Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Toyota Yaris 1.5 Dynamic Force – Bez hybridu se obejdete

Toyota jakožto průkopník hybridního pohonu propaguje u nového Yarisu právě hybrid. Zkušenost s konvenční variantou však dokazuje, že se obejdete i bez elektrifikovaného ústrojí.
Zpět na článek
7. 12. 2020 13:14
7. 12. 2020 13:21
7. 12. 2020 13:42
7. 12. 2020 14:43
7. 12. 2020 14:51
7. 12. 2020 14:54
8. 12. 2020 09:08
7. 12. 2020 13:50
7. 12. 2020 14:11
7. 12. 2020 14:32
7. 12. 2020 14:59
7. 12. 2020 15:39
7. 12. 2020 16:06
7. 12. 2020 16:13
7. 12. 2020 16:15
7. 12. 2020 16:29
7. 12. 2020 16:36
7. 12. 2020 16:57
7. 12. 2020 17:15
7. 12. 2020 15:37
7. 12. 2020 14:42
6. 2. 2021 12:52
7. 12. 2020 17:54
7. 12. 2020 17:56
7. 12. 2020 19:48
8. 12. 2020 09:24
26. 12. 2020 18:46
8. 12. 2020 18:11
8. 12. 2020 21:09
8. 12. 2020 23:38
9. 12. 2020 10:34
9. 12. 2020 11:47
9. 12. 2020 00:08
9. 12. 2020 10:35
9. 12. 2020 07:19
9. 12. 2020 08:43
9. 12. 2020 09:14
9. 12. 2020 10:38
9. 12. 2020 07:17
9. 12. 2020 08:27
9. 12. 2020 08:34
9. 12. 2020 11:43
9. 12. 2020 08:40
9. 12. 2020 13:08
9. 12. 2020 09:15
Avatar - kari.laz
7. 12. 2020 13:14
...
"V dálničních stoupáních se mu tak kolem 130 km/h už moc zrychlovat nechce a je lepší podřadit."
Od toho tam snad ta řadicí páka je ne? Když chci předjet rychleji, tak si podřadím. Bohužel to je důvod, proč má dneska každej Véna automat. Prototože neumí s manuálem pracovat. Pak slyšíme řeči, jak to nejede a podobně.
Rozbalit vlákno
21
7. 12. 2020 13:21
Re: ...
Tak já si myslím, že tříválec atmo není ani dělanej na to, aby ve 130ti do kopce na vysokej stupeň zrychloval. Nenapadlo by mě to od něj chtít.
Kecy o automatech a Vénech jsou samozřejmě out. Ti lidi si
1) buď připlatili za pohodlí
2) výrobce jim nenabídl jejich model v manuálu
Nebo že bysme posunuli blbou debatu dál?
...to je důvod, proč má každej Véna dneska převodovku se synchronama. Protože neumí s meziplynem pracovat. To je taky důvod, proč má každej véna aut.klimu. Protože neumí s kolotočema pracovat. To je důvod, proč má každej Véma centrál - neumí s klíčkem pracovat. :-[] :-!
Avatar - iudex
7. 12. 2020 13:42
Re: ...
To je dôvod, prečo má každý Véna štartér. Pretože si nevie auto natočiť kľukou. :-)
Avatar - Ozzman
7. 12. 2020 14:43
Re: ...
Automat je prvek luxusní výbavy, socky řaděj :D


To se určitě Fostekovi bude líbit :D

My aktuálně už doma (mimo auta na prodej) manuál nemáme a na to běžné jezdění mi nechybí, ale jasně, že jsou auta, kam nepatří ! A v Bsegmentu nabídnout jednapětku s 92kw a MT, jo, proč ne ! :)
7. 12. 2020 14:51
Re: ...
Ale to zase ne.
Já mám jedno auto, co jsem si koupil v jiný zemi jen proto, že tam nabízeli manuál.
A na daily teď na zimu supa...v manuálu.
R8 kdyby šla bych chtěl v manuálu - jako jsem měl v manuálu Mark1.
Já jen koukal na ten blábol..,
Mě nevadí man/aut. Ale chci si vybrat.
Avatar - Ozzman
7. 12. 2020 14:54
Re: ...
Však jo, já si taky zařadím rád, ale když se člověk cuká kolem města, zjistí, že ho automat vůbec neobtěžuje, naopak.

