Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Emise omezují nabídku vozů 4x4: Levných čtyřkolek ubývá. Najdou se ještě nějaké?

155 komentářů

Othello
Tak za prvé asi není dobře když slaboučká a pouhých tisíc kilo vážící Panda 0,9 má emise CO2 stejně vysoké jako o 600 kilo těžší dvoulitrová Octa. Pokud není chyba v článku tak je určitě u Italů.


A za druhé provedení 4x4 sice obecně mívá oproti stejné 4x2 vyšší spotřebu a emise, ale je zároveň vždy těžší takže i limit emisí má výše. Možná se to v pokutách úplně nesrovná ale proč není o tomhle v článku ani zmínka ?
Xylo
Před 5 dny vyšel na seznamu rozhovor s Janem Hurtem, jednatelem a šéfem Porsche ČR (tedy dovozce všech aut ze skupiny VW), kde pan inženýr uvádí: "letošek prvním rokem, kdy platily limity na emise CO2. My ho pracovně nazýváme „rokem zero“, protože limity už platí, ale ještě za jejich nesplnění nemusejí automobilky platit pokuty." Celý rozhovor je zde https😐/www.seznamzpravy.cz/…osmivalce-133679 . Pohádku o prodělku 200 tisíc z dílny auto.fora zase vyvrátil sám Thomas Schafer.
Anonym
Palcující vepři tě vezou na vlně.
Škodovka teda přestala podle tebe svévolně vyrábět výdělečné a žádané auto. Jen tak. Z plezíru.
Kámo...zamysli se nad tím!
Hendly
Zajímavé je, že pod tím rozhovorem v odkazu který podle mne velece reálné popisuje stav je diskuze kde jsou slohové i názorové podobné negativní příspěvky jako tady. Skoro jako by to psal stejný člověk. 😄
Xylo
Včera jsem měl doma manažerský dorost z Boleslavi a vypadalo to u nás velmi podobně jako v Tebou zmíněné diskuzi na seznamu. Je jasné, že dost lidí se bojí o své živobytí, a tak se i uchylují k opakování nesmyslů.
Hendly
Tak nástup ev bude mít dopad na mnoho firem a to i negativní až likvidační, ale to tak prostě je při změně technologií.
Zároveň přinese mnohým firmám nové možnosti.
Druha věc je strach který je umělé vyvoláván a mluvi se div ne o armagedonu. Já vidím ev spíš jako úžasnou technologickou příležitost.
Je zajímavé, že snaha vymanit se ze závislosti na ropě je tak negativně medializovana.
Avatar - lyon667
lyon667
> Je zajímavé, že snaha vymanit se ze závislosti na ropě je tak negativně medializovana.

