Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Závěr dlouhodobého testu Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI: Jak dopadl francouzský krasavec?

Francouzské vozy jsou v Čechách často haněny pro nespolehlivost a nízkou kvalitu. Peugeot 508 za 41.423 km nic špatného neprovedl a vždy nás pohodlně dovezl do cíle.
Zpět na článek
12. 12. 2020 19:05
12. 12. 2020 19:39
12. 12. 2020 20:42
12. 12. 2020 21:08
12. 12. 2020 20:47
12. 12. 2020 21:28
12. 12. 2020 22:14
12. 12. 2020 22:54
13. 12. 2020 10:57
13. 12. 2020 11:21
13. 12. 2020 11:35
13. 12. 2020 11:41
13. 12. 2020 12:53
13. 12. 2020 13:38
13. 12. 2020 16:06
13. 12. 2020 16:02
14. 12. 2020 15:41
12. 12. 2020 19:38
12. 12. 2020 20:52
12. 12. 2020 19:38
12. 12. 2020 20:40
12. 12. 2020 22:39
13. 12. 2020 16:26
12. 12. 2020 23:34
13. 12. 2020 06:25
12. 12. 2020 19:40
13. 12. 2020 09:02
13. 12. 2020 09:28
13. 12. 2020 10:00
13. 12. 2020 10:13
13. 12. 2020 10:29
13. 12. 2020 10:49
14. 12. 2020 10:38
13. 12. 2020 11:42
13. 12. 2020 11:56
13. 12. 2020 09:04
13. 12. 2020 10:55
13. 12. 2020 13:41
13. 12. 2020 13:43
13. 12. 2020 13:37
13. 12. 2020 17:46
13. 12. 2020 17:19
13. 12. 2020 22:52
14. 12. 2020 09:53
14. 12. 2020 13:17
14. 12. 2020 15:37
14. 12. 2020 16:11
14. 12. 2020 13:12
14. 12. 2020 18:35
14. 12. 2020 19:33
14. 12. 2020 21:53
16. 12. 2020 11:18
Avatar - _Karel_
12. 12. 2020 19:05
Pažout
Pěkný výsledek. Jen ty stěrače, to je teda vopruz, a neřešitelnej. Spotřeba vyšší, ale těžko říct kde a jak jezdili.
Rozbalit vlákno
16
12. 12. 2020 19:39
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
12. 12. 2020 20:42
Re: Pažout
Podobné řešení už měla 405. Žádný vopruz to není. Bylo potřeba vymyslet příběh.
12. 12. 2020 21:08
Re: Pažout
Tak tak, ma to aj sucasna 3008 aj 5008. Ziaden problem s tym nie je.
Avatar - Ozzman
12. 12. 2020 20:47
Re: Pažout
Spotřeba je naprosto adekvátní na tu motorizaci a automat, určitě to nejezdilo jen mezi dvěma městy ustálenou devadesátkou :)
Avatar - rohYpnol
12. 12. 2020 21:28
Re: Pažout
Ne. Spotřeba je vyšší než by bylo zdrávo.
Avatar - Ozzman
12. 12. 2020 22:14
Re: Pažout
6,66 v prumeru na sto na auto střední třídy s 180ti koníky a automatem? Jezdil jsem mnoha dvoulitrovými čtyřválcovými turbodiesly podobného výkonu a toto bylo to lepší, k čemu jsem se dostal a to i v těch koncernových. Pokud někdo jezdí konstantně stovkou, pak to dá asi za 5,5, já spíš za 7-7,5, protože Praha, dálnice, provoz.

Za 5,5 prostě moderní auta nejezdí, to dá možná volným tempem Oktávka TDI a ještě se musíš vyhnout větším městům a na dálnici to zalogovat na tempomat. I taková Oktávka si pak ve velkém městě v silném provozu sáhne na 8-10 (měřeno opakovaně).
12. 12. 2020 22:54
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
13. 12. 2020 10:57
Re: Pažout
Potvrdzujem.
Spotreba bluehdi je všeobecne výrazne vyššia ako ma sudoba konkurencia.
Avatar - Ozzman
13. 12. 2020 11:21
Re: Pažout
To by mě zajímalo, kde a za kolik a s jakou tou konkurencí jezdíte?
13. 12. 2020 11:35
Re: Pažout
Meky je troll. Podobne ako Ada vie len stále opakovať to isté. Bez predloženia reálneho argumentu, alebo linku, ktorý by dokazoval jeho tvrdenie. A jeho presvedčene má len zriedkavo niečo spoločné s realitou. Ak danú značku jazdil tak na X rokoch starom aute s pochybnou históriou a na základe toho ti vysvetlí uberanie značky. Asi kope za H/K, lebo je to jediná značka na ktorej nenašiel chybu.
Avatar - Ozzman
13. 12. 2020 11:41
Re: Pažout
No, jak jsem psal výše, mám najeto asi 5ks dvoulitrových turbodieslů ve střední a nižší střední třídě a za 6,6 na sto v průměru je krásná spotřeba na takhle motorizované auto.
Avatar - Mikesus
13. 12. 2020 12:53
Re: Pažout
Mně to taky přijde dost, o cca 1,5-2l víc než jsem na D segment zvyklej, ale není to nic co by extra vyčnívalo v dieslové konkurenci.
Avatar - Ozzman
13. 12. 2020 13:38
Re: Pažout
S naftovým D segmentem? Nebo snad chceš zase porovnávat hruškami ? ;)
13. 12. 2020 16:06
Re: Pažout
Ja som 10 rokov jazdil s rodinným Kangoom, dieslík 1,5 litra/100 koní, dlhodobá spotreba 6-6,2 litra. Ani v tomto kontexte mi spotreba tohto Peugeotu nepríde vysoká. Väčší objem valcov, o polovicu viac koní, ťažšie auto. Aerodynamika lepšia, ale tým pádom určite aj dynamickejšia jazda, ako som praktizoval ja. 6,6 je úplne na parádu - nehľadiac na to, že redaktori obvykle auto extra nešetria, so svojim jazdíš inak,
13. 12. 2020 16:02
Re: Pažout
On leda tak vo svojej fantázii. A najlepšie auto je aj tak Hyundai H-1.
14. 12. 2020 15:41
Re: Pažout
Mám ho také a stěrače jsou ok
Avatar - Ada je zase tady
12. 12. 2020 19:11
41 tisíc km - to není slušné auto ještě ani zajeté
Na tom žabožroutovi mi vadí především to absolutně špatné umístění přístrojové kapličky. Nikdy bych se s něčím takovým nesmířil - ostatně stejně jako s automatickou převodovkou a absentující ruční brzdou. To ostatní bude francouzsky nespolehlivé už po prvních 150 tis.km :no:

Znalci tvrdí: když kupuješ auto, nikdy nekupuj auto na F - tedy Fiat, Ford a francouzské. A pokud už kupuješ z nějakého pominutí smyslů francouzské, tak nikdy nekupuj Rendlíka! Budeš před ostatními za idiota...

Takže z toho tenhle šuplík nevychází zase tak nejhůř... ale já bych to stejně nikdy nekoupil.
Rozbalit vlákno
19
Avatar - speedfred
12. 12. 2020 19:29
Re: 41 tisíc km - to není slušné auto ještě ani zajeté
Áďova sobotná chvíľka poézie (anftifrancúzkej)
12. 12. 2020 23:06
Re: 41 tisíc km - to není slušné auto ještě ani zajeté
Áda jede. Jen mi tam chybí zmínka, že to tahá břicho po zemi.
12. 12. 2020 23:39
Re: 41 tisíc km - to není slušné auto ještě ani zajeté
....a co teprv absence klasicke rucni brzdy ;-)
13. 12. 2020 13:20
Re: 41 tisíc km - to není slušné auto ještě ani zajeté
Ale vždyť je to pravda - ručku to auto bohužel neumí nabídnout. Že to tak blbě dnes mají i jeho konkurenti, není omluvou... :-(
13. 12. 2020 16:21
Re: 41 tisíc km - to není slušné auto ještě ani zajeté
A načo ti tam tá ručná brzda vôbec je? Správne sa to volá parkovacia brzda a elektrická je jednoznačne komfortnejšia ako manuálna.
13. 12. 2020 11:07
Re: 41 tisíc km - to není slušné auto ještě ani zajeté
Byt za idiota, to je vec, ktera se ti tady stava celkem bezne, neuvedomujes si to, ok, tak tedy pokracuj :)
Avatar - _Karel_
13. 12. 2020 11:19
Re: 41 tisíc km - to není slušné auto ještě ani zajeté
Musel sis založit nový profil jen kvůli tomuhle jednomu "příspěvku"? No, užij si to.
13. 12. 2020 11:30
Re: 41 tisíc km - to není slušné auto ještě ani zajeté
A to, ze mam novy profil, to ses dovtipil jak? Karle ty tady asi budes zavedena znacka, ktera ma nepsane pravo urcovat, kdo tady prispivat muze a kdo ne. To je jako z nejakeho lacineho westernu. Chtelo by to trochu sebereflexe.
Avatar - _Karel_
13. 12. 2020 11:57
Re: 41 tisíc km - to není slušné auto ještě ani zajeté
To, že máš nový profil zjistí každý jednoduše tak, že klikne na tvůj nick.
Nepsal jsem ti nic o tom, že bys sem nesměl psát. Ale začal jsi dost stupidně.
Avatar - Mikesus
13. 12. 2020 12:56
Re: 41 tisíc km - to není slušné auto ještě ani zajeté
Třeba tak, že máš jediné 2 příspvěky tady v celé diskuzi.
Oproti tobě je Karel opravdu zavedenou značkou.
Ten start jsi opravdu začal hodně špatně. Evidentně neznáš ani Karla, ani Speedfreda ani Adu
13. 12. 2020 13:58
Re: 41 tisíc km - to není slušné auto ještě ani zajeté
Jste tady nekteri jak mala decka, ktera si hraji na chlapaky. To je taky duvod proc se neucastnim diskuze, ale obcas si tady prectu neco od tech, co pisou smysluplne. Tzn. mimojine to, ze jsem si nezakladal novy profil, abych sdelil nejakemu lokalnimu podivinovi, ze je blbec. Ten profil uz tu mam nejaky patek.
Avatar - _Karel_
13. 12. 2020 14:07
Re: 41 tisíc km - to není slušné auto ještě ani zajeté
"obcas si tady prectu neco od tech, co pisou smysluplne" - např. od Ady, evidentně. A touto bombou nakonec bych to tedy ukončil :yes:
13. 12. 2020 14:44
Re: 41 tisíc km - to není slušné auto ještě ani zajeté
Ja to taky ukoncim, ale jeste mi neda, abych te neodkazal na vyznam slova demagogie, zadej si do googlu.
13. 12. 2020 16:23
Re: 41 tisíc km - to není slušné auto ještě ani zajeté
Jasne, so štyrmi príspevkami sem chodíš 10 rokov, ťunťo...
13. 12. 2020 11:52
Re: 41 tisíc km - to není slušné auto ještě ani zajeté
Ada: "Znalci tvrdí: když kupuješ auto, nikdy nekupuj auto na F - tedy Fiat, Ford a francouzské..."

A co říkají znalci na Ferrari ?
Avatar - speedfred
13. 12. 2020 12:19
Re: 41 tisíc km - to není slušné auto ještě ani zajeté
Je to Ital, tak nebrať! A nemá ani “d”.
13. 12. 2020 13:23
Re: 41 tisíc km - to není slušné auto ještě ani zajeté
Však Ferrárka jsou taky pěkně poruchové mršky, to ti potvrdí každé, kdo s nimi měl tu čest... ;-\
13. 12. 2020 16:33
Re: 41 tisíc km - to není slušné auto ještě ani zajeté
Každé čo? Každé jelito? Alebo niečo podobné? :-D
14. 12. 2020 15:43
Re: 41 tisíc km - to není slušné auto ještě ani zajeté
To spíš říkají omezení chudáci.
12. 12. 2020 19:38
Krásný auto
To je nejhezčí kombík ve třídě. Jen mě trochu zaskočila ta cena. Čekal bych fullku někde kolem 37 až 38 tisE, jak bylo u frantiku zvykem, ale dát za to 45, to už musí být skutečně láska.
Rozbalit vlákno
1
12. 12. 2020 20:52
Re: Krásný auto
Hezké auto to je, ale P508 jsem potkal asi jen jednou - liftback. Kolik se jich celkem u nás prodalo? Zabili to zřejmě dost sebevědomou cenou.
12. 12. 2020 19:38
Peugeot
Peuegot - auto pekné ale doslova "horrový volant"
Rozbalit vlákno
5
12. 12. 2020 20:40
Re: Peugeot
Jazdil si s tým niekedy? Ten volant je práveže perfektne návykový. Potom človek presadne a čuduje sa, prečo majú autá v roku 2020 veľké volanty ako v autobuse.
Avatar - Blue Sun
12. 12. 2020 22:39
Re: Peugeot
To říkám už dlouhou dobu. Nebo proč jiná auta potřebují head-up displej, když Peugeot to má rovnou se základními přístroji...
13. 12. 2020 16:26
Re: Peugeot
Nesadne to každému. Mne napr. sa to tiež veľmi nepáči, v P208 som si vyslovene nevedel nájsť dobrú polohu za volantom a cítil som sa v ňom vylovene nepohodlne. V Rifterovi mi kokpit prekážal viac na oko ako z ergonomického a praktického hľadiska. Nakoniec, asi je dobre, že sa nájde aj niekto, kto má odvahu ponúknuť čosi iné a odlišné, inak sú tie autá ako cez kopirák.
Avatar - Mikesus
12. 12. 2020 23:34
Re: Peugeot
Ano jezdil. nic návykového jsem na tom neviděl, ale po delší době bych si zvyknul.
13. 12. 2020 06:25
Re: Peugeot
Návykové to není... Navíc je kvůli přístrojům níž než je pro mě akceptovatelné.
Avatar - SKAY
12. 12. 2020 19:40
foto
Uvodní foto připomína film taxi, ta... Toje TGV JO pěkný vlaček.
Zajimávé že většina líbivých aut jsou nepraktická :D
Rozbalit vlákno
0
12. 12. 2020 20:15
Češi a jejich předsudky....
.... proboha proč furt zmiňujete že Češi si myslí že "francouz je takový a makový".... má cenu vůbec taková nablblá klišé připomínat? nebo v nich furt žijete taky....? Mě to fakt přijde trapné takové věci psát....

Naprostou perlou jsou pak vzpomínky na Škodu 110R v souvislosti s bezrámovými okny.... Nějaké R-ko a bezrámové okna může dnes pamatovat tak jeden řidič z deseti tisíc.... :D ty souvislosti hledáte naprosto nesmyslně....

PS: "příliš rozevlátý podvozek v komfortním režimu" - kdy si tohle konečně přečtu u modly jménem Škoda Superb.... tam je komfortní režim opravdovou parodií na jízdní vlastnosti.... a i ten normální je pěkná houpačka....
Rozbalit vlákno
21
Avatar - Blue Sun
12. 12. 2020 20:35
Re: Češi a jejich předsudky....
Obávám se, že čekáš nemožné.
12. 12. 2020 20:42
Re: Češi a jejich předsudky....
Ono je celkom sranda, že tu to býva v diskusiách samá konzerva, ale keď som žil v CZ, čudoval som sa koľko nevšedných áut som stretával.
13. 12. 2020 10:23
Re: Češi a jejich předsudky....
No nevím, kde v CZ jsi žil, resp. co považuješ za nevšední auto ? Soudě dle svého okolí bych spíše odsouhlasil ty předsudky a konzervatismus.
14. 12. 2020 08:32
Re: Češi a jejich předsudky....
Takto. Nemalo to vyznieť, že tam jazdia prevažne alebo len nevšedné autá, to je asi jasné. :D Ale teda stretával som všetky tie divné Renaulty ako VelSatis, Wind, dokonca aj nejaký ten Avantime či BeBop a rozhodne viac nových Espacov ako u nás. Potom napríklad Peugeoty 1007, Nissan Cube, Audi A2, Lancia Thesis. A bolo to v Brne.
14. 12. 2020 17:23
Re: Češi a jejich předsudky....
Tak v Brně jsem bydlel tak před cca 6 - 10 lety, (tehdy student) Wind jsem naživo snad neviděl, BeBop taky ne, Espace je pravda celkem běžné auto (teda spíš ve straších generacích), Peugeot 1007 jezdí i u nás na maloměstě a Lancií Thesis tu jezdí automechanik od AD Fiatu :-) A2 jsem v provozu asi potkal, Cube si vybavuju taky jen z internetu :)
13. 12. 2020 16:30
Re: Češi a jejich předsudky....
Ja mám v ČR príbuzných, a mám pocit, že mimo väčšie mestá si tam oveľa viac ľudí ako u nás drží jazdenky. U nás to už nevidíš, a tam ešte plno Favoritov, Felicií, Renaultov 19, Peugeotov 405, a tak ďalej. Skoro som neveril.
14. 12. 2020 08:27
Re: Češi a jejich předsudky....
Áno, aj v mestách tam majú starší autopark. Keďže u nich ešte platí aj ten starší formát EČV, tak vidieť, koľko už tie autá jazdia. Priznám sa, že je mi to celkom sympatické, pokiaľ to vyslovene nie je nejaký pojazdný vrak.
14. 12. 2020 17:26
Re: Češi a jejich předsudky....
Felda ještě jo, ale Favorit, R19 nebo 405 už je taky spíš rarita :) Hodně lidí si drží spíš auta let 2000 - 2010.
Avatar - Ozzman
12. 12. 2020 21:00
Re: Češi a jejich předsudky....
Já si třeba určitý druh francouzských aut vybírám. Jako levnější ojetiny jsou skvělá ze dvou důvodů.

Nereznou - auta za pár šlupek klidně 15-20 let stará a když nenarazíš na zbouraný kus, mívají perfektní karoserii. Stačí pak letmý pohled na koncernovwá auta té doby, většina z nich kvete jak záhonky na jaře a to mluvím o autech, která jsou pořád slušně ceněna a jezdí jich tuny, jako Golfy 5, Ofce 2 a další..

Mají spolehlivé motory - jo, Ada pukne vzteky, ale je to tak. U Renaultu se ještě snad do nedávna vyráběly blbuvzdorné benzinové atmosféry, takže opět jednoduché levné. U PSA jsou to zase 2.0HDI, nejlepší diesel z posledních dvou dekád, montovaný taktéž do Fordů. Samozřejmě, že jsou tam tu a tam pasti, jako VTI či THP, některé verze Dci, ale vesměs se dá vybrat s trochou samostudia.