Pak jsou auta, která by v automatu stály za prd. Obecně to spíš vidím i v omezení výkonu, něco do 200k v mauálu je super, ideálně atmosféra, ale řadit si u nějaké bestie s 400-500 konmi, to už každý druhý jouda odkouří spojku, když chce jet trochu ostřeji, tady by mi asi automat dával smysl.

No a pak jsou tu auta naftová a tam už bych mauál nepotřeboval asi nikde :D
Avatar - kari.laz
8. 12. 2020 09:08
Re: ...
Já nic ale nepíšu o pohodlí, nebo nemožnosti výběru, ale proto že čím dál tím méně lidí umí používat to mezi sedačkami správě a to není jen rozjezdy a řazení, ale i to kdy mám řadit. Neříkej, že jsi nejel nikdy s někým, kdo začal předjíždět, ale místo aby si podřadil, tak čekal věčnoat, než předjede a já se modlil, ať máme dlouho před sebou volno.
Co si budeme říkat, za 30-40 let budou lidi stejně jen zdegenerované jitrnice, co vylezou ze svých elektrických pekáčů, vyndají elektrockou koloběžku, popojedou 30m z parkoviště do práce,pak 30m z práce do el pekáče a doma to samé. Večer jim jejich krokoměr ukáže 125 kroků a budou jásat, že splnili svůj stokrokový denní cíl. Dneska se vymýšlí, jak všechno co mejvíce oj*ebat. Ale tak evoluci nezastavíme, pokud z nás má být něco téměř nepohyblivého za Xset let, tak to tak bude.
Avatar - iudex
7. 12. 2020 13:50
Re: ...
Ja síce tiež tvrdím, že ten manuál je tam na to, aby sa používal, ale sčasti chápem výhradám redaktora. Veď 125 koní v tak malom aute, to by človek čakal pomaly warm-hatch, pri tak vysokom výkone by to už mohlo udržať diaľničné tempo. Ale dôvod je zrejme jednak v nezmyselne ťažkých prevodoch, ktoré dnes výrobcovia kvôli spotrebe dávajú, jednak v charakteristike motora, ktorý je veľmi vysokootáčkový, maximum výkonu má až pri 6600 otáčkach, teda dolu bude asi dosť slabý.
7. 12. 2020 14:11
Re: ...
Přesně. Je to atmo. Ve středních otáčkách mrtevson. Přes všechnu lásku k atmo sporťákům...a právě proto, že to znám. Koukni, kde má max. krouťáku...a kde ti oturbení konkurenti z tabulky.
7. 12. 2020 14:32
Re: Re: ...
Ten max. krutak vo vysokych otackach by az tak nevadil, ved tieto moderne atmo motory byvaju vacsinou naladene tak, ze 90% maxima byva k dispozicii uz od nejakych 2000-2500 otacok. Problem bude to tazke sprevodovanie. Kedysi som mal vysokootackovu pilu Civic 1.8 VTi, ktory mal max. krutak166 Nm pri 6300 ot. a max. vykon pri 7600 ot., ale pri dialnicnych 130 tocil na 5ke (6ku nemal) 4300 ot. a motor tak dokazal aj bez podradenia slusne zrychlovat. Dnes su atmosfery skratka zabite tazkymi prevodmi a Euro6 normou.
Avatar - lamal
7. 12. 2020 14:59
Re: Re: ...
tak tragicke to v yariske nebude, staci to dobre zabehnut... 3valce maju oproti 4valcom trochu lepsi krutiak v strednych otackach 153nm je na objem 1500ccm spickova hodnota... v seriovom Eco motore
Avatar - Jenik3
7. 12. 2020 15:39
Re: Re: ...
Hodnota max Nm je sice skvela, ale musis se tam "protocit". 5000 rpm je na muj vkus moc.
Zlaty Avensis (1.8) 180Nm pri 4000 Nm.
https://www.auto.cz/…614-900-kc-87945
Avatar - lamal
7. 12. 2020 16:06
Re: Re: ...
Nemozes to tvrdit pokial neskusis + kazdy ma naroky na dynamiku ine... cakas pruznost ako u turba, tak ju pochopitelne nedostanes, ak cakas tah vo vyssich otackach tak ho dostanes... pre dnesnu turbo dobu je to stale vacsi kompromis no :-)

