Toyota jakožto průkopník hybridního pohonu propaguje u nového Yarisu právě hybrid. Zkušenost s konvenční variantou však dokazuje, že se obejdete i bez elektrifikovaného ústrojí.
"V dálničních stoupáních se mu tak kolem 130 km/h už moc zrychlovat nechce a je lepší podřadit."
Od toho tam snad ta řadicí páka je ne? Když chci předjet rychleji, tak si podřadím. Bohužel to je důvod, proč má dneska každej Véna automat. Prototože neumí s manuálem pracovat. Pak slyšíme řeči, jak to nejede a podobně.
Tak já si myslím, že tříválec atmo není ani dělanej na to, aby ve 130ti do kopce na vysokej stupeň zrychloval. Nenapadlo by mě to od něj chtít.
Kecy o automatech a Vénech jsou samozřejmě out. Ti lidi si
1) buď připlatili za pohodlí
2) výrobce jim nenabídl jejich model v manuálu
Nebo že bysme posunuli blbou debatu dál?
...to je důvod, proč má každej Véna dneska převodovku se synchronama. Protože neumí s meziplynem pracovat. To je taky důvod, proč má každej véna aut.klimu. Protože neumí s kolotočema pracovat. To je důvod, proč má každej Véma centrál - neumí s klíčkem pracovat. :-[]:-!
My aktuálně už doma (mimo auta na prodej) manuál nemáme a na to běžné jezdění mi nechybí, ale jasně, že jsou auta, kam nepatří ! A v Bsegmentu nabídnout jednapětku s 92kw a MT, jo, proč ne ! :)
Ale to zase ne.
Já mám jedno auto, co jsem si koupil v jiný zemi jen proto, že tam nabízeli manuál.
A na daily teď na zimu supa...v manuálu.
R8 kdyby šla bych chtěl v manuálu - jako jsem měl v manuálu Mark1.
Já jen koukal na ten blábol..,
Mě nevadí man/aut. Ale chci si vybrat.
Však jo, já si taky zařadím rád, ale když se člověk cuká kolem města, zjistí, že ho automat vůbec neobtěžuje, naopak.
Pak jsou auta, která by v automatu stály za prd. Obecně to spíš vidím i v omezení výkonu, něco do 200k v mauálu je super, ideálně atmosféra, ale řadit si u nějaké bestie s 400-500 konmi, to už každý druhý jouda odkouří spojku, když chce jet trochu ostřeji, tady by mi asi automat dával smysl.
No a pak jsou tu auta naftová a tam už bych mauál nepotřeboval asi nikde :D
Já nic ale nepíšu o pohodlí, nebo nemožnosti výběru, ale proto že čím dál tím méně lidí umí používat to mezi sedačkami správě a to není jen rozjezdy a řazení, ale i to kdy mám řadit. Neříkej, že jsi nejel nikdy s někým, kdo začal předjíždět, ale místo aby si podřadil, tak čekal věčnoat, než předjede a já se modlil, ať máme dlouho před sebou volno.
Co si budeme říkat, za 30-40 let budou lidi stejně jen zdegenerované jitrnice, co vylezou ze svých elektrických pekáčů, vyndají elektrockou koloběžku, popojedou 30m z parkoviště do práce,pak 30m z práce do el pekáče a doma to samé. Večer jim jejich krokoměr ukáže 125 kroků a budou jásat, že splnili svůj stokrokový denní cíl. Dneska se vymýšlí, jak všechno co mejvíce oj*ebat. Ale tak evoluci nezastavíme, pokud z nás má být něco téměř nepohyblivého za Xset let, tak to tak bude.
Ja síce tiež tvrdím, že ten manuál je tam na to, aby sa používal, ale sčasti chápem výhradám redaktora. Veď 125 koní v tak malom aute, to by človek čakal pomaly warm-hatch, pri tak vysokom výkone by to už mohlo udržať diaľničné tempo. Ale dôvod je zrejme jednak v nezmyselne ťažkých prevodoch, ktoré dnes výrobcovia kvôli spotrebe dávajú, jednak v charakteristike motora, ktorý je veľmi vysokootáčkový, maximum výkonu má až pri 6600 otáčkach, teda dolu bude asi dosť slabý.
Přesně. Je to atmo. Ve středních otáčkách mrtevson. Přes všechnu lásku k atmo sporťákům...a právě proto, že to znám. Koukni, kde má max. krouťáku...a kde ti oturbení konkurenti z tabulky.
Ten max. krutak vo vysokych otackach by az tak nevadil, ved tieto moderne atmo motory byvaju vacsinou naladene tak, ze 90% maxima byva k dispozicii uz od nejakych 2000-2500 otacok. Problem bude to tazke sprevodovanie. Kedysi som mal vysokootackovu pilu Civic 1.8 VTi, ktory mal max. krutak166 Nm pri 6300 ot. a max. vykon pri 7600 ot., ale pri dialnicnych 130 tocil na 5ke (6ku nemal) 4300 ot. a motor tak dokazal aj bez podradenia slusne zrychlovat. Dnes su atmosfery skratka zabite tazkymi prevodmi a Euro6 normou.
tak tragicke to v yariske nebude, staci to dobre zabehnut... 3valce maju oproti 4valcom trochu lepsi krutiak v strednych otackach 153nm je na objem 1500ccm spickova hodnota... v seriovom Eco motore
Hodnota max Nm je sice skvela, ale musis se tam "protocit". 5000 rpm je na muj vkus moc.
Zlaty Avensis (1.8) 180Nm pri 4000 Nm. https://www.auto.cz/…614-900-kc-87945
Nemozes to tvrdit pokial neskusis + kazdy ma naroky na dynamiku ine... cakas pruznost ako u turba, tak ju pochopitelne nedostanes, ak cakas tah vo vyssich otackach tak ho dostanes... pre dnesnu turbo dobu je to stale vacsi kompromis no :-)
Navyse v malom aute ako je yaris, fakt je to nutne aby to islo od 1500ot ? Na dialnice to je len vynimocne, mimo mesto si holt podradis, tak ako kedysi...
Presne tak, za toto môže sprevodovanie. Pre porovnanie, podobne výkonný Jazz 1.5/96kw má extrémne krátke sprevodovanie. Pri 130ke v tiahlom diaľničnom stúpaní dokáže na 6ke krásne zrýchľovať. Druhá vec je, že točí aj nad 4tis a to je už slušný randál. Navyše poznám vodičov, ktorí sa nad 3tis otáčok vo svojom aute snáď ešte ani nedostali. Inžinieri sa tu zrejme snažili o kompromis a pravdepodobne sa im to aj podarilo, viac ľudí bude v Yariske v meste ako na diaľnici.
Tak ono musíš umět pracovat i s automatem, když chceš zrychlovat, né každý to pochopí jen lechtáním plynu :D
No, zrychlovat ve 130ti na dálnici na nejvyšší stupeň, to by mne asi vůbec neštvalo, protože v kopci si prostě musíš podřadit, ale co tak vím, tak náš starší Yaris s 1.33 sice na pětku zrychlí, tak nějak lehce, ale vůbec mu tam nevadí narvat trojku, pak jede :D
Ja mám chvalabohu automat. Nepotrebujem počúvať motor, stláčať zbytočný pedál a kvrdlať so zbytočnou šaltpákou. Zabudnite na to, že na diaľnici budete radiť chytrejšie ako počítač.
Vytáhnout a dynamicky zrychlit je rozdíl, viz já výše. Yaris s 1.33 68kw to taky dá, ale to pravé ořechové se děje až na čtyřku, nebo i trojku, prostě to má malý výkon a malý objem, víc v tom nehledejme, ani co si pamatuji TSI 1.0 a 1.2 zrovna v kopcích na šestku závratně neakceleruje bez podřazení .
1.2TSi v Golf6 nad 80kmh umiera tiez,.. nie ze by nesla, alebo nestacila, no ten objem tam spoznas... Napr v Póle s 7DSG ide 1.0tsi v pohode do cca 130-140 ... polo je lahsie a ma s dsg kratsie prevody, hlavne 3 a 4
Ten rozdiel dynamiky do 80 a nad 80kmh je aj pri 1.6tdi obrovsky... zatial co do 80tky taha presvedcivo, potom nad 80kmh to tam uz nenajdes a len cakas... huci...s 2.0tdi to je vyrovnanejsie a do 140 tak vyrazne nepolavi
Motory s malym objemom a vykonom nejdu vo vyssich rychlostiach... nebavime sa o nejakom bi-turbe a zalezi od prevodovky a zastavby, ale +- to plati
Tak jest. Tato nova 1.5 sice dosahuje vytecne hodnoty maximalniho kroutaku, ale je k dispozici moc vysoko.
Vic by mne zajimalo kolik Nm je k dispozici ve 2500 a 3500 rpm, coz je prakticky nejpouzivajesi pasmo otacek pro benzinovy motor.
Pro člověka, který nevěří turbomotorům a chce spolehlivost, kterou je Toyota známá.
Spíš bych volil Corsu 1.2T. Za mě je hezčí, s lepší ergonomií v interiéru a motor táhne "všude".
Dle mne je asi nejlepším Bčkem i s ohledem na cenu Clio, s 1.0Tce a manualem, skvěle jezdí, motor je nepřímovstřikový, takže by neměl být tak náchylný na krátké trasy a má dle mne hodně povedený interiér.
Celkom fajn test, Mr. Bureš sa myslim trochu lepsi posledne testy...
Co ma nepotesilo, je fakt, ze sa moc nedba na zajestost agregatu... surovej atmosfere sa do otaciek nechce, nedavno tu bol o tom clanok...
A tak hodnotenie max dynamiky v najvyssich otackach ako aj chut ist do nich by tak malo byt prehodnotene po zabehnuti... 92kW 153nm + 6kvalt na lahke auto je dostatok aj na svizne okresky...
Ničemu syrovému se moc nechce do otáček, ani turbomotoru :)
Určitě se to s kilometry zlepší, jezdil jsem s tím předchozím s 1.5 a tuším 82kw R4 a to vůbec nemělo problém do 160ti honit naftové Oktávky, problém těch starší Yarisů byl v jízdních vlastnostech ve větších rychlostech, protože působí hrozně nestabilně, vítr je cítit a mají hodně přeposilované řízení, které na dálnici netuhlo, tady to snad už bude lepší... ale jsou to auta do města.
Věřím, že to dame dohromady. Snad ještě teď před Vánoci, jinak až potom v lednu. Do Prahy mi pojede bilej na servis, tak k tomu stáhnu noveho. Uz bude mít aspoň něco málo najeto.
No jo, taky je to auto do města, občas jezdím tátovým Yarisem 2 s 1.33 a na dálnici to do 150ti je fakt živé, až to od toho ostatní auta nečekají, když tedy točíš do červeného, ale ta auta na to nejsou primárně stavěná.
Máme 1.33 Yarise (MY2012) s CVT. Brno - Praha - Brno po D1 jsem absolvoval 2x a jednou Brno - Chomutov - Brno po D1, D0, D7 a pohoda po všech stránkách. Při 130ti trochu víc hluku, ale jinak mu nelze nic jiného vytknout. Vše v zimě na zimních gumách. Ve stoupáních jsem se naučil používat u ruční brzdy tlačítko "Sport", při kterém se zvýší otáčky a "kvalty" déle drží. V novém Yarise jsem seděl, ale byl jsem zklamán s příliš nízko umístěnými sedadly. Čekám na Yaris Cross, který by měl tento "nedostatek" vyřešit....
Výhrady k nezabehnutosti neberiem. Alebo máš pocit, že všetky ostatné autá čo sa tu testujú sú zabehnuté? Nie, sú to všetko voňavky, počet km závisí len od toho, koľká v poradí testérov je redakcia ACZ. Mimochodom dízle sa zabiehajú oveľa dlhšie ako benzíny, takže priaznivci nafty by sa mohli sťažovať ešte viac.
Proste ani 125 atmokoní v malom aute nebude zjavne v dobe Euro 6d zázrak, lebo emisie, ťažké prevody a pod. Plus charakter toho motora, keď sú tie kone až pri 6.600 otáčkach, fakticky to znamená, že v reálnej premávke nie sú všetky nikdy (Teba s Tvojím hothečom nerátam ;-) )
Na vyslednej dynamike a pocitoch je to pri niektorych agragatoch poznat menej (vseobecne nizko-stredo otackove turba) a na niektorych vyznamne, ako atmosfericke motory.
Tym padom tieto ´´nezajete´´ testy kazia vysledne hodnotenia dynamiky pre atmosfery aj ked skutocnost je ina. Ten motor po zabehnuti uz pak cely zivot stravi zabehnuty s max dynamikou, akurat ten kratky cas pocas zabehu je na tom vyznamne horsie.
Toto ti nepride zlé ? Mne bohuzial ano a nie som jediny, kto na to poukazuje. To ze mam dobry atmosfericky motor rad, je dovod preco to robim :-)
BTW vasina dieslov ma max vykon pri 4000ot, je ti jasne ze nie su nutne na to aby to išlo... Ani ta atmosfera nejde az od 6600ot, ale za 4000ot uz leti az skoro do 7tisic ot... to mas 3000ot kde je maximum,... obligatny diesel ide od 1600-4000ot, to mas 2400ot v maxime....
