Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Příjezd nové Škody Fabia Combi se opozdí. K mání však stále bude ta současná

Dobrá zpráva: Škoda Fabia Combi nekončí! Špatná zpráva: Počkáme si minimálně rok od představení hatchbacku. Částečnou satisfakcí však bude pokračující prodej aktuální generace.
Zpět na článek
19. 12. 2020 15:05
Re: Ja ja
Čím menej konkurencie, tým menšie opodstatnenie? To je zaujímavá logika. Trh s malými kombíkmi je malý, pokiaľ na ňom budú pôsobiť 3-4 značky, budú na ňom prerábať, ak tam ostane jedna alebo dve, môže sa to oplatiť. A nemusí sa ani priamo, stačí, ponuka malého kombíka, keď už ostatní rezignovali, môže byť aj dobrá reklama.
18. 12. 2020 22:17
Re: Ja ja
Ale no tak Pepíku. Polož to pívo a najdi si na internetu nějakou statistiku. I30 dvojnásobný prodej? .. .tak leda vlhký sen z Nošovic. Proti Octavii je to skoro třetina. Fabia se do prvních 44 nedostala vůbec. neříkám že je Scala zázrak, to rozhodně není. Ale kdo chce koncern a rozumné pohodlí tak Scala je dobrá volba na půl cesty. Fabia je malá koza a Octavia je přeci jen trochu drahá. Octáviiraketuje vzhůru korporát a Němci.

Třeba tady: https://carsalesbase.com/…q3-compact-cars/

1Q až 3Q roku 2020:
14. Škoda Scala 39620
16 Hundai i30 37723
18. 12. 2020 22:00
Re: Ja ja
No když jedu po rozbité dálnici do Brna s Fábií nebo Scalou tak rozhodně pozoruji značný rozdíl.
18. 12. 2020 17:19
Re: Ja ja
Pozri si cenník.. Par týždňov dozadu bol Nový leon za fakt dobrú cenu.
Teraz je to tiež menej ako Scala v pod nej výbave.
Celkovo má nový leon u nas veľmi zaujímavé ceny.
Avatar - Blue Sun
18. 12. 2020 15:13
Re: Ja ja
Nevím tedy, kolik stojí Scala u vás, ale tady je rozdíl dost velký (cca sto tisíc v základních verzích). A zase není technicky tak oholená, aby mohla stát tolik, co základní Fabia.
A ten Leon, nebyla to náhodou výprodejová minulá generace?
18. 12. 2020 14:54
Re: Ja ja
to si aj ja myslim.
V principe je to vyborna ponuka - akceptovatelne motory (uz 1.0 TSI je uplne ok na bezne jazdenie), ponuka technologii (adaptivny tempomat k manualu v zakladnej vybave, schopny a lokalizovany infotaiment a ponuka asistentov), slusna bezpecnost = paradne klady ponuky.

Na druhej strane cena, ktora sa fakticky rovna Golfu. :-(

Pokial by bola Scala o tretinu lacnejsia, t.j. pristupnejsi derivat Golfu, tak by sa urcite predaval lepsie.

Len taky priklad - nedavno bol u nas Leon v akcii a podobnej vybave ako Scala bol viditelne lacnejsi ako Scala...
Avatar - Blue Sun
18. 12. 2020 14:37
Re: Ja ja
Scala je malé auto s pár prvky z větších aut. Prostor nabízí velký a přitom ne na úrovni nižší střední třídy v plném rozsahu. A samozřejmě, pocit z toho auta taky není na úrovni.
18. 12. 2020 13:29
Re: Ja ja
Scala je vyborne auto. Lenze je privelmi lacna na to, aka je draha.

Ma technologie na urovni golfu, lenze pocit, spracovanie a kvalita je na urovni malych aut.

Cena je vsak na urovni Golfu.

A to je problem.

Scala v beznej cene nema zmysel, hoci objektivne je to viac ako dobre auto.

Vo finale to bude vyborna volba pre kupujuceho Scalu ako jazdene vozidlo. :yes:
Avatar - Blue Sun
18. 12. 2020 10:41
Re: Ja ja
Možná "mrtvou" karoserií myslel liftback. Ty se z nabídky tak hezky vytratily, ačkoli dřív bývaly celkem běžné. Co zůstalo dnes? i30, Octavia. Je Civic hatchback nebo spíš liftback? A pár kousků u prémiových značek, které nejspíš zase nebudou mít pokračování.
Avatar - Blue Sun
18. 12. 2020 10:38
Re: Ja ja
Jenže ten východní trh je kupní silou a počty tak slabý, že ostatní výrobci malé kombíky už odepsali. Takže ta "aktuálnost" je velmi sporná. Když už skončilo i MCV, je argumentace nějakou "aktuálností" fakt naprosto mimo.
Avatar - Blue Sun
18. 12. 2020 10:36
Re: Ja ja
No, právě tahle čísla ukazují, že Scala se prodává dost mizerně. A to jsou čísla jen za ČR.
V Evropě je to dost bída, oproti Fabii třetinová čísla, oproti Octavii stěží čtvrtina. To auto je prostě propadák. I ta i30 udělá dvojnásobek oproti Scale (a to je to nenáviděný korejec).
Avatar - Emel
18. 12. 2020 09:26
Re: Ja ja
To je trošku zavádějící.
O kombíku u kompaktu přece nikdo nikdy nepochyboval, u Octavie tvoří skoro 2/3 vyrobených aut (dlouhodobě... a u Superbu taky - ale pozor, ne aut dodaných zákazníkům, tam to míchá Čína) a tentokrát šel dokonce do prodeje jako první. Mrtvá karoserie v žádném případě není kombík, ale výlučně (a s otazníkem) béčkový kombík.

U Fabie je ten poměr obrácený, kombík dělá třetinu prodejů a oproti Octavii jsou prodeje malé a s menší marží.

Já si taky myslím že kombík smysl dává...
18. 12. 2020 07:48
Re: Ja ja
Čo to pletieš? To čo píšeš, možno platí na západe, u nás sú malé kombíky stále plnohodnotnými rodinnými autami s vynikajúcimpomerom ceny a hodnoty. Kto je lepšie situovaný, nerieši, kúpi väčšie auto, ale na východných trhoch je malý kombík stále akuálny.
17. 12. 2020 21:07
Re: Ja ja
Fabia se nedá se Scalou srovnávat. To je úplně jiné svezení. A že by se prodávala špatně? Má svůj díl trhu.Co si budeme povídat, auta registrují hlavně firmy a ty kupují drahá a nebo levná auta. Ale celkově na tom neni Scala zas tak špatně. Statistika od 1 do 10 měsíce 2020:
16500 Octavia
13361 Fabia
7438 Scala
5700 Hundai I30
1400 Hundai i20
Avatar - palix
17. 12. 2020 20:52
Re: Ja ja
Načo robiť väčší "podélny prostor" u Fabie? Väčšia je Scala, ktorá sa vraj predáva celkom zle. Nepotrebujú jej ešte znížiť predaje tým, že zväčšia Fabiu ;-).
Ako malé auto je Fabia OK. Kto potrebuje väčší priestor, kúpi väčšie auto. Potom by vznikol problém, že ak niekto chce menšie auto, nebude mať na výber.
Avatar - twistedTSD
17. 12. 2020 17:51
Ja ja
To bylo řečí, že malé kombi nikdo nechce, a Škoda se nakonec může přetrhnout, aby v nabídce nezůstala mezera. Ostatně i Octavia sází na "mrtvou" karoserii. Akorát by to chtělo udělat něco s podélným prostorem, ve kterém jsou konkurenční crossovery mnohem lepší.
Avatar - SKAY
17. 12. 2020 17:00
Nevadí
Se nakoupí i30 kombi s tažným zařízením a možná i s čtvrtým pístem :yes: :D