Asi proto, že skočit z bláta do louže se pozitivně medializovat nedá?
Hendly
A co je ta louže?
Arese
To je bezedné jezero ekoteroristické levičácké hlouposti, tuposti a nenávistí vůči lidské svobodě. :no:
frite
Tak napsal jsi pěknou ideologickou bramboračku.
Arese
...ale tak to prostě je při změně technologií". To jako fakt myslíš vážně? Pokud by ta změna ze spalovacího motoru na EV byla opravdu přirozená, tedy o vozy se spalovacími motory by přestal být zájem protože EV by pro zákazníky byla prostě lepší, těžko by proti tomu někdo něco namítal. Ale protlačovat takovou zcela zásadní změnu k horšímu (jak po stránce uživatelské, tak i ekologické) legislativním a ekonomickým násilím, jen v zájmu zcela zvrhlé levičácké ideologie, na základě čistě politického rozhodnutí zelenorudých progresivistů, to je naprostý a totální hnus, se kterým žádný slušný člověk nemůže souhlasit! 😲 😒 :no:
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Ono by to chtělo aby mudrc kvůli EV přišel o nějaké dobře placené místo, než bude kvákat nesmysly jak se to všechno samo zázračně vyřeší ...
Hendly
Uživatelsky je to na každém a ekologicky je to přínos.
Prosazování je na základě dohody všech státu EU.
Arese
Papouškuješ tady jen levičácké zelené žvásty. Minimálně by pro legitimizaci tak bezprecedentního pošlapání volného trhu měly všechny země EU vyhlásit o povinném přechodu prodeje normálních aut na EV celonárodní referenda. A jsem si jist, že ve většině zemí EU by takové referendum pro elektrodebilitu dopadlo tragicky! :no: :no: :no: 😒]
pogo26
Nezapomeň, že lidé tam jsou vystaveni masivní propagandě a vymývání mozků. Probudí se, až to na ně dopadne ekonomicky.
Arese
To už ale může být pozdě. Mám pocit, že západní svět ze svého bezprecedentního blahobytu a dlouhého období míru totálně zblbnul. Jinak se ten jeho příklon k hnusnému levičáckému progresivismu nedá vysvětlit. Hrozně by potřebovali na vlastní kůži zažít alespoň pár let komunistické diktatury, s terorem tajné politické policie, zadrátovanými hranicemi a prázdnými obchody.
ryccardo
Je jeste potreba rici ze nastup EV znamena ze se vedle benzinu, nafty, cng a lpg bude v urcite mire pouzivat elektrina. Tipuju 20-30% Aby si nekdo snad nemyslel ze vsechny tyhle pohony skonci a bude dal jen EV.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Automobilky by si měly poradit, stačí auta dovážit a do limitu se vejdou. To co se děje s emisemi aut je na žalobu tvůrců limitů.
Anonym
Prasata tě upalcují! Tváří v tvář pravdě kvičí!
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Zatím spolehlivě jediné prase tu jsi ty. 😉
Anonym
Už kvičíš!
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Nebreč, flustečku. Ne, já tě chápu, všichni tu z tebe mají prĐel, jak tu neustále vyskakuješ jako čertík z krabičky. A chápu i to, že si s tím neumíš poradit, protože to vyžaduje inteligenci, které se ti nedostalo. 😉
Anonym
Proto mám v šufleti certifikát z Mensy, ty chudáčku :-!
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
No vidíš, a chytrého to z tebe neudělalo. 😉
Anonym
A z tebe blbýho udělalo co?
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Řekni, flustečku, bolí to moc, to zjištění, že všichni my blbí jsme o pár řádů chytřejší než ty, certifikovaný Mensator? Proto jsi tak zapšklý? 😁
Avatar - Beefcake
Beefcake
Som si isty, ze aj cyczero ma rovnaky papier od rovnakeho doktora 😒]
Iq mozes mat aj 300, ked mas eq zaporne.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Czycerro to dělá schválně ale to ty nepochopíš 😄
Avatar - Beefcake
Beefcake
Jasne, nepochopim. Prave o to vacsi idi.ot je.
Cele toto forum islo do sra.ciek a to pekne z kopca. Kazda debata konci pri dvoch troch temach, ktore si hejteri a trolli melu dokola. A do toho par cicerov ci psychopatov presne podla definicie, so svojimi dementnostami.
A redakcia je evidentne spokojna. Asi to nemaju kedy riesit, ked im chodi tolko omalovaniek od "sikovnych grafikov".
Chodim sem uz len minimalne a stale je to to iste dejavu.
Hendly
To je přece účel trollů znemožnit normální debatu. 😒
kyklop
