Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Golf R má české ceny. Jak si ostrá čtyřkolka stojí ve srovnání s konkurencí?

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 9. 12. 2020 • 23:45
29
52
Zobrazit náhledy (29)
Volkswagen Golf R Volkswagen Golf R Volkswagen Golf R Volkswagen Golf R Volkswagen Golf R Volkswagen Golf R Volkswagen Golf R Volkswagen Golf R Volkswagen Golf R Volkswagen Golf R Volkswagen Golf R Volkswagen Golf R Volkswagen Golf R Volkswagen Golf R Volkswagen Golf R Volkswagen Golf R Volkswagen Golf R Volkswagen Golf R Volkswagen Golf R Volkswagen Golf R Volkswagen Golf R Volkswagen Golf R Volkswagen Golf R Volkswagen Golf R

Automobilka VW prozrazuje českou cenu nejostřejšího „erkového“ Golfu. Stále zůstává levnější než prémiová konkurence, byť jen o trošku.

Zatímco nový Golf osmé generace už můžete potkávat na českých cestách, na sportovní deriváty si ještě nějaký čas počkáme. Už ale víme alespoň to, kolik budou stát. České zastoupení automobilky uveřejnilo ceny nejostřejšího Golfu R, který oproti prémiové konkurenci stále zůstává levnějším zboží. Základní cenovka činí 1.177.900 Kč.

Za tuto částku dostanete techniku v podobě přeplňovaného čtyřválce 2.0 TSI o výkonu 235 kW (320 koní) a točivém momentu 420 newtonmetrů. Motor se pojí výhradně se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG a pohonem všech kol s vektorováním točivého momentu. Auto dá stovku za 4,7 sekundy a pokračovat může maximální rychlost 250 km/h… pokud se tedy nerozhodnete připlácet, ale o tom později.

Ve standardní výbavě dostáváme 18“ litá kola, silnější brzdovou soustavu s vrtanými kotouči, agresivnější vzhled s většími otvory v předním nárazníku, zadním difuzorem a zadním křídlem. Oproti konvenčnímu Golfu je součástí rovněž modifikovaný podvozek s lehčím pomocným rámem přední nápravy a o 20 milimetrů nižší světlou výškou.

Standardně dostanete také vrcholové IQ.Light LED Matrix světlomety, sportovní sedačky s integrovanou opěrkou hlavy, ambientní osvětlení s třicítkou různých barev, automatickou klimatizaci, vyhřívaná přední sedadla a volant, dešťový senzor či plejádu bezpečnostních a asistenčních systémů. Nechybí samozřejmě ani digitální prostředí v podobě 10palcové obrazovky multimediálního systému a 10,25“ digitálního přístrojového štítu.

video

Že už snad není za co připlácet? Omyl. Základní barvou Golfu R je bílé lakování Pure, za modrou metalízu Lapiz se připlácí 18.200 Kč, černá perleť Deep přijde na 14.600 Kč. Za 20.700 Kč dokoupíte adaptivní podvozek DCC, nejzajímavější položkou je ale určitě balíček R-Performance.

Tento sportovní paket sice přijde na 54.200 Kč, ale obsahuje mnoho novinek. Především speciální jízdní režimy pro drift i jízdu na Nürburgringu. Dále tu máme DCC, systém vektorování točivého momentu s uzávěrkou XDS, systém progresivního řízení, větší 19“ kola, delší zadní křídlo a konečně posunutí maximální rychlosti vozu na 270 km/h. Labužníci pak mohou vůz dozdobit výfukovým systémem Akrapovič s dvojitými titanovými koncovkami za 90.900 Kč s nezaměnitelnou akustikou.

A jak si „erko“ vede v porovnání s konkurencí? Shodných 320 koníků nabízí také Honda Civic Type R, pokud by vám tedy nevadil extravagantní vzhled a absence čtyřkolky. Japonský hot-hatch má na rozdíl od Golfu R šestistupňovou manuální převodovku, to však v tomto případě považujeme spíše za plus. Civic Type R je na stovce o sekundu pomalejší, zároveň však o 208 tisíc korun levnější.