Navyse v malom aute ako je yaris, fakt je to nutne aby to islo od 1500ot ? Na dialnice to je len vynimocne, mimo mesto si holt podradis, tak ako kedysi...
Avatar - Jenik3
7. 12. 2020 16:13
Re: Re: ...
nad 4000 se nedostanu, jak je rok dlouhej. Inu benzinove turbomotory.
Avatar - lamal
7. 12. 2020 16:15
Re: Re: ...
To je len zvyk ... na bezproblemove, hrave, dobre jazdiace, lahke auto s vybonym manualom je to v pohode, kto je turbom zdeformovany, nech si kupi VW.
Avatar - Jenik3
7. 12. 2020 16:29
Re: Re: ...
Jsem turbomotorem rozmazleny uz od roku 2007 :-)
Ale moc nechapu, proc toyota honi Nm a kW u meskeho auticka.
Avatar - lamal
7. 12. 2020 16:36
Re: Re: ...
Ale moc nechapu, proc toyota honi Nm a kW u meskeho auticka... pretoze nechce turbo ?
Avatar - Jenik3
7. 12. 2020 16:57
Re: Re: ...
Vnima toto cilova skupina zakazniku pro yaris?
Avatar - lamal
7. 12. 2020 17:15
Re: Re: ...
Ano...
https://www.auto.cz/…te-i-v-cr-137032

To ze tu EU tlaci priamy vstrek, turbo a maly objem vsade este neznamena, ze si to zakaznici vyziadali... nie vo vsetkych pripadoch
7. 12. 2020 15:37
Re: Re: ...
Presne tak, za toto môže sprevodovanie. Pre porovnanie, podobne výkonný Jazz 1.5/96kw má extrémne krátke sprevodovanie. Pri 130ke v tiahlom diaľničnom stúpaní dokáže na 6ke krásne zrýchľovať. Druhá vec je, že točí aj nad 4tis a to je už slušný randál. Navyše poznám vodičov, ktorí sa nad 3tis otáčok vo svojom aute snáď ešte ani nedostali. Inžinieri sa tu zrejme snažili o kompromis a pravdepodobne sa im to aj podarilo, viac ľudí bude v Yariske v meste ako na diaľnici.
Avatar - Ozzman
7. 12. 2020 14:42
Re: ...
Tak ono musíš umět pracovat i s automatem, když chceš zrychlovat, né každý to pochopí jen lechtáním plynu :D

No, zrychlovat ve 130ti na dálnici na nejvyšší stupeň, to by mne asi vůbec neštvalo, protože v kopci si prostě musíš podřadit, ale co tak vím, tak náš starší Yaris s 1.33 sice na pětku zrychlí, tak nějak lehce, ale vůbec mu tam nevadí narvat trojku, pak jede :D
Avatar - dokopy
6. 2. 2021 12:52
Re: ...
Ja mám chvalabohu automat. Nepotrebujem počúvať motor, stláčať zbytočný pedál a kvrdlať so zbytočnou šaltpákou. Zabudnite na to, že na diaľnici budete radiť chytrejšie ako počítač.
7. 12. 2020 13:41
Jako by se u litrového turba nemuselo při 130
ve stoupání podřazovat, zvlášť u těch slabších verzí..
Rozbalit vlákno
11
Avatar - twistedTSD
7. 12. 2020 13:43
Re: Jako by se u litrového turba nemuselo při 130
I u silnějších, když mají zpřevodování jako diesel.
Avatar - Blue Sun
7. 12. 2020 14:06
Re: Jako by se u litrového turba nemuselo při 130
Když jsou to verze s výkony nad 70 kW, pak v malých autech fakt není třeba podřazovat, a vytáhnou to s klidem i na tu šestku.
7. 12. 2020 14:13
Re: Jako by se u litrového turba nemuselo při 130
Přesně. A když se na tom shodneme my dva, musí to bejt jistota.
Avatar - twistedTSD
7. 12. 2020 14:21
Re: Jako by se u litrového turba nemuselo při 130
Ne, plošně to neplatí. Záleží na převodech a charakteristice.
Avatar - Ozzman
7. 12. 2020 14:45
Re: Jako by se u litrového turba nemuselo při 130
Vytáhnout a dynamicky zrychlit je rozdíl, viz já výše. Yaris s 1.33 68kw to taky dá, ale to pravé ořechové se děje až na čtyřku, nebo i trojku, prostě to má malý výkon a malý objem, víc v tom nehledejme, ani co si pamatuji TSI 1.0 a 1.2 zrovna v kopcích na šestku závratně neakceleruje bez podřazení .
Avatar - lamal
7. 12. 2020 14:52
Re: Jako by se u litrového turba nemuselo při 130
1.2TSi v Golf6 nad 80kmh umiera tiez,.. nie ze by nesla, alebo nestacila, no ten objem tam spoznas... Napr v Póle s 7DSG ide 1.0tsi v pohode do cca 130-140 ... polo je lahsie a ma s dsg kratsie prevody, hlavne 3 a 4

