Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Volkswagen Golf R má české ceny. Jak si ostrá čtyřkolka stojí ve srovnání s konkurencí?

52 komentářů

CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Cenový rozdíl proti prémiové konkurenci marginální, ba nedivil bych se, kdyby BMW bylo v reálu levnější, na druhou stranu bude možná větší rozdíl ve výbavě?
MariAchi
Ale no tak - v roce 2005/6 stal R32 jeden milion rovnej, a to byl milion pro mnoho z nas mnohem hure predstavitelna castka, nez je tomu dnes...
lukas13
Tak aby cenový jemnocit, který nám tu koncern poslední dobou předvádí opravdu naplno, tak nějak zapadl, hodíme do porovnávací tabulky BMW a M-B a proforma Type-R (ač jeden z nejdražších hh, stále cenově hodně pod tímto Golfem), a vono se to nějak ztratí!

Slovy zdejšího klasika - brawvo, redakce!

A za mě - bravo i30N Performance... (Hyundai, kdo by to před pár lety řekl?)

Ps.: Přehlédl jsem se, nebo Renault tiše stáhl z nabídky R.S.?
Anonym
No...napráskal jsem to do konfigu (bez Akrapů, bez Hed upu a tak) dokonce v bílý...
pěkně vybavenej ale ne narvanej ceníkovka 1.381.000
Za Golfa?
Svět se nějak se re.
Šimpanz
To ovšem bereš slovenské ceny, v Německu, v UK a na dalších velkých trzích je Golf těsně pod prémií a v základu je o něco lépe vybavený. Clubsport je u nás nebo v Německu o něco levnější než CTR (965 vs 970) a 128i začíná na 1 051 700 s horší výbavou, takže ceny sedí na konkurenci docela dobře.
Blofeld33
A m340 vychazi na podobne penize jako 540ix. Jakou to ma relevanci? Jabka a hrusky...
Avatar - Dinar
Dinar
Není čemu rozumět, jsou to hrozný bláboly... 😉
Avatar - iudex
iudex
Jasné, kombi je konkurenčná výhoda, kto chce nadupané kombi so štvorkolkou, v podstate nemá inú možnosť. Ak ale tú štvorkolku nechceš, možností je zrazu viac, od Focusu ST cez Octaviu RS kombi po Cupru ST.
Naviac Golf R kombi sa bude nebezpečne blížiť o triedu väčšej prémii, ak R stojí 45920, kombi odhadnem na 47900 €. A toľko stojí bavorák 330i 😁rive Touring (47950 €).
Šimpanz
Neřekl bych, že cenová blízkost S3 je nějaká rána, už minulá verze GR byla cenově velmi blízko prémii, viz třeba zde v UK rozdíl 600 liber proti AMG A35
https😐/www.autocar.co.uk/car-news/features/hot-hatchback-twin-test-mercedes-amg-a35-vs-volkswagen-golf-r
a přesto si tu cenu obhájil (alespoň viděno prodeji). A vzhledem k tomu, že nová generace je technicky dost vylepšená proti GR7, tak si nemyslím, že cena je nějaký zásadní problém. Naopak si myslím, že jestli má nový Golf cenový problém, tak je to u nejzákladnějších verzí s tříválcem 1.0 TSI, kde má konkurenci velmi silnou.
Šimpanz
No u té prémie holátko nikdo nekupuje, naházet tam 150-200k příplatků je skoro must. A technicky nabízí Rko navíc vektorování momentu na zadní nápravě což neumí ani bratská S3. V podstatě jediný konkurent byl Focus RS, ten měl stejné technické řešení, ale bohužel se už nová generace neobjeví. Takže si Rko jede tak trochu svou vlastní ligu (CTR za konkurenta jak naznačuje článek nepovažuji, protože tomu konkuruje GTI Clubsport za 965 t).
Avatar - iudex
iudex
U nás je BMW lacnejšie. A prekvapivo aj Audi. Proste VW to v poslednej dobe silno prehana.
Avatar - woody-alien
woody-alien
Paměť máš dobrou. Jenom po 10 měsících od uveřejnění ticho po pěšině. A na stránkách Cupry jenom Leon 1.4 e-Hybrid za 1.075.000.

"Ale nebojte, nezapomnělo se ani na ryzí spalovací motory. V případě Cupry Leon můžete sáhnout po třech různých provedeních dvoulitrového čtyřválce TSI. Španělský kompakt nabízí variantu se silou 180 kW (245 k) a 221 kW (300 k) s točivým momentem 370, respektive 400 newtonmetrů. Tyto verze přijíždějí v obou karosářských variantách, vždy s pohonem předních kol a dvouspojkovou převodovkou DSG. Součástí toho všeho je i elektronicky řízený samosvorný diferenciál (VAQ).

Pro náročnější klientelu je tu ještě varianta vyladěná na 228 kW (310 k) a 400 newtonmetrů točivého momentu. Nejsilnější provedení je však vyhrazeno kombíku a páruje se pouze s pohonem všech kol 4Drive. S takovou soustavou zrychlíte z klidu na stovku za méně než pět sekund a pokračovat můžete na elektronicky omezenou maximální rychlost 250 km/h. Cupra Leon je dále vybaven progresivním řízením, adaptivními tlumiči DCC či voličem režimů."

auto.cz 20.2.2020
Avatar - iudex
iudex
Nie je, ale aspoň niečo. Pri tej štvorkolke alternatíva nie je žiadna.
Ako presne to bude s Cuprou neviem, tá sa rozbieha len veľmi pomaly. Dlho mali len takú proforma stránku že "aha, existujeme, ale nič vám nevieme predať", až teraz po mesiacoch majú konečne aj cenník a konfirugátor pre 3 modely. Ale pri Leone je to stále len hybrid, benzíny furt nič. Pokiaľ si pamätám tie mali byť 180 kW, 221kW a 228 kW, pričom ten posledný mal byť len pre kombi so štvorkolkou. To by mala byť konkurencia pre Golf R kombi. Kedy (a či vôbec) to bude ale neviem.
Avatar - iudex
iudex
Jj, ani volant nemáš v cene. 😁 😒] 😒]
Avatar - Emel
Emel
...což pořád není žádný megavýběr... koncernové klony + Focus.
Cupra bývala jako 4x4, nová už nebude?
adamzprahy
Zkoušel jsem se v konfigurátoru podívat jak vypadá Rkový interiér a vypadá to, že ty základní VW jsou fakt celkem osekané, viz https😐/postimg.cc/1fhXJrR3 😒] 😒] 😒]
Avatar - iudex
iudex
Ak kupuješ auto s klapkami na očiach, teda len v rámci danej triedy a segmentu, potom samozrejme cena o triedu väčšieho auta relevanciu nemá. Ale prevažná väčšina kupujúcich tie klapky nemá a zvažuje, čo za dané peniaze môže mať, teda pozerá aj iné blízke modely. Pozri si recenzie tu na MACZ, prevažná väčšina zvažuje rôzne alternatívy a niekedy aj dosť divoké, takže alternatíva nižšia stredná s 2,0 R4 vs. stredná s 2,0 R4 nie je nič nezvyčajné.
Ale nech je po Tvojom a zostaneme v segmente kompaktných hothečov. Tu ešte viac vynikne, že Golf R je proste veľmi drahý, na viacerých trhoch (napr. slovenský, britský, belgický) stojí viac, ako prémiová konkurencia. A to je proste fakt.
Avatar - Dinar
Dinar
Aha, "namaže na chleba" znamená 0,4s na čtvrt míle, tak pak ok. Že je/bude erko rychlejší než A35, proč ne, jen stačilo nebýt tak e😜resivní. Každopádně takový rozdíl je jako rozhodovací parametr podporující koupi vw při velmi podobné pořizovací ceně, máme tu vw vs mercedes, naprosto nepodstatný.

Naposledy k interierům, zjevně nechápeš psaný text a reaguješ tak na nějaké vlastní hypotézy, já jsem nenapsal ani slovo o tom, které auto vrže, hodnotil jsem atraktivitu designu těch aut vzhledem ke shodné ceně, tj. co se interieru týká, jak vypadá (design), jak je na tom ergonomicky a z hlediska použitých materiálů. V těchto aspektech je áčko výrazně lepší než nový golf, a můžeš se třeba uvrzat.

Já o vrzání nemluvím, hlavně proto, že moje auto vrzat může, tvoje, stejný model, ne. Je to subjektivní zkušenost. Vrzaly mi oba kusy předchozí gen. GLE coupe například, ale u dvou CLA (s áčkem stejný vnitřek), které mám akt.ve firmě, jsem neslyšel vrzání nebo jiné pazvuky ani v jednom z nich, stejně jako v žádném áčku (ani A45), které jsem měl možnost dosud projet.
Avatar - iudex
iudex
Opäť sa (sčasti) mýliš: v UK je GR drahší, ako všetka prémiová konkurencia:
G R: 39.270 Ł
A35: 38.825 Ł
M135i: 37.685 Ł
S3: 36.315 Ł
Obdobne napr. Belgicko (GR: 51535 €, M135i: 49500 €, S3: 47520 €).
Blofeld33
Oproti G8R slabsi a tezsi S3 AMG smazla😒br />https😐/www.youtube.com/watch?…

Rozdil ve vykonech mezi G7R (s OPF) a A35 neni vyznamny, ale prece jen z vlastni zkusenosti si stojim za tim, ze golf ma lepsi LC a silnejsi stred.

Co se tyka interieru, design je subjektivni, za me neni design podareny ani u MB A (zakladni palubka s miniaturnim displejem je vyslovene fail, priplatkova vypada fancy, ale dojem silne kazi ledabyly zpusob zapracovani displeje do palubky), ani u Golfu (tluste ramecky displeje, prilis piano plastu jako MB). Plasty jsou mizerne i u MB A, jsou tenci a dutejsi, nez se na prvni pohled zda. Ovladani ventilace, spinace oken, volic automatu? Hnusne, lacine, nehodne premie. Navic zpracovani toho vseho je bidne, coz zvlast vynikne v kombinace s tvrdym podvozkem AMG verzi, kdy se pak celou kabinou rozeznivaji zvuky vrzani, chrasteni, skripani. Pro me vizitkou dobreho interieru je interieu bez techto otravnych pazvuku. Toto MB A nesplnuje. S G8 jsem toho prilis nenajel, nebudu tedy zatim vynaset soudy, ale ten jeden kus, s kterym jsem jel, byl prost jakychkoliv pazvuku.
Avatar - iudex
iudex
Zdá sa to podobné ako pri Renaulte: pre FST nie je cenník ani konfigurátor, len jedna jediná skladovka.
ptr078
no neviem ci sa momentalne predava aj focus st na Slvensku, ked na webe nie su cenniky a na mail mi nik neodpovedal
ptr078
neviem o kolko je nove r jazdne lepsie ako stare, ale koli interieru by som sa skor poobzeral po nejakej skladovke/ vyraznej zlave u dosluhujucej generacie.
Avatar - pradeda777
pradeda777
G Clubsport je už konečně na CZ konfigurátoru (zatím bez obrázků).....v základní výbavě těsně pod 1 mil. Ale základní výbava je vcelku bohatá a měla by šetřílkům stačit. Kdo chce střešní okno a pár dalších cinkrlátek navíc (jako na př. já), tak si musí připravit cca 1.15 mil. Rko v podobné výbavě by přišlo na bratru 1.5 mil.....samozřejmě kdo by chtěl plně využít možností Rka, tak se s cenovkou posune ještě o nějaké ty statisíce výš..... :-!
Avatar - Dinar
Dinar
Tys ta auta už srovnával? No, bezva, tak dej data.