Plnohodnotnou konkurencí „erka“ je především dvojička BMW M135i xDrive a Mercedes-AMG A 35 4Matic. Obě čtyřkolky se samočinnou převodovkou, avšak nepatrně slabší – tady mají dvoulitrové čtyřválce maximální výkon 225 kW. Oproti prémiovým ostrým hatchbackům zůstává Golf R nepatrně levnější, ve srovnání s mnichovským soupeřem o 25.900 Kč, oproti AMG pak o 41.780 Kč. Nepředpokládáme ale, že by zájemce o takové auto zůstal u základní cenovky, tudíž bude ve finále záležet hlavně na osobních preferencích…

Volkswagen Golf R (srovnání cen s konkurencí)
  VW Golf R BMW M135i xDrive Mercedes-AMG A 35 4Matic Honda Civic Type R
Zdvihový objem [cm3] 1984 1998 1991 1995
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 4/4
Nejvyšší výkon [kW/min] 235/- 225/4500 225/8000 235/6500
Točivý moment [Nm/min] 420/2100-5350 450/1750-5000 400/3000-4000 400/2500-4500
Převodovka 7A 8A 7A 6M
Maximální rychlost [km/h] 250/270 250 250 272
Zrychlení 0-100 km/h [s] 4,7 4,8 4,7 5,7
Základní cena [Kč] 1.177.900 1.203.800 1.219.680 969.900

Související články

Témata
Avatar - woody-alien
10. 12. 2020 22:15
Re: eRko
Paměť máš dobrou. Jenom po 10 měsících od uveřejnění ticho po pěšině. A na stránkách Cupry jenom Leon 1.4 e-Hybrid za 1.075.000.

"Ale nebojte, nezapomnělo se ani na ryzí spalovací motory. V případě Cupry Leon můžete sáhnout po třech různých provedeních dvoulitrového čtyřválce TSI. Španělský kompakt nabízí variantu se silou 180 kW (245 k) a 221 kW (300 k) s točivým momentem 370, respektive 400 newtonmetrů. Tyto verze přijíždějí v obou karosářských variantách, vždy s pohonem předních kol a dvouspojkovou převodovkou DSG. Součástí toho všeho je i elektronicky řízený samosvorný diferenciál (VAQ).

Pro náročnější klientelu je tu ještě varianta vyladěná na 228 kW (310 k) a 400 newtonmetrů točivého momentu. Nejsilnější provedení je však vyhrazeno kombíku a páruje se pouze s pohonem všech kol 4Drive. S takovou soustavou zrychlíte z klidu na stovku za méně než pět sekund a pokračovat můžete na elektronicky omezenou maximální rychlost 250 km/h. Cupra Leon je dále vybaven progresivním řízením, adaptivními tlumiči DCC či voličem režimů."

auto.cz 20.2.2020
Avatar - iudex
10. 12. 2020 16:24
Re: eRko
Nie je, ale aspoň niečo. Pri tej štvorkolke alternatíva nie je žiadna.
Ako presne to bude s Cuprou neviem, tá sa rozbieha len veľmi pomaly. Dlho mali len takú proforma stránku že "aha, existujeme, ale nič vám nevieme predať", až teraz po mesiacoch majú konečne aj cenník a konfirugátor pre 3 modely. Ale pri Leone je to stále len hybrid, benzíny furt nič. Pokiaľ si pamätám tie mali byť 180 kW, 221kW a 228 kW, pričom ten posledný mal byť len pre kombi so štvorkolkou. To by mala byť konkurencia pre Golf R kombi. Kedy (a či vôbec) to bude ale neviem.
Avatar - iudex
10. 12. 2020 16:18
Re: eRko
Jj, ani volant nemáš v cene. :D :-[] :-[]
Avatar - Emel
10. 12. 2020 16:02
Re: eRko
...což pořád není žádný megavýběr... koncernové klony + Focus.
Cupra bývala jako 4x4, nová už nebude?
10. 12. 2020 15:59
Re: eRko
Zkoušel jsem se v konfigurátoru podívat jak vypadá Rkový interiér a vypadá to, že ty základní VW jsou fakt celkem osekané, viz https://postimg.cc/1fhXJrR3 :-[] :-[] :-[]

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud