Strašný problém, že nemusí dotovat elektromobily a vystačí si s hybridní nabídkou. Kéž bych si tak mohl koupit za mega Corollu s reálným dojezdem 250 km.
Jasně... a proto chtějí uvést co nejvíce elektrických modelů, proto žadoní o dotace na vodík, proto honem rychle vytvořili RAV4 plug-in (a je to na tom autě poznat)... Jo, strašně moc si vystačí. :-D
Jmenuj jedinou automobilku, která nechce "uvést co nejvíce elektrických modelů". Evropská legislativa to vyžaduje, ale mně jako zákazníkovi je celkem jedno, kdy bude italská vláda za naše prachy moci dotovat elektrickou Toyotu, když mi EV za plnou cenu nedává smysl.
Je důvod spěchat, protože pokud opravdu za pět let přijde Euro 7, budou bez funkčního a odzkoušeného EV v háji. A zatím, bohužel, jsou v téhle oblasti brutálně pozadu.
Euro 7 v likvidační podobě normálních aut se spalovacími motory se ty zelení dobytci nakonec zaleknout zavést. Ekonomické dopady na evropskou ekonomiku by totiž byly zcela zničující a vztek voličů by tomu byl přímo úměrný! :-)
Arese, já chápu, že si to strašně moc přeješ, protože si neumíš nic jiného představit, ale věci se mají tak, jak se mají. A tuhle změnu nikdo z nás nezastaví.
Ty na to pořád koukáš jen svou sockovskou optikou malého českého človíčka, jenže realita je prostě naprosto někde jinde. A to ti zjevně nikdy nedojde.
Samozřejmě dávno má C-HR = v Evropě se prodává jen luxusnější verze Lexus UX 300e 150kW
Přes neznalostí dané a hoaxy podpořené PŘEDSTAVY Evropa vždy (už 61 let) byla a JE ve snižování emisi POZADU
Že jeden evropský VWýrobce s nimi měl dlouhodobě problém a rozhodl se dohnat konkurenci MEGA investicí do EV = které teď bude asi extrémně (i přes EU a budoucí limity) tVWačit = to je jiná věc
Hlavně jestli ti ty oslíku už došlo, že ta úžasná Toyota RAV jezdí za násobně víc než těch 1,5 litru, který si tu hlásal :D:D
To je úplně stejný jako v případě NOx, který produkovala naftový auta před 10 lety. Prostě si úředníci EU lžou do kapsy budujou Potěmkinovi vesnice a blbečci jako ty to žerou.
BTW všiml sis, že to dopadlo přesně jak jsem tenkrát říkal? VW se podojilo a auta si vesele dojezdí svůj životní cyklus ač se ti to strašně nelíbí a prskal si proti tomu jako naštvanej kocour :D:D
Ty jsi Hamunova mama nebo co mu porad delas ochrance? Dle normy jezdi na papire za 1.5 litru v realu asi 3x tolik. U PHEV celkem bezny jev deklarovat nasobne mensi spotrebu v papirech nez je realna spotreba. O tom jsme se dohadovali minule. Nenechal si vysvetlit ze fakt RAV jezdit za 1,5 litru nebude a to jsem si od nej vyslechl co jsem za pitomce a nerozumim tomu. Tak to ma jen zpatky vis ;-)
Je to smutné. EU k nám i na Slovensko dává dlouhé roky peníze na rozvoj a rozvoj vzdělání. My o těch penězích rozhodujeme a pak nadáváme na EU. A jediný co si zapamatujes z toho všeho je fakenews o uhorkach.
Toto su take "Svejkovske moudra" - EU dava peniaze ? Aby udrzali nizke platy pre svoje tovarne ?
Skus realne poziadat o ti fondy a potom mudruj. Prrrt o tom vies, vyzhaveny chlapec z reklam. EV a ani PHEV nejazdis.
