Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobilita

Zpět na článek

ČR v elektromobilitě zaostává, v počtu dobíječek je na konci EU

56 komentářů

Anonym
Ten ubohý slovní obrat (alternativy: na konci žebříčku, na chvostu, jedni z posledních)
Anonym
Ale v počtu šukézních ochotnejch nabíječek jsme na špici, tak se radujme, že je stejně kam zasunout kabel! 😁 😁 😁
Avatar - Anonym
Anonym
o zdravém rozumu. Viděl jsem jich hodně a všechny věčně prázdné...
Anonym
Jen počkej, až přiletí elektrokomando klávesnicovejch pilotů.
Ty ti dají. 😁
Avatar - Anonym
Anonym
Elektrobolševici sou zalezlí, spadli jim bábovičky, ruská Lada bez ofiko dovozce prodala v listopadu 7x tolik aut co jejich slavná Tesla. A fosilních pikapů RAM se taky prodalo víc.

Propaganda nefunguje, elektroděda roní krokodýlí slzy spolu s Tesličkou a Tesláčkem 😄 😄 A olizovači plakátů dál koukaj na plkát a sní 😄

Ale reálný zákazník pro elektroplečky není.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Vždy je nejlepší dotaz v diskusi - kdo by si zkratomobil koupil za vlastní a bez dotace 😒] 😒] Pod touhle otázkou je vždy pusto prázdno :-!
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Hm, možná proto, že nikdo nemá potřebu se tu rozepisovat o svých autech, natož se pak obhajovat před k0k0ty jako ty. A na druhou stranu, v ČR jsou nějaké dotace na elektroauta pro soukromé uživatele, ty zkratohlavo?
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
Protože schopnosti typického electo-positive k0k0ta začínají a končí blbým tlacháním.
A ničím víc.
Klečí doma před obrázkem Tesly, třou si ebonitovou tyč liščím ohonem a sní o krásné, rudozelené budoucnosti, kdy jim ty jimi tolik milované elektro-robertky někdo bude dotovat 😄
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Zajímavé, že taková kravina se vždycky urodí jen v palici nějakého žerykomyslitele.
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
A kdo ti, milej Bůůůůůů Blbe, brání v tom, aby jsi sem plácnul recenzi na "čistý" elektromobil, který jsi si sám a za své peníze pořídil a provozuješ ho?

Předveď se 😉 😉 😉
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Včera jsem viděl první obsazenou ...
Moc jsem se bavil při průjezdu Německem.
Na odpočívadle byly celé 4 nabíječky, ani jedna obsazená,
a na parkovišti stálo asi 500 fosilů 😁 😁 😁
Takže jim na tomto odpočívadle zbývá dostavět 496 nabíječek.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
😁 😁 :yes:
ice1
Projev zdravého rozumu v moři šílenců a rudých ekofanatiků
frite
Kdyby měl Andrej elektrárny a přenosovou soustavu tak jsme první na světě.
Jenže vyrábí bioslozka do paliv, tak jsme na chvostu Evropy.
A takto si tu žijeme..
Anonym
Hele, na tý konstrukci něco je...
Avatar - Anonym
Anonym
Až to převezmou Piráti tak vyrostou nabíječky jako Hřiby po dešti a možná i tobě vyroste Hřib u baráku a pak nastane ráj na zemi a světlé zítřky.
Anonym
Tak levice to vidí jako obyčejně: Chvíli žít z peněz těch druhých a pak zkrachovat.
Mě vyrůst Hřib u baráku, startuju motorovku.
Ta Pirátská chátra rudovypatlaná mě děsí víc, než sám velkouzenář andrej. A že ten mě fest se re.
Avatar - Anonym
Anonym
Mě taky.
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
V tomto (elektrofilním) případě hodlají zkrachovat i zkratovat 😄
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Tento Hřib vyrostl v malé vísce na jihu Moravy a posléze emigroval (legálně?) do Prahy.
Ovšem je to Boletus Satanus, není to Hřib pravý, je to Hřib Satan.
Anonym
Je to především č u rá čí hlava. 😁
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
Hirošima, Nagasaki, Praha - všechna tato města zničil h(H)řib
2x atomový, jednou pirátský
A to si člověk myslel, že po Adriance, už nemůže přijt NIC horšího - a vida.
Po Krndě - přišla Frnda
Krndo - vrať se

On stejně nejlepším primátorem Prahy byl pan Svoboda - ten měl k těm peachovinám, co se tam dějí, takový až profesionální vztah 😁 😁
PowerHouse
Je třeba, aby ty nabíječky byly u obchodňáků. Nakoupím si a mám nabito.