Co se týká interieru, já jsem ten poslední, kdo by tu kdy chválil kvalitu vnitřků akt. mercedesů, co se áčka týká, tak ta perforovaná guma na střední části palubní desky není nic extra, ale co jsem si sedl do nového golfu, tak jsem jen kroutil hlavou, hrozný design, špatná ergonomie, levné plasty, nejde o to, jestli bude vrzat dřív áčko nebo golf, píšu o statických dojmech, vnitřek golfu je proti áčku prostě bída.
Avatar - iudex
iudex
Ťažko sa môžem previezť, keď ešte nie sú GR ani S3 k dispozícii (a zjavne ani Ty si sa nemohol previezť, teda len teoretizuješ, resp. opakuješ PR Volkswagenu).
Šoféroval som minulý Golf R a ten bol práve charakterom tým GT, veľmi výkonný a rýchly, ale trochu bezcharakterný, žiadny ostrý okruhový stroj. K tomu mal bližšie práve Clubsport, resp. TCR, len o málo nižší výkon ako R, ale podstatne nižšia hmotnosť a agilita. Golf R nikdy nežiaril na okruhu, jeho kvality boli práve v univerzálnosti, proste typický hotheč na každý deň. Takže ak sa tento nový dramaticky charakterom nezmení (čo nie je moc pravdepodobné), bude zase tým univerzálnym hothečom, presne ako tá prémiová konkurencia.
Btw. o novom BMW 128ti prví testéri hovoria, že je ostrejšie, ako M135i, teda niečo podobné, ako to bolo pri G7R vs G7TCR (a ako to predpokladám bude aj teraz pri GR vs Clubsport).
Avatar - iudex
iudex
Áno, kupé nechcem medzi päťdverové hatchbacky motať, ale keď ho v širokom kontexte (nadupaná nižšia stredná) zohľadníme, tak to cena GR vyzerá ešte horšie. Ale ono stačí i ten môj príklad s 330i, predsalen bližší motoricky (2,0 R4), ale za rovnakú cenu o triedu väčšie auto a prémia.
Proste nech na to pozerám akokoľvek, GR je predražený. A to hodnotíme len cenník, realita bude ešte horšia (keď vo VW človek dostane menšiu zľavu ako u BMW a spol.).
Blofeld33
Zkus se s temi auty projet. Zjednodousene receno M135 a S3 jsou neco jako GTI, zatimco A35 a GR (aspon jak ho VW propaguje) jsou vice Clubsport...
Avatar - iudex
iudex
Tak kritizovať interiér konkurencie je z pohľadu nového Golfa dosť ošemetné, ak sa niekde viditeľne šetrilo, je to práve v prípade Golfa.
A o namazaní na chlieb je trošku skoro hovoriť. Mimochodom napriek vyššiemu papierovému výkonu má nový GR o chlp horšie zrýchlenie, zrejme dôsledok vyššej hmotnosti, ktorá kompenzuje ten vyšší výkon.
MariAchi
A to jeste do cen neplantame M240i, ktere ma legendarni radovy sestihrnek.
Asi proto, ze coupe je precejen omezene pouzitelne proti HB...
No ale i tak - je to R6 340 koni 😁 :yes:
Avatar - iudex
iudex
Trošku nerozumiem, zdá sa, že odlišuješ A35 na jednej strane od S3 a M135i na druhej strane. To sú takmer na chlp rovnaké autá, bližší konkurenti neexistujú. Fakt, že Golf R má o pár kW navyše nehrá moc rolu.
lukas13
A jéje... S Renaultem to jde poslední dobou z kopce, Megane je za stávající ceny v podstatě neprodejný (i přes nedávno přidanou slevu) a tohle je další hřebíček do rakve...

Díky za info :yes:
Blofeld33
M135i je spise GT nez HH a miri tak spis na S3. Primym konkurentem GR je A35.
Blofeld33
Motorove si golf ten MB namaze na chleba, uz predchozi generace s narychlo doplnenym OPF byla rychlejsi. A nove r ma 20 koni navrch.

Co se tyka interieru, tak MB taky neni zrovna zadny zazrak, na materialech pouzitych od vydechu ventilace nize je videt, ze MB taky jen vari z horke vody. A to, ze v podstate kazdy novy MB zacne po par kilometrech nepekne vrzat asi zminovat nemusim. Neni divu, kdyz jiz z vyroby maji displeje a panel klimatizace takovou vuli...
ACE.
Tak oni většinou zlevňují, ale tohle je takovej test na hloupost lidí, ti co nesmlouvají to dostanou za ceníkovku.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Rozhodně netvrdil. 😉
Avatar - iudex
iudex
Jj, Megane RS už nejaký ten mesiac nie je dostupný. Mal prísť faceliftovaný (v zahraničí je), ale na SK ani v CZ nie je.
Avatar - iudex
iudex
Golf má cenový problém na všetkých úrovniach. Spodok je jasný, Rko ako uvádzam je drahšie ako prémiová konkurencia, ale aj nižšie je to cenovo prepálené. Základné GTI stojí 36280 €, čo je viac, ako ktorýkoľvek konkurenčný hotheč. A Clubsport stojí takmer 40t (39800 €), čo je viac, ako prémiová konkurencia 128ti.
Avatar - iudex
iudex
Presne, Golf bol interiérovo vždy špička mainstreamu a predčil aj bavorák. Tento okrem otrasného celodotykového ovládania a chybového infotainmentu tiež očividne šetril na materiáloch, takže vo výsledku ako píšeš to ani eRkové drobnosti nezáchránili.
Z môjho pohľadu ako človeka, ktorý vážne zvažoval minulý Golf R, je ten súčasný nekúpiteľný.
Avatar - iudex
iudex
Ale ten Focus napriek sofistikovanejšej technike stál oveľa menej, ako prémia. Dnes je tá istá technika v Golfe argumentom, aby stál Golf viac, ako prémia? Naviac to, aby Ti Rko fungovalo ako ten Focus (teda vedel driftovať) si musíš ďalej priplatiť, v základe to nie je.
A k dodatočnej výbave: konfiguroval som ako Rko, tak i M135i a prekvapivo viac som si nahádzal ku Golfu, takže cenový rozdiel sa ešte zväčšil.
A keď k tomu zohľadníš fakt, že v BMW vyjednáš vyššie zľavy ako vo VW, tak ten Golf bude nakoniec výrazne drahší, ako prémia. ;-\
Avatar - iudex
iudex
U nás je S3 dokonca lacnejšia, a nie úplne zanedbateľne.
S3: 43.970 €
G R: 45.920 €
To je cca. 2000 eur viac. Ale ide tu o image, proste je nepredstaviteľné, že mainstream nacenia drahšie ako prémiu a naviac z vlastnej stajne, ktorá má byť hierarchicky vyššie.
kesumb
Tak já nevím, netvrdil jsi, že auta budou zlevňovat 😁DDDDDD

