Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Volkswagen Golf II (1983–1992): Benzin, nafta, ale už i elektřina!

Hatchbacků Volkswagen Golf druhé generace s pohonem předních kol zážehovými, vznětovými i elektrickými motory bylo za 9 let vyrobeno kolem 6,3 milionu.
Zpět na článek
31. 12. 2020 12:21
31. 12. 2020 13:22
31. 12. 2020 13:28
31. 12. 2020 14:55
31. 12. 2020 17:09
31. 12. 2020 17:51
31. 12. 2020 18:08
31. 12. 2020 18:50
1. 1. 2021 08:53
1. 1. 2021 08:56
1. 1. 2021 13:57
1. 1. 2021 17:13
31. 12. 2020 12:13
Měli jsme to Rallye Golfa
dokonce ve stejné barvě, jako je na obrázku ve článku. :-)
Když si vzpomenu, že jsme ho prodali za 90 tisíc, mám chuť na sobě spáchat nějaký násilný čin. :-( :no:
A otec měl chvilku toho Golfa Country. Krásnej kousek v zelený metalíze.
Takže jsme proje..b.li dvě z nejsuprovějších verzí dvojkovýho Golfa. Nemám ani fotky.
Ne, tohle není fajn.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - speedfred
31. 12. 2020 13:36
Re: Měli jsme to Rallye Golfa
Tak to si spravil chybu ako ja s Mazdou 323GTR (BG) či P 205GTi :no:

Z celej ságy Golfov je toto GTI II u mňa najkrajšie ever.Kámoš to mal v druhej polovoci 90-tych rokov najprv 8V potom 16V verziu a to bola paráda. A krásna 3-dv karoséria ako bonus.
Hmmmm ja som vlastne nikdy žiadneho Golfa nemal, iba Corrado.
31. 12. 2020 13:41
Re: Měli jsme to Rallye Golfa
Corrado je taky Golf II. :-)
Avatar - speedfred
31. 12. 2020 13:45
Re: Měli jsme to Rallye Golfa
Viem, len som som sa nahlas zarozmýšlal že origo Golfa som nikdy nemal.
G60 bol hodne zaujímavý počin + vysúvacie krídlo. :yes:
31. 12. 2020 14:03
Re: Měli jsme to Rallye Golfa
Brácha měl dvě.
To křídlo mít dneska Civic, tak se tady někteří vystříkaj.
31. 12. 2020 12:21
TO NENÍ MOŽNÉ
Žádnej elektrogolf v osmdesátkách neexistoval.
První elektromobily začala vyrábět Tesla a vynalezl je Elon Musk.
TO PŘECI KAŽDEJ VÍ.
Rozbalit vlákno
2
31. 12. 2020 14:58
Re: TO NENÍ MOŽNÉ
Jasne.
A elektromobil vzniknul pred stopadesati lety.

A od ty doby zadny pokrok.

To taky kazdej vi.

