SsangYong kvůli finančním potížím hledá nového investora. Pro české zákazníky se prý nic nemění
Korejská automobilka SsangYong chystá kvůli finančním potížím restrukturalizaci. Výroba nicméně pokračuje v běžném režimu.
SsangYong po svém loňskému návratu na český trh zaujal nabídkou povedených SUV, díky čemuž rychle rostly jeho tuzemské prodeje. Celosvětově se ale automobilce vlastněné indickým koncernem Mahindra & Mahindra finančně tolik nedaří.
Korejská automobilka v souvislosti s korejskými zákony požádala konkursní soud o tzv. program podpory autonomní restrukturalizace, což je v zásadě restrukturalizace podniku při finančních obtížích. Bude se tak v následujících měsících snažit domluvit s věřiteli na řešení situace, přičemž v rámci této restrukturalizace se ve fungování společnosti až po dobu tří měsíců nic měnit nebude.
Reagovala tím na fakt, že není schopna splácet dřívější úvěr od mezinárodních finančních institucí ve výši 60 miliard korejských wonů, což je v přepočtu zhruba 1,17 miliardy korun. Důsledkem toho také zmrazila další půjčky.
Důvodem je především letošní pandemie koronaviru, která negativně ovlivnila celosvětové prodeje značky. Ty se totiž meziročně propadly o pětinu, na což věřitelé reagovali odmítnutím odkladu splátek. SsangYong tak byl aktuálním krokem nucen situaci řešit.
Zároveň současný vlastník, indický koncern Mahindra & Mahindra, hledá investory, kteří by byli schopni SsangYong lépe financovat v dalších letech. K dispozici přitom dává všechny své akcie v SsangYongu, jejichž prostřednictvím vlastní 74,65 % firmy. Podle automobilky tu jsou i vážní zájemci o koupi, mezi nimiž má být mimo jiné severoamerický dovozce aut HAAH Automotive Holdings. Dohoda s věřiteli má mimochodem být také krokem k dohodě s novým investorem.
České zastoupení každopádně ujišťuje tuzemské zákazníky, že pro ně se nic nemění. „Výroba a tím pádem i zákaznické objednávky poběží ve zcela normálním režimu,“ tvrdí Petr Škutina, country manažer SsangYong pro Českou republiku a Slovensko. Dostupný zůstává také servis, stejně jako náhradní díly.
Stejně tak se prý nic nemění na chystaném uvedení nových modelů. V únoru startuje výroba výrazně modernizovaného Rextonu a Tivoli Grand, což je inovovaný model dříve prodávaný jako XLV. Stejně tak se ve druhém čtvrtletí roku 2021 začne vyrábět elektrická verze Koranda, která má poskytnout dojezd okolo 400 km bez nutností nabíjet.