Od prvního představení Fordu Mustang Mach-E uběhla již delší doba, začátkem příštího roku se však první čistě elektrický model z nabídky Fordu vydá i na evropské silnice. A kvůli tomu podstoupil i pár vylepšení.
jen jméno.
Ale Ford asi jede tenhle trend - Puma je to samý. I když původní Puma byla super, není to zdaleka taková legenda jako ´tang. Prostě marketingový prznitelé jedou bomby. Co ještě chybí? Přece další Crossover jménem F-150 a nakonec: SUV GT40! :no:
minule som prvykrat uz videl v premavke novu pumu... a skutocne krasne auto ako sa mi potvrdilo aj nazivo ... tu nejaky prezvejkany focus hatch ( teda vyjma kombika ) razom ani nedava moc dovodov preco ho uprednostnit pred pumou
navyse je puma nielen sik.. ale aj hodne prakticka... vyssia svetlost je tiez velke plus dnes uz aj v "mestskej dzungli" popretkavanej retardermi a kdejakymi prapopodivnymi obrubnikmi a zabranami
zaujimal by ma test puma vs captur..... to bude asi hodne tesne... :yes:
...topka bude mít +-2400.
..to bude zase mrtvejch losů a zezutejch gum v pětašedesáti. :-[]
Když v devadesátkách vyjel Mercedes S W140 zvaný "Mamut" (tenkrát nevěděli, co se chystá) s dvanáctiválcem, byly časopisy plný keců, že to už je i na největší a nejluxusnější auto moc. Že to fakt Mercedes přehnal. To šestiliko melo 2180kg...
Časy se mění.
Zůstaňme u Mercdesu...1997...když tenkrát malý áčko "nezvládlo" losí test byla toho doslova plná média - hlavní zpráva. I v magazínech o háčkování. Aféra, která stála Mercedes 300.000.000DM aby to vyřešil.
Dneska v podobných rychlostech zouvají PHEVka gumy a elektrohujeři řeší dojezd a insta-smrkáči odemykání mobilem...
edit - nevím, jak na tom bude Mach-E, myslím to obecně - k úvaze mě dovedla děsivá hmotnost auta.
Ničemu nerozumíš, čím víc tun, tím víc eko. Těžké auta mají úlevy, lehké zátěž. A těžké mají emise nula, emise se násobí a na konci je nula a nula krát mega je nula.
Je to o hmotnostnim rozlozeni. ;-)
Ktery je v pripade poradnych EV temer dokonaly.
PS To, ze je Tesla Model X ekologictejsi nez Dacia Spring (lehka auta), vymysli jen troubove.
Model X se srovnava s Q8 (2.170-2.440kg).
Ktery z techto dvou aut je asi vic eko, pri ekvivalentni spotrebe WLTP Modelu X 1,9l/100km? :yes::yes::yes: https://ev-database.org/…-Long-Range-Plus
Takze ne, provozni emise nejsou nula, odpovidaji spotrebe asu 2 litry benzinu. :-O:-O:-O
A emise na vyrobu?
Ty nebudou ani u Q8 pri obdobny homtnosti zrovna zanedbatelny...
jj.
Třeba to malý Áčko tenkrát zachránila více-méně elektronika.
Pak jsou tady pneu a taky konstrukce podvozku atd.
Já jen, jak jsou auta dneska strašně těžká.
According to a new study conducted by the Technical University of Eindhoven on behalf of the Green Party in the German Bundestag, currently sold electric cars are responsible for significantly lower CO2 emissions compared to internal combustion engines (ICE).
These figures take into account both the production and the use of the vehicles. A Tesla Model 3, for example, produces 91 grams of CO2 equivalent per kilometre, which is 65 per cent less than the 260 grams of a Mercedes C 220d. According to the study, Model 3 has thus already made up for its CO2 deficit due to the production of the battery after driving 30,000 kilometres. :yes:
Rada mudreho muza: pred tym ako si precitas studiu, citaj kto ju zaplatil...
Ale je pravda ze ak sa berie do uvahy LCA tak EV potrebuje maximalne 150 000 km ak je vyrobene a jazdi v EÚ na to aby dorovnalo benzin/diesel. Ale tu viac ako typ auta zohrava ulohu typ baterie a zdroj elektrickej energie, ktory bude pouzity na vyrobu EV (reps vyrobu baterii) a na jeho pohon...
Tady se dávají dohromady přímé a nepřímé emise. Není to tak snadno porovnatelne.
Dvojnásobné započítáváni je jen přechodné období pro podporu automobilek.
PS K otazce primych a neprimych emisi.
Za prvy: Prime emise NIKDY netvori JEN co2.
Za druhy: Kdyz pocitas neprimy emise EV, MUSIS pocitat i neprimy emise spalovaku.
Hej, tomuto hajzlovi by sme na oplátku mohli trochu zaspamovať ten jeho podarený web. Ak niečo nemám rád, tak príživníkov, čo takto zasierajú cudzie diskusie.
Už jednou zkoušel Ford změnit design Mustangu a téměř se přestal prodávat. Tohle bude stejný případ. Je to vzhledově nudná tuctovka, ne to krásné agresivní auto.
Konečně jeden jediný konkurent Tesly v normální ceně pro takové to domácí sportování :-) Všechny ostatní auta, se kterými se daly trochu řezat zatáčky, byly o milión dál, obyčejnější verze Mustangu bude podle mě dostupná pro normální lidi, aniž by jim doma vynadali, že si kupují něco zbytečného. Na https://elektromobilne.cz/…konkurent-tesly/ se píše, že se bude objednávat jen online, jinde jsem tuhle informaci nenašel, znamená to, že nebude na prodejnách Ford?