Ja som na svojej japonskej atmosfére žiaden rozdiel nezaznamenal (aktuálne takmer 10t). A o nijakom "letení do otáčok" by som nehovoril, naopak vo vysokých otáčkach pôsobí už trochu utrápene. Ale možno R3 od Toyoty bude točivejší, ktovie. Uvidíme, ako ho budú hodnotiť inde (keď je zrejmé, že táto konrétna predvádzačka obehne všetky redakcie v krajine).
Zázrak to nebude, ale stovka za 9 nie je nijak zlý čas. Podľa testov je prevodovka veľmi dobrá a podvozok v rámci triedy tiež. Ak chce niekto auto, ktoré vie aj pobaviť, tak točivá atmosféra nemusí byť na škodu. A pre tých čo chcú len presúvatko majú hybrid.
A jasné, že kratšie prevody by pomohli, ale v dnešnej dobe je už absencia start-stopu dosť veľké rebelstvo :-)
Ale jo, ja to tiež v kontexte doby považujem za super, vysokootáčková atmosféra s manuálom, žiadne eko-barličky, to má dnes málokto (ak vôbec niekto). Len myslím, že si od neho netreba sľubovať vlastnosti 1,5VTEC z 90tok.
Vývoj nového Yarisu aj šialenej verzie GR treba rýchlo zaplatiť, kým nezačne únia buzerovať s emisiami a Toyota to dobre vie. Verzia bez hybridu tu zrejme bude len krátke obdobie, v niektorých krajinách ju ani nezačali ponúkať.
Predpokladám, že najprv z ponuky vypadne litrový motor z Ayga, tento silnejší dostane GPF ako aj hybridné Toyoty a potom tiež skončí a ostane len hybrid.
Nebude to pre Európu zjavne žiadna tragédia, keďže za október v nej bolo prihlásených 17 671 Yarisov, z toho 13 338 ks už tvorili hybridy.
nehybrid podla mna nevypadne, jednak naco by ho vyvijali, jednak vacsinu hybridov mozu predavat v zapadnej Europe, v strednej a vychodnej 18000 éčiek za male auto do mesta da iba zopar skalnych fanusikov hybrida, zvysok pojde do 1.5 s manualom.
1.0 mi pripada ze ani nemaju na sklade, je to iba cisto pre reklamu CENA OD...
... nový Yaris věru nevypadá zle (tedy až na ten nedostatek místa vzadu - jak se to Toyotě při rozvoru 2560 mm, výšce 1500 mm a při malém kufru podařilo, nechápu). Pro mě ovšem je toto auto nekoupitelné kvůli jeho zoufalému designu (neuvěřitelně přeplácaný předek i ošklivý zadek s vyboulenými blatníky). To si opravdu u Toyoty nemohli najmout nějakého designéra, který by to auto navrhl stravitelné pro evropské oči? :-(:no:
sedel som v nom a velke sklamanie - v starom clovek sedel vyssie a mal super vyhlad, tu sedi nizko a ma o dost horsi vyhlad, ako ta vyska sedenia je jedna vec, ale vyhlad z mestkeho auta by mal byt dobry, clovek si nechce vykrutit krk pri kazdom semafore...
A dalsia vec je sedenie vzadu - chvalia sa miestom, to nejdem komentovat, ale kym sa dostane clovek na zadne sedadlo, musi absolvovat cvicenie z gymnastiky...
Sedel som v ňom a mám podobná pocity. Pri výbere končiaci Yaris manželke vyhovoval výškou posedu. Vzhľad z auta a nastupovanie do zadu horšie. Mal som z toho pocit, že si pripravujú miesto pre Yaris Cross. Plus sa mi nepáčilo pár riešení v interiéry. Takže aj keď sa jazdne nesporne posunul ďalej a v testovanom prevedení by sa sním dalo občas aj pobaviť, tak ma rozhodne nepresvedčil na výmenu.
Dynamika jen průměrná a jaké auto v kategorii je na tom lépe? Infot. zastaralej, on ne každej považuje za moderní ovládání vseho přes tablet atd. Kdybych neviděl testy konkurence.....
Jen pro zajímavost, test hybridu vyšel asi před hodinou, Rasťo by př srovnání 1,5 automat nebo bybrid vybral píš hybrid, pokud tedy převažuje městský provoz https://www.youtube.com/watch?…
To je jasná volba. Automat = hybrid protože stejně je tam CVT, které zabije jakoukoliv radost z jízdy, tak je to alespoň úspornější a čistší. A v manuálu 1.5ku...
