Elektromobilita
ProchyToman
3
Ale v zimě napiču
Anonym
3
V létě ovšem taky (tento model).
nejsem si uplne jistej, jesti vaha ma zasadni vliv na dojezd elektromobilu, to spis to cx
Nejsi si jist? Od toho je zde ajatolláh, aby tě oblažil vědomostmi. Nuže😒br />
Podle toho, kde jezdíš. Po městě nebo členité okresce je váha důležitější než např. na dálnici.
Čím vyšší rychlost, méně zrychlování, brzdění a stoupání, tím je důležitější aerodynamika. A naopak.
A je jedno, jestli je to elektro nebo spalovák.
Čím vyšší rychlost, méně zrychlování, brzdění a stoupání, tím je důležitější aerodynamika. A naopak.
A je jedno, jestli je to elektro nebo spalovák.
pomotals to se spalovakem
Jízdní odpory platí pro všechna vozidla stejně.
spalovak nerekuperuje
elektrika jo
na rozjeti tohodle tunovyho prditka na stovku potrebujes cca 110 Wh.
kdyz nebudes jezdit uplne jako mag*or, polovinu narekuperujes nazpatek.
elektrika jo
na rozjeti tohodle tunovyho prditka na stovku potrebujes cca 110 Wh.
kdyz nebudes jezdit uplne jako mag*or, polovinu narekuperujes nazpatek.
To ale neznamená, že hmotnost nemá vliv na dojezd a spotřebu. Mícháš dohromady věci, které spolu vůbec nesouvisí.
samozrejme ze ma, ale v pripade EV nijak ZASADNI, jak pisu hore. vetsi vliv u beznyho jezdeni ma cx a celni plocha.
110 Wh na rozjezd na stovku u tunovyho prditka, tolik spotrebujes pri stovce na pouhym kilometru, tedy za pohych 36 sec jizdy
110 Wh na rozjezd na stovku u tunovyho prditka, tolik spotrebujes pri stovce na pouhym kilometru, tedy za pohych 36 sec jizdy
Samozřejmě, že to má zásadní vliv. Kdyby to auto vážilo o metrák více, dojezd bude výrazně menší. U malého auta je každé kilo poznat.Rekuperace s tím nemá vůbec nic společného.
to je hloupost.
zvednutim hmotnosti o 10% se ti dojezd zmensi v radu malych jednotek procent, tedy nijak zasadne.
kamion s hmotnosti 40t nema 20x vetsi spotrebu nez osobacek s hmotnosti 2t. to by musel zrat 100-200 litru na sto.
rekuperace ma vliv na snizeni spotreby pri rozjezdech a zpomalovani. vis to moc dobre.
ve meste je u spalovaku vyssi spotreba hlavne diky tomu, ze motor zere i kdyz nejedes. to je videt treba u full-hybridu, kterej ma ve meste polovicni spotrebu, protoze motor nevrci kdyz nemusi.
k rozjeti auta s hmotnosti 2t na mestskou padesatku potrebujes pohych 55Wh energie, tedy z 10kWh se rozjedes vickrat jak 150x i se zapoctenim ztrat, v pripade rekuperace nejmin 200x.
u spalovaku na to spotrebujes 0.2deci benzinu i se zapoctenim mizerny ucinnosti, tedy z 1 litru se rozjedes 50x. pritom spotreba ve meste u normalnicho auta je cca 8 litru benzinu.
tak zkus popremejslet na co tech 8 litru jde, rozhodne ne primarne na rozjezdy...
zvednutim hmotnosti o 10% se ti dojezd zmensi v radu malych jednotek procent, tedy nijak zasadne.
kamion s hmotnosti 40t nema 20x vetsi spotrebu nez osobacek s hmotnosti 2t. to by musel zrat 100-200 litru na sto.
rekuperace ma vliv na snizeni spotreby pri rozjezdech a zpomalovani. vis to moc dobre.
ve meste je u spalovaku vyssi spotreba hlavne diky tomu, ze motor zere i kdyz nejedes. to je videt treba u full-hybridu, kterej ma ve meste polovicni spotrebu, protoze motor nevrci kdyz nemusi.
k rozjeti auta s hmotnosti 2t na mestskou padesatku potrebujes pohych 55Wh energie, tedy z 10kWh se rozjedes vickrat jak 150x i se zapoctenim ztrat, v pripade rekuperace nejmin 200x.
u spalovaku na to spotrebujes 0.2deci benzinu i se zapoctenim mizerny ucinnosti, tedy z 1 litru se rozjedes 50x. pritom spotreba ve meste u normalnicho auta je cca 8 litru benzinu.
tak zkus popremejslet na co tech 8 litru jde, rozhodne ne primarne na rozjezdy...
Je zpět! 😁 To jsme to dopracovali...
Pane bože, přečtěte si to po sobě!!
"v praxi bychom se ale měli bavit o dojezdu až 25 mil, což je zhruba 402 kilometrů"
"Interiér může být lakován pouze ve třech odstínech (černá, bílá & stříbrná), zatímco interiér nabídne pouze tři barevná provedení (jasné korálové barvy, písečná a modrá, tmavá)"
"v praxi bychom se ale měli bavit o dojezdu až 25 mil, což je zhruba 402 kilometrů"
"Interiér může být lakován pouze ve třech odstínech (černá, bílá & stříbrná), zatímco interiér nabídne pouze tři barevná provedení (jasné korálové barvy, písečná a modrá, tmavá)"
Smrkáč v šestý třídě by s tímhle jako slohovkou neprošel. To je Márova novinařina.
Nemá na to a nasazujou ho do akce dál a dál.
Nemá na to a nasazujou ho do akce dál a dál.
on si spletl míle s dolary a přepočítal to na Kč? 😲 😲 😲
Ano, je to banální překlep. Dál už to je dobře, tak se na tom netočte.