Ale nabíječky u benzinek, co tam budu dělat?
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Přesně tak! Taky nechápu, že takto banální logiku často ignorují. Obchod, fitko, kino a podobná místa a taky "pouliční lampy pro pomalé dobíjení" je třeba řešit. Nabíječky v polích jsou fakt jen pro nadšence, co tím žijí.
Avatar - mariov8
mariov8
Jen by tam muselo téct více než pár ampér. Provedené testy v Praze byly pro nás s kolegy nemilé překvapení. V horším případě bylo překvapení i cena kWh. Za hodinový nákup se auto nedobylo ani na projetou vzdálenost z domova (v Praze) do obchodního centra a zpátky.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
zdejší sbírku nenávistných fanatiků skvělá zpráva. Pro ČR spíš špatná, protože výroba a západní země se nám nebudou přizpůsobovat, pojedou si podle toho, jaký zájem je tam, kde se prodá většina aut.
Mimochodem, hezká je ta zmínka o firemních prodejích. Firmy obecně na "zelenou" politiku dost slyší, a pokud se skrze ně prosazují nákupy elektrických aut, bude se ten trend o to více zrychlovat. A hlavně to znamená, že o ta auta, přes všechny stesky a nářky na českých diskusích, zájem prostě je. A protože je zájem, bude i další podpora, jak ze strany EU, tak ze strany výrobců. Prostý a jednoduchý fakt, se kterým nikdo nic neudělá. No a taky to hezky popírá teorie o krachu automobilek...
Avatar - Emel
Emel
Většina firem je racionálních a politika je moc nezajímá... ani zelená, ani jiná.

"Protože je zájem, bude i další podpora" - no, to mi přijde jako zvrácená logika. Z mého pohledu je podpora právě proto, že zájem není. Kdyby byl zájem, nebyla by podpora potřeba.
hufuh
státní dotace, do soukromého sektoru, jsou ZLO
traveldrive
Na teba žiadna dotácia nevyšla? 😒]
Avatar - Anonym
Anonym
O Teslu je v ČR obří zajem, zejména o ojetou, v listopadu registrováno 5 ks ojetých Tesel, stejných 5 ks má Lincoln a takový Rolls Royce dokonce Teslu překonal a má 6 ks

Nových Tesel 7 ks, fosilní RAM 8 ks a Dodge 5 ks. Se dvěma dealery....

Takže asi tak

A megabomba na závěr - Lada 49 ks!!!! slovy CTYRICETDEVET KUSU!!!! bez ofiko zastoupění. Nových!!

MADE MY DAY
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
hufuh
krátkozraký pohled na věc
Avatar - Emel
Emel
Ale tak... volná ruka trhu je fikce. Bez dotací by se tu netočily filmy, ani ta fabrika Hyundai by se bez nějaké formy státní podpory nepostavila.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Bez dotací by se tu firmy samozřejmě otočily. Jen by ty dotace museli zrušit všichni.
Avatar - Emel
Emel
Teď si na tobě Fostek smlsne... ano, to BY museli. Jenže ostatní to neudělají... a tak je lepší tu dotaci poskytnout, než o natáčení přijít. Minimálně tedy je to finančně výhodnější.
hufuh
Trh samozřejmě funguje, vždy a všude, jen ho některé zájmové skupiny ohýbají silou. Dotace jsou zboží, za které všichni platíme omezováním svobody a každý pracující svou prací.

Dotace, stručně řečeno, vyhovují dvěma základním skupinám lidí😒br />
1) prospěchářům, kteří na dotacích vydělávají

2) hlupákům co věří, že díky dotacím mají práci, ale nedochází jim, že prostředky na dotace vytvářejí právě svou prací a bez jejich práce by nebylo ani dotací
Avatar - Emel
Emel
Trh funguje... řečeno takhle je to asi důkaz kruhem. Nějak trh funguje... jenže v globální ekonomice jsou i státy hráčem na tom trhu... a hrajou podle svých zájmů.

Takže pokud mám očekávání, že mi automobilka v regionu s nízkou zaměstnaností přinese v nejbližších dvaceti letech x peněz na daních přímo, y na daních a odvodech zaměstnanců a z na daních dodavatelů, no tak nemám problém jim na začátku třeba darovat pozemky zadarmo nebo kvůli nim investovat do infrastruktury, když suma x+y+z bude mnohonásobně vyšší.

Jiný stát, který naivně věří ve volný trh, holt bude koukat, jak jdou investoři (nebo filmaři) jinam.
hufuh
tohle jsou jen politické proklamace pro získání důvěřivých voličů, viz bod č. 2, z mého předchozího příspěvku, všechno to platí pracující lid, a jakmile daňové úlevy skončí, firma se odporoučí jinam a lidi sou zas bez práce

ovšem částečně pravdu máš, je potřeba snížit daně, plošně, všem, a k tomu minimalizovat státní birokratický aparát, díky tomu se tu bude lépe žít všem, i běžným pracovitým občanům, a firmy se sem pohrnou i bez speciálních úlev, protože nízké daně a minimální birokracie
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Kupodivu zajímá. Jsou na to i audity a hodnocení, leckdy i daňové úlevy. Samozřejmě, nepohlížím na to optikou ČR.
A co se týká podpory, ta se naopak o to více rozjíždí v téhle době, protože se sešel zájem z obou stran. Jak EU, tak kupujících.
Avatar - Emel
Emel
Jo to je jiná, daňové úlevy je samozřejmě zajímají 😄
Ne, dobře... to je trošku moc skeptickej pohled... jasně, hlavně větší firmy ekologii nějakou pozornost věnujou.
Pořád si ale myslím, že vysoce převažuje přístup "koupíme to auto, který pro nás bude nejvýhodnější, tj. pokryje naše potřeby co nejlépe a zároveň bude v TCO stát co nejméně".
Česká Republika právě ukazuje, jak se na to trh tváří v případě, kdy je podpora státu relativně skromná... za letošek se bavíme o méně než 1% trhu, tak asi tak to lidi zajímá. A podle mě by to tak vypadalo i v Německu, pokud by tam ta podpora nebyla.

PS: A to tu máme nepřímou podporu formou sankcí a spotřebních daní pro spalováky... ale to je zase jiné téma.
PPS: aby bylo jasno - já to nekritizuju, pokud je potřeba ekologičtější a dražší cestu podpořit na úkor levnější špinavější, tak je to v principu ok.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Na druhou stranu, bavíme se o 1 % na trhu, kde typické auto kupované soukromou osobou je Hyundai i30 nebo Dacia Sandero. Kdyby ekonomická situace ČR byla jiná, taky by ty prodeje elektroaut vypadaly o dost jinak. Nejlépe to ukazuje situace zemí, kde je ta životní úroveň vyšší. Prodeje sice nedosahují čísel jako s podporou, ale na druhou stranu ani tak nízkých jako u nás.
Avatar - Emel
Emel
Tys ale psal o firmách... a 80% trhu je "firemní". Tak proč najednou soukromé osoby?

Nicméně ta story je ve finále stejná... prostě lidi třebas i EV zajímá, ale dokud jim nenabídne srovnatelnou value/money, tak si koupí Hyundai i30 - za 435t kombík se solidní výbavou (BiLED, vyhřívané sedačky, autoklima, tempomat) a bez omezení z pohledu dobíjení a dojezdu.

Jaké země myslíš těmi "s vyšší životní úrovní, ale bez podpory"?

A jaké nejlevnější EV je konkurence na pozici rodinného auta? Leaf za 910? Nojo, maximálka 140 a reálný dojezd kolem 300km, 435l kufr, halogeny... kompromisy a kompromisy za dvojnásobnou cenu. Jo, něco ušetříš na palivu, něco na servisu, je to tichý a tak... no ale půl mega je půl mega, přes to vlak nejede.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Ty jsi začal první hodnotit, jak by to vypadalo na konkrétních trzích, tak jsem do toho přidal jen ekonomický kontext celku. Samozřejmě, i firemní nákupy na "západě" jsou v jiné úrovni, než u nás, ale soukromé více odráží skutečnou sílu.
Avatar - Emel
Emel
Rozdělení na soukromé a firemní je další deformace trhu daná tím, že u firemního auta odečteš 21% DPH a u soukromého ne (plus jsou tam i odpisy v nákladech a tak, ale to už není tak podstatné). A vzhledem k tomu, že u nás lze celkem pohodlně koupit auto jako firemní a provozovat jako soukromé, tak to vypadá jak to vypadá. Myslím, že kdybys odstranil tuhle nerovnost, tak vidíš taky jiný poměr než 80:20.

Samozřejmě se bohatým kupcům snáze mávne rukou nad rozdílem v ceně v neprospěch EV... pokud je průměrná švýcarská mzda 130t měsíčně, tak rozdíl dvou nebo tří platů není tak zásadní, jako u nás rozdíl deseti... ale i tak si myslím, že EV bez dotací nemá větší potenciál než nízké jednotky procent.

Když se dívám na ceny EV... Leaf 910, nedávno testovaná ID3 s nějakou výbavou 1.2M... tak mi dává smysl fakt Tesla 3 za 1.2M nebo Enyaq. A pořád je potřeba si opakovat, že Enyaq stojí co stojí proto, že značce šetří půl mega na emisní pokutě.
hufuh
... alespoň v tomto ohledu
Avatar - Anonym
Anonym
A musíme vyvinout veškerou snahu, aby jsme tam v tomhle směru zůstali co nejdéle 😄
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Být poslední někdy znamená být první. A tohle je přesně ten případ!!

Eurohujeři, zelenoanálníci a zkratomozci táhnou celý autoprůmysl do zelených sranců. Těžko tomu zabránit, ale nutno se tomu aspoň bránit!!!

A je skvělé, že dobíjecí EV stanice zatím nerostou a nehyzdí nám veřejné prostory a krajinu jako např. solární panely, které naprosto zhyzdily ráz krajiny. Navíc za peníze nás všech, do kapes pár solárních baronů...

Je předem jasné, že jakmile stát přijde s něčím jako dotace na EV dobíječky, tak to dopadne opět ... úplně stejně. Veřejné peníze skončí v kapsách pár zmetků a zaplatíme to MY VŠICHNI. Bohužel, zkratomozci za to ještě budou otvírat šáňo... 😢 :-!
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Jo jo, je to skvělé, až kvůli tomu budeme v EU opět ekonomikou třetího řádu, protože kvůli nepřipravenosti se od nás odvrátí investoři a zahraniční firmy. Pak už tu zbyde jen ten Babiš...
Já chápu, že to neumíš vidět jinak, než optikou své zaostalosti, ale uvědom si, že takovéhle zaostávání má i horší následky, než to, že zrovna tobě se zdraží autíčko.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Každý majitel zkratomobilu by měl odvést státu daň pro podporu budování nové infrastruktury tak, aby si ten jejich ekozázrak sami financovali!!!

Děje se bohužel pravý opak. Všichni těmhle zkratomozkům financujeme jejich zelenou díru a marný projekt diktátu lepšího světa.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
kdo má EV shit tak zapojuje auto místo rozumu 😒] 😒] 😒]
DonVito
Snižovat emise chtějí i největší světoví znečišťovatelé, včetně Číny :yes:

http😐/www.hybrid.cz/…tele-vcetne-ciny

M. j.
V říjnu se zavázalo dosáhnout nulových emisí do roku 2050 Japonsko a dva dny po něm zveřejnila stejný závazek Jižní Korea, jejíž vláda už v listopadu předložila parlamentu i návrh příslušného zákona. Do rozvoje nízkouhlíkové ekonomiky země plánuje investovat $7,1 miliardy.

Půjdou do podpory elektrických a vodíkových automobilů, rekonstrukce veřejných budov, budování nízkouhlíkových energetických průmyslových komplexů, do dalších obnovitelných zdrojů a například i do podpory výsadby městských lesů.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Politik se zaváže k čemukoliv. A to je ten problém. Je to asi stejné jako každá misska prosazuje světový mír... zatímco nosí krvavé diamanty... :no: :-!
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Politik, který se zaváže k něčemu, co lidé v jeho zemi nechtějí, za pár let už politikem nebude. Takže politika jen odráží přání voličské základny. A zrovna Japonsko a Korea jsou země, kde je ta ochrana prostředí více než žádoucí.
Gagarin235
Přesně proto jsem si nevzal roční zaměstnanecký leasing na Citigoe IV. Byl jsem ochoten zkousnout že měsíční splátky se blíží cenově Scale a místo infotainmentu má držák na telefon . Ale bez možnosti nabíjení ve vlastním baráku to prostě nechci. Občas absolvuji cesty okolo 170km s tím, že ne vždy je plánovaná a velká část je dálnice.. tzn abych měl předem plný akumulátor nebo potom musel nabíjet někde v obchoďáku kam jsem třeba jet ani nechtěl .. ne díky .. Elektromobil zatím v česku jenom jako druhé auto s nabíječkou doma popř. pokud člověk dělá jen kratší pojezdy pár desítek km od města ...
IPace
nabijecek je dost, ale bohuzel Ceskym bananovstvim je spousta z nich neverejnych, aneb vypiseme dotace na elektromobily a nabijecky pro podnikatele mimo Prahu, ale nezapomeneme tam dat podminku ze dana nabijecka nesmi bejt verejna a musi bejt nekde na dvore za zvrenou branou 😒]

ja si jiz pozemky u sidlist ve meste kde ziju nakoupil a az nastane ta spravna doba, tak tam necham postavit ke kazdym 2 parkovacim mistum pomale nabijecky se zastresenim, a predpokladam ze bez dotaci a nejakych dalsich saskaren ktere to ted doprovazej, tou dobou jiz jen na ohlasku takze rychle a bez vetsich problemu ktere s tim ted statni aparat dela, a vyridit si dnes stavebni povoleni na nabijecku co zabere od asi 10 centaku ctverecnich po pul metru ctverecniho je skoro jak vyrizovat stavebni povoleni na mrakodrap v centru Brna 😒]