Ano, nemají vytříbené plasty v interiéru, ano, občas někde něco vrže (ono to vrže ale i u jiných značek, zvláště takto starých), ano, nemají nejlepší jízdní vlastnosti a občas musíš něco vyměnit na podvozku, nebo zazlobí čidlo, stahovačka, ale to hlavní, co u takové levné ojetiny chceš, to plní výborně - karoserie, co nezrezne, lze opravit, co rezne, stojí za prd a motory většinou jezdí, pokud někdo totálně nezanedbal údržbu.

Sám mám aktuálně 2 francouze, celkem už čtvrtého, poslední dobou jako ty levné ojetiny na kratší trasy vybíráme právě mezi těmito vozidly... taky díky hospodským kecalům se dají koupit za dobré ceny, protože Ofci chce každý, kdežto za francouze se stydí... já ne. Jsou to auta, od kterých nečekáte zázrak, o to víc vás potěší :)
Avatar - xxc
12. 12. 2020 22:02
Re: Češi a jejich předsudky....
Praveze na tom nieco bude, ked sa kazdy stazuje na francuzske auta. Rovnake krcmove reci existuju o spolahlivosti 2.0 hdi. Cize ano, ako lacne a nenarocne auto je to dobre, ale ako normalne auto pre bezneho cloveka to az taka vyhra nebude. Dalsie su ocakavania ludi, 45 000 € za hocico ine ludia daju, toto sa velmi aspon u nas za tolko nepredava.
Avatar - Ozzman
12. 12. 2020 22:18
Re: Češi a jejich předsudky....
Mám osobní zkušenost s 2.0HDI/TDCi 2ks a asi 12 let (300+100 tisíc km) a ťuk ťuk... skvelý motor a mimo výměny olejů si mimo nafty o nic neříká. Něco na tom asi bude.

Souhlasím, že 45tisíc Euro za francouze bych asi taky nedal, jako služebák bych tu 508 vyměnil za Oktávii hned, sice mi tam chybí AWD, ale jinak jezdí moc dobře (jezdil jsem ale liftbackem, byť v této motorizace).

Ale jinak osobně mám pár francouzů. co bych jako nové auto bral, třeba Clio 5 a mít omezený rozpočet, nepohrdnul bych asi ani Méganem 4, sice mi příjde hůře odhlučněný a gumovější, než starší generace, nýbrž třeba 1,33tce je skvělý motor ve své cenové.
13. 12. 2020 16:32
Re: Češi a jejich předsudky....
Bacha, pri xxc Renault nebrať! Vŕzga, hučí od späťákov a po bočných oknách sa leje voda!
12. 12. 2020 23:42
Re: Češi a jejich předsudky....
Hele 2.0TDCi jsem vlastne mel v Mondeu rv.2013 a tech mych 180tkm to dalo s prstem v nose.... skvely motor....
Avatar - Ozzman
13. 12. 2020 07:49
Re: Češi a jejich předsudky....
Tak tak, já měl na 2008 tdci skoro 300, teď 2015 a čerstvé 100 :). Je to vše stejný motor s úpravami.
Avatar - xxc
13. 12. 2020 09:03
Re: Češi a jejich předsudky....
180 000 dal aj náš, ale presne po 200 000 už nenaštartoval :-) ale po nejakých opravách jazdí dodnes. Druhý dal 350 000 a tretí neviem, mal v pohode cez 200 000, snáď jazdí. Ale ktorý motor toľko nedá? Sú rôzne verzie, treba mať aj šťastie. Aj tak do tých áut viac ľudia kupujú tú 1.5ku.
Avatar - Mikesus
13. 12. 2020 13:02
Re: Češi a jejich předsudky....
U nás 2.0 TDI PD nedal bohužel těch 200. Lépe řečeno přesně ve 200 mu praskla hlava.
"Problematický" 2.2 D-CAT od Toyoty dal v pohodě 260, když se prodával.
13. 12. 2020 10:31
Re: Češi a jejich předsudky....
1.6 Tdci, taky původem od PSA, aktuálně má v mém Focusu 10 let a 285 tis. km, emisema prošel nedávno bez ztráty kytičky, zatím ten motor chtěl vyměnit jen jedno čidlo za pár korun, jezdí dlouhodobě za 5 l ...
Avatar - Ozzman
13. 12. 2020 10:46
Re: Češi a jejich předsudky....
No ta jednasetska ale nepatri zrovna k těm spolehlivějším, nevím, jak ty poslední ročníky, ale ze začátku trpěly na vše možné, já bych jí jako ojetinu asi radši obešel. Pokud to auto máš s jasnou historii a výměnama oleje pak je to asi jiné.
13. 12. 2020 15:02
Re: Češi a jejich předsudky....
No já ji původně taky spíš nechtěl, přece jen ty reference byly docela hrůzostrašný, ale jo je to auto s jasným původem a pravidelným servsem u AD, přesvědčil mě právě stav auta, servisní historie i dobrá pověst prodávajícího.
13. 12. 2020 07:53
Re: Češi a jejich předsudky....
měli jsme doma C4 VTS a dodneska na to v docela dobrým vzpomínám. Mělo to svoje (hlavně příšernou převodovku), ale provozní náklady žádné a třeba ten motor byl opravud super.
12. 12. 2020 21:19
Re: Češi a jejich předsudky....
Tou poznámkou o predsudkoch akoby redaktor dal za pravdu takým expertom, ako je miestny milovník Francie Áda. Apropos, mal som 110R a čuduj sa svete, ani mi tam nefúkalo a ani nepršalo. Neviem, či pán redaktor bol vtedy vôbec na svete.
Pobavila ma ďalšia výhrada - umiestnenie mobilu tak, že ho nevidno. A prosím pekne, načo ho treba za jazdy vidieť? Po prvé, je zakázané s ním manipulovať za jazdy a po druhé, páni redaktori si ho nespárovali s autom? Tak potom potěš koště. Ale Francúzi potrebujú Nemca - asi toho, čo navrhoval Inisgniu, ktorá má indukčnú nabíjačku v schránke pod lakťovou opierkou?
Niekedy mám pocit, že toho bulváru na auto.cz je čoraz viac.
12. 12. 2020 21:21
Obľúbený Peugeot
S 508 SW som pracovne čo to pojazdil a mám veľmi rád to auto. Po dlhej dobe to bola novinka, ktorá ma dizajnom chytila za srdce
Z mojich postrehov:
Stále nerozumiem, prečo pri PSA autách treba tak silno stlačiť gombík štartovania. Je to pekne otravné.
Malý volant je perfektná vec, len mi na ňom chýbalo ovládanie adaptívneho tempomatu.
Páči sa mi spôsob, akým sa na digitálnej prístrojovke zobrazuje rozpoznávanie chodcov v tme okolo cesty. Spolu s nočným videním je to taký fajn prémiový prvok.
iCockpit nie je žiadna tragédia. Iba malú spodnú časť obrazovky mi kryl veniec volantu.
Otváracia schránka pri páke je nešikovná a horšie využiteľná.
Trochu mi trvalo, kým som si osvojil spôsob zatvárania dverí pomocou kovového výčnelku a prestal ich chytať za sklo.
Spracovanie fajn, jedine sa zasekávalo jedno krídlo lakťovej opierky.
Na pripojenie Android Auto treba mať zatiahnutú elektronickú ručnú brzdu.
Zadná roletka sa pri nakladaní batožiny dá dvihnúť, ale stále som ju zabúdal dať naspäť, takže mi pri jazdení bránila vo výhľade.
Príliš skoré a otravné info o potrebe doliatia močoviny (verím, že aj inde to tak je)
Celokožené sedadlá sa znepokojivo rýchlo ničia, resp. deformuje bočnica vodičovho sedáka.
Karoséria je náchylnejšia na poškodenia od parkoviskových kr€t€nov, ktorí ti dverami bez problémov otlčú auto.
V zásade ale drobnosti, nič závažné. S tými ostrekovačmi som za 3000 km nemal problém, ale teda verím, že sa to deje.
Spotreba 130k BlueHDI bola 6,4 l pri trojčlennej posádke.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rohYpnol
12. 12. 2020 21:37
100 důvodů proč jej chtít, ale 1 důvod proč jej nakonec nevz
P 508 je moc hezké auto. Nemám k němu nic co bych extra vytýkal. Design je nádherný, i-cockpit buď vezmete nebo se přes něj nepřenesete. Zpracování víc než slušné a materiály ... nové Volkswageny mohou jen závidět.

