Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Test unikátně zachovalé sanitky Škoda 1203: Auto, které Martin Vaculík nikdy neřídil

58 komentářů

Othello
Přestože Š 1203 byla hodně velký krám, s motorem vpředu byla koncepcí mnohem pokrokovější a účelnější než slavné T1 - T3 od VW
Tarsinion
Pokud je 1203 šrot, tak T1 je hyperšrot
ProchyTom
Natočili mu to a co myslíš. Měl ho tam.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jsi hlupák..
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Pořád lepší Cicerotroll, než Prochyhlupák ;)
traveldrive
Je tento pablb v diskusiách nutný?
Avatar - Mikesus
Mikesus
Bohužel, i kdyby ho zablokovali, zalozi další účet jako cicero.
Avatar - honzaHK
honzaHK
Ale no tak, když vidím dvanáctsettrojku, napadne mě přesně to samý, co prochyho - prostě Písařík z básníků. To je na ban?
traveldrive
Nie, na ban sú použité výrazové prostriedky. Iné je si to pomyslieť a iné písať skoro výhradne príspevky tohto typu.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Na ban neni nazor, ale styl vyjadřování.
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
traveldrive
A možno aj demencia. Pri pohľade na CICZEROve príspevky by som bol tiež za. ;-)
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
.. podstatne som o tomto vra..ehm aute... napisal uz pod vcerajsim clankom o 1203ke.... len ma tak napadlo ze keby to tak malo aspon o 20 centi vacsi razvor plus predny nahon a vyvazenejsie proporcie s lepsim rozlozenim vahy tak to mohlo byt nakoniec aj celkom sikovne auto... lenze u tohto auta este ani tie pos.rane posuvne dvere nefungovali tak ako mali.. nie to este daleko dolezitejsie veci ako su radenie a pod... cele zle... odporucam Rastove video so sanitkou .... neskutocny srot... a ked to este povie rozumny a pokorny clovek ako on... a ja z vlastnej skusenosti to tiez len mozem potvrdit... cista pojazdna rakva kde nefungovalo v podstate nic tak ako by malo... plus o celkovo nezvladnutej koncepcii tu uz ani netreba pisat... zazrak ze taketo nieco vobec preslo do seriovej vyroby... :-O
traveldrive
Ty expert, keď o tom vieš prd, tak sa aspoň zdrž a nepíš hlúposti. To auto bolo vo svojej dobe spásou, nech bolo aké bolo.
Avatar - JirkaV8
JirkaV8
"Rezervní auto pro nemocnici pro případ nenadálé velké infekce" ...no to do dnešních dnů sedí až až :-[]
Tycoon
A pak že naše vláda nebyla připravena :D
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Beefcake
Beefcake
To musi byt nejaka special uprava na zakazku. To ani dnes nie je zdaleka samozrejmoat.
Ale ano, 4*1 je tiez 4.
Matess
Ano mali 4p predné brzdiče, boli z tatry 613, podobné akurát trochu menšie sa používali na škodách 130, 135, 136 a na Wartburgoch boli tiež zo škodoviek. Takže nič na zakázku ale iba použili to čo bolo na skladoch
Avatar - Roman Horký
Roman Horký
Vždycky mě tam zajímal ten špacír kvalt. A taky když jsme odváželi tímto vozidlem naše blízké na místo posledního odpočinku, nikdy jsem nezaznamenal, že by to auto smrdělo jako běžná škodovka. Čím to bylo? Emočním vypětím, nebo tam byl nějaký fígl?
Tycoon
V tom žádný fígl nebyl, nemělo to motor jako stovky nebo stodvacítky, takže ani nemohl stejně smrdět.
Avatar - KubikCv
KubikCv
Známej havraní 1203 vyvařoval....několikrát při tom vrhnul :D
Tycoon
Já si vždycky vzpomenu, jak se do toho celkem v pohodě vlezl fotbalový tým dorostenců i s trenérem. Dva vepředu, pak po čtyřech na dvou zadních lavicích a dva v kufru seděli na tašce s drezama. A mezi výfukem a vozovkou nějaký ten centrimetr rezervy pořád ještě zbýval :D
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já v tom jednou jel s kamarádem kilo, myslel jsem, že se rozpadne :D Beru, že se to někomu líbí, ale já bych v tom raději nejezdil :D
Tycoon
Tak dneska už je to veterán, takže cestovní rychlost kolem 70 km/h, na kterou je to auto stavěno, je pro dnešní zájemce asi v pohodě.
traveldrive
Tak TAZy 1500 zvládali aj diaľničných 130, ale to už dosť žralo a hlavne to bolo treba mať všetko vporiadku. Kvalita výroby bola príšerná.
Mr.Murphy
.... hele já v tom kdysi v devadesátých letech jel stopem a těch 130 po dálnici jsme právě dali.... ale musím říct že jsem byl teda pos*aný strachy :-) Byla to nějaká poslední verze, mělo to budíky jako dědova Š125 :-! :D
traveldrive
Môže byť. Ja som nejaký čas v TAZe robil a prakticky všetky služobáky boli tieto autá. Niečo som na nich odjazdil a môžem povedať, že ich jazda bola po zábehu priamo úmerná ich stavu. Nové auto bolo zlé, bolo treba všetko dotiahnuť, skontrolovať, nastaviť, vrátane geometrie náprav, bŕzd, motora, proste všetko. Mechanizmus radenia riadne premazať, lebo šaltpáka šla veľmi stuha a keď si to nespravil, ľahko sa niečo zlomilo alebo pokrivilo. Po 10-15 tis. km to bolo celkom fajn auto, samozrejme v rámci možností konštrukcie. Inovácií bolo málo, TAZ-ka bola so svojim chudobným dedičstvom sama, investovať nebolo čo. Preto aj výroba a jej kvalita bola aká bola. Dozadu bola vyvinutá tuhá náprava, ktorá by zvýšila reálnu nosnosť auta na celú tonu, ale do výroby sa nedostala. Otázka tiež je, jak by to zvládal motor, väčší objem a výkon už nepripadal do úvahy, bol to skrátka starček so zdvihom zväčšeným na maximálnu mieru. Skúšal sa ešte 1,9 D od Volkswagenu, ale bol dosť veľký a napchať ho tam znamenalo mnoho kompromisov. Robili sa aj nové návrhy, ktoré mali "šopu", ako sme Š1203 interne prezýval, nahradiť, ale dopadlo to neslávne - žiaľ za socíku nebolo české vedenie schopné a ochotné uznať čokoľvek vyvinuté na Slovensku, a po revolúcii už proste peniaze neboli - aj keď jeden vývoj napriek tomu prebiehal. Ale to sú už iné príbehy.
traveldrive
Tak dnes už jedine z nostalgie - chceš alebo nie, konštrukcia auta má cez 50 rokov, a je to už regulérny veterán. Bezpečné auto to z dnešného pohľadu ale rozhodne nie je.
Avatar - Stejsn
Stejsn
totálně přebastlený TAZ (není to Škoda), s jiným motorem, jinou převodovkou, vyměněnou palubkou, překopaným předkem a pan odborník Vaculík mi bude tvrdit, jak dvanácettrosky byly super auta a na vině byla neúdržba? A to proto, že tahle uloženka má najeto 23 tisíc od výměny motoru? Ve 20 tisících by mělo být KAŽDÉ auto spolehlivé! Pane Vaculik, já mám sanitku TAZ originál, má veškerou péči a věřte, že JE to krám!!!
traveldrive
Ono to ani nič iné nemôže byť, ako som už písal Barichellovi pri UAZe, zo šrotu úpravou zovňajšku a lepšie vyzerajúcou bižutériou nič lepšie nespravíš. Áno, pri dobrej údržbe tie autá zvládli veľa, ale aj tej údržby potrebovali veľa. Neviem o ničom, v čom by tie vozy neboli poddimenzované - tým pádom boli prakticky vždy preťažované a rapídne na nich odchádzalo všetko. Holt dedičstvo doby.
Avatar - Barrichello
Barrichello
Zdravíme ekomarxisty, hele soudruhu, nemělo být v rámci globálního oteplování na Sibřiti takhle náhodou +10?
A ted trošku reality https://www.irozhlas.cz/…l_2101021603_kro?…

Krasnojarsk - 31 ; Jakutks -34, Novosibrisk -34, Norilks -27 atd atd

Divný ne
traveldrive
Nie si trochu mimo? Vezmi si prášky a bež spať.
Avatar - Barrichello
Barrichello
Prášky narozdíl od jiných brát nemusím a sem naprosto vpořádku.

Už se těším na soudruha Hendlyho a spol. Jak mi to vysvětlí, že na Sibřiti je obvyklých -30 když je globální oteplování :-):-):-)
Asi mimořádný rok, jako letos v ČR s tím deštěm, jak lidi čvachtali na zahrádkách v nacucané trávě v létě :-) A přitom mělo být megasucho :-):-):-)
Avatar - Barrichello
Barrichello
jinak TAZ 1203 je jebka, RAF Latvia byla někde úplně jinde. Tolik asi k tématu :-)
Arese
Ovšem až na tu překližkovou podlahu! :-[]
traveldrive
Mala silnejší ale aj oveľa väčší motor, niečo cez 70 kW z 2,5-litra, spotreba 12-15 l/100 km. Hlavne bola konštrukčne výrazne novšia, výroba začala až v roku 76, Š1203 už brázdili cesty 8 rokov. Problém bol podobný ako u Barkasu, ale výraznejší - nebolo ich dosť. Nedoviezlo sa ani 300 kusov. Ale zas až tak super nebola - hnila, ako keby bola z papiera a to, čo u nás jazdilo, dávno skončilo v kovošrote alebo sa rozpadlo. Možno to niekto má ako veterána, ale neviem o tom. Jedine že by si ju mal niekde v garáži. ;-)
Avatar - Barrichello
Barrichello
Dost jich nebylo, nebot továrna musela zásobovat celou SSSR + export do zemí RVHP. Jezdio to všude, sanitka, taxi, autobusová přeprava, pošta atd atd
V SSSR jjiné dodávky nebyly krom Buchanky a minibusů ZIL, ale těch se vyroblo jen pár pro speciální účely. Další stroj přišel až v roce 1994 a to byla už GAZ Gazelle.

Tehdá rezlo vše, muselo se o to pečovat, což nikdo nedělal. Nebyl důvod, když to shnilo, vyměnila se kastle nebo dostali nový stroj, jako tomu bylo u našich T613, tak mělo spousta aut taky novou kastli.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Přesně :yes:
traveldrive
Vážne? Koľko máš s ním najazdené?
Avatar - KubikCv
KubikCv
První co mě napadlo když jsem viděl nadpis a úvodní foto,že to je auto zbastlený hlavně pro filmování, což se mi potvrdilo v článku. Potom zmínka o dalších úpravách....je to strašnej bastl,ale podle mě byly ty úpravy hlavně kvůli filmu. Aby herec nebo komparz s tím autem mohli bez problémů jezdit, proto se nedivím hodnocení páně Vaculíka.
Avatar - Roman Horký
Roman Horký
já chci vidět nick toho prasete co tady mínusuje aniž by četlo příspěvek nebo přemýšlelo nad jeho obsahem.
traveldrive
A čo ti vadí? Že niekto nemá taký názor ako ty? Alebo čo? Dať palec je trestné? Manželka ti za mínusy strháva vreckové? Tak ti tam dám plus, nech máš dušu naporiadku a neškoduješ. ;-)
Avatar - SKAY
SKAY
V GB Transit oblibené auto lupiču, unas s Dvanáset troskou :D :-!
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
To byl záměr konstruktérů. Když naložili Š1203 lu*** (hehe on nejde napsat to spisovné slovo...) svým lupem, tak pokud jela do kopce, tak ji mohli VéBéčka dojet i na kole. A pokud se náhodou lupičům podařilo vyjet nejbližší kopec a zamířili z kopce, tak v první zatáčce byli na sra*ku protože to rozmydlili o první směrový sloupek vedle silnice :D:D
traveldrive
Súhlasím. To auto fakt jazdilo, ako keby si ho navrhol ty. :-)
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Prozradím autorovi článku jedno tajemství - Š1203 byl naprostý šrot :-[] :-! :-!
traveldrive
No to vieš, zlaté české ruce...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
To byla kvalita výroby. Resp. tady se ani o kvalitě hovořit nedalo. A to co předváděli v Trnavě... Slováci prostě nebyli schopni vyrobit ani tenhle šrot... :-[]

Pražská záchranka musela k převzetí sanitních vozů Škoda 1203 posílat do továrny v Trnavě vlastní mechaniky, kteří zajistili, aby auto vůbec dojelo do Prahy. Tak nekvalitní auto to bylo. :-[]

https://www.testyojetin.cz/…arny-do-prodejny
traveldrive
Správne. A určite vieš aj to, že tieto autá často neboli schopné prejsť ani z fabriky vo Vrchlabí do predajne Mototechny. ;-)
Avatar - BruceWayne
BruceWayne
Tragická byla, řídil jsem ji asi půl roku a řazení bylo skoro nefunkční, ale odvezla co měla. Problém byl s vodní pumpou a něco s benzínovou baňkou. Ovšem pamatuji si, když mě po operaci páteře převáželi na rehabilitace v roce 2003 většinou kostitřasem od VW Transportérem, což bylo peklo přes různý retardery a najednou se zjevila před domem 1203. Čuměl jsem co se děje. Lezlo se dozadu blbě, ale na lehátku jsem nepoznal přejezdy retardérů a netrpěl jsem jako v Transportéru. To i Tranzit byl pohodlnější než Transportér. Ovšem houpavou a plavnou jízdu zažiješ jen ve 1203.
Arese
...že autor článku měl při testování tohoto příšerného bolševického šrotu nasazeny hóódně růžové brýle! :-)
traveldrive
Teba dojmy pletú často. Skús brať v úvahu radšej pojmy. ;-)
Arese
Bez starosti, nemusíš se mě tady snažit poučovat. Nevím jak ty, ale já jsem s TAZ 1203 jezdil. Naštěstí tedy jen pár dni, ale bohatě mi to stačilo. :-) A když si ještě člověk uvědomí, že tento plazící se vehykl měl v ČSSR po desetiletí za úkol zachraňovat zdraví a životy, běhá z toho mráz po zádech... ;-\
traveldrive
:-[] :-[] :-[] Vidno, že sa vyžívaš len vo svojich slaboduchých príspevkoch a diskusie nečítaš.
Arese
Jseš bohužel úplně mimo. :-) :no:
traveldrive
Nie som mimo, kamoš. Keby si čítal, vedel by si, či mám s Š1203 niečo najazdené alebo nie. ;-)