Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Dvojvaječná dvojčata: Renault/Mack Magnum dokázal, že Evropa je specifický kontinent

Všichni bychom jistě uměli vyjmenovat několik ikonických sportovních, terénních nebo závodních automobilů. Již méně z nás ale za ikonické vozy považuje nákladní pracanty. Těch pár ale jistě nedokáže zapomenout na legendu jménem Renault Magnum. Věděli jste ale, že jej vyráběl také věhlasný americký výrobce Mack?
Zpět na článek
26. 12. 2020 17:15
27. 12. 2020 12:36
27. 12. 2020 02:28
27. 12. 2020 14:40
28. 12. 2020 00:12
26. 12. 2020 17:15
Legenda
Legendou možná, nebo spíš určitě je, korzovaly jich tisíce po celý Evropě. Ale možná ještě víc legendární je to na/vystupování po dlouhý cestě v dešti nebo marastu... Asi proto se mu říkalo auto špinavých rukou. Po špinavých a mokrých madlech byla pro všechny radost šplhat.
Rozbalit vlákno
1
27. 12. 2020 12:36
Re: Legenda
Tá kabína bola proste robená na dlhé trasy. Jazdiť s tým rozvážku nedávalo zmysel.
26. 12. 2020 17:34
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - WinDiesel
26. 12. 2020 17:43
Re: Řidič, ten tvrdej chleba má !
Bejvávalo ... dneska je všechno posilované a posichrované, zbyla jen ta únava ...
26. 12. 2020 18:01
Re: Řidič, ten tvrdej chleba má !
Nene, tenkrát to byl dobrodružnej život pro šikovný a pořádný chlapy.
Dneska je to poslední štace pro sprostej póvl.
26. 12. 2020 17:59
Chce se mi zvracet
když se dozvídám, že můj designový Bůh pan Marcello Gandini navrhoval kozla. Ubohou ubikaci pro smradlavý kamioňáky, tento odpad lidstva.
A teď rychle kluci, vypište tady vtipně, jak mi kamioňáci vojeli ženu, mě, mojí babičku a jak mě zbančili.
Kamioňáci:
Však po svátkách zas kopnete do vrtule a do ruky vezmete kulatou lopatu. Nikdy nekončící cesta nikam. Vzal to, aby uživil rodinu. Protože má dluhy a ne moc pěkný rejstřík trestů. Tu rodinu ale nevidá a dluhy neubývají. Starou má tlustou, ale stejně mu jí pár dobytků píchá..
Smrdí tak v tom pelechu a žere bagety, chčije po parkovišti a blbě kecá. Když voderve rodině vod huby, vojede smradlavou bezzubou morku na parkovišti. Poznáš je na pumpě podle smradu, upocenejch tepláků a rozčvachtanejch pantoflí. Když máš smůlu, nějakej tenhle xindl se holí na záchodech. Proto jezdím na Shellky. Tam stojí h a jzl 15 vočí, tak kamioňáci se rou v poli za parkáčem
A vrchol je, když tyhle hovada v létě tahaj s sebou na kamionu ty nešťastný děti. Prázdniny v pekle!
"Tati, kam jedem"
Nikam.
"A kdy už tam budem?"
Nikdy
Rozbalit vlákno
12
26. 12. 2020 19:31
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
26. 12. 2020 19:50
Re: Chce se mi zvracet
Jak to myslíš milášku?
26. 12. 2020 19:57
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
26. 12. 2020 20:29
Re: Chce se mi zvracet
Ježišmarjá...jako tenkrát na dálnici do Vídně... :-)
Avatar - curwasportiva
26. 12. 2020 19:43
Re: Chce se mi zvracet
Jsem rad ze jsi se tady z toho tak vypsal. Ted uz konecne vim z ceho prameni ta tva frustrace...
26. 12. 2020 19:48
Re: Chce se mi zvracet
Věř tomu, že i ty, vypatlanej redneck v pickupu co nám tady dělá přednášky vo svým (směšným) počtu válců a koní...je proti kamioňákům honorace. :yes:
Avatar - curwasportiva
26. 12. 2020 19:59
Re: Chce se mi zvracet
Tys musel mit pod stromeckem nejaky kamionacky gangbang ze jsi tak zapskly i o vanocich...
26. 12. 2020 20:17
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
26. 12. 2020 20:30
Re: Chce se mi zvracet
Aspoň tak. :yes:
Já mám rád hodně aut a ty to víš.
Pohrdám jen těmi, co si o to řeknou. a výsměch - jen po zásluze.
26. 12. 2020 20:32
Re: Chce se mi zvracet
Já to napsal výše...ale tys musel. Tak se pozná... :-)
Avatar - Barrichello
27. 12. 2020 15:04
Re: Chce se mi zvracet
Mam několik kamarádů co jezdí kamionem, sou to fajn lidi, fandové do aut a pohodoví borci.

Takže to cos tu vyplodil poněkud nesedí :-) :-) Asi těžká frustrace co
27. 12. 2020 16:02
Re: Chce se mi zvracet
Chcem sa spytat, tento sposob (vulgarny, urazlivy) volis zamerne, alebo tak komunikujes bezne? A Ak je to zamerne, aku pridanu hodnotu za tym vidis? Kludnes sa rozpis aj obsirnejsie, celkom ma to zaujima.
Avatar - wakantanka
26. 12. 2020 18:09
Čo sú to za bludy
že Mack patril začiatkom 90 rokov pod Volvo? Mack patril práve pod Renault V.I. a preto Magnum dostal aj jeho motor. Volvo sa dostalo k Macku potom, čo prevzalo Renault V.I. niekedy tuším plus mínus pred desiatimi rokmi. Ste v tej redakcii úplne vypatlaní alebo to písal niekto riadne nadrbaný?
Rozbalit vlákno
1
27. 12. 2020 00:58
Re: Čo sú to za bludy
Nie že by si nemal pravdu, ale aj podľa tvojho príspevku vidieť, ako idú diskusie na ACZ, a vlastne celý server dolu vodou. Za starších čias by si za tento príspevok dostal minimálne upozornenie, ak nie ban, a podaktorí ako fostek a jemu podobní by si tu ani neškrtli. Dnes sa toleruje všetko, oplzlosti, nadávky, nevadí, hlavne že sa kliká...
26. 12. 2020 20:18
re: Chce se mi zvracet
Chápu jak to myslíš, ale bez těch kamionů by ses nenajedl, nenatankoval, nekoupil si oblečení, díly na auto, nepostavil dům atd. Vyhoď doma všechno co se svezlo na kamionu a máš prázdnej dům... Neobhajuju řidiče kamionů, jen konstatuju jak to je. Buďme rádi, že tuhle hroznou práci chce někdo dělat.
Rozbalit vlákno
6
26. 12. 2020 20:31
Re: re: Chce se mi zvracet
Ježiš dyť já to vím.
Je to napsaný tak, že snad jde pochopit, že je to nadsázka.
I když...
27. 12. 2020 07:50
Re: re: Chce se mi zvracet
Já vím že kamionová doprava je do jisté míry nezbytná, ale z části taky nadužívaná.
Protože ve výsledku jsou přepravní náklady na jednotku zboží malé tak se dějí takové prasárny že jede z moravy kamion s ječmenem do polska, tam se ani nevyloží, kamioňák dostane nové papíry a jede s ječmenem na moravu do mlýna.
Protože jsou náklady malé tak jede kamion s jogurty od českého výrobce do německa a v tu chvíli jede jiný kamion s jogurty z německa k nám podle toho kde zrovna nákupčí nějakého řetězce uzavřel smlouvu.
Jednou jsem čekal na uzavřené dálnici 6 hodin. a se mnou stovky dalších lidí. Protože boural a hořel kamion co vezl do francie mražené pečivo.
Bylo to naprosto nezbytné, protože ve francii nemají mouku, nebo pekárny, nebo pekaře nebo vůbec vlastně neumí péct. (ironie) Prostě protože přepravní náklady na mražené pečivo dělají 20 hal. na kus tak se dělají takové prasárny na úkor životního prostředí, stavu silnic a zdržování provozu všem ostatním.
Dejme mýto v celé evropě na kamion 10 euro na km a uvidíme kolik kamionů je skutečně potřeba a jestli je potřeba vozit do francie mražené pečivo.