Tak kde je ten zakopaný pes? Jednoznačně prostornost a praktičnost. Tohle auto je prostě příliš nízké a příliš stylové. Střední třída, která těžce nedává ani srovnání s vozy o třídu níž, to je prostě průšvih.

Jakkoliv je P508 krásný a vydařený, tak musím říct jednoznačné NE. Kdyby to byla 308 SW, tak se možná můžeme bavit. Ale takto prostě ne. Od střední třídy člověk očekává pohodlný vůz pro 4 dospělé s dostatkem místa, a to se tady zkrátka nekoná.
Rozbalit vlákno
10
12. 12. 2020 22:03
Re: 100 důvodů proč jej chtít, ale 1 důvod proč jej nakonec
Čo ja viem. Stredná trieda je už na tom tak zle, že mimo prémie je 508 tretia najpredávanejšia po Passate a Superbe. Vyzerá teda, že tie kompaktnejšie rozmery a dizajnová inakosť nebola úplne na škodu. Ja oceňujem, že do toho išli, keď už všetci čakali, že sa na to vybodnú. Kto bude chcieť elegantného frantíka a viac priestoru, pôjde do DS9. Len tam to zase preženú s cenou. Už sa ale všetci zmierujú s tým, že nebudú vyrábať také objemy, ako doteraz.
Avatar - Blue Sun
12. 12. 2020 22:44
Re: 100 důvodů proč jej chtít, ale 1 důvod proč jej nakonec
Poněkud zjednodušený, ale typicky čecháčkovský pohled. Hlavně co největší auto. Střední třída není náklaďák, je to auto, které má reprezentovat. A to 508, i přes tvůj odpor, dělá skvěle.
12. 12. 2020 23:46
Re: 100 důvodů proč jej chtít, ale 1 důvod proč jej nakonec
.... pro nekoho je stredni trida a prostoru, pro nekoho o bezpecnosti, technice a komfortu.... ja prostor mit musim, tak jezdim Supem.... a treba Giulia je uvnitr malinka ale vsim ostatnim vcetne komfortu a bezpecnosti strci Supa do kapsy.... kdybych ten prostor nepotreboval tak o Supa ani nezavadim....
Avatar - _Karel_
13. 12. 2020 00:24
Re: 100 důvodů proč jej chtít, ale 1 důvod proč jej nakonec
Seš tedy čecháček...
13. 12. 2020 12:21
Re: 100 důvodů proč jej chtít, ale 1 důvod proč jej nakonec
:D :D co mám dělat? :D :D ano, měřím 192cm, mám už docela velké děti, a jezdíme v to autě na lyže.... Ale přísahám, konzervy nevozím.... :D
Avatar - speedfred
13. 12. 2020 08:49
Re: 100 důvodů proč jej chtít, ale 1 důvod proč jej nakonec
Neviem teda čo prevážaš, ale že by bola Giu malinká tak to by som netvrdil.
Avatar - Ozzman
13. 12. 2020 10:29
Re: 100 důvodů proč jej chtít, ale 1 důvod proč jej nakonec
Mne mile překvapilo, že jsem se pohodově posadil za tebe a místa bylo dost :)

