Král je mrtev, ať žije SUV. Souvětí shrnuje stav japonského automobilového průmyslu, odkud odchází ikonický sedan, který pravděpodobně vystřídá momentálně oblíbenější sportovně užitkový vůz.
další oběť SUV. Ale kdyby to tak lidi nechtěli, nebylo by to tak. Nebo? Neprodává se, jak patrno z čísel.
Nás se tohle moc netýká - žádnej Crown tady není.
Ale právě proto je to překvapivé - sedany a limuzíny jsou v Asii pořád dost oblíbené.
Zrovna ta Asie teď vše cpe na zvýšený podvozek. SUV-sedan, SUV-kupé, SUV-všechno... V Číně to letí, v Japonsku taky, v Koreji samozřejmě taky. Sedany miluje Indie a pak Blízký Východ, ale ty vyspělejší země ne. Saudi a bohatí Arabové taky radši kupují opulentí SUV, než sedany.
Neviem ako kontinentalna Azia, ale pred casom som sa vratil z japonska a Toyoty Crown som tam videl len ako taxiky (aj to vsetky vyzerali ze su minimalne 10 rokov stare). V Europe nic, a v USA tiez pickupy a suvcka vytlacaju z trhu klasicke limuziny. Mozno nieco predaju v Cine, ale vela toho nebude, lebo tam je silna historicky podmienena averzia voci vsetkemu japonskemu...
Nikdo mě nenutí je kupovat, ale musím denně koukat na ty nervní blbečky v SUV kolem sebe. A vadí mi to pokrytectví, o kterém se zde píše v jiných příspěvcích.
Ale ja ti rozumim. Na blbecky v SUV se vykasli a nenechavej se jima rozhodit. Me taky tahle moda vadi a miji me a taky mi vadi pokrytectvi kdy si lidi hrajou na ekologicky smyslejici, ale pritom si kazdy 3-4roky kupujou novy 2 - 2.5 tunovy monstrum s aerodynamikou stodoly a spotrebou tanku. Kasli na to. Ty si porad muzes koupit normalni pekny auto ;-)
No jo. Moje SUV monstrum ma o 180kg viac oproti predchadzajucemu kombiku a spotrebu o 2 dlc vyssiu. Svina jedna neekologicka. Len teda neviem ci tie 2 deci pripisat tym 180kg, alebo aerodynamike stodoly, alebo tych +37kW, kedze ma aj "nenazranejsi" motor. Samozrejme opomeniem auto, ktore som mal este pred tym kombikom - to bol HB, ktory vazil tolko co to SUV teraz, mal rovnaky objem bez turba s polovicnym vykonom so spotrebou o 2,5l vyssou. Psst, SUV su zlo!
Já ho možná představuju, a jezdím okolo 8l nafty, s autem co odveze a velikým prostorovým komfortem na dovolenou 4 lidi vč. jakékoliv bagáže. Jsem horší než ty, co jezdíš pod 10l s kabriem?
Kolega Reco má tuším nějaký FWD Peugeot, který ani jako SUV nevypadá. Spis jako MPV.
Pod pojmem SUV si představím Grand Cherokee, X5, Q7 apod. Takové ty velké, které nejvíc frčí.
A proti kombiku podobne délky žerou plus 2 litry navíc...
Ano 5008. A ano, to co si pod SUV predstavujes ty, je sice irelevantne, ale ano to je tych par vecsich od mojho.. Vsetko ostatne je mensie. Dokonca ked uz si spomenul MPV, tak fakt nerozumiem z pohladu vyssie uvedenych vycitiek, kde je medzi nimi rozdiel oproti SUV.
Pro me je proste SUV neodvratně spojeno s pohonem všech kol a jistým designem. Třeba R-class jsem nikdy nebral jako SUV, i když pohon všech kol měla.
A MPV mají nižší světlou výšku a obvykle neváží přes 2 tuny...
R-classe nemal nikdy ambiciu byt SUV, takze neviem kto ho za SUV povazuje, ale budiz. Argument so 4x4 je postaveny na vode - auta, ktore su FWD aj ked maju moznost ako opciu byt AWD by potom nemohli byt SUV tiez co je kravina. Kazdopadne moja 5008 ma svetlu vysku vyssiu nez X5.
Tak to zkusím jinak.
Kdyby všichni kupci toužili po autech jako je Peugeot 5008, nikdo by s SUV neměl problem.
Jenže bohužel, většina jich touží po 2t+ hovadu...
R-class sdílela platformu s GL... podobne velké, podobne těžké auto
Já se taky nepovažuji za hlavní proud.
Nejsem kupec, který vybíral mezi stejně velkým kombi a stejně velkým SUV.
Problem je v tom, když kupec dá přednost vyššímu, těžšímu automobilu a když to takhle udělá většina.
Kdyby v podzemních garážích parkovaly same X5ky, pak bys to pochopil.
Ještě nikdy jsem Karle neměl pocit, ze bych se nevešel na délku. Ale otevřít dveře, to je větší kumšt. Obzvlášť ty dlouhé od kupéčka. 13 cm je dost, navíc při tom, jak jsou dnes parkovací místa nahusto.
Reco, přečti si celou diskusi, hlavně to, jak vysvetluju to, co odpůrcům SUV vadí, a neuraz se, zbytečně si to vztahujes na sebe. Takový Suzuki Jimny taky nikomu nevadí. Týká se to velkých dvouapultunovych SUV.
Moje auto sežere deset litru benzinu, obvykle benzinové auto této kategorie nejede pod osm. Prosím nesrovnavat benzin a diesel... to nelze.
Nevidim dovod preco by to mal byt nejaky problem. Ak potrebujem velke auto - a je uplne jedno z akych dovodov, tak si ho zaobstaram a nikoho do toho nic nie je. Ako uz povedal karel - ty mas cabrio s vyssou spotrebou. Z pohladu uzitku jedno z najnepouzitelnejsich aut s vysokou spotrebou a vadia ti ludia, ktori chcu tank, co aj tak jazdi za menej. Tomu sa hovori schiza.
Presne na to som narazal. Je to SUV ked sa to hodi, ked sa to nehodi tak to SUV nie je. Definicia SUV nema ziadne exaktne urcenie, moze tam byt cokolvek. Este raz - to moje SUV, (pre teba crossover,je mi to sumak) je dost velke na to, ze je velkostne pod nim viac SUVeciek ako nad nim. Naviac argument zaciatku diskusie bola myslienka na hranie sa na ekologiu ked si ludia kupia velke auta s velkou spotrebou. Ty mas mensie auto tiez s velkou spotrebou - znacne vecsou ako velkostne porovnatelne a viac uzitkove modely a nikto to nejako neriesi, preco je to problem u SUV netusim. A zasadne sa vzdy opominu MPV, ktore maju ale presne vsetky tie "negativne" vlastnosti ako SUV a proti tym tiez nikto nic nehovori - to je pokrytectvo.
Na stejném základu postavené auto, kombi vs SUV, obyčejná karoserie vs zvýšená, nižší hmotnost vs vyšší, stejně výkonný motor... bude zrat víc SUV nebo kombi?
Fyzika ze základní školy, rozporovat nebude snad nikdo..,
SUV veľmi neuznávam, ale každý nech si kupuje čo sa mu páči. Mne viacmenej iba vadí keď pri mne parkuje veľké SUV s tmavými oknami a ja nič nevidím, keď cúvam na cestu :-|.
Čo sa spotreby týka... Moderné SUV sú o niečo menej úsporné, ako aerodynamickejšie autá, ale...
Minule som šiel so známym na 20 ročnej Fabii 1 / 1,5 / 50 kW. Len tak som pozrel na priemernú spotrebu a svietil tam údaj 13,5 l... Síce jazdí pomerne krátke trasy, ale taká spotreba? :-! Niekedy je moderné, silnejšie, väčšie auto úspornejšie ako staré.
Všude se propaguje ekologie a snižování spotřeby atd. a přitom se rozšiřují hlavně auta, co ze zásady mají horší parametry (tedy kostky) a pro malá úsporná a málo emisní auta se nastaví nesmyslnej parametr, aby neobstála.
Hlavně v tom snažení o jakože ekologii nehledej logiku :D Není důležitý, že jezdíš v uchlastaným SUV. Důležitý je, že si nehodíš do Coly brčko a nepoužíváš uchošťouchy. Tím tu planetu zachráníme :D