Ale to ostatní - ty kWh na 100 km, to neproveditelné Cx=0,13, navíc při takové krátkosti kabiny, vylezlých nahatých závěsech atd. je vše přinejmenším za vlasy přitažené. Avšak při dodržování konstantní rychlosti chůze by ta spotřeba mohla i taková být.
Ale to ostatní - ty kWh na 100 km, to neproveditelné Cx=0,13, navíc při takové krátkosti kabiny, vylezlých nahatých závěsech atd. je vše přinejmenším za vlasy přitažené. Avšak při dodržování konstantní rychlosti chůze by ta spotřeba mohla i taková být.
Jednoduše terno.
Dále: v praxi bychom se ale měli bavit o dojezdu až 25 mil, což je zhruba 402 kilometrů.
No koukám jak puk, to bude asi vesmírná míle.
Dále: v praxi bychom se ale měli bavit o dojezdu až 25 mil, což je zhruba 402 kilometrů.
No koukám jak puk, to bude asi vesmírná míle.
Mára jede jako vždycky.
Přesně jak to říkáte - ani si to po sobě nečtou.
Neschopnost napsat pár číselných údajů správně - to je nejlepší jízda na webu.
Navíc článek o neexistujícím EV, na který somrujou půjčit 100USD. Paraáda.
Přesně jak to říkáte - ani si to po sobě nečtou.
Neschopnost napsat pár číselných údajů správně - to je nejlepší jízda na webu.
Navíc článek o neexistujícím EV, na který somrujou půjčit 100USD. Paraáda.
Taky mě pobavilo "zhruba 402 km". Přitom stačilo napsat "zhruba 400 km" 😄 Protože ty 2km plus minus může způsobit i moucha, která se nešťastně připlácne na čelní sklo.
A hlavně když použiješ slovo "zhruba" před tím číselným údajem.
To je marný. Měli by zavřít vedení webu za týrání zvířat.
Protože jednou z forem týrání je "nutit zvíře k výkonům a činnostem, kterých prokazatelně není schopno"
No a tady chtějí po Márovi, aby psal články.
To je marný. Měli by zavřít vedení webu za týrání zvířat.
Protože jednou z forem týrání je "nutit zvíře k výkonům a činnostem, kterých prokazatelně není schopno"
No a tady chtějí po Márovi, aby psal články.
Pane Máro, prosím, přidejte k 25 ještě nulu, pak by to mělo být OK - 250 mil je cca 402 km.
Děkuji ... ta všechna 3 kola jsou bóžíííí ... :yes:
Myslím že poté co odebrali 4. válec, je na čase aby EK+EP nařídily nebo "vytvořily" podmínky pro odebrání 4. kola.
Cílem jsou 3-válce s 3 koly. A to by byla ta vrcholná verze, s 1-válcem se taky dá jezdit.
Cílem jsou 3-válce s 3 koly. A to by byla ta vrcholná verze, s 1-válcem se taky dá jezdit.
Nová nastupující generace už ani jezdit nikde nechce, ideální je práce z domu a po šichtě hry na PC. Beztak i ty slepice jsou nejšťastnější hlavně v kleci.
:yes:
jo slibovaný dojezd až 1.600km
Tzn. dojedeš třeba až na jih Jugoslávie. Ale kdo by v tom vydržel jet třeba i 250mil? :-!
Tzn. dojedeš třeba až na jih Jugoslávie. Ale kdo by v tom vydržel jet třeba i 250mil? :-!
A hlavně nic nevlastnit 😁 😁 :yes:
Když to nevlastníš, tak se o to nemusíš starat, to je základ nicnevlastnění.
Připomíná mi to scénku Šimka a Grossmana ze 60tých let. "Dům ve společné péči nájemníků". Někteří mladší se pokouší tyhle utopistický myšlenky zase oživit, protože neznají minulost, aby se z chyb minulosti poučili. Já si auto normálně koupím a budu ho vlastnit a jestli chce někdo jezdit v nějaký špíně po někom jiným, tak ať si to klidně dělá 😉
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Na druhou stranu, proč by mělo být smyslem života neustálé vožení prĐele sem a tam? Já jsem taky rád, že to mám do práce jen deset kiláků a většinu času tak nemusím brát auto.
Úsporné to není kvůli nízké váze ale proto, že to má pouze 3 kola...
Je to lepší, než SUV... ale pořád to nechápu.
Proč má tahle tříkolka 100kW?
25kW by jí úplně stačilo. Má přece šetřit planetu, ne?
Na jiných místech ji inzerují dokonce tak, že je to EV, co se vůbec nemusí dobíjet. Jako nikdy. Za celou životnost auta.
Drobnou podmínkou je, že ti musí stačit těch 42km... a muíš je jezdit najednou, a pořád ve stejný čas.
A musíš tedy žít v místě, kde není moc zima, abys nemusel topit, ale taky není moc hroko, abys nechtěl klimatizaci.
Jo a taky tam musí pořád svítit sluníčko... ale jinak je to úplně suprovej nápad.
Proč má tahle tříkolka 100kW?
25kW by jí úplně stačilo. Má přece šetřit planetu, ne?
Na jiných místech ji inzerují dokonce tak, že je to EV, co se vůbec nemusí dobíjet. Jako nikdy. Za celou životnost auta.
Drobnou podmínkou je, že ti musí stačit těch 42km... a muíš je jezdit najednou, a pořád ve stejný čas.
A musíš tedy žít v místě, kde není moc zima, abys nemusel topit, ale taky není moc hroko, abys nechtěl klimatizaci.
Jo a taky tam musí pořád svítit sluníčko... ale jinak je to úplně suprovej nápad.