auto kľudne na 20.
4. 12. 2020 14:45
Už běžná RAV4
bez baterek totálně vybouchla
https://www.youtube.com/watch?…
takže s metráky baterek v kufru to těžko může být lepší.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Barry Lyndon
4. 12. 2020 14:59
Re: Už běžná RAV4
Ale no tak, ani základní RAV4 nemá baterie v kufru, ale po sedačkami. A tato (plug-in) je nemá ani pod sedačkami, nýbrž pod podlahou. Kritika je na místě, ale je potřeba kritizovat seriózně.
Žádný plug-in nemá baterie v kufru (ani ta vysmívaná Octavia).
4. 12. 2020 15:18
Re: Už běžná RAV4
aktuálně se pracuje na tom, že budou baterie tvořit šasi automobilu. potom půjde dolů jednak hmotnost, druhak těžiště...
4. 12. 2020 21:07
Re: Už běžná RAV4
Čo v prípade losieho testu môže pomôcť ale nemusí. Alebo len čiastočne.
4. 12. 2020 19:33
Re: Už běžná RAV4
Jemu to nevysvetlíš a pri tom stačí len otvoriť technické údaje a pozrieť objem kufra pri PHEV a iných motorizáciach.
Avatar - twistedTSD
4. 12. 2020 20:17
Re: Už běžná RAV4
Proto má v kufru -150 l?
Avatar - Barry Lyndon
7. 12. 2020 23:49
Re: Už běžná RAV4
V kufru (pod podlahou) má jiné věci - například palivovou nádrž, která je normálně tam, kde je u phev baterie.
4. 12. 2020 16:31
Hybridy...
....a eco pneu s mizernou přilnavostí zásadně NEBRAT!
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Hammunasakra
4. 12. 2020 17:12
Re: Hybridy...
Tak z poloviny si to TREFIL

Pneu = tuhle sem zase potkal borca s A6 = pneu Matador. To už sou lepší špičkový pneu na tuctovým autě

Benzín hybrid :yes: :yes: :yes:
Půjč si Corollu 2.0 nebo Camry 2.5

Otázka je PROČ plug-iny (napříč značkami) se chovají takhle. Přitom Tesla 3 excelovala = takže jen ve větší baterií to není = asi HEV nebo EV

PHEV nevychází ani ekonomicky ani v losích testech :-!
Jsem zvědavej na PHEV 508 a C9 a až tenhle pohon dorazí do Camry
Avatar - twistedTSD
4. 12. 2020 20:20
Re: Hybridy...
Záleží na tom, kde je baterie umístěna. Když do nějak vyváženého auta jebneš baterii k zadní nápravě, bude to děs.
4. 12. 2020 21:02
Klasik
Klasická Toyota.
Vymyslieť nič nové nedokážu. Tak to o kopírujú. A ono to nefunguje. Vieme. Dajme im klasických 20 rokov a postupne to rozbiehajú.

Ale toyovce budú bliakat, aké je to uzasne
Rozbalit vlákno
15
4. 12. 2020 21:08
Re: Klasik
Zatiaľ tu bliakaš len ty. A riadne hlúposti.
4. 12. 2020 21:55
Re: Klasik
Napsat neco takovyho o automobilce, ktera masove rozsirila hybrid. :-O
Hybrid Fordu je okopirovany od Toyoty.
https://www.wardsauto.com/…-s-hybrid-escape

Meky zjevne nevi, ze cely svet kopiruje Toyotu.
A ze Toyota zachranila Porsche...

https://kaizenfactor.wordpress.com/…otas-star-pupil/

.. the German sports car maker reported a net loss of 122 million euros ($162 million) and sales of no more than 14,000 cars. It was at that point that a new Chief Executive Officer, Wendelin Wiedeking entered the picture. Stunned by rampant mass inefficiency, such as “Workers (that) used to spend half their time climbing up and down shelves looking for pieces”, Wiedeking turned to Toyota to learn the intricacies of the Japanese carmaker’s lean-production techniques. :-O :-O :-O

Toyota je nejhodnotnejsi automobilovou znackou sveta (kdyz nepocitame trzni hodnotu Tesla).
5. 12. 2020 02:55
Re: Klasik
Napsal stejnou hloupost jako to, že celý svět kopíruje Toyotu. Stejně jako plácnout bez ladu a skladu, že zachránila Porsche.

Meky píše jako ty, akorát, že proti tvým oblíbeným značkám. ;-)
5. 12. 2020 07:12
Re: Klasik
Cely svet (a zdaleka nejen automotive!) skutecne kopiruje vyrobu Toyoty. Za tim si stojim! Jen ty jsi o tom dodnes zrejme nevedel.
TPS zachranilo m. j. Porsche.
Nenapsal jsem to bez "ladu a skladu", mas tam vyvetleni - citaci a odkaz!
Vic se tezko muze vejit do diskuze acz.
Jestli chces udelat seminar, dej vedet. :-)

To ze nekdo kopiruje i Toyoti hybrid asi neni prekvapeni, kdyz je to to, co umi Toyota nejlip.

Priste zkus radeji neco k veci...
Nez ubohy urazky prispevku. :no:
Muj prispevek mel obsah k tematu Toyota a kopirovani (Ford a hybrid, TPS a Porsche).
Tva reakce ne.
5. 12. 2020 08:50
Re: Klasik
Výrobný systém Toyota prebrala od fordu. Len ho zdokonalil a spopularizovala.

V skutočnosti TPS okrem Japonska sa nikde nepoužíva, pretože vyžaduje otrocky dobrovoľne nasadenie zamestnancov a to v civilizovanych krajinách nefunguje. .

Mnohí to skúšali nasadiť, ale úspešná implementácia reálne neexistuje, resp sa nepodarila.

A aj keby TPS fungoval, stále to vypovedá len o opakovanej výrobe rovnakých výrobkov.
Invencia je úplne iná vec. A tú Toyota nemá.
5. 12. 2020 09:10
Re: Klasik
Chytrák Meky čo zas nič nevie len opakovať si svoje výplody. Toyota nasadila JIT zásobovanie v 1938. Bez toho by dnes žiadna automobilka neprežila. No a TPS si vôbec nepochopil, ale to ma pri tvojej logike a zúfalej argumentácii neprekvapuje.
5. 12. 2020 19:21
Re: Klasik
Hlupák, a co iné hovorím?
Jit systém nie je TPS.

TPS prakticky mimo Ázie nefunguje.

Jit je niečo úplne iné a Jit ako taký je len jednou časťou TPS.
5. 12. 2020 09:21
Re: Klasik
Ja bez mučenia priznám, že mi je Toyota ako značka sympatická, ale tiež nie som nekritický a viem, že mnohé patenty nepochádzajú od nich. Systém sprevodovania používaných v ich hybridoch nie je ich patent. Akurát dobre dopracovali to okolo.
Z čím ale Toyota prišla je systém zásobovania just in time a to ešte pred 2. svetovou. V sedemdesiatich rokoch boli vo viacerých značkách pomáhať zaviesť tento systém. A bez JIT zásobovania si neviem predstaviť dnešný objem produkcie aut.
5. 12. 2020 19:22
Re: Klasik
Jit nie je TPS.
Jit existoval už pred toyotou.
Aplikácia TPS v japonskej podobe sa nikde nechytila.
5. 12. 2020 09:14
Re: Klasik
Nechcem ti kaziť radosť, ale systém pohonu u hybridných Toyot nie je pôvodný patent Toyoty. Ak ho ešte vlastní pôvodný vynálezca, tak ho môže licencovať komu chce.
5. 12. 2020 09:19
Re: Klasik
O tom nevim. Je to mozny.
Kdo je vynalezce hybridu co pouziva Toyota?

Kazdopadne platnost patentu je maximalne 20 let, takze asi tezko muze puvodni vynalezce neco licencovat. ;-)
5. 12. 2020 11:19
Re: Klasik
Bolo to v jednom videu co vysvetlovalo ako to funguje. Meno neviem, ale bolo to v Kalifornii okolo 1960.
5. 12. 2020 12:06
Re: Klasik
No v tom pripade dost (prilis) predbehl dobu.
System Toyoty muze byt rentabilni az posledni dobou (regulace dvou elektromotoru)...

V roce 1960 to bylo (technicky a financne) sci-fi.
5. 12. 2020 02:56
Re: Klasik
Většina hybridů má stejný problém. Nevím, co Toyota okopírovala...
5. 12. 2020 09:12
Re: Klasik
Mekyho nemôžeš brať vážne. Raz kúpil vylietanú Toyotu s pochybnou históriou a na základe toho dokázal ohodnotiť celú značku.
Ale aj tak by upresnil, že rovnaký problém má väčšina plug-in hybridov. Pri klasických hybridoch sú batérie často pod sedačkami a tak blízko ťažiska auta a keďže ich batéria váži 30-40kg, tak nemá veľký vplyv na jazdné vlastnosti.