1.6TDI detto... v Golfe, v Rapide aj Octavii...
Avatar - Ozzman
7. 12. 2020 14:57
Re: Jako by se u litrového turba nemuselo při 130
Ani 1.6TDI? Do té bych si tedy troufl říct, že ta to zvládne, když to nebude nějaké stoupání v horách.
Avatar - lamal
7. 12. 2020 15:04
Re: Jako by se u litrového turba nemuselo při 130
Ten rozdiel dynamiky do 80 a nad 80kmh je aj pri 1.6tdi obrovsky... zatial co do 80tky taha presvedcivo, potom nad 80kmh to tam uz nenajdes a len cakas... huci...s 2.0tdi to je vyrovnanejsie a do 140 tak vyrazne nepolavi

Motory s malym objemom a vykonom nejdu vo vyssich rychlostiach... nebavime sa o nejakom bi-turbe a zalezi od prevodovky a zastavby, ale +- to plati
7. 12. 2020 14:12
Re: Jako by se u litrového turba nemuselo při 130
No rozhodně turbo je na tom v nízkých a středních otáčkách o hodně líp. Koukni na tabulku - krouťáky.
Avatar - Jenik3
7. 12. 2020 15:34
Re: Jako by se u litrového turba nemuselo při 130
Tak jest. Tato nova 1.5 sice dosahuje vytecne hodnoty maximalniho kroutaku, ale je k dispozici moc vysoko.
Vic by mne zajimalo kolik Nm je k dispozici ve 2500 a 3500 rpm, coz je prakticky nejpouzivajesi pasmo otacek pro benzinovy motor.
7. 12. 2020 18:34
Re: Jako by se u litrového turba nemuselo při 130
Já jezdím v naprosté většině 1500-2500 ot., samozřejmě s atm. motorem.
Avatar - Dzakobo
7. 12. 2020 14:48
Zajímavé auto
Pro člověka, který nevěří turbomotorům a chce spolehlivost, kterou je Toyota známá.
Spíš bych volil Corsu 1.2T. Za mě je hezčí, s lepší ergonomií v interiéru a motor táhne "všude".
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Ozzman
7. 12. 2020 14:52
Re: Zajímavé auto
Dle mne je asi nejlepším Bčkem i s ohledem na cenu Clio, s 1.0Tce a manualem, skvěle jezdí, motor je nepřímovstřikový, takže by neměl být tak náchylný na krátké trasy a má dle mne hodně povedený interiér.
Avatar - twistedTSD
7. 12. 2020 15:57
Re: Zajímavé auto
Jezdil jsi s novým 90k? Ten na Corsu stačit nebude.
Avatar - Ozzman
7. 12. 2020 16:24
Re: Zajímavé auto
Jezdil jsem 100k verzi v Cliu 5 a moc se mi líbilo
Avatar - twistedTSD
7. 12. 2020 16:31
Re: Zajímavé auto
To jsem jezdil taky, ale asi se 180 km najeto. Každopádně mám strach z té nové verze a takhle od stolu bych upřednostnil 1.2 PT.
7. 12. 2020 14:53
Re: Zajímavé auto
Nejsem fanoušek Toyoty, ale 100x radši Kojotu než sOpla.
Avatar - lamal
7. 12. 2020 14:48
Prumerna dynamika...
Celkom fajn test, Mr. Bureš sa myslim trochu lepsi posledne testy...
Co ma nepotesilo, je fakt, ze sa moc nedba na zajestost agregatu... surovej atmosfere sa do otaciek nechce, nedavno tu bol o tom clanok...

A tak hodnotenie max dynamiky v najvyssich otackach ako aj chut ist do nich by tak malo byt prehodnotene po zabehnuti... 92kW 153nm + 6kvalt na lahke auto je dostatok aj na svizne okresky...
Rozbalit vlákno
15
Avatar - Ozzman
7. 12. 2020 14:50
Re: Prumerna dynamika...
Ničemu syrovému se moc nechce do otáček, ani turbomotoru :)

Určitě se to s kilometry zlepší, jezdil jsem s tím předchozím s 1.5 a tuším 82kw R4 a to vůbec nemělo problém do 160ti honit naftové Oktávky, problém těch starší Yarisů byl v jízdních vlastnostech ve větších rychlostech, protože působí hrozně nestabilně, vítr je cítit a mají hodně přeposilované řízení, které na dálnici netuhlo, tady to snad už bude lepší... ale jsou to auta do města.
Avatar - lamal
7. 12. 2020 14:53
Re: Prumerna dynamika...
mohli sme to tusim zistit, ale asi sa to nepodari uz ;-\
Avatar - Ozzman
7. 12. 2020 14:57
Re: Prumerna dynamika...
Snad ještě bude příležitost, jen bude spíš hybridní :D
Avatar - Mikesus
7. 12. 2020 15:36
Re: Prumerna dynamika...
Věřím, že to dame dohromady. Snad ještě teď před Vánoci, jinak až potom v lednu. Do Prahy mi pojede bilej na servis, tak k tomu stáhnu noveho. Uz bude mít aspoň něco málo najeto.
Avatar - lamal
7. 12. 2020 16:13
Re: Prumerna dynamika...
Jasne, das vediet uvidime.
7. 12. 2020 14:54
Re: Prumerna dynamika...
A od 160ti už to problém asi mělo...už jen že to v tu chvíli žralo 2xtolik. A nejelo dál.
Avatar - Ozzman
7. 12. 2020 14:56
Re: Prumerna dynamika...
No jo, taky je to auto do města, občas jezdím tátovým Yarisem 2 s 1.33 a na dálnici to do 150ti je fakt živé, až to od toho ostatní auta nečekají, když tedy točíš do červeného, ale ta auta na to nejsou primárně stavěná.
Avatar - pradeda777
7. 12. 2020 16:49
Re: Prumerna dynamika...
Máme 1.33 Yarise (MY2012) s CVT. Brno - Praha - Brno po D1 jsem absolvoval 2x a jednou Brno - Chomutov - Brno po D1, D0, D7 a pohoda po všech stránkách. Při 130ti trochu víc hluku, ale jinak mu nelze nic jiného vytknout. Vše v zimě na zimních gumách. Ve stoupáních jsem se naučil používat u ruční brzdy tlačítko "Sport", při kterém se zvýší otáčky a "kvalty" déle drží. V novém Yarise jsem seděl, ale byl jsem zklamán s příliš nízko umístěnými sedadly. Čekám na Yaris Cross, který by měl tento "nedostatek" vyřešit....
Avatar - iudex
7. 12. 2020 15:08
Re: Prumerna dynamika...
Výhrady k nezabehnutosti neberiem. Alebo máš pocit, že všetky ostatné autá čo sa tu testujú sú zabehnuté? Nie, sú to všetko voňavky, počet km závisí len od toho, koľká v poradí testérov je redakcia ACZ. Mimochodom dízle sa zabiehajú oveľa dlhšie ako benzíny, takže priaznivci nafty by sa mohli sťažovať ešte viac.
Proste ani 125 atmokoní v malom aute nebude zjavne v dobe Euro 6d zázrak, lebo emisie, ťažké prevody a pod. Plus charakter toho motora, keď sú tie kone až pri 6.600 otáčkach, fakticky to znamená, že v reálnej premávke nie sú všetky nikdy (Teba s Tvojím hothečom nerátam ;-) )
Avatar - twistedTSD
7. 12. 2020 16:00
Re: Prumerna dynamika...
Myslím, že je velký rozdíl, jestli testuješ v 500 nebo 5000 km.
Avatar - lamal
7. 12. 2020 16:01
Re: Prumerna dynamika...
Na vyslednej dynamike a pocitoch je to pri niektorych agragatoch poznat menej (vseobecne nizko-stredo otackove turba) a na niektorych vyznamne, ako atmosfericke motory.

Tym padom tieto ´´nezajete´´ testy kazia vysledne hodnotenia dynamiky pre atmosfery aj ked skutocnost je ina. Ten motor po zabehnuti uz pak cely zivot stravi zabehnuty s max dynamikou, akurat ten kratky cas pocas zabehu je na tom vyznamne horsie.
Toto ti nepride zlé ? Mne bohuzial ano a nie som jediny, kto na to poukazuje. To ze mam dobry atmosfericky motor rad, je dovod preco to robim :-)

