Dakar 2021
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

SsangYong kvůli finančním potížím hledá nového investora. Pro české zákazníky se prý nic nemění

David Bureš David Bureš 22. 12. 2020 • 22:52
57
27
Zobrazit náhledy (57)
SsangYong Rexton SsangYong Rexton SsangYong Rexton SsangYong Rexton SsangYong Rexton SsangYong Rexton SsangYong Rexton SsangYong Rexton SsangYong Rexton SsangYong Rexton SsangYong Rexton SsangYong Rexton SsangYong Rexton SsangYong Rexton SsangYong Rexton SsangYong Rexton SsangYong Rexton SsangYong Rexton SsangYong Rexton SsangYong Rexton SsangYong Rexton SsangYong Rexton SsangYong Rexton SsangYong Rexton SsangYong Rexton SsangYong Rexton SsangYong Rexton SsangYong Rexton SsangYong Rexton SsangYong Rexton SsangYong XLV SsangYong XLV SsangYong XLV SsangYong XLV SsangYong XLV SsangYong XLV SsangYong XLV SsangYong XLV SsangYong XLV SsangYong XLV SsangYong XLV SsangYong XLV SsangYong XLV SsangYong XLV SsangYong XLV SsangYong XLV SsangYong XLV SsangYong XLV SsangYong XLV SsangYong XLV SsangYong XLV SsangYong XLV

Korejská automobilka SsangYong chystá kvůli finančním potížím restrukturalizaci. Výroba nicméně pokračuje v běžném režimu.

SsangYong po svém loňskému návratu na český trh zaujal nabídkou povedených SUV, díky čemuž rychle rostly jeho tuzemské prodeje. Celosvětově se ale automobilce vlastněné indickým koncernem Mahindra & Mahindra finančně tolik nedaří.

Korejská automobilka v souvislosti s korejskými zákony požádala konkursní soud o tzv. program podpory autonomní restrukturalizace, což je v zásadě restrukturalizace podniku při finančních obtížích. Bude se tak v následujících měsících snažit domluvit s věřiteli na řešení situace, přičemž v rámci této restrukturalizace se ve fungování společnosti až po dobu tří měsíců nic měnit nebude.

Reagovala tím na fakt, že není schopna splácet dřívější úvěr od mezinárodních finančních institucí ve výši 60 miliard korejských wonů, což je v přepočtu zhruba 1,17 miliardy korun. Důsledkem toho také zmrazila další půjčky.

Důvodem je především letošní pandemie koronaviru, která negativně ovlivnila celosvětové prodeje značky. Ty se totiž meziročně propadly o pětinu, na což věřitelé reagovali odmítnutím odkladu splátek. SsangYong tak byl aktuálním krokem nucen situaci řešit.

Zároveň současný vlastník, indický koncern Mahindra & Mahindra, hledá investory, kteří by byli schopni SsangYong lépe financovat v dalších letech. K dispozici přitom dává všechny své akcie v SsangYongu, jejichž prostřednictvím vlastní 74,65 % firmy. Podle automobilky tu jsou i vážní zájemci o koupi, mezi nimiž má být mimo jiné severoamerický dovozce aut HAAH Automotive Holdings. Dohoda s věřiteli má mimochodem být také krokem k dohodě s novým investorem.

České zastoupení každopádně ujišťuje tuzemské zákazníky, že pro ně se nic nemění. „Výroba a tím pádem i zákaznické objednávky poběží ve zcela normálním režimu,“ tvrdí Petr Škutina, country manažer SsangYong pro Českou republiku a Slovensko. Dostupný zůstává také servis, stejně jako náhradní díly.

Stejně tak se prý nic nemění na chystaném uvedení nových modelů. V únoru startuje výroba výrazně modernizovaného Rextonu a Tivoli Grand, což je inovovaný model dříve prodávaný jako XLV. Stejně tak se ve druhém čtvrtletí roku 2021 začne vyrábět elektrická verze Koranda, která má poskytnout dojezd okolo 400 km bez nutností nabíjet.

Související články

Témata
25. 12. 2020 01:59
Re: "Pro českého zákazníka se nic nemění?!"
Majitelia Saabov riešia servis problematicky. Sused má Saaba.
Avatar - twistedTSD
25. 12. 2020 00:06
Re: Smola
Mluvil jsem o Evropě.
24. 12. 2020 11:23
Re: Krach - reorganizace
Děkuji za tvůj pohled.
24. 12. 2020 09:56
Re: Krach - reorganizace
Nie je to o cene. Alebo len o cene.
Z môjho pohľadu SS použil nasledovnú strategiu:
1. Neriešil lokalizáciu a rozdiely medzi trhmi. To, že to nefunguje ukazuje príklad Fiatu aj Opelu.
2. Neukázal žiadnu pridanú hodnotu, len kvázi nižšiu cenu. Problém je, že na nižšiu cenu sa dostane aj konkurencia. Pokles hodnoty bude vyšší.
3. Parametre sú horšie, už len na spotrebe sa náklady rýchlo vyrovnajú konkurencii..
4. Slabá záruka a slabý servis.

Co mohli urobiť inak?

Nie som expert na marketing, ale ich stratégia bola primitívna.
Že sa to dá robiť inak ukázala napr Tesla.

A ako to mohli urobiť?

Napr rozbehnúť marketing cez socialne siete...

Namiesto zaostaleho modelu dílerov ponúknuť spoluprácu nezávislým servisom, ukázať ľahkú a dostupnú servisovatelnost svojich áut..

Auta predávať priamo cez internet s moznostou predvádzacky napr. v obchodných centrách..

Ponúknuť lacný predplatený servis, alebo fixné ceny za servis, alebo servis v cene.

Ponúknuť konkurenčnú záruku, 5 rokov už nie je dosť v dnešnej dobe.

Je toho dosť, čo mohli urobiť inak.
Nič originálne skratka nepriniesli a dnešná doba vyžaduje originalitu.
Avatar - Beefcake
23. 12. 2020 19:50
Bola by to skoda
Keby skoncili. Zaujimave spestrenie ponuky za normalne ceny.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku