Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobily jsou přeceňované, tvrdí šéf Toyoty a varuje před nimi

David Bureš
Diskuze (210)

Toyota sice rovněž chystá expanzi své nabídky elektromobilů, její šéf ale fanouškem těchto aut není. Ba naopak.

Elektromobilita je trend, který je podle mnohých názorů nevyhnutelný. I s ohledem na plány některých vlád na zákaz aut s jen spalovacím motorem se opravdu zdá, že jednou budeme jezdit výhradně na elektřinu. Přesto i v nejvyšším vedení automobilek existuje názor, že elektromobily jsou přeceňované a způsobí jen velké problémy.

Myslí si to sám Akio Toyoda, šéf automobilky Toyota, která s koncernem VW Group v posledních letech bojuje o post největšího výrobce automobilů na světě. Se svým názorem se podělil na nedávné konferenci Asociace japonských výrobců automobilů, jejíž je předsedou.

„Současný obchodní model automobilového průmyslu se zhroutí,“ varuje prezident Toyoty před rychlým přechodem na elektromobilitu. Toyoda upozorňuje hlavně na nedostatek elektřiny, který může velký rozmach elektroaut způsobit. Podle jeho názoru by konkrétně domovské Japonsko v létě vyčerpalo veškerou dostupnou elektrickou energii, pokud by všechna auta měla jezdit na elektřinu.

Toyoda navíc upozorňuje na to, že elektromobily nejsou tak ekologické, jak se jejich propagátoři snaží tvrdit. „Čím více elektromobilů postavíme, tím horší bude oxid uhličitý. Když politici tvrdí; pojďme se zbavit všech automobilů používajících benzín, rozumějí tomu?“ ptá se řečnicky Toyoda a připomíná, že právě třeba Japonsko se primárně spoléhá na uhelné elektrárny a plynové elektrárny. Tedy takové, které nejsou považovány za příklad ekologického řešení.

Kritika bateriových elektromobilů z úst Akia Toyody přitom přichází krátce poté, co japonská vláda oznámila, že chystá zákaz prodeje aut se spalovacím motorem. Od roku 2035 by se podle těchto plánů mohla v Zemi vycházejícího slunce prodávat jen auta s hybridním nebo čistě elektrickým pohonem. Podobný zákaz přitom chystá také Velká Británie a podobně hlasy se ozývají i z dalších zemí, minimálně na úrovni velkých měst.

Akio Toyoda sice elektromobily kritizuje, zároveň se však japonská automobilka přidává ke konkurenci a rovněž pracuje na jejich expanzi. Do roku 2025 připravuje deset nových elektromobilů, z nichž první, crossover o velikosti RAV4, dorazí už v příštím roce. Vedení výrobce ale tento rozmach bere s rezervou, věří, že s elektromobily nepřichází pozdě. Navíc je nevidí jako jediný směr do budoucna, místo toho chce Toyota nabídnout různé pohonné systémy pro různé druhy zákazníků.

David Bureš
Diskuze (210)

Doporučujeme

26. 6. 2021 20:38
Juhu
Elektromobily jsou cesta do pekel. Dokázali jsme žít se spalovacími motory několik desítek let a teď najednou se musí všechno dělat zeleně? No já vám nevím. Se podívejte třeba na spalovny a na celý odpadní průmysl. To je teprve bordel. Vyrobit dřevěné krabičky a dostat je na obchod https://www.firemnikrabicky.cz/…revene-krabicky/ stojí taky hodně peněz, o CO2 ani nemluvě.
Avatar - kuk
26. 12. 2020 07:47
Spalováky mašírujou do hrobu
Levá pravá raz dva. Už se to rozhléhá po celý planetě ;-)
Avatar - kuk
26. 12. 2020 07:08
Toyota to podělala
Hybridy už jsou přežitek a Toyota za Teslou zaostává minimálně o 6 let a nebude mít takovou elektroniku minimálně do roku 2025. Jejich vlastní slova. To z ní hustě z úst japonskýho inženýra. :-!

Tesla má několikaletý náskok v elektronice před Toyotou a VW
https://www.dps-az.cz/…red-toyotou-a-vw

https://electrek.co/2020/02/17/tesla-teardown-6-years-lead-over-toyota-vw/
Avatar - CommonUser
25. 12. 2020 00:03
Re: Ten chytrý pán...
Toto su take "Svejkovske moudra" - EU dava peniaze ? Aby udrzali nizke platy pre svoje tovarne ?
Skus realne poziadat o ti fondy a potom mudruj. Prrrt o tom vies, vyzhaveny chlapec z reklam. EV a ani PHEV nejazdis.
24. 12. 2020 09:40
Re: Ten chytrý pán...
Jestli nekdo bude vykazovat s pluginem dlouhodobe spotrebu nula, pak je to ovsem totalni idiot, protoze si nemel pro svoje jezdeni kupovat plugin a tahat s sebou spalovaci motor, ale mel si koupit EV. Nikdo kdo si koupi plugin s nim neplanuje jezdit jen na elektrinu, ale kombinaci obojiho a tam je treba spravne zmerit a deklarovat realnou spotrebu.