Ja ti neviem, ale ak sa pozrieme na meranie normovanej spotreby, tak ten 2 l dízel ju má podobnú ako R3 litre v menších autách.....K tomu si pripočítajme koeficient (zne)výhodnenia hmotnosti a máme tu malú katastrofu pre pandu a iných prckov v podobe pokuty. A teraz racionálna úvaha, čo je v mixe vrátane výroby ekologickejšie? Panda, punto a podobný, alebo octavie, superby s 2l dízlami? Súdruhovia to totálne poj€bali
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
No, a teď si vezmi, že ta Panda je jako auto celkem k ničemu. Takže k ní potřebuješ ještě jedno, abys mohl dojet i dál, než do sousedního města. Tím pádem k ní připočti ještě ekologickou zátěž jednoho obyčejného auta, aby se to vyrovnalo. U Superba či Octavie tohle potřeba není.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Co je to za teorii? Pokud jezdím výhradně ze vsi do vsi, tak nepotřebuji k Pandě dvoulitrovou Octavii. Naopak jezdit tou Octavií po městě je nesmysl a spousta lidí k ní koupí něco menšího.
Avatar - lyon667
lyon667
To je tak, když obhájce EV mluví o autech k ničemu 😁
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Prosím, najdi už konečně nějakou mou obhajobu nebo prosazování elektrických aut... Třeba budeš mít konečně štěstí, když to nedokázal ani Arese, ani flustek, ani rohypnol...
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
To není třeba, eurohujerství z tebe přímo čiší.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Takže nic, chápu. No jo, jak by to taky mohlo jít... 😁 😁
Ne, já ti rozumím. Máš strach, tak potřebuješ nepřítele. A každý, kdo nekdáká stejně jako ty, je nepřítel, a musí být náležitě onálepkován.
Inu, užij si poslední chvíle slávy, stejně to nezastavíš. 😁
kyklop
:yes: :yes: :yes: tak, nie každý potrebuje dve veľké autá, ale ľahko sa stane , že potrebuješ jednu klasiku a druhého prcka na pomocné práce
kyklop
Dobre, takže moje mamke , ktorá je pred dôchodkom a žije sama navrhnem namiesto pandy/sandera superba. Aby sa jej lepšie chodilo do obchodu a 2 x do mesiaca na chalupu. To isté platí o ďalšom možnom aute pre moju manželku. 2l tdi na nájazd 10 km denne a k tomu druhé podobné auto, ktoré potrebujem ja na svoju činnosť 😒] 😒] 😒] 😒] 😒] Mimochodom, pre tú svoju pozerám na vylietaného elektro smarta
Xylo
Koukal jsem po ojetém Smartu pro sebe. V Praze v Protechu mají aktuálně tři kusy a slevu 20 tisíc, takže ten nejlevnější (2014, 73 tis km) vychází na 169 tisíc. Osobně raději počkám na příští rok, až přijde Dacia Spring, Citroen AMI a možná něco z Číny, třeba Baojun e300.
topten
na 10km denne kup manzelce elektroauto, a jestli mas hluboko do kapsy, tak elektrokolo. ta moje tech 10km denne jezdi normalni dvoulitrovou ctyrkolkou se spotrebou 10 litru benzinu a az prijde cas, prejde na tu elektriku
kyklop
Preto píšem na konci o elektro smarte. Vylietanom 😒]
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Další potvrzení absurdit CO2 limitů a dopadů na nás všechny. Ekofašističtí eurohujeři prostě všem tu EV mobilu vnutí hlava nehlava!!!
Avatar - _Karel_
_Karel_
Konečně to tu někdo řekl. Dosud na to nikdo neměl odvahu.
Kdyby sis nebyl jistej - ano, je to ironie.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
To byla od tebe hrozně cenná informace. Kdyby sis nebyl jistej - ano, je to ironie 😒] :-!
Anonym
Nechápu, proč takhle reaguješ na (bohužel) úplně pravdivý příspěvek.
Poslední dobou mi tak trochu připadá, že si jdeš pro BYkupecké a ekofašistické palce hlava nehlava.
...taky nadsázka 😄 - ale fakt si myslím, že Roháč má pravdu.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Já si taky myslím, že má pravdu.Vážně. Už víc než rok. Podobě i hamuna má plus-mínus pravdu s dotovanou naftou. Jo, nemusím to čít, já vím, existuje HL. OK.
Anonym
No ...nějak nechápu. V tomhle má podle mě pravdu.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Tak ještě jednou - ano, je to pravda. Ale psát to pořád dokola je a)zbytečný b) otravný
Anonym
Aha. Tak teď to chápu.
Ale to mi nevadí. Prasata tady píšou do zemdlení hovadiny a tak 100x napsaná pravdamě nijak netočí.
Avatar - Ozzman
Ozzman
A kdyby si to nevěděl, na naftu jsou dotace.... 😁