Myslím, že mu vadí jedna věc - absence kombíku, někdo, kdo má jedno auto a rodinu, ho asi upřednostní více, než sedan :)
Avatar - speedfred
13. 12. 2020 11:23
Re: 100 důvodů proč jej chtít, ale 1 důvod proč jej nakonec
Nemyslím kombi vs sedan, ale priestor v kabíne. Sup je daleko vzdušnejší ale G není malinká.
Avatar - Ozzman
13. 12. 2020 11:39
Re: 100 důvodů proč jej chtít, ale 1 důvod proč jej nakonec
Jo, je větší, ale tam pokud nevozíš ředitele fabriky v zadu, to stejně nevyužiješ :D Superb je auto, které má největší místo na zadních sedadlech... před koleny :-[]
13. 12. 2020 12:24
Re: 100 důvodů proč jej chtít, ale 1 důvod proč jej nakonec
viz výše.... prostě na lyže ve čtyřech lidech v Giulii fakt nepojedu.... stejně tak v ní nepojedu na letní dovolenou, kdy ve čtyřech lidech vezem kola na kouli a vybavení na horskou turistiku a na týden u vody.... Giulia je úžasné auto, kromě prostoru ve všem lepší než Superb.... ale pro mě bohužel.... a SUV nechci, ačkoliv to Stelvio reálně asi jezdí stejně líp než kombík od Škodovky....
Avatar - hugino
13. 12. 2020 09:02
508 SW
To auto je pekné ale strašne strašne nízke takže tam bude dosť málo miesta hlavne nad hlavou a to je na strednú triedu dosť zlé.Za 42 000 Eur máš Arteon,Passat alebo Insigniu takže to sú skôr plnohodnotné autá strednej triedy A je dosť možné že sa ti podarí zohnať v zľave za tie prachy aj prémiu ako Medveď C ,A 4 alebo BMW 3.Takže auto pekné ale vo vnútri malé a hlavne drahé podobne ako Talisman.Francúzi si s týmito cenami dosť veria a preto majú tak dosť slabé predaje.Môj favorit by bol VW Arteon Shooting Break 2.0 TDI DSG 200 k R-line za 42 000 Eur.A okoliu pedne sánka. :yes:
Rozbalit vlákno
8
13. 12. 2020 09:28
Re: 508 SW
No pravda je, že nedávno mi na mail přistála nabídka na A4 2,0TSI 110kW za 650 bez DPH.
Avatar - speedfred
13. 12. 2020 10:00
Re: 508 SW
Nevidím dôvod prečo by komu mala padať sánka z Arteonu. Auto pekné ale zase ništ extra, tento Krišot 508 mi príde krajší.
Avatar - _Karel_
13. 12. 2020 10:13
Re: 508 SW
Hlavně teda - proč vůbec řešit, jestli sousedům bude padat brada.
Avatar - Ozzman
13. 12. 2020 10:29
Re: 508 SW
Protože jsme češi a podívej se do diskuze, jak se tu někteří vymezují vůči "obecně hůře vnímaným značkám" , jako Francozi, Italové, Korejci... :)
13. 12. 2020 10:49
Re: 508 SW
Přesně tak - ty jo on má Mercedes. WOW efekt je jasný. Přitom soused vedle má Superb L&K 4*4, ale chlapi v hospodě nestudují výbavy a ceníky. VW ani Škoda lidové ceny už dávno nemají.
Avatar - hugino
14. 12. 2020 10:38
Re: 508 SW
Tak som to s tou sánkou myslel že aj u nás sú dosť závistlivý ludia ktorý nedoprajú.Ale aspoň je stále v tomto segmente z čoho vyberať keď má niekto za zadkom 42 000 Eur na auto. :yes:
13. 12. 2020 11:42
Re: 508 SW
Souhlas, Arteon mě nezaujal. P508 je krásné auto, ale všichni víme, proč se nerozšíří. Prostě farník musí dělat hranaté kolo a tím dehonestovat povedené auto.
Avatar - Ozzman
13. 12. 2020 11:56
Re: 508 SW
Tak tak a vlastně jinak to auto i dobře jezdí, mimo to ,že jen dobře vypadá, překvapilo mne mile.
13. 12. 2020 09:04
Dluhodobej test
Tak je mi jasný, že asi není prostor najezdit pro hodnocení třeba 300t, ale v současnosti by asi bylo dost smutný, kdyby do 40ti měla jakákoliv automobilka nějaké závady, ne teda že by se to nemohlo stát, ale předpokládám že to není pravidlo. Ty zadní brzdy, to je zvláštní, ale zase nevíme jak dostával na prde..
Rozbalit vlákno
0
13. 12. 2020 10:55
Kvalita blueHDI
Dobrý článok.
Autor by však mohol viac rozobrať hlavný problém motorov bluehdi..

V minulosti boli motory hdi známe pre kultivovaný chod a nízku spotrebu paliva.

Žiaľ, s úpravou pre euro6 je to minulosť.

Aj moje skúsenosti hovoria, že aktuálne bluehdi motory (teda už mocovkove) sú výrazne hlucnejsie ako konkurencia.

Dunenie a rôzne pazvuky počuť podobne ako kedysi na tdi PD.

Druhý výrazným problémom je neuveriteľné zvýšenie spotreby.

Medzi motorom 1.6 hdi a 1.5 bluehdi je rozdiel viac ako liter.
Diaľničná rýchlosť s bluehdi znamená spotrebu viac ako 8 litrov!!

S tým súvisí aj spotreba močovky. Nádržka vydrží tak max 6000 km.


Zároveň potvrdzujem, že čarovné stierače magic wash sú úplný shit. Nielenže plytvaju vodou a upchavaju sa, ale ani poriadne nefungujú.

Záver.
Ak z nejakého dôvodu uvažujete dnes o nákupe vozidla od psa, určite si dôkladne vyskúšajte motorizácie bluehdi.
Je to motor, ktorý výrazne zaostáva za modernou konkurenciou!
Rozbalit vlákno
13
13. 12. 2020 12:20
Re: Kvalita blueHDI
no ja praveze pozeram po jednom zo stvorice Berlingo/Rifter/proace verso/combo s 1,5HDI 96kw s automatom a tie jazdia za 5,5, pricom je to tiez velka kasna a vaha 1600kg
13. 12. 2020 13:41
Re: Kvalita blueHDI
Hipisko, chápem, pre rodinu veľmi v tejto cene na výber nie je. :(

Veľmi však odporúčam si motorizácie dôkladne vyskúšať, ideálne si pripadne auto požičať.

Bluehdi 130 na diaľnici v rifteri a spol bude mať spotrebu 8.5 litra a moz o aj viac.
Chod si to vyskúšať.

A zväz aj kúpu benzínového puretech, ten totiž zase reálne na diaľnici berie dokonca menej ako diesel!!