https://www.csfd.cz/…ktromobil/videa/

Ne, Tesla nebyla prvni.
Ne, eGolf II (a sto vyrobenych kusu) nestoji ani za rec.
Za rec stoji az elektromobily z toho filmu.
Predevsim GM EV1.
31. 12. 2020 17:40
Re: TO NENÍ MOŽNÉ
Za mě stojí za řeč i ektromobily z přelomu 19. a 20. století, které byly nejrychlešími auty své doby.
To, že o tom nic nevíš, je mi naprosto jasný.
31. 12. 2020 12:27
Doplnění článku - chybička
Článek opomíjí nejsilnější naftový motor.
Ke konci měl nafťák 1.6 až 80 koní. Díky přidání intercooleru.
Tedy větší litrový výkon, než první 1.9TDI 90PS.
Nebyla to žádná vzácnost nebo pár kusů.
Na rozdíl od zapomenuté elektrosérie, která se procpala až do titulku.
Rozbalit vlákno
9
31. 12. 2020 20:26
Re: Doplnění článku - chybička
Stryko mal Jettu 1.6 benzin 70 koni (nizsi vykon pre AT trh). My sme mali s120, tak ta Jetta bola pre mna jak kara z kozmu (mal som 15) Kamarati si potom pokupovali tieto dvojkove golfy 1.6 d a 1.6td. Boli za bohov, lebo golf td. Mas turbo a jazdis za 5. Ked som to porovnal s tou jettou, neskutocne herky. Uz vtedy som zacal mat pochybnosti...smerom k nafte...
31. 12. 2020 21:52
Re: Doplnění článku - chybička
Ahoj, tenhle golf jsem měl v letech 1998 - 2002. Měl najeto moc kilometrů, určitě přes 300000 km. Ze začátku jsem s ním měl starosti, přehříval se, praskla hlava, zlobilo vstřikovací čerpadlo. Postupně jsem ho poopravoval, což z platu čerstvého absolvoventa bylo bolestivé. Ale pak 3 roky jezdil skvěle. Spotřeba se celou dobu pohybovala okolo 6 litrů nafty, vykon 59 kW mi po žigulíku s třináctistovkou přišel jak z jiné planety. Motor byl tichý, tišší než první TDI asi kvůli předkomůrce. I na pětku bral dálniční kopce bez námahy. Ten můj neměl posilovač řízení, kamarád ho ve stejném autě měl. Přestavěl jsem ho na čtyřokou variantu, víc se mi líbila. Spousta věcí na něm šla dělat doma - oleje, spojka, brzdy, vstřiky - to všechno šlo dělat v garáži. Jediné co bylo špatně byla koroze a kvůli tomu jsem se ho zbavil. I když jsem dělal co jsem mohl tak prostě shnil. Rozpadly se prahy, vzadu za koly pod nárazníkem , okolo zámku pátých dveří, pod těsněním čelního skla... Měl jsem ho moc rád. Byl pohodlný a měl výtečné jízdní vlastnosti. Felicie 1.9D co přišla po něm nebyla špatná, ale golf byl lepší 😉
1. 1. 2021 13:55
Re: Doplnění článku - chybička
Hmm, Felicie 1.9 "nebyla špatná"... Opravdu? Asi jsem se svezl v jiném autě... :-O
1. 1. 2021 14:07
Re: Doplnění článku - chybička
Dívej se na to optikou roku 2002 ;-) ta felicie byla skoro nová, vyrobená 2001, spousta starostí byla rázem pryč, protože to bylo v podstatě nové auto. Nejela jako golf, ale místa v ní bylo habakuk, slušelo jí to, byla krásně vybavená /měla i palubní počítač, vyhřívaná sedadla boční airbagy atd./ a ujel jsem s ní skoro 200 000 km bez starostí. Pravda, pak odešlo vstřikovací čerpadlo a jeho repase byla asi za 25 000,- a potom už nikdy nejela jako předtím, tak jsem se jí zbavil. Dneska jezdím v jiném a felicie by mi přišla nepohodlná a hlučná, ale tehdy to pro mě bylo auto, které jen jezdilo a nebylo potřeba ho opravovat - což mělo vysokou hodnotu ;-)
1. 1. 2021 17:02
Re: Doplnění článku - chybička
Ale jasně, já jsem zase před lety koupil novou Felicii 1.6 MPi/55 kW, se servem, ABS a klimou. Drahá tehdy byla jako čert, ale nakonec jsem zjistil, že měla dost hrozné jízdní vlastnosti (byla velice těžká "na čumák"), malý rejd, ve městě žrala snad 10 l/100 km a ještě její nepovedené zapalování Magnetti Marelli způsobovalo nekultivovaný chod za studena. A hlavně už po 2 zimách začaly reznout lemy blatníků... :-( :no:
1. 1. 2021 17:29
Re: Doplnění článku - chybička
Jo, jízdní vlastnosti byly s dieselem řekněme kompromisní. Zvlášť na zimních 13" kolech. Hodně pomohlo dát letní 14" a hodně pomohla rozpěra mezi předními tlumiči / dal jsem tam takovou černou, originál Škoda 😉/. Motoru se dalo docela pomoct méně přísným naladěním vstřikovacího čerpadla za cenu vyšší spotřeby. Ve srovnání s golfem motoru docházel dech dřív, ta sestnactistovka mi přišla točivější. Felicie líp svítila, golf byl podstatně pružnější, což není překvápko 😁
Ta moje Felicie nerezla. Parkoval jsem ji pod stříškou, a hned jak jsem ji koupil dostala nástřik podlahy, podběhů a dutin. Kupoval jsem ji od chlapíka z Mladé Boleslavi, byla to nějaká speciální várka, měla třeba červené bezpečnostní pásy, jinej volant atd. Proč byla takhle poskládaná nevím, asi nějaký testovací kus z fabriky? Byla drahá, ale vyplatila se. Vzpomínám na ni rád.
1. 1. 2021 21:27
Re: Doplnění článku - chybička
Rozpěru předních tlumičů přece měly Feldy 1.9 D i 1.6 MPi standardně (a dokonce i 1.3 MPi s ABS). :-) Já jsem svoji Feldu samozřejmě taky nechal hned po koupi znovu vystříkat dutiny a nastřikat spodek, ale jak říkám, už po dvou letech začaly nebezpečně žloutnout lemy blatníků. To auto pro mě bylo takové zklamání, že šlo už po 3 letech z baráku (když si vzpomenu třeba na ty otřesně krátké přední opěradla a opěrky někdy čtvrt metru pod a za hlavou...). Byl to můj největší automobilový omyl, na který bych rád zapomněl... Nemluvě o úrovni pasivní bezpečnosti, kterou ani dvojice airbagů a zesílené přední nosníky v motorovém prostoru příliš nepozvedly... :-( :no:
1. 1. 2021 21:44
Re: Doplnění článku - chybička
Jo! Malý sedadla mi byly - mám 100 kg a 190 cm a záda mě z ní bolely, ale bylo mi málo přes dvacet tak mi to nepřišlo důležitý. Hele tu rozpěru všechny feldy asi neměly. Znal jsem dvě další Felicie / pravda predfaceliftove/ s naftou a rozpěru neměly a já si ji koupil když jsem si stěžoval v servisu na jízdní vlastnosti, kde mi to poradili.😉
Tehdy jsem pokukoval po způsobu jak ji přidat na výkonu/ jakkoliv je to u atmosférického nafťáku k nezdaru odsouzená záležitost/ tak jsem zkoušel otevřené sání, laboroval s laděným výfukem atd. Vždycky to vedlo spíš ke zhoršení, tak jsem se nakonec vrátil k sérii. Zkoušel jsem na ni Sachs podvozek, ale to byla katastrofa / to bolelo...😉/. Když je ti dvacet, máš dílnu a spoustu času tak se daly dělat blbiny 😁 nakonec mi došlo, že pořádný auto si nepostavím, že si ho budu muset koupit, ale stalo to za to 😀
2. 1. 2021 01:10
Re: Doplnění článku - chybička
Ten kychavy prejav za studena sa riesil updatom softu riadiacej jednotky. Mali sme 1.6 robilo sa to v ramci zaruky. Rozpery medzi tlmicmi nasa nemala a ani servo. R.v 1998 1.6 lx. Ale sla paradne (v porovnani so s120). Skusil by som si ju dnes, ci to bola fakt taka raketa. Inak robili sa na zaciatku aj verzie, ktorym cervene pasmo otackomeru zacinalo pri 6.500. Nasa mala od 5.500 a netahala uz od 4.500. Ako cerstvy 18rocny, co chcel pretekat :D, som bol frustrovany a tak som volal do mladej boleslavi, aky to ma dovod. Typek co mi ho prepojili sa so mnou uplne v pohode bavil 10 min a vysvetloval dovody (uz si to nepamatam). Ale utkvelo mi v pamati, ze som sa citil strasne namakany, ze sa so mnou bavili v m. boleslavi a vysvetlili mi to.
31. 12. 2020 13:22
Syncro
Mám dodnes a nikdy neprodám, absolutní nezmar. Golf 1,8 GT syncro, 1989, od nova v ČSSR. První majitel francouzský diplomat na ambasádě v Praze. Verze s karburátorem, zřejmě jí bral kvůli tehdejší obtížné dostupnosti bezolovnatého benzínu. Má teď už přes 400000 km a běhá jak zamlada. Ve výbavě měl už i ABS a palubní počítač. Může tahat 1500 kg, dokonce v návodu je psáno, že je určený na tahání těžkých přívěsů v nepříznivých klimatických podmínkách.
Teď, když jsem zjistil, že čtyřkolek bylo jen 26 tisíc ze 6,3 milionu, tak mě to baví ještě víc.
Rozbalit vlákno
8
31. 12. 2020 13:28
Re: Syncro
Gratulace. Tvrdá permanentní čtyřkolka.
Dokud ti eko-dobytkové nezakážou jezdit do měst (jako v Německu) atd.
Zeptal bych se těch šašků, co je v součtu neekologickýho na autě, které bez oprav a vydrží 30 let jezdit. :-)
31. 12. 2020 14:55
Re: Syncro
Čtyřkolka s viskózou je sice permanentní, ale o té tvrdosti bych dost pochyboval.
Jinak v článku je i v tomhle chyba, vizkózní spojka nemá omezení přenosu dozadu jen 48% momentu. Z technické podstaty nic takového neplyne
31. 12. 2020 17:09
Re: Syncro
Prostě článek bez chyby nedají.
Věř mi, že z dnešního pohledu je ta čtyřkolka tvrdá jako šutr. :-)
Jezdil si s tím? Já docela dost. S Rallye, Country i tímhle obyč syncrem.
31. 12. 2020 17:51
Re: Syncro
Nejezdil, ale asi máš pravdu. Vzpomněl jsem si, kámoš má starý T4 syncro což je obdoba toho golfu a v zimě si to stále hodně pochvaluje
31. 12. 2020 18:08
Re: Syncro
Ten by mohl mít i špéru diferáku!
Takovej vytahovací čudl dolu na středovým tunelu!
1. 1. 2021 08:53
Re: Syncro
Možná je tvrdý jako sutr, ale určitě ne víc než haldex. Ten je totiž obdobou syncra, jen ta spojka je daleko sofistikovanejsi. Proto taky haldex implementovali.
1. 1. 2021 08:56
Re: Syncro
Limit tam určitě je. Víc než 50% dozadu pustit neumí, protože nemá jak odpojit předek, a tech 48% (tedy -2%)je zřejmě z důvodů ztrát.
1. 1. 2021 13:57
Je smutné...
...že si autor ani nevšiml, že ve svém článku má omylem snímek Jetty I. generace... :-( :no:
Rozbalit vlákno
0
1. 1. 2021 17:13
Golf IX ?
V clanku je sucasna generacia uvadzana ako deviata? Nieco som prehliadol, alebo autor pocita generacie inak, ako sa oficialne oznacuju?
Rozbalit vlákno
0