Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Příjezd nové Škody Fabia Combi se opozdí. K mání však stále bude ta současná

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 17. 12. 2020 • 23:00
37
17
Zobrazit náhledy (37)
Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia

Dobrá zpráva: Škoda Fabia Combi nekončí! Špatná zpráva: Počkáme si minimálně rok od představení hatchbacku. Částečnou satisfakcí však bude pokračující prodej aktuální generace.

O budoucnosti Škody Fabia Combi se intenzivně spekuluje již několik měsíců. Malé kombíky se netěší takové oblibě jako před lety a přednost dostávají módní SUV a crossovery. Od malého přifouklého vozu upustily v poslední době značky jako Renault, Seat, ale třeba i Dacia. A i když se situace neustále měnila, nakonec novopečený šéf Škody Thomas Schäfer v rozhovoru s námi potvrdil, že Fabia Combi bude!

Má to však své ale. Zatímco čtvrtá generace pětidveřového hatchbacku se oficiálně představí již v příštím roce, na kombík si budeme muset počkat o něco déle. Schäfer v rozhovoru pro německý magazín Auto Motor und Sport přiznal, že aktuální generace kombíku zůstane v prodeji až do konce roku 2022, přičemž nahrazena nástupcem bude až počátkem toho příštího. Nějaký čas se tedy budou dvě generace vyrábět a prodávat vedle sebe.

Otázkou zůstává, zdali se kombík představí příští rok společně s hatchbackem, nebo bude kromě nástupu na trh opožděna i jeho premiéra. Buď jak buď, automobilku to příliš mrzet nemusí, neboť malý kombík Škody bude minimálně v Evropě unikátní záležitostí.

video

„Pro Škodu je Fabia společně s Octavií zásadní model. A to samé mohu říct i o verzi kombi. Teď k tomu mohu dodat jen to, že vypadá fakt dobře,“ uvedl na adresu chystaného kombíku Schäfer před nějakým časem.

Na vícero podrobností si budeme muset počkat do příštího roku. Sám výrobce ještě řeší, s jakými motory model nakonec dorazí. „Pracujeme na všech alternativách počínaje klasickým spalovacím motorem a konče mildhybridem. Sami ještě řešíme otázku profitu hybridní verze, přece jen jde o malé auto za nevysokou částku a tahle technologie není zrovna levná,“ přiznal lídr mladoboleslavské automobilky.

Kromě nové generace Fabie se příští měsíce u Škodovky ponesou v duchu druhé karosářské verze elektrického Enyaqu (líbivějšího SUV-kupé) a také omlazeného sedmimístného SUV Kodiaq. A do toho se před časem objevila zmínka o nástupci malého Citiga, které by mohlo vyzvat kolínské Aygo…

Související články

Témata
19. 12. 2020 15:05
Re: Ja ja
Čím menej konkurencie, tým menšie opodstatnenie? To je zaujímavá logika. Trh s malými kombíkmi je malý, pokiaľ na ňom budú pôsobiť 3-4 značky, budú na ňom prerábať, ak tam ostane jedna alebo dve, môže sa to oplatiť. A nemusí sa ani priamo, stačí, ponuka malého kombíka, keď už ostatní rezignovali, môže byť aj dobrá reklama.
18. 12. 2020 22:17
Re: Ja ja
Ale no tak Pepíku. Polož to pívo a najdi si na internetu nějakou statistiku. I30 dvojnásobný prodej? .. .tak leda vlhký sen z Nošovic. Proti Octavii je to skoro třetina. Fabia se do prvních 44 nedostala vůbec. neříkám že je Scala zázrak, to rozhodně není. Ale kdo chce koncern a rozumné pohodlí tak Scala je dobrá volba na půl cesty. Fabia je malá koza a Octavia je přeci jen trochu drahá. Octáviiraketuje vzhůru korporát a Němci.

Třeba tady: https://carsalesbase.com/…q3-compact-cars/

1Q až 3Q roku 2020:
14. Škoda Scala 39620
16 Hundai i30 37723
18. 12. 2020 22:00
Re: Ja ja
No když jedu po rozbité dálnici do Brna s Fábií nebo Scalou tak rozhodně pozoruji značný rozdíl.
18. 12. 2020 17:19
Re: Ja ja
Pozri si cenník.. Par týždňov dozadu bol Nový leon za fakt dobrú cenu.
Teraz je to tiež menej ako Scala v pod nej výbave.
Celkovo má nový leon u nas veľmi zaujímavé ceny.
Avatar - Blue Sun
18. 12. 2020 15:13
Re: Ja ja
Nevím tedy, kolik stojí Scala u vás, ale tady je rozdíl dost velký (cca sto tisíc v základních verzích). A zase není technicky tak oholená, aby mohla stát tolik, co základní Fabia.
A ten Leon, nebyla to náhodou výprodejová minulá generace?

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud