Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST BMW 840d 235 kW xDrive Gran Coupé – Taková moje osmička

Nejvyšší číslo v hierarchii BMW mě zatím neoslovilo, řídil jsem kupé i kabrio, klasický benzinový osmiválec i naftu. Jako nejlepší se ukázala poslední testovaná osmička, celým jménem BMW 840d 235 kW xDrive Gran Coupé.
Zpět na článek
19. 12. 2020 18:12
19. 12. 2020 18:26
20. 12. 2020 06:41
19. 12. 2020 19:07
19. 12. 2020 20:05
19. 12. 2020 21:27
19. 12. 2020 21:36
20. 12. 2020 15:41
19. 12. 2020 21:50
19. 12. 2020 22:30
19. 12. 2020 23:55
19. 12. 2020 22:48
20. 12. 2020 09:53
20. 12. 2020 00:42
19. 12. 2020 20:07
19. 12. 2020 18:12
****
A proč jenom 4 hvězdičky, když se pan redaktor tak rozplývá na osmičkou?
Rozbalit vlákno
0
19. 12. 2020 18:26
dekuju
Díky za fajn test! Tady zase bude chytraku, co s tim nejeli ale kvákaji a hledaji co by nakydali. Viz první koment. To ze se to panu redaktorovi líbilo a přitom do hodnoceni nedal i svůj osobní vztah k autu, ale jen vyzdvihl pozitiva- objektivně, ještě neznamená ze topovka ale vypovídá to o profesionálnímu přístupu. Priste az da full stars, tak zas budes kecat, ze takovýhle auto ma mít benzin a max 4 hvězdy. Na palici. Dulezitejsi je ze jsou porad dobry auta, i s naftou. No a ze to je za raketu? My si to nekoupime, muzem bejt radi ze to pak bude za tri roky za polovic.
Rozbalit vlákno
1
20. 12. 2020 06:41
Re: dekuju
nie je z "koncernu", cize nemohlo dostat 5 hviezdiciek
Avatar - _Karel_
19. 12. 2020 19:07
Gran coupe
Já bych tedy stran vzhledu hlasoval rozhodně pro kupé. Překvapuje mě, že se někomu Gran líbí víc. Samozřejmě je praktičtější.
Rozbalit vlákno
14
19. 12. 2020 20:05
Re: Gran coupe
To jednoznačně souhlasím
19. 12. 2020 21:27
Re: Gran coupe
.... přesně.... třeba je to pěkný auto a jen není fotogenické, ale takhle podle fotek mi připadá s prominutím dost tuctové..... jako fakt sorry, je to jen můj laický názor.... ;-)
.... a mít v 8er BMW naftu, no.... ale zas jako na druhou stranu, zrychlení na 100 za 5,s mě upřímně šokuje, to je neskutečná hodnota na to kolik to auto váží a že má výkon "jen" 235kW....
.... ale celkově.... nějak mě to nebere, interiér mi připadá jako taková dost nesourodá změť tvarů, barev, tlačítek.....
..... prostě za ty prachy bych chtěl aby mě to posadilo na zadek....

Ale jen tak bychařím, u BMW si z mého názoru určitě hlavu dělat nemusí.... abych se vyhnul případným hejtům..... ;-)

Mě se prostě víc líbí třeba klasická 5er - viz: https://www.auto.cz/…estivalcu-134737 - jak zvenku, tak zevnitř.....
Avatar - _Karel_
19. 12. 2020 21:36
Re: Gran coupe
Pro mě je to vyšší cenová, ale taky si těžko představuju, že bych za to dal 3,5. Ale ono to reálně 3,5 nebude.
20. 12. 2020 14:06
Re: Gran coupe
K tomu zrychlení:
1) Je potřeba vnímat, že to je R6 3.0 s dvěma turby. Nabízí se vyloženě kontrast s M135i, která má taky max. 235kw. Ale 40d dává takřka od volnoběhu brutální porci konstantního výkonu a krouťáku, to dvoulitr vyhnaný do špičky nemá.

2) Nemalý podíl na tom má ta v testu chválená převodovka. Osm stupňů tam padá rychle a hladce, řekl bych že s nadsázkou naplňuje to čím by měly být převodovky CVT, ale s efektivitou o jaké se jim může jenom zdát. Tzn. udržuje přesně takové spektrum otáček, jaké je v danou chvíli potřeba.

3) Nezapomínal bych na xDrive s preferencí zadku a širšími pneu vzadu. A dobře vyladěná elektronika, která auto nezbržďuje.

Za mě je to právě ta efektivita pohonného ústrojí čím se odlišuje BMW od ostatních. K tomu umí jezdit i úsporně.
20. 12. 2020 15:41
Re: Gran coupe
Jasně, já to chápu proč to tak zrychluje, je to jak píšeš.... jen prostě se BMW to povedlo všechno seskládat tak, že relativně těžké auto s obyč. motorem zrychluje jak supersport :-)
Avatar - Ozzman
19. 12. 2020 21:50
Re: Gran coupe
já BYCH radši tenhle sedan, co se tváří jako coupé, protože dvoudveřák, co má 5 metrů pro mne pozbývá smyslu. Krásné auto s motorem na dotovanou naftu.. co víc chtít :)
Avatar - _Karel_
19. 12. 2020 22:30
Re: Gran coupe
A to já bych si 5m kupé uměl představit :-)
https://www.autoweb.cz/…-continental-gt/
Avatar - Ozzman
19. 12. 2020 23:55
Re: Gran coupe
Dobře :D pán je gurmán :D
19. 12. 2020 22:48
Re: Gran coupe
Predchodzej generacii to seklo podla mna viac este ako 6gc. Akurat vcera som mal moznost staticky osahat a posobi na mna ako tlsta berta.
20. 12. 2020 09:53
Re: Gran coupe
Hodne dela konkretni specifikace. Umi vypadat mnohem elegantneji nez testovany kus. https://i.ytimg.com/…axresdefault.jpg
20. 12. 2020 14:09
Re: Gran coupe
Souhlasím, mně se 8er líbí víc než předchozí 6er. Kolega ji měl, ta byla teprve fádní (podle mě). Té 8er v testu chybí nějaká zajímavější kola. Modrá za ty prachy mi tam taky moc nesedí, ale tohle už je dle chuti každého...
Avatar - Machýrek
20. 12. 2020 00:42
Re: Gran coupe
Jj je to škaredý a kupé taky. Celá řada 8 je divná. Snad to v další generaci vylepší.
20. 12. 2020 01:32
Re: Re: Gran coupe
To je vzdy subjektivni nazor...mam M850i coupe a je zase dle me totalni top 👍
Avatar - Machýrek
20. 12. 2020 01:54
Re: Re: Gran coupe
Jasně. To chápu. Pro tebe je top. Pro mě ne. Pro mě je top třeba aktuální M4, hodně lidí na ní nemůže zkousnout ty ledviny, ale mě se líbí. Konečně zase hezký kupé. Před tim poslední, co se mi líbilo, byla E92. Pak F82 co přišla po ní, byla hrůza, to auto vypadá jak ryba. Každej to má jinak.

Ať ti dělá radost, V8 je nejlepší hudba, co si v autě můžeš pustit.
19. 12. 2020 20:07
Dreamcar
Krásný, svižný a úsporný žralok. Pro prakticky založené lidi s macatými konty dostavník na úrovni a jednoznačný :yes: pro BMW. Takhle jo!
Rozbalit vlákno
0
20. 12. 2020 08:26
Ta prevodovka tam neni
Nemohl jsem si pomoct, ale na tu prevodovku jsem reagovat musel. :-)

Za stejnou cenu se da koupit elektromobil, se zrychlenim 2,5s na sto a dojezdem 600km.

A u toho tam ta prevodovka skutecne neni. :D

https://www.tesla.com/cs_cz/models

PS Za "akceptovatelnou" cenu 3,5 milionu bude uz skoro Model S Plaid a vmax 320km/h.
https://www.tesla.com/…cz/models/design#…
Rozbalit vlákno
24
20. 12. 2020 08:46
Re: Ta prevodovka tam neni
Ale nech toho, nikdo soudnej nemuze od Muskovejch cisel cekat vic nez polovinu. Pri rychlostech kdy bude mit 8er dojezd 600km neda TMS ani 300km. A vubec, 8er je od TMS o dve tridy jinde
Avatar - Machýrek
20. 12. 2020 09:10
Re: Ta prevodovka tam neni
Tohle je jejich mantra pod každym rychlejšim fosilem. Ale jen v diskusích na internetu. Realita na ulici je “chtěl bych, ale nemůžu”.
Avatar - Alf1k
20. 12. 2020 09:19
Re: Ta prevodovka tam neni
Hrozně by mě zajímal ten dojezd 600 při využití toho zrychlení 2,5 Tesly. Udělá to párkrát ve městě při výjezdu ze semaforů a na dálnici se bude plazit 110kmh. I když Vito vlastně ne. Tomu je jedno, že bude nabíjet v půlce cesty půl hodiny zatímco 8er bude v cíli a majitel po večeři. No a nakonec pro něj je Tesla na úrovni Maybach minimálně, ne-li Rolls takže třídy na něj neplatí :-)
20. 12. 2020 09:29
Re: Ta prevodovka tam neni
moje zkusenost s tmx 2016 je cca 15 km svizny jizdy (tedy asi ve stylu toho co superb s 200kw zvlada) a auto se prehralo, nahlasili chybu, spadl vykon a prestalo to brzdit. K tomu mizernej podvozek. Kazdopadne maximalni spotreba, ktery jsem dosahl pri svizny jizde zatackovejma okreskama na delsi trasu byla do 40kWh...
Ale urcite uz je vsecko nejlepsi, nejvykonejsi a vubec nej...
Tesla je hracka, ale hracka pro lidi zvykly ja podstatne levnejsi auta, tim nic proti tomu.. Ale primy srovnani s podobne drahou konkurenci to nezvlada ani naznakem. Ale jako resit oktavku za milion nebo tm 3 tak jeste mozna nekde v rohu. Ale 8er a TMS to fakt ne
Avatar - Alf1k
20. 12. 2020 09:46
Re: Ta prevodovka tam neni
Tak to nechápu jak si mohla Tesla vůbec dovolit takovej šmejd prodávat a že to prošlo. Naposledy jsem tu četl nějakou diskuzi Elektrikáře kde psal, že koupil TM3 2021. Nejsem debil, takže ač pro mě EV stále není a nefandím tomu z pohledu kompletní náhrady ICE tak mu přeju ať je to všechno ok. Ale za milion jsem ji určitě neviděl, spíš 1,4-1,5m a to je i vedle té Octávky4 ranec. Octávka ale zase nemá 450ps o kterých psal.
20. 12. 2020 10:13
Re: Ta prevodovka tam neni
Jezdilo to asi jako ML druhý generace na vzduchu, ale s nižším těžištěm a horším řízením. Já to nechci tolik kritizovat, protože TMX je, bylo a bude auto do USA. Nejsem pro to cílovka a vadí mi, že se to neumí chovat na hraně. Ale já jsem asi okrajovka. Nicméně to jak jezdí X5 nebo Touareg s naloženým podvozkem je úplně jinej svět. Ale zase Volvo XC90 o tolik lepší než TMX není a jak se prodává..
Oktávka za milion a k ní bude to TM3 asi jak píšeš. A pro někoho, kdo nejezdí za den dál než na druhý nabíjení a je ochoten podstoupit různý "zvláštnosti", tak asi proč ne. Ostatně v oktávce 4 toho taky moc nefunguje tak co.
Ale to co umí na úrovni světel, sedaček, audia, podvozku, akustiky atd prémie za stejný peníze co je TMS nebo TMX je prostě jinej svět. A je to taky vidět na prodejích. Jde jim hodně TM3, Xko a Sko už tolik nejde.
20. 12. 2020 10:12
Re: Ta prevodovka tam neni
Haha

Akorat ze za cenu novinarskyho dieselu BMW budes mit od Tesly supersport. :D

PS Ja vim, ty jsi v roce 16 ridil olitanou Teslu...
Wtf, nekdo pise casto o dotovany nafte, nekdo o Priusech a ty o jedne zkusenosti s TMX.
20. 12. 2020 10:15
Re: Ta prevodovka tam neni
Jo a ty píšeš o něčem, co sis našel na webu. Už sis to konečně zkusil? Protože 600km cos uvedl je totální kravina.
20. 12. 2020 10:17
Re: Ta prevodovka tam neni
Ja jsem s Teslou jezdil vicekrat.

Mam srovnani s BMW, Audi, Mercedes, Porsche atd.
Tva reakce je uplne mimo.

Kazdy auto ma svy kvality.
A kvalita Tesly je kazdopadne v absenci (vicestupnovy) prevodovky (o cemz jsem psal).
A polovicni cisla si prestan vymyslet :-)
https://www.auto.cz/…-na-ringu-136138

Tebou deklarovana (ne)kvalita podvozku Tesla je obzvlast zarazejici v kontextu se Superbem.
A Superb hybrid je pravdepodobne co se tyce jizdnich vlastnosti na tom nejhur...

https://youtu.be/3XLfyatbtGo
20. 12. 2020 10:28
Re: Ta prevodovka tam neni
Ano, to je ono, slibuje.. Reálně využitelná kapacita baterie u verze 100 je 95-97kWh. Jestli hodláš jezdit 600km po okreskách za kamionem, tak ok. Spotřeba při 130km/h bude mezi 20-25kWh. Takže reál je někde mezi 400-480km. Nastav na tempomat 160km/h v zimě a bude to asi tak 300 a rezerva třeba 50.
A jestli nepoznáš rozdíl v podvozku mezi prémií a Teslou ve stejný cenový, nemá ta debata smysl. Psal jsem o 200kW Superbu, iV je průšvih. Porovnával jsem ale naloženýho Touarega a TMX. S TM3 jsem zatím nejel, nevím.
20. 12. 2020 10:31
Re: Ta prevodovka tam neni
Co je real nebo ne, me tu nemusis poucovat.

Ja uvedl 600km WLTP!

Jestli te zajima realita, ta je myslim slusne popsana zde:
https://ev-database.org/…-Long-Range-Plus

Real Range Estimation
between 390 - 765 km
City - Cold Weather * 515 km
Highway - Cold Weather * 390 km
Combined - Cold Weather * 455 km

City - Mild Weather * 765 km
Highway - Mild Weather * 510 km
Combined - Mild Weather * 620 km

To, co poznam nebo ne, nech na mne.
Realita je takova, ze Tesla za stejnou cenu je vzdy rychlejsi nez BMW. A ano, BMW muze mit prijemnejsi, lepe odladeny podvozek a hlavne nejvic nejhezci interier. :-)

https://youtu.be/2RZYu4a4N_0
Co rikas tomuto videu???
20. 12. 2020 10:45
Re: Ta prevodovka tam neni
Rychlejší pokud myslíš zrychlení tak ano. Ale ani to není pravda, základní TMX stojí něco jako 2,6, což je cena X5 50i, která rychlejší je. A už to konečně má LED Matrix? A co třeba kožený větraný sedačky, nebo pořád koženka? A co navigace, už konečně funguje bez signálu sítě nebo čtverečky?
Nemáš to video v angličtině? Každopádně já o TM3 nemluvil, jak jsem psal, zkušenost s tím nemám. Ale jestli se zase bavíme o zrychlení, tak ok, pokud je to pro tebe důležitý proč ne. Já tu trojku nesleduju, nelíbí se mi, je to na mě malý a nejsem pro to cílovka.
20. 12. 2020 10:49
Re: Ta prevodovka tam neni
Ne, nemam to v anglictine.

Ale ve stejny cenovy hladine, zajede Tesla okruh o 3!!! sekundy rychleji, nez cenove srovnatelny BMW.

Ty casy tam uvidis i bez znalosti nemciny. ;-)

V anglictine zde:
https://youtu.be/DSRWKxytW40
Jo a to vitezstvi BMW v driftu uz myslim neplati, vzhledem k updatu Tesly.
Takze bych rekl: 4:0 pro Teslu.
https://youtu.be/xruY8NEMw0Y
20. 12. 2020 10:57
Re: Ta prevodovka tam neni
Mrknu na to. TM3 si půjčím, už vyrábějí hodně aut, tak to mohli posunout. Navíc naladit sedan je trošku jiná písnička, než SUV co musí utáhnout 3,5 tuny, uvézt 700kg vevnitř, přejet kde co a k tomu jezdit po silnici jako o třídu levnější sedan.
A ostatně se podívej, co umí prémie na mrňavým okruhu:
https://www.youtube.com/watch?…

Ale TMX mě zajímalo nejvíc, trojka pro mě není. Nesplnila by mi zadání a pokud bych auto této velikosti kupoval, vzal bych si BMW M2. A než to Xko, tak radši Etron (jestli tam dokážou ještě trošku vylepšit efektivitu a ideálně přidat nějakou kilowathodinu), reálně by mě vyšel podstatně levnějc a dostal bych hezčí auto. A dojezd je u obou dobrej akorát na druhý auto, takže o co jde.
20. 12. 2020 10:59
Re: Ta prevodovka tam neni
:yes:

Koukni na to posledni video v minulym prispevku ze Sosnovy.

Ja myslim, ze poradny auto pro Evropany bude az Model Y.
A mohli by pouzit HUD...

PS O kvalitach Porsche nediskutuju..
20. 12. 2020 11:27
Re: Ta prevodovka tam neni
má to pěkný časy, jen co je pravda:
https://www.youtube.com/watch?…
tak se uvidí, vidím to někdy na leden. Chci to v mrazu a na dálnici. Pokud to dá 300km rychlostí 150-160, tak budu čumět. Pokud to zas bude rádo za 250, tak to házím do pytle k TMX
Avatar - Alf1k
20. 12. 2020 11:57
Re: Ta prevodovka tam neni
Tak je fajn, že ta debata má nějakou úroveň. Zkušenost kamaráda s Taycanem (jel jen jako spolujezdec) je taková, že zrychlení mu vyrazilo dech asi jako každýmu pro koho to je první zkušenost s nadupaným EV. Ale sám majitel mu potvrdil (když popadl dech :D) že to brzo omrzí a zvykneš si jako na všechno a za těch 4,5m,- si pořád dokáže představit benzínovou 911 gt”něco” kde by mu nechyběl ten zvuk a např. lepší hmotnost auta. Navíc reprák nikdy nenahradí jekot, hromy a blesky klasického motoru. Je fajn, že je stále možnost volby. Každopádně v rodině řeším auto, které bude jezdit kolem komína (50km-100km z 90%) a tam už si ten model 3 dokážu představit jako možnost vedle hybridu, takzv. jednou přes víkend nabít a v tejdnu jezdit. Ale kvalita je pro mě pořád otazník, proč bych tomu měl dát přednost před např. ověřeným GLC s hybridními 330ps kde nemusím řešit kabel? Edit: S tím kabelem v tom smyslu, že když máma zapomene nabít tak se stejně do práce dostane a bez čekání :-)
20. 12. 2020 14:26
Re: Ta prevodovka tam neni
Podle me, clovek co zkusi hybrid, jezdi postupem casu radeji na elektrinu...
No a s Teslou muzes jezdit elektricky porad. :yes:

PHEV mi jako druhy auto do rodiny prijde jako blbost.
PHEV chapu pro ty s range anxiety jako prvni auto.

Jinak co je dulezity pro tvy srovnani?
Baterka PHEV (jelikoz zaziva mnohem hlubsi cykly) nevydrzi zdaleka tolik, jako pri stejnym pouziti baterka Tesla.
Je to dejme tomu 15kWh vs 75kWh.
Ta baterka Tesly s pravidelnym dennim najezdem do 100km a dennim pomalym nabijenim vydrzi snad vecne.

Takze odpoved na tvou otazku proc Teslu a ne GLC?
Spotreba, zivotnost, servisni naklady a spolehlivost budou vzdy vyrazne ve prospech EV.
A k tomu jeste nejspis jizdni vlastnosti, ktere jsou u spousty PHEV trochu problematicke.
20. 12. 2020 14:00
Re: Ta prevodovka tam neni
Pekny video.

Nedotacivy Audi mne jako obvykle vubec nezajima.

M2 je super, ale v tom pripade bych nezapominal na Giulii.

Mraz na dalnici, 300km a 150km/h je pro TM3 vyzva.
https://ev-database.org/…Range-Dual-Motor
Real Range Estimation
between 340 - 680 km
City - Cold Weather * 445 km
Highway - Cold Weather * 340 km
Combined - Cold Weather * 395 km

City - Mild Weather * 680 km
Highway - Mild Weather * 445 km
Combined - Mild Weather * 545 km
Avatar - speedfred
20. 12. 2020 14:18
Re: Ta prevodovka tam neni
M2 a Giu asi nie sú priamy konkurenti.
Kde sa dá požičať Tesla 3 na "próbu"?
22. 12. 2020 10:36
Re: Ta prevodovka tam neni
Jsem Tesla fan, ale jasne rikam, ze PLATIT za zapujceni vozu, aby si to lidi vubec mohli vyzkouset PLUS davat 25-50k zalohu ... jako to je fakt hrozny!

Ke kazde jine automobilce prijdes, vezmes auto na vikend a pak ho vratis.
21. 12. 2020 03:42
Re: Ta prevodovka tam neni
Prčo to děláš? Proč chceš porovnávat reálné zkušenosti s výmysly z netu? ;-)
21. 12. 2020 03:38
Re: Ta prevodovka tam neni
Už zase...ještěže se tu vždy najde soudruh, co bude určovat ;-) Sedni si a svez se v 8er a pak Tesle.
20. 12. 2020 17:39
Když redaktor napíše
Ze nejlepší testovana osmička po kabriu a kupé, s sestivalcem i osmivalcem v benzinu, je dehtový jezevčík,
je to proste ......
Napsat to nemůžu, vypil jsem osm piv a pět rumů, nebyl bych objektivní :-)
Rozbalit vlákno
3
20. 12. 2020 20:36
Re: Když redaktor napíše
Taky to pokladam za total press bullshit 👍😉
22. 12. 2020 13:56
Re: Když redaktor napíše
Proč je tak těžké přijmout, že je nejlepší volbou je 6 válcový diesel? Je to absolutně nejrozumnější volba a jeden z nejlepších motorů, jaký se dnes do auta dá pořídit. Se skvělým poměrem cena/výkon/spotřeba. Osobně bych šel taky téhle verze, maximálně 840i, osmiválec je naprosto zbytečný a nerentabilní a 840d má zase lepší jízdní projev, než 840i. Pro vyznavače benzínu to je těžké přijmout, ale je to tak. Sám mám BMW s benzinovou V8 a 3.0d, a s tím dieselem prostě jezdím radši, ten kroutící moment je zkrátka podmaňující a ta spotřeba ve výsledku taky potěší, ale neříkám, že tu V8 nemám rád, to bych si ji potom nepořizoval.
22. 12. 2020 19:18
Re: Když redaktor napíše
Protože tohle je osma. Nejvyšší třída, luxusní kupé, tam jde nějaké praktičnost stranou a hlavní je styl. Kdo chce praktické auto, koupí si 530d touring, třeba. Ale domáhat se za 3,5M nízké spotřeby nebo praktičnosti...

A ty pindy o podmanivém zátahu... už 40i tuhle motorizaci potahá a 50i zesměšní...
A s dyzlem radsi než s benzinem jezdí jenom Áda, s teď má ještě kámoše :-[]
Tohle je osma ! To si nekupují senožrouti
Avatar - Oscar_Romero
21. 12. 2020 12:03
V8 Audi lepší
V8 TDI s elektrokompresorem v obřím SUV má spotřebu klidně kolem 6,5 l/100km. Stejně je pro mě diesel s močovinou už moc složitý, takže jen jako info pro přílišné rozplývače nad tímhle bmw co bude jen další noční můrou (poruchovost) neználků co si to koupí za x let z bazaru.
Rozbalit vlákno
1
22. 12. 2020 13:44
Re: V8 Audi lepší
Momentálně není lepších motorů, než má BMW. Audi je sice super, motory špatný nejsou, ale BMW má momentálně náskok o parník, vlastně vždycky mělo. úplně jinej svět, to samé Mercedes.. Co se týče poruchovosti, tak pohonné ústrojí to určitě nebude, BMW v šestiválcových dieselech umí chodit jak nikdo. Ani v jedné generaci neměl závažnějších chronických problémů a vlastně je to takovej nezmar, elektrika už dnes není taky žádnej velkej problém, tak nějak nevím, v kterém aspektu by to vlastně měla být noční můra. To mě v posledních pár letech naopak zklamalo Audi s jejich tragických spojením motor x převodovka, motory výborné, převodovky taky, ale absolutně spolu nekomunikují, škoda, jinak by tomu nebylo co vytknout.