Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

SsangYong kvůli finančním potížím hledá nového investora. Pro české zákazníky se prý nic nemění

27 komentářů

Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Fandím jim. Vždy to byla taková zvláštní automobilka, která si šla svou vlastní cestou a na západních trzích neměla zrovna na růžích ustláno, ale rozhodně je to vítané zpestření trhu.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
také jim fandím :yes:
Meky
Každá konkurencia je pre zákazníka dobrá. Škoda, že obchodný model sangyongu je neoriginalny a nedokázal využiť možnosti.

Zvolili prítomnosť a trhu cez nejakú podivuhodnu S.r.o, ktorá nedokázala využiť trhový potenciál.
Škoda 😞

Miestna cenová politika je nekonkurencna, ale celkovo možno považovať auta za použitelne.

Osobitne treba vyzdvihnúť kvalitu ich asistenčných systémov, ktorá je najvyššej úrovni.

Samozrejme, ich plochybni zástupcovia túto veľkú konkurenčnú výhodu nijako nepromovali.

Škoda 😞

Takze, v sangyongu to znovu poodili.

Škoda

😞
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Poškodili je Číňani, kteří je vlastnili pár let, vykradli know-how, odvezli výrobní linky do Číny,
od té doby jsou potíže. Díky nim je koupila Mahindra ale takové problémy se táhnou dlouho ...
Meky
Môže byť. Teraz si to poslali Indovia sami.

Ako mohli očakávať, že prerazia na vysokokonkurencnom trhu prostredníctvom zaostalej trhovej stratégie??

Ktorá automobilka to dokázala za posledných 20 rokov?
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
A odkud bereš, že evropský trh je důvodem jejich problémů? Dlouhodobě tu funguje třeba Cadillac se stovkami prodaných aut ročně.
Meky
To je možné. Možno inde to robia lepšie. Možno. Ibaže by nie.
Avatar - pallas
pallas
ale existencia Cadillacu , ani Saangyongu, určite nestojí na tých pár sto predaných autách v ČR.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Mluvil jsem o Evropě.
Avatar - wakantanka
wakantanka
SY má nekonkurenčné ceny? Veď Rexton v plnej stojí cca ako o triedu menšia mainstreamová konkurencia. U ostatných modelov je už ten rozdiel menší ale stále veľmi konkurencie schopný.
Anonym
Samozřejmě!
Jenom když se SY položí nebo jen stáhne z EU (můj tip), nebudou na ty káry náhradní díly, záruční ani pozáruční servis a jako ojetiny budou prodejné jen krutě pod cenou. Ale všechno je v pořádku! Nic se nemění! Kupujte, dokud jsou!
😐
A že Korejci se umí vypařit jako pára nad hrncem a nechat v tom lidi, co si jejich káry koupili, to víme už z případu "Chevroletu" (překabátěnýho Daewa neblahé paměti).
Škutina sice boxuje (hubou), ale von osobně neumí a nemůže zaručit naprosto nic.
Meky
Keď firma skrachuje, tak sa v parí bez ohľadu na pôvod.
Tak ako sa stratil saab napríklad.
Daewoo prešlo postupne pod chevrolet a ten pod opel a ten pod Pezot, takže nejaká kontinuita u daewoo je určite vyššia ako rover, mg alebo saab.
Anonym
To je pravda.
Dalo se to nějakej čas uboxovat za GM.
Jak říkáš - Opel měl docela často s Daewoo-Chevroletem i společný dealerství, takže se dalo. I když některý náhradní díly byly peklo - východoevropské ředitelství v Maďarsku tomu taky nepomáhalo. S tím SAABem to bylo velmi podobně. Boxing přes stávající značky GM.Třeba na HHR se sháněly věci hř, než na poslední SAABy.
Ovšem s Mahindrou to bude u nás horší, takže u SY to moc optimisticky nevidím - pokud odejdou. Uvidíme, jak to dopadne a kdo to případně koupí.
Je to škoda. Mám SY nejradši z Korejců.
Musso rulez. (to z devadesátek i to teď)
Xylo
Dneska se tomu neříká krach, ale reorganizace. Dluhy se nechají v původní entitě (nebo částečně je převezme nový majitel) a použitelný zbytek včetně značky (pokud za něco stojí) se levně prodá někomu dalšímu. Z tvých příspěvků čtu, že Mach Motors měl nasadil nižší ceny?
Meky
Nie je to o cene. Alebo len o cene.
Z môjho pohľadu SS použil nasledovnú strategiu😒br /> 1. Neriešil lokalizáciu a rozdiely medzi trhmi. To, že to nefunguje ukazuje príklad Fiatu aj Opelu.
2. Neukázal žiadnu pridanú hodnotu, len kvázi nižšiu cenu. Problém je, že na nižšiu cenu sa dostane aj konkurencia. Pokles hodnoty bude vyšší.
3. Parametre sú horšie, už len na spotrebe sa náklady rýchlo vyrovnajú konkurencii..
4. Slabá záruka a slabý servis.

Co mohli urobiť inak?

Nie som e😜ert na marketing, ale ich stratégia bola primitívna.
Že sa to dá robiť inak ukázala napr Tesla.

A ako to mohli urobiť?

Napr rozbehnúť marketing cez socialne siete...

Namiesto zaostaleho modelu dílerov ponúknuť spoluprácu nezávislým servisom, ukázať ľahkú a dostupnú servisovatelnost svojich áut..

Auta predávať priamo cez internet s moznostou predvádzacky napr. v obchodných centrách..

Ponúknuť lacný predplatený servis, alebo fixné ceny za servis, alebo servis v cene.

Ponúknuť konkurenčnú záruku, 5 rokov už nie je dosť v dnešnej dobe.

Je toho dosť, čo mohli urobiť inak.
Nič originálne skratka nepriniesli a dnešná doba vyžaduje originalitu.
Xylo
Děkuji za tvůj pohled.
Avantime
Ako to u vás dopadlo po odchode Chevroletu? U nás sa stále servisujú, často myslím u predajcoch, ktorí sa vedia ešte postarať aj o Daewoo. Takisto Saab a pre Mitsubishi to bude tiež platiť. Jedine tuším tých pár Qorosov čo tu bolo vykúpili späť kým zdúchli.
Avatar - woody-alien
woody-alien
Mám pár známých s Chevrolety (Orlando, Cruze) a servis je bez problémů dostupný i v menších městech.
http😐/chevrolet.autotop-ul.cz/Servis/
Byla by škoda, kdyby SY u nás skončil. Speciálně Korando už je na silnicích docela vidět.
traveldrive
Vždy keď niečo zmizne z trhu, chytia sa dovozu náhradných dielov menší obchodníci, a tiež začne vyrábať diely viac producentov neoriginálnych ND. V servise by určite väšľí problém nenastal. Ale Ssangyongu by bolo fakt škoda.
Anonym
Nastal. Protože ten servis nebyl.
Jestli tě baví nahánět díly po čičmundách a diagnostiku dělat u garážisty...vlastně ne, aha, ty jsi jen teoretik.
Jinak bys tohle nemohl napsat. Když teď lidi objednají SY a dostanou ho dejme tomu na jaře...a pak firma na podzim třeba odejde? A oni budou mít záruku na 5 let třeba. A v roce 2024 jim klekne automat. Tak to vyřešíš ty? Nebo tvý menší obchodníci?
Prober se.
SY docela fandím, ale jsem realista.
traveldrive
Mám servis, do ktorého chodím cez 20 rokov. Vždy, keď bola nutná oprava, ponúkli mi originálne aj neoriginálne diely, samozrejme, v rozdielnych cenách. Namontovali vždy to, čo som chcel, max. niečo odporučili alebo naopak. A čo sa týka ukončenia predaja nejakej značky - ako podľa teba riešia servis napr. majitelia Saabov?
Avatar - pallas
pallas
Majitelia Saabov riešia servis problematicky. Sused má Saaba.
Avantime
Minulý týždeň som známemu poradil Korando hoci teda s upozornením, že je to celkom pažravé a tvrdšie auto. Bol sa previezť a nadšený zložil zálohu 2000 eur. Teraz mám trochu výčitky.

Nezisťoval som si ako na tom sú, lebo posledné roky to vyzeralo na peknú e😜anziu aj im rastú predaje. Manuál Style+ benzínovú štvorkolku nemali na sklade, auto vyrobia vo februári, tak snáď to dobre dopadne.

Rečiam zastúpenia moc neverím. Keď tá maďarská firma so zastúpením pre SK a CZ trh v Prahe zdúchne, tak už ani seriózny prístup dílera v BA myslím nepomôže.

Pri Mitsu aj GM to bolo aspoň také, že len idú preč z trhu, ale ďalej existujú. Tuto tá istota momentálne nie je.
traveldrive
Prečo výčitky? Neodporúčal si predajcu, odporúčal si auto. O tomto si nemal ako vedieť. Ak je to skutočne pravda, a nie len domýšľavosť niekoho, kto chcel byť zaujímavý za každú cenu. Ide o dôsledky pandémie, a v takom prípade je väčšia šanca, že výrobca dostane pomocnú ruku, aby krízu prekonal. Nie je v nej zrejme kvôli svojej neschopnosti a podnik ako taký je zdravý, len nie ešte dosť rozbehnutý.
mahojakotycku
O prodeji většiny akcií Ssangyongu bylo rozhodnuto v dubnu 2020 a zájemců se našlo hned dost.
Problémem je, že Sssangyong resp. indická Mahindra jako většinový vlastník je sama v současné době ve velkých finančních potížích, a také nemůže bez souhlasu úvěrujících bank prodat svůj podíl a shrábnout peníze, aniž by doplatila úvěry, které na rozvoj a vývoj Ssangyongu dostala. A Ssangyong loni a letos investoval opravdu hodně do budoucnosti. Má funkční autonomní vozidla třídy 3, zajímavé elektroauto pro rok 2021 už bylo také prezentováno.
Největší věřitel Ssangyongu je státní korejská banka a ona v podstatě nyní bude hlavní určující, kdo bude kupec. Vzhledem k tomu, že zájem kupců trvá, předpokládá se vyřešení v pár týdnech, či jednotkách měsíců. Jiné východisko z této patové situace nebylo. Ssangyong těch dluhů na rozdíl od jiných automobilek v této nevlídné době moc nemá. Nicméně musí do budoucna výrazně zvýšit efektivitu a naplnit kapacitu výroby, která může být až 240 tis.aut ročně, aby se zase dostal do zisku. Tento rok Ssangyong vyrobil, resp. vyrobí cca 100tis. aut. Jen např. v Německu má Ssangyong přes 170 dealerů. Je pravděpodobné, že Ssangyong koupí Američané možná s participací čínské firmy Chery a rozjede se vývoz i do USA.
mope
Zaujímavé.
Avatar - Beefcake
Beefcake
Keby skoncili. Zaujimave spestrenie ponuky za normalne ceny.