Tady nejde o to kdo jsem já, ale o tom co děláš. Urazis a přitom nechápeš jasný rozdíl mezi počítání spotřeby dle norem a podvodem. Ta rav za tu spotřebu jezdit může. Záleží na užívání.
Nepřijde ti to stále dokola? Plug in může jezdit krátké trasy za nula, střední klidně za udavanych jedna něco a dálky za 7. Spalovak bude jezdit vždy za 7.
Jestli nekdo bude vykazovat s pluginem dlouhodobe spotrebu nula, pak je to ovsem totalni idiot, protoze si nemel pro svoje jezdeni kupovat plugin a tahat s sebou spalovaci motor, ale mel si koupit EV. Nikdo kdo si koupi plugin s nim neplanuje jezdit jen na elektrinu, ale kombinaci obojiho a tam je treba spravne zmerit a deklarovat realnou spotrebu.
je to nesrovnatelne s cimkoliv co jsem dosud v garazi mel nebo, mel moznost ridit, je to proste jine auto, ale zatim tech kilometru mam necelou tisicovku, tak je to prozatim jeste o tom nadseni :-) s iPace se to srovnavat neda skoro vubec, to je jinej svet elektromobilu, ac i iPace se snazi bejt sportovni, tak je spise jen ridicsky zajimavej, v Taycanu je to ale o nekolik trid jinde ve vsech smerech
Vykonovo a jazdnymi vlastnostami je to teda niekde inde ako IPace,takze verim tomu,ze nadsenie bude este dlho pretrvavat v tomto pripade :-!
Vela stastnych kilometrov prajem s novou hrackou :yes:;-)
Pokračují v tradici. Dieselgate a celá emisní šaráda pro důvěřivé idioty. Ono to tak bývá, že vrcholový management lže a pomocí lobování dělá lháře i z politiků. Vítej v dnešní době.
Nerekl bych ze je Toyota pozadu. Naopak je to leader v pouzivani elektriny pro pohon aut. Snad kazdy jejich auto se nabizi jako PHEV. Argumenty o tom ze na to Japonsko nema dost proudu si prehledl? A bohuzel to neni jen problem Japonska.
Snad každé? Slovy myslíš dvě (RAV4 a Prius)...
Argumenty o "nedostatku proudu" vychází z nesmyslného předpokladu, že se teď hned nahradí všechna auta a přitom nebude žádný rozvoj. Klasický blábol, který už ani v Evropě nikdo nebere vážně. Jo, Toyota je zoufale pozadu.
Prius HEV a PHEV majú okrem batérie všetko rovnaké a pri RAV4 sa zväčšoval zadný motor. Vpredu sa nič nemenilo. Ale ak máš lepšie info tak daj link.
Čo sa EV týka hlavný problém je rozumne zapracovať komponenty do auta, aby to neskončilo ako pri ID3 kde je vzadu miesta ako v Yarise, lebo sa sedí vysoko a nie je kam dať hlavu.
Tak se podívej do oficiálních údajů od Toyoty. Ať počítám jak počítám, tak to fakt nesedí. Jsou jiné oba elektrické motory, nehledě na skutečnost, že s vyššími výkony se liší i celá výkonová a řídicí elektronika. A samozřejmě, i programování PHEV je jiné.
Ale co, ty máš svou modlu, přes to nejede vlak... tvá zaslepenost je až taková, že musíš lidi obviňovat z tvorby více přezdívek... Jsi zoufalec.
Motory jsou stejne, jen jsou jinak zprevodovane (PHEV toci vic otacek pro danou rychlost, nez HEV). A PHEV ma jednocestnou "spojku", kterou HEV nema, aby mohl pohanet auto obema elektrickymi motory zaroven, coz HEV neumi.Jinak se moc nelisi.
No dostal si to vysvetlenie aj od majiteľa PHEV Priusu. Ale ani to asi nepohne s tvojím presvedčením.
Ty proste nechápeš vývoj. Ak má motor dlhšiu hriadeľ, tak z pohľadu vývoja je to ten istý motor. Tiež SW nemusí mať každý parameter natvrdo v kóde.