Bluehdi je úsporny len v meste. Lenže tam zase človek musí počúvať to dieselové buchotanie..
13. 12. 2020 12:30
Re: Kvalita blueHDI
Mám bluehdi2.0 180kw 8st Aisin ve spacetoureru a jezdím za 7 (dle tankování)
Většina km na dálnici.
Kde je chyba?
13. 12. 2020 13:43
Re: Kvalita blueHDI
130kmh gps?

7 by bolo akceptovateľné, ale podľa mojich skúseností za 7 idem len tak 110-120 max. :(
13. 12. 2020 15:38
Re: Kvalita blueHDI
Chyba je v tom, že Meky je troll. Jeho skúsenosti a logické argumenty nezaujímajú. On má svoju vieru.
13. 12. 2020 13:01
Re: Kvalita blueHDI
Ta hlucnost nie je spodobena prechodom na euro 6. 1.6 bluehdi dunela, lebo oproti 1.6 ehdi mala dlhsie prevody. Neboli dobre odstupnovane. Na 4rku sa v meste kvoli duneniu nedalo jazdit a na trojku to hucalo. 6tka sa dala pouzit len na dialnici. Ale zasa 1.6 bluehdi vie jazdit dialnicu v pohode do 5 litrov. 1.5 bluehdi je 16v 1.6 je 8v ale ci to moze byt zdrojom hlucnosti to neviem. A ze zaostava ta konkurenciou si fakt nemyslim.
13. 12. 2020 13:37
Re: Kvalita blueHDI
Píšeš o rovnakom motore? Píšeš o motore s mocovinou???

1.6 hdi a 1.5 bluehdi sú uplne odlišné motory!

Ako som uviedol, súčasné bluehdi motory s mocovinou majú vysokú spotrebu.
13. 12. 2020 16:59
Re: Kvalita blueHDI
Nedrístaj. Mám 1.5 BlueHDi a pohodlne jazdím za 6 litrov, res. skôr do 6. 100k verzia a obyčajný 5-kvalt. A že Berlingo nie je zrovna ľahká váha.
13. 12. 2020 17:46
Re: Kvalita blueHDI
Za 6 litrov? Malo mesto a medzi mesto a diaľnica max 110.

Takze nedristaj ty.
Avatar - Mokrous
13. 12. 2020 19:04
Re: Kvalita blueHDI
Nesouhlasím. Měl jsem půjčenou 3008 1,5 HDI na pár dní a jediné 2 věci, které krom designu a snadného nastupování můžu pochválit bylo ostré řízení a dobrá spotřeba. I když jsem auto hnal večer přes půl republiky včetně dálnice a to do kopce (rozdíl 300m.n.v. mezi startem a cílem), tak jsem skončil s 5,5/100. Myslím, že tento motor je reálně opravdu rozumně úsporný. 2.0 BlueHDI 130kW umí být úsporný při jízdě na důchodce. Jakmile se mu šlápne na krk, tak začne baštit. Ale v součtu se za těch 7 dá jezdit všude.
13. 12. 2020 18:27
Re: Kvalita blueHDI
Jeho nemôžeš presvedčiť. Ti máš možno fakty, ale Meky má vieru vo svoju pravdu.
Avatar - lamal
14. 12. 2020 16:34
Re: Kvalita blueHDI
prave preto su taky trollovia na HL... uz davno :D
21. 12. 2020 02:58
Re: Kvalita blueHDI
1.6 hdi bez mocoviny, 1.6 bluehdi s mocovinou neskor bol vymeneny za bluehdi 1.5.
Avatar - _Karel_
13. 12. 2020 17:19
Spotřeba
K vaší zbytečné debatě o spotřebě, kterou řešíte, aniž víte, jak to auto jezdilo - podle počtu startů ss byla velká část km po městě, motor chcípal průměrně každé 4km, redakce je v Praze.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Roman Horký
13. 12. 2020 19:36
Nedobíjet baterku
aby se ušetřily 4 g CO2 no to je chytré. Kupujte, nebudou.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - lamal
14. 12. 2020 13:19
Re: Nedobíjet baterku
to bol odkaz pre EU ?
13. 12. 2020 22:52
vana motoru
Ve mě tedy rozhodně PLASTOVÁ vana motoru ani bajonetový PLASTOVÝ výpustný šroub zajištěný kouskem drátu rozhodně žádné pozitivní pocity nevyvolal. Co ten plast udělá po pár letech vystavený extrémnímu střídání teplot? Cokoliv plastového na motorech je vždy časem zdrojem problémů. Známe rozpadlé sací plastové koše u BMW, stejně tak příruby na hadice u téhož výrobce, které se prostě časem rozpadnou.
Rozbalit vlákno
0
14. 12. 2020 08:42
Jaké narodnosti byl konstruktér ve Skodovce
, který navrhoval kontrolní číslo u jejich motoru, které reaguje na nedostatek oleje v motoru nejenom při zastavení v kopci, ale i na průjezd zatáčkou?

Děkuji redakci za zjištění této zásadní informace.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - mariov8
14. 12. 2020 09:53
Spotreba
Pokud je ta spotřeba průměr s podílem Prahy-města, je 6,6L O.K. Ale žádný zázrak. Redakce je skutečně poblíž centra ne někde u okruhu. Jinak je to skutečně dnes již docela dost, s Mercedesem třídy C s o malinko větším výkonem a měničovým automatem není problém jezdit pod 6L/100km. Asi se ukazuje, že to 2,0HDi DW10 by již potřebovalo nahradit agregátem nakresleným na čistý list papíru. Za 6,6L mi jezdila C5 2,2Hdi DW12 BiTurbo Euro4 z roku 2007. To jsem ještě bydlel v Praze. Motor si pamatuji jako neskutečně tichý a ve své době když ne úsporný, tak alespoň jako lepší průměr.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - lamal
14. 12. 2020 13:17
Re: Spotreba
Za 6,6 by tvoja 2.2 hdi v redakcii (myslene ich jazdny styl a trasy ako s P508) nikdy nejazdila... okrem toho, ze to nebol zrovna usporny motor bol este aj celkom poruchovy.... a kolko stal ten Mercedes C ? Premia by mala mat nejake vyhody za dany cenovy rozdiel... nezrovnavaj PSA s priemiou.
O emisnych normach sa bavit nemusime, v EU4 bol svet uplne iný...
Avatar - mariov8
14. 12. 2020 15:37
Re: Spotreba
Jasne, v redakcii by boli asi na priemere 8,0L.

Poruchový? Malo to 335 000km keď šiel z domu, v podstate sa riešil len predpísaný a bežný servis. Neprišlo mi to poruchové. Ceníkovka snáď 1 107 000,- zľava 100 000,-, ja som bol ale druhý majiteľ, k mercedesu to bolo síce odspodu, ale na dostrel. Neporovnávám úroveň toho auta, len mechaniku. Ano. Automatická klima bola horšia, automatické stierače horšie než v mercedese, interier bol zastaralý už keď to bolo nové (ani facelift prvú C5ku nezachránil), podvozok pohodlný, ale na rozdiel od mercedesu by som sa v tom srnke asi nevyhol... V dobe Euro 4, bolo PSA na tom v porovnaní s mercedesom motoricky dosť dobre. Veľké štvorvalcové HDi už prekonávajú koncern VW/AUDI. Malé motory si síce musia emisnú normu počkať, ale od Euro 5 aj DV6 začína byť nielen úsporný a tichý, ale aj spoľahlivý motor. Ja by som tých Francúzov tak radikálne nestaval do role outsiderov, určite nie v obore vznetový motor. Mám na to auto dobré spomienky, bolo to rýchle, úsporné, tiché a primerané nákladovo.
Avatar - lamal
14. 12. 2020 16:11
Re: Spotreba
To mas vacsinou o pristupe, tomu kto sa stara a jazdi spravne a opatrne v citlivych rezimoch vydrzi aj citlivejsi motor nad 300tis... Vacsinu tych ´´poruchovych´´ motorov zabije servis a uzivatel a inde sluzia bez poruch. V preklade tym myslim, ze DW10 je odololnejsi motor. Ja som jazdil DV6 s DPF s 80kW a ked isiel prec mal 220tis a bez problemov... nebral olej, nedymil, neklepal... jedine dvojhmotak uz mal dost - vina predoslych uzivatelov. Oproti 1.6 TDi to je nebe a dudy, velmi dobry motor.
Avatar - lamal
14. 12. 2020 13:12
Fajn, ale ...
´´Právě přes zadní kola totiž vůz rovná elektronická stabilizace, když začne ztrácet přilnavost. A to se měkkému gauči na českých cestách dělo častěji než německým autům, jejichž tvrdší tlumiče drží kola na vozovce účinněji.´´ to snad nepisal velmajster Márty...

bude to skor naklonmi karoserie, ked to viac pada na predok a predne koleso, tak sa viac brzdi zadkom... drzanie kolies na rozbitej vozovke s tym nic nema, ako by pomohlo brzdenie zadku v situacii kedy tlmic nedrzi koleso na nerovnostiach ? ...

Spotreba je uplne v pohode, v danom datume vyroby este nejazdilo EVO TDI, takze konkurencia nezrala o nic menej... a zrovnanie s mercedesom...
Passat s predoslym 2.0TDI za 5,6 v redakcnej sluzbe iste nejazdi...
Rozbalit vlákno
0
14. 12. 2020 18:35
Nejvetsi chyba
V clanku neni zminena asi nejvetsi chyba teto generace Peugeotu 508 a sice slabe motory. Dat do nejdrazsi GT verze 130 kW diesel s dynamikou zakladniho motoru u konkurence je malinko mimo misu. Obzvlaste kdyz predchozi generace Peugeotu 508 mela v GTcku vyznamne silnejsi 150 kW naftu.
Navic jestli dobre rozumim tomu co ted pisou na strankach Peugeotu, tak diesel uz neni pro GTcko v nabidce vubec a jedina dieselova verze 508 je Allure s dieselem 1.5 HDI o v dnesni dobe komickem vykonu 96 kW. V benzinech je situace lepsi kdy vrcholem je na dnesni odbu sice nikterak vykonem oslnujici, ale preci jenom alespon trochu jedouci 165 kW 1.6tka.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - lamal
14. 12. 2020 19:33
Re: Nejvetsi chyba
Zhruba 180k nafta je uplne v pohode, hlavne ked vacsina automobiliek az na otca dieselgate VW prestala s vyvojom dieslovych motorov. Co je smiesnejsie este do nedavna SuperB 1.6TDI s 88kW, alebo 1.5HDI s 96 kW ?
Avatar - twistedTSD
14. 12. 2020 21:30
Re: Nejvetsi chyba
Jezdil jsem s tím např. v 308 a rozhodně bych si do 508 uměl představit něco živějšího. Může to být subjektivní, ale předchozí HDi 180 s lehce vyšším výkonem mi přišlo údernější. Ani benzínový vrchol není žádný dravec.
Avatar - lamal
14. 12. 2020 21:53
Re: Nejvetsi chyba
Je to mozne, ale 308 je uplne ine auto (aj ked lahsise, malo AT8?), zakladny superB 2.0tdi 150k da 0-100 za 9,5s nemyslim, ze ta 180k nejde lepsie... aspon testy a udaje tomu neodpovedaju.

V tej 1.6THP v 508 si jazdil ? Co vidim v testoch je, ze jej dynamika vykonu odpoveda.
Nevravim, ze 508 ma skvelu motorovu paletu, skor horsiu, len nesuhlasim s tym co pisal vyssie, ze to je vyslovene tragicke...
Avatar - twistedTSD
15. 12. 2020 15:07
Re: Nejvetsi chyba
Ano, bylo to AT8. Neříkám, že to nejede, a svou roli hrálo mimo jiné to, že od 308 mám jiné očekávání a jel jsem s ní pilu. V případě 508 to beru v kontextu vrcholových motorizací auta, které se v ceníku rozhodně nepodbízí a designem láká k dynamičtějšímu svezení. A tam mi prostě nějaké HDi 200 pro verzi GT chybí, když už nemají 2.2 HDi.

1.6 jsem projel a opět, v kontextu Supu 2.0 TSI 200 kW, který k tomu ani nepotřebuje GT výbavu, bych od vrcholu nabídky očekával víc.
Avatar - lamal
16. 12. 2020 11:18
Re: Nejvetsi chyba
To hej v kontexte najvykonnejsich pohonov VW grupy to je slabsie, ovsem v nepremiovej kombi konkurencii sa obavam, ze okrem plugin modelov nic silnejsie moc nie je... a ani nebude