BTW vasina dieslov ma max vykon pri 4000ot, je ti jasne ze nie su nutne na to aby to išlo... Ani ta atmosfera nejde az od 6600ot, ale za 4000ot uz leti az skoro do 7tisic ot... to mas 3000ot kde je maximum,... obligatny diesel ide od 1600-4000ot, to mas 2400ot v maxime....
Avatar - iudex
8. 12. 2020 08:56
Re: Prumerna dynamika...
Ja som na svojej japonskej atmosfére žiaden rozdiel nezaznamenal (aktuálne takmer 10t). A o nijakom "letení do otáčok" by som nehovoril, naopak vo vysokých otáčkach pôsobí už trochu utrápene. Ale možno R3 od Toyoty bude točivejší, ktovie. Uvidíme, ako ho budú hodnotiť inde (keď je zrejmé, že táto konrétna predvádzačka obehne všetky redakcie v krajine).
Avatar - lamal
8. 12. 2020 15:53
Re: Prumerna dynamika...
To bude asi aj tym, ze ta 2.5 co mas je skor na nizsie a stredne otacky, tam verim ze rozdiel moc poznat nie je.
8. 12. 2020 17:16
Re: Prumerna dynamika...
Zázrak to nebude, ale stovka za 9 nie je nijak zlý čas. Podľa testov je prevodovka veľmi dobrá a podvozok v rámci triedy tiež. Ak chce niekto auto, ktoré vie aj pobaviť, tak točivá atmosféra nemusí byť na škodu. A pre tých čo chcú len presúvatko majú hybrid.
A jasné, že kratšie prevody by pomohli, ale v dnešnej dobe je už absencia start-stopu dosť veľké rebelstvo :-)
Avatar - iudex
9. 12. 2020 08:35
Re: Prumerna dynamika...
Ale jo, ja to tiež v kontexte doby považujem za super, vysokootáčková atmosféra s manuálom, žiadne eko-barličky, to má dnes málokto (ak vôbec niekto). Len myslím, že si od neho netreba sľubovať vlastnosti 1,5VTEC z 90tok.
7. 12. 2020 14:50
My sa bez hybridu zaobídeme, Toyota nie
Vývoj nového Yarisu aj šialenej verzie GR treba rýchlo zaplatiť, kým nezačne únia buzerovať s emisiami a Toyota to dobre vie. Verzia bez hybridu tu zrejme bude len krátke obdobie, v niektorých krajinách ju ani nezačali ponúkať.

Predpokladám, že najprv z ponuky vypadne litrový motor z Ayga, tento silnejší dostane GPF ako aj hybridné Toyoty a potom tiež skončí a ostane len hybrid.

Nebude to pre Európu zjavne žiadna tragédia, keďže za október v nej bolo prihlásených 17 671 Yarisov, z toho 13 338 ks už tvorili hybridy.

