Strašák sankcí za překročení emisních limitů se negativně projevuje i u vozidel s pohonem všech kol, která produkují více CO2. Přestože existují světlé výjimky, u malých levnějších modelů tyto verze postupně mizejí, nebo jsou tlumeny.
Tak za prvé asi není dobře když slaboučká a pouhých tisíc kilo vážící Panda 0,9 má emise CO2 stejně vysoké jako o 600 kilo těžší dvoulitrová Octa. Pokud není chyba v článku tak je určitě u Italů.
A za druhé provedení 4x4 sice obecně mívá oproti stejné 4x2 vyšší spotřebu a emise, ale je zároveň vždy těžší takže i limit emisí má výše. Možná se to v pokutách úplně nesrovná ale proč není o tomhle v článku ani zmínka ?
Před 5 dny vyšel na seznamu rozhovor s Janem Hurtem, jednatelem a šéfem Porsche ČR (tedy dovozce všech aut ze skupiny VW), kde pan inženýr uvádí: "letošek prvním rokem, kdy platily limity na emise CO2. My ho pracovně nazýváme „rokem zero“, protože limity už platí, ale ještě za jejich nesplnění nemusejí automobilky platit pokuty." Celý rozhovor je zde https://www.seznamzpravy.cz/…osmivalce-133679 . Pohádku o prodělku 200 tisíc z dílny auto.fora zase vyvrátil sám Thomas Schafer.
Palcující vepři tě vezou na vlně.
Škodovka teda přestala podle tebe svévolně vyrábět výdělečné a žádané auto. Jen tak. Z plezíru.
Kámo...zamysli se nad tím!
Zajímavé je, že pod tím rozhovorem v odkazu který podle mne velece reálné popisuje stav je diskuze kde jsou slohové i názorové podobné negativní příspěvky jako tady. Skoro jako by to psal stejný člověk. :-)
Včera jsem měl doma manažerský dorost z Boleslavi a vypadalo to u nás velmi podobně jako v Tebou zmíněné diskuzi na seznamu. Je jasné, že dost lidí se bojí o své živobytí, a tak se i uchylují k opakování nesmyslů.
Tak nástup ev bude mít dopad na mnoho firem a to i negativní až likvidační, ale to tak prostě je při změně technologií.
Zároveň přinese mnohým firmám nové možnosti.
Druha věc je strach který je umělé vyvoláván a mluvi se div ne o armagedonu. Já vidím ev spíš jako úžasnou technologickou příležitost.
Je zajímavé, že snaha vymanit se ze závislosti na ropě je tak negativně medializovana.
...ale tak to prostě je při změně technologií". To jako fakt myslíš vážně? Pokud by ta změna ze spalovacího motoru na EV byla opravdu přirozená, tedy o vozy se spalovacími motory by přestal být zájem protože EV by pro zákazníky byla prostě lepší, těžko by proti tomu někdo něco namítal. Ale protlačovat takovou zcela zásadní změnu k horšímu (jak po stránce uživatelské, tak i ekologické) legislativním a ekonomickým násilím, jen v zájmu zcela zvrhlé levičácké ideologie, na základě čistě politického rozhodnutí zelenorudých progresivistů, to je naprostý a totální hnus, se kterým žádný slušný člověk nemůže souhlasit! :-O:-(:no:
Papouškuješ tady jen levičácké zelené žvásty. Minimálně by pro legitimizaci tak bezprecedentního pošlapání volného trhu měly všechny země EU vyhlásit o povinném přechodu prodeje normálních aut na EV celonárodní referenda. A jsem si jist, že ve většině zemí EU by takové referendum pro elektrodebilitu dopadlo tragicky! :no::no::no::-[]
To už ale může být pozdě. Mám pocit, že západní svět ze svého bezprecedentního blahobytu a dlouhého období míru totálně zblbnul. Jinak se ten jeho příklon k hnusnému levičáckému progresivismu nedá vysvětlit. Hrozně by potřebovali na vlastní kůži zažít alespoň pár let komunistické diktatury, s terorem tajné politické policie, zadrátovanými hranicemi a prázdnými obchody.
