Dobrá zpráva: Škoda Fabia Combi nekončí! Špatná zpráva: Počkáme si minimálně rok od představení hatchbacku. Částečnou satisfakcí však bude pokračující prodej aktuální generace.
Čím menej konkurencie, tým menšie opodstatnenie? To je zaujímavá logika. Trh s malými kombíkmi je malý, pokiaľ na ňom budú pôsobiť 3-4 značky, budú na ňom prerábať, ak tam ostane jedna alebo dve, môže sa to oplatiť. A nemusí sa ani priamo, stačí, ponuka malého kombíka, keď už ostatní rezignovali, môže byť aj dobrá reklama.
Ale no tak Pepíku. Polož to pívo a najdi si na internetu nějakou statistiku. I30 dvojnásobný prodej? .. .tak leda vlhký sen z Nošovic. Proti Octavii je to skoro třetina. Fabia se do prvních 44 nedostala vůbec. neříkám že je Scala zázrak, to rozhodně není. Ale kdo chce koncern a rozumné pohodlí tak Scala je dobrá volba na půl cesty. Fabia je malá koza a Octavia je přeci jen trochu drahá. Octáviiraketuje vzhůru korporát a Němci.
Pozri si cenník.. Par týždňov dozadu bol Nový leon za fakt dobrú cenu.
Teraz je to tiež menej ako Scala v pod nej výbave.
Celkovo má nový leon u nas veľmi zaujímavé ceny.
Nevím tedy, kolik stojí Scala u vás, ale tady je rozdíl dost velký (cca sto tisíc v základních verzích). A zase není technicky tak oholená, aby mohla stát tolik, co základní Fabia.
A ten Leon, nebyla to náhodou výprodejová minulá generace?
to si aj ja myslim.
V principe je to vyborna ponuka - akceptovatelne motory (uz 1.0 TSI je uplne ok na bezne jazdenie), ponuka technologii (adaptivny tempomat k manualu v zakladnej vybave, schopny a lokalizovany infotaiment a ponuka asistentov), slusna bezpecnost = paradne klady ponuky.
Na druhej strane cena, ktora sa fakticky rovna Golfu. :-(
Pokial by bola Scala o tretinu lacnejsia, t.j. pristupnejsi derivat Golfu, tak by sa urcite predaval lepsie.
Len taky priklad - nedavno bol u nas Leon v akcii a podobnej vybave ako Scala bol viditelne lacnejsi ako Scala...
Scala je malé auto s pár prvky z větších aut. Prostor nabízí velký a přitom ne na úrovni nižší střední třídy v plném rozsahu. A samozřejmě, pocit z toho auta taky není na úrovni.
Možná "mrtvou" karoserií myslel liftback. Ty se z nabídky tak hezky vytratily, ačkoli dřív bývaly celkem běžné. Co zůstalo dnes? i30, Octavia. Je Civic hatchback nebo spíš liftback? A pár kousků u prémiových značek, které nejspíš zase nebudou mít pokračování.
Jenže ten východní trh je kupní silou a počty tak slabý, že ostatní výrobci malé kombíky už odepsali. Takže ta "aktuálnost" je velmi sporná. Když už skončilo i MCV, je argumentace nějakou "aktuálností" fakt naprosto mimo.
No, právě tahle čísla ukazují, že Scala se prodává dost mizerně. A to jsou čísla jen za ČR.
V Evropě je to dost bída, oproti Fabii třetinová čísla, oproti Octavii stěží čtvrtina. To auto je prostě propadák. I ta i30 udělá dvojnásobek oproti Scale (a to je to nenáviděný korejec).
To je trošku zavádějící.
O kombíku u kompaktu přece nikdo nikdy nepochyboval, u Octavie tvoří skoro 2/3 vyrobených aut (dlouhodobě... a u Superbu taky - ale pozor, ne aut dodaných zákazníkům, tam to míchá Čína) a tentokrát šel dokonce do prodeje jako první. Mrtvá karoserie v žádném případě není kombík, ale výlučně (a s otazníkem) béčkový kombík.
U Fabie je ten poměr obrácený, kombík dělá třetinu prodejů a oproti Octavii jsou prodeje malé a s menší marží.
Čo to pletieš? To čo píšeš, možno platí na západe, u nás sú malé kombíky stále plnohodnotnými rodinnými autami s vynikajúcimpomerom ceny a hodnoty. Kto je lepšie situovaný, nerieši, kúpi väčšie auto, ale na východných trhoch je malý kombík stále akuálny.
Fabia se nedá se Scalou srovnávat. To je úplně jiné svezení. A že by se prodávala špatně? Má svůj díl trhu.Co si budeme povídat, auta registrují hlavně firmy a ty kupují drahá a nebo levná auta. Ale celkově na tom neni Scala zas tak špatně. Statistika od 1 do 10 měsíce 2020:
16500 Octavia
13361 Fabia
7438 Scala
5700 Hundai I30
1400 Hundai i20
Načo robiť väčší "podélny prostor" u Fabie? Väčšia je Scala, ktorá sa vraj predáva celkom zle. Nepotrebujú jej ešte znížiť predaje tým, že zväčšia Fabiu ;-).
Ako malé auto je Fabia OK. Kto potrebuje väčší priestor, kúpi väčšie auto. Potom by vznikol problém, že ak niekto chce menšie auto, nebude mať na výber.
To bylo řečí, že malé kombi nikdo nechce, a Škoda se nakonec může přetrhnout, aby v nabídce nezůstala mezera. Ostatně i Octavia sází na "mrtvou" karoserii. Akorát by to chtělo udělat něco s podélným prostorem, ve kterém jsou konkurenční crossovery mnohem lepší.