V Yarisu je ten motor jistě ok, ale vypadá to, že to bude základ i v Corolle, namísto dosavadní 1,6. Corolla má 4,6 m na délku, ca 1,2 - 1,3 t pohotovostní hmotnost, to bude pro vyloženě vyklidněné řidiče.
akurat ze ten 1.5 nie je ani jednoduchy, ani lacny a je to vrcholna motorizacia v corolle sedan (je to moderny priamovstrekovy motor s ucinnostou 40 percent vytvoreny ubranim valca z dvojlitra stvorvalca - ktory je v narp. australskej corolle ci nasom lexuse ux).
Chce to test - s corollou bude mat viac roboty a ak to bude otravne revat pri kazdom zrychleni, to vie odradit viac ako hodnoty zrychlenia, uvidime, velka skoda, ze tam nedali ten dvojliter ako vrcholnu motorizaciu...
No ale Hyu začíná na 320 tisících, je to čtyřválec a můžeš si vybrat výkonnější motor. To samé platilo pro Tipo, nejlevnější auto na trhu. Corolla sedan zdražila, dostala motor z Yarisu a jediná alternativa je 1.8 HSD.
Jo, je to trošku jiné zaměření. Ale prostě věřím, že tady cílovka je... cílovka, která dynamiku moc neřeší a atmosféra od Toyoty je přesně to, co hledají.
Kolega teď kupoval domů skladovou i30 sw po fl. Má sice tu 1,5 co nejede, ale ani příliš nežere, každopádně hlavním motivem byla cena. 320k vč. DPH. Autoklima, vyhřívané sitzny, 16" alu. To není špatné :-)
Presne, píšem to nižšie, hlavne tento motor (jednoduchý a lacný) pomáha predajom i30ky na SK výrazným spôsobom a i30 prvýkrát v predajoch predbehla všetky Škody.
Tak vždycky je potřeba koukat optikou toho, co jsi za to auto zaplatil.
Vzpomínám, když jsme si tahali auta na hraní z Německa... tak kamarád říkal, že za tu cenu co to kupujeme je cokoli co na tom autě funguje bonus :-) . Takže asi tak... u i30 v kombíku za 320 bych byl rád, že to vůbec nějakej motor má.
Ani předchozí Auris, stejně tak jeho první generace s 97kw 1,6 nedala prudší D1 stoupání bez podřazení při potřebě udržet rychlost, nebo padala. Pokud bylo auto obsazeno víc než 150kg, tak i klidně na 110kph.
Takže ani předchozí jednotka nebyla žádným zázrakem. Na rozdíl od proslulých a rychlých japonských R4 16v z devadesátek nebyla ani nijak úsporná.
Kouknul jsem na stránky Toyoty, R4 1,6 má 0-100 za 9,7 sec., kdežto u R3 1,5 udávají 12,1 sec. Jasně, jsou to papírové údaje, ale je to rozdíl jako prase.
a co by si chcel ? Mas motor s +- 150nm a nechces mat na dialnici permanentne vysoke otacky... takze si obcas podradis zo 6ky v jednom blbom stupani, alebo jazdi na 5ke a nemusis radit ...
Ja myslím, že to bude skvelý základ pre Corollu. U nás sa aktuálne stal najpredávanejším autom Hyundai i30, pričom ten sa v drvivej väčšine predával práve s atmo 1,5kou. Proste sa zdá, že je stále dosť veľký dopyt po jednoduchej atmosfére a nie všetci chcú fúkané malorážky. Aj keď silnou devízou i30 je stále cena a tam Corolla konkurovať nemôže, stále myslím, že je trh aj pre takýto motor, nie všetci chcú alebo vedia zaplatiť hybrid.
Dynamika takejto Corolly určite nebude nič moc, ale opakujem, v i30 to ľudia kupujú a stačí im a to má o 15 koní menej ako motor Toyoty.
i30 je s tym motorom akceptovana za 14000 EUR a s kultivovanym chodom stvorvalca, za 20000 je 160 PS verzia, ja si naopak nemyslim, ze by niekto, kto da 20000 za nove auto akceptoval 12 sekund na sto a zvuk pokazenej kosacky na travu...
Tříválec 1.5 bych dal do ayga a to by byla pr.......Pořád nerozumím blbým kecům o řazení a díky vám,že jste to dali sežrat autorovi článku.Určitě vás nadzvedl jako mě.Mě to připadá jako články pro základní školy.Jenom doufám,že si nikdo nekupuje auto podle těchto testovacích"jezdců".