Takže benzínový Yaris kupovať, kým ešte je.
Rozbalit vlákno
1
8. 12. 2020 12:30
Re: My sa bez hybridu zaobídeme, Toyota nie
nehybrid podla mna nevypadne, jednak naco by ho vyvijali, jednak vacsinu hybridov mozu predavat v zapadnej Europe, v strednej a vychodnej 18000 éčiek za male auto do mesta da iba zopar skalnych fanusikov hybrida, zvysok pojde do 1.5 s manualom.
1.0 mi pripada ze ani nemaju na sklade, je to iba cisto pre reklamu CENA OD...
7. 12. 2020 16:32
Po technické stránce...
... nový Yaris věru nevypadá zle (tedy až na ten nedostatek místa vzadu - jak se to Toyotě při rozvoru 2560 mm, výšce 1500 mm a při malém kufru podařilo, nechápu). Pro mě ovšem je toto auto nekoupitelné kvůli jeho zoufalému designu (neuvěřitelně přeplácaný předek i ošklivý zadek s vyboulenými blatníky). To si opravdu u Toyoty nemohli najmout nějakého designéra, který by to auto navrhl stravitelné pro evropské oči? :-( :no:
Rozbalit vlákno
6
Avatar - lamal
7. 12. 2020 16:38
Re: Po technické stránce...
Nemyslim, ze Yaris bol navrhnuty primarne pre EU oči :-) Predava sa dobre, tak asi ... :D
8. 12. 2020 12:31
Re: Po technické stránce...
tento yaris je primarne pre EU, je to v EU uz roky najpredavanejsia toyota
Avatar - twistedTSD
7. 12. 2020 16:50
Re: Po technické stránce...
Líbí se mi, jak má kola v rozích karoserie. To dělal Fiat a pro jízdní vlastnosti je to rozhodně dobře. Ale design je prostě takový spíš ženský.
7. 12. 2020 16:58
Re: Po technické stránce...
No, ženský, hlavně je japonský nevkusný a přeplácaný! :-O :-( :no:
8. 12. 2020 12:38
Re: Po technické stránce...
sedel som v nom a velke sklamanie - v starom clovek sedel vyssie a mal super vyhlad, tu sedi nizko a ma o dost horsi vyhlad, ako ta vyska sedenia je jedna vec, ale vyhlad z mestkeho auta by mal byt dobry, clovek si nechce vykrutit krk pri kazdom semafore...
A dalsia vec je sedenie vzadu - chvalia sa miestom, to nejdem komentovat, ale kym sa dostane clovek na zadne sedadlo, musi absolvovat cvicenie z gymnastiky...
8. 12. 2020 17:12
Re: Po technické stránce...
Sedel som v ňom a mám podobná pocity. Pri výbere končiaci Yaris manželke vyhovoval výškou posedu. Vzhľad z auta a nastupovanie do zadu horšie. Mal som z toho pocit, že si pripravujú miesto pre Yaris Cross. Plus sa mi nepáčilo pár riešení v interiéry. Takže aj keď sa jazdne nesporne posunul ďalej a v testovanom prevedení by sa sním dalo občas aj pobaviť, tak ma rozhodne nepresvedčil na výmenu.
7. 12. 2020 17:54
To je zase test
Dynamika jen průměrná a jaké auto v kategorii je na tom lépe? Infot. zastaralej, on ne každej považuje za moderní ovládání vseho přes tablet atd. Kdybych neviděl testy konkurence.....
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Emel
7. 12. 2020 17:56
Hybrid
Jo, to jsem si přesně říkal, když jsem poprvé viděl ceník... hybrid fajn, ale ekonomicky to bude málokomu dávat smysl.
Rozbalit vlákno
3
7. 12. 2020 19:48
Re: Hybrid
Jen pro zajímavost, test hybridu vyšel asi před hodinou, Rasťo by př srovnání 1,5 automat nebo bybrid vybral píš hybrid, pokud tedy převažuje městský provoz
https://www.youtube.com/watch?…
Avatar - Emel
8. 12. 2020 09:24
Re: Hybrid
Jo, s potřebou automatu je ten cenovej rozdíl trošku míň brutální... a naopak, ta 1.5 bude CVTčkem trošku zkriplená :-)
Avatar - skejpa
26. 12. 2020 18:46
Re: Hybrid
To je jasná volba. Automat = hybrid protože stejně je tam CVT, které zabije jakoukoliv radost z jízdy, tak je to alespoň úspornější a čistší. A v manuálu 1.5ku...
8. 12. 2020 18:11
1,5
V Yarisu je ten motor jistě ok, ale vypadá to, že to bude základ i v Corolle, namísto dosavadní 1,6. Corolla má 4,6 m na délku, ca 1,2 - 1,3 t pohotovostní hmotnost, to bude pro vyloženě vyklidněné řidiče.
Rozbalit vlákno
16
Avatar - Emel
8. 12. 2020 21:09
Re: 1,5
Jo... ale tak i30 má atmo 1.5, Tipo má (nebo mělo) 1.4... pro cílovku, která hledá jednoduchost za příznivou cenu...
8. 12. 2020 23:38
Re: 1,5
akurat ze ten 1.5 nie je ani jednoduchy, ani lacny a je to vrcholna motorizacia v corolle sedan (je to moderny priamovstrekovy motor s ucinnostou 40 percent vytvoreny ubranim valca z dvojlitra stvorvalca - ktory je v narp. australskej corolle ci nasom lexuse ux).

Chce to test - s corollou bude mat viac roboty a ak to bude otravne revat pri kazdom zrychleni, to vie odradit viac ako hodnoty zrychlenia, uvidime, velka skoda, ze tam nedali ten dvojliter ako vrcholnu motorizaciu...
Avatar - Emel
9. 12. 2020 10:34
Re: 1,5
Corolla sedan nemá hybrid?
Jinak... Corolla sedan u nás vždycky hrála roli lowend auta dle globálního receptu...
Avatar - Mikesus
9. 12. 2020 11:47
Re: 1,5
1.5 je v corolle zaklad. Tedy cenou. Sedan ma aktuálně jen 1.5 nebo 1.8hsd. Moc ma vyber tam není.
Avatar - twistedTSD
9. 12. 2020 00:08
Re: 1,5
No ale Hyu začíná na 320 tisících, je to čtyřválec a můžeš si vybrat výkonnější motor. To samé platilo pro Tipo, nejlevnější auto na trhu. Corolla sedan zdražila, dostala motor z Yarisu a jediná alternativa je 1.8 HSD.
Avatar - Emel
9. 12. 2020 10:35
Re: 1,5
Jo, je to trošku jiné zaměření. Ale prostě věřím, že tady cílovka je... cílovka, která dynamiku moc neřeší a atmosféra od Toyoty je přesně to, co hledají.
9. 12. 2020 07:19
Re: 1,5
Kolega teď kupoval domů skladovou i30 sw po fl. Má sice tu 1,5 co nejede, ale ani příliš nežere, každopádně hlavním motivem byla cena. 320k vč. DPH. Autoklima, vyhřívané sitzny, 16" alu. To není špatné :-)
Avatar - iudex
9. 12. 2020 08:43
Re: 1,5
Presne, píšem to nižšie, hlavne tento motor (jednoduchý a lacný) pomáha predajom i30ky na SK výrazným spôsobom a i30 prvýkrát v predajoch predbehla všetky Škody.
9. 12. 2020 09:14
Re: 1,5
Já bych to nevzal kvůli výkonu, ale on je spokojený. ;-)
Avatar - Emel
9. 12. 2020 10:38
Re: 1,5
Tak vždycky je potřeba koukat optikou toho, co jsi za to auto zaplatil.
Vzpomínám, když jsme si tahali auta na hraní z Německa... tak kamarád říkal, že za tu cenu co to kupujeme je cokoli co na tom autě funguje bonus :-) . Takže asi tak... u i30 v kombíku za 320 bych byl rád, že to vůbec nějakej motor má.
9. 12. 2020 07:17
Re: 1,5
Ani předchozí Auris, stejně tak jeho první generace s 97kw 1,6 nedala prudší D1 stoupání bez podřazení při potřebě udržet rychlost, nebo padala. Pokud bylo auto obsazeno víc než 150kg, tak i klidně na 110kph.

Takže ani předchozí jednotka nebyla žádným zázrakem. Na rozdíl od proslulých a rychlých japonských R4 16v z devadesátek nebyla ani nijak úsporná.
9. 12. 2020 08:27
Re: 1,5
Kouknul jsem na stránky Toyoty, R4 1,6 má 0-100 za 9,7 sec., kdežto u R3 1,5 udávají 12,1 sec. Jasně, jsou to papírové údaje, ale je to rozdíl jako prase.
9. 12. 2020 08:34
Re: 1,5
To sice je, jen udávám k nutnosti podřizovat v kopích na dálnici. Udržet rychlost neuměla ani ta 1,6 v Aurisu.
Avatar - lamal
9. 12. 2020 11:43
Re: 1,5
a co by si chcel ? Mas motor s +- 150nm a nechces mat na dialnici permanentne vysoke otacky... takze si obcas podradis zo 6ky v jednom blbom stupani, alebo jazdi na 5ke a nemusis radit ...
Avatar - iudex
9. 12. 2020 08:40
Re: 1,5
Ja myslím, že to bude skvelý základ pre Corollu. U nás sa aktuálne stal najpredávanejším autom Hyundai i30, pričom ten sa v drvivej väčšine predával práve s atmo 1,5kou. Proste sa zdá, že je stále dosť veľký dopyt po jednoduchej atmosfére a nie všetci chcú fúkané malorážky. Aj keď silnou devízou i30 je stále cena a tam Corolla konkurovať nemôže, stále myslím, že je trh aj pre takýto motor, nie všetci chcú alebo vedia zaplatiť hybrid.
Dynamika takejto Corolly určite nebude nič moc, ale opakujem, v i30 to ľudia kupujú a stačí im a to má o 15 koní menej ako motor Toyoty.
9. 12. 2020 13:08
Re: 1,5
i30 je s tym motorom akceptovana za 14000 EUR a s kultivovanym chodom stvorvalca, za 20000 je 160 PS verzia, ja si naopak nemyslim, ze by niekto, kto da 20000 za nove auto akceptoval 12 sekund na sto a zvuk pokazenej kosacky na travu...
9. 12. 2020 09:15
tři hrnečky
Tříválec 1.5 bych dal do ayga a to by byla pr.......Pořád nerozumím blbým kecům o řazení a díky vám,že jste to dali sežrat autorovi článku.Určitě vás nadzvedl jako mě.Mě to připadá jako články pro základní školy.Jenom doufám,že si nikdo nekupuje auto podle těchto testovacích"jezdců".
Rozbalit vlákno
0