Jako ve výsledku mi přijde snesitelnější Rko za 1,4, než oktávka se základním dieselem a pár hovadinama za 3/4...O Karoqu s litrem a aspoň základní výbavou za cca 600 tis ani nemluvě. Pro automotive je to teď těžká zkouška. Navíc půjčovny nemají komu půjčovat a tak objednávky stojí.
Avatar - speedfred
speedfred
Dôležité je mať vždy optimistický pohľad na vec (ceny).
MariAchi
Nahodou tim zcela spravne naznacil, ze cenove mohlo byt i hur. Nez jsem se docetl k cislum, tak jsem pod vlivem cenoveho jemnocitu u te male dodavky tipoval zakladni cenu eRka tesne pod dva mega. Bez blinkru a steracu.
Avatar - Dinar
Dinar
CTR samo konkurentem erka není, ale A35 AMG určitě ano. A stojí srovnatelných 1,2 mio, těch 100 navrch přidáš jak u ní, tak u golfa. Teď těžko říct, jak si ta auta povedou při jízdním srovnání, každopádně takto staticky je to pro mně jasně mercedes. Akt. gen. golfu je první v historii, která se mi hrubě nelíbí, vnitřek je bída až nepochopitelná, bohužel ani R trim to nespasil.
webpaja
Jo tak Caddy?! Ty jsi dnes ale vytáhl přímo cenové eso. Nemáš na něj náhodou spadeno místo SSS? 😉
webpaja
Audi S3 je o pár tisíc dražší, to je další rána a ačkoliv se úplně v super HH nevyznám a nemám je najeté, asi bych zvažoval, zda MB/BMW/Audi a tak nějak bych neuměl zařadit Golfu do výběru.
Ale jak píšu, nejsem cílovka a ta to může mít jinak.
Avatar - woody-alien
woody-alien
No tak jasně. Úplně levný to zrovna není. Ale když to srovnám s Caddy Style (dokonce s koženým volantem !!!) s naftou 90kW a v automatu za 911t, tak to R-ko zas tak špatně nevychází. 😒] 😒] 😒]
Avatar - Emel
Emel
Z mýho pohledu je výhoda eRka kombík. Ok, Mercedes má CLA v kombíku... ale to je asi všechno, ne?
adamzprahy
R má pár zbytných extras navíc, po dorovnání výbav je rozdíl tak 100+k. Ale jsou si fakt blízko. Znám hodně lidí co v tomto segmentu výbavu neřeší, takže to nemusí nic znamenat. R má zase potenciální výhodu, že hodně lidí může aplikovat nějakou fleetovou výhodu (typicky firma má VW) a nůžky se mohou rozevřít. VW už je fakt na hraně. Rozhodnou reálné slevy a nabídky...
Avatar - SKAY
SKAY
Tak má to nějakou techniku :yes:
Ale na salóně mohou nabídnout zaty peníze elektro 8-s 😁
mě se líbí /naživo lepší jak na fotkách obyč G/ , sice skor moc nenápadné as pár příplatky to bude i nato BMW.