Ještě si zapoměl na další evergreeny, jako že VW neumí auta a nebo že vše ruské a americké je lepší
Anonym
NE! Rozhodně zde na ACZ je nejlepší vše asijské!
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
zbytečný - rozhodně NE!

otravný - hele, nechceš, nečti. Nikdo tě k tomu nenutí.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
On má Karel takové záchvaty, jestli jste si všimli, většinou píše docela rozumně vyváženě a potom najednou JEB HO !!! Totální úlet.
Snad se chce nějak odlišit, aby jako nebyl plebs ale něco lepšího ... Tak nás občas musí poučit a usměrňovat. 😐
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
😁 😁 to celkem sedlo :yes:

Ale vůbec nic proti němu nemám. Občas se shodneme, občas ne. Jestli mě chce poučovat o tom co psát a co ne... beru to jako jeho názor. Asi tak.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Já mám na tohle názor pořád stejnej. Jenomže už není skoro žádná diskuze, kde by nebylo odshora dolů vytapetovaný tímhle tématem. Já tady diskutuju fakt rád, ale tohle už se pořád dokola nedá číst, i když s tím souhlasím. Tebe to pořád baví?
pogo26
Nafta dotovaná není. Pokud dle tebe ano, tak to najdi v nějakém rozpočtu.
kyklop
No dobre, nazvime to správne, je daňovo zvýhodnená 😉
pogo26
Nebo taky znevýhodněná. Vždy záleží na tom, s čím srovnáváš.
kyklop
Napríklad s benzínom. A samozrejme sú veľké rozdiely naprieč eu
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ramaekers uvedl, že na výrobu jednoho elektromobilu je třeba tolik vzácných kovů, s kolika si vystačí šedesát exemplářů Yarisu. A to je takový rozdíl, že jej relativně malé zlepšení provozní efektivity elektrického auta nedokáže přebít. Proto také Toyota navzdory své pozici ve světě bateriové elektromobily prakticky ignoruje.

Ať jde celá EU s tou svou elektromobilitou do * :-! :-! :no:
Anonym
Jsem pro ekologii - ale smysluplnou. Proto přitvrdím! Smrt pomýleným elektroprasatům!!! Vydechují CO2!
Chci je vidět hořet! Chci ty prasata cítit škvařit!
První do sprchy půjde Gretchen, na retardovaná sprostá s v ině!