27. 12. 2020 12:24
Re: re: Chce se mi zvracet
Tak toto môžem podpísať. Presne v tomto spočíva hlavná neekologickosť dopravy - vozíme tovar krížom-krážom po svete, bez rozmyslu a bez rozumu, tak ako píšeš. Kamióny, lode, lietadlá. Tisíce a tisíce ton bordelu vo vzduchu a v moriach. Ale tak to aj ostane, kým nám životy budú riadiť peniaze a obchod ako to jediné správne a dobré.
Mimochodom, ak už musíme ten tovar voziť cik-cak cez celú Európu, nerozumiem, prečo sa nevyužívajú železnice? Stále sa narieka, koľko majú voľných kapacít a jak sotva žijú, a pritom tisíce a milióny ton tovaru zavadzajú na cestách naložené na mrakoch kamiónov. Keby sa do tohto trochu opreli euroúradníci, spravili by ekológii viac zadosť ako nezmyselnými emisnými normami. Doprava po ceste by sa mala robiť tak zo železničného prekladiska na posledných 100-200 km.
Avatar - wakantanka
27. 12. 2020 18:31
Re: Re: re: Chce se mi zvracet
Vieš prečo väčšina tovaru neide železnicou? Lebo čas. To čo mi kamión dovezie za dva dni trvá železnici minimálne týždeň, skôr dva a aj to bez záruky. A druhá vec je tá, že buď by museli byť návesy na vozňoch, alebo kontajnery. Či myslíš to tak, že v tom termináli by sa to prekladalo na paletách či ručne z vlaku do kamióna?
27. 12. 2020 22:35
Re: Re: re: Chce se mi zvracet
Tých dôvodov by sa našlo dosť. Ale problém nie je v tom, že by to nešlo. Problém je, že kamiónom sa to voči železnici vyplatí, a tým pádom železnica spí a nerozvíja sa, chýba infraštruktúra, chýba systém, sú sto rokov za opicami. Aj preto to tak dlho trvá. Druhá vec je, čo tu už bolo spomenuté, že vozíme prakticky ten istý tovar hore-dole. Zbytočne. Vozíme melóny z Grécka, a tie slovenské sa vozia zas inde. Nechali sme si vykúpiť a zrušiť aj fabriky, ktoré mali potenciál prežiť, a všetok ten tovar vozíme podstatne drahšie zvonka. A čo sa týka nakládky a vykládky - ak niekto vyťaží celý náves kamióna, tak rozhodne vyťaží aj kontajner. Samozrejme, nie je možné to zo dňa na deň meniť, ale je to vec systému a organizácie. Robia sa podstatne tvrdšie zmeny a zásahy ako by bolo toto, ale robia sa, lebo iná možnosť nie je. V doprave sme do tohto štádia ešte nedospeli.
27. 12. 2020 12:46
Re: re: Chce se mi zvracet
A to je práve tá tragédia. Na to, aby si si dal jogurt, potrebuješ kamión, ktorý ti ho cez pol Európy dovezie. Aj keď sa mohol vyrábať v mliekárni v susednom meste. Ale nevyrába sa, je lacnejšie (vraj), a tiež výhodnejšie (no pre koho) vyrábať ho v susednom vyspelom štáte v nemeckej kvalite. Toto je tá slávna Európska únia. Neslúži všetkým, len niekomu.
27. 12. 2020 02:28
Klasika
Dodnes s ním jezdím, projeli jsme spolu celou Evropu... I s milionem kilometrů si krásně brumlá, a co se pohodlností kabiny týče tak se mu vyrovná snad jen Mercedes actros MP3... Srdeční záležitost....
Rozbalit vlákno
1
Avatar - m.z.
27. 12. 2020 14:40
Re: Klasika
Jo Magnum byl fajn, měl jsem ho 4 roky a měnil jen vodní hadici (750000km). S těmi madly to je fakt, při vystupování jsem měl v každé ruce papírovou utěrku a sjel s ní madla, aby nebyly tak zasrané :D Ale ten prostor v kabině byl parádní.
28. 12. 2020 00:12
Jedinečný
Magnum měl jedinečný design,originální.T Range mě tak nebere.Magnum jediný tahač který se lišil.Ze vnitř super,škoda že sem se sním nesvezl.Sem fanda SCANIE ale MAGNUMA bych si do garáže určitě dal.Je škoda že neudělali aspoň facelift.Byl by ještě i tak nadčasovej.
Rozbalit vlákno
0

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud