Mnichovská automobilka oznámila modernizaci druhé generace modelu X1 již v polovině minulého roku, na plug-in hybridní verzi se však čekalo o něco déle.
Pokud se pohonná jednotka chová tak, jak by dle udávaného výkonu měla, tak ať si pod kapotou pro mě za mě klidně běhá křeček v kolečku, ale tady to teda podle hodnot zrychlení a hlavně maximální rychlosti to na 220 koní a skoro 400Nm nevypadá.
zajímaly by mě dvě věci:
1) zadní kola roztáčí elektromotor - když je baterka vybitá a já se někde zahrabu, dokáže to auto fungovat jako čtyřkolka?
2) maximálka jen 193kmh je na auto které uvádí že má výkon 162kW tragická... je to nějak omezeno softwarově nebo to prostě ta tříválcová 1.5 na víc nerozjede?? Ono celkově ta metodika počítání výkonu je u PHEV aut velmi pofidérní.... ty auta prostě nejezdí tak, jak by čísla výkonu naznačovala
Jinak asi fajn auto na dojíždění do práce a pohodové výlety.... pokud na to někdo má.... ;-) Akorát teda ten dojezd, využítelných 8,8kWh je málo, to auto si v zimě vezme v klídku 25kWh na 100 a to je prostě dojezd 30km.... ;-\ těch 15kWh co tester píše to bude brát za optimálních podmínek, čili rozhodně ne v teplotách pod 10 stupňů....)
Jo předběhl jsi mě, já ty podivnosti zrovna sepsal taky
- Umí auto při jízdě nabíjet baterie i pomocí ICE, nebo výhradně rekuperací ? V popisu není ani zmínka o nějakém generátoru poháneném spalovacím motorem
- Legračně zní tvrzení že X1 xDrive25e svými parametry jen těsně zaostává za vrcholnými spalovacími motorizacemi 25i/25d s výkonem 170 kW. Už pouhé porovnání maximální rychlosti - 235 km/h u 25i oproti jen 193 km/h u testovaného auta dává zřetelně najevo, že autor testu je dobrý šprýmař
- A v technických datech pod článkem není zas ani zmínka o elektromtoru
- Údaj o kombinovaném točivém momentu 385 Nm je čirý nesmysl
.... zoufalé novinářské pokusy udělat z PHEV auta něco jiného než je - těžká krabice na ekologický přesun řekněme na prvních 100km trasy.... pak už efektivita padá.... Pokud denně najedeš do těch 100km, budeš v celku jezdit třeba za 3-4 litry, tak proč ne.... všechno navíc už bude bolet....
a z pohledu dynamiky se tomu ten 170kW fosil doslova vysměje.... (navíc bude i líp jezdit v zatáčkách, protože je lehčí)....
Baterie nabíjet pomocí ICE samozřejmě umí. Má tři hybridní režimy:
Auto-E, pak je to běžný hybrid, který podle svého uvážení a podle dat z navigace optimalizuje spolupráci obou motorů aby dojel do cíle s co nejmenší spotřebou benzínu.
Max-E, pak je to elektromobil dokud nedojde šťáva v baterkách nebo řidič neprošlápne pedál akcelerátoru na podlahu přes zarážku kick-downu.
Save Battery, udržuje baterku na úrovni, kterou si řidič zvolí a za jízdy jí dobíjí jak rekuperací, tak pomocí ICE (v tu chvíli se motor na zadní nápravě stává generátorem protože je to běžný synchronní stroj).
Prasácké je že při takovém dobíjení přední kola táhnou a zároveň zadní kola brzdí. Což je mimořádně ztrátové, zvyšuje se opotřebení a zhoršují jízdní vlastnosti.
A pokud říkáš že takto dobíjí skoro všechny PHEV., tak jen namátkou vyberu:
- Outlander PHEV 4x4 takto nedobíjí, má vpředu generátor
- Toyota RAV4 Hybrid 4x4 takto nedobíjí, má vpředu generátor
- DS7 Crossback E-Tense 4x4 takto nedobíjí, má vpředu generátor
- Jeep Renegade 4x4 takto nedobíjí, má vpředu generátor
atd.
Ak naozaj vpredu nemá žiadnu elektroniku, tak to pripomína tie úpravy garážových firiem kde to dozadu hodili baterku a elektro motor a hľa máme 4x4. Okrem už spomínaného nabíjania čo by som nebral ako zásadný problém, lebo dobýjať baterku spaľovákom je blbosť. Je u mňa problém hlavne to, že s prázdnou baterkou to na rozdiel od tých Othellom menovaných PHEV je len predokoľka.
A ako rýchlo by si chcel jazdiť s takou vysokou kozou, ktorá má naviac ešte batoh s elektromotorom a baterkami? Takže logicky to bude obmedzené elektronicky.
A tých 8,8 kWh... Evidentne to nie je určené k dlhým jazdám na elektrinu a znižovaniu spotreby, ale na zlepšenie výkonov pod závojom tzv. ekológie.
Myslím, že tieto veci si sa vôbec nemusel pýtať, pri troche uvažovania by si na to zakrátko prišiel.
Nebavíme se jak kdo chce jezdit rychle, ale jakou rychlost je to auto schopné dosáhnout.
Pokud podobné výkonná čistě benzínová verze stejného auta umí jet o cca 40 km/h rychleji, je taková otázka snad na místě, ne?
I ty řešíš úplně jiné téma
Já poukazuju na propastný rozdíl v parametrech dvou téměř stejných aut se stejným výkonem, lišících se pouze typem pohonu. Zkus se vyjádřit k tomuhle
Máš dlhé vedenie? Vyššie to máš vysvetlené. Nie každé BMW musí byť diaľničný pretekár, aj auto na krátke trasy a do mesta môže byť luxusné a v mestských a okreskových podmienkach výkonné a rýchle. Kúp manželke a určite bude viac ako spokojná. ;-)
Jeden místní inženýr by ti vysvětlil, že nepotřebuješ ani těch 193 km/h. I 180 co jezdí Toyoty je zbytečných. 160 stačí každýmu ;-)
Osobně si ale myslím, že to nebude elektronicky omezená rychlost. Prostě to asi víc nedá. On ten 1,5 tříprsťák moc výkonu nedává a elektromotoru za chvilku dojde šťáva.
Jelikož 116i se stejným motorem umí více jak 200 km/h(205),tak je jasně elektronicky omezená a zrychlení v podstatě na úrovni xDrive25i tj, 6.7 ku 6.9 myslím že skoro nikdo nepozná rozdíl :D
“1) zadní kola roztáčí elektromotor - když je baterka vybitá a já se někde zahrabu, dokáže to auto fungovat jako čtyřkolka?”
Odpoved: Baterka nikdy neni uplne vybita, nejaka stava na vyhrabani tam vzdycky bude. Tak to u hybridu proste je, nikdy se za bezne situace nevybije do nuly, kdy uz by koly bepohnul.
Existuji situace, kdy k vybiti muze dojit, ale jsou to takove extremy, ze se ti to v beznem zivote asi nestane (ten co se snad muze stat je ze bys mel auto nekolik tydnu v mrazu s vybitou baterkou a bez nabijeni - ale staci ujet par km a rekuperaci se baterka zase nabije. Hlavne je ale potom otazkou proc mas plugin hybrid, kdyz ho doma nemuzes nabijet :-)
no hele myslím to tak že třeba jedu na dovolenou do Alp, vyrazím s nabitou baterkou a logicky do Alp přijedu s vybitou, to už tak u PHEV je.... a pak se mám třeba 3km vyškrábat někam na chatu..... asi by si fosil baterku v kopci průběžně krmil, aby 4x4 fungovalo pořád, ale prostě teoreticky tam může dojít k nějakému problému, proto se o to zajímám..... ;-)
Na tom nic logickeho neni - pokud jedu do Alp, tak si baterku nenecham po ceste vybit, ne? Alespon ja to tak delam - dlouhe trasy v hybridnim rezimu, baterku nechavam na cesty po meste, pripadne na dovolenych "na popojizdeni ke sjezdovce a zpet".
EDIT: VELMI bych se divil, kdyby BMW nemelo vyresene dobijeni baterky na stejnem (nebo hodne podobnem) principu, jako ostatni PHEV. Uz byl myslim nejaky Peugeot, ktery to mel podobne - spalovak na predni kola a elektro na zadni - nevite nekdo, jak to dobijel ten?
S ohledem na fakt, že si můžeš baterku dobít jízdou bych se tím netrápil. Asi fakt nebude problém, že ti v reálu přestane fungovat 4x4 kvůli nedostatku proudu v baterce.
za mna najshcodnejsia cesta ( aj pre mna ) do buducna vedie cez klasicky hybrid... teda benzin plus elektromor .... aj ked pockajme si ako to este bude s euro 7 normou.. ci tie klasicke benzinaky predsa len nejako este to nahodou nezvladnu ... aj ked je jasne ze z dlhodobejsieho hladiska cisty spalovak je uz pase..... ;-\
V podstate se jedna o dalsi zoufaly pokus obhajit naprosto nesmyslny pohon resp. typ auta. Navic polovinu clanku mi prijde, ze se jedna o prvni bmw, ktere autor ridil, kdyz se podivuje nad prvky ovladani, ktere maji vsechna bmw.
Motorizaci asi ani nestojí za to komentovat, to je fakt pro fajnšmekry, co chtějí dát 1,5 Mega za malý auto, co nejede...
Ale interiéry BMW jsou podle mojeho gusta to nejlepší v D3. Audi i MB prudí displejema, tohle aspoň vypadá uvnitř trošku normálně. Aspoň za to 👍
asi bych to neposuzoval podle 0-100. Ten motor je slabej a elektrokone jsou dost pochybný, navíc je otázka, jak a kdy budou k dispozici.
I v rámci premie je to nesmysl... ale samozrejme, najdou se labuznici, viz pan Babjak. Chápu, ženy mají ruzné požadavky a to je jediná šance pro BMW jak prodat toto auto.
Chápu, že novinářské kousky bývají překonfigurované... ale tohle je pro mě fakt ukázka absurdního auta - zajímalo by mě, kolik lidí by si něco takového reálně koupilo. Máte tu dost malé auto s opravdu velmi neohromujícím výkonem (ten benzín má 92 kW, proboha, no a těm hybridním koním věřím tak z půlky), a ono to stojí 1.5 mega. Chápu, že je spousta bohatých lidí, ale i pro vyšší střední vrstvu je tohle dost velká darda v rozpočtu a za to dostat tak málo auta mi prostě přijde divný. Podle mě zvlášť Evropa v tomhle ulítla - lidi si zvykli platit ohromný částky za malý a slabý autíčka, sice jsou docela luxusní, ale podle mě za to Evropani dávají neúměrně velkou část rodinného rozpočtu. Tuhle X1 s touhle motorizací teda ani omylem.
Manželka má aktuálnu X1 a chce auto rovnakej veľkosti. Keďže jazdí krátke trasy, zameriavam sa na plugin hybrid. Vyberám teda medzi X1 25e a Volvom XC40 T4 dual. Ja osobne by som jej najradšej kúpil RAV4, ale to už je vraj moc veľké... Takže aj tu platí, že na každý tovar sa nájde cieľová skupina.
Zajimavy, beru, v tom pripade asi nebude na prekazku ani ten vykon... Ale muj koment je spis o takovem obecnem nastaveni Evropy... za tyhle penize jinde ve svete koupej vetsinou o hodne vetsi auto s mnohem dospelejsim motorem... Mozna je to provedeni trosku jednodussi, ale ten celkovy pocit v aute je uplne jiny... Ale v Evrope nejak prevladl zvyk investovat takove penize do techto malych ozdobenych krabicek... Jasne, je to dany i tim, ze v Evrope jsou uzke cesty a celkove malo mista, ale myslim, ze vyrobci si mnou ruce, jak tu zakazniky navykli na relativne vysoke ceny a vysoke marze... Dobre pro automobilky...
presne.
V USA za to koupíš Fullsize SUV s 6 az 8 válcem. tady dostanes krabičku od sirek do zástrčky s trivalcem, co má výkon jak atmosferickej focus 1, co jsem jezdil v 18ti.
A lidi to kupují...
No, že by zrovna evropské automobilky měly kdovíjak vysoké marže, to fakt nehrozí. I prémie s tím dost bojuje. A po pravdě, jsem radši za evropské krabičky, které se hodí na naše cesty a způsob dopravy, než abych tu měl přerostlé mastodonty z USA.
Tohle auto trochu odrazi dnesni svet. Prachy na auto ma dneska kde kdo, vysolit 1,5 mega je uz normalka. Vlastne je fuk co tam je pod kapotou,majitel/ka takoveho auta chce proste jezdit. Cena normal je sice nekde okolo 1 mega, ale kdyz si skodovka muze rict mega za oktavku..
Tak on je problém, že elektromotor tahá jen do 130(135) km/hod.. pak už všechna práce zůstane na 1,5 T. Na dálnici to nejrychlejší nebude, ale jet se s tím důstojně dá. Naopak si mysli , že bude velmi zajímavé například předjíždění na státovkách nebo okreskách :) kde zrychlujete 80(90)-120? :) navíc v městě ze semaforu to taky bude super (0-50).
Tak on je problém, že elektromotor tahá jen do 130(135) km/hod.. pak už všechna práce zůstane na 1,5 T. Na dálnici to nejrychlejší nebude, ale jet se s tím důstojně dá. Naopak si mysli , že bude velmi zajímavé například předjíždění na státovkách nebo okreskách :) kde zrychlujete 80(90)-120? :) navíc v městě ze semaforu to taky bude super (0-50).
Tak on je problém, že elektromotor tahá jen do 130(135) km/hod.. pak už všechna práce zůstane na 1,5 T. Na dálnici to nejrychlejší nebude, ale jet se s tím důstojně dá. Naopak si mysli , že bude velmi zajímavé například předjíždění na státovkách nebo okreskách :) kde zrychlujete 80(90)-120? :) navíc v městě ze semaforu to taky bude super (0-50).