Podľa tvojej logiky sú motory 1,6 a 1,8/2,0 Valvematic každý iný. Ale v skutočnosti máju 90% dielov rovnakých. A vieš prečo? Lebo máš úspory z objemu výroby. A rovnako to funguje vo všetko automotive, každý sa snaží recyklovať veci všade kde s dá. Počíta sa s tým už pri prvotnom vývoji.
Pro me hybrid jako hybrid. Technicky je to stejny. Takze jsem se asi ztrapnil. Muzu si s Vama velkejma kluka.a i tak psat nebo se mam hanbou krcit v koute?
Jo a proto mela Toyota RAVku v elektrine uz v 1997.
Hlavne, kam by mela Toyota spechat, kdyz splnuje s prstem v nose EU limity jako jedna z mala? Kdyz prijde s elektrikou v jakykoliv forme, tak uz bude mit vystarano na dalsich 5 let, aniz by se zruinovala.
Viem ako je to v USA a je to lepšie ako udávať jedno nič nehovoriace číslo v EU. Poznám človeka čo PHEV nabíja vždy keď sa dá a jazdí prakticky za udávanú spotrebu. Ale aj tak mi tam nevychádza návratnosť investície. S tou dotáciou čo u nás bola, to bolo tak na hranici.
Splňuje současné limity. Bohužel to stačí jen teď, pro elektrickou budoucnost nemají nic. To je zkrátka fakt a s tím nic neudělá ani sebevětší zaslepenec do Toyoty.
A jak píšu výše, Toyotu jako značku mám rád, takže o to více mě to mrzí.
To, ze nemaji nic na trhu, nic neznamena. Klidne muzou prijit s prodejem elektro aut, az jim to bude davat smysl. Proc by se meli chovat jako VW, kdyz nemusi?
Třeba proto, že s neodzkoušenou technikou budou naprosto nekonkurenceschopní? Když se teprve teď probudí, potrvá jim pět let do první verze a deset do takové, která bude konkurenceschopná k dnešním autům. Ale konkurence bude o deset let dál. Tak jako všichni stále z povzdálí koukají v pohonech na Teslu, bude Toyota koukat na VW.
Mi netvrď, že nie si Meky presne tieto iste reči točil aj on. Vývoj prvého Priusu trval 43 mesiacov od poskladania vývojovo týmu po štart predaja a len 37 mesiacov od kedy sa dohodlo, že to bud hybrid. Ak by sa prebudili teraz, tak 2024 v pohode predávajú. Ale oni sa prebudili už dávno a štart predaja začne do roku po VW ID, ktorý do vtedy ani neskončí verejný beta test.
Pletes si latrinu s vitrinou. Takze znovu - to, ze nic neprodava, neznamena, ze to nema vyvinuty. Jen pro ne neni vhodna doba s tim jit na trh. Vazne si myslis, ze Toyota nic nevyviji, jen sedi a ceka? Jestli nejses slepej ignorant, tak urcite vis, ze Toyota ohlasila novy typ baterie, kterou prave testuje a doda nasledne na trh. Kdybys nevedel, tak tady - https://www.auto.cz/…roku-2025-135392 A zrovna Toyote vycitat, ze cituji "potrvá jim pět let do první verze a deset do takové, která bude konkurenceschopná k dnešním autům" je hodne usmevne. Pokud vim, pohon mela vzdy pokrokovy, otestovany a odladeny. Nebo mas snad pocit, ze nekdo dela lepsi fullhybrid nez Toyota?
"Tak jako všichni stále z povzdálí koukají v pohonech na Teslu, bude Toyota koukat na VW." To jsem fakt zvedavy, co se stane, az VW zabije spalovaky a bude vyrabet jen elektro, ktere si nemuze (nebo nebude chtit) koupit kazdy...
Tesla nemá ani jeden model se spalovacím motorem. Je naprosto nekonkurenceschopná a celkově je hodně pozadu. Spalováky jsou pro ni i jí podobným prostě moc složité. Tak to zkouší tam, kde jsou dotace.
Na rozdiel od väčšinu konkurencie majú 20 rokov skúseností s chladením batérii a riadením elektromotorov a tiež si sami vyvíjajú a vyrábajú invertory. Batérie im bude dodávať Panasonic s ktorím dlhodobo spolupracujú. Už budúci rok začne Toyota predávať auto na plne elektrickej platforme. Platformu pre EV ma zatiaľ len VW a nenazval by som ju dokončenou. Takže pripravení sú, ale predávať to nechcú, lebo asi vedia, že na rozdiel od hybridov na EV nezarobia.
Chápem, že pre teba ako absolventa humanitných vied sa zdá 10% rozdiel v elektromechanickej účinnosti ako nič, ale pre inžinierov je to sakra výzva. Hybridy aktuálne predáva Renault a Honda a ani jeden nedosahuje palivovú účinnosť tých od Toyoty. A pri plug-inoch sa podľa prvých čísel zdá, že almara ako RAV4 bude mať spotrebu elektriny ako Superb iV.
Chápu, že milovníci Toyoty ji stále vidí jako elitu mezi hybridy, ale už to dávno není pravda. A taky se na tebe nezlobím, že si nepamatuješ takovou drobnost, že jsem se pár let těmi elektrickými pohony živil...
Mám to prekliate, že si všetko pamätám. Aj tú diskusiu, kde si sa priznal, že si štátom platený úradník. Proste troll čo ničomu nerozumie, ale má veľa času.
Sjíždím dolů touhle diskusí, všiml jsem si, co píšeš, a vzpoměl na diskusi z před pár dnů pod MB E. Tam jsi napsal:
"Jo... máš pravdu. Doma na monitoru už to vidím, v práci na notebooku to byla čistá černá. No, aspoň je vidět, co státní správa kupuje za šmejdy. Kalibrace barev zoufalá."
Osobně je mi šumák, co/kdo tě živí, jen bys mohl možná být v těch prohlášeních konzistentní.
Ano, je to soukromý ajťák, který spravuje pc zaměstnanců státní správy.
Nebo jiná historka?
Třeba, jak v práci u Blue Suna, šel náhodou kolem něj nějaký zaměstnanec státní správy s notebookem v podpaží, půjčil mu ho a on se jen mrknul. Tak to bude... :D
Nikdy jsem nepsal, že jsem státní úředník. Stát má mnoho různých částí a já jsem kolečko v jedné z nich. Ale nejsem úředník. Nakonec, kdo mě zná, ví, čím se živím. A kdo znát nechce, bude si i dál vymýšlet lži a nesmysly, jen aby měl pro sebe obranu před svou vlastní hloupostí.
Průšvih zvaný "elektromobilita" v EU zaplatí drobní střadatelé devalvací svých úspor. A to by byl ještě ten dobrý konec bruselského poručíme větru dešti ... :-(
Blu,sam vies najlepsie,ze niektori borci si honia ego a maju viac nickov ,len aby si umelo naklikali palce hore a pritom je to taka sprostost,ze nechapem,ze si niekto na takom niecom este zakłada,ze kolko ma palcov hore,alebo dole.Vid napriklad ty, sam mas kolkokrat desiatky minusov,len zato,ze si to ty a nie za tvoj nazor.
Jeden cas som si vsimol,ze niekto dokazal naklikat na supu aj stovky palcov hore,alebo dole..hekol ACZ-ku palce :-[]:D
Mohu Vás požádat o upřesnění o vysvětlení vašeho výroku o devalvaci úspor drobných střadatelů způsobenou elektromobilitou? Nějak si nedovedu vysvětlit příčinnou souvislost mezi tlakem na výrobce aut se spalovacím motorem a znehodnocením měny. Děkuji.