...jisějste si mohli všimnout, že fostek dnes nezvládá svou krizi nesnášenlivosti. A jak já nenávidím Vánoce! A lidi! A auta! Život, vesmír a vůbec!
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
A proto Toyota začala ve velkém dělat plug-iny a chystá velkou ofenzivu elektromobilu. Jo jo, to je ta efektivita.😁 😁
Anonym
Jsi zaslepené hloupé prase.
To není ze svobodného rozhodnutí téch automobilek. To je zhovadilými limity politickejch klaunů, které je k tomu nutí. Ty to opravdu nevidíš?
Je to jako kdybys napsal, že v roce 2020 lidi po celým světě udělali spontánní rozhodnutí nosit roušky a zavírat velkou část ekonomiky. A už bys zapomněl dodat, že je to kvůli pandemii. Až takhle strašně ty jseš blbej.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Ano, začít a skončit diskusi nadávkami, to fakt dává velkou váhu tvému názoru.
Když je ta Toyota tak efektivní a skvělá, proč chce dělat elektro? No jo, ono to zase TAK skvělé není.
Hele, upřímně, je mi ukradené, co si špíny jako ty myslí o budoucnosti a o tom, jak by měla vypadat. Celkově je pro mě důležitější čistští životní prostředí jako celek, než lpění na "starých pořádcích" ve světě aut. Šlape se po domácnostech, po firmách, tak bude i po autech. A že mě kvůli tomu anonymní nula fostek označí za blbého? Jo, z toho se fakt budu strašně moc hroutit. A víš proč? Protože i přes všechen tenhle kvikot stejně nic nezměníte, a o to dřív vymřete, až vás ten vztek složí. 😁
Avatar - _Karel_
_Karel_
Ono by k čistšímu životnímu prostředí stačilo jezdit nynějšími novými auty. To, co nejvíc sviní vzduch, nejsou nová auta. A elektromobilita v nynější podobě jen zakonzervuje držení ojetin. Možná i zvýší.
Anonym
Blbečku vždyť jsem ti to napsal - protože musí, neb jí to nařizují normy od politiků a úředník.
Jsi hiovado? Čemu nerozumíš?
Kdyby ses viděl objektivně, co za ubohou vypatlanou trosku jsi, zabil by ses sám a nečekal, až vymře generace, která ti vybudovala svět, ve kterým si žiješ jako prase v žitě a na kterej bliješ, aniž bys cokoliv dokázal. Nuličko.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Hezky ses odkopal, jen co je pravda. 😁 😁 Aspoň se mám čemu smát. A navíc mám jistotu, že ať udělám jakoukoli blbost, vždycky je tu něco ubožejšího než já (ne, to "něco" není chyba)...
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Nazdar Eurohujere, děláš pro Ďourovou nebo pro přímo Merkel?
Kdo Ti tak hezky vymyl mozek, tedy to málo co v hlavě máš?
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
O můj mozek se nestarej, je mu dobře. Spíš začni zase hledat ten svůj, šmudlíku. Zjevně se ti někde vypařil. To budou asi ty dieselové výpary, které fetuješ...
Avatar - lamal
lamal
´´Ano, začít a skončit diskusi nadávkami, to fakt dává velkou váhu tvému názoru.´´
Blue sun okrem toho ze si total bezmozok si aj zufaly a ubohy pokrytec... HL finaly pre persony tvojho formatu

ako priklad posluzia tvoje ´´nenadavky v tejto diskusii´´😒br />https😐/www.auto.cz/diskuse/78247/1
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Má na výběr?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
...kolem elektrických aut příliš mnoho povyku pro nic (doslova použil termín „overhyped”) a politici při hovorech o nich snad ani nemohou chápat, co vypouští z úst.

...

Pokud tato změna proběhne, bude to podle Toyody stát kvůli změnám ve způsobu konstrukce a tedy i vývoje a výroby elektrických aut miliony pracovních míst výměnou za nic - výsledkem bude, že řada lidí přijde o práci, utratí se biliony korun za infrastrukturu a další zbytné investice a emise CO2 se stejně nesníží.

https😐/www.autoforum.cz/…rika-sef-toyoty/

Tak co vy elektrovypatlacni??? :-! Vyjádření někoho, kdo nemá hlavu až po krk vraženou v zadku Evropské unie :-!
Anonym
Europrasata...tě anonymně palcují.
Oni na víc...ty nuly nemají.
Ale ty cítíš, že sám Ajatolláh na tvá slova reaguje pochvalným mručením a uznalým pokyvováním! A to je pro tebe ta nejvyšší odměna!
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
JE mi úplně jedno kolik palců dostanu od eurohujerů a ekofašistů.

Je mi jedno že někomu se nemusí líbit to, že se opakuji. Ale dokud se budou předkládat a prezentovat lži o přínosnosti EV mobility, dokud nám bude nucena volba PHEV, tak pokud budu mít tu možnost, tak proti tomu budu vystupovat.

Pravdu je třeba bránit!!!
Anonym
:yes:
Avatar - _Karel_
_Karel_
😁 😁 😁
Hendly
Úplně radikální bojovník. Ve jménu pravdy kterou znáš jen ty...
Není to spíš tak, že si z informací vybírá jen to co do té tvé pravdy zapadá?
Anonym
Není.
To děláš ty, Hamuna a Blue Sun.
Hendly
Tak si přečti třeba ten rozhovor s člověkem z Porsche na který je tu odkaz.
A pak napiš jestli má k jeho názorům blíž Hamuna a nebo ty a rohypnol.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
a přesně tyhle mám na HL a rázem je z toho celkem rozumná diskuse 😁 😁 Fakt 😉
Hendly
Ano, vymaž všechny co ti odporují a náhle jsi obklopen světem který ti bude kyvat jak máš pravdu. A to tě opět přesvědčí o tom, že más správný názor.

Sociální bublina se tomu říká a jeji působení je krásně popsáno.
Avatar - lamal
lamal
celit tupemu trollingu je horsie nez socialna bublina, trollovia si nic nekompenzuju ? 😁 trolling je jeden z dovodov socialnej bubliny
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
A přitom je to tak jednoduché! Stačí vyrábět VÝHRADNĚ auta s dieselem a hned spadnou emise CO2 z automobilové dopravy o třetinu! Namísto toho nám cpou předražené a neužitečné elektrovehikly, pro které není dost elektřiny.

UVALTE NA ELEKTŘINU PRO EV SPOTŘEBNÍ DAŇ alespoň stejnou jako na naftu! Už mne to dotování elektřiny a autíček na baterky, PLNÉ JEDOVATÝCH SAJRAJTŮ opravdu sere.
Anonym
Áda rulez!
Tak tak.
A představ si...že žije v Praze člověk, kterej fakt VĚŘÍ, že dotovaná je nafta. 😄
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Už po Ádovi jdou. Bude chodit kanály. 😄
Hendly
Avatar - Beefcake
Beefcake
K odignorovaniu priekopnika 4x4.
Aspon, ze sa vosiel odstavec od "hegemona".
A chodte uz do .rdele s tymi vyskakujucimi reklamami na kazdom kroku.
Anonym
Beefkake on the road. Kvičící CVT a plná huba keců!
Ty máš Spyker!?
topten
tohle je prechodnej stav, kdy se hybridni ctyrkolka dava nejdriv do drahejch aut a postupne prijde i do tech levnejsich.
takze jestlize octa scout se dnes nabizi jen s cistym spalovakem, vsadim boty, ze behem dvou let prijde v hybridu.
a vyvoj bude dal pokracovat, takze se dockame "falesnejch" ctyrkolek, kdy predek bude pohanenej spalovakem a zadek elektromotorem. pro vyjeti kopce k chalupe, nebo pro toho, kdy by se jinak nedostal domu, to bude naprosto dostacujici reseni.
cekam, ze behem par let se "falesna" ctyrkolka "probojuje" do aut velikosti fabie, kde bude vpohode stacit AKU 5kWh.
konecnej stav bude cistej elektro, kde vetsina aut prinejmensim od nizsi stredni bude mit variantu zadokolka/ctyrkolka.
Anonym
Ty jseš tak chytrej. ...asi jako kus kravskýho lejna.
topten
trend je jasnej
jeden musi bejt uplne blbej aby to nevidel
Arese
Ano, trend je jasně ten, že nabídka automobilek se pod diktátem ekoteroristů čím dál více vzdaluje požadavkům většiny zákazníků... 😲 😒 :no: :no: :no:
Niemand
Na čo by v tej Fábii bola 5kWh batéria? RAV4 má cca 2kWh, Prius 4x4 cca 1kWh a podobne na tom bude aj Yaris Cross 4x4. Vpredu je generátor, takže ak treba potočiť zadok a baterka je prázdna, tak sa časť výkonu spaľováku použije pre generátor. Bez generátora to má zbastlené asi len BMW X1.
topten
5kWh ti umozni 30-40 km po meste a emise pod pod 50g CO2/km se vsema bonusama
Niemand
Takže už budeme všetci kupovať len dotované autá? Jazdím HEV a kolega PHEV rozdiel v prevádzkových nákladoch je asi 1,5 centu na km a to všetky cesty do práce odjazdí na elektriku. A dovolím si tvrdiť, že reálna uhlíková stopa jeho o štvrť tonu ťažšieho auta nebude nižšia.
topten
neprepocitavej vsechno na penize
kazdej co ma aspon trochu technickyho citu trpi, kdyz nekolikrat denne startuje studenej motor aby s nim ujel jen par kilometru
Niemand
Jasné a preto, že trpíš kvôli štartu studeného motora, tak ti treba dotovať auto. Lebo PHEV s dojazdom 20-30 km by ma aj tak bez štartu motora nedostal do práce a späť. A aj tomu vyššie spomínanému v zime dojazd nestačí na celé kolečko a motor mu naskočí pár km od domu, ale ak to je v dotovanom aute, tak tým človek asi nemej trpí.
topten
jestli je tvym snem fabia, tak tobe by to nedalo. jsou ale i hybridy, ktery na elektriku ujedou ke 100km a vzdalenost ujeda na elektriku se bude prodluzovat.
spouste lidi, co kazdej druhej den jede jen na nakup do lidlu nebo denne vezou deti do skoly/skolky za roh ulice by to dalo. a na vikend si ten motor naskocit nechaji kdyz jedou do davosu na chalupu.
vidis jenom svuj pohled.
Niemand
Nože prezraď, ktorý prejde 60km v zime? To dá možno chystaná RAV4 PHEV a to za strašnú cenu v jazdných vlastnostiach. Pribúdajúci elektricky dojazd zatiaľ znamená len stále ťažší ruksak za nápravou a jazdné vlastnosti idú do haja. A v zime to často kvôli kúreniu naštartuje aj na trase, kde dojazd nie je limitom. Tak k čomu to je? Len na to aby na to nejaký troll čerpal dotácie a bil sa do hrude aký je ECO.
Arese
:yes: :yes: :yes: 😄
topten
treba mercedes GLE
za 5 let polovina plug-inu tech 100km da
pogo26
Pro většinu lidí je problém cena.
topten
kolik lidi u nas si koupi novy auto jako nepodnikatel?
20%??
nekdo kupuje novy, jenaj rocni, dalsi 3 lety, i ta 10 leta sunka si kupce najde.
bylo to tak vcera, je to tak dnes, bude to tak zejtra
nebo myslis, ze ti co si kupujou novy kazdej rok/druhej rok/ treti rok, ze uz nebudou, nebo ty ojety budou hromadit po garazich ??
navic ja predpokladam, ze s vyssi nabidkou a tedy konkurenci cena hybridu klesne
Avatar - Beefcake
Beefcake
Tie falosne 4x4 s el. zadkom su tu uz davno.
Anonym
"Vzhledem k udávaným 131 g/km zaplatí Fiat pokutu 4370 eur"
Ne. to zaplatí zákazník.
A mělo by to být uvedeno povinně v každém inzerátu a prospektu a konfigurátoru atd. Protože CO tam být musí. Ale to se ekoprasata bojej, že by se lidi, kteří až tak auta nesledujou, dozvěděli děsivou pravdu.
Avatar - _Karel_
_Karel_
To je dobrej nápad. To by asi fungovalo :yes:
Arese
Tento nápad už jsem tady prezentoval před cca 2 měsíci. 😉
Niemand
Ja som za a keď už sa to bude schvaľovať, tak nech je zelený poplatok uvedený aj na účte za elektriku.
Anonym
Přesně tak!
U televize např. je eko-recyklační poplatek (proti tomuhle směšnej) taky povinně udávanej!
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Ale CO2 by tam mohlo být o třetinu méně, pokud by pod kapotou byl diesel!
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
To je samozřejmě naprostý nesmysl. Reálný rozdíl by byl pár gramů, jako je tomu u všech běžných aut. Diesel je k ničemu.
Anonym
Tak klávesinicovýmu pilotovi a směšnýmu tlučhubovi jako jsi ty, niemandovi, co největší výlet má se smetím k popelnicím, nepochybně. I benzín a EV a vodík.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Na víc nemáš, ubohý mindráčku flustečku? 😉 Hele, tahle tvá křeč už je fakt zoufalá, ale znevažuješ tím jen sebe samotného. No jo, promiň, na pochopení toho certifikát z Mensy nestačí. 😁
Anonym
Ne to je pravda.
Jsi pubertální ubožák bez auta, řidičáku, sexu a kamarádů co z frustrace trolí na webu pro příznivce aut, o kterejch nic nevíš. Takže? Křeč? Ale prosímtě. :-!
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Jasně, ty jsi na to naprosto dokonale kápl. 😁 No jo, hroutí se ti svět, takže kopeš do všech, kteří umí žít, zatímco ty umíráš. A víš co? Dobře ti tak, ty se svou frustrací musíš žít. 😁 😁
A děkuju za tu pubertu, ta potěší. Užij si svůj pocit moci, já jdu nahánět kilometry...
Audi
Ten duhovy panacik s ktorym sa tu dotahujes si chodi liecit komplexy z maleho pera na viacej webov,takze nielen na web pre priaznivcov aut :-!
Anonym
Na playstationu.
Nebo ve svým třicetiletým pažoutu, ty emisní teoretiku?
Anonym
Přesně to jsem si myslel. Díky za to info.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Koukám, že o komplexech z malého péra toho hodně víš. 😁 😁
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Hele, ten chudák má jedinou šanci na přínos v tom, že diskusně zhasne.

Za mě stejně jako hamun je na HL a je klid, nehodlám s ním marnit čas. Bavil by ses s takovým ***m v reálu? Ne. tak proč se s ním bavit v diskusi zde... 😁 :-!
Anonym
Máš plnou pravdu. Myslím, že v reálu bych tomu usmrkancovi bez péra tak akorát nafackoval. Jde na HL. Díky!
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Jo jo, hodně štěstí, internetový hrdino. 😁 😁
Arese
Sbohem, Modré Slunce. Doufám, že tady zapadneš už navždy. 😄
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Jak asi sám víš, slunce je nesmrtelné. 😉
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Zahnojenej vyližprde, jsi k ničemu.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
To je paráda, jak vám všem krásně tečou nervy. 😁 😁
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
:yes: :yes:

Souhlas. Stejně jako u elektřiny kde je vidět, kolik platíme všichni za politický projekt "čisté solární energie".

Jenže lidi jsou hloupý ovce. Zvlášť u nás. Stačí jim kobliha a jízdenka na MHD "zadarmo" a "pár stovek" k důchodu a nic dalšího je nezajímá... 😒
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Ano, bohužel. Lidstvo zdegenerovalo. Už nehodnotí CO, ale jenom KDO! Oteplování je samozřejmě průšvih, ale změna se nedá řešit snahou okamžitým způsobem změnit chování lidstva, které se vyvíjelo po dobu posledního tisíciletí. Ta Gréta má v principu pravdu, že je nutná změna, ale naprosto selhává ve svých snech o způsobu řešení. Nevím to ani já, nejsem genius, ale jasné je jedno, lidstvo to bude řešit další desítky generací, protože na prvním místě lidských potřeb je: schopnost dýchat, voda, potrava, teplo, potřeba rozmnožování. Teprve potom jsou ty ostatní potřeby. Mimo jiné i pocit svobody. Zajištění dopravy zasahuje do těch prvních, fundamentálních potřeb, proto ji nemůžeme z fleku zlikvidovat. A zatím lidstvo nemá jinou možnost, než k uspokojení základních potřeb lidstva, než i nadále těžit ropu a zemní plyn, aby mohly být ty potřeby zajištěny. Proto proti nim radikálně bojovat je nesmysl. Jedinou cestou je investovat do nalezení nových energetických zdrojů, již méně škodlivých, než je ropa a zemní plyn a hledat jak zmenšit jejich negativní působení. Ta cesta stěží vede prostřednictvím těžby vzácných a jedovatých kovů a následným zamořováním přírody jejich chamickými produkty. Používejme to, co máme a pojďme to zefektivnit. Za poslední tři desetiletí se udělala spousta práce, byla by hloupost ji zahodit jen pro další posílení zbytnělého ega politiků. Dovedu si představit omezení letecké dopravy, vybavit lodě plachtami, řízenými počítačem, zavedení spotřební daně na neefektivní způsoby přeměny energie na výsledný produkt - ale to všechno jsou jen sekundární záležitosti. Primárním problémem lidstva je nutnost omezení natality - tedy nutnost omezení světové populace. Dovedu si představit, že (například formou vakcíny proti nějaké smrtelné nemoci) dojde k omezení reprodukční schopnosti lidí, pokud rodiče neprokáží schopnost uživit nejen sebe, ale i všechny své děti ve formě úhrady nějakého antiséra. Pokud se toto podaří zajistit, budeme mít čas se vypořádat s válkychtivými generály a třeba dokončit vývoj elektráren založených na jaderné fúzi. A třeba už do té doby budeme mít k dispozici několik dalších generací lehkých akumulátorů, aby bylo možné takto vyrobenou elektřinu uložit. Bojovat nyní proti současnému způsobu života lidské společnosti formou nějakých násilných omezení je kontraproduktivní. Musí jít o přirozený vývoj. Všechny formy násilí (třeba potlačení dieselových motorů jen pod kapotou osobních aut jsou kontraproduktivní).
Hendly
Takže jsi za totalitní společnost která rozhoduje o tom kdo může mít děti?...

Míra porodnosti přirozeně klesá se vzděláním. Takže to bych viděl jako cestu já.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Proč ne. Může to být jedno z kritérií. Pokud mají rodiče vysokoškolské vzdělání, může být podmínka prokázání schopnosti uživit sebe a děti jako podmínka pro otěhotnění ženy odpuštěna.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Jako že rodiče s vysokoškolským vzděláním zaručí, že dítě bude taky geniální, nebo jak to je? Panejo, kolik já už viděl nebetyčných pitomců, kteří byli potomky vysokoškoláků...
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
My tady vidíme jako nebetyčného pitomce tebe, Eurosluníčkáři.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Ne, opravdu do mě nepromítej svou nekonečnou hloupost a zapšklost, šmudlíku.
Avatar - lyon667
lyon667
Což je v případě e😜onenciálně se zalidňujících rozvojových zemí neřešitelné, protože jejich sociální vývoj je pomalejší, než nárůst populace. Tam je snad nejméně nelidským řešením ponechat volný průchod přirozenému výběru a nesnažit se zachraňovat nemožné.
Arese
mnohem účinnější a spravedlivější by byla povinná sterilizace po I. nebo třeba II. dítěti. :yes:
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Je to tak. Klíčem je tzv. udržitelný rozvoj. Místo udržitelného rozvoje se řeší politické projekty bez reálného dopadu a bez racionálního základu.

Zásoby fosilu jsou omezené. Nepochybně. Víme to všichni. Takže proč východiskem není toto omezené množství co nejracionálněji využít? Místo toho má někdo pocit, že řešením je ZÁKAZ VYUŽITÍ FOSILU, aniž by přitom řekl, čím tento výpadek nahradí!!! To je absolutní diletantství.

Ekofašisté tady předkládají naprosto absurdní limity na CO2, přitom je jim úplně jedno že v Rudém moři je tikající bomba mezinárodních dopadů... Atp.

Až se někdo zamyslí mj. nad ekologií letecké přepravy a až tady 1/3 Evropy přestane se svými rozežranými leteckými výlety na Maledivy a zamyslí se nad skutečným obsahem ekologie, tak pak se někdy v budoucnu můžeme začít bavit o emisích z osobní automobilové přepravy. Jestliže emisní limity jdou ruku v ruce s technologickými možnostmi, tak je vše v naprostém pořádku. Ale nyní jdou nové emisní limity vyloženě proti technologickým možnostem. A to značí jediné - dostáváme se na úroveň "víry", "politiky", "přání". Tohle nemá s udržitelným rozvojem společného zbla nic :-!
Hendly
Zajímavé, že stále klades stejne otázky na které ti tu nejen jak stále znova odpovídám.
Např ropa, ano je jí omezené množství. Proto je nesmysl ji palit v autě kde je alternativa, když ji potřebujeme k mnohem důležitější věcem.
Letecka doprava je v přepočtu ekologičtější než auto. A jaký je rozdíl mezi cestou k moři letadlem a autem?
Mimo jiné jak víš, letecká doprava za emise platí.
Arese
Chceš říct, že provozovatelé aut za emise neplatí? Vždyť daně dělají v ceně benzínu její převážnou část. A v některých západoevropských státech platíš při koupi auta ještě další, většinou brutální ekovýpalné. Tak tady nelži.
Hendly
Ne, auta emisní povolenky neplatí.
Letecka doprava emisní povolenky platí.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Tyvole... ta závist, to je ***, co?
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Doufám, že v tom svém blábolu si jen děláš legraci...
Avatar - Beefcake
Beefcake
To je vynimocne dobry napad , kedze ide o umele navysenie ceny :yes:
Alebo napr. kJ/km....
Avatar - Anonym
Anonym
Klima se na planetě Zemi měnilo, mění a bude měnit, lhostejno zda zde byl, je nebo bude člověk. Člověk energeticky neovládá ani promile energie Přírody na Zemi a namyšlěně si myslí, že by mohl něco ovlivnit 😄. Jo a CO2 je neškodný nejedovatý plyn a je to pro rostliny totéž, co pro nás kyslík.
Avatar - lyon667
lyon667
:yes:
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
a) je to kravina
b) jsou mnohem nebezpečnější skleníkové plyny. Například metan!

A ten je zapotřebí pálit, protože vzniklý CO2 je mnohem méně "skleníkový" (prakticky řádově), než metan. Takže metan ve formě CNG je třeba spotřebovávat přednostně. Jak v zážehových motorech (v nouzi, protože mají mizernou termodynamickou účinnost), tak v elektrárnách a v dopravě především v dieselech s větší kompresí a tím i vyšší účinností. Asi nejhorší variantou je řetězec tepelná elektrárna na plyn - ztrátový rozvod elektřiny - ztrátový cyklus nabíjení a vybíjení akumulátorů v elektrovehiklech. Ten přímý způsob - spalování CNG v příslušně přizpůsobeném dieselu s plnou kompresí (to nejsou ty diesely přestavené na zážehové motory, jak je známe dnes) je energeticky mnohem efektivnější. Proto prvním krokem, který z toho plyne, je řádné ekologické zdanění zážehových motorů a elektřiny pro elektromobily na úroveň spotřební daně z nafty, či benzínu. Nu a další je uvedeno výše. Hlavně přestaňte dotovat elektřinu k nabíjení EV!
topten
b) nebo NOx z vejfuku vetsiny dyzlu, kterej je 200x "ucinnejsi" nez CO2
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
mozna, ale srovnej jeho mnozstvi s CO2...
topten
dyzl do roku vyroby 2018 ma klidne pres 1000mg NOx/ km a k tomu 6 litru nafty, tedy 140g/km.
jasne, nejhorsi je N2O, je otazka, kolik ho tam je, ale uplne nepodstatny to v urcitych pripadech asi nebude. vzhledem k 200nasobku "efektivity" mozna to bude i srovnatelny s CO2
topten
vysokou koncentraci CO2 (nad 10😖 (kyslik ma 21😖, neprezijes
takze tak uplne neskodnej neni
Avatar - Anonym
Anonym
Já vím dobře, kolik je v atmosféře kyslíku. A taky vím, kolik je v atmosféře dusíku. Tak nestraš s CO2.
Avatar - Anonym
Anonym
Jenže to můžeš říct o každé látce. Ani vysokou koncentraci kyslíku bys dlouhodobě nepřežil. Dokonce i voda může člověka zabít, smrtelná dávka je zhruba 10 litrů.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Stejně jako při vysokých dávkách nejsou neškodné O2 ani H20.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
uz ani CH-R ci CX-3 nemaju 4kolku? ale na druhej strane do ASX sa 4kolka po dlhom case ( s prichodom 2.0 motora v eu ) naspat vratila sranda.... kazdopadne bude zaujimave sledovat kolko mensich dostupnejsich 4koliek bude o dalsich 5-6 rokov v ponuke este na trhu ale mam citak ze to nebude moc pekny pohlad (a zda sa ze aj buduci duster uz pride o 4kolku a uplne vymakne - tym ale u mna uplne skonci ) .... a zase na toto vsetko doplati kto iny ako zakaznik... kdeze su casy ked sa dala slusna mala 4kolka kupit aj za 12 tisic eur ( suzuki SX4 .. svojho casu tretie najpredavanejsie auto v SR!!! prave aj vdaka svojej dostupnej 4kolke!!! ) ... ach jaj.... nikdy by som nepovedal ( a to auta sledujem 30 rokov ) ze nejaka ta dostupna sikovna 4kolka raz sa raz este stane vzacnostou ( a to mame v ponuke daleko viac aut na trhu ako pred 15-20 rokmi ) ale tak to vyzera ze smerujeme k tomu ... 😐 .... raz darmo.. tie zlate casy aut ( ktore som tak miloval ) sa uz za mna zrejme nikdy nevratia lebo dnes uz automobilky su nutene robit aj ( alebo len? ) to co nechcu ... a to nie je zrovna asi to co by im "davalo kridla" ani nejakut tu "radost do zivota" ......
BLA4G
na nasich cestach staci pohon 1 napravy a v polovici tych ostatnych pripadov stacia zimne pneumstiky v dobrom stave a nie uplne neschopny ovladac auta sediaci za volantom.