Je jeste potreba rici ze nastup EV znamena ze se vedle benzinu, nafty, cng a lpg bude v urcite mire pouzivat elektrina. Tipuju 20-30% Aby si nekdo snad nemyslel ze vsechny tyhle pohony skonci a bude dal jen EV.
Nebreč, flustečku. Ne, já tě chápu, všichni tu z tebe mají prĐel, jak tu neustále vyskakuješ jako čertík z krabičky. A chápu i to, že si s tím neumíš poradit, protože to vyžaduje inteligenci, které se ti nedostalo. ;-)
Jasne, nepochopim. Prave o to vacsi idi.ot je.
Cele toto forum islo do sra.ciek a to pekne z kopca. Kazda debata konci pri dvoch troch temach, ktore si hejteri a trolli melu dokola. A do toho par cicerov ci psychopatov presne podla definicie, so svojimi dementnostami.
A redakcia je evidentne spokojna. Asi to nemaju kedy riesit, ked im chodi tolko omalovaniek od "sikovnych grafikov".
Chodim sem uz len minimalne a stale je to to iste dejavu.
Ja ti neviem, ale ak sa pozrieme na meranie normovanej spotreby, tak ten 2 l dízel ju má podobnú ako R3 litre v menších autách.....K tomu si pripočítajme koeficient (zne)výhodnenia hmotnosti a máme tu malú katastrofu pre pandu a iných prckov v podobe pokuty. A teraz racionálna úvaha, čo je v mixe vrátane výroby ekologickejšie? Panda, punto a podobný, alebo octavie, superby s 2l dízlami? Súdruhovia to totálne poj€bali
No, a teď si vezmi, že ta Panda je jako auto celkem k ničemu. Takže k ní potřebuješ ještě jedno, abys mohl dojet i dál, než do sousedního města. Tím pádem k ní připočti ještě ekologickou zátěž jednoho obyčejného auta, aby se to vyrovnalo. U Superba či Octavie tohle potřeba není.
Co je to za teorii? Pokud jezdím výhradně ze vsi do vsi, tak nepotřebuji k Pandě dvoulitrovou Octavii. Naopak jezdit tou Octavií po městě je nesmysl a spousta lidí k ní koupí něco menšího.
Prosím, najdi už konečně nějakou mou obhajobu nebo prosazování elektrických aut... Třeba budeš mít konečně štěstí, když to nedokázal ani Arese, ani flustek, ani rohypnol...
Takže nic, chápu. No jo, jak by to taky mohlo jít... :-D:-D
Ne, já ti rozumím. Máš strach, tak potřebuješ nepřítele. A každý, kdo nekdáká stejně jako ty, je nepřítel, a musí být náležitě onálepkován.
Inu, užij si poslední chvíle slávy, stejně to nezastavíš. :-D
Dobre, takže moje mamke , ktorá je pred dôchodkom a žije sama navrhnem namiesto pandy/sandera superba. Aby sa jej lepšie chodilo do obchodu a 2 x do mesiaca na chalupu. To isté platí o ďalšom možnom aute pre moju manželku. 2l tdi na nájazd 10 km denne a k tomu druhé podobné auto, ktoré potrebujem ja na svoju činnosť :-[]:-[]:-[]:-[]:-[] Mimochodom, pre tú svoju pozerám na vylietaného elektro smarta
Koukal jsem po ojetém Smartu pro sebe. V Praze v Protechu mají aktuálně tři kusy a slevu 20 tisíc, takže ten nejlevnější (2014, 73 tis km) vychází na 169 tisíc. Osobně raději počkám na příští rok, až přijde Dacia Spring, Citroen AMI a možná něco z Číny, třeba Baojun e300.
na 10km denne kup manzelce elektroauto, a jestli mas hluboko do kapsy, tak elektrokolo. ta moje tech 10km denne jezdi normalni dvoulitrovou ctyrkolkou se spotrebou 10 litru benzinu a az prijde cas, prejde na tu elektriku
Nechápu, proč takhle reaguješ na (bohužel) úplně pravdivý příspěvek.
Poslední dobou mi tak trochu připadá, že si jdeš pro BYkupecké a ekofašistické palce hlava nehlava.
...taky nadsázka :-) - ale fakt si myslím, že Roháč má pravdu.
Já si taky myslím, že má pravdu.Vážně. Už víc než rok. Podobě i hamuna má plus-mínus pravdu s dotovanou naftou. Jo, nemusím to čít, já vím, existuje HL. OK.
On má Karel takové záchvaty, jestli jste si všimli, většinou píše docela rozumně vyváženě a potom najednou JEB HO !!! Totální úlet.
Snad se chce nějak odlišit, aby jako nebyl plebs ale něco lepšího ... Tak nás občas musí poučit a usměrňovat. :-|
Já mám na tohle názor pořád stejnej. Jenomže už není skoro žádná diskuze, kde by nebylo odshora dolů vytapetovaný tímhle tématem. Já tady diskutuju fakt rád, ale tohle už se pořád dokola nedá číst, i když s tím souhlasím. Tebe to pořád baví?
Ramaekers uvedl, že na výrobu jednoho elektromobilu je třeba tolik vzácných kovů, s kolika si vystačí šedesát exemplářů Yarisu. A to je takový rozdíl, že jej relativně malé zlepšení provozní efektivity elektrického auta nedokáže přebít. Proto také Toyota navzdory své pozici ve světě bateriové elektromobily prakticky ignoruje.
Ať jde celá EU s tou svou elektromobilitou do * :-!:-!:no:
Jsem pro ekologii - ale smysluplnou. Proto přitvrdím! Smrt pomýleným elektroprasatům!!! Vydechují CO2!
Chci je vidět hořet! Chci ty prasata cítit škvařit!
První do sprchy půjde Gretchen, na retardovaná sprostá s v ině!
...jisějste si mohli všimnout, že fostek dnes nezvládá svou krizi nesnášenlivosti. A jak já nenávidím Vánoce! A lidi! A auta! Život, vesmír a vůbec!
Jsi zaslepené hloupé prase.
To není ze svobodného rozhodnutí téch automobilek. To je zhovadilými limity politickejch klaunů, které je k tomu nutí. Ty to opravdu nevidíš?
Je to jako kdybys napsal, že v roce 2020 lidi po celým světě udělali spontánní rozhodnutí nosit roušky a zavírat velkou část ekonomiky. A už bys zapomněl dodat, že je to kvůli pandemii. Až takhle strašně ty jseš blbej.
Ano, začít a skončit diskusi nadávkami, to fakt dává velkou váhu tvému názoru.
Když je ta Toyota tak efektivní a skvělá, proč chce dělat elektro? No jo, ono to zase TAK skvělé není.
Hele, upřímně, je mi ukradené, co si špíny jako ty myslí o budoucnosti a o tom, jak by měla vypadat. Celkově je pro mě důležitější čistští životní prostředí jako celek, než lpění na "starých pořádcích" ve světě aut. Šlape se po domácnostech, po firmách, tak bude i po autech. A že mě kvůli tomu anonymní nula fostek označí za blbého? Jo, z toho se fakt budu strašně moc hroutit. A víš proč? Protože i přes všechen tenhle kvikot stejně nic nezměníte, a o to dřív vymřete, až vás ten vztek složí. :-D
Ono by k čistšímu životnímu prostředí stačilo jezdit nynějšími novými auty. To, co nejvíc sviní vzduch, nejsou nová auta. A elektromobilita v nynější podobě jen zakonzervuje držení ojetin. Možná i zvýší.
Blbečku vždyť jsem ti to napsal - protože musí, neb jí to nařizují normy od politiků a úředník.
Jsi hiovado? Čemu nerozumíš?
Kdyby ses viděl objektivně, co za ubohou vypatlanou trosku jsi, zabil by ses sám a nečekal, až vymře generace, která ti vybudovala svět, ve kterým si žiješ jako prase v žitě a na kterej bliješ, aniž bys cokoliv dokázal. Nuličko.
Hezky ses odkopal, jen co je pravda. :-D:-D Aspoň se mám čemu smát. A navíc mám jistotu, že ať udělám jakoukoli blbost, vždycky je tu něco ubožejšího než já (ne, to "něco" není chyba)...
O můj mozek se nestarej, je mu dobře. Spíš začni zase hledat ten svůj, šmudlíku. Zjevně se ti někde vypařil. To budou asi ty dieselové výpary, které fetuješ...
´´Ano, začít a skončit diskusi nadávkami, to fakt dává velkou váhu tvému názoru.´´
Blue sun okrem toho ze si total bezmozok si aj zufaly a ubohy pokrytec... HL finaly pre persony tvojho formatu
...kolem elektrických aut příliš mnoho povyku pro nic (doslova použil termín „overhyped”) a politici při hovorech o nich snad ani nemohou chápat, co vypouští z úst.
...
Pokud tato změna proběhne, bude to podle Toyody stát kvůli změnám ve způsobu konstrukce a tedy i vývoje a výroby elektrických aut miliony pracovních míst výměnou za nic - výsledkem bude, že řada lidí přijde o práci, utratí se biliony korun za infrastrukturu a další zbytné investice a emise CO2 se stejně nesníží.
Europrasata...tě anonymně palcují.
Oni na víc...ty nuly nemají.
Ale ty cítíš, že sám Ajatolláh na tvá slova reaguje pochvalným mručením a uznalým pokyvováním! A to je pro tebe ta nejvyšší odměna!
JE mi úplně jedno kolik palců dostanu od eurohujerů a ekofašistů.
Je mi jedno že někomu se nemusí líbit to, že se opakuji. Ale dokud se budou předkládat a prezentovat lži o přínosnosti EV mobility, dokud nám bude nucena volba PHEV, tak pokud budu mít tu možnost, tak proti tomu budu vystupovat.
A přitom je to tak jednoduché! Stačí vyrábět VÝHRADNĚ auta s dieselem a hned spadnou emise CO2 z automobilové dopravy o třetinu! Namísto toho nám cpou předražené a neužitečné elektrovehikly, pro které není dost elektřiny.
UVALTE NA ELEKTŘINU PRO EV SPOTŘEBNÍ DAŇ alespoň stejnou jako na naftu! Už mne to dotování elektřiny a autíček na baterky, PLNÉ JEDOVATÝCH SAJRAJTŮ opravdu sere.
tohle je prechodnej stav, kdy se hybridni ctyrkolka dava nejdriv do drahejch aut a postupne prijde i do tech levnejsich.
takze jestlize octa scout se dnes nabizi jen s cistym spalovakem, vsadim boty, ze behem dvou let prijde v hybridu.
a vyvoj bude dal pokracovat, takze se dockame "falesnejch" ctyrkolek, kdy predek bude pohanenej spalovakem a zadek elektromotorem. pro vyjeti kopce k chalupe, nebo pro toho, kdy by se jinak nedostal domu, to bude naprosto dostacujici reseni.
cekam, ze behem par let se "falesna" ctyrkolka "probojuje" do aut velikosti fabie, kde bude vpohode stacit AKU 5kWh.
konecnej stav bude cistej elektro, kde vetsina aut prinejmensim od nizsi stredni bude mit variantu zadokolka/ctyrkolka.
Na čo by v tej Fábii bola 5kWh batéria? RAV4 má cca 2kWh, Prius 4x4 cca 1kWh a podobne na tom bude aj Yaris Cross 4x4. Vpredu je generátor, takže ak treba potočiť zadok a baterka je prázdna, tak sa časť výkonu spaľováku použije pre generátor. Bez generátora to má zbastlené asi len BMW X1.
Takže už budeme všetci kupovať len dotované autá? Jazdím HEV a kolega PHEV rozdiel v prevádzkových nákladoch je asi 1,5 centu na km a to všetky cesty do práce odjazdí na elektriku. A dovolím si tvrdiť, že reálna uhlíková stopa jeho o štvrť tonu ťažšieho auta nebude nižšia.
neprepocitavej vsechno na penize
kazdej co ma aspon trochu technickyho citu trpi, kdyz nekolikrat denne startuje studenej motor aby s nim ujel jen par kilometru
Jasné a preto, že trpíš kvôli štartu studeného motora, tak ti treba dotovať auto. Lebo PHEV s dojazdom 20-30 km by ma aj tak bez štartu motora nedostal do práce a späť. A aj tomu vyššie spomínanému v zime dojazd nestačí na celé kolečko a motor mu naskočí pár km od domu, ale ak to je v dotovanom aute, tak tým človek asi nemej trpí.
jestli je tvym snem fabia, tak tobe by to nedalo. jsou ale i hybridy, ktery na elektriku ujedou ke 100km a vzdalenost ujeda na elektriku se bude prodluzovat.
spouste lidi, co kazdej druhej den jede jen na nakup do lidlu nebo denne vezou deti do skoly/skolky za roh ulice by to dalo. a na vikend si ten motor naskocit nechaji kdyz jedou do davosu na chalupu.
vidis jenom svuj pohled.
Nože prezraď, ktorý prejde 60km v zime? To dá možno chystaná RAV4 PHEV a to za strašnú cenu v jazdných vlastnostiach. Pribúdajúci elektricky dojazd zatiaľ znamená len stále ťažší ruksak za nápravou a jazdné vlastnosti idú do haja. A v zime to často kvôli kúreniu naštartuje aj na trase, kde dojazd nie je limitom. Tak k čomu to je? Len na to aby na to nejaký troll čerpal dotácie a bil sa do hrude aký je ECO.
kolik lidi u nas si koupi novy auto jako nepodnikatel?
20%??
nekdo kupuje novy, jenaj rocni, dalsi 3 lety, i ta 10 leta sunka si kupce najde.
bylo to tak vcera, je to tak dnes, bude to tak zejtra
nebo myslis, ze ti co si kupujou novy kazdej rok/druhej rok/ treti rok, ze uz nebudou, nebo ty ojety budou hromadit po garazich ??
navic ja predpokladam, ze s vyssi nabidkou a tedy konkurenci cena hybridu klesne
"Vzhledem k udávaným 131 g/km zaplatí Fiat pokutu 4370 eur"
Ne. to zaplatí zákazník.
A mělo by to být uvedeno povinně v každém inzerátu a prospektu a konfigurátoru atd. Protože CO tam být musí. Ale to se ekoprasata bojej, že by se lidi, kteří až tak auta nesledujou, dozvěděli děsivou pravdu.
Tak klávesinicovýmu pilotovi a směšnýmu tlučhubovi jako jsi ty, niemandovi, co největší výlet má se smetím k popelnicím, nepochybně. I benzín a EV a vodík.
Na víc nemáš, ubohý mindráčku flustečku? ;-) Hele, tahle tvá křeč už je fakt zoufalá, ale znevažuješ tím jen sebe samotného. No jo, promiň, na pochopení toho certifikát z Mensy nestačí. :-D
Ne to je pravda.
Jsi pubertální ubožák bez auta, řidičáku, sexu a kamarádů co z frustrace trolí na webu pro příznivce aut, o kterejch nic nevíš. Takže? Křeč? Ale prosímtě. :-!
Jasně, ty jsi na to naprosto dokonale kápl. :-D No jo, hroutí se ti svět, takže kopeš do všech, kteří umí žít, zatímco ty umíráš. A víš co? Dobře ti tak, ty se svou frustrací musíš žít. :-D:-D
A děkuju za tu pubertu, ta potěší. Užij si svůj pocit moci, já jdu nahánět kilometry...
Hele, ten chudák má jedinou šanci na přínos v tom, že diskusně zhasne.
Za mě stejně jako hamun je na HL a je klid, nehodlám s ním marnit čas. Bavil by ses s takovým ***m v reálu? Ne. tak proč se s ním bavit v diskusi zde... :D:-!
Ano, bohužel. Lidstvo zdegenerovalo. Už nehodnotí CO, ale jenom KDO! Oteplování je samozřejmě průšvih, ale změna se nedá řešit snahou okamžitým způsobem změnit chování lidstva, které se vyvíjelo po dobu posledního tisíciletí. Ta Gréta má v principu pravdu, že je nutná změna, ale naprosto selhává ve svých snech o způsobu řešení. Nevím to ani já, nejsem genius, ale jasné je jedno, lidstvo to bude řešit další desítky generací, protože na prvním místě lidských potřeb je: schopnost dýchat, voda, potrava, teplo, potřeba rozmnožování. Teprve potom jsou ty ostatní potřeby. Mimo jiné i pocit svobody. Zajištění dopravy zasahuje do těch prvních, fundamentálních potřeb, proto ji nemůžeme z fleku zlikvidovat. A zatím lidstvo nemá jinou možnost, než k uspokojení základních potřeb lidstva, než i nadále těžit ropu a zemní plyn, aby mohly být ty potřeby zajištěny. Proto proti nim radikálně bojovat je nesmysl. Jedinou cestou je investovat do nalezení nových energetických zdrojů, již méně škodlivých, než je ropa a zemní plyn a hledat jak zmenšit jejich negativní působení. Ta cesta stěží vede prostřednictvím těžby vzácných a jedovatých kovů a následným zamořováním přírody jejich chamickými produkty. Používejme to, co máme a pojďme to zefektivnit. Za poslední tři desetiletí se udělala spousta práce, byla by hloupost ji zahodit jen pro další posílení zbytnělého ega politiků. Dovedu si představit omezení letecké dopravy, vybavit lodě plachtami, řízenými počítačem, zavedení spotřební daně na neefektivní způsoby přeměny energie na výsledný produkt - ale to všechno jsou jen sekundární záležitosti. Primárním problémem lidstva je nutnost omezení natality - tedy nutnost omezení světové populace. Dovedu si představit, že (například formou vakcíny proti nějaké smrtelné nemoci) dojde k omezení reprodukční schopnosti lidí, pokud rodiče neprokáží schopnost uživit nejen sebe, ale i všechny své děti ve formě úhrady nějakého antiséra. Pokud se toto podaří zajistit, budeme mít čas se vypořádat s válkychtivými generály a třeba dokončit vývoj elektráren založených na jaderné fúzi. A třeba už do té doby budeme mít k dispozici několik dalších generací lehkých akumulátorů, aby bylo možné takto vyrobenou elektřinu uložit. Bojovat nyní proti současnému způsobu života lidské společnosti formou nějakých násilných omezení je kontraproduktivní. Musí jít o přirozený vývoj. Všechny formy násilí (třeba potlačení dieselových motorů jen pod kapotou osobních aut jsou kontraproduktivní).
Proč ne. Může to být jedno z kritérií. Pokud mají rodiče vysokoškolské vzdělání, může být podmínka prokázání schopnosti uživit sebe a děti jako podmínka pro otěhotnění ženy odpuštěna.
Jako že rodiče s vysokoškolským vzděláním zaručí, že dítě bude taky geniální, nebo jak to je? Panejo, kolik já už viděl nebetyčných pitomců, kteří byli potomky vysokoškoláků...
Což je v případě exponenciálně se zalidňujících rozvojových zemí neřešitelné, protože jejich sociální vývoj je pomalejší, než nárůst populace. Tam je snad nejméně nelidským řešením ponechat volný průchod přirozenému výběru a nesnažit se zachraňovat nemožné.
Je to tak. Klíčem je tzv. udržitelný rozvoj. Místo udržitelného rozvoje se řeší politické projekty bez reálného dopadu a bez racionálního základu.
Zásoby fosilu jsou omezené. Nepochybně. Víme to všichni. Takže proč východiskem není toto omezené množství co nejracionálněji využít? Místo toho má někdo pocit, že řešením je ZÁKAZ VYUŽITÍ FOSILU, aniž by přitom řekl, čím tento výpadek nahradí!!! To je absolutní diletantství.
Ekofašisté tady předkládají naprosto absurdní limity na CO2, přitom je jim úplně jedno že v Rudém moři je tikající bomba mezinárodních dopadů... Atp.
Až se někdo zamyslí mj. nad ekologií letecké přepravy a až tady 1/3 Evropy přestane se svými rozežranými leteckými výlety na Maledivy a zamyslí se nad skutečným obsahem ekologie, tak pak se někdy v budoucnu můžeme začít bavit o emisích z osobní automobilové přepravy. Jestliže emisní limity jdou ruku v ruce s technologickými možnostmi, tak je vše v naprostém pořádku. Ale nyní jdou nové emisní limity vyloženě proti technologickým možnostem. A to značí jediné - dostáváme se na úroveň "víry", "politiky", "přání". Tohle nemá s udržitelným rozvojem společného zbla nic :-!
Zajímavé, že stále klades stejne otázky na které ti tu nejen jak stále znova odpovídám.
Např ropa, ano je jí omezené množství. Proto je nesmysl ji palit v autě kde je alternativa, když ji potřebujeme k mnohem důležitější věcem.
Letecka doprava je v přepočtu ekologičtější než auto. A jaký je rozdíl mezi cestou k moři letadlem a autem?
Mimo jiné jak víš, letecká doprava za emise platí.
Chceš říct, že provozovatelé aut za emise neplatí? Vždyť daně dělají v ceně benzínu její převážnou část. A v některých západoevropských státech platíš při koupi auta ještě další, většinou brutální ekovýpalné. Tak tady nelži.
Klima se na planetě Zemi měnilo, mění a bude měnit, lhostejno zda zde byl, je nebo bude člověk. Člověk energeticky neovládá ani promile energie Přírody na Zemi a namyšlěně si myslí, že by mohl něco ovlivnit :-). Jo a CO2 je neškodný nejedovatý plyn a je to pro rostliny totéž, co pro nás kyslík.
a) je to kravina
b) jsou mnohem nebezpečnější skleníkové plyny. Například metan!
A ten je zapotřebí pálit, protože vzniklý CO2 je mnohem méně "skleníkový" (prakticky řádově), než metan. Takže metan ve formě CNG je třeba spotřebovávat přednostně. Jak v zážehových motorech (v nouzi, protože mají mizernou termodynamickou účinnost), tak v elektrárnách a v dopravě především v dieselech s větší kompresí a tím i vyšší účinností. Asi nejhorší variantou je řetězec tepelná elektrárna na plyn - ztrátový rozvod elektřiny - ztrátový cyklus nabíjení a vybíjení akumulátorů v elektrovehiklech. Ten přímý způsob - spalování CNG v příslušně přizpůsobeném dieselu s plnou kompresí (to nejsou ty diesely přestavené na zážehové motory, jak je známe dnes) je energeticky mnohem efektivnější. Proto prvním krokem, který z toho plyne, je řádné ekologické zdanění zážehových motorů a elektřiny pro elektromobily na úroveň spotřební daně z nafty, či benzínu. Nu a další je uvedeno výše. Hlavně přestaňte dotovat elektřinu k nabíjení EV!
dyzl do roku vyroby 2018 ma klidne pres 1000mg NOx/ km a k tomu 6 litru nafty, tedy 140g/km.
jasne, nejhorsi je N2O, je otazka, kolik ho tam je, ale uplne nepodstatny to v urcitych pripadech asi nebude. vzhledem k 200nasobku "efektivity" mozna to bude i srovnatelny s CO2
Jenže to můžeš říct o každé látce. Ani vysokou koncentraci kyslíku bys dlouhodobě nepřežil. Dokonce i voda může člověka zabít, smrtelná dávka je zhruba 10 litrů.
uz ani CH-R ci CX-3 nemaju 4kolku? ale na druhej strane do ASX sa 4kolka po dlhom case ( s prichodom 2.0 motora v eu ) naspat vratila sranda.... kazdopadne bude zaujimave sledovat kolko mensich dostupnejsich 4koliek bude o dalsich 5-6 rokov v ponuke este na trhu ale mam citak ze to nebude moc pekny pohlad (a zda sa ze aj buduci duster uz pride o 4kolku a uplne vymakne - tym ale u mna uplne skonci ) .... a zase na toto vsetko doplati kto iny ako zakaznik... kdeze su casy ked sa dala slusna mala 4kolka kupit aj za 12 tisic eur ( suzuki SX4 .. svojho casu tretie najpredavanejsie auto v SR!!! prave aj vdaka svojej dostupnej 4kolke!!! ) ... ach jaj.... nikdy by som nepovedal ( a to auta sledujem 30 rokov ) ze nejaka ta dostupna sikovna 4kolka raz sa raz este stane vzacnostou ( a to mame v ponuke daleko viac aut na trhu ako pred 15-20 rokmi ) ale tak to vyzera ze smerujeme k tomu ... :-| .... raz darmo.. tie zlate casy aut ( ktore som tak miloval ) sa uz za mna zrejme nikdy nevratia lebo dnes uz automobilky su nutene robit aj ( alebo len? ) to co nechcu ... a to nie je zrovna asi to co by im "davalo kridla" ani nejakut tu "radost do zivota" ......
na nasich cestach staci pohon 1 napravy a v polovici tych ostatnych pripadov stacia zimne pneumstiky v dobrom stave a nie uplne neschopny